Sunday, May 3, 2009

Kes Jenayah Guru Aku Belum Selesai

Sehingga ke saat ini, Aku masih belum lagi mendapat jawapan kepada 21 persoalan yang Aku tanyakan kepada kedua-dua belah pihak.

Mungkin Aku ini orang kecil. Aku tiada jawatan dalam persatuan.

Semasa Aku belajar, Aku belajar silat saja. Jurulatih tidak terangkan tentang perjuangan yang terdapat dalam Silat Cekak Hanafi.

Yang diberitahu usah banyak soal, ikut saja.

Guru Aku pun begitu juga. Ijazah pertama, ijazah kedua dan ijazah ketiga, semuanya sama saja. Tidak pula diterangkan perjuangan sebenar dalam Silat Cekak Hanafi.

Jangan marahkan Aku jika Aku tidak faham tentang Silat Cekak Hanafi.

Aku akan terus mencari.

Aku akui Silat Cekak Hanafi memang hebat dari segi silat. Yang lain, Aku tidak tahu sebab tidak diberitahu.

Bila melihat keadaan sekarang Aku sedih sebab di antara kedua belah pihak ada yang berbohong. Bila berbohong, ahli-ahli turut berbohong.

Aku akan terus mencari.

Yang Aku tahu punca masalah sebenar kita adalah kes cabul guru Aku.

Aku tahu kes ini masih lagi berada di Mahkamah Ampang. Guru Aku mahukan hakim yang lalu meneruskan kesnya. Aku pun tidak tahu apa sebabnya. Mungkin.... ???

Di tempat Aku bekerja sekiranya ada kakitangan yang terlibat dengan kes jenayah maka dia akan dirihatkan daripada bertugas sehingga kes jenayahnya selesai. Dia tidak boleh pegang jawatan sedia ada.

Jadi dalam kes guru Aku ini, dia juga tidak boleh pegang jawatan dalam persatuan selagi kes mahkamahnya belum selesai.

Jadi tidak timbul guru Aku ini dilantik menjadi Presiden PSSCUHM.

Ia bersalahan dengan etika dan undang-undang.

Apa ahli-ahli PSSCUHM tidak faham kah?

Ini kes jenayah bukan kes sivil.

Kesimpulannya kes guru Aku di Mahkamah Ampang belum lagi selesai.

Jumpa di sana.

No comments:

Post a Comment