Thursday, May 14, 2009

Kes Guru Aku Di Mahkamah Ampang

6. Apakah yang terkini tentang kes cabul kehormatan anak gadis oleh En Md Radzi?

Aku tahu kes ini masih lagi dibicarakan di Mahkamah Ampang.

Sudah tiga tahun kes ini berlaku dan kes dimahkamah masih lagi berjalan.

Aku bertanya, mengapa guru Aku yang ditangkap? Mengapa di digari? Mengapa dia ditahan reman? Mengapa dia didakwa?

Kalau guru Aku tidak terlibat, mengapa dia ditangkap? Polis tidak boleh menangkap sekiranya tiada laporan polis. Lalu guru Aku ditangkap, digari dan ditahan reman untuk membantu siasatan.

Ikut pengetahuan Aku, guru Aku diberikan "natural justice" untuk membela diri semasa dia ditahan reman. Keterangan-keterangannya diambil.

Namun, mengapa pihak polis dakwa dia? Mengapa pihak pendakwaraya dakwa dia? Jawapannya adalah tidak lain dan tidak bukan, pihak polis dan pendakwa berpendapat ada kes terhadap guru Aku.

Lalu di Mahkamah Ampang lah kes ini dibicarakan.

Mengikut info terkini, pihak guru Aku cuba untuk melengah-lengahkan kes kerana mempertikaikan hakim baru.

Hakim baru ini adalah hakim wanita bukan hakim lelaki.

Guru Aku takut hukuman lebih berat akan diberikan jika beliau disabitkan kesalahan.

Kesimpulannya, kes ini masih lagi di Mahkamah Ampang.

Boleh tanya guru Aku, bila kes ini akan bersambung.

No comments:

Post a Comment