Sunday, May 10, 2009

Keluarga Memutuskan Hubungan Silatulrahim Dengan Puak Pendukung

Apakah telah putus perhubungan di antara keluarga Al-Marhum Ustaz Hanafi dengan para pendukung Silat Cekak Hanafi?

Persoalan di atas adalah satu persoalan yang pokok.

Aku bertanya kepada diri aku apakah ada lagi perhubungan di antara kedua pihak ini.

Di dalam posting yang lalu, aku dapati punca masalah dalam krisis sekarang adalah kes cabul guru Aku.

Apa reaksi keluarga dalam hal ini?

Memanglah ia sesuatu yang memalukan keluarga tetapi salah siapa? Kalau guru Aku tidak mencabul, tiadalah berlaku krisis yang parah ini.

Pendek kata, keluarga telah menyebelahi guru Aku. Sebabnya tidak perlu dihuraikan. Semuanya pasti maklum.

Jawapan kepada persoalan di atas tadi adalah sememangnya telah putus hubungan antara kedua belah pihak.

Jika diteliti posting yang lalu, pihak keluarga telah memutuskan hubungan sejak krisis ini bermula.

Apa tidaknya, semua ahli keluarga telah berkempen ke seluruh negara dengan dua objektif utama. Yang pertama untuk menyatakan perbuatan cabul itu tidak berlaku dan yang kedua ada konspirasi untuk menjatuhkan guru Aku.

Ada cerita yang mengatakan pihak keluarga telahpun meletakkan jawatan mereka dalam MMT.

Kesimpulannya, pihak keluarga telahpun memutuskan perhubungan dengan para pendukung SCH.

Masing-masing telah membawa hala tuju masing-masing.

Apakah ini yang dimahukan Al-Marhum Ustaz Hanafi?

No comments:

Post a Comment