Wednesday, December 8, 2010

Kebenaran Yang Tertegak 2

Pada hari Jumaat 3 Disember 2010 yang lalu Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah memberikan injunksi terhadap MRH supaya tidak boleh merepresentasikan dirinya sebagai guru utama dan presiden PSSCUHM.

MRH kena denda RM 5,000.

Akhirnya kebenaran tertegak juga walaupun cuba ditekan oleh MRH & PK.

24 comments:

  1. xpe.. hari nie kes cabul dh digugurkan oleh mahkamah ampang.. leh gantung prosiding dan buat semakan semula penghakiman...

    ReplyDelete
  2. wahai penabur fitnah, ketahuilah bahawa ALLAH bersama dengan org yg sabar. pada hari ini telah terbukti bahawa kata2 kamu dan puak2 kamu semua hanyalah berlandaskan kejahatan ingin mengaibkan hamba ALLAH. maka dengan ini tunggulah akan balasanNya.

    izmi

    ReplyDelete
  3. Haaaa, apa lagi Mat Qodi, bayaq la cepat. Ko kan banyak duit. Takkan nak mintak anak murid sponsor kut? Oh! Lupa, ramainya anak murid ko yang nak ambik kesusahan ko kan, takpa, suruh jer depa sponsor utk guru yg mereka kasihi, takpa kan? Kan? Kan?

    ReplyDelete
  4. en gugat..sy nk tny jz kpstian..
    1) kes asl md radzi adlh dkatakn kes cabul..tp sy trbc blog amin td..md radzi dh dbuktikn xbrslh atas kes cabul tu..so mcm mn?
    2) yg sy d bgtau md radzi kne pecat sb kes ni..so bl kes ni dh xbtul..dia bole la amek blk jwtn tu..

    ni jzpndpt sy..sy nk cr yg btul

    la salle

    ReplyDelete
  5. kalau xsilap,5 disember 2010 hari ahad..

    ReplyDelete
  6. gugat sudah tergugat...jangan tergagap pulak lepas ni

    ReplyDelete
  7. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    xpe.. hari nie kes cabul dh digugurkan oleh mahkamah ampang.. leh gantung prosiding dan buat semakan semula penghakiman...

    December 8, 2010 7:00 PM

    [Aku trime keputusan ni ngan hati terbuke. Aku pun xtau pe alasan2 yg hakim magistret uat. Aku pun xtau samade pihak pendakwe raye akan rayu atau x. Same-same ler kite tunggu.]

    ReplyDelete
  8. Komen aku dlm [ ]

    Izmi said...
    wahai penabur fitnah, ketahuilah bahawa ALLAH bersama dengan org yg sabar. pada hari ini telah terbukti bahawa kata2 kamu dan puak2 kamu semua hanyalah berlandaskan kejahatan ingin mengaibkan hamba ALLAH. maka dengan ini tunggulah akan balasanNya.

    izmi

    December 8, 2010 7:27 PM

    [Ya sesame ler kite tunggu balasan dpd Allah. Kan aku dah kate kebenaran hakiki berada di depan Allah nanti. Xde masalah.]

    ReplyDelete
  9. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    en gugat..sy nk tny jz kpstian..
    1) kes asl md radzi adlh dkatakn kes cabul..tp sy trbc blog amin td..md radzi dh dbuktikn xbrslh atas kes cabul tu..so mcm mn?
    [Setahu aku bukan atas kes cabul ni shj. De kes2 len gak. Pe pun aku xpasti samade pihak pendakwe raye akan rayu atau x.]


    2) yg sy d bgtau md radzi kne pecat sb kes ni..so bl kes ni dh xbtul..dia bole la amek blk jwtn tu..
    [Tindakan2 yg diamik oleh PSSCUHM terhadap MRH de ler sah ikut undang2 sebgi mana yg diputuskan oleh Mahkamah Tinggi KL.

    Kes jenayah ini lak de ler hal peribadi antare kedua2 keluarga.]

    ni jzpndpt sy..sy nk cr yg btul

    la salle

    December 8, 2010 9:27 PM

    ReplyDelete
  10. haha..yg ni ko nk main tuhan plak?..yg len ko ikut kate geng dahi itam?..asal ko xjwab lg soklan dak la salle tu?..xd idea ke?..ke ko nk kona2 lagi gugat?..trnyata apa yg ko tulis slama ni TIPU..hebat betul ek geng akademi..mngalahkan mahkamah malaysia tu..trbukti korg mmg saje nk burukkan YM MD RADZI..

    KEPADA YANG BARU BELAJAR DENGAN AKADEMI..sedarlah yang korang dah ditipu..SEBELUM KORANG HANYUT KERANA KORANG XTAHU TP TERPAKSA IKUT GENG2 MARWI..KORANG FIKIR LA DENGAN BAIK..NI SUME ADALAH FITNAH SEMATA-MATA!!

    ReplyDelete
  11. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    gugat sudah tergugat...jangan tergagap pulak lepas ni

    December 8, 2010 9:51 PM

    [Pe pasal lak aku nak tergugat? Pe pasal lak aku nak tergagap?

    Pd aku xterkesan pun sbb kedua2 senario telah aku bg tau sebelum ini.]

    ReplyDelete
  12. kena tahu apa makna pusaka tueDecember 9, 2010 at 1:11 AM

    kita kena terima dengan hati terbuka yg kes kat mahkamah tue.. jangan pertikai seprti amin tu yg menceritakan serba sedikit prosedure mahkamah tue.. (buat modal cerita).. tu dah kira menghina mahkamah...

    tapi mat rodi kena terima dengan hati terbuka yang dia bukan lagi berkait dengan PSSCUHM..
    dan jangan nak menuntut2 lagi PSSCUHM..
    kalau kamu seorang pejuang... kamu tak akan jilat balik ludah kamu...!!!!!!!!!!!!

    jagalah persatuan kamu cekak pusaka tuh...

    ReplyDelete
  13. alahai melayu oh melayu...berkokok berderai derai akhir nya ekor kena taik jugak..bangsa asing dah maju berdepa depa..hampa x abis2 bercakaran sesama sendiri..amende? kes betina lak tu....mana ada manusia terlepas drp kesilapan....lu fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  14. Kes Cabul Mad Radzi Vs Hasnawi Adalah Peribadi

    Enough Said.

    ReplyDelete
  15. dia org x paham kot gugat...kedua2 kes ni adalah brbeda...x paham2 lagi ke dia org ni....yg penting sekarang kita jaga prsatuan masing2...xyah nak gaduh..caci-mencaci...wat haluan masing2...buang yg keruh ambil yg jernih....

    ReplyDelete
  16. tapi mat rodi kena terima dengan hati terbuka yang dia bukan lagi berkait dengan PSSCUHM..
    dan jangan nak menuntut2 lagi PSSCUHM..
    kalau kamu seorang pejuang... kamu tak akan jilat balik ludah kamu...!!!!!!!!!!!!

    komen :
    Bakpo takde kaitan...PSSCUHM hok pok mu ko....bengong la dia ni....rampas hok ore lepastu suruh ore jgn cara....

    Bue balik la klu hok ore gak, LAKUN cara hok mu sdiri la... SILAT CEKAK HANAFI MASMAN....gi la daftar nuh....lamoke ada ore daftar nga nama tu... sohor doh nama tu.....huaa..haa..haaa...

    AWI KB

    ReplyDelete
  17. so kalau peribadi kenapa terlalu lantang menyuarakan yg Mad Radhi itu adalah PENCABUL ANAK AHLI???

    dan kenapa persatuan menyiasat kes ini?
    sedangkan kalau dah peribadi persatuan nasihatlah suruh serahkan pada pihak polis dan kehikaman yg lebih cekap dan telus..

    ReplyDelete
  18. Kesian keluarga Asnawi.Waktu diperlukan, kes nya dirujuk.Waktu tak diperlukan,dibiarkan keluarga Asnawi menanggung malu.Kepada keluarga Asnawi, terimalah hakikat bahawa keluarga anda telah dipergunakan.

    ReplyDelete
  19. haha..mmg la padan muke ASNAWI tu..ko kne tggl ngn geng akademi..dh jadi kes sendiri plak?..ko pusing lagi r ni..mase kes ni jalan..bkn main ko kutuk YM Md Radzi..mcm la bnd ni mmg jadi..tp bl dia dbuktikan X BERSALAH ko ckp ni kes pribadi plak..mmg dasar putar alam!

    ko ckp dia leh rayu..mkneny kes xsetle lagi?..tp ko bole plak claim PSSCUHM ko pny walhal KES BELUM SETTLE LAGI..

    memang dasar putaq alam..cakap pusing..haha..gugat2..

    ReplyDelete
  20. kalau kes peribadi, atas alasan apa penubuhan jk penyiasat dan penghakiman dulu terhadap YM Hj Md Radzi Hj Hanafi?

    bodoh piang la hangpa semua ni...

    ReplyDelete
  21. Aku sudah perjelaskan. Semasa keluarga mangsa rujuk kepada persatuan untuk siasat, jadilah ia kes persatuan dan MMK telah buat dan putuskan tindakan.

    Tapi untuk jawatan guru utama,MMT telah mengambil keputusan untuk kekalkan MRH sebagai guru utama pada bulan September 2006 dan apabila diugut, keluarga telah membuat laporan polis. Jadilah ia kes peribadi.

    ReplyDelete
  22. Komen aku dalam [ ]

    Anonymous said...
    Kesian keluarga Asnawi.Waktu diperlukan, kes nya dirujuk.Waktu tak diperlukan,dibiarkan keluarga Asnawi menanggung malu.Kepada keluarga Asnawi, terimalah hakikat bahawa keluarga anda telah dipergunakan.

    December 10, 2010 12:30 AM
    [Jika kamu tidak tahu jangan kamu komen. Keluarga mangsa sangat jelas dengan tindakan yang mereka ambil setelah persatuan mengambil tindakan-tindakan yang sewajarnya. Mereka telah ambil risiko yang tinggi dan bila-bila mana pun persatuan tidak mengabaikan mereka. Tindakan mereka adalah satu tindakan yang berani untuk membela maruah diri dan keluarga mereka.]



    Anonymous said...
    haha..mmg la padan muke ASNAWI tu..ko kne tggl ngn geng akademi..dh jadi kes sendiri plak?..ko pusing lagi r ni..mase kes ni jalan..bkn main ko kutuk YM Md Radzi..mcm la bnd ni mmg jadi..tp bl dia dbuktikan X BERSALAH ko ckp ni kes pribadi plak..mmg dasar putar alam!

    ko ckp dia leh rayu..mkneny kes xsetle lagi?..tp ko bole plak claim PSSCUHM ko pny walhal KES BELUM SETTLE LAGI..

    memang dasar putaq alam..cakap pusing..haha..gugat2..

    December 10, 2010 5:43 AM

    [Aku tetap mengatakan MRH telah membuat perkara-perkara yang sumbang. Aku masih konsisten dengan hujah-hujah aku. Aku bukan seorang yang putar alam. Dan aku masih lagi menunggu komen-komen yang boleh menyanggah hujah-hujah aku. Tentang hal PSSCUHM, semuanya telah settle. Kamu sahaja yang ketinggalan.]

    ReplyDelete
  23. Komen aku dalam [ ]

    Anonymous said...
    so kalau peribadi kenapa terlalu lantang menyuarakan yg Mad Radhi itu adalah PENCABUL ANAK AHLI???
    [Peribadi yang dimaksudkan adalah apabila keluarga mangsa membawa kes ini ke mahkamah apabila diugut selepas keputusan MMT pada bulan September 2006. Mereka ambil tindakan atas kapasiti peribadi setelah habis usaha dan tindakan yang diambil di peringkat persatuan. Memanglah ia melibatkan anak ahli kerana mangsa adalah anak kepada seorang ahli SCH dan kawan baik MRH.]

    dan kenapa persatuan menyiasat kes ini?
    sedangkan kalau dah peribadi persatuan nasihatlah suruh serahkan pada pihak polis dan kehikaman yg lebih cekap dan telus..

    December 9, 2010 11:14 PM
    [Persatuan siasat perkara ini apabila menerima aduan daripada seorang hli yang merupakan bapa saudara kepada mangsa. Itulah yang telah dilakukan. Siasatan dalaman mendapati MRH bersalah dan MMK memutuskan untuk menggugurkan keahlian dan kemudian memecatnya daripada persatuan. Dan mahkamah tinggi juga telah membuat keputusan tentang perkara ini. Jadi tindakan MMK adalah sah. Jika MRH tidak puas hati dia boleh merayu. Eloklah kamu baca hujah-hujah Yang Arif Hakim untuk kes ini.]

    ReplyDelete