Saturday, December 4, 2010

Kebenaran Yang Tertegak 1

1. Presiden PSSCUHM yg sah sekarang de ler Pak Nasir.
2. Amin Yang bukan SUA PSSCUHM yang sah.

72 comments:

  1. Kebenaran Yang 'TER'tegak????
    aper cerite ni beb!!!

    ReplyDelete
  2. Pe masalah ngan "ter"? Perlu tukar ke?

    ReplyDelete
  3. die tertekan tu ... xle trime kekalahan. pastu merapu dok cabar org ajak gadoh

    -nagabaru-

    ReplyDelete
  4. tertegak kebenaran..PP tahniah.kami semua ditipu hidup2 oleh PK..terima kasih.

    ReplyDelete
  5. kami taknak berguru..dengan pembohong dan pencabul

    ReplyDelete
  6. Sudah-sudah la tu abg am. Ingatlah Tuhan banyak2. Jgn dok kata kat orang sangat2 nanti kena kat batang hidung sendiri baru tau. Ingatlah, hidup ini umpama roda. Kalau tak kena kat kita, mungkin ank cucu kita akan kena balik.

    Bawa-bawalah insaf ye abg am.

    Jgn jadi seumpama 5 Dollar Gimmick dan Girrafe. Duit habis terbang, orang lain yg merasa.

    ReplyDelete
  7. die dah meroyan dah... sat gi ajak bertry la tu.

    -nagabaru-

    ReplyDelete
  8. kepada pihak IPT n SEKOLAH yg belah sana(mad), korang dh x bleh gune nama PSSCUHM...adakah kamu masih nak gune nama tersebut...???trylah kalo nak gune gak....pasni aq x tahu camne korang nak brgerak....dolu korang blehlah brlagak gune nama PSSCUHM...but wat event gune nama lain...camne ni???sudahlah gune jelah PUSAKA...eh???xpun korang wat nama baru lagi best...PSSC'MAD'M....just cadangan jer tau coz kan silat ni silat dia...

    ReplyDelete
  9. LEH TAW PE MAKSUD PP & PK...

    ReplyDelete
  10. PP = Puak Pengkhianat
    PK = Pendokong Kebenaran

    Sekian,terima kasih

    -KIJ-

    ReplyDelete
  11. #KIJ

    -dalam baek ko jd pembohong. Sejak aku bukak blog ni PP = Puak Pendokong & PK = Puak Keluarga

    Kebenaran apa yg ko dokong? Buktikan dulu. Aku dah buktikan.

    Ko leh tangkis bukti2 yg aku dah berikan selame ni?

    ReplyDelete
  12. ooo..
    PP: Puak Pendokong kepada Puak Pengkhianat
    PK: Puak Keluarga adalah Pendokong Kebenaran

    tq
    PK

    ReplyDelete
  13. jgn harap la dpt ganggu gugat IPT sbb di IPT,persatuan tertakluk kepada sistem auku & perlembagaan universiti xda kaitan ngan pertubuhan luar..walaupn mggunakan SILAT CEKAK USTAZ HANAFI dia berhak tentukan siapa org yg berhak masuk campur dlm hal persatuan...bkn main redah je nk saman...Org kalau dah gila DUIT tu keja nk saman je...dah nampak kebusukan hati 2...org melayu menjatuhkan org melayu...ni la golongannya....

    sbb 2...

    PP : Puak Pengkianat/Pemfitnah

    ReplyDelete
  14. ada kami kesahh x boleh pakai nama PSSCUHM???
    kalau betui HAK hangpa,FIGHT LA..!
    tawan seluruh malaysia dengan kelas2 persilatan daripada anak2 murid master joe...

    itu sajaa...
    cakap banyak sangattt.

    -CH 21-

    ReplyDelete
  15. Siann jiwa2 yg kalah lg tertekan.

    ReplyDelete
  16. Jgn salahkan sesiape kecuali MRH dlm hal ni.

    ReplyDelete
  17. Leh silat tp xleh pki pe jue yg ada kaitan ngan PSSCUHM

    - nama Silat Cekak Ustaz Hanafi
    - Silat Cekak Hanafi
    - logo SCH
    - logo silat
    - uniform

    ReplyDelete
  18. #21

    Ko ni marah kat sape? Ko teruskan silat ko tu, sape pun xkisah.

    PK = Puak Kalah

    Kalah di cni bermaksud kalah dalam sume kes mahkamah yg libatkan PSSCUHM.

    ReplyDelete
  19. gugat..

    puak2 PK ni da menggelabah .. dieorg da mental ngan tertekan..biase la tu puak2 ni..bile da mental die cari jln nk lepas kat org..kesian...

    ReplyDelete
  20. Gugat,

    Ko nak kan kebenaran yg menangkis bukti ko? gi tgk kat blog amin...tp ko ni pemalas...buta hati...bukti kebenaran yg org bwak ko x nk tgk...tp, btol ke ko x penah jenguk blog amin? Nah, cube sesekali ko bukak link kat bawah ni kalu ko nk tgk kebenaran yg menangkis bukti ko...

    http://aminzainul.blogspot.com/

    Lg satu, sblum ni ade org menanye tentang kebenaran yg ko bawak berdasarkan al-quran dan al-hadis. tp bile ditanye dgn lebih lanjut dan diminta huraian, ko x jawab lak...kebenaran ape yg ko bawak sebenarnye ni?

    -KIJ-

    ReplyDelete
  21. #KIJ

    -blog tu byk bohong sbb tuan punye byk bohong.
    -kebenaran yg aku maksudkan de ler SUA PSSCUHM bukanlah si Amin Yang tu. Jd terbukti aku tul. & kebenaran tertegak.

    -kebenaran gak tertegak bile Omar kalah. Sape yg suruh Omar tarik PSSCUHM ke mahkamah klu bukan MRH & PK?

    ReplyDelete
  22. salam tuan,

    tuan KIJ tulis,

    [Lg satu, sblum ni ade org menanye tentang kebenaran yg ko bawak berdasarkan al-quran dan al-hadis. tp bile ditanye dgn lebih lanjut dan diminta huraian, ko x jawab lak...kebenaran ape yg ko bawak sebenarnye ni?]

    saya follow up,

    iya tuan KIJ, tuan gugat belum lagi dapat menjawap soalan2 sebelum ini.

    mungkin tuan gugat masih lagi cuba merujuk dan mendapatkan nasihat daripada "cerdik cerdik pandai" yang tuan gugat sanjungi.

    silakan tuan, silakan.

    ada satu posting tuan sediakan khas untuk menyiarkan pujian untuk keluarga yang tuan sanjungi itu.

    jadi saya tunggu jawapan yang mantap dari tuan dan juga mereka dan mungkin juga ENCIK MARWI, dan mungkin juga cerdik2 pandai yang seterus-terusnya.

    tuan dakwa orang bohong, dan tuan dakwa tuan benar dan menggunakan cara yang benar dalam mencari kebenaran.

    jadi buktikan kebenaran tuan.

    jawap soalan saya sebelum2 ini untuk kita terus berbincang tentang apa yang tuan sudah dakwa, tulis dan sebagainya dan insyaAllah kita bincang mengenai kebenaran.

    tuan buka blog ini untuk berbincang kan?. jadi silakan. kita bincang.

    kalau tuan tidak dapat buktikan dengan menerangkan kefahaman dan keterangan tuan, makanya tuan yang berbohong ni tuan.

    pembaca2 sekaliannya pon sudah nampak akan kegagalan tuan gugat kita ni membuktikan / mempertahankan dakwaan yang datang dari diri tuan gugat sendiri.

    jadinya, memandangkan tuan gugat sudah pon menambah posting tuan gugat, saya pon ada tambahan untuk soalan2 saya sebelum ini.

    soalan tambahan dari saya,

    pihak tuan gugat kata, budak berusia 16 tahun tidak akan menipu.

    jadinya saya bertanya, mana bukti pihak tuan yang budak berusia 16 tahun tidak akan menipu?.

    ini sahaja dulu soalan saya buat masa ini. banyak lagi soalan saya sebenarnya ni. dan saya masih lagi menunggu tuan gugat jawap soalan saya sebelum ini.

    insyaAllah akan ada lagi soalan yang mungkin saya terlepas pandang dan mungkin juga digerakkan saya untuk bertanya.

    insyaAllah.

    silakan tuan.

    ReplyDelete
  23. Bukan aku xleh jwb tp xmau jwb sbb sudah jwb.

    Bahkan byk persoklan2 yg xterjwb sbb xfokus.

    Elok susur dulu kisah tu dr awal baru cari jln cerite. Baru senang paham.

    ReplyDelete
  24. Ttg mangse tu nak tipu? Pe yg die nak tipukan?

    ReplyDelete
  25. 1 lg leh sbb ramai gune anonymous di cni, elok gune initial mcm CH21, KIJ. x gitu?

    ReplyDelete
  26. Lg bagus klu gune bawah akaun tertentu. Xgitu?

    ReplyDelete
  27. Ttg mangse tu nak tipu? Pe yg die nak tipukan?

    Manalah kita nak tahu sbb ape... nak kena tahu sbb ke baru bleh org tu tipu ke x.....ada akai ke....sbb apa tipu kena tanya shima sendiri...
    bdk skrg bukan kata menipu.... bunuh org pun bleh, rogol pun bleh....jgn jadi bodoh dan kolot sgt......

    Awi KB

    ReplyDelete
  28. #Awi KB

    Klu dah xtau naper nak tuduh mangse tu gitu. Ko sendiri pki akai ler, pe niat MRH pegi tu? Ko jwb ni dulu.

    ReplyDelete
  29. #Awi KB

    Ko sendiri pki akai ler, naper MRH call mangse sebelum dtg ruma mangse. Niat MRH ape? Jam brape tu? Jam 3.00 ptg tau...

    ReplyDelete
  30. #Awi KB

    Ko gune akai ko ler. Sape yg pi ruma sape? Mangse pegi ruma MRH atau sebaliknye?

    ReplyDelete
  31. #Awi KB

    Ko gune akai ko ler. Sape yg call sape? MRH call atau mangse yg call?

    ReplyDelete
  32. Soalan sama.... dah jawab berbuih mulut2...kejang jari2.... dok tanya gak lagi.. betul2 bebal la kau ni....
    Aku guna cara kau gugat.....
    Check posting komen yg lepas2... sbb aku malas nak jawab...klu jawabpun dok bebal situ gak....

    Awi KB

    ReplyDelete
  33. ank murid tuan syekh, xkn bdiam diri....
    mereka da naik syekh, atas kebodohn sndri

    ReplyDelete
  34. #Awi KB

    Tau xpe. Korang yg uat dulu.

    ReplyDelete
  35. #Awi KB

    Leh ulang tayang lg. Kan?

    ReplyDelete
  36. sudah lama hanya memerhatikan blog ini..
    dan pada kali ini berhasrat untuk menulis..
    kerana saya merupakan seorang yg mempunyai kaitan darah dengan Hanafi Ahmad..
    dan juga rapat hubungan dengan beliau sejak muda lagi..
    banyak kisah dan peristiwa yg berlaku terhadap beliau yg saya ketahui..
    termsuk kisah terperinci pengajian dengan Pak Haji Zain Tok Guru Hikam yg hakiki..


    ternyata beliau sangat disanjungi..
    dan saya mendapat tahu yg duduk pada kerusi beliau adalah anakanda beliau Mad Radhi Hanafi..
    saya tidak hairan dan pelik kerana Pak Haji Zain sendiri mengajui bahawa anakanda Mad Radhi akan menduduki kerusi Hanafi Ahmad selepas ketiadaan Hanafi..
    betapa jauuhh serta tepatnya pandangan Tok Guru itu..
    dan ini disaksikan sendiri oleh anak Pak Haji Zain yg masih ada dan sentiasa ingat akan peristiwa itu..


    Silat Hanafi yg dimaksudkan adalah HANAFI AHMAD kan??
    betapa hebatnya kamu semua merampas sebahagian hak waris beliau?
    sehingga keluarga dan juga PEWARIS GURU Hanafi Ahmad dinafikan sekerasnya??
    dan kamu pula bangga bertepuk dada bahawa kamu semua adalah ANAK MURID Hanafi Ahmad...
    dan lama bersama beliau..

    tapi nyatijahnya apa yg telah kamu semua lakukan?
    hanya nama Hanafi Ahmad seorang saja yg diasingkan..
    isteri,anak2,cucu,cicit,keturunan beliau habis kamu caci..kamu hina sehingga tahap menyatakan mereka itu BENIH BANGSAT(dalam 1 sms pada tahun 2006)

    apa ini semua??
    sedangkan Hanafi Ahmad mengajar anak2 muridnya bukan cara begini.
    diibaratkan jika KASIHKAN NABI tanpa kasihkan AHLULBAIT,maka sia2..
    tidak lengkap dan tidak diangkat kasih itu..
    kerana ahlulbait adalah berada dalam jubah Nabi..
    dan jika ahlulbait diperangi,maka Nabi juga diperangi..

    tapi di dalam hal ini,kamu semua telah memerangi serta mencaci,memfitnah PEWARIS GURU yg juga Guru seperti Hanafi Ahmad..
    serta kaum kerabatnya??

    adakah ini bukti kasih dan sayang kamu kepada arwah Guru kamu semua iaitu Hanafi Ahmad??

    sedih saya apabila mengetahui peristiwa ini terjadi..
    kerana saya sangat hormatkan Hanafi Ahmad serta keluarganya..

    -Kasih Hanafi-

    ReplyDelete
  37. #Awi KB

    Ko ni silat pe skrg? Pusaka? Xkan soklan ni ko xleh jwb.

    ReplyDelete
  38. Salam Kasih Hanafi.

    Terima kasih diatas maklumat ini.

    Selepas Almarhum meninggal dunia pada tahun 1986, tempat beliau sebagai guru utama digantikan oleh En. Ishak Itam sehingga 1993. Sebab ada kes akidah dll, beliau telah dipecat sebagai guru utama dan digantikan oleh En. Md Radzi Hanafi.(MRH)

    Sememangnya MRH adalah guru SCH sejak tahun 1993 sehingga 2006 dan dipecat sebab kes cabul dll.

    ReplyDelete
  39. Kepada Kasih Hanafi, zaman dah berubah! Sedaq diri sikit. Ini semua berlaku dek keluarga Hanafi sendiri. Anak2 beliau yg buat hal. Keluarga sendiri yg bikin porak-peranda. Kalau Md Radzi tak buat hal, perkara ni tak berlaku, perpecahan tak berlaku, kalau sayang sangat dengan keluarga hanafi, pi tanya Md Radzi apa yg dia dah buat? Suruh dia terus terang!

    ReplyDelete
  40. alahai..bangsa lain dah maju berkilo kilo meter,bangsa melayu ni tak habis2 dengan masalah antara dua lubang kencing..kesian yer

    ReplyDelete
  41. Kau peduli apa aku dlm silat apa....yg aku kisah yg BENAR dan yg BATIL.... kan itu yg kau kata kau jgk nak cari....kebenaran....jadi kau kena teliti dari byk sudut, bkn ikut kepala hotak kau yg dungun dan bebal tu aje.....pikir guna akai laa....

    Awi KB

    ReplyDelete
  42. dari sg isap,kuantanDecember 7, 2010 at 7:31 AM

    sheikh???
    sheikh takpa lagi..
    jangan SHEIKH'TAN'!!!!

    ReplyDelete
  43. saya agak terperanjat serta terkedu apabila encik menyatakan bahawa seorang Guru itu boleh dipecat oleh badan2 tertentu di dalam pertubuhan Silat Hanafi..

    saya rasa ianya agak berlawanan dengan apa yg pernah saya bualkan dengan Hanafi Ahmad suatu ketika dahulu..
    Hanafi pernah berkata apabila duduk sebagai Guru seperti beliau,bukan tugas sesiapa pun untuk menentukan naik turun Guru itu..
    ianya adalah hak Guru untuk menabalkan Guru yg akan datang..
    itulah yg membuatkan GANJILnya Silat yg di bawa Hanafi Ahmad ini daripada silat2 yg lain..

    ketika itu saya berborak hanya berdua dengan beliau si alor setar..
    dan ianya suatu ketika dahulu..

    saya tidak kisah sesiapa pun yg duduk pada kerusi Guru dalam Silat Hanafi ini..
    asalkan ianya datang dan diangkat dengan cara yg betul..
    kerana biasanya Guru sebenar yg membawa silat ini hanya melindungkan dirinya sebagai seorang Guru yg Hakiki(tidak termasuk pemegang2 amanah) di sebalik Silat ini..
    kerna itu pentingnya cara diangkat seseorang Guru itu..
    dan sama sekali tidak boleh ditentukan oleh sesiapa..
    kerna ini pernah keluar dari mulut Hanafi sendiri..

    sekiann..
    saya tidak berhajat untuk menulis lagi selepas ini..
    kerna saya hanya sekadar menyinggah kerna terpandang akan laman blog ini..

    -Kasih Hanafi-

    ReplyDelete
  44. #Kasih Hanafi

    Yang menjadi isu adalah Almarhum tidak menamakan siapa penggantinya secara khusus untuk menjadi guru utama Silat Cekak selepas beliau. Tidak ada saksi dan tidak ada bukti sohih.

    Caranya telah disepakati di kalangan para pendukung dan ahli keluarga Almarhum pada tahun 1986.

    Setahu saya guru Almarhum Tn Hj Zain bukan guru Silat Cekak.

    Jadi macam mana nak dikaitkan antara guru Silat Cekak dan guru Hikam ini?

    ReplyDelete
  45. yeke..macam tu takde lah citer pusaka saper2 punya atau mandat kononnya..lagipun matlamat kite berpersatuan bukan untuk individu tapi untuk semua.MAtlamat bukan kerana GURU CABUL yang gile kuasa, betina dll

    ReplyDelete
  46. "Setahu saya guru Almarhum Tn Hj Zain bukan guru Silat Cekak.

    Jadi macam mana nak dikaitkan antara guru Silat Cekak dan guru Hikam ini?"

    memang lah dia bukan guru silat cekak,Tn Haji Zain adalah guru hikam kepada ustaz..yg nak dikaitkan...cara ustaz mengangkar,memuliakan,Tn Haji Zain....Arwah ustaz adalah org yg plg memuliakan guru..dan x pernah pun nak caci guru-guru dia..setahu aku..ustaz bnyk guru..kata syg ustaz hanafi..ustaz pun pndai hormat guru..anda di puak HANAFI MASMAN...??mencaci guru sendiri...ish2...

    inikan pula ko yg memfitnah guru YM sheikh.guru ko yg ijazahkan ko..haih.,hahah...

    "Yang menjadi isu adalah Almarhum tidak menamakan siapa penggantinya secara khusus untuk menjadi guru utama Silat Cekak selepas beliau. Tidak ada saksi dan tidak ada bukti sohih. "

    asal isu ni korang x persoalkan sejak YM sheikh Mat Radhi dilantik...klau tidak ada saksi,tidak ada bukti..knp ko x nak persoalkan sejak dulu lagi..dan korang leh sokong pihak cekak Malaysia...Pak Ak..ahahah,,,baru time cam nih nak dipersoalkan isu tidak ada saksi,tidak ada bukti sohih...

    dan guna lah akal..ustaz rapat dengan keluarga...memang lah ustaz tak menamakan calon dpn puak2 ni(hanafi masman)...

    yg ak tau..korang syg ustaz hanafi,tapi keluarga ustaz dibuang,termasuk isterinya skali...

    "umpama syg suami,keluarga suami dibuang"..hahahaha

    ha..gugat..ko manipulasi ayat ak nih..ko kan terer..putaq ayat ak nih..putaq..jgn x putaq,,,hahahahaha

    -MFH-

    ReplyDelete
  47. "MAtlamat bukan kerana GURU CABUL yang gile kuasa, betina dll"

    ckp kosong je bro...ko ckp lah dpn2 dia..hehehe.ak cabar..ko ckp dpn dia...ko kata kt dia depan2..baru anak jantan bro...

    -MFH-

    ReplyDelete
  48. "Kepada Kasih Hanafi, zaman dah berubah! Sedaq diri sikit. Ini semua berlaku dek keluarga Hanafi sendiri. Anak2 beliau yg buat hal. Keluarga sendiri yg bikin porak-peranda. Kalau Md Radzi tak buat hal, perkara ni tak berlaku, perpecahan tak berlaku, kalau sayang sangat dengan keluarga hanafi, pi tanya Md Radzi apa yg dia dah buat? Suruh dia terus terang!"

    sembang kosong lah ko ni..p jaga lembu lagi elok..hai pandai nye org fitnah ni..

    -MFH-

    ReplyDelete
  49. "puak2 PK ni da menggelabah .. dieorg da mental ngan tertekan..biase la tu puak2 ni..bile da mental die cari jln nk lepas kat org..kesian..."


    hahahahahahahhahahahahaha,.,,,,,,,,,,,,,,,,lawak..lawak...sape yg gelabah ni sbnrnya..sape yg mental sbnrnya..cam penipu lak puak hanafi masman ak rasa..hahaha...eh..mmg penipu pun...hahahah

    -MFH-

    ReplyDelete
  50. "Siann jiwa2 yg kalah lg tertekan."

    ka hg yg rasa cam tu gugat...hahah

    -MFH-

    ReplyDelete
  51. "Yang menjadi isu adalah Almarhum tidak menamakan siapa penggantinya secara khusus untuk menjadi guru utama Silat Cekak selepas beliau. Tidak ada saksi dan tidak ada bukti sohih."

    sy share@ingatkan kisah bagaimana abu bakar menjadi khalifah selepas kewafatan nabi.

    beliau juga tidak punya saksi diamanahkan menjadi khalifah seterusnya.

    tapi rasulullah sendiri pernah menyuruh abu bakar menjadi imam ketika beliau sakit, tapi di bantah oleh beberapa org kerana beliau sedikit tua dari umar, dan suara sedikit perlahan.

    tetapi rasululullah sendiri berkeras agar abu bakar menjadi imam juga ketika itu.

    rasulullah tidak menurunkan amanah secara direct disaksikan oleh seluruh umat islam agar abu bakar menjadi next khalifah.

    fikir lah pada siapa yg pandai fikir. dan fikir perlu berserta hidayah.

    ReplyDelete
  52. Anonymous said...

    terbaik..tu je saya mampu ucapkan kat abg amin kita...walaupun saya baru dalam silat cekak...(jatuh,insya allah,akan masuk potong)...keyakinan saya pada tuan sheikh tinggi sebab beliau adalah guru sebenar guru...
    insya allah..tuan sheikh akan menang dalam kes ni esk 9/12/2010,...ia cukup bermakna buat saya...
    -MFH-

    {KO BRU ASAS KER???PASTU BERLAGAK MCM KO TAU SUME CTE..PADAHAL KO PON SAME DENGAR DR ORG2 LAME)

    ReplyDelete
  53. tuan kasih hanafi..
    terima kasih atas perkongsian tuan..
    mungkin tuan adalah sebenar orang lama yg mengenali Almarhum Ustaz..
    dan disokong dengan hubungan darah dengan Ustaz..
    sememangnya tuan adalah OTAI dan berpengalaman bersama Ustaz..

    menjawab persoalan gugat,mudah sahaja..
    Pak Haji Zain memang bukan Guru Silat Cekak..
    tapi harus diingat bahawa pengisian yg terdapat di dalam Silat ini adalah ramuan yg telah diadukkan oleh Ustaz daripada pengajian beliau bersama Pak Haji Zain dan Gurunya Pak Ngah Shariff..
    maknanya sesiapa yg belajar Seni Silat Cekak ini daripada Guru yg salasilahnya benar,maka akan ada kaitan dengan pengisian oleh Pak Haji Zain..
    sesiapa pula yg belajar daripada bukan Guru yg datang dari salasilah yg tidak betul,maka akan menafikan sekerasnya perkara ini..


    apa yg hendak diketengahkan di sini adalah kelebihan Silat Cekak dalam cara GURU DILANTIK adalah kurang lebih seperti LANTIKAN GURU HAKIKI..
    iaitu perlu diijazahkan oleh Guru sebelumnya..
    itulah Guru yg dimaksudkan oleh Ustaz Hanafi dengan ayat "bukan tugas sesiapa pun untuk menentukan naik turun Guru itu..
    ianya adalah hak Guru untuk menabalkan Guru yg akan datang"
    ayat diatas adalah perkongsian oleh tuan Kasih Hanafi yg tidak diketahui siapa tapi pasti orang lama dan saudara mara Ustaz..

    dan tuduhan serta dakwaan yang Syeikh Md Radzi berjaya duduk pada kerusi Guru adalah disebabkan LANTIKan dan persepakatan oleh keluarga dan orang lama adalah FAKTA YANG DIPUSINGKAN semata..

    kerana amruddin buang sendiri telah mengaku di dalam video yg mengatakan :

    "Pada 23 mei 1993 majlis muafakat telah mengadakan majlis untuk MENGISYTIHARKAN En Md Radzi sebagai Guru Utama untuk menggantikan En Ishak Itam,di rumah Almarhum Ustaz Hanafi.PENGISYTIHARAAN dibuat berdasarkan tradisi yg pernah dilalui dan mengikut perlembagaan persatuan.Mengikut sejarah,PERTUKARAN GURU BERLANSUNG TANPA MELIBATKAN ORANG LAIN.PENGIJAZAHAN DILAKUKAN SECARA 4 BIJI MATA DENGAN TERTIB DAN SYARAT2 YG DIKETAHUI OLEH GURU SENDIRI.."

    naahhh..
    inilah kata2 yg pernah keluar dari mulut amruddin sendiri..
    yang pelik dan menjadi persoalan ialah mereka mengatakan bahawa Tuan Syeikh DIISYTIHARKAN..
    tapi master joe DILANTIK..
    ianya mempunyai maksud yg berbeza..

    dan pada fahaman saya,saya mengakui MMT adalah badan yg berkuasa untuk MENGISYTIHARKAN Guru agar diketahui oleh selurh ahli persatuan..
    TETAPI,MMT hanya boleh MENGISYTIHARKAN Guru selepas diperakui terjadinya IJAZAH 4 BIJI MATA TANPA MELIBATKAN ORANG LAIN oleh Guru dan bakal Guru..
    maka,selepas ijazah itu terjadi,maka MMT berhak dan berkuasa untuk MENGISYTIHARKAN kepada umum ahli persatuan tentang Guru yg baru itu..

    inilah sebenar CARA GURU DILANTIK dan DIISYTIHARKAN di dalam Silat Cekak Hanafi yg di bawa oleh Almarhum..

    bukannya MMT itu yang MELANTIKK..hanya MENGISYTIHAR pada orang ramai..




    saya berminat untuk gugat mengupas persoalan yg SIMPLE ini..

    jangan cuba mengelakkk...


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  54. #Firdas-MRH

    Ko sendiri lum lahir. Mana ko tau sume?

    ReplyDelete
  55. Aku tanye ko balik, Almarhum ijazah 4 biji mata ngan sape?

    ReplyDelete
  56. Ni citer guru silat cekak ke guru hikam?

    ReplyDelete
  57. Pe ke Almarhum ijazah 4 biji mate ngan Tok Ya?

    ReplyDelete
  58. aduyai..gugat BACUL! org tny jwb la..jgn pusing2 la gugat..mkin lm mkin jelas ko mnipu!!

    ReplyDelete
  59. gugat said...
    #Firdas-MRH

    Ko sendiri lum lahir. Mana ko tau sume?

    December 8, 2010 3:39 AM
    gugat said...
    Aku tanye ko balik, Almarhum ijazah 4 biji mata ngan sape?

    December 8, 2010 3:40 AM
    gugat said...
    Ni citer guru silat cekak ke guru hikam?

    December 8, 2010 3:41 AM
    gugat said...
    Pe ke Almarhum ijazah 4 biji mate ngan Tok Ya?

    December 8, 2010 4:16 AM

    SOALAN2 BODOH.

    TAK KAN TAK BOLEH NAMPAK LAGI JURANG YG BESAR DR SEGI KREDIBILITI BLOG NI DGN BLOG AMIN ZAINUL WAHAI PEMBACA2 SEKALIAN?????????

    ReplyDelete
  60. wahai gugat..
    bila aku bertanya secara penuh isi dan fakta,jangan cuba mengelak dengan memberi soalan semula..
    kerana sekarang aku memberi soalan dengan nada berdebat hujah..
    bukan menjual atau membeli gaduh seperti selalu..
    aku dah tau yg hangpa semua memang PENAKUT YG HAKIKI,jadi sekarang aku layan hangpa mengikut cara ini..

    yg pertama jangan disoalkan belum lahir ataupun tidak..
    kerna itu bukan sebab untuk jadi tidak tahu..
    hang ada ketika Nabi Muhammad perang?
    tapi kenapa cukup yakin yg baginda pernah berperang..
    kerna adanya Al-Quran untuk menceritakan dan Guru yg menyampaikan..

    dan jawapan yg sangat mudah..
    Ustaz Hanafi ijazah 4 biji mata dengan Pak Yahya Said dan juga Pak Haji Zain..
    maka beliau seorang Guru yg membawa Silat Cekak..
    dan juga Guru Hakiki..

    jadi bila masa hang menjawab soalan dan kenyataan panjang lebar aku di atas??

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  61. Hj Zain = Guru Agama
    Pak Ya = Guru Silat
    Ustaz Hanafi = Kedua Guru Agama dan Silat
    Tok Ak = Guru Silat
    MRH = Guru ????

    MRH Sama level ngan ustaz ke sama level ngan Tok Ak? Tok pon kata agama dia power. huhu
    Nak berguru, tapi guru yang bagaimana?
    Adakah kita perlu taat ke guru silat semata-mata? tidak cuma kita tidak boleh derhaka. So kalau kita tak ikut apa yang guru
    buat bererti tidak taat tapi belum derhaka, derhaka apabila kita menggunakan ilmu yang diturunkan untuk melawan guru.

    ReplyDelete
  62. Hujah2 yg panjang xsemestinye berisi. Isinye de ler ape yg diijazahkan. Kite xkenal sape Kasih Hanafi itu. Kite cume amik pandangan2nye saje tuk bincangkan.

    Bile aku balas balek kpd Kasih Hanafi bahwe MRH mmg dah jadi guru tp dilucutkan krn kes cabul, beliau undur diri. Jd pe nak citer lg?

    ReplyDelete
  63. #Firdaus-MRH

    Ape ke ko nak kate MRH tu guru hakiki? Bile die belajar Hikam? Pe ke Almarhum ajar die ttg ilmu Hikam?

    Begitu gak ngan Tok Ak, die pun kate die seorg guru hakiki. Pe jd ngan die skrg? Kat mane nak letak Datuk Maideen lak?

    Pd aku ni sume sudah lari dpd pe yg Almarhum ajar.

    Mmg Almarhum seorg yg bijak krn die benar2 ikut cara Rasullullah. Tidak dinamakan secara khusus siapa penggantinya. Terpulanghlah kpd anak2 murid beliau untuk lantik pengganti. Dan sume ni dah dilakukan dgn sempurna.

    Dgn tindakan Almarhum, ia menjelaskan bahwe SC bukan milik keluarga Almarhum tetapi milik masyarakat.

    ReplyDelete
  64. Tok Ak lg hebat, die ngaku die pemimpin Islam satu dunie dan die gak kate kiamat berlaku pd tahun 1999.

    ReplyDelete
  65. Dah Tok Ya gak telah ijazah empat biji mata ngan ramai org. Bukan ngan Almarhum sj. Jd?

    ReplyDelete
  66. Firdaus Kodi tulis...

    menjawab persoalan gugat,mudah sahaja..
    Pak Haji Zain memang bukan Guru Silat Cekak..
    tapi harus diingat bahawa pengisian yg terdapat di dalam Silat ini adalah ramuan yg telah diadukkan oleh Ustaz daripada pengajian beliau bersama Pak Haji Zain dan Gurunya Pak Ngah Shariff..
    maknanya sesiapa yg belajar Seni Silat Cekak ini daripada Guru yg salasilahnya benar,maka akan ada kaitan dengan pengisian oleh Pak Haji Zain..
    sesiapa pula yg belajar daripada bukan Guru yg datang dari salasilah yg tidak betul,maka akan menafikan sekerasnya perkara ini..

    { Perkara di atas memang tidak dinafikan, tetapi adakah al qodi juga menjalani proses seperti Almarhum Ustaz Hanafi sebelum menjadi Guru???? }

    ReplyDelete
  67. JADI....apa lagi nak dipersoalkan?...bab ilmu silat, hakikat dsb mmg diperturunkan kepada MD RADZI..USTAZ HANAFI adalah GURU SILAT DAN HIKAM kepada MD RADZI....-abg khalid cakap menda nie masa latihan hari sabtu malam selepas bagi buah serang kat junior aku di dewan putra perdana sekolah alam shah putrajaya....

    aku dengaq cerita dari KHALID CINA (antara org yang diagung2kan dalam AKADEMI CEKAK HANAFI MASMAN) yang dulu ajaq aku kenai guru....sekarang ni camna pulak?....

    -ashraf hadi-
    -xgentar-

    ReplyDelete
  68. 1)Ape ke ko nak kate MRH tu guru hakiki? Bile die belajar Hikam? Pe ke Almarhum ajar die ttg ilmu Hikam?

    jawapan : aku x sangka betapa cetetknya pengetahuan hang gugat..Guru yg Hakiki bukanlah kerana bergantung kepada PENGAJIAN KITABNYA..
    andai kata bukan hikam,bukan hakiki..
    salah pemahaman hang ni..

    ye..memang Tuan Syeikh diajar dengan ilmu Al-Hikam oleh Gurunya.tetapi CARA PENGAJIAN bukanlah berbentuk MENGAJI KITAB Hikam..
    beliau diajar dan juga diijazahkan oleh Ustaz Hanafi seperti ijazah yg serupa diberikan oleh Pak Haji Zain kepada Ustaz Hanafi.


    2)Begitu gak ngan Tok Ak, die pun kate die seorg guru hakiki. Pe jd ngan die skrg? Kat mane nak letak Datuk Maideen lak?

    jawapan : Tuan Syeikh dan pak ak memang jauh berbeda..pak ak hanya seorang PEMANGKU Guru.bukan Guru yg sebenar.hatta bab nak mengijazah orang pun dia x tahu.yg mengajarnya adalah Tuan Syeikh sendiri.

    dan pak ak pernah mengaku dirinya wali..sedangkan Tuan Syeikh tidak pernah berkata demikian.

    3)Mmg Almarhum seorg yg bijak krn die benar2 ikut cara Rasullullah. Tidak dinamakan secara khusus siapa penggantinya. Terpulanghlah kpd anak2 murid beliau untuk lantik pengganti. Dan sume ni dah dilakukan dgn sempurna.

    jawapan : hang dah silap menyimpulkan gugat..sangat silap.Ustaz Hanafi menamakan penggantinya secar khusus tapi bukan diceritakan kepada semua orang.yg tu hang tersilap..dan jangan cuba memusing.

    apa hebatnya MARTABAT ANAK MURID hingga tahap boleh MELANTIK PENGGANTI GURU????
    hang kena jelas bab martabat ni..martabat yg di bawah tidak layak untuk melantik seorang yg akan mempunyai martabat yg tinggi.

    4)Dgn tindakan Almarhum, ia menjelaskan bahwe SC bukan milik keluarga Almarhum tetapi milik masyarakat.

    jawapan : dengan tindakan Ustaz Hanafi,tidak menunjukkan sebarang dakwaan seperti yg hang dakwa.hang yg silap menafsir dan menyimpul.
    silat adalah HAK GURU.tetapi keluarga Guru juga mempunyai hak2 tertentu dalam Silat.tetapi bukanlah HAK MUTLAK seperti MUTLAKNYA HAK GURU TERHADAP SILAT CEKAK.

    benda mudah,hang ja yg x faham..x abeh2 dok salah tafsir ja..

    5)Tok Ak lg hebat, die ngaku die pemimpin Islam satu dunie dan die gak kate kiamat berlaku pd tahun 1999.

    jawapan : itu pengakuan pak ak.x ada bersangkut paut dengan Tuan Syeikh.itu sememangnya pengakuan pak ak sendiri.aku tidak menafikan.

    6)Dah Tok Ya gak telah ijazah empat biji mata ngan ramai org. Bukan ngan Almarhum sj. Jd?

    jawapan : apa maksud bodoh hang ni?? x pe la..
    layankan aje..andaikata benar Pak Yahya Said telah mengijahkan ramai orang secara 4 biji mata,yang pasti bukan MENGIJAZAH MENYERAH SILAT CEKAK.kerana Ijazah jenis itu hanya dapat pada Ustaz Hanafi saja.

    7)tetapi adakah al qodi juga menjalani proses seperti Almarhum Ustaz Hanafi sebelum menjadi Guru????

    jawapan : aku nak hang paham betul2..bila paham,maka terselamatlah daripada menjadi orang yg bodoh serta bangang.

    apabila seorang itu menjadi Guru,ianya disebabkan pengakuan oleh Gurunya telah melantik bakal Guru.maka jadilah seorang itu Guru selepas diperakui oleh Guru itu berserta dengan ijazah Bisik Semak.

    dan jawapannya mudah dan senang..
    memang Tuan Syeikh juga menjalani proses seperti Almarhum Ustaz Hanafi sebelum menjadi Guru.
    kerana mendapat ijazah pada 1983 daripada Ustaz Hanafi sendiri(hanya beliau seorang sahaja yg ada ijazah ini)
    dan mendapat ijazah penyerahan Silat Cekak oleh pak ak pada 1993..

    maka atas kejadian penyerahan 1993 telah berlaku,maka pada ketika itu MMT berkuasa dah berhak MENGISYTIHARKAN YM Md Radhi sebagai Guru Utama..

    mudahh..simple..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  69. Gugat kate:

    "Hujah2 yg panjang xsemestinye berisi. Isinye de ler ape yg diijazahkan. Kite xkenal sape Kasih Hanafi itu. Kite cume amik pandangan2nye saje tuk bincangkan."

    Aku kate:

    "Kami pun tak kenai hang ni sapa Gugat.Dalam internet ni Gugat boleh jadi sapa2,sama lak dgn watak2 lain.Jadi, tak payah nak pertikai kredibiliti atau sapa Kasih Hanafi tu.Faham?"

    Gugat kate lagi:

    "Bile aku balas balek kpd Kasih Hanafi bahwe MRH mmg dah jadi guru tp dilucutkan krn kes cabul, beliau undur diri. Jd pe nak citer lg?"

    Kasih hanafi jawab:

    "sekiann..
    saya tidak berhajat untuk menulis lagi selepas ini..
    kerna saya hanya sekadar menyinggah kerna terpandang akan laman blog ini.."

    Aku kate:

    "Kasih Hanafi awal2 dah kata dia hanya singgah dan tak berniat nak komen lagi.Aku pulangkan ayat ko gugat, Jd pe nk cite lg?"

    ReplyDelete