Sunday, December 12, 2010

Kalau bukan disini, diakhirat

Aku masih lagi menerima kutukan-kutukan daripada PK hingga ke hari ini tetapi aku ingin memperingatkan mereka bahawa apa yang telah berlaku adalah satu episod sahaja.

Sekarang bermulanya satu episod yang baru.

Sepertimana yang berlaku dalam artikel ini, keluarga mangsa perlu sedar bahawa satu masa nanti keadilan akan tertegak juga.

Kisah benar ini http://www.kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=1025&pub=Kosmo&sec=Rencana_Utama&pg=ru_05.htm boleh terjadi kepada sesiapa pun.

Kes ini lebih ekstrem daripada kes mangsa. Terlepas daripada hukuman tidak semestinya si penjenayah itu benar. Penjenayah hanya tidak dihukum lagi. Tidak dipenjarakan lagi. Tidak dirotan lagi.

Waulahu'alam

2 comments:

  1. HAHAHHAHAHAHAHAHA...
    sungguh lawak post2 blog sedara gegat sekarang ni.
    kenapa, dah takdak idea ka nak kona tang lain bila dah dapat tau keputusan mahkamah ampang hari tu?
    sudah2lah ye, blog2 sedara gegat sebelum ni lintang pukang, habuk je banyak..sekarang nak ubah gaya blog konon nak tunjuk sedara gegat ni benarlah sangat ye? hahahaha...
    lawak..lawak...

    ReplyDelete
  2. #fieza
    Komen aku dalam [ ]


    HAHAHHAHAHAHAHAHA...
    sungguh lawak post2 blog sedara gegat sekarang ni.
    [Elok kamu terangkan mengapa kamu anggap ia satu lawak. Aku sedia dengar pendapat kamu itu.]

    kenapa, dah takdak idea ka nak kona tang lain bila dah dapat tau keputusan mahkamah ampang hari tu?
    [Tidak ada apa yang aku putarkan. Ia satu hujah dan contoh yang telah berlaku. Kamu patut belajar kerana mana tahu satu hari nanti kamu pula yang kena.]



    sudah2lah ye, blog2 sedara gegat sebelum ni lintang pukang, habuk je banyak..sekarang nak ubah gaya blog konon nak tunjuk sedara gegat ni benarlah sangat ye? hahahaha...
    lawak..lawak...

    December 13, 2010 1:34 PM
    [Aku sudah berubah sebab aku mahu berubah. Dulu aku mengatakan yang akan akan "cross the bridge when we reach the bridge". Jadi ia telah berlaku dan ini adalah respon aku. Sekarang blog ini lebih aman dan tak lintang pukang. Dan akn boleh sampaikan hujah-hujah aku dengan lebih jelas lagi. Aku sudah berhijrah. Kamu bila lagi?]

    ReplyDelete