Monday, October 4, 2010

Kenyataan Akhbar Silat Cekak Hanafi

Bismillahir Rahmanir Rahim



Adalah dimaklumkan bahawa pada 4hb Mac, 2010 Yang Arif Hakim, Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur telah memutuskan bahawa writ saman dan penyata tuntutan En. Omar bin Abdul Rahman terhadap Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia telah dibatalkan di bawah Peruntukan Aturan 30 Kaedah 7 Akta Mahkamah Tinggi.
Writ saman dan penyata tuntutan tersebut adalah untuk menuntut deklarasi pembatalan dan ketidaksahan Mesyuarat Agung Perwakilan (Map) Ke-9 yang diadakan pada 11hb Mac, 2006 dan juga deklarasi terhadap kesan lanjutan dari ketidaksahan tersebut.


Lanjutan daripada keputusan tersebut pihak pentadbir persatuan telah merujuk keputusan tersebut kepada Pendaftar Pertubuhan dan pada 5hb Julai, 2010 pihak persatuan telah menerima surat jawapan daripada Pendaftar Pertubuhan yang menyatakan bahawa Pendaftar Pertubuhan mengambil maklum keputusan pembatalan Kes R3(R1)- 22 - 06 -06 oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 4hb Mac 2010 dan menerima segala keputusan-keputusan Mesyuarat Agung Perwakilan Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia yang telah diadakan pada 11hb Mac, 2006.


Oleh yang demikian, ini bermakna bahawa ahli-ahli Majlis Mesyuarat Kebangsaan yang dilantik pada Mesyuarat Agung Perwakilan ke – 9 bagi sesi 2006/2009 adalah sah dan segala keputusan yang dibuat oleh Majlis Mesyuarat Kebangsaan selepas Mesyuarat Agung Perwakilan juga adalah sah dan benar.


Keputusan-keputusan yang dibuat termasuklah menggantung keahlian Mohd Radzi Bin Hj Hanafi Mulai 13hb Ogos, 2006 dan seterusnya memecat Mohd Radzi Bin Hj Hanafi pada 25hb Mac, 2007 setelah menerima keputusan daripada Majlis Muafakat Tertinggi untuk melucutkan jawatan Guru Utama yang disandang oleh Mohd Radzi Bin Hj Hanafi mulai 18hb Mac 2007 daripada menjalankan tugas-tugas sebagai Presiden dan Guru Utama Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia dan seterusnya melantik En. Marwi bin Latif sebagai Guru Utama yang baru berkuatkuasa mulai 31hb Mac, 2007.


Tindakan yang diambil terhadap Mohd Radzi Bin Hj Hanafi adalah mengikut peruntukan yang ditetapkan di bawah Perkara 24 dan Perkara 24 Ceraian 3 iaitu tindakan tatatertib dalam hal yang berkaitan dengan perlakuan yang merosakkan imej dan nama baik Persatuan.


Ini juga bermakna Mesyuarat Agung Perwakilan Ke – 10 yang diadakan pada 6hb Jun, 2009 adalah sah dan tiada mana-mana mesyuarat agung luarbiasa pernah diadakan dan diiktiraf oleh Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia.


Oleh itu, Majlis Mesyuarat Kebangsaan bagi sesi 2009/2012 yang diterajui oleh Tuan Hj Md Nasir Bin Md Arshad sebagai Presiden Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia dan ahli-ahli jawatankuasanya adalah pentadbir persatuan yang sah sehingga kini.


1. Majlis Mesyuarat Kebangsaan – badan yang mentadbir persatuan terdiri daripada Presiden dan ahli jawatankuasanya.


2. Majlis Muafakat Tertinggi – badan yang dianggotai oleh para pendokong Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia yang kebanyakkan adalah mereka yang bersama-sama dengan Allahyarham Ustaz Hanafi di dalam membina dan membangun Seni Silat Cekak.

50 comments:

  1. Jadi tak jom silat ahad ni? risau pulak saya. harap harap jadilah.. :)

    -ahli biasa yang Insya Allah akan menyertai jom silat pada ahad ni. yeay!-

    ReplyDelete
  2. Kalo puak2 PK ni tak reti bahasa gak tak tau la nak ckp ape..

    ReplyDelete
  3. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Jadi tak jom silat ahad ni? risau pulak saya. harap harap jadilah.. :)
    [Program pe ni? Sape yg anjur? PSSCUHM ke? Mane menteri lak yg kene tipu lg. Mane lak pihak2 laen di sokolah & ipt yg kene tipu ni? Klu ler PK buat, die uat atas tiket pe? Tentunye bukan PSSCUHM sbb die org bukan MMK yg sah. Ramai yg kene tipu ni. Kire ni perhimpunan haram ler.]



    -ahli biasa yang Insya Allah akan menyertai jom silat pada ahad ni. yeay!-

    October 4, 2010 1:37 AM
    [Jike jd, pd aku aktiviti ni paling menghina keputusan mahkamah. Sian ler guru aku pas ni. Kene penjare ler gaknye. Sape nak ikut same?]

    ReplyDelete
  4. lama tak komen. terasa nak komen pulak. dan aku nak tujukan ini kepada dua dua pihak. pk dan pp. terutamanya firdaus MRH.

    Firdaus..anak guruku.. saya rasa baik saudara jangan bersuara disini.. saya tengok banyak komen saudara dipengaruhi emosi.. dan ini tidak elok untuk ahli ahli cekak hanafi yang menyokong abang md yg kita sayangi. saudara harus ingat, ada beribu ribu ahli yang membuka blog ni (termasuklah ahli silat cekak malaysia). siap antara ranking tertinggi didalam google.

    tindakan saudara mencabar ahli lama adalah tindakan yang tidak patut. mereka kenal arwah ustaz lagi lama dari saudara. silap silap saudara pun tidak pernah jumpa dengan datuk saudara, arwah ustaz. mereka menempuh berbagai bagai cabaran untuk membawa silat ini.

    saya agak yakin, saudara dipengaruhi oleh beberapa kawan saudara yg menyokong abang md. tidak perlulah saudara bertindak dengan emosi. cukuplah saudara diam dan berfikir apa yg berlaku. mungkin ada hikmahnya. dan mungkin jika saudara membuatnya, sudah mula nampak ciri ciri guru dalam diri saudara. bagi saya, saudara terlalu muda untuk bicara pasal silat cekak. dan saya yakin, ramai yang tertawa dengan tulisan saudara. bukan sahaja dari pihak pp, malah pihak abang md juga. :)

    dan kenapa kami menyokong abang md? mudah. sebab kami bersangka baiklah.. ikhlas, sebenarnya kalau nak diikutkan dengan akal fikiran yang waras, saya TAK NAFIKAN ada beberapa persoalan asas yang diutarakan oleh puak pp TIDAK DAPAT DIJAWAB oleh pihak abang md. ini KENYATAAN. saya pun sedikit kecewa apabila melihat pihak abang md tidak dapat menjawab dengan jelas persoalan persoalan mudah yang ditanya oleh pihak pp.

    tetapi kenapa kami menyokongnya? mudah. sebab dia guru kami. dia mengajar kami benda baik. dan kalau ada ahli yg TAKSUB dekat abang md pun, hanyalah sebilangan kecil ahli sahaja. KEBANYAKAN ahli bawah tidak berfikiran sebegitu. kenapa saya begitu pasti? sebab kami ahli bawah ni pun ada berbicara mengenainya. :) kami pun ada baca blog blog yg menyokong abang md dan anti abang md.. kami berbahas juga mengenainya. tapi, kami tidaklah berbual dengan jurulatih kami yg pada pandangan kami agak taksub dengan abang md.

    jadi, permasalahannya bukanlah abang md, tapi beberapa orang ahlinya. dalam erti kata lain, kami boleh berfikir.. so, janganlah buat andaian yg menyokong abang md ni semua taksub dekat abang md.. salah tu gugat.. :)

    dan pihak pp pun ada silapnya, terang terang abang am, kata penyerahan mandat itu macammana. so, patuhlah! kamu yang kata macam tu, kamu tak nak patuh. sekarang kamu kata lain pula. saya agak yakin ,puak cekak malaysia tergelak gelak dengan kita sekarang.

    taksub, patuh, guru, mandat,.. ini semua subjektif. sebab itu ramai anak melayu malas nak belajar silat. sebab niat nak masuk, sebab nak tahu seni pertahankan diri, tapi bila dah masuk, lain pulak jadinya. dengan politiknya lah, dengan mandatnyalah, dengan gurunyalah..

    bagi saya, silat cekak adalah hasil idea bagaimana arawah ustaz membawanya. dan saya pun sendiri ragu jika arwah ustaz berjaya didalam perjuangannya kalau ia boleh melihat perangai anak buahnya sekarang. mesti arwah kecewa..

    apa apa pun, kami berdiri teguh dibelakang abang md. mungkin alasan berbeza dengan kebanyakan ahli lama yang menyokong abang md, tetapi ia tetap menjurus kepada satu. kami menyokong abang md. kami bukan taksub dengan abang md, tapi kami MENGHORMATINYA. taksub tidak sama dengan hormat ya, gugat.. jangan salah faham..

    saya sekadar berikan perspektif berbeza dengan kebanyakan ahli yg menyokong abang md..

    insya Allah..insya Allah.. program jom silat di dataran merdeka pasti akan berjaya.. dengan izin Allah S.W.T.. :)

    ReplyDelete
  5. Persatuan S.S.C.U.H MALAYSIA seharusnya mempunyai ahli & sokongan di seluruh negeri di Malaysia. Bukan setakt di KL & Selangor je... Ada hati mau claim MALAYSIA. Ni bab persatuan, bab silat kita tak yah cite dulu.

    ReplyDelete
  6. mahkamah semalam.

    saksi tak hadir,
    bukti yg dimintak tak dapat dikemukan.
    hakim kata buang masa!!!

    kalau cik md tak datang kemain plak korang bising ye.

    tanak bising ke smlm nye kes?

    ReplyDelete
  7. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    mahkamah semalam.
    [Ni kes mana? Klu kes jenayah tu bukan kes persatuan ler. Jd aku xler brape kisah.]

    saksi tak hadir,
    bukti yg dimintak tak dapat dikemukan.
    hakim kata buang masa!!!
    [Ni kene tanye pendakwe raye ler.]

    kalau cik md tak datang kemain plak korang bising ye.

    tanak bising ke smlm nye kes?

    October 4, 2010 10:58 PM
    [Klu kes persatuan kene bising ler sbb babit persatuan. kes pribadi kes pribadi ler.]

    ReplyDelete
  8. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Persatuan S.S.C.U.H MALAYSIA seharusnya mempunyai ahli & sokongan di seluruh negeri di Malaysia. Bukan setakt di KL & Selangor je... Ada hati mau claim MALAYSIA. Ni bab persatuan, bab silat kita tak yah cite dulu.

    October 4, 2010 10:39 PM
    [Pd aku isu ni xrlevan lg sbb MMK yg sah de ler yg dipimpin oleh Pak Nasir. Nak debat leh ttg hal ni. Aku xde masalah. Pe pun mahkamah telah putuskan sape MMK yg betoi. Yg betoi de ler Pak Nasir. Guru aku gigit jari.]

    ReplyDelete
  9. Komen aku dlm [ ]
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    lama tak komen. terasa nak komen pulak. dan aku nak tujukan ini kepada dua dua pihak. pk dan pp. terutamanya firdaus MRH.
    [Aku dengaq gak.]

    Firdaus..anak guruku.. saya rasa baik saudara jangan bersuara disini.. saya tengok banyak komen saudara dipengaruhi emosi.. dan ini tidak elok untuk ahli ahli cekak hanafi yang menyokong abang md yg kita sayangi. saudara harus ingat, ada beribu ribu ahli yang membuka blog ni (termasuklah ahli silat cekak malaysia). siap antara ranking tertinggi didalam google
    [Si Firdaus-MRH tu nak dengaq ke nasihat ko ni. Tul ke ranking google tu? Aku xcaye ler.]


    tindakan saudara mencabar ahli lama adalah tindakan yang tidak patut. mereka kenal arwah ustaz lagi lama dari saudara. silap silap saudara pun tidak pernah jumpa dengan datuk saudara, arwah ustaz. mereka menempuh berbagai bagai cabaran untuk membawa silat ini.
    [Kan aku dah kate si Firdaus ni duk kutip2 jwpan. Bukan die paham pun.]

    saya agak yakin, saudara dipengaruhi oleh beberapa kawan saudara yg menyokong abang md. tidak perlulah saudara bertindak dengan emosi. cukuplah saudara diam dan berfikir apa yg berlaku. mungkin ada hikmahnya. dan mungkin jika saudara membuatnya, sudah mula nampak ciri ciri guru dalam diri saudara. bagi saya, saudara terlalu muda untuk bicara pasal silat cekak. dan saya yakin, ramai yang tertawa dengan tulisan saudara. bukan sahaja dari pihak pp, malah pihak abang md juga. :)
    [Si Firdaus-MRH pun nak jd guru gak?]

    dan kenapa kami menyokong abang md? mudah. sebab kami bersangka baiklah.. ikhlas, sebenarnya kalau nak diikutkan dengan akal fikiran yang waras, saya TAK NAFIKAN ada beberapa persoalan asas yang diutarakan oleh puak pp TIDAK DAPAT DIJAWAB oleh pihak abang md. ini KENYATAAN. saya pun sedikit kecewa apabila melihat pihak abang md tidak dapat menjawab dengan jelas persoalan persoalan mudah yang ditanya oleh pihak pp.
    [Aku respect pendirian korang. No problem bg aku. Tp klu nak hujah, bole aje. Korang naper xnak jwb isu2 tu. Takkan nak ikut jer.]

    ...sambung

    ReplyDelete
  10. tetapi kenapa kami menyokongnya? mudah. sebab dia guru kami. dia mengajar kami benda baik. dan kalau ada ahli yg TAKSUB dekat abang md pun, hanyalah sebilangan kecil ahli sahaja. KEBANYAKAN ahli bawah tidak berfikiran sebegitu. kenapa saya begitu pasti? sebab kami ahli bawah ni pun ada berbicara mengenainya. :) kami pun ada baca blog blog yg menyokong abang md dan anti abang md.. kami berbahas juga mengenainya. tapi, kami tidaklah berbual dengan jurulatih kami yg pada pandangan kami agak taksub dengan abang md
    [Aku ler trime pendpt ko. Klu xmau dicap taksub terpulang ler. Pe definisi taksub ko lak?]

    jadi, permasalahannya bukanlah abang md, tapi beberapa orang ahlinya. dalam erti kata lain, kami boleh berfikir.. so, janganlah buat andaian yg menyokong abang md ni semua taksub dekat abang md.. salah tu gugat.. :)
    [Sebenaqnye guru aku & konco2 die skali. Same jer.]

    dan pihak pp pun ada silapnya, terang terang abang am, kata penyerahan mandat itu macammana. so, patuhlah! kamu yang kata macam tu, kamu tak nak patuh. sekarang kamu kata lain pula. saya agak yakin ,puak cekak malaysia tergelak gelak dengan kita sekarang.
    [Tanye ler sendiri pd Pak Amruddin. De jwpannye.]

    taksub, patuh, guru, mandat,.. ini semua subjektif. sebab itu ramai anak melayu malas nak belajar silat. sebab niat nak masuk, sebab nak tahu seni pertahankan diri, tapi bila dah masuk, lain pulak jadinya. dengan politiknya lah, dengan mandatnyalah, dengan gurunyalah..
    [Silat xsalah. Yg salah Tok Ak dan guru aku sbb die org ni mantan2 guru yg terpesong. Tu jer. Yg jd anak murid yg keliru. Tu sbb anak murid pun kene bijak ler. Jgn ikut jer. Siasat & kaji mcm aku uat.]

    bagi saya, silat cekak adalah hasil idea bagaimana arawah ustaz membawanya. dan saya pun sendiri ragu jika arwah ustaz berjaya didalam perjuangannya kalau ia boleh melihat perangai anak buahnya sekarang. mesti arwah kecewa..
    [Ya. Klu ler Almarhum de. Ko ingat Tok Ak brani uat. Maideen brani uat. Guru aku brani uat. Aku yakin die org ni lari lintang pukang. Tu sbb kene rapat ngan PP.]

    apa apa pun, kami berdiri teguh dibelakang abang md. mungkin alasan berbeza dengan kebanyakan ahli lama yang menyokong abang md, tetapi ia tetap menjurus kepada satu. kami menyokong abang md. kami bukan taksub dengan abang md, tapi kami MENGHORMATINYA. taksub tidak sama dengan hormat ya, gugat.. jangan salah faham..
    [Tak pe. Pilihan ko.]

    saya sekadar berikan perspektif berbeza dengan kebanyakan ahli yg menyokong abang md..

    insya Allah..insya Allah.. program jom silat di dataran merdeka pasti akan berjaya.. dengan izin Allah S.W.T.. :)

    October 4, 2010 10:00 PM
    [Sape nak sertai perhimpunan haram tu, hadir ler.]

    ReplyDelete
  11. ada bukti ke perhimpunan tu haram??
    hang tu yg haram jadah...

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  12. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    ada bukti ke perhimpunan tu haram??
    hang tu yg haram jadah...

    -Firdaus MRH-

    October 5, 2010 3:41 AM
    [Mmg ler perhimpunan haram. Sbb ia bukan di uat leh MMK yg sah. Anjuran sape? Bukan PSSCUHM. Jd anjuran sape? Klu bukan PSSCUHM, sape lak? Perhimpunan mesti de permit. Perhimpunan mesti dijlnkan oleh pertubuhan yg sah ikut ROS. Jd sape yg anjur? Kan aku da kate, sape menteri yg da di tipu. Pengikut2 pun ditipu. Akhirnye guru aku kene penjare nnti. Ko nak ikut same ke? Sape lg nak ikut? Kan aku da kate ni kira hina keputusan mahkamah. Mgkin aku silap. Tp aku rase aku xsilap. Ingat sbb guru aku xikut perlembagaan ler 2 kes persatuan die kalah. Nak ngaku menang lg? Si Omar tu pun dah cabut lari. pe lg ko nak hujah?]

    ReplyDelete
  13. Jadi tak jom silat ahad ni? risau pulak saya. harap harap jadilah.. :)
    [Program pe ni? Sape yg anjur? PSSCUHM ke? Mane menteri lak yg kene tipu lg. Mane lak pihak2 laen di sokolah & ipt yg kene tipu ni? Klu ler PK buat, die uat atas tiket pe? Tentunye bukan PSSCUHM sbb die org bukan MMK yg sah. Ramai yg kene tipu ni. Kire ni perhimpunan haram ler.]



    -ahli biasa yang Insya Allah akan menyertai jom silat pada ahad ni. yeay!-

    October 4, 2010 1:37 AM
    [Jike jd, pd aku aktiviti ni paling menghina keputusan mahkamah. Sian ler guru aku pas ni. Kene penjare ler gaknye. Sape nak ikut same?]

    ni atas tiket kerelaan ahli2 sendirik. semua dh tau dan maklum ttg benda ni. so kalau diorg nk bkumpul diorg punya suke la. xpyh nk sebok2. aku buat open house khas utk ahli silat kt rumah aku perhimpunan haram jgk ke??? nk kena mintak pak am bg greenlight dulu ke????

    ReplyDelete
  14. Komen aku dlm [ ]

    ni atas tiket kerelaan ahli2 sendirik.
    [Uat ler. Sendiri uat. Sendiri tanggung]

    semua dh tau dan maklum ttg benda ni. so kalau diorg nk bkumpul diorg punya suke la.
    [Uat ler. Sendiri uat. Sendiri tanggung.]

    xpyh nk sebok2.
    [Uat ler. Sendiri uat. Sendiri tanggung.]


    aku buat open house khas utk ahli silat kt rumah aku perhimpunan haram jgk ke???
    [Uat ler. Sendiri uat. Sendiri tanggung.]


    nk kena mintak pak am bg greenlight dulu ke????

    October 5, 2010 10:42 AM
    [Ni per lak? Uat ler. Sendiri uat. Sendiri tanggung.]

    ReplyDelete
  15. open house tu hang buat kat rumah hang sendiri la bongok...bebal..bengap betul la hang....kalau kat kawasan persendirian/rumah sendiri....hang nak kumpul satu juta org pun kumpul la..tak perlu permit...

    ni melibatkan perhimpunan di tempat awam...melibatkan persatuan/pertubuhan yg berdaftar dgn ROS...perlukan permit

    puak kodi al-cabuli ni bongok tahap bebal la.

    ReplyDelete
  16. gugat, apa ko ingat dengan posting ko yang satu ni boleh tergendala ke event 10.10.10 YM Md Radzi tu. Mimpilahhh!

    Baik ko tumpukan usaha untuk meningkatkan keahlian persatuan korang tu. Tak yah kacau orang lain!

    ReplyDelete
  17. PERINGATAN SEKALI LAGI KEPADA MEREKA YANG SAYANGKAN PERGERAKKAN SILAT NI DI BAWAH PIMPINAN YM TN SHEIKH HJ MD RADZI SUPAYA TIDAK MELAYAN SI GUGAT NI. KALAU KITA LAYAN PON TAK GUNA. MASALAH TAKKAN SELESAI PON. KESIAN LA KAT GURU KITA. SEBAB LEBIH BANYAK KEBURUKKAN DARI KEBAIKKAN BILA KITA BERBALAS KOMEN. LAGI ELOK KITA BUAT KEJE KITA BERSAMA MANTAPKAN PERGERAKKAN KITA DI BAWAH PIMPINAN YM TUAN SHEIKH HJ MD RADZI BIN HJ HANAFI. SEMOGA TUHAN MEMBERIKAN KESABARAN KEPADA KITA. AMIN.

    ReplyDelete
  18. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    gugat, apa ko ingat dengan posting ko yang satu ni boleh tergendala ke event 10.10.10 YM Md Radzi tu. Mimpilahhh!
    [Ya betoi. Aku mmg xde pe. I'm nothing. Aku mane de kuase? Allah yg de kuase. Mgkn aku mimpi di siang hari. Takut2 guru aku ni yg akan bermimpi sendiri dlm penjare ler.]


    Baik ko tumpukan usaha untuk meningkatkan keahlian persatuan korang tu. Tak yah kacau orang lain!

    October 5, 2010 11:07 PM
    [Aku mane de kuase dlm persatuan. Tp yg ko gune tu persatuan pe? PSSCUHM kan? Blog ni kire sumbangan kecik2 jer.]

    ReplyDelete
  19. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    PERINGATAN SEKALI LAGI KEPADA MEREKA YANG SAYANGKAN PERGERAKKAN SILAT NI DI BAWAH PIMPINAN YM TN SHEIKH HJ MD RADZI SUPAYA TIDAK MELAYAN SI GUGAT NI. KALAU KITA LAYAN PON TAK GUNA. MASALAH TAKKAN SELESAI PON. KESIAN LA KAT GURU KITA. SEBAB LEBIH BANYAK KEBURUKKAN DARI KEBAIKKAN BILA KITA BERBALAS KOMEN. LAGI ELOK KITA BUAT KEJE KITA BERSAMA MANTAPKAN PERGERAKKAN KITA DI BAWAH PIMPINAN YM TUAN SHEIKH HJ MD RADZI BIN HJ HANAFI. SEMOGA TUHAN MEMBERIKAN KESABARAN KEPADA KITA. AMIN.

    October 5, 2010 11:26 PM
    [Syg 1000 kali syg. Firdaus-MRH pun xikut ckp ko. Kan aku de kate. Klu korang pe nak takut. Aku ni xde bende. Kecik2 jer. Aku xkisah klu korang tibai aku. Debat xpe. Pe nak takut?]

    ReplyDelete
  20. aahkan....
    baik hang pikiaq cmane nak tambahkan lagi cawangan dan keahlian..
    hahaha
    kesian aku tengok..
    dah la x dak cawangan..
    ahli pun ada la beberapa kerat..
    hahahaha
    ramai lagi ahli rukun tetangga drpd depa nih..
    hahahahaha

    gugat ,kalau betul la perhimpunan tu haram mana tindakan MMK belah hang yg terlampau sah sgt tuu??
    apa lagi blokk laaa...
    bodoh hang ni..
    perhimpunan haram yg x da permit dah dikira dalam akta polis 1967...
    mesti polis dah suruh hentikan kalau ia benar2 haram...
    apa lagi gugat,pegi blokkk laa..!!
    pergi marah orang dbkl pasal apa bg sewa dataran..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  21. Anonymous said...

    PERINGATAN SEKALI LAGI KEPADA MEREKA YANG SAYANGKAN PERGERAKKAN SILAT NI DI BAWAH PIMPINAN YM TN SHEIKH HJ MD RADZI SUPAYA TIDAK MELAYAN SI GUGAT NI. KALAU KITA LAYAN PON TAK GUNA. MASALAH TAKKAN SELESAI PON. KESIAN LA KAT GURU KITA. SEBAB LEBIH BANYAK KEBURUKKAN DARI KEBAIKKAN BILA KITA BERBALAS KOMEN. LAGI ELOK KITA BUAT KEJE KITA BERSAMA MANTAPKAN PERGERAKKAN KITA DI BAWAH PIMPINAN YM TUAN SHEIKH HJ MD RADZI BIN HJ HANAFI. SEMOGA TUHAN MEMBERIKAN KESABARAN KEPADA KITA. AMIN.


    sokongggg.....

    Hidup cekak hanafi.

    asik nak tegak kebenaran. orang suruh siar vcd menegak kebenaran takmau.

    ReplyDelete
  22. open house tu hang buat kat rumah hang sendiri la bongok...bebal..bengap betul la hang....kalau kat kawasan persendirian/rumah sendiri....hang nak kumpul satu juta org pun kumpul la..tak perlu permit...

    ni melibatkan perhimpunan di tempat awam...melibatkan persatuan/pertubuhan yg berdaftar dgn ROS...perlukan permit

    puak kodi al-cabuli ni bongok tahap bebal la.

    [ada aku kata aku nk buat kt rumah haku?? kalau aku buat kt restoren ke dewan ke hatta padang sekalipon, mcm mn? kalau aku buat openhouse kt padang jemput 1juta ahli mcm mn?? nk kena mintak kebenaran pak am ke?? hape aku pakai duit dia ke???

    hahaha sapa bebal? sapa bodoh? ko xpernah dgr org buat open house kt dewan?? dok dlm hutan ke hape??

    ni la puak2 PP. mengambil andaian sendiri. aku sj je nk umpan nk tgk pemikiran korg. hahaha bluwekkk!!!!!

    alhamdulillah.. sebebal2 aku ni xda la haku serkap jarang mcm ko!

    p.s., gua dh ada phd la!!! lu apa ada??? persatuan xberguru! :D :D :D :D :D :D]

    ReplyDelete
  23. ini gugat al-fitnatu wal munafikin memang bebal dari dulu... tahunya menyebarkan fitnah jer... maklumlah, hati syaitan asyik nak mendengar sebelah pihak jer... JOM SILAT 10000..... yang ko giler tak halang sape suruh? kenapa pulak gugat munafik ni, sibuk sangat cerita pasal penjara... Woi sedar lah diri ko tu DIN PURNAMA BENGAP... semua orang dah dengar cerita mengarut am AL_FITNATU and the gang dari dulu sampai sekarang sebab tu kebanyakan cawangan masih kukuh ikatan Silaturrahimnya... BUKAN MCM KORANG JADI SYAITAN NAK YANG BUTA PERUT NAK MENJAHANAMKAN ORG LAIN TANPA DAPAT APA2 FAEDAH TERHADAP DIRI MAHUPUN PERSATUAN.... kalo dah munafik tu munafiklah jugak kan....

    ReplyDelete
  24. "lama tak komen. terasa nak komen pulak. dan aku nak tujukan ini kepada dua dua pihak. pk dan pp. terutamanya firdaus MRH.

    Firdaus..anak guruku.. saya rasa baik saudara jangan bersuara disini.. saya tengok banyak komen saudara dipengaruhi emosi.. dan ini tidak elok untuk ahli ahli cekak hanafi yang menyokong abang md yg kita sayangi. saudara harus ingat, ada beribu ribu ahli yang membuka blog ni (termasuklah ahli silat cekak malaysia). siap antara ranking tertinggi didalam google.

    tindakan saudara mencabar ahli lama adalah tindakan yang tidak patut. mereka kenal arwah ustaz lagi lama dari saudara. silap silap saudara pun tidak pernah jumpa dengan datuk saudara, arwah ustaz. mereka menempuh berbagai bagai cabaran untuk membawa silat ini.

    saya agak yakin, saudara dipengaruhi oleh beberapa kawan saudara yg menyokong abang md. tidak perlulah saudara bertindak dengan emosi. cukuplah saudara diam dan berfikir apa yg berlaku. mungkin ada hikmahnya. dan mungkin jika saudara membuatnya, sudah mula nampak ciri ciri guru dalam diri saudara. bagi saya, saudara terlalu muda untuk bicara pasal silat cekak. dan saya yakin, ramai yang tertawa dengan tulisan saudara. bukan sahaja dari pihak pp, malah pihak abang md juga. :)

    dan kenapa kami menyokong abang md? mudah. sebab kami bersangka baiklah.. ikhlas, sebenarnya kalau nak diikutkan dengan akal fikiran yang waras, saya TAK NAFIKAN ada beberapa persoalan asas yang diutarakan oleh puak pp TIDAK DAPAT DIJAWAB oleh pihak abang md. ini KENYATAAN. saya pun sedikit kecewa apabila melihat pihak abang md tidak dapat menjawab dengan jelas persoalan persoalan mudah yang ditanya oleh pihak pp.

    tetapi kenapa kami menyokongnya? mudah. sebab dia guru kami. dia mengajar kami benda baik. dan kalau ada ahli yg TAKSUB dekat abang md pun, hanyalah sebilangan kecil ahli sahaja. KEBANYAKAN ahli bawah tidak berfikiran sebegitu. kenapa saya begitu pasti? sebab kami ahli bawah ni pun ada berbicara mengenainya. :) kami pun ada baca blog blog yg menyokong abang md dan anti abang md.. kami berbahas juga mengenainya. tapi, kami tidaklah berbual dengan jurulatih kami yg pada pandangan kami agak taksub dengan abang md.

    jadi, permasalahannya bukanlah abang md, tapi beberapa orang ahlinya. dalam erti kata lain, kami boleh berfikir.. so, janganlah buat andaian yg menyokong abang md ni semua taksub dekat abang md.. salah tu gugat.. :)

    dan pihak pp pun ada silapnya, terang terang abang am, kata penyerahan mandat itu macammana. so, patuhlah! kamu yang kata macam tu, kamu tak nak patuh. sekarang kamu kata lain pula. saya agak yakin ,puak cekak malaysia tergelak gelak dengan kita sekarang.

    taksub, patuh, guru, mandat,.. ini semua subjektif. sebab itu ramai anak melayu malas nak belajar silat. sebab niat nak masuk, sebab nak tahu seni pertahankan diri, tapi bila dah masuk, lain pulak jadinya. dengan politiknya lah, dengan mandatnyalah, dengan gurunyalah..

    bagi saya, silat cekak adalah hasil idea bagaimana arawah ustaz membawanya. dan saya pun sendiri ragu jika arwah ustaz berjaya didalam perjuangannya kalau ia boleh melihat perangai anak buahnya sekarang. mesti arwah kecewa..

    apa apa pun, kami berdiri teguh dibelakang abang md. mungkin alasan berbeza dengan kebanyakan ahli lama yang menyokong abang md, tetapi ia tetap menjurus kepada satu. kami menyokong abang md. kami bukan taksub dengan abang md, tapi kami MENGHORMATINYA. taksub tidak sama dengan hormat ya, gugat.. jangan salah faham..

    saya sekadar berikan perspektif berbeza dengan kebanyakan ahli yg menyokong abang md..

    insya Allah..insya Allah.. program jom silat di dataran merdeka pasti akan berjaya.. dengan izin Allah S.W.T.. "


    dalam bnyk2 komen2..ini lah komen plg saya suka...tahniah saudara....saya setuju 100% dengan saudara... merapu..haha...

    apa2 pun niat blajar silat cekak kerana pertahankan diri..bukan kerana gaduh..

    ReplyDelete
  25. gugat...teruskan perjuangan.
    percakapan mereka kulit aje...isinya diterbalikkan...sebenarnya puak PK nie kosong aje......
    teruskan dengan bukti yang ada...kita ckp ada bukti tapi mereka tak ada bukti..habuk adalah ..tipu, kelentong aje...ckp mereka cuma mcm bagus aje kononnya baik atau ada isi...tapi...hakikatnya....tak sama dgn penghayatan..akal dah tak leh terima kot..tegakkan benang basah..


    kuantan

    ReplyDelete
  26. merapu kepala hotak kau..tak tengok bukti ke.
    tak reti belajar..tanya pakar=pakar ttg bidang yang berkaitan....
    klu niat belajar setakat pertahankan diri..baik dulu dalam hutan sorang2....utamakan agama..pasal tu tgk mad radzi tu..isinya..yg tak betul..kulitnya kat luar nampak elok isi kat dalam tipu , CABUL, byklah..lu fikir lah sendiri...
    program tu jaya ke tak..keje tuhan..fikir sendiri...bodoh klu nak terjun sungai bersama mad radzi klu sungai tu ada buaya..nak makan org yg tak reti bahasa.
    buang masa aje duduk belakang mad radzi tu....nape tak ikut sekali CABUL, tipu..hutang-hutang keliling pinggang..buka aurat ke..lu pikirlah sendiri.

    Aruah ustaz berjaya..kerana klu aruah masih hidup ,disepakterajang atau diberi penampar free kepada Pak Ak,Maiden dan mad Radzi tu..

    ReplyDelete
  27. TAK PAYAH LAh BaGI PERINGATAN....JANGAN PAKSA MEREKA YANG NAK CARI KEBENARAN melalui PERKEMBANGAN DR GUGAT....MASAlah akan selesaai klu tau bezakan mana yang betul atau salah..JANGAN TUTUP MINDA MEREKA,MEREKA SEMUA ADA AKAL....NAPE pulak kesian kat mad radzi nie..sendiri buat sendiri tanggung lah...klu nak minta kesian kat anak murid..buat malulah jadi guru yang takde teloq....murid mad radzi jangan kesian..guru kamu kan hebat..biarkan aje...dia tunjuk kehebatannya...GURU HEBAT tentu dpt PERTOLONGAN DR ALLah..Kita tunggu lah nanti HEBAT KE...Utamakan
    persatuan..dan perjuangan kita sayang sayang..TAPI mad radzi tolak tepilah...kurang bagus, jauh panggang dr api...ikut PP lagi TERSANGAT BAGUS..

    ReplyDelete
  28. PERINGATAN SEKALI LAGI KEPADA MEREKA YANG SAYANGKAN PERGERAKKAN SILAT CEKAK HANAFI DAN PERJUANGAN USTAS HANAFI NI SUPAYA MELAYAN SI GUGAT NI. KALAU KITA LAYAN PON KITA RUGI TAPI DAPATLAH BUKA MINDA SUPAYA SEMUA MASALAH AKAN SELESAI .TAK ADE MASALAH YANG TAK BOLEH SELESAI MESTI ADA KEPUTUSANNYA.BUANG PERASAAN KESIAN UNTUK MANTAPKAN PERJUANGAN USTAZ HANAFI MELALUI PK MOGA TUHAN MEMBERIKAN KESABARAN KEPADA KITA. AMIN.

    ReplyDelete
  29. Bagi saya, ini adalah pengkajian utk mendedahkan konspirasi yg dilakukan oleh en mad. [itu pun jika ada].

    Kepada para pengkaji konspirasi, saya rasakan ada banyak kekurangan dalam tindakan anda. Ini kerana, saya lihat para pengkaji konspirasi cuba bongkar imej “topeng” para pemimpin yang kononnya dianggap sebagai musuh dalam selimut. Nampak macam baik, tapi jika kita lihat sejarah, Nabi Muhamad tak pernah bongkar pun nama-nama orang munafiq kepada seluruh kaum muslimin, walaupun baginda mengetahuinya. Malah penjaga rahsia Nabi, Huzaifah pun tidak mendedahkan siapa musuh dalam selimut umat Islam walaupun telah didesak berkali-kali oleh saidina Umar. Jika ada pemimpin yang kita rasakan munafiq pun, eloklah kita tegur dia secara pillow talk ataupun berdepan. Ini penting supaya apa yg ingin disampaikan tidak berlaku spt 'telefon buruk'

    Maka sama ada konspirasi itu betul-betul wujud atau tidak, ia tidak penting kerana jika anda mengamalkan Islam, musuh-musuh pasti dapat dikalahkan kerana Allah sudah berjanji bahawa tipu daya mereka adalah lemah. Tipu daya mereka hanya menjadi kuat kerana kita jauh daripada Islam. Misalnya mindcontrol dalam media-media. Jika anda mengamalkan Islam, pasti anda akan selamat daripada menonton filem-filem mereka, kerana dalam filem mereka, perempuan-perempuan semua tak pakai tudung, bagaimana umat Islam boleh menonton filem yang menunjukkan wanita tidak menutup aurat?

    Saya memang sentiasa ingin mengalahkan musuh Islam, tetapi saya ada pendekatan baru (ada orang tunjukkan saya satu jalan baru). Maka bagi saya, pendekatan mengkaji konspirasi itu adalah tidak berapa berkesan, tambahan pula para pengkaji konspirasi tidak menyediakan penyelesaian pun. tahu kritik je.

    Jadi, drpd anda menbongkarkan keburukan2 org. yg nyata tidak ada sesiapa pun yg akan goyah pendirian msg2, krn msg2 sudah tetap hati, lebih baik anda lakukan sesuatu yg bkesan spt teruskan aktiviti anda di persatuan anda sendiri. jika anda yakin bahawa pucuk pimpinan persatuan anda itu mampu membawa kebaikan kpd ahli2 nya. begitu juga dgn pihak yg satu lg.

    sekian wsalam.

    ReplyDelete
  30. PERINGATAN SEKALI LAGI KEPADA MEREKA YANG SAYANGKAN PERGERAKKAN SILAT CEKAK HANAFI DAN PERJUANGAN USTAS HANAFI NI SUPAYA MELAYAN SI GUGAT NI. KALAU KITA LAYAN PON KITA RUGI TAPI DAPATLAH BUKA MINDA SUPAYA SEMUA MASALAH AKAN SELESAI .TAK ADE MASALAH YANG TAK BOLEH SELESAI MESTI ADA KEPUTUSANNYA.BUANG PERASAAN KESIAN UNTUK MANTAPKAN PERJUANGAN USTAZ HANAFI MELALUI PK MOGA TUHAN MEMBERIKAN KESABARAN KEPADA KITA. AMIN.

    ReplyDelete
  31. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    aahkan....
    baik hang pikiaq cmane nak tambahkan lagi cawangan dan keahlian..
    hahaha
    kesian aku tengok..
    dah la x dak cawangan..
    ahli pun ada la beberapa kerat..
    hahahaha
    ramai lagi ahli rukun tetangga drpd depa nih..
    hahahahaha
    [Gulungan yg benaq mmg sikit. Janji benaq. Ko punye persatuan mane? Bg no. rujukan? Ko xleh pki lg PSSCUHM.]


    gugat ,kalau betul la perhimpunan tu haram mana tindakan MMK belah hang yg terlampau sah sgt tuu??
    [Ko buktikan yg anjur program tu de ler PSCCUHM bukan yg lain. Klu yg laen mane nombor pendaftarannye? Duk tipu pengikut jer ler.]


    apa lagi blokk laaa...
    bodoh hang ni..
    perhimpunan haram yg x da permit dah dikira dalam akta polis 1967...
    mesti polis dah suruh hentikan kalau ia benar2 haram...
    [Permit polis tu atas name persatuan mane? tentunye bukan PSSCUHM.]


    apa lagi gugat,pegi blokkk laa..!!
    pergi marah orang dbkl pasal apa bg sewa dataran..

    -Firdaus MRH-

    October 6, 2010 1:26 AM
    [Aku mane de kuase. Tuhan jer.]

    ReplyDelete
  32. Komen aku dlm [ ]

    sokongggg.....

    Hidup cekak hanafi.

    asik nak tegak kebenaran. orang suruh siar vcd menegak kebenaran takmau.

    October 6, 2010 1:44 AM

    [Klu xlame tu uat pe. xrelevan sbb tu kes ngan CM. Klu guru aku tu hebat sgt, naper xberdepan ngan Tok Ak dulu & skrg ni Datuk Maideen?]

    ReplyDelete
  33. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    ini gugat al-fitnatu wal munafikin memang bebal dari dulu... tahunya menyebarkan fitnah jer...
    [Mane 1 yg fitnah? Mane?]

    maklumlah, hati syaitan asyik nak mendengar sebelah pihak jer... JOM SILAT 10000..... yang ko giler tak halang sape suruh?
    [Sape aku nak halang tp skt2 aku sumbang ler dlm blog ni.]


    kenapa pulak gugat munafik ni, sibuk sangat cerita pasal penjara...
    [Bile sampai mase nye nnti, ia pasti berlaku.]


    Woi sedar lah diri ko tu DIN PURNAMA BENGAP...
    [Ko silap org.]



    semua orang dah dengar cerita mengarut am AL_FITNATU and the gang dari dulu sampai sekarang sebab tu kebanyakan cawangan masih kukuh ikatan Silaturrahimnya...
    [Cawangan2? PSSSCUHM punye cawangan? Caw2 ni sume dah xde.]



    BUKAN MCM KORANG JADI SYAITAN NAK YANG BUTA PERUT NAK MENJAHANAMKAN ORG LAIN TANPA DAPAT APA2 FAEDAH TERHADAP DIRI MAHUPUN PERSATUAN.... kalo dah munafik tu munafiklah jugak kan....

    October 6, 2010 6:12 AM

    [Persatuan mane tu? Tentu bukan PSSCUHM sbb korang dah kene pecat. Sedaq ler skt.]

    ReplyDelete
  34. Komen aku dlm [ ]

    p.s., gua dh ada phd la!!! lu apa ada??? persatuan xberguru! :D :D :D :D :D :D]

    October 6, 2010 3:37 AM
    [Ya benaq. Ko de phd. perasaan hasad dengki. Sape kate xde guru. Ko punye persatuan name pe? Tentu bukan PSSCUHM sbb dah kene pecat.]

    ReplyDelete
  35. p.s., gua dh ada phd la!!! lu apa ada??? persatuan xberguru! :D :D :D :D :D :D]

    October 6, 2010 3:37 AM
    [Ya benaq. Ko de phd. perasaan hasad dengki. Sape kate xde guru. Ko punye persatuan name pe? Tentu bukan PSSCUHM sbb dah kene pecat.]

    xpenah masok universiti ke? PhD pun x tau? :D

    ReplyDelete
  36. encek gugat,

    knp x jawab komen fbfan tersebut? takut kah atau x ada modal kah atau memang betul kah apa yg diperkatakan oleh fbfan tersebut. Atau encek gugat x tau nk jawab kona2 mcm mana lg kah? kenapa kah? sila la jawab. terima kaseeeyyyy

    ReplyDelete
  37. Ade PHD pon nk menunjuk ke??...
    haisssssshhhh....

    ReplyDelete
  38. Komen aku dlm [ ]

    fbfan said...
    Bagi saya, ini adalah pengkajian utk mendedahkan konspirasi yg dilakukan oleh en mad. [itu pun jika ada].
    [Konspirasi? Hurai skt.]

    Kepada para pengkaji konspirasi,
    [Sape?]

    saya rasakan ada banyak kekurangan dalam tindakan anda. Ini kerana, saya lihat para pengkaji konspirasi cuba bongkar imej “topeng” para pemimpin yang kononnya dianggap sebagai musuh dalam selimut.
    [Jelaskan skt. Bg contoh.]

    Nampak macam baik, tapi jika kita lihat sejarah, Nabi Muhamad tak pernah bongkar pun nama-nama orang munafiq kepada seluruh kaum muslimin, walaupun baginda mengetahuinya. Malah penjaga rahsia Nabi, Huzaifah pun tidak mendedahkan siapa musuh dalam selimut umat Islam walaupun telah didesak berkali-kali oleh saidina Umar. Jika ada pemimpin yang kita rasakan munafiq pun, eloklah kita tegur dia secara pillow talk ataupun berdepan. Ini penting supaya apa yg ingin disampaikan tidak berlaku spt 'telefon buruk'
    [Pe maksud 'telefon buruk' di cni?]


    Maka sama ada konspirasi itu betul-betul wujud atau tidak, ia tidak penting kerana jika anda mengamalkan Islam, musuh-musuh pasti dapat dikalahkan kerana Allah sudah berjanji bahawa tipu daya mereka adalah lemah. Tipu daya mereka hanya menjadi kuat kerana kita jauh daripada Islam. Misalnya mindcontrol dalam media-media. Jika anda mengamalkan Islam, pasti anda akan selamat daripada menonton filem-filem mereka, kerana dalam filem mereka, perempuan-perempuan semua tak pakai tudung, bagaimana umat Islam boleh menonton filem yang menunjukkan wanita tidak menutup aurat?
    [Setuju.]

    Saya memang sentiasa ingin mengalahkan musuh Islam, tetapi saya ada pendekatan baru (ada orang tunjukkan saya satu jalan baru).
    [Pe bendenye?]


    Maka bagi saya, pendekatan mengkaji konspirasi itu adalah tidak berapa berkesan, tambahan pula para pengkaji konspirasi tidak menyediakan penyelesaian pun. tahu kritik je.
    [Ni pendpt jer tp mesti aku setuju.]

    Jadi, drpd anda menbongkarkan keburukan2 org. yg nyata tidak ada sesiapa pun yg akan goyah pendirian msg2, krn msg2 sudah tetap hati, lebih baik anda lakukan sesuatu yg bkesan spt teruskan aktiviti anda di persatuan anda sendiri.
    [Ni aku setuju sbb guru aku & PK dah xde lg dlm PSSCUHM. Buat ler pe pun dlm persatuan baru. xde sape nak kacau pun. Tp yg terus menipu org awam de ler PK yg masih gune name PSSCUHM. Masih ngaku MMK. Masih pki logo persatuan. logo persilatan. unifom dll Ni penipuan2.]


    jika anda yakin bahawa pucuk pimpinan persatuan anda itu mampu membawa kebaikan kpd ahli2 nya. begitu juga dgn pihak yg satu lg.

    sekian wsalam.

    October 7, 2010 2:03 AM
    [Ya lu lu gua gua]

    ReplyDelete
  39. Make berdundun2 ler PK & pengikutnye keluar daripada sejarah silat cekak hanafi.

    Ya checkmate!

    ReplyDelete
  40. Ade PHD pon nk menunjuk ke??...
    haisssssshhhh....

    dia x menunjuk... dia ckp dia ada phd sbb telah dihina sbg bebal... bodoh bangang dan sbg nya.. maka, org berkata begitu sepatutnya harus mencermin diri sendiri dahulu...

    ReplyDelete
  41. [Jelaskan skt. Bg contoh.]

    cthnya ngko ler

    [Pe maksud 'telefon buruk' di cni?]

    gile lah. telefon buruk ponnn ko x tau gugat????

    ngko dulu sekolah2 x penah join motivasi ke hape? hahahah.. meh sini wa bg tau.. telefon buruk tu mcm benda yg disampai2kan oleh org. ada yg terkurang dan ada pulak yg terlebih. maka lebih baik disampaikan secara terus kpd org yg nk disampaikan tu.

    dulu2 sekolah ngko selalu dpt no brp? XD

    ReplyDelete
  42. Komen aku dlm [[ ]]

    Anonymous said...
    [Jelaskan skt. Bg contoh.]

    cthnya ngko ler
    [[ Terangkan skt maksud bende yg ko tulih asal tu.]]

    [Pe maksud 'telefon buruk' di cni?]

    gile lah. telefon buruk ponnn ko x tau gugat????

    ngko dulu sekolah2 x penah join motivasi ke hape? hahahah.. meh sini wa bg tau.. telefon buruk tu mcm benda yg disampai2kan oleh org. ada yg terkurang dan ada pulak yg terlebih. maka lebih baik disampaikan secara terus kpd org yg nk disampaikan tu.

    dulu2 sekolah ngko selalu dpt no brp? XD

    October 8, 2010 7:11 PM
    [[ Trime kasih atas penerangan ko. Aku dpt 1 ilmu baru. Sebodoh2 aku, tau gak pilih sape yg benaq dan sape yg pembohong besaq.]]

    ReplyDelete
  43. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Ade PHD pon nk menunjuk ke??...
    haisssssshhhh....

    dia x menunjuk... dia ckp dia ada phd sbb telah dihina sbg bebal... bodoh bangang dan sbg nya.. maka, org berkata begitu sepatutnya harus mencermin diri sendiri dahulu...

    October 8, 2010 7:06 PM

    [Yg mule gune perkataan2 ni de ler si Firdaus-MRH. Ko pi nasihat die dulu. Paham???]

    ReplyDelete
  44. puak pk yg dok sebut2 bebal,bodoh bangang n etc ko xsound plak...ape punya nshat la...

    ReplyDelete
  45. mmg la die tu ada phd.. "Perasaan hasad Dengki". Klu Phd U bughok sgt laaaaa wat prangai camtu kat sni... cam budak2... takpun amik phd tapi pointer 1.02.. malu2...

    -nagabaru-

    ReplyDelete
  46. konpirasi..kepala hotak kau...pegang tetek syok sendiri...konpirasi ke..mcm tu Pk mengamalkan islam..bohong pulak tak munafik ke..bodoh fbfan..kepala otak letak kat mana..apa masalah utama bodoh..tak faham lagi ke

    ReplyDelete
  47. konpirasi..kepala hotak kau...pegang tetek syok sendiri...konpirasi ke..mcm tu Pk mengamalkan islam..bohong pulak tak munafik ke..bodoh fbfan..kepala otak letak kat mana..apa masalah utama bodoh..tak faham lagi ke

    haah. mmg tak faham pon. tak faham kenapa sampai skrg korang tak mau tunjuk video full bukti yang digembar gembuq kan tu

    ReplyDelete
  48. kalua stakat dok komen nk menyakitkan hati pengikut2 MRH ni xpayah la guagt oi....

    ha dgr ni...

    ....JOM SILAT... JOM SILAT... JOM SILAT.... JOM SILAT... JOM SILAT...

    ReplyDelete
  49. sekarang ni korang menggunakan nama ape...pihak en.mad n pihak en.marwi????nama satu yg betul ni...PSSCUHM or PSSC'PUSAKA'HM...coz saya chek kat website ROS dua2 ade....errrmmmmm....saya tgk silat melayu jer yg brpecah....silat lincah gak yg kekal...silat cekak brpecah...silat gayong berpecah...pasni ape lagi....baik saya belajar silat kat kampung jer...senang xyah susah2 pasal ROS ni....nyusahkan....memeningkan kepala sajer....

    x pun belajar seni mempertahankn diri luar negara...karate ke???ninjutsu(boleh jadi ninja)dr gaduh sesama sndri, drpd gaduh pastu brpecah...

    xnaklah saya belajar silat melayu lagi...gaduh n brpecah...gaduh pastu brpecah...buat sakit ati jer...

    ReplyDelete
  50. Pe name persatuan2 pusaka tu? Pe nombor pendaftarannye?

    Yg benaq Silat Cekak Ustaz Hanafi atau singkatannye Silat Cekak Hanafi digerakkan di bawah PSSCUHM. No. Pendaftaran 5592/94.

    Perpecahan berlaku dimane2 di dunie ni. Kungfu pun pecah. Tae Kwon Do pun pecah. Karate pun pecah.

    Kite siasat dulu lum ikut.

    ReplyDelete