Friday, October 1, 2010

Ajaran-Ajaran Yang Meragukan Oleh Md Radzi b Hanafi

Tujuan tajuk ni de ler tuk kumpul maklumat2 ttg ajaran2 yang meragukan oleh guru aku - Md Radzi b Hanafi mantan guru utama silat cekak hanafi.

Sesape nak kongsi pengalaman2 dipersilakan. Cume jgn bohong atau fitnah die sudah ler. Niat tuk kongsi pengalaman. Niat tuk tegakkan yg haq, yg benaq. Bukan tuk aibkan die. Kisahkan yg sebenaq pengalaman sendiri atau pengalaman ahli2 silat cekak hanafi yg diketahui. Xperlu sebut name. Cume kisah-kisah benar tuk tujuan teladan & sempadan.

Masing2 tanggungjwb ngan posting masing2. Waulahualam

60 comments:

  1. Ingat tu... Jangan bohong atau fitnah.... hehehe..

    ReplyDelete
  2. _GambalaAtikunchi_October 1, 2010 at 1:50 AM

    Antara ajaran mengarut...

    Buat kursus sembahyang, cerita macam-macam, pasal cara sembahyang la, pasal khusyuk dalam sembahyang la, tapi diri sendiri miss solat, macam mana tu?

    ReplyDelete
  3. astaghfirullahal'azim..........

    kalau hg tulis tajuk post ni sbg "AJARAN2 OLEH MD RADZI HJ HANAFI" lg elok... so hg boleh tgk, brp byk yg tak elok drpd elok...

    Ya Allah... sedaq la gugat... hg ni dh bertujuan nk memburuk2 kn org..... semoga Allah mengampunkan dosa hg ni...

    ReplyDelete
  4. gugat,

    hadith memburuk/membuka aib org, ada org dah letak,

    ayat quran dah letak.

    hang dok divert apa hang buat ni tak salah.

    ini bukan sumbangan kecil. secara halus hang biar dosa mengalir sezarah demi sezarah ke atas diri sendiri.

    semoga satu hari hang sedar, satu hari tu jugak kami tau nama betul hang, mengaku hang sedaq.

    ReplyDelete
  5. wajib cantas fahaman MAT RODIOctober 1, 2010 at 4:45 AM

    terima kasih gugat.. kerana menyiarkan artikel aku..

    sama2 lah kita selamatkan bangsa, agama dan negara kita dari fahaman karut marut..

    A)bab akidah
    pengakuan dirinya adalah wali pada awal 90-an dulu... ramai orang termakan dakwaan MR al - kodi.. terutama kat johor. Tujuan MR al-kodi adalah untuk melahirkan ahli2 yg taksub kepada empunya diri iaitu MR al kodi.

    kini kesinambungan untuk melahirkan ahli2 yg taksub kepada MR al-kodi adalah anaknya iaitu FIRDAUS MRH. kenapa??? dah hilang pengaruh??? RM??

    pada 2007 penggunaan gelaran tuan guru mula diadakan oleh MR al-kodi. kenapa?? lepas kena pecat makin melalut2 lah pulah.. gelaran
    syeikh,
    maulana,
    al-kodi,
    karamahuwajhah,
    warisatul anbiya' etc...

    padahal amarhum ustaz hanafi tiadalah digunakan gelaran... setakat Yang Mulia jer... mmg wajar lah digelar YM kerana almarhum MULIA kenapa ilmunya... tetapi MR-al-kodi dimuliakan kerana apa?? kerana ramai yg taksub kepadanya??? apabila dah taksub, apa2 pun boleh bagi... bahaya tue.. kena cantas fahaman nie.. SELAMATKAN ANAK BANGSA KITA...

    peringatan untuk anak2 melayu sekalian.. TAKSUB boleh membawa kepada kebinasaan... tak kiralah kepada yg taksub atau yg buat orang taksub mcm MR al-kodi..

    aku di sini tak nak panjang2kan bab akidah yg lain... cuma aku nak tekan bahagian yg MR al-kodi mengaku diri dia wali pada awal 90-an dulu... BAHAYA!!!! MR al kodi telah menuai segala benih yg dia semai awal 90an dulu.. kalau dari 90 an hingga sekarang, berapa ramai akidah anak bangsa kita rosak...

    barangsiapa yg mengaku dia adalah wali bererti dia nak mati.. kalau dia tak mati.. maknanya dia nak mampus...

    SELAMATKAN ANAK BANGSA KITA...!!!!


    B. BAB AKHLAK/MORAL
    lihatlah kes kononnya ader kes cabul seorang ahli pada tahun 2007. kita jangan lihat bahagian cabul.. kita lihat kepada kes sebelum cabul iaitu memasuki rumah mangsa tanpa ditemani orang lain. dengan kata lain MENCEROBOH.

    ADA kita di ajar menceroboh orang, tempat dan sebagainya.

    moral yg lain korang korang carik sendiri...

    yg penting, cantaslah fahaman songsang yg telah dibenihkan oleh mohd rodi al kodi..

    selamatlah bangsa, agama dan negara.

    ReplyDelete
  6. DIHARAP ANAK MURID YM TUAN SYEIKH TIDAK MEREPLY COMMENT/ENTRY GUGAT.

    SY MELIHAT, BELIAU MENGAMBIL KESEMPATAN ATAS COMMENT2 KITA, MEMESONG DAN MEWUJUDKAN ENTRY2 YG BARU MENGUTUK YM.

    SEMAKIN BYK KITA REPLY, SEMAKIN BERTAMBAH ENTRY BARU BELIAU. :)

    ReplyDelete
  7. puak PK dlu lagi teruk dok ngutuk PP... xde beza pn... cuma la ni mereka kne balik je.... anyway aku nak kata smthing la kat puak PK ni..

    "CHECKMATE!!"

    Selamat berdiskusi sume..

    ReplyDelete
  8. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    astaghfirullahal'azim..........
    [Aku pun beristighfar gak]

    kalau hg tulis tajuk post ni sbg "AJARAN2 OLEH MD RADZI HJ HANAFI" lg elok... so hg boleh tgk, brp byk yg tak elok drpd elok...
    [Pd aku kite harus fokus yg xtul je. Tu isu sebenaq. Tu pun jike de ler. Klu xde, xde ler.]

    Ya Allah... sedaq la gugat... hg ni dh bertujuan nk memburuk2 kn org..... semoga Allah mengampunkan dosa hg ni...

    October 1, 2010 4:01 AM
    [Aku sedaq pe yg aku uat. Tu sbb tlg bace & paham tujuan tajuk ni.]

    ReplyDelete
  9. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    gugat,

    hadith memburuk/membuka aib org, ada org dah letak,

    ayat quran dah letak.

    hang dok divert apa hang buat ni tak salah.
    [Sape yg divert? Byk gak ayat2 AlQuran & Hadis yg suruh kite tegakkan kebenaran. Pe pdt ko. Niat aku tuk care & tegakkan kebenaran. PK ni sejak dulu duk hentam2/hina2 PP ko xmau komen?]

    ini bukan sumbangan kecil. secara halus hang biar dosa mengalir sezarah demi sezarah ke atas diri sendiri.
    [Dosa pahala, Allah akan tentukan tuk kite sume.]

    semoga satu hari hang sedar, satu hari tu jugak kami tau nama betul hang, mengaku hang sedaq.

    October 1, 2010 4:43 AM
    [Sbb tu aku xreveal sape aku sbb korang akan bias. pd aku korang hujah balik point2 aku. Klu aku salah, aku trime. Jd pe masalah?

    ReplyDelete
  10. Komen aku dlm [ ]


    Anonymous said...
    DIHARAP ANAK MURID YM TUAN SYEIKH TIDAK MEREPLY COMMENT/ENTRY GUGAT.
    [Maaf. Bukan aku jer yg buat entry. Tlg citer skt naper guru aku pki gelaran2 ni. Anak2 murid bg] ke? Atau guru aku perasan jer? sape yg de kuase beri gelaran2 ni.]

    SY MELIHAT, BELIAU MENGAMBIL KESEMPATAN ATAS COMMENT2 KITA, MEMESONG DAN MEWUJUDKAN ENTRY2 YG BARU MENGUTUK YM.
    [Ni pandangan ko. Yg PK khususnye Firdaus-MRH belasah aku tu ko xamik kire? Dan de aku sekat posts yg hantam aku? xde kan kecuali yg carut.]

    SEMAKIN BYK KITA REPLY, SEMAKIN BERTAMBAH ENTRY BARU BELIAU. :)

    October 1, 2010 4:48 AM
    [Aku tetap akan timbulkan topik2 yg relevan tuk bincang same. Korang hujah ler habis2an.]

    ReplyDelete
  11. Ada seorang ahli lama nun di negeri yg iman pergi ke umrah bersama-sama dengan mantan guru utama MRH pada tahun 2006.

    Sekembali dari sana, dia telah bertemu dengan seorang ahli silat. Dia memberikan sekeping wang kertas bernilai 1 rial. Ahli tadi bertanya apa yang hendak dibuat dengan wang kertas itu. Ahli lama tadi mengatakan wang ini adalah wang tawaf. Balik masukkan ke dalam bekas beras dan rezeki akan bertambah.

    Si ahli tadi bertanya, siapa yang memberikan petua ini. Orang lama itu menjawab petua ini dipesankan oleh mantan guru utama-MRH.

    ReplyDelete
  12. Cerita yg benar dan memang berlaku..
    tetapi telah dimanipulasikan ERTI perlakuan tersebut...

    itulah namanya hati busuk...
    tidak akan FAHAM apa2 bila HATI TIDAK BERSIH...


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  13. Anonymous said...
    Cerita yg benar dan memang berlaku..
    tetapi telah dimanipulasikan ERTI perlakuan tersebut...

    itulah namanya hati busuk...
    tidak akan FAHAM apa2 bila HATI TIDAK BERSIH...


    -Firdaus MRH-

    {Apa nak jadi la dengan puak PK nih. Setahu aku ler, benda2 nih takda pun sejak zaman Rasulullah. Kalau ada cuba cerita sikit, kor-kot la ada hadith yg berkaitan dengan perkara nih! Ni boleh jadi satu bidaah mungkin juga boleh menjadi satu perbuatan khurafat. Jangan pulak si Firdaus ni kata komen aku nih komen AWAM, golongan Khawaz aje yg tahu menda nih. Bengong tak sudah-sudah la ko ni Firdaus!!!!

    p.s: Jangan lepas nih aku dengar ko kata, klu masa sembahyang kena sujud atas batu karbala sudah le wehoi!!!!}

    ReplyDelete
  14. Sape si Firdaus-MRH ni nak kupas bende ni? Die duk kutip jwpan ler dr bapak die & yg lain.

    De ke Almarhum pesan mcm ni?

    Pd aku ni dah jelas. Ajaran guru aku tu xbetoi & sesat dpd sunnah.

    ReplyDelete
  15. Betoi ke guru aku ni dok cari mkn ngan ajar solat? Mane tauliah die? Pihak mane yg bg? Almarhum de buat ke bende ni?

    ReplyDelete
  16. Firdaus-MRH: Pe yg ko kate salah erti tu? Hujah skt aku nak tengok.

    ReplyDelete
  17. gugat. cik md radzi tak penah mintak duit kalau ajar solat.

    beliau takkan mintak ape ape utk mengajr solt, quran, etc.

    FYI lor

    ReplyDelete
  18. Klu ikut maklumat aku, de ler kursus2 ni diadekan & guru aku amik duit dr jk penganjur. Soklannye. Die ade tauliah ke nak buat bende2 ni wpun x amik duit?

    ReplyDelete
  19. Klu ikut maklumat aku, de ler kursus2 ni diadekan & guru aku amik duit dr jk penganjur. Soklannye. Die ade tauliah ke nak buat bende2 ni wpun x amik duit?

    [maklumat dr mana?? siapa pemberi maklumat tu??? ada bukti?? resit??? video???? gambar????? ko ingt pemberi maklumat ko tu semua betul ke??????]

    كنت مجرد شخص قذر تحاول جعل لكم أصوات الحق. غبي. الدهون الفم. خنزير!!

    ReplyDelete
  20. isu yang orang pun malas nak layannn...
    nak aku hujah apa yg salah diertikan??
    lagi hangpa x paham dan betimbunlah fitnah yg akan datang pada Guru aku...
    baik x payah...

    carilah topik2 matang skett oii..!

    -Firdaus MRH

    ReplyDelete
  21. Piiiraaaahhhhh Firdaus Al Qodi woiii!!! Topik yg matang kunun. Topik yg ada bukti kukuh pun ko tak boleh nak jawab, topik matang kunun. Apasal ko tak dtg Akademi hari Ahad baru nih? Dasar FIRDAUS AL QODI PENAKUT NAK MAMPUS. Semua orang tunggu ko tau tak. Bengong tak sudah2 la ko ni Firdaus!!!

    ReplyDelete
  22. wahai Firdaus Ad-dujun azzajun,
    hang memang berani, berani menaip ja..
    hang crita letup tapi habuk tadak
    asek mengelak ja.. hang nak cita pasai matang
    hang pon budak2 lagi.. badan besaq tapi otak
    sempit. nak cerita orang lain tak faham, hang pon tak faham jugak yang hang dok2 crita ni semua lagi cerminkan mcm mana si syeikh cabuli dok
    didik anak2 dia. matang ka oiii...!

    ReplyDelete
  23. Komen aku dlm [[ ]]

    Anonymous said...
    Klu ikut maklumat aku, de ler kursus2 ni diadekan & guru aku amik duit dr jk penganjur. Soklannye. Die ade tauliah ke nak buat bende2 ni wpun x amik duit?

    [maklumat dr mana?? siapa pemberi maklumat tu??? ada bukti?? resit??? video???? gambar????? ko ingt pemberi maklumat ko tu semua betul ke??????]

    كنت مجرد شخص قذر تحاول جعل لكم أصوات الحق. غبي. الدهون الفم. خنزير!!

    October 3, 2010 10:28 PM
    [[1 contoh de ler anjuran JK Ugama pd tahun 2006.]]

    ReplyDelete
  24. Firdaus-MRH tu mmg xmatang. Die pi kutip2 pe guru aku & PK ckp. Bukan die paham pun.

    ReplyDelete
  25. 1.aku penah join satu kursus solat.

    2.kena charge RM50 tapi aku tak kisah pun pasal duit tu.

    3.sumber rujukan masa kursus tu ialah buku panduan solat oleh ust ismail kamus yg berharga RM5.semua peserta dpt buku tu.

    4.masa kursus tu MRH al-cabuli ada ckp dia pernah hadiri beberapa kursus solat termasuk kursus oleh ust shamsuri di hotel de palma ampang.dia kata kursus2 yg dia pi tu biasa je takde yg special.

    5.so,kursus yg dia nak bagi ni adalah special lain dari yg lain.tapi apa yg aku tengok dia hanya rujuk buku ust ismail kamus tu dari mula hingga habis.apa yg specialnya.

    ReplyDelete
  26. yg speselnye tu tipah tertipu la bang..
    tipah tertipu..

    tu yg mat al kodi bg spesel ..

    ReplyDelete
  27. 1.adakah MRH al-cabuli memiliki ilmu laduni.tak perlu berguru dan belajar sedangkan guru2 lain termasuk ust hanafi mempunyai ramai guru.

    2.adakah MRH al-cabuli berkawan dgn guru2 silat lain sedangkan guru2 silat lain sentiasa berhubung antara satu sama lain dan ada yg berkawan rapat.

    ReplyDelete
  28. Guru aku tu prasan die de spesial 1.

    ReplyDelete
  29. "pasal ko tak dtg Akademi hari Ahad baru nih? Dasar FIRDAUS AL QODI PENAKUT NAK MAMPUS. Semua orang tunggu ko tau tak. Bengong tak sudah2 la ko ni Firdaus!!! "

    ckp dlm blog ja nmpk kuat.

    ReplyDelete
  30. apa2 yg ko ckp ni gugat..buktikan....klau sekadar di blog x cukup..apa bukti kukuh....bnyk isu ko ni x yakin kan ak..klau ko x nk kami smua ditipu..buktikan...jgn sekadar post2 isu2 yg kosong..x de faedah...cam firdaus mrh kata..buat lah topik matang skit..

    bagi ak..topik ko ni x de kaitan langsung...cam jenis sembang kosong je ngan ko..

    selagi x de bukti..slagi tuh ak x caya,.


    dan ingat..klau Allah S.W.T mengatakan YM sheikh berada di pihak benar,,,ko kene tanggung apa yg ko buat..tu aku sebut "Kalau"....

    tapi jika Ym sheikh salah..insya allah..allah akan tlg ko..tapi ko tetap salah sb mengaibkan org..

    ReplyDelete
  31. "Kelibat Kerambit said...

    wahai Firdaus Ad-dujun azzajun,
    hang memang berani, berani menaip ja..
    hang crita letup tapi habuk tadak
    asek mengelak ja.. hang nak cita pasai matang
    hang pon budak2 lagi.. badan besaq tapi otak
    sempit. nak cerita orang lain tak faham, hang pon tak faham jugak yang hang dok2 crita ni semua lagi cerminkan mcm mana si syeikh cabuli dok
    didik anak2 dia. matang ka oiii...!
    "

    cara hg ckp menunjukkan hg tu x matang..kata dulang paku serpih"hahahaah

    ReplyDelete
  32. "Apa nak jadi la dengan puak PK nih. Setahu aku ler, benda2 nih takda pun sejak zaman Rasulullah. Kalau ada cuba cerita sikit, kor-kot la ada hadith yg berkaitan dengan perkara nih! Ni boleh jadi satu bidaah mungkin juga boleh menjadi satu perbuatan khurafat. Jangan pulak si Firdaus ni kata komen aku nih komen AWAM, golongan Khawaz aje yg tahu menda nih. Bengong tak sudah-sudah la ko ni Firdaus!!!!

    p.s: Jangan lepas nih aku dengar ko kata, klu masa sembahyang kena sujud atas batu karbala sudah le wehoi!!!!} "

    wow..cam pro je bab agama...cam hebat ja..tapi ckp ko ckp kosong..buktikan kata2 ko

    ReplyDelete
  33. hutang tak perlu dibayar tunggu dihalalkan...belajar mana tu ...dgn mad radzi ke..betul ke salah..gugat...komen banyak sikit.
    hutang-hutang....buktinya

    1- Mohd Daud Sutan -RM10,000.00 ( kalau tak silap sudah dibayar. Itupun setelah diminta berkali-kali dan semasa kes mencabul sedang berjalan).
    2- Roslan Rashid -RM30,000.00 –pendahuluan bayaran membaiki kereta WFT 7. Mungkin ada hutang lain yang Pak Kaduk tak pasti.
    3- Abdul Jalil Hashim -RM50,000.00 – dengar cerita telah dihalakan oleh Jalil kerana lama sangat tak bayar. Tetapi Ustaz Hanafi ada cakap hutang walaupun 1 sen kena bayar. Tetapi MR menganut mazhab baru, hutang tak perlu bayar. Hanya tunggu dihalalkan.

    4- Ramlee Rahman -RM10,000.00

    5- Nor Azlan Shah -RM10,000.00

    6- Tetuan Azlan Shah -RM5,000.00 (bayaran guaman pembelian rumah)

    7- Fuad Ahmad -RM30,000.00 ( bayaran pendahuluan pembelain kereta Honda Civic merah tetapi akhirnya tak jadi jual kepada Fuad. Duit tidak dipulangkan. Dengar cerita si Fuad pun dah terpaksa halalkan).

    8- Tn Hj Mohd Nasir -RM8,000.00
    (Bendahari Terengganu)

    ReplyDelete
  34. salurkan blog nie melalui ipta/ipts/kolej/cekakhanafi.com.
    biar semua baca

    ReplyDelete
  35. Mad Radhi dari seekor ’Harimau Belantara’ menjadi seorang bapuk yang amat sopan santun sekarang. Cuba menunjukkan kealiman dan keperibadian mulia. Cuba berlakon dengan cara pijak semut pun tidak mati. Cuba berlagak baik di hadapan orang ramai dan pengikut beliau , tetapi dibelakang, lain pula perwatakannya.

    ReplyDelete
  36. Ajaran Fitnah pulak...kononya

    peristiwa mencabul kehormatan ini berlaku sepertimana pengakuan yang dibuat oleh Mad Radhi. Boleh kah kes ini dikatakan fitnah? Bagaimana nak dikatakan fitnah lagi kalau peristiwa mencabul ini benar-benar berlaku!

    ReplyDelete
  37. peristiwa memegang buah dada ini telah berlaku berdasarkan pengakuan Mad Radhi sendiri dalam cabul.
    guru tu..mengaku dalam siasatan dulu..
    boleh pegang ke TUUU..sape kata ajaran sape

    ReplyDelete
  38. Sedikit panduan untuk mengenali ciri-ciri Orang Munafik



    Sabda Rasulullah s.a.w yang maksudnya:



    “Ada empat perkara, sesiapa yang melakukannya maka ia adalah seorang munafik tulen. Sesiapa yang melakukan satu daripada empat perkara itu, maka ia mempunyai salah satu daripada sifat munafik, hingga dia meninggalkannya .



    (Empat sifat itu ialah)



    1. apabila dipercayai ia khianat

    2. apabila bercakap ia berdusta

    3. apabila berjanji ia mungkir dan

    4. apabila bertengkar ia mengenepikan kebenaran. (Menegakkan benang basah ) “.



    Riwayat Ahmad



    Huraian Pengajaran Hadith:



    i) Amanah bermaksud tanggungjawab yang diterima oleh seseorang yang kepadanya diberikan kepercayaan bahawa ia dapat melaksanakannya sebagaimana yang dituntut tanpa mengabaikannya.



    ii) Amanah meliputi berbagai-bagai aspek seperti amanah tehadap Allah dan Rasul-Nya, amanah terhadap diri sendiri dan amanah terhadap masyarakat dan perkhidmatan.



    iii) Monopoli kuasa dan tanggungjawab yang luas di tangan seseorang akan menyebabkan kuasa itu tidak berkesan dan tanggungjawab tidak dapat dijalankan. Oleh itu sesuatu tugas itu hendaklah diamanahkan kepada mereka yang layak dan mampu melaksanakannya di mana ia memiliki ciri-ciri amanah, kepakaran dan ketakwaan.



    iv) Tidak amanah adalah satu tanda munafik. Akibatnya seseorang itu tidak lagi dipercayai oleh masyarakat disebabkan sifat khianat yang telah dilakukannya terhadap sesuatu tanggungjawab yang diberikan kepadanya.



    Kepada anda sekelian tanyalah pada diri anda semua adakah guru anda itu sebenarnya Guru.

    ReplyDelete
  39. Silat Pusaka telah didaftar maka terputuslah hubungan mereka dengan Silat Cekak Hanafi di bawah peneraju Guru Utama Marwi Bin Latif, maka bermula lah era baru bagi Mad Radhi bersama kumpulan nya.NAPE nak tipu lagi ttg pergerakkan persatuan.

    Tiada lagi kekeliruan dari segi halal haramnya saperti mana yang pernah dilafaskan dahulu oleh Mad Radhi " saperti makan ayam sembelih dengan tidak sembelih"

    ReplyDelete
  40. mad Radzi jadi lah seorang guru silat pusaka hanafi yang Sidiq lagi Murshik, jangan bohong anak murid, jangan ambil kesempatan dengan anak murid, jangan cabul anak murid, jangan riak dengan harta yang ada dan jangan ulangi perangai membezakan harta sendiri dengan harta anak murid, jangan cakap lagi "pen saya lebih mahal dari gaji si anu tu" dan jangan sakit hati dengan kejayaan anak murid.

    Akhir sekali jangan buat harta anak murid macam harta sendiri jika belum di izinkan. Bersyukurlah dengan apa yang ada.
    Read more...

    ReplyDelete
  41. Mat RADZI .. yang di dakwa maksum kononnya pemimpin akhir Zaman walaupun zaman dah berlalu 1600 tahun selepas wafatnya Baginda Nabi Muhamad, perkara berbohong juga boleh diterima dan dianggap sebagai kilaf peribadi sahaja, sedangkan HIKAM itu sendiri bermaksud jalan TAUHID, bagaimana boleh berada dilandasan Tauhid jika BERBOHONG? Seorang bertaraf Guru mesti mempunyai sifat Sidiq, bagaimana terbinanya sifat Sidiq itu bila perkara Bohong adalah perkara mainan bagi dirinya, sedang Almarhum Ustaz berpesan "Jangan cakap BOHONG"


    MARWI LATIF .. satu satunya anak murid Ustaz Hanafi yang perjalanan hidupnya hampir menyerupai Almarhum Ustaz, Tidak pernah bermewah dan mencari kemewahan, Tiada sejarah wanita yang hitam yang mencalar kehidupan berkeluarga. Tidak berhutang untuk membeli kemewahan cukup sekadar memimjam untuk meneruskan hidup kerana berpegang pada amanat Ustaz " Duit itu hanya alat bukan matlamat". Tidak pernah bercakap melebihi tahap kepandaian Almarhum Gurunya sendiri. Walau kelihatan Lemah tetapi tetap BERMARUAH.

    ReplyDelete
  42. Yg aku setuju pembawaan guru aku langsung xikut pembawaan Almarhum.

    Benaq ler. Iman xleh diwarisi.

    ReplyDelete
  43. "...Whoever shields [or hides the misdeeds of] a Muslim, Allah will shield him in this world and the Hereafter..." Sahih Muslim

    ReplyDelete
  44. gugat.. citer skit ttg gurru ko joe marwi yg ko bangga2x kn tu..

    ke tok guru ko amrahi@berahi buanng.

    ReplyDelete
  45. kepada PK..aku ade lagu baik utk korang..mungkin elok dijadikan lagu rasmi guru hang yg cabul tu..

    JOM JOM JOM..JOM CABUL CABUL..
    JOM JOM JOM..JOM CABUL CABUL..

    PENUH KESETIAAN KEPADA GURU CABUL..
    KITA JUNJUNG HASRAT GURU CABUL..
    MEROMPAK DUIT ANAK MURID,
    ITULAH RESMI GURU CABUL..

    SEGALA PEREMPUAN MESTI KENA CABUL,
    YG DUK BERGURUKAN DENGAN GURU CABUL..
    BERDAHI LICIN ATAUPN TIDAK,
    ASALKAN NAFSU SERAKAH GURU CABUL,
    TERCAPAI DAN TERLAKSANA..


    JOM JOM JOM..JOM CABUL CABUL..
    JOM JOM JOM..JOM CABUL CABUL..

    hahahhahha

    ReplyDelete
  46. kami bukanlah nak bangga2kan(lebih kepada hormat) guru kami(En.Marwi), dia just biasa sahaja...nak tayer guru ko(En.Mad)tu penah turun padang bagi buah silat x?penah dia bagi buah silat kat korang??buah serang??penah makan semeja dengan budak2 baru belajar??penah????

    ReplyDelete
  47. kami bukanlah nak bangga2kan(lebih kepada hormat) guru kami(En.Marwi), dia just biasa sahaja...nak tayer guru ko(En.Mad)tu penah turun padang bagi buah silat x?penah dia bagi buah silat kat korang??buah serang??penah makan semeja dengan budak2 baru belajar??penah????

    [pernah. hahahah kan dh bengang. wei.. aku pernah nampak dia bagi bahagi2 kan mee goreng dia la kt anak murid dia. aku ni budak baru. aku pernah makan semeja dgn dia. bongok!! nk mengutuk xpikiaq dulu. ni mesti tak pernah pergi majlis petua ni nak kutuk2. hahahah maluuuuuuuuuuuu!!!! tutup muka. tutup muka!!!]

    ReplyDelete
  48. kami bukanlah nak bangga2kan(lebih kepada hormat) guru kami(En.Marwi), dia just biasa sahaja...nak tayer guru ko(En.Mad)tu penah turun padang bagi buah silat x?penah dia bagi buah silat kat korang??buah serang??penah makan semeja dengan budak2 baru belajar??penah????

    [pernah. hahahah kan dh bengang. wei.. aku pernah nampak dia bagi bahagi2 kan mee goreng dia la kt anak murid dia. aku ni budak baru. aku pernah makan semeja dgn dia. bongok!! nk mengutuk xpikiaq dulu. ni mesti tak pernah pergi majlis petua ni nak kutuk2. hahahah maluuuuuuuuuuuu!!!! tutup muka. tutup muka!!!]

    ReplyDelete
  49. [pernah. hahahah kan dh bengang. wei.. aku pernah nampak dia bagi bahagi2 kan mee goreng dia la kt anak murid dia. aku ni budak baru. aku pernah makan semeja dgn dia. bongok!! nk mengutuk xpikiaq dulu. ni mesti tak pernah pergi majlis petua ni nak kutuk2. hahahah maluuuuuuuuuuuu!!!! tutup muka. tutup muka!!!]

    - budak baru, patut la....
    bende2 ni sgt2 jarang blaku sebelum b'pecah dulu...
    nak kongsi2 mknan dia, kem salam la..
    takat ko mkn sisa mknan dia bole..
    ape2 pun, aku simpati ngan ko...
    ko budak baru...
    aku assume byk yg ko tak tau..-

    ReplyDelete
  50. - budak baru, patut la....
    bende2 ni sgt2 jarang blaku sebelum b'pecah dulu...
    nak kongsi2 mknan dia, kem salam la..
    takat ko mkn sisa mknan dia bole..
    ape2 pun, aku simpati ngan ko...
    ko budak baru...
    aku assume byk yg ko tak tau..-

    ko kata aku byk tak tau -> ok..
    ko tanya ada ke YM mkn semeja dgn budak baru aku jwb kena kata kesian plk -> ok
    bila PP buat salah kata boleh perbaiki -> ok
    bila YM dh improve hubungan dgn anak murid kena ungkit yg lama2 pulak -> ok
    kalau xmakan semeja kena kutuk -> ok
    dh bahagi2 makanan pn kena kata mkn sisa -> ok

    :) apa2 je la PP oi... apa pn yg kitorg buat mmg salah di mata korg.. :)

    Alhamdulillah...... :)

    ReplyDelete
  51. biasalah GURU CABUL kan PELAKON NOM 1...tengoklah percakapan perbuatan NYA yang tersurat..baru kenal...nak kenal lagi tengok mcm dia didik anak nya FIRDAUS..baguskan kekekkekekke

    ReplyDelete
  52. cakap biar ada bukti..hoiiiiiiii

    ReplyDelete
  53. ustaz hanafi dh bgtw sape yang akan jadi penggantinya akan terima pelbagai masalah dan itu yang dialami oleh abg mad radzi tak seperti mereka yang mengaku guru utama hidup senang lenang...aku akan terus sokong abg mad

    ReplyDelete
  54. sekiranya berani lah...

    aku dah tgk md radzi junjung al-quran dia tak buat.apa kata kalau korang berani, korang junjung al-quran lak...

    baru nama islam yang sejati berpandukan isi al-quran..sanggup ke?

    ReplyDelete
  55. Guru ugama mane yg ajar ko ni?

    ReplyDelete
  56. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    Perdokong hakiki semua...
    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    - pendokong hakiki mat kodi -

    ReplyDelete
  57. tengok tu..buka mata luas luas...perbezaan kehidupan guru utama dengan GURU CABUL yang suka bermegah dengan hartanya ..takbur...tak caya..kisah pen GURU CABUL yang dikatakan lebih mahal..dari gaji member.kehidupan pun tak sederhana...daripada beli pen yang beribu-ribu lebih baik bagi sedekah aje duit tu atau tolong2 org ..kekekekee..buta lagi....ke.
    hidup nak bersenang lenang..tapi tipu orh..hak orang hak dia...kekekkeke

    ReplyDelete
  58. Jungjung aje...semua org boleh TAPI lafaz sumpah tak betul...hampeh..takde apa-apa.CUBA suruh GURU CABUL jungjung sekali lagi...ingat pesan aruah USTAZ ,agama bukan boleh main2....

    ReplyDelete
  59. GURU CABUL..yang ajar ..karut marut nie..GURU CABUL...tau apa???? habuk aje.

    ReplyDelete
  60. aku pernah makan semeja dengan abg mad, masa tue dengan khalid cina sekali...apa yang xpernah plak...masalah ko tue ko tue yang xpernah buat menda tue...apa mangkuk la ko nie...ko sorang xpernah ko kata semua orang xpernah...

    dulu khalid cina jugak cakap kat sekolah pondok anak2 murid berebut2 nak makan bekas guru nak amik berkat....nak minum bekas guru nak amik berkat....

    ko kena faham banyak menda lagi pasal hubungan MURID dan GURU...aku ajar ko ABC mmg aku guru kau tapi yang macam mana?....ko pikir sendiri la...

    Dalam konteks ISLAM maksud GURU itu sangatlah dalam sebab itu kena ada hubungan kalau berguru,sanad dan sebagainya....

    xpun korang buat la macam AKADEMI fantasia boleh undi2...ko calon aku jadi guru pastue ko suh kawan2 undi aku....boleh kot.....

    -ASHRAF HADI-

    ReplyDelete