Tuesday, October 26, 2010

Arwah Buang Yakob bin Othman - cerita ringkas kematianya

Arwah Buang Yakob bin Othman - cerita ringkas kematianya



Pada pagi 17 Julai 1984 saya dan isteri ke ITM kerana mendaftarkan diri bagi semester baru dalam kursus profesyenal dan diploma lanjutan masing-masing.

Setelah selesai pendaftaran, kami pun balik, di ikuti bersama dua sahabat baik saya iaitu saudara Fadzul Mohidin (Presiden pertama Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia) dan saudara Mohd Yusof Othman sekarang ini adalah pemilik stesyen minyak petronas di Kelang.

Rumah saya itu ada tiga tingkat, isteri saya naik dulu ke dalam rumah yang ditingkat tengah sementara saya, Fadzul dan Yusof berada di bawah laman rumah.

Bila isteri saya masuk kerumah, ia hendak ke bilik air, arwah emak memberitahunya bahawa arwah babah (bapa mertuanya) berada dalam bilik air agak lama. Bilik air itu didapati terkunci dari dalam. Jadi terus pembantu rumah bernama Eton bergegas membuka pintu bilik air tersebut.

Dia dan isteri saya mendapati arwah Buang telah terjatuh dalam bilik air. Lantas isteri saya pun memanggil saya. Saya pun bergegas naik kerumah bersama Fadzul dan Yusof.

Arwahpun diangkat kekatil, yang mana saya dibantu oleh dua sahabat saya tadi. Saya sempat talkinkan ditelinga dia. Kemudian itu saya ternampak nadi uratnya bergerak. Lepas itu dia pun meninggal.

Bagi saya, arwah mati diatas katil. Arwah adalah seorang anak yatim piatu yang pembersih, sentiasa dalam wudhu serta selalu berada disejadah 5 minit lebih awal sebelum waktu. Arwah babah seorang yang sangat pendiam. Dalam 40 hari sebelum meninggal arwah babah bermimpi ada orang pakai baju putih bawa bakul dan berkata kepadanya, “ Saya(aku) nak bawa(ambil) kau balik”, lebih kurang begitu.

Berikut adalah rekod emel yang ditanyakan oleh Saudara Sham Nor seorang ahli dan jurulatih diupm pada 2007 seperti berikut :-

--- On Tue, 8/5/07, sham nor wrote:

From: sham nor
Subject: Re: [KUAT_UPM] Mandat Guru
To: KUAT_UPM@yahoogroups.com
Date: Tuesday, 8 May, 2007, 14:09

assalamualaikum w.b.t

saya mintak maaf abg am..
saya tak tau pun individu yang dimaksudkan dalam blogspot tersebut adalah arwah ayah abg am..

amrullah buang wrote:
Salam, ringkas aku nak bagi tahu. Arwah ayah aku jenis orang yg sentiasa dlm wudhu, selalu ditkar sembahyang menunggu masuk waktu. Arwah tak pernah tegah aku dan brother aku belajar/buat silat. Aku ada disebelahnya ketika denyutan yg terakhir ketika menghadapi sakratul maut sempat membisikan ketelinga dia kalimah Lailahailallah diatas katil, Begiu juga arwah ibu aku. Sepanjang hayat aku dengan kehendak Allah aku sempat hadir 4 arwah yg menghadapi sakratul maut. Wassalam

sham nor wrote:
assalamualaikum abg am..
yang ni memang saya sendiri nak tau citer sebenar.
terima kasih atas pandangan yang abg am bagi.


Sekian sahaja, semoga Allah mengampunkan kita semua.

Amrullah Bin Buang

57 comments:

  1. So, sape yg tabur fitnah skarang...
    Sendri mau ingat la...
    Aku rasa better kita tak payah libatkan org yg dah takde dlm p'bincangan or diskusi or p'telingkahan di sini...
    Arwah takde kene mengene pun dalam hal ni..
    Al Fatihah buat Almarhum Hj Buang..

    ReplyDelete
  2. so Puak2 PK, kalo x tau citer, xyah nk wat fitnah..oppsss, silap bg nasihat plak, puak PK ni mmg ske tabur fitnah..makanan dieorg..kalo hari2 x wat fitnah, mesti rase gelisah..tambah2 si daus mrh tu..sila rujuk posting2 gugat yg terdahulu..

    to puak2 PK, kalo rase diri tu nk jd kayu api neraka jahanam sok, sila tabur fitnah lg..terima kasih..:)

    - Arjuna tv3 -

    ReplyDelete
  3. PK..kesian..dah nasib badan kamu ...baik gi minta maaf..sebelum nyawa tak dicabut oleh malaikat maut..KLU tidak,LU LU fikir sendiri.
    BALASAN nanti..FITNAH tersebut..klu tak caya lagi...tanya org2 diatas.Tak tau lah AMALAN PK TU..MCM MANA..KESALAHAN SAMA MANUSIA

    ReplyDelete
  4. Tolong terangkan fakta dalam posting ini:

    1.Tahun 1984 ? Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi? Bukan 1993/94 baru tertubuhnya cekak hanafi?

    2.Fadzul = Presiden Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia (yang pertama) di mana? ITM? UPM?

    ReplyDelete
  5. Tenet Tenet TENET!

    Hai AI AI kembali lagi.

    Akhirnya mereka dah besuara. Alhamdulillah, terbukti lagi satu pembohongan dan fitnah dari puak p.k.

    Kalau x tahu tanya,
    Jangan buat buat tahu.

    Kalau bertanya takpa,
    Jangan menambah malu.

    Abg Am Terima Kasih.

    Ai Ai and The WAy!
    Proot! Terkentut!

    ReplyDelete
  6. Dah diakui jatuh koma dlm jamban.... diulangi.. KOMA DLM JAMBAN! kalau x angkat dah mamp*s kat situ! sat agi seluruh keturunan buang mamp*s dlm jamban! wakakaka

    ReplyDelete
  7. berita tergempar ..!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    pada 2 Nov 2010, jam 830am, seekor guru harimau belantara yg didapati mencabul atas hadir ke mahkamah...harimau belantara ini khabarnya telah sihat..berkemungkinan akan mencabul lg..

    para pendokong hakiki akan turun semua memberi sokongan moral kepada GURU CABUL KITA..kita akan turun dan buat macam BERUK-BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    AMIN YANG akan cuba jadi hero di jalan raya..AMIN YANG akan buat macam BERUK - BERUK di jalan raya..(polis kata jangan)

    KITA JUMPA, KITA LAWAN, DAN KITA AKAN BUAT MACAM BERUK - BERUK DI JALAN RAYA..(polis kata jangan)

    harimau belantara ckp (sy pantang dicabar)...
    harimau belantara gila kuasa..SEPANJANG MASA..!!!

    ReplyDelete
  8. Dulu kate mati dlm jamban, ni koma dlm jamban plak...
    Mmg ler korang ni kaki penipu...
    Tgk2 nanti Md radhi mati dalam jamban penjara...
    Br padan muke korang..

    ReplyDelete
  9. Kesian kau daus..dah hampir gile rupanya agaknya..pasal dapat berkat GURU CABUL

    ReplyDelete
  10. hahaha... x post comment aku.. BACUL!

    ReplyDelete
  11. Org baik xdenya nak koma dlm jamban sebelum mamp*s! (kalau betul la koma dulu)

    ReplyDelete
  12. Komen aku dlm [ ]

    [Yg punye pahaman sesat ni de ler Firdaus-MRH. Die yg nyatakan dlm blog ni. Semase arwah ni meninggal dunia, Firdaus-MRH ni masih lum lahir lg. Jd sape yg khabaq pd die? Andaian aku de ler bapak die atau abg2 bapak die atau nenek die atau saudare mare die atau ahli-ahli lamer yg sokong PK. Fitnah ni ler yg disebarkan oleh PK dlm krisis ini. Maksudnye sejak tahun 2006 lagi. Targetnye ye ler Tuan Amruddin kununnye die ler yg wujudkan konspirasi tuk jatuhkan MRH. Smpi skrg soklan2 aku xterjwb ttg hal ni. Bile konspirasi ni bermule? Sebab2 ia terjadi?]

    Anonymous said...
    Dah diakui jatuh koma dlm jamban.... diulangi.. KOMA DLM JAMBAN! kalau x angkat dah mamp*s kat situ! sat agi seluruh keturunan buang mamp*s dlm jamban! wakakaka

    [Aku leh andaikan yg si Firdaus-MRH yg tulih ni sbb dulu die yg duk heboh bende ni. Pabila Tuan Amrullah keluarkan citer ni kelmarin, Firdaus-MRH jd kepanasan sbb dah bertahun2 fitnah ni disebarkan. Klu ikut maklumat posting ni sejak 2007 lg. Sape yg sebar bende ni? Mesti ler PK. Jd sahlah PK mmg pembohong besaq. Nak uat camne? Guru aku si pembohong besaq. Di mahkamah pun bohong wpun dah angkat sumpah depan Hakim. Jd Firdaus-MRH dah ikut perangai bapak die skrg. Skrg Firdaus-MRH dah pusing citer. Dulu citer psl mati dlm jamban. Skrg coma lak dlm jamban. Sah die ni pembohong besaq mcm bapak die.]

    October 27, 2010 9:53 AM

    Anonymous said...
    Org baik xdenya nak koma dlm jamban sebelum mamp*s! (kalau betul la koma dulu)

    October 27, 2010 8:53 PM
    [Posting ni menunjukkan Firdaus-MRH cube pusing lg. Dah ler gune bahase kesat2 mcm posting2 lamer. Skrg duk loq laq. Kpd pengikut2 MRH, korang saksi ler betape teruknye akhlak anak MRH. Klu korang xnampaq gak korang pun same gak. Camne MRH nak didik korang jd baek? Anak die pun die xleh didik.]

    ReplyDelete
  13. "Arwah ayah aku jenis orang yg sentiasa dlm wudhu, selalu ditkar sembahyang menunggu masuk waktu. Kemudian itu saya ternampak nadi uratnya bergerak" ayat nk cover, biasalah tu. hoho..

    sama dgn terjatuh dlm lubang najis, tp dpt bawak keluar, pas2 mati plak. kesiannn... kira starting dia tu najis la. hehe..

    tp dlm cer ni tandas la kan.. tandas tu kan tempat kotor, jin, setan dn sgala jenis keturunan ada kat situ.. eeeee... najis..

    "asal ulat taik, ketaik juga dia pegi, letak la kat buah sekalipon."

    kesiannnnnnnn.....

    ReplyDelete
  14. Komen aku dlm [ ]

    [Sedap tul ko koner. Ni Firdaus-MRH ke? Elok ko buat secara rasmi ler. Klu x, dah jd fitnah lg.]

    Anonymous said...
    "Arwah ayah aku jenis orang yg sentiasa dlm wudhu, selalu ditkar sembahyang menunggu masuk waktu. Kemudian itu saya ternampak nadi uratnya bergerak" ayat nk cover, biasalah tu. hoho..

    [Jd ko tuduh Tuan Amrullah nak cover? Pe bukti ko? Ko ade kat situ ke? Ko nampak ke? Ko dah lahir ke? Usah ler main wayang kulit. Ni ler ajaran MRH yg berbohong di mahkamah.]

    sama dgn terjatuh dlm lubang najis, tp dpt bawak keluar, pas2 mati plak. kesiannn... kira starting dia tu najis la. hehe..
    [Ko usah ler uat2 lawak bodo kat cni. Tu yg aku sebut dulu, pe beza antare jamban di kg & di bandar. Ni jamban dibandar ler. Lebih2 lg yg aku tengok jenis duduk. Camne nak jatuh? Ko ni pikiran kekampungan ler.]


    tp dlm cer ni tandas la kan.. tandas tu kan tempat kotor, jin, setan dn sgala jenis keturunan ada kat situ.. eeeee... najis..

    [Tandas ruma ko mmg kotor sbb ko xcuci. Tandas di bandar bersih. Siap leh tido lg. Lg pun dlm bandar tandas & tempat mandi sekali. Jd mudah dibersihkan. Ko punye tandas camne?]

    "asal ulat taik, ketaik juga dia pegi, letak la kat buah sekalipon."

    kesiannnnnnnn.....

    October 27, 2010 10:46 PM
    [Ko akan dpt pe yg niatkan ni. Insaf ler.]

    ReplyDelete
  15. Salam,

    Ai,dulu punye la bsing2 pasal arwah Hj Buang mati dalam tandas. Sekarang ade pengakuan dari saksi bahawa arwah tidak meninggal dalam tandas. Itu pon ko nak bising2 plak cakap koma dalam tandas plak... Arwah dulu ade buat ap2 dengan ko ke sampai ko nak maki2 & kutuk2 dia??? Sampai mcam tu skali. Ko pon blom lahir lagi..kalau dah lahir pon x knal lagi.... dok canang sane sini plak....

    Ade ke dalam al-quran kata, kalau koma dalam tandas, lpas tu mati luar tandas dikira mati dalam keadaan x beriman kepada Allah S.W.T.

    Ko sebok sangat dengan kematian orang lain, sampai lupa suatu masa nnt ko pon akan mati.Dok carot sana,carot sini,fitnah sana fitnah sini.Ingat la wahai tuan2 semua, ajal tidak lambat sesaat atau awal sesaat. Peringatan ini pon ditujukan kepada aku skali.

    Salam

    ~AAA~

    ReplyDelete
  16. ntah nyer..ak sokong AAA ckp...sebok sgt org mati kt jmban ker mati koma ke hape..ea sukahati la..sok2 kot ko mati dlm loji tahik bru ko tau..

    ~JDAK~

    ReplyDelete
  17. Tolong terangkan fakta dalam posting ini:

    1.Tahun 1984 ? Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi? Bukan 1993/94 baru tertubuhnya cekak hanafi?

    2.Fadzul = Presiden Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia (yang pertama) di mana? ITM? UPM?

    ReplyDelete
  18. diorg geng2 gugat MUNAFIKUN ni memang bodoh piang banyak.... mana depa ni tahu sejarah... peguam pun bangang sejarah silat cekak dlm court ni kan pulak GUGAT MUNAFIKUN and the geng....

    GUGAT ni plak asyik ulang2 ada PHD... tak der sape pun menafikan hg mmg ada PHD kalo hang xhabaq pun ramai org kt sini pun tahu... bukan setakat PHD, MIUNAFIK dan FASIK pun dia jugak....

    ReplyDelete
  19. Sbb tu korang kalah, bile hujah xbg point2. Duk citer... sembang kosong mcm sembang kat kedai kopi.

    ReplyDelete
  20. x de point gi konar sane sini... cakap orang x tau sejarah.... diam sudah la.... hang pon bukan baguih sangat....

    ReplyDelete
  21. firdaus mrh ni mmg hopeless... menyedihkan..

    -nagabaru-

    ReplyDelete
  22. Salam Sdr gugat,
    minta maaf. kalau boleh tutup ajalah posting ni,
    cerita ni takde kena mengena ngan silat yang kita bawa.yang benar biar kita je yang tahu, biarkan apa dia nak cakap pasal atuk aku. Terima Kasih.

    ReplyDelete
  23. Setujuuu sekirenye Tuan Amrullah yg mintak. Pd aku, posting ni menjwb segala tohmahan jahat yg dilemparkan kpd arwah & Tuan Amruddin khususnye. Cube bace dlm posting2 terdahulu pe Firdaus-MRH tulih. Sgt mengaibkan. Xpatut sgt seolah2 die tau serba serbi sdgkan sume ni die dpt dpd bapak die -MRH.

    Ni yg disantapkan oleh die, PK & penyokong2nye.

    Fitnah ni dah lamer dah tersebaq.

    Sumenye disbbkan pembohongan MRH. MRH ler yg pegi merate2 negara.

    Die berbohong kununnye de konspirasi tuk jatuhkan nye.

    Beribu2 ahli tempias dlm fitnah jahat ni.

    ReplyDelete
  24. Firman Allah yang bermaksud:

    ”Sesungguhnya semulia-mulia kamu di sisi Allah ialah orang yang lebih takwanya di antara kamu, (bukan yang lebih KETURUNAN atau bangsanya), sesungguhnya Allah Maha Mengetahui, lagi Maha Mendalam Pengetahuan-Nya (akan keadaan dan amalan kamu).”
    (Surah al-Hujurat, ayat 13)

    ReplyDelete
  25. Tolong terangkan fakta dalam posting ini:

    1.Tahun 1984 ? Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi? Bukan 1993/94 baru tertubuhnya cekak hanafi?

    2.Fadzul = Presiden Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia (yang pertama) di mana? ITM? UPM?


    ---->

    Dey.... cite kematian adalah pada 1984 tapi mr. Fadzul nih die glamour sampai sekarang sebagai Presiden pertama silat cekak hanafi malaysia....malaysia...masa tuh tgh krisis...die telah menjadi Presiden pertama masa krisis... 1984 tuh mr. fadzul tuh kira masa seorang siswa lagi laaa.... apa la baca cite pon confuse...sejarah mencatatkan mmg presiden pertama silat cekak ustaz hanafi malaysia adalah mr. fadzul...lain kali gali dan gali lagi sejarah... ;)

    ReplyDelete
  26. sejarah yg tak jelas... fakta yg tak betul..

    ReplyDelete
  27. Pe sejarah yg xjelas? Dan pe yg xbetul? Mcm aku xtau aku kate aku xtau. Yg ko ni???? Elok diam jer ler.

    ReplyDelete
  28. FIRDAUS MRH AL-CABULI.. KO NI CUKUP PANDAI NK PUTAR BELIT N TABUR FITNAH CM MRH AL-CABULI GAK..
    ENTAH PE YG MRH BG KO MAKAN SAMPAI BUSONG CM2....
    xpyh la nk tukar topik utk sorok pebuatan keji bapak ko, hentikan la daus... cukup la bapak ko je yg cm2...ko dok diam2 je...

    -dr.drh tggi-

    ReplyDelete
  29. betul tu dr darah tinggi...si daus ni poyo je lebih..dlu ms kecik aku tgk nmpk cam "baik" je si daus mrh tu..siap msk lokap lg kuar mlm2 buta ngan bdk pompuan..nk ikut jejak langkah pak die la tu..
    almaklumlah, ke mana tumpah nye kuah kalo x ke nasik kan..hahahahha..daus2..cian aku tgk ko neh..

    - arjuna tv3 -

    ReplyDelete
  30. Masya Allah..Arwah Buang,Keluarga nya dibela sebegitu sekali.

    Tapi zuriat Almarhum Ustaz? Kutukan demi kutukan pada zuriat dan keturunan Almarhum seolah2 mengatakan yang Almarhum itu tidak pandai mendidik anak dan zuriatnya sendiri.

    Jgnlah sehingga tahap sebegini sekali.Saya benar2 terperanjat membaca tulisan dan komen di blog ini setelah disarankan oleh rakan2 di Cekak Malaysia.

    Walaupun keluarga Almarhum telah terpisah dengan Tn Hj Ishak, tapi Tn Hj Ishak tidaklah mengutuk,mengata sampai begini sekali yang kalian lakukan pengikut2.Kami di sini pun tidaklah sampai begini sekali mengutuk keluarga Almarhum, kerana kami masih sedar, yang dikata itu zuriat Almarhum juga.Jika kami kata lebih2, tidakkah itu seperti mengata Almarhum juga?

    Walaupun kita memang sudah jauh berbeza,nasihat saya pada semua pengamal Cekak tidak kiralah Guru mana, hormatilah Kelurga Almarhum, jgnlah sampai begini sekali cacian dan kejian yg dilemparkan. Walaupun kami tidak bersama lagi dgn keluarga, sepaling tidak kami tak perlakukan sebagaimana yang kalian lakukan.Saya sendiri tidak percaya Mat mencabul,malah ramai lagi rakan2 di Cekak Malaysia kerana kami tahu perangai dan sifa beliau.Bukankah tuduhan sedang dibicarakan?

    Saya bukan niat nak mencampuri urusan dalaman di sebelah sini,sekadar mengambil tahu.dan saya betul2 tak sangka sudah semakin jauh pembawaan ALmarhum, baik di Cekak Hanafi, mahupun di Cekak Malaysia yang semakin bercelaru jadinya..Alangkah baiknya kalau kita semua dapat kembali bernaung di bawah payung yg sama sebagaimana dahulu..

    ReplyDelete
  31. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Masya Allah..Arwah Buang,Keluarga nya dibela sebegitu sekali.
    [De ke ko de bace posting2 Firdaus-MRH yg terdahulu? Klu lum pi bace dulu. Posting ni menjwb tuduhan Firdaus-MRH & penyokong nye terhdp arwah & anaknye Tuan Amruddin. Elok pi bace dulu lum tulih. Amik jln citer dulu.]


    Tapi zuriat Almarhum Ustaz? Kutukan demi kutukan pada zuriat dan keturunan Almarhum seolah2 mengatakan yang Almarhum itu tidak pandai mendidik anak dan zuriatnya sendiri.
    [Maap. Aku kurang setuju. Almarhum xsalah. Yg salah de ler MRH & anaknye Firdaus-MRH. Ko xbace ker posting2 terdahulu? Klu di blog ni Firdaus-MRH tulih teruk2 tentu di luaq lg teruk mengate. Jd xtimbul hina Almarhum. MRH & anaknye ni yg bermasalah.]

    Jgnlah sehingga tahap sebegini sekali.Saya benar2 terperanjat membaca tulisan dan komen di blog ini setelah disarankan oleh rakan2 di Cekak Malaysia.
    [Leh dtg bace & tulih pendpt xsalah. Care dulu pe isunye.]

    Walaupun keluarga Almarhum telah terpisah dengan Tn Hj Ishak, tapi Tn Hj Ishak tidaklah mengutuk,mengata sampai begini sekali yang kalian lakukan pengikut2.Kami di sini pun tidaklah sampai begini sekali mengutuk keluarga Almarhum, kerana kami masih sedar, yang dikata itu zuriat Almarhum juga.Jika kami kata lebih2, tidakkah itu seperti mengata Almarhum juga?
    [Baguih ler tu. Perpecahan pertama pun disebabkan Tok Ak. Kire die ler puncenye gak SC jd gini. Naper xtulkan Tok Ak tu? Klu sendiri xleh uat, camne?]


    Walaupun kita memang sudah jauh berbeza,nasihat saya pada semua pengamal Cekak tidak kiralah Guru mana, hormatilah Kelurga Almarhum, jgnlah sampai begini sekali cacian dan kejian yg dilemparkan. Walaupun kami tidak bersama lagi dgn keluarga, sepaling tidak kami tak perlakukan sebagaimana yang kalian lakukan.
    [Ko leh ler ckp tp perbuatan camne? jelas korang sendiri pun terlibat ngan perpecahan SC. Kire de saham ler. Aku xsetuju sume ahli CM camne pendiriannye.]




    Saya sendiri tidak percaya Mat mencabul,malah ramai lagi rakan2 di Cekak Malaysia kerana kami tahu perangai dan sifa beliau.Bukankah tuduhan sedang dibicarakan?
    [Jike xtau jgn citer ler atau amik side. Lebih baek diam. Fullstop.]



    Saya bukan niat nak mencampuri urusan dalaman di sebelah sini,sekadar mengambil tahu.dan saya betul2 tak sangka sudah semakin jauh pembawaan ALmarhum, baik di Cekak Hanafi, mahupun di Cekak Malaysia yang semakin bercelaru jadinya..Alangkah baiknya kalau kita semua dapat kembali bernaung di bawah payung yg sama sebagaimana dahulu..

    October 29, 2010 9:47 AM
    [Ko ni ahli lamer ke? Anak murid Almarhum? Jike ya, ko sendiri patut salahkan diri sendiri krn ikut Tok Ya. Ingat punce pertama de ler Tok Ya. Amacam skrg? Naper Datuk Maideen de masalah lak? Kan Tok Ak lum mati lg? Mane pi pahaman kununnye guru utama mesti mati dulu? Mane pi pahaman ttg mandat guru? Pe dah jd? Mane pi pahaman Almarhum dlm SC? Klu mantan2 guru ni masih lg xpaham2, sape lg yg nak dipersalahkan klu bukan mereka? Bile SC jd baek tentu ler guru dpt name baek mcm Almarhum. Bile jd xbaek, mantan2 guru ni kene tanggungjawab ler. Aku sedikit pun xsalahkan Almarhum. Tp mantan2 guru ni yg pecah belahkan SC. Tok Ak ngan pahaman karut & MRH ngan kes cabul.]

    ReplyDelete
  32. Depa ni sejak dulu lagi dok canang yg Pak Amruddin ni mastermind dan dalang konspirasi. Masa zaman perpecahan Cekak Malaysia, si Olin duk canang benda nih. Skrg apa dah jadi? Pak Ak pun depa dah buang, Olin yg punya angkara, cuba baca blog lading puaka.

    Sekarang, bila MRH Qodi yg buat hal. Dicanang lagi Pak Amruddin jugak yg punya angkara dan dalang konspirasi. Apa semua ni???? Bukan niat saya nak mengangkat atau menyanjung Pak Amruddin, tapi terfikir, napalah depa duk benci sangat dgn Pak Amruddin nih?

    Skrg ni lagi hebat celaan depa pada beliau, bahkan Arwah Pak Buang pun dibabitkan sama. Hei!!! Come on laaa!!! Cuba fikir sikit drp zaman Pak Ak sampai sekarang, apa benda konspirasi yg Pak Amruddin dah buat? Boleh ke buktikan?

    Bengong betul la depa ni semua!!?

    ReplyDelete
  33. Aku setujuu. Naper die org ni bengkak hati ngan Tuan Amruddin? Sape yg bengkak hati ni? Ikut bacaan aku, bende ni berlaku semase zaman Almarhum lg. PHD. PHD. PHD yg de dlm individu2 tersebut.

    ReplyDelete
  34. Biasalah diorang ni sengal.
    Buat statement bukti tak pernah ada,
    fitnah sana fitnah sini.

    ReplyDelete
  35. orang yg berak tengah jalan pun x akan ngaku...
    inikan pulak MATI DALAM TANDAS...
    lagi la mana mau ngaku...
    hmmmphhhh.....
    post mcm ni aku pun boleh create nak tutup aib orang yg mati dalam tandas...
    hmmphhh...
    tp x pe,usaha nak kaver line tu pentinggg brader...
    hahahahahaha

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  36. AKU percaya GURU CABUL berak tengah jalan..tapi tak mengaku jugak..pegang TUUU 2x dan BOHONG mcm2 terkini kata pulak dia pewaris...Tak lama lagi GURU CABUL BERAK PUN atas dahi daus dengan puak PK..kekekke
    biasalah Bro..kaver line

    ReplyDelete
  37. kepada Firdaus MRH

    Selambanye ko cakap ayat nak cover line tutup aib orang mati dalam tandas.

    1.Ko ade ke time arwah Hj Buang tu menghembuskan nafas terakhir?
    2.Ko ade ke kat tandas rumah tu?
    3.Ko dah lahir ke zaman tu?
    4.Ko mengaku ke ko saksi kejadian?

    Boleh jawab dengan jujur? Klu semua jawapan ko tidak... mane ko tau ni ayat nak cover line?
    Ni la budak hingusan men tulis je.... jangan la tabur2 fitnah lagi.......

    ReplyDelete
  38. Ngan posting yg dibuat leh Firdaus-MRH, jelas ler die masih xganjak ngan fitnah yg disebarkan oleh bapak die & PK.

    Ko brani uat
    Brani tanggung ler segala dose para pengikut yg memanjangkan fitnah ini.

    ReplyDelete
  39. hang cakap pandai...
    hang tuduh Guru aku mencabul hang ada ke skali kat umah si nawi tu??

    kalau x dak,hang pun fitnah la..
    hang pun kaki tabur fitnah jugak la kan??
    kan2??
    tambahan pulak mahkamah x kata salah lagi..
    hang plak kata salah..

    x payah hangpa semua nak tau dari mana aku tau pasal matinya si buang ni di tandas..

    tapi ketahuilah yg sememangnya buang tu matinya di tandas..
    dan lidah Ustaz Hanafi dah berkata dulu dah tentang perkara ini sebelum perkara ini benar berlaku kepada buang...

    dah..
    malas nak cakap apa2 dah..
    hangpa x akan percaya dan sentiasa mempertikaikan apa setiap yg aku kata..
    pokok pangkalnya kerana aku muda dari hangpa..
    pahaman mana hangpa bawak ni??
    yg tua semuanya betui..
    yg muda semuanya berhingus..mentah..
    kalau ni lah pahaman hangpa,emmphhhh....
    x ke manaaa la hangpaaa.....

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  40. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    hang cakap pandai...
    [Bukan pandai tp de bukti & hujah yg tul]

    hang tuduh Guru aku mencabul hang ada ke skali kat umah si nawi tu??
    [Dari segi persatuan, bende ni dah diuat & MRH telah dipecat sbb salahlaku. Klu aku de atau sesape de, MRH xler akn uat.]

    kalau x dak,hang pun fitnah la..
    hang pun kaki tabur fitnah jugak la kan??
    kan2??
    [Persatuan tlh lakukan yg benaq tanpa prajudis. Ko pi bace penulisan Yg Arif Hakim. Jd salah jike ko kate aku fitnah MRH.]

    tambahan pulak mahkamah x kata salah lagi..
    hang plak kata salah..
    [Ni bende pribadi. Xde kene mengene ngan persatuan. Aku xmau komen lanjut.]

    x payah hangpa semua nak tau dari mana aku tau pasal matinya si buang ni di tandas..
    [Naper? Yg pasti ko pi ikut ckp depa. Ko xpikiaq ke?]

    tapi ketahuilah yg sememangnya buang tu matinya di tandas..
    [Ni dah dijwb dlm posting ni. Ko xberi pe bukti tuk sokong hujah ko.]


    dan lidah Ustaz Hanafi dah berkata dulu dah tentang perkara ini sebelum perkara ini benar berlaku kepada buang...
    [Ko dengaq ckp sape klu x dr MRH, Nek Teh, pakcik2 & makcik2 ko & otai2 di PK. Arwah tu bukan ahli pun. Yg ditarget de le Tuan Amruddin.]

    dah..
    malas nak cakap apa2 dah..
    hangpa x akan percaya dan sentiasa mempertikaikan apa setiap yg aku kata..
    pokok pangkalnya kerana aku muda dari hangpa..
    pahaman mana hangpa bawak ni??
    yg tua semuanya betui..
    yg muda semuanya berhingus..mentah..
    kalau ni lah pahaman hangpa,emmphhhh....
    x ke manaaa la hangpaaa.....

    -Firdaus MRH-

    November 1, 2010 12:03 PM
    [Sebenaqnye, ko miliki inferiority complex tp nak belagaq samseng. Tu jer. Ko ckp kasaq, org balas kasaq ler.]

    ReplyDelete
  41. haha daus, daus...
    orang xbwk pahaman yang tua sentiasa betul
    tapi ko sendiri yg menunjukkan kebudak-budakkan
    kau tu... so orang anggap ko tak matang lagi lah..
    Lidah Ustaz Hanafi? Ko pon xpernah jumpa dia lagi mau cakap lebih.Senang certia ko ni taksub ngan bapak sendiri tu je kesimpulannya.. bila orang bg soalan tak boleh nak jawab, bila gugat keluarkan bukti ko nafikan... itu tergolong dalam golongan apa ek? Lu Fikirlah Sendiri.

    Oh lagi satu, kitorang memang tuduh bapak kau cabul sebab dia sendiri yang mengaku kan? fikirlah sendiri. Ada otak jangan letak kat lutut.. bapak kau yang mintak tuduhan.. dia pi besarkan hal ni buat apa dah tau sensitif...
    mengaku pulak tu cabul kehormatan orang.
    dah mengaku lepas tu kata konspirasi nak jatuhkan dia pulak... macam mana lah puak2 PK ni berfikir. benda ni pon tak leh nampak.. dasar taksub.

    ReplyDelete
  42. Salam

    Persatuan da buat siasatan dan didapati ayah hang tu bersalah... Jadi ini bukan fitnah...
    Fitnah bermaksud kita sudah mengakui seseorang itu buat sesuatu seblom disiasat.

    Tentang Hj Buang, ikot hang la hang nak kata mati dalam tandas. Tapi di sini ade pengakuan dari saksi kejadian. Mana2 versi cerita pon mesti berasal dari sini. Yang penting hang ingat hang pon esok nak mati jgak..... lagi elok dari nak kecoh pasal orang laen mati dalam tandas. Hang pon x tao hang mati kat mana lagi.....

    Aku pon muda......tapi aku panggel hang budak hingusan sebab hang jawab selalu dengan bongkak dan biadab. Orang lain pon jawab dengan panas hati la.... Orang berdiskusi walau tidak sama pendapat boleh berdiskusi dalam adab yang baik..

    Memang yang tua x semestinye betui, tapi x bermaksud hang x patot hormat dan beradab.

    Peringatan ini ditujukan kepada semua termasuk aku skali...

    Salam ~AAA~

    ReplyDelete
  43. pengikut cekak bodoh..

    ReplyDelete
  44. Xsume pengikut bodo. Yg bodo tu sbb izinkan diri diperbodokan.

    Dlm konflik mane pun mesti de yg benaq & mesti de yg bohong.

    Klu dah terang2 bohong, camne nak ikut lg?

    ReplyDelete
  45. How low can you go? Tabur fitnah orang yang takde kaitan dengan kes sebenar mati dalam tandas... Or are you deliberately trying to sound pathetic En Daus?

    Come on..ko ni jantan ke bukan?

    ReplyDelete
  46. Hehehe..
    Kejantanan daus dah d'tenggelami oleh lemak2 dia yg byk krn t'lalu gemok hasil dr pendapatan haram md radhi...
    Hahahaha...

    ReplyDelete
  47. kejantanan aku ada lagi...
    sapa2 yg teringin nak tengok aku jantan ke x sila nyatakan minat anda..
    baik yg muda,tua,anak amrudin,anak tole,anak bai semua aku hadap..
    baik ramli bo,atau sapa2 saja..

    itulah kejantanan aku..
    aku x takut pada sapa2..
    dan aku bercakap ni serius dan bukan benda lawakk..

    pergi jahanam aku nak hormat hangpa semua..
    hangpa x hormat akan Guru aku,lepas tu nak mengharap hormat dari aku...
    jangan mimpi dan berharap laa....

    cuma nak pesann....
    kalau dah mati dalam tandas,jangan nak samakan dengan mati atas katil...
    jauh sekali kemuliaan cara matinya...
    itulah sebenarnya menegakkan benang yg basahh...
    tandas dengan katil nampak mcm sama ke?

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  48. Salam semua.

    Syabas kepada Tuan Firdaus MRH kerana berani menyatakan kejantanannya tanpa perlu berselindung di sebalik identiti maya. Percayalah, berani kerana benar, takut kerana salah.

    Syabas juga kepada Encik Gugat kerana dengan adanya blog ini, berjaya menyatupadukan murid2 YM Tuan Sheikh dan meningkatkan semangat kami untuk terus mengikuti perkembangan semasa SCH di tanah air. Paling penting, syabas juga kerana telah memperlihatkan kepada kami, perangai2 golongan yang benar di samping golongan2 yg munafik perjuangan.

    Muhammad Shafiq Abdullah
    Melbourne

    ReplyDelete
  49. -Firdaus MRH-
    Tahniah - Hang Hebat...
    Berbicara 'ilmu' mengalahkan para p'dukung silat cekak. Masa tu hang tiada lagi kat alam nie.
    Kita lihat keputusan kes MRH.

    ReplyDelete
  50. Saudara Daus,

    Memang saya setuju mati dalam tandas dan mati atas katil berbeza. Tapi bukankah Allah mengukur iman seseorang di saat kematiannya, dan bukan tempat kematiannya?

    Tetapi agak sukar saya nak bersetuju dengan saudara kerana saksi kejadian yang ada di situ mengatakan arwah meninggal di atas katil. Tapi saudara mengatakan arwah tetap meninggal di dalam tandas tanpa sebarang bukti. Walhal anda juga belum lahir pada waktu itu. Jika anda kemukakan bukti, pada pandangan saya, barulah anda layak menuduh mereka ini menegakkan benang yang basah.

    Saya rasa semua ni mungkin salah faham sahaja. Sangkaan saya, semasa hari kejadian, orang bertanya, jawapannya "jumpa dalam tandas". Jadi logik juga kalau orang terus mengandaikan arwah meninggal di dalam tandas walhal arwah meninggal di atas katil.

    ReplyDelete
  51. Hahaha...
    Ini bdk gmok yg nama daus mmg hopeless..
    Tak dpt nak dibantu lg..
    Kau sibuk ckp org bacul tp manusia yg PALING BACUL bapak ko md radhi..
    Kenapa??
    Sbb dia tak berani nak mengaku kesalahan dia sendiri..
    Pastu nak tuduh org nak jatuhkan dia....
    Piiirraahhh...
    Kalo kesalahan sendiri pun tkt nak b'dpn, toksah declare jantan la..
    Kasi potong itu *****, cmpk kat tempat sampah...
    Hahahaha...

    ReplyDelete
  52. baik yg muda,tua,anak amrudin,anak tole,anak bai semua aku hadap..
    baik ramli bo,atau sapa2 saja..

    -amboi anak md.radhi yang angkuh, berlagak kuat betul... ayat tu jage sket... ko bukan kenal pun anak2 mereka ni... jangan sampai ko dok cabar-cabar orang then ko kalah.. blk rumah bogel je...stakat tulis dalam ni semua orang boleh.. nak tunjuk berani datang jela ibu pejabat PSSCUHM tu.. mesti byk yg tak puas ati ngan ko.. kate berani? KALAU BETUL KO BERANI LA.. tapi aku rase ko tak berani pon... cite je besa badan pon besa.. tu ajelah ko... mksd menegakkan benang yang basah pon tak faham. ape punye melayu.

    ~Hensem Kacak Bergaya~
    haha B)

    -

    ReplyDelete
  53. dah..
    dah datang dahh..
    dah masuk dalam akademi dah pun..
    kebetulan plak aritu x dak orang2 yg aku nak..
    yang aku nampak anak tole je..
    buang masa aku kalo stakat nak henjut si kerempengg tu...

    aku x main2 la..
    aku kata benda serius ni..
    nak berentap,tiada masalah..

    si shafie teksi pun aku taji kaki dia kat mahkamah kl..
    si yahya pun aku laga je bahu..
    apa ingat aku takot?

    alarhh..
    hang pun bukan berani mana pun..
    pakai pun nama samaran..
    mana jantan hang nak pekenaikan diri??
    takut ka??

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  54. Firdaus-MRH, klu ikut ajaran guru ugama aku, ko ni alami sakit jiwe yg teruk. Mgkn MRH leh ubatkan kut. Ur problem not others.

    ReplyDelete
  55. #Shafiq: Elok pi stadi lg baek.

    ReplyDelete
  56. Anonymous said...

    dah..
    dah datang dahh..
    dah masuk dalam akademi dah pun..
    kebetulan plak aritu x dak orang2 yg aku nak..
    yang aku nampak anak tole je..
    buang masa aku kalo stakat nak henjut si kerempengg tu...

    aku x main2 la..
    aku kata benda serius ni..
    nak berentap,tiada masalah..

    si shafie teksi pun aku taji kaki dia kat mahkamah kl..
    si yahya pun aku laga je bahu..
    apa ingat aku takot?

    alarhh..
    hang pun bukan berani mana pun..
    pakai pun nama samaran..
    mana jantan hang nak pekenaikan diri??
    takut ka??

    -Firdaus MRH-

    [ hahahahaha..daus2..mmg le die x layak lawan ngan ko..badan die kecik..badan ko tu besar sgt cam BABI..dah x nmpk leher dh..manusia kecik kempeng cam die mane la larat nk lawan BABI BESAR mcm ko tu..sekali ko nk sondol, abis sume org lari..HARAM2..BINATANG HARAM NK SONDOL..ahahahhaha]

    - arjuna tv3 -

    ReplyDelete
  57. Relax arjuna tv3, jangan kita gunakan perkataan yg sebegitu pada si daus nih. Cukuplah setakat gempal, gendut dan boyak. Kita jangan jadi macam puak mereka yg memang suka memaki orang. Kita hujah dengan bernas dan mantap, walaupun puak PK ini sudah buta hati dan tuli telinga utk mendengar perkara yg benar. Steady Arjuna tv3

    ReplyDelete