Sunday, July 12, 2009

"Mesyuarat Agung Perwakilan Luarbiasa" - 28.3.09, Sah Atau Tidak?

Heboh dikatakan sana dan sini kononnya PK telah kuasai kembali PSSCUHM. Betulkah? Aku telah terima 1 emel ttg peraturan-peraturan dlm perlembagaan PSSCUHM berkaitan bagaimana 1 mesyuarat agung perwakilan luarbiasa boleh diadakan. Baca betul-betul semua peraturan ini. Yg ahli PSSCUHM kene ler tau. Yg ahli silat aje.. baca dan paham. Jgn ikut-ikut ajer. Asyik kena tipu.

23. Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa akan diadakan :-

(a) Apabila difikirkan mustahak oleh Majlis Mesyuarat Kebangsaan; atau

(b) Dengan permintaan bersama oleh Majlis Mesyuarat-Majlis Mesyuarat daripada dua buah atau lebih cawangan-cawangan atau dengan permintaan daripada dua puluh (20) orang Ahli Terus Ibu Pejabat yang berhak mengundi yang menyatakan tujuan dan sebab-sebab mesyuarat itu hendaklah diadakan.

Permintaan-permintaan itu hendaklah dengan bersurat.

24. Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa yang diminta oleh cawangan atau oleh Ahli Terus Ibu Pejabat hendaklah diadakan dalam masa tiga puluh (30) hari daripada tarikh permintaan mereka diterima.

25. Kenyataan dan agenda untuk Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa ini hendaklah dihantarkan oleh Setiausaha Agung kepada semua Setiausaha Cawangan dan wakil-wakil ahli sekurang-kurangnya lima belas (15) hari sebelum tarikh yang ditetapkan bagi mesyuarat itu.

26. Ceraian 15 dan 17 peraturan ini yang mengenai koram dan penangguhan Mesyuarat Agung Perwakilan Tahunan akan dipakai juga bagi Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa ini, tetapi dengan syarat jika tidak cukup koram selepas sejam daripada masa yang ditetapkan bagi mesyuarat agung semula itu, maka mesyuarat itu akan dibatalkan. Cawangan-cawangan atau ahli-ahli tidak boleh meminta diadakan Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa bagi maksud yang sama selepas dari enam (6) bulan dari tarikh itu.

27. Setiausaha Agung akan menghantar kepada semua Setiausaha Cawangan dan wakil-wakil ahli satu salinan rangka butir-butir tiap-tiap Mesyuarat Agung Tahunan dan Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa dengan seberapa segera yang boleh selepas persidangan tamat.


Pada aku, ikut peraturan-peraturan ini, langkah PK mengadakan satu "mesyuarat agung perwakilan luarbiasa" pada 28 Mac 2009 adalah tidak sah dan terbatal. Tak timbul soal majoriti.

Mari kita bincang bersama.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

32 comments:

  1. 25. Kenyataan dan agenda untuk Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa ini hendaklah dihantarkan oleh Setiausaha Agung kepada semua Setiausaha Cawangan dan wakil-wakil ahli sekurang-kurangnya lima belas (15) hari sebelum tarikh yang ditetapkan bagi mesyuarat itu.

    [ Salam

    Sebagai seorang ahli terus ibu pejabat, aku takde terima pun ape2 surat dr setiausaha agong... ]

    ReplyDelete
  2. KALAU IKUT MORAL, YG MAJORITI ITU MELAMBANGKAN KEHENDAK RAMAI AHLI DRPD SELURUH NEGARA. JADI KALAU pp BERMARUAH, SERAH SAJA KPD pk.kALAU IKUT PERATURAN PERLEMBAGAAN, BYK LAGI YG KITA KENA KAJI.PALING BAIK, MASUK MAHKAMAH.CERITA CARA UNDANG2. SAPA2 KALAH KENA AKUR WALAU PERIT NAK TERIMA. TAK GITU?SAPA2 YG MENANG NANTI GUBAL BALIK PERATURAN DAN MUKTAMADKAN KEDUDUKAN GUSC.SEBARKAN KPD AHLI BARU SECARA BERTULIS SATU KLAUSA TTG KEDUDUKAN GUSC SUPAYA KALU BERULANG LAGI KES BEGINI, TIADA PIHAK BOLEH DAKWA ITU DAN INI YG BETUL.

    ReplyDelete
  3. apa lagi nak ikut majoriti atau ikut perlembagaan. Aku cadang, buat terus perlawanan antara 2 GU ni. sapa kalah beri jln kpd yg menang utk terus teraju persatuan asal. yg kalah, kalu tak puas hati lagi, tubuh persatuan baru tapi jgn guna nama SC lagi.Bukankah suatu nketika dulu, ustaz juga pernah mencabar mana 2 silat yg guna nama cekak berlawqan. sap[a menang boleh guna nama cekak, yg kalah buang nama cekak. ITU LEBIH GENTLEMENT.Ustaz pernah buat dan masa tu takda yg berrani pertikai.

    ReplyDelete
  4. Syukran

    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    25. Kenyataan dan agenda untuk Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa ini hendaklah dihantarkan oleh Setiausaha Agung kepada semua Setiausaha Cawangan dan wakil-wakil ahli sekurang-kurangnya lima belas (15) hari sebelum tarikh yang ditetapkan bagi mesyuarat itu.

    [ Salam

    Sebagai seorang ahli terus ibu pejabat, aku takde terima pun ape2 surat dr setiausaha agong... ]


    [Kamu paham ke isunya?. Ikut peraturan PSSCUHM, mesyuarat luar biasa PK tu xsah.]

    July 12, 2009 9:54 PM
    Anonymous said...
    KALAU IKUT MORAL, YG MAJORITI ITU MELAMBANGKAN KEHENDAK RAMAI AHLI DRPD SELURUH NEGARA. JADI KALAU pp BERMARUAH, SERAH SAJA KPD pk.kALAU IKUT PERATURAN PERLEMBAGAAN, BYK LAGI YG KITA KENA KAJI.PALING BAIK, MASUK MAHKAMAH.CERITA CARA UNDANG2. SAPA2 KALAH KENA AKUR WALAU PERIT NAK TERIMA. TAK GITU?SAPA2 YG MENANG NANTI GUBAL BALIK PERATURAN DAN MUKTAMADKAN KEDUDUKAN GUSC.SEBARKAN KPD AHLI BARU SECARA BERTULIS SATU KLAUSA TTG KEDUDUKAN GUSC SUPAYA KALU BERULANG LAGI KES BEGINI, TIADA PIHAK BOLEH DAKWA ITU DAN INI YG BETUL.

    July 12, 2009 10:58 PM

    [Sejak bila kita citer pasal moral dan maruah? Apa moral dan maruah guru aku yg cabul budak tu? Ni yg aku katakan ramai ahli silat bukan jadi ahli PSSCUHM. Baca ler peraturan betul-betul. Yg xbyr yuran ramai. Yg tenaga pengajar xkemukakan senarai ahli ramai. Yg MMN xberikan senarai ahli juga ramai. Ya ramai belajar silat tp xjadi ahli persatuan. Senarai sah ada pada Setiausaha Agung. Ttg kes mahkamah, Omar ahli Melaka dah kalah. Persatuan lak bukan boleh pilih atau lantik GUSC.]


    Anonymous said...
    apa lagi nak ikut majoriti atau ikut perlembagaan. Aku cadang, buat terus perlawanan antara 2 GU ni. sapa kalah beri jln kpd yg menang utk terus teraju persatuan asal. yg kalah, kalu tak puas hati lagi, tubuh persatuan baru tapi jgn guna nama SC lagi.Bukankah suatu nketika dulu, ustaz juga pernah mencabar mana 2 silat yg guna nama cekak berlawqan. sap[a menang boleh guna nama cekak, yg kalah buang nama cekak. ITU LEBIH GENTLEMENT.Ustaz pernah buat dan masa tu takda yg berrani pertikai.

    July 12, 2009 11:06 PM

    [Satu ide yg baik. Guru aku lwn En Marwi dlm silat. Guru aku sebagai "presiden" lwn Pak Cik Nasir.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  5. tu 2 lwn satu. tapi tak pa lah. GUSC yg sah aku yakin tak gentar. tak tahu lak yg tak sah ,berani ke tidak.aku cadang, semua mesti sign mati.s/u Agong, jgn lupa jual tiket. boleh la 2 dlm satu. Cari yg sah serentak kumpul DANA.

    ReplyDelete
  6. Syukran

    Apa peranan kamu lak?

    Nampaknya tiada yg sudi bincang samada dakwaan aku betul atau tidak. Klu xlwn maknanye aku betul ler, xgitu?

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  7. waaa...itu mcm lawan pakai wali jantan laa!! perghhh!!

    err, apa yg tuan maksudkan dgn kenyataan tuan ini:

    "Ttg kes mahkamah, Omar ahli Melaka dah kalah. Persatuan lak bukan boleh pilih atau lantik GUSC."?

    -> adekah tuan setuju bhw GUSC tidak boleh dipilih/dilantik oleh persatuan?

    ReplyDelete
  8. Syukran

    wali jantan kah..wali betina kah aku xtahu. Pi tanye org yg cadang perkara ni .

    Ya mmg benar, guru utama SC bukan dilantik oleh persatuan tp oleh MMT.

    Ikut sejarah, guru SC yg dilantik persatuan adalah CM apabila Tok Ak diketepikan oleh para pendukung (skrg MMT) krn bawa ajaran sesat pada tahun 1993. Skrg diberitakan Tok Ak sakit jd agaknye penggantinya akan dilantik oleh persatuan. Ini contoh guru SC persatuan.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  9. HEBAT JUGA MMT YA. SAPA YG LANTIK MMT LAK?

    ReplyDelete
  10. mesyuarat tersebut SAH sebab sejak 2006 seluruh negara meminta buat mesyuarat agong luar biasa diadakan sejak 2006. TAPI PIHAK PERSATUAN PENAKUT SEBAB DAH BUAT SALAH. Selepas kehendak seluruh cawangan di Malaysia tidak dilayan oleh S/U Agung Ramlear, baru lah semua kes masuk mahkamah. dah nampak sangat berat sebelah sebab S/U pun terlibat sekali. Tuan Gugat kena ingat satu perkara, jangan ingat mesyuarat agung Luar Biasa dibuat pada Mac tersebut membuta-tuli. Semua perkara telah dirujuk kepada ROS terlebih dahulu Tuan Gugat je yg tak dapat info sebab sibuk berkelana membuka aib org dalam internet selama 3tahun. Setelah perbincangan dilakukan, ROS yg memberi cadangan untuk buat Mesyuarat Agung Luar Biasa. pihak Kami ada bukti menunjukkan sejak 2006 surat telah dihantar oleh cawangan seluruh negeri ke pihak persatuan utk buat mesyuarat agung luar biasa. Tuan Gugat kata je terer tapi maklumat semua tak tepat. asyik kena putar belit dgn geng2 amruddin tu... Saya cabar tuan gugat untuk sebarkan video penyiasatan tu seluruh negeri. baru puas hati. setakat cakap je xpayahlah dosanya sama jugak mcm org tabur fitnah... Tuan Gugat adalah seorg yg bacul sekiranya xberani sahut cabaran saya supaya menyebarkan video tersebut. xkisahlah mcm mana cara sekalipun nk dapatkannya sebab tuan gugat yg menyebarkan fitnah dalam blog tuan. kalo bukan fitnah kena buktikan, dan bukti yg paling kukuh adalah video tersbut.

    ReplyDelete
  11. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    HEBAT JUGA MMT YA. SAPA YG LANTIK MMT LAK?

    [Setau aku majlis ni wujud selepas Al-Marhum Ustaz Hanafi meninggal dunia. Mereka terdiri daripada ahli-ahli lame yg menjadi para pendukung SC. Sume setuju ketika tu.]

    Sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  12. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    mesyuarat tersebut SAH sebab sejak 2006 seluruh negara meminta buat mesyuarat agong luar biasa diadakan sejak 2006.
    [Maaf. Aku xsetuju. Mesyuarat pada 28.3.09 xsah krn xikut peraturan-peraturan tu.]

    TAPI PIHAK PERSATUAN PENAKUT SEBAB DAH BUAT SALAH. Selepas kehendak seluruh cawangan di Malaysia tidak dilayan oleh S/U Agung Ramlear, baru lah semua kes masuk mahkamah. dah nampak sangat berat sebelah sebab S/U pun terlibat sekali.
    [Pasal ape nak takut? Ikut citernye bukan gitu. Aku telah terangkan dlm posting aku dulu. Bila guru aku guna strategi 2 dlm 1, MMK 2006-2009 sewajarnye pertahankan persatuan. Sape mahu Presiden/Guru utama yg cabul anak ahli? Hanya PK yg bersifat taksub aje yg mau.]

    Tuan Gugat kena ingat satu perkara, jangan ingat mesyuarat agung Luar Biasa dibuat pada Mac tersebut membuta-tuli.

    [Maaf. Aku xsetuju. Mmg ia dibuat membuta-tuli. Ikut citernye, ia berlaku selepas MMK 2006-2009 keluar notis bubar cawangan dan ahli-ahli yg xsokong keputusan MMK. Mesyuarat ni dibuat membuta-tuli sbb tu xikut peraturan maka xsah ler. Klu kamu xsetuju tu hak kamu. Ni pandangan aku.]

    Semua perkara telah dirujuk kepada ROS terlebih dahulu Tuan Gugat je yg tak dapat info sebab sibuk berkelana membuka aib org dalam internet selama 3tahun.

    [Aku rase dua-dua pihak ada rujuk kpd ROS.]

    Setelah perbincangan dilakukan, ROS yg memberi cadangan untuk buat Mesyuarat Agung Luar Biasa.

    [Jika ni benar, aku cabar kamu keluarkan di website kamu yg ROS cadangkan perkara ini. Boleh ler kite tau sape pegawai ROS tu.]

    pihak Kami ada bukti menunjukkan sejak 2006 surat telah dihantar oleh cawangan seluruh negeri ke pihak persatuan utk buat mesyuarat agung luar biasa.

    [Yg ni aku tau. Ikut citernye, ia tidak dibuat ikut peraturan. Lg pun dah jadi kes mahkamah dan Omar kalah. Pi baca betul-betul peraturan tu dan paham kan.]


    Tuan Gugat kata je terer tapi maklumat semua tak tepat. asyik kena putar belit dgn geng2 amruddin tu... Saya cabar tuan gugat untuk sebarkan video penyiasatan tu seluruh negeri. baru puas hati. setakat cakap je xpayahlah dosanya sama jugak mcm org tabur fitnah... Tuan Gugat adalah seorg yg bacul sekiranya xberani sahut cabaran saya supaya menyebarkan video tersebut. xkisahlah mcm mana cara sekalipun nk dapatkannya sebab tuan gugat yg menyebarkan fitnah dalam blog tuan. kalo bukan fitnah kena buktikan, dan bukti yg paling kukuh adalah video tersbut.

    [xperlu cabar aku ttg hal video tu. Aku mmg xde. Ada paham? Usah sebut pasal dosa ler. Bila guru aku pi masuk dan sentuh budak tu, xdose ker? Kamu beritau aku mana ayat Al-Quran atau Hadis yg kata perbuatan tu xdose?

    Sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  13. reti berpersatuan ke tak reti berpersatuan?

    ReplyDelete
  14. saya terpikir la kan...

    naper mase '93 dulu perlu ambil balik mandat drp Pak Ak? naper bila PP nk 'lantik' Joe Marwi, tak suruh dia pi ambil balik mandat drp Abg Mat?

    mase '93 dulu kata Pak Ak terpesong akidah, so dgn alasan tu, pi ambik balik mandat...la ni hgpa kata Abg Mat tu 'bersalah' dlm kes 'mencabul' budak, then apesal tak suh Joe Marwi pi jumpe Abg Mat utk ambil balik mandat? x berani keee....

    dah tu pulak, bila dah x berani jumpe Abg Mat utk ambil mandat, sanggup pulak tukar pendirian-> utk jadik GU, x perlu mandat pulakkkk...MMT lantik pun dah cukup...

    emmm...mcm2 la hangpa ni...

    13 tahun dok jaja VCD Menegak Kebenaran tu, last2 kata kot lain pulakkkk...nmpk sangat laa ade motif tersembunyi...

    ReplyDelete
  15. Ingatkan mereka berani, rupanya bacul.

    Kalau rasa diri tu benar, mengapa bubar semua 10 cawangan, kemudian buat mesyuarat agong?

    Kalau dah rasakan kedudukan status quo, maka kedudukan cawangan-cawangan pun begitulah jugak kan?

    Maknanya segala keputusan yang dibuat cawangan sepanjang 3 tahun ni pun diterima pakai juga la kan?

    Kenapa dalam 3 tahun ni tiada notis mesyuarat agong kepada cawangan-cawangan?

    Kalau alasan kes mahkamah,

    Bukankah membubarkan 10 cawangan itu satu penafian dan pencabulan hak ahli?

    Fikirlah dengan waras. Jika orang yang yakin kepada kebenaran perjuangannya, yakin sungguh-sungguh, yakin bahawa mereka benar sebenar-benarnya, kenapa tak menghadapi secara berdepan? Kenapa perlu nak bubarkan 10 cawangan dahulu sebelum buat mesyuarat agong?

    Bubar atas ingkar arahan? 3 tahun bai... Apa penerangan dan penjelasan yang korang buat pada 10 cawangan ni? Setakat surat sehelai dua? Pernah ke korang turun ke setiap cawangan menjelaskan situasi dan berdialog? Kenapa tak buat? Takut? Bukankah berani kerana benar?

    Buat majlis-majlis rasmi persatuan, ada ko panggil cawangan-cawangan? Sebab apa? sebab korang takut berhadapan.

    Rakus terhadap kuasa, tapi bacul!!!

    Bacul dalam kerakusan.

    ReplyDelete
  16. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    reti berpersatuan ke tak reti berpersatuan?

    July 14, 2009 8:03 PM

    [Ramai ahli SCH yg xtahu berpersatuan sbb ramai yg sebenarnya bukan ahli sebenar. Ahli silat tp bukan ahli PSSCUHM.]

    *Sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  17. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]


    Anonymous said...
    saya terpikir la kan...

    [Naper skrg baru terpikir. Selame ni kamu buat ape?]

    naper mase '93 dulu perlu ambil balik mandat drp Pak Ak? naper bila PP nk 'lantik' Joe Marwi, tak suruh dia pi ambil balik mandat drp Abg Mat?

    [Sape yg suruh ambik? Kamu bukti pada aku yg Al-Marhum ada menamakan penggantinya ada ketika. Mana buktinye? Mana saksinye? Aku xde mase tu. Mgkn kamu ade. Betulkan aku.]

    mase '93 dulu kata Pak Ak terpesong akidah, so dgn alasan tu, pi ambik balik mandat...
    [Sape kate? Aku mane tau?]

    la ni hgpa kata Abg Mat tu 'bersalah' dlm kes 'mencabul' budak,

    [Helo aku xkate. JK-JK tu yg kata. Pastu polis kate. Klu polis xkate, die xseret guru ke mahkamah, betul?]

    then apesal tak suh Joe Marwi pi jumpe Abg Mat utk ambil balik mandat? x berani keee....

    [Aku xleh jwb hal ni. Betul guru aku berani jumpa En Marwi? Klu betul, naper mase mesyuarat MMT pada bulan Mac 2007, pihak PK xhadir wpun dijemput dan dipujuk. Ni citer yg aku dengar ler.]

    dah tu pulak, bila dah x berani jumpe Abg Mat utk ambil mandat, sanggup pulak tukar pendirian-> utk jadik GU, x perlu mandat pulakkkk...MMT lantik pun dah cukup...

    emmm...mcm2 la hangpa ni...

    [Emmmm kamu tau ke mandat tu ape? Aku dah terangkan dlm posting terdahulu tp kamu tak jelaskan pun apa die mandat tu.]

    13 tahun dok jaja VCD Menegak Kebenaran tu, last2 kata kot lain pulakkkk...nmpk sangat laa ade motif tersembunyi...

    [VCD tu dah dijelaskan tujuan nye. Tok Ak pun dah taubat. Tok Ak tgh sakit tu. Ade sesiape ke yg nak ganti dan atas mandat sape?]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  18. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Ingatkan mereka berani, rupanya bacul.
    [Kamu kata mereka bacul tp ngan aku kamu lagi bacul sbb kamu gunakan anonymous.Kamu lg bacul.]

    Kalau rasa diri tu benar, mengapa bubar semua 10 cawangan, kemudian buat mesyuarat agong?

    [Same-same main power play. Yg pi buat persatuan baru ape pasal???]

    Kalau dah rasakan kedudukan status quo, maka kedudukan cawangan-cawangan pun begitulah jugak kan?

    [Klu ikut citernye, keputusan mahkamah tu dah putuskan. Omar kalah. Bukan aku ckp tp keputusan mahkamah. Mereka nak bubar cawangan tu hal mereka ler sbb ada peraturan yg membolehkan. Tu ajer. Yg pi tubuh persatuan lain ape pasal?]

    Maknanya segala keputusan yang dibuat cawangan sepanjang 3 tahun ni pun diterima pakai juga la kan?

    [Klu kamu nak bising kamu bising kat Omar. Kan kamu sume yg suruh Omar buat bende tu?]

    Kenapa dalam 3 tahun ni tiada notis mesyuarat agong kepada cawangan-cawangan?

    [Kamu soal dan kamu dah jwb]

    Kalau alasan kes mahkamah,

    Bukankah membubarkan 10 cawangan itu satu penafian dan pencabulan hak ahli?

    [Pd aku bubar cawangan tu betul sbb mereka dah buat persatuan baru. Betul ke tidak? Bila betul mana ade hak lg?..Sape kamu nak citer pasal cabul hak? Guru aku lg hebat, die cabul anak gadis ahli.]


    Fikirlah dengan waras. Jika orang yang yakin kepada kebenaran perjuangannya, yakin sungguh-sungguh, yakin bahawa mereka benar sebenar-benarnya, kenapa tak menghadapi secara berdepan?

    [Kamu harus baca keseluruhan citer. Jgn sekerat-kerat. Perjuangan ape yg guru aku buat. Perjuangan cabul mencabul ke? Itu perjuangan die ke?

    Kenapa perlu nak bubarkan 10 cawangan dahulu sebelum buat mesyuarat agong?

    [Aku dah jelaskan diatas. Klu aku pun, aku akan bubar gak]

    Bubar atas ingkar arahan? 3 tahun bai... Apa penerangan dan penjelasan yang korang buat pada 10 cawangan ni? Setakat surat sehelai dua? Pernah ke korang turun ke setiap cawangan menjelaskan situasi dan berdialog? Kenapa tak buat? Takut? Bukankah berani kerana benar?

    [Ni aku xtahu. Pi tanye mereka yg tau. Yg aku tau bila satu puak sudah ingkar janji maka satu pihak lg xperlu turut same. Apa janjinye, Aku dah terangkan dlm posting dulu. Janji di Hotel De Palma.]

    Buat majlis-majlis rasmi persatuan, ada ko panggil cawangan-cawangan? Sebab apa? sebab korang takut berhadapan.

    [Ini jawapan mudah, klu org dah xnak ikut buat ape panggil, betul?

    Rakus terhadap kuasa, tapi bacul!!!

    Bacul dalam kerakusan.

    July 14, 2009 11:08 PM

    [Kamu ckp ler ape pun, ikut kamus aku kamu lg bacul sbb pakai anonymous]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  19. kalau tak mau org pakai 'anonymous' hang istihar dulu nama sebenar hang. jgn selindung dgn 'gugat' .
    lagi satu, kau sendiri yg bagi org pilih identiti dlm ruangan 'select profile'. so, buat apa kau pertikai lagi.

    sendiri buat, sendiri tanya ka. sapa yg tak faham skrg.
    Akai ada ka?

    ReplyDelete
  20. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    kalau tak mau org pakai 'anonymous' hang istihar dulu nama sebenar hang. jgn selindung dgn 'gugat' .
    lagi satu, kau sendiri yg bagi org pilih identiti dlm ruangan 'select profile'. so, buat apa kau pertikai lagi.

    sendiri buat, sendiri tanya ka. sapa yg tak faham skrg.
    Akai ada ka?

    July 15, 2009 8:33 AM

    [Aku rase kamu xpaham ape aku ckp. Kamu nak citer pasal akai. Aku nak citer sikit pd kamu, klu guru aku ade pakai akai tentu die xmasuk ruma tu dan xcabul anak gadis tu. Tentu SCH xpecah belah mcm ni. Klu guru aku kurang akai, kamu lg kurang akai. Aku isytihar diri aku sebagai gugat. Kamu???]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  21. awat xbley copy&paste ye? saje nk bagi susah users nk reply comment kot? xpe la, saya jwb komen kamu point by point...err, sila rujuk reply tuan, July 14, 2009 11:37 PM...

    1) saya x kata pun BARU terpikir, saya kata 'saya terpikir'...baca betul2...

    2) check laa dlm VCD Menegak Kebenaran

    3) sama dgn point #2

    4) saya tulis situ 'hgpa', meaning PP lerrr, saya tak kata KAMU punnnn...baca betul2...

    perkara ni still masih dlm proses di mahkamah, ertinya xtau lagi bersalah atau tidak...kalo pakai logik tuan tu, maksudnya semua yg kena seret gi mahkamah tu org2 yg bersalah la ye? abis tu ape gunenya mahkamah? bukan utk menghakimi salah/benar ke? haiyaaa...

    5) apesal plak Abg Mat yg nk kena gi jumpe Joe Marwi? sape yg beriya2 nk jadik GU tu la kena pi jumpa Abg Mat!! apparaa...

    6) tu la yg saya cakap...pemahaman saya berdasarkan apa yg diceritakan di dlm VCD Menegak Kebenaran tu le...alaa, yg org2 PP beriya2 dok bercerita tuu, dok beriya2 perjuangkan selama 13 tahun...skang ni kata kot lain pulakkkkkk...kami yg dok ngaji VCD tu la ni tertanya2, awat dulu kata lain, la ni buat kot lain???

    saya nk komen sket ttg reply tuan July 14, 2009 11:55 PM (yg ni bukan saya punye tulisan, cuma nk bagi komen aje)...

    err, tuan pakai nick 'gugat' tu, bukan sama aje ke mcm pakai anonymous? saya still x tau nama betul tuan, apetah lagi mengenal wajah tuan, x tau no tepon, alamat rumah dan sebagainya...jadi, tuan pun kira bacul jugak la ye? ih ih ih...ludah ke langit, kena muka sendiri...

    ReplyDelete
  22. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    awat xbley copy&paste ye? saje nk bagi susah users nk reply comment kot? xpe la, saya jwb komen kamu point by point...err, sila rujuk reply tuan, July 14, 2009 11:37 PM...

    [Hello, kan ini blog aku. Ikut suke aku ler. Aku cume kata elok pakai nick utk bezakan ngan anonymous yg lain. Jd fokus. Paham ke?]

    1) saya x kata pun BARU terpikir, saya kata 'saya terpikir'...baca betul2...
    [Ikut suke kamu ler.]

    2) check laa dlm VCD Menegak Kebenaran
    [Apa yg kamu paham? Kamu boleh tanye sape yg ckp tu. Kan kamu kenal lame. Takkan takut kut nak tanye???]

    3) sama dgn point #2
    [same ngan jawapan aku]

    4) saya tulis situ 'hgpa', meaning PP lerrr, saya tak kata KAMU punnnn...baca betul2...
    [Ikut suke kamu ler.]

    perkara ni still masih dlm proses di mahkamah, ertinya xtau lagi bersalah atau tidak...kalo pakai logik tuan tu, maksudnya semua yg kena seret gi mahkamah tu org2 yg bersalah la ye? abis tu ape gunenya mahkamah? bukan utk menghakimi salah/benar ke? haiyaaa...

    [Kamu ni mmg buat-buat xpaham. Ini kes mahkamah kes individu ler. Guru aku salah ikut jk siasatan dan penghakiman dalaman persatuan. Kan aku dah kata klu aku, aku lapor terus biar guru aku kene ngap pada 10 atau 11 Mac 2006. Elok gak semasa di mesyuarat agung biar sume perwakilan tau. Aku pun boleh kate jika guru aku didapati salah oleh mahkamah skali pun, kamu sume xkan terima sbb telah dipasak ngan kisah Nabi Yusuf AS. Tak gitu?]

    5) apesal plak Abg Mat yg nk kena gi jumpe Joe Marwi? sape yg beriya2 nk jadik GU tu la kena pi jumpa Abg Mat!! apparaa...

    [xde sape yg beriya-iya nak jd guru sbb jika guru aku xbuat bende tu sume ni xtimbul.]

    6) tu la yg saya cakap...pemahaman saya berdasarkan apa yg diceritakan di dlm VCD Menegak Kebenaran tu le...alaa, yg org2 PP beriya2 dok bercerita tuu, dok beriya2 perjuangkan selama 13 tahun...skang ni kata kot lain pulakkkkkk...kami yg dok ngaji VCD tu la ni tertanya2, awat dulu kata lain, la ni buat kot lain???

    [Kan aku dah kate, klu kamu xpuas hati kamu pi jumpe ngan otai yg ckp tu. Bukan kamu xkenal die. Naper dulu leh jumpe skrg xleh sbb kamu yg nak tau.]

    saya nk komen sket ttg reply tuan July 14, 2009 11:55 PM (yg ni bukan saya punye tulisan, cuma nk bagi komen aje)...

    err, tuan pakai nick 'gugat' tu, bukan sama aje ke mcm pakai anonymous? saya still x tau nama betul tuan, apetah lagi mengenal wajah tuan, x tau no tepon, alamat rumah dan sebagainya...jadi, tuan pun kira bacul jugak la ye? ih ih ih...ludah ke langit, kena muka sendiri...

    July 15, 2009 9:12 AM

    [Aku dah jwb diatas td. Ramai dari kalangan kamu yg buat blog masing-masing tanpa nama betul. Kira ok tu sbb hak die org. Jd aku pun leh buat blog ni. Klu kamu nak buat blog silakan. Aku xkan kacau kamu.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  23. ini semua angkara mad radzi aka MJ.

    dia lah punca segala-galanya yg membuat onar dalam persatuan kita.

    sebelum ni semua org masih bole tahan dan sabar dgn kerenah dia.semua org masih nak pertahankan dia dan nak cover dia.tapi bila kes cabul ni timbul,semuanya tak tercover lagi.

    terbongkar lah semuanya yg terbuku dan tersimpan selama ini.tanyalah org2 yg kenal rapat dgn mad radzi.mereka ni kenal siapa mad radzi,mak teh sendiri pun kenal siapa itu mad radzi sebenarnya.

    ReplyDelete
  24. reply utk July 15, 2009 5:53 PM

    1) berkenaan dgn copy&paste tu, mcm ni je jawapan kamu? ish ish ish...xtau nk kata apa dah...

    bila tuan kata org yg pakai Anonymous tu bacul, yg saya paham la kan, bermaksud org tu bacul sbb x berani nk perkenalkan diri yg sebenar..so la ni tuan kata declare nick tu utk senang fokus, perlu ke kata kawan yg pakai Anonymous tu bacul? kebanyakan komentar2 di blog tuan pakai Anonymous, baik yg menyokong mahupun menentang pendirian tuan...jadi bagi saya x wajar la nk panggil org lain bacul sbb pakai Anonymous, kira mcm x menghormati 'tetamu' di blog tuan ni...kalo tak, toksah le enable 'Anonymous' tu! kamu kasik para tetamu option utk pakai Anonymous, pastu kamu kata depa bacul pulak?! ish ish ish

    2) rujuk #6 di bwh

    3) sama dgn #2

    4) ye ikut suka saya...mcm kamu jugak la

    saya tanya tuan la, kalau mahkamah kata Abg Mat x bersalah, apekah pendirian tuan? masih nk ikut keputusan jk siasatan & penghakiman?

    bagi saya, kalau mahkamah kata Abg Mat bersalah, maka saya tgk keadaan...kalo Abg Mat rela akui yg dia bersalah dan setuju utk memberi mandat kpd org lain, maka yg itulah yg akan saya ikut...tp kalo PK masik berdegil, maka silat ini saya akan tinggalkan...PP pun saya x boleh nk ikut sbb byk tindakan PP (2006-2009) yg saya x dpt nk terima, antaranya adalah MELANTIK GURU...kalau ikut kenyataan kamu, MMT ade kuasa utk lantik guru...ok fine, dari sudut persatuan mungkin kamu betul, tapi dari sudut persilatan pula bagaimana? silat2 lain dok tgh mentertawakan tindakan PP skang ni sbb gurunya dilantik dlm mesyuarat!!

    sbb tu la arwah Ust Hanafi buat rangkap pantun ni:

    Sebenar guru ada hakikat
    Dikuat dengan amalan syariat
    Ditambah pula ilmu makrifat
    Berpakaian pula dengan isyarat

    dlm pantun ni arwah ustaz habaq secara halus kat kita, nk jadik guru ni, bukannya semudah dilantik di dlm mesyuarat! ih ih ih...

    mcmana tuan interpret kisah nabi Yusuf ni? saya terbaca satu komen blog ni, dia pernah sound tuan berkenaan kisah nabi Yusuf ni, bhw teladan kisahnya adalah: menyiasat sesuatu kejadian tu dgn menyeluruh, sblm membuat keputusan...atau dlm erti kata lain, jgn membuat keputusan terburu-buru.. jadi apa kena-mengena pulak dgn keputusan mahkamah? ape kena-mengena dgn pendirian penyokong Abg Mat sekarang ni dgn kisah nabi Yusuf tu? kalau mahkamah kata Abg Mat bersalah, dan penyokong Abg Mat dok sokong gak dia, itu namanya taksub! so sekali lagi saya tanye tuan, ape kena-mengenanya dgn kisah nabi Yusuf?

    kalo mahkamah kata Abg Mat x bersalah dan tuan masih menyokong PP, itu ape kenamanye tu?!? he he he...

    5) maksud saya, ikut la sebagaimana yg dilakukan pd tahun '93 dulu...Pak Ak buat salah, Abg Mat pi jumpa face-to-face utk ambik balik silat ni...so la ni PP kata Abg Mat salah, so hantar la Joe Marwi tu menghadap Abg Mat utk ambik silat ni balik...camtu aje, tapi kenape depa x buat? 'berani kerana benar, takut kerana salah'..

    6) nk jumpe camne, saya ni dok jauh, turun KL setahun sekali pun, x tentu...kalo depa mai cni buat roadshow sambil bwk video yg kamu war-warkan tu, saya akan tanya laa yee...err, dulu-dulu saya jumpe dia pun kt majlis2 silat je, tu pun dia dok atas pentas, saya dok kt bwh pentas, nuuun kt ujung dewan kt pintu masuk...so paham2 la ye, saya x kenal dia personally, cuma kenal nama dan muka je, dan dia x kenal saya pun

    -Abumie- (utk senang fokus ye tuan gugat!)

    ReplyDelete
  25. Syukran

    Komen aku dlm [ ]


    Anonymous said...
    ini semua angkara mad radzi aka MJ.

    dia lah punca segala-galanya yg membuat onar dalam persatuan kita.

    sebelum ni semua org masih bole tahan dan sabar dgn kerenah dia.semua org masih nak pertahankan dia dan nak cover dia.tapi bila kes cabul ni timbul,semuanya tak tercover lagi.

    terbongkar lah semuanya yg terbuku dan tersimpan selama ini.tanyalah org2 yg kenal rapat dgn mad radzi.mereka ni kenal siapa mad radzi,mak teh sendiri pun kenal siapa itu mad radzi sebenarnya.

    July 15, 2009 6:16 PM

    [Jika komen ni benar harap-harap ahli-ahli sedar balik dan kembali ke pangkal jln. Ramai ahli yg tau tp buat xtau. Boleh kita kumpulkan pengalaman-pengalaman bersama dengan guru aku yg bertaraf "Tuan Guru" ni.?]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  26. Syukran

    Jawapan aku untuk Abumie dlm [ ]

    Anonymous said...
    reply utk July 15, 2009 5:53 PM

    1) [Baguslah kamu dah guna Abumie]
    2)[Panjang komen kamu sdgkan cuba tgk sape yg mulakan hal bacul tu. Pi semak dulu.]

    3) sama dgn #2

    4) ye ikut suka saya...mcm kamu jugak la

    [same-same ler kite abumie]

    saya tanya tuan la, kalau mahkamah kata Abg Mat x bersalah, apekah pendirian tuan? masih nk ikut keputusan jk siasatan & penghakiman?

    [Aku jelas. MMK telah laksanakan tanggungjawab mereka. Hal mahkamah hal peribadi. xde kene mengena lg ngan persatuan.]

    bagi saya, kalau mahkamah kata Abg Mat bersalah, maka saya tgk keadaan...kalo Abg Mat rela akui yg dia bersalah dan setuju utk memberi mandat kpd org lain, maka yg itulah yg akan saya ikut...tp kalo PK masik berdegil, maka silat ini saya akan tinggalkan...

    [Aku xmau komen hak kamu. Aku hormat.Aku dah jelas.]

    PP pun saya x boleh nk ikut sbb byk tindakan PP (2006-2009) yg saya x dpt nk terima, antaranya adalah MELANTIK GURU...kalau ikut kenyataan kamu, MMT ade kuasa utk lantik guru...ok fine, dari sudut persatuan mungkin kamu betul, tapi dari sudut persilatan pula bagaimana? silat2 lain dok tgh mentertawakan tindakan PP skang ni sbb gurunya dilantik dlm mesyuarat!!

    [Maaf ni pandangan kamu saje. Masing-masing silat ada caranya. Klu kamu xmau paham atau buat-buat xpaham tu hak kamu. Kamu kate org-org mentertawakan tu satu pandangan yg boleh dipertikaikan. Kamu cari ler otai-otai tu utk dptkan penjelasan.]

    sbb tu la arwah Ust Hanafi buat rangkap pantun ni:

    Sebenar guru ada hakikat
    Dikuat dengan amalan syariat
    Ditambah pula ilmu makrifat
    Berpakaian pula dengan isyarat

    dlm pantun ni arwah ustaz habaq secara halus kat kita, nk jadik guru ni, bukannya semudah dilantik di dlm mesyuarat! ih ih ih...

    [Aku kurang setuju ngan pandangan kamu sbb pantun tu sebut ttg sebenar guru. Ia xsebut tu guru silat SC saje. Ni pandangan aku ler.]


    mcmana tuan interpret kisah nabi Yusuf ni? saya terbaca satu komen blog ni, dia pernah sound tuan berkenaan kisah nabi Yusuf ni, bhw teladan kisahnya adalah: menyiasat sesuatu kejadian tu dgn menyeluruh, sblm membuat keputusan...atau dlm erti kata lain, jgn membuat keputusan terburu-buru.. jadi apa kena-mengena pulak dgn keputusan mahkamah? ape kena-mengena dgn pendirian penyokong Abg Mat sekarang ni dgn kisah nabi Yusuf tu? kalau mahkamah kata Abg Mat bersalah, dan penyokong Abg Mat dok sokong gak dia, itu namanya taksub! so sekali lagi saya tanye tuan, ape kena-mengenanya dgn kisah nabi Yusuf?

    [Aku xmaksud gitu. Aku kate ada yg beri pandangan gitu. Kununnya kes guru aku ni semacam ngan kisah Nabi Yusuf AS. Klu guru aku masuk penjara baru same ngan kisah ni. Tu aje yg dipasak kpd penyokong yg taksub. Salah ke aku ckp gini?]

    kalo mahkamah kata Abg Mat x bersalah dan tuan masih menyokong PP, itu ape kenamanye tu?!? he he he...

    [Aku dah beri jawapan diatas.]

    5) maksud saya, ikut la sebagaimana yg dilakukan pd tahun '93 dulu...Pak Ak buat salah, Abg Mat pi jumpa face-to-face utk ambik balik silat ni...so la ni PP kata Abg Mat salah, so hantar la Joe Marwi tu menghadap Abg Mat utk ambik silat ni balik...camtu aje, tapi kenape depa x buat? 'berani kerana benar, takut kerana salah'..

    [Aku nak tanye kamu semasa Tok Ak ngan Al-Marhum Ustaz Hanafi dulu camne? Adakah Tok Ak pi ambik dari Al-marhum? Cuba kamu huraikan.]

    6) nk jumpe camne, saya ni dok jauh, turun KL setahun sekali pun, x tentu...kalo depa mai cni buat roadshow sambil bwk video yg kamu war-warkan tu, saya akan tanya laa yee...err, dulu-dulu saya jumpe dia pun kt majlis2 silat je, tu pun dia dok atas pentas, saya dok kt bwh pentas, nuuun kt ujung dewan kt pintu masuk...so paham2 la ye, saya x kenal dia personally, cuma kenal nama dan muka je, dan dia x kenal saya pun

    [Bagus komen kamu ni. Tu ler yg benar. Ramai yg mcm kamu. Tgk kut jauh dan buat andaian.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    -Abumie- (utk senang fokus ye tuan gugat!)

    July 16, 2009 12:53 AM

    ReplyDelete
  27. salam..

    1) tenkiu

    2&3) saya tau laa, itu psl awal2 saya habaq SAYA CUMA KOMEN shj.

    4) Kenapa pulak xde kena-mengena dgn persatuan? mmg le kes peribadi, tp bukan ke hgpa dok jaja yg Abg Mat 'dipecat' sbb kes cabul? jadik kalau mahkamah kata Abg Mat x bersalah dlm kes cabul tu, bukan ke PP dh buat silap? Memecat org yg x bersalah? Atau kamu nk tolak keputusan mahkamah? adakah kamu mengatakan jk penyiasatan & penghakiman itu lebih adil drp mahkamah? jk tu baru handle satu kes je, manakala mahkamah pula dah handle beribu-ribu, malah, mungkin berjuta-juta kes!! lebih byk ilmu dan pengalaman compare kpd jk yg kamu sanjungi tu!!

    oo, kalo Abg Mat didapati x bersalah, kamu boleh pulak nak tolak keputusan mahkamah, tp kalo Abg Mat didapati bersalah dan kami nk tolak keputusan mahkamah, tak boleh pulak?!?! ape ni?!?!

    Kalau x silap saya (bila dirujuk post2 kamu yg terdahulu), yg sokong Abg Mat sumer paham akan teladan drp kisah nabi Yusuf ni, tapi kamu yg x paham! Dlm post 'Jawapan Kepada Komentar RIMA' ada seseorg telah pun menegur kamu dlm ruangan komen, dan kamu akui kesilapan kamu tu!

    5) Kenapa Panglima Tok Rashid wasiat kt Yahya Said: 'Jika ada anak cucuku di Kedah hendak belajar silat ini, hendaklah kau pulangkan kembali..'? Kenapa Yahya Said digelar Pemegang Amanah, dan bukannya guru? ..Silalah huraikan..

    6) bukan ke PP bertanggungjawab utk memaklumkan kpd ahli jika terjadi kes begini? kalau apa yg PP kata itu benar, buat la roadshow, bawak sekali video tu! hgpa yg buat tindakan, hgpa la yg kena mai cni explain kt kami! xkan la semua ahli dr cawangan (termasuk la Sabah & Sarawak) yg nk kena bersusah-payah nk pi menghadap PP kt KL nun? apparaa...

    -Abumie-

    ReplyDelete
  28. Syukran

    Jawapan aku dlm [ ]


    Anonymous said...
    salam..

    1) tenkiu
    [Sesame]
    2&3) saya tau laa, itu psl awal2 saya habaq SAYA CUMA KOMEN shj.
    [Kamu komen. Aku komen.]

    4) Kenapa pulak xde kena-mengena dgn persatuan? mmg le kes peribadi, tp bukan ke hgpa dok jaja yg Abg Mat 'dipecat' sbb kes cabul?

    [Tugas persatuan telah selesai bila jk-jk habis jlnkan tugas dan keputusan bersalah terhadap guru aku. Tuler keputusannya. Guru aku salah sbb kes cabul. Tu keputusannya. Maksud aku xkene mengena ialah bila habis peringkat persatuan, yg berlaku di mahkamah sekarang adalah hal pribadi.]

    jadik kalau mahkamah kata Abg Mat x bersalah dlm kes cabul tu, bukan ke PP dh buat silap?

    [Salah atau tak, tuu hak mahkamah. Kamu bacalah posting ttg merungkai kes cabul tu.]

    Memecat org yg x bersalah?
    [Dlm hal persatuan, tindakan telah diambil. Guru aku salah.]

    Atau kamu nk tolak keputusan mahkamah?

    [Ni kes lain. Ni kes antara guru aku ngan keluarga mangsa.]

    adakah kamu mengatakan jk penyiasatan & penghakiman itu lebih adil drp mahkamah?

    [Ni satu anggapan saje. Aku dah terangkan kes mahkamah ni kes peribadi antara keluarga mangsa ngan guru aku.]

    jk tu baru handle satu kes je, manakala mahkamah pula dah handle beribu-ribu, malah, mungkin berjuta-juta kes!! lebih byk ilmu dan pengalaman compare kpd jk yg kamu sanjungi tu!!
    [Kamu silap sbb guru aku yg setuju dengan penubuhan jk-jk ni. Dan keputusan telah dibuat. Guru aku bersalah.]

    oo, kalo Abg Mat didapati x bersalah, kamu boleh pulak nak tolak keputusan mahkamah, tp kalo Abg Mat didapati bersalah dan kami nk tolak keputusan mahkamah, tak boleh pulak?!?! ape ni?!?!

    [Ni pandangan kamu. Tu hak kamu. Kamu gak kene hormat pandangan aku. Kamu yg keliru. Aku tak.]

    Kalau x silap saya (bila dirujuk post2 kamu yg terdahulu), yg sokong Abg Mat sumer paham akan teladan drp kisah nabi Yusuf ni, tapi kamu yg x paham! Dlm post 'Jawapan Kepada Komentar RIMA' ada seseorg telah pun menegur kamu dlm ruangan komen, dan kamu akui kesilapan kamu tu!

    [Aku telah terangkan. Tiada isu lg.]

    5) Kenapa Panglima Tok Rashid wasiat kt Yahya Said: 'Jika ada anak cucuku di Kedah hendak belajar silat ini, hendaklah kau pulangkan kembali..'? Kenapa Yahya Said digelar Pemegang Amanah, dan bukannya guru? ..Silalah huraikan..

    [Ini janji antara keduanya. Janji telah ditunaikan. Tiada isu. Pada aku Tok Ya pun ada jasanya.]

    6) bukan ke PP bertanggungjawab utk memaklumkan kpd ahli jika terjadi kes begini? kalau apa yg PP kata itu benar, buat la roadshow, bawak sekali video tu! hgpa yg buat tindakan, hgpa la yg kena mai cni explain kt kami! xkan la semua ahli dr cawangan (termasuk la Sabah & Sarawak) yg nk kena bersusah-payah nk pi menghadap PP kt KL nun? apparaa...

    [Kamu jgn buat-buat xtau. YDP/MMN tidak berikan maklumat yg tepat kpd ahli. Ingat aku ckp. Ikut citernya di Hotel Flamingo, sume janji nak tunggu jk-jk selesai kerja tp guru aku dan penyokongnye telah xtunai janji. Dan YDP/MMN sendiri yg masuk campur. Diciterkan ada MMN yg panggil dan MMK telah jelaskan. Yg lain buat cara lain. Tu ler masalahnye.]

    -Abumie-

    July 16, 2009 6:29 PM

    * sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  29. Salam...

    4) katakan la mahkamah putuskan bhw Abg mat x bersalah, jadi tidakkah tuan gugat meragui keputusan yg dibuat oleh PP?

    bukankah ada kontradiksi di situ? mcmana 2 pihak berlainan yg mengadili kes ini, tapi terdpt dua keputusan yg berbeza?

    jadi saya tanya tuan sekali lagi, kalau la mahkamah putuskan bhw Abg Mat x bersalah, apekah tidak timbul keraguan atau tanda tanya akan ketelusan jk siasatan & penghakiman PP?

    saya tak silap pun? saya tak pernah kata pun Abg Mat x bersetuju dgn penubuhan jk-jk tersebut?

    walaupun keputusan telah dibuat oleh PP, tapi adekah kita sebagai ahli x boleh mempertikaikannya? especially jika mahkamah putuskan bhw Abg Mat tidak bersalah?

    kalau kamu kata jk-jk tersebut telus, apa kata PP benarkan satu jk khas utk menilai kembali siasatan2 yg telah jk-jk tersebut buat? amacam, ade berani ka?

    5) saya x kata pun Tok Ya x berjasa...yg saya maksudkan dgn pertanyaan saya itu ialah: kenapa ada yg jadik Pemegang Amanah...awat tak semuanya jadik guru?

    biar saya jelaskan sikit utk tuan..maksud wasiat Panglima Tok Rashid adalah supaya Tok Ya memulangkan silat itu kpd yg berhak, apabila yg berhak itu muncul & menuntut silat itu! itu la maksud pesan Panglima Tok Rashid tu! MEMULANGKAN SILAT INI KPD YANG BERHAK!

    itu psl la almarhum Ustaz Hanafi buat rangkap pantun yg saya postkan sblm ni! dah nama pantun tu pun Pantun Silat Cekak, jadik bila disebut psl guru dlm pantun tu, sudah tentu la ianya berkisar ttg guru silat cekak! segala-galanya dlm pantun tu berkisar hal silat cekak, tapi takkan la bila mai tang guru, dia pi crita psl guru tusyen pulak kot?? haiyaa...

    lagi satu soalan utk tuan: semasa Almarhum Ustaz Hanafi jadi GUSC, ada ke sape2 yg 'lantik' beliau jadik GU? sudah wujudkah MMT pada ketika itu yg berkuasa melantik beliau menjadi GU?

    boleh lanjut lagikkk...agak2 tuan la kan, zaman2 Panglima Ismail dan Panglima Tok Rashid dulu pun, ade ke satu majlis seperti MMT yg berkuasa utk melantik depa utk jadik guru silat cekak?!?!?

    KALAU LA ADA pun kan, takkan la Panglima Tok Rashid wasiat kt Tok Ya supaya dipulangkan silat ni kpd anak cucunya dari Kedah?? baik dia pesan kt Tok Ya supaya ikut keputusan 'majlis mesyuarat' tu aje!! heh heh heh...

    6) saya pun x pasti sape yg x tunai janji dlm hal ni...ade yg kata PP yg pi kecoh dulu, ade yg kata PK...

    so snang crite gini la, katakan la Abg Mat yg x tunai janji & pi merata M'sia buat roadshow...

    so, kenape PP x counter/bertindakbalas kpd tindakan PK? pi la buat roadshow gak, lawan la balik! apesal x buat? kalau berada di pihak yg benar, apa yg perlu ditakuti?! kata ada bukti video, haa, bawak la sekali!! hgpa takut apa?! pedulik la YDP ka, MMN ka, yg penting ahli kena tahu..hgpa kata YDP/MMN x bagi info kt ahli, so hgpa kena la ambik inisiatif sendiri utk bagi sendiri info tu kt para ahli!! ish ish ish...

    -Abumie-

    ReplyDelete
  30. komen ni aku setuju 100%. Jawab GUGAT jgn sampai GAGAP

    ReplyDelete
  31. Syukran

    Kan aku dah jwb, siap baru posting baru lg.
    Insyaallah aku xgagap.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  32. [Maaf. Aku xsetuju. Mesyuarat pada 28.3.09 xsah krn xikut peraturan-peraturan tu.]
    "mana ko tahu tak ikut peraturan2 sedangkan ROS menerimanya? ko bukannya ROS yang nak menentukan sah ke tidak. ROS dah kata sah so, tak payahlah ko nak pertikaikan. kalo salah, saman la ROS atau pihak kami sebab menggunakan lambang dan logo secara rasmi. awat xberani ka? seperti yg aku katakan, pihak persatuan mmg PENAKUT sebab DAH BUAT SALAH"

    TAPI PIHAK PERSATUAN PENAKUT SEBAB DAH BUAT SALAH. Selepas kehendak seluruh cawangan di Malaysia tidak dilayan oleh S/U Agung Ramlear, baru lah semua kes masuk mahkamah. dah nampak sangat berat sebelah sebab S/U pun terlibat sekali.
    [Pasal ape nak takut? Ikut citernye bukan gitu. Aku telah terangkan dlm posting aku dulu. Bila guru aku guna strategi 2 dlm 1, MMK 2006-2009 sewajarnye pertahankan persatuan. Sape mahu Presiden/Guru utama yg cabul anak ahli? Hanya PK yg bersifat taksub aje yg mau.]"ko sendiri ikut cerita org so pandangan ko masih meragukan, sedangkan aku memang dengar kedua belah pihak drpd awal kes. seperti yg ko cakap itu kes individu so biarlah diselesaikan di mahkamah. sekiranya PP merasakan GU bersalah dan hendak menggantikan yg baru, suruhlah yg baru tu amik mandat drpd GU tu, rasanya ahli seluruh Negara pun xmenghalang spt kes 93. 3 Am ni memang kasi putaq-belit ahli. aku pernah bersemuka dengan dia 1 ketika dulu bertanyakan hal mandat ni dan mati2 dia mempertahankannya sepertimana di VCD tu, lepas kes berlaku dia citer lain plak kt aku menyebabkan aku rasa 3 am ni lagi keji drpd GU sebab perangan mcm Abdullah bin Ubai"

    Tuan Gugat kena ingat satu perkara, jangan ingat mesyuarat agung Luar Biasa dibuat pada Mac tersebut membuta-tuli.

    [Maaf. Aku xsetuju. Mmg ia dibuat membuta-tuli. Ikut citernye, ia berlaku selepas MMK 2006-2009 keluar notis bubar cawangan dan ahli-ahli yg xsokong keputusan MMK. Mesyuarat ni dibuat membuta-tuli sbb tu xikut peraturan maka xsah ler. Klu kamu xsetuju tu hak kamu. Ni pandangan aku.]"sekali lg aku bgtahu ko tu bukan ROS nk tentukan sah atau tak? ROS dah kata SAH. ko sape nk pertikaikan?"

    Semua perkara telah dirujuk kepada ROS terlebih dahulu Tuan Gugat je yg tak dapat info sebab sibuk berkelana membuka aib org dalam internet selama 3tahun.

    [Aku rase dua-dua pihak ada rujuk kpd ROS]"itu ko rasa, Pasti ke? sebab kalo betul PP dh rujuk ROS dan berada di pihka yg benar, diorg dh bleh amik tindakan pd pihak kami"

    Setelah perbincangan dilakukan, ROS yg memberi cadangan untuk buat Mesyuarat Agung Luar Biasa.

    [Jika ni benar, aku cabar kamu keluarkan di website kamu yg ROS cadangkan perkara ini. Boleh ler kite tau sape pegawai ROS tu.]"kenapa plak nk tahu sape pegawai ROS tu?nonsense! takde kene mengena pun. kalo website tu aku yg buat memang aku dh letak pun. aku rasa diorg tak letak kt website tu pun sebab taknak korg tahu sape pegawai tu. dh tahu motif korg"

    pihak Kami ada bukti menunjukkan sejak 2006 surat telah dihantar oleh cawangan seluruh negeri ke pihak persatuan utk buat mesyuarat agung luar biasa.

    [Yg ni aku tau. Ikut citernye, ia tidak dibuat ikut peraturan. Lg pun dah jadi kes mahkamah dan Omar kalah. Pi baca betul-betul peraturan tu dan paham kan.]" ko no tak paham2, kes Omar tu masuk mahkamah sebab PP PENAKUT NAK MAMPUS untuk buat Mesyuarat Agong Luar Biasa yg didesak oleh semua cawangan samada Pecat GU @ dibubrkan MMK. keputusannya belum pasti. Tapi disebabkan KEBACULAN PP berdegil xnak buat. abg Omar baru bwk kes ni ke mahkamah dgn harapan akan ada mesyuarat Agung Luar Biasa dapat diadakan. Malangnya PP BACUL."

    [xperlu cabar aku ttg hal video tu. Aku mmg xde. Ada paham? Usah sebut pasal dosa ler. Bila guru aku pi masuk dan sentuh budak tu, xdose ker? Kamu beritau aku mana ayat Al-Quran atau Hadis yg kata perbuatan tu xdose?"aku tahu la ko takder video tu tapi tak salahkan ko tolong cuba dapatkan. Ko nampak ke benda tu berlaku? tengok dgn mata tak semestinya benar, dengar dengan telinga pun tak semestinya benar. INGAT TU!"

    ReplyDelete