Friday, June 26, 2009

Guru Aku Setuju Tubuh JK Siasatan

Kita sambung lagi.

Usaha otai-otai utk adekan majlis sumpah cara Islam tak jadi krn guru aku xmahu. Die takut kut. Takut hilang jawatan. Takut xde duit.

Tp pi masuk ruma tu ape pasal?

Pi cabul anak gadis tu pepasal?

Guru aku juga ada jumpa senior people. Senior people yg muda dpd otai-otai tu.

Citer punye citer cetus ide utk tubuh jk siasatan dan jk penghakiman.

Ide tetap ide.

Guru aku setuju.

Die setuju.
Die setuju.
Die setuju.

Ide ni dibentang dlm mesyuarat MMK 2006-2009.

Akhirnya MMK 2006-2009 putuskan penubuhan jk-jk ni wpun ade yg xsetuju.

Aku dpt bygkan betapa berat tugas ni sbb yg nak dibicarakan adalah Presiden. Guru Utama lain.

PSSCUHM pasal persatuan bukan persilatan.

Ikut dokumen yg aku tengok, jk-siasatan dipengerusi oleh Pak Yahya - legal advisor PSSCUHM. jk-penghakiman oleh Pak Che Yusuf , ahli MMT.

MMK berikan masa 40 hari utk selesaikan kes siasatan/penghakiman.

Apakah MMK 2006-2009 boleh tubuh jk-jk ni? Tentu boleh dan guru aku setuju.

Ingat dia yg setuju...

Dikatakan atas sifat xmahu mempengaruhi tugas jk-jk ini, guru aku berihat dan Pak Nasir memangku jawatan Presiden.

Pada ketika ini, xtimbul citer otai-otai ingin jatuhkan guru aku.

Kita sambung lagi.

Ya pd ketika ni xtimbul soal nak jatuhkan guru aku.

Dikatakan sume setuju.

Aku boleh paham betapa susahnye nak jlnkan perkara ni.

Ye ler. die guru. Die gak presiden.

Setau aku siasatan dalaman ni hanya tuk jawatan presiden bukan guru utama.

Bolehke MMK 2006-2009 buat bende ni? Tubuh jk-jk ni?

Tentu bole...ikut perlembagaan PSSCUHM ler.

Dipanggil pule wakil-wakil MMN dari seluruh negara ke Hotel Flamingo.

Diberikan taklimat.

Dikatakan sume setuju beri peluang kpd jk siasatan/penghakiman buat keje.

Sume setuju jgn campur tangan.

Sume setuju jgn citer pada ahli-ahli lain.

Sume setuju jgn sebar-sebar berita angin dan citer-citer sbb ia akan memalukan sume pihak.

MMK 2006-2009 akan panggil semula utk taklimat setelah habih siasatan dan penghakiman.

Sume setuju berikan kepercayaan kpd jk-jk ni.

40 hari diberi masa.

Persoalannye boleh ke jk-jk buat keje tanpa gangguan?

Cukup ke masa tu?

Boleh ke dikawal?

Berwibawa ke pengerusi dan ahli-ahli jk ni?

xkan dipersoalkan?

Bermule ler episod baru..... updated 29.6.09


Kita sambung lagi.

Seperti yg aku terangkan dlm posting dulu, kewibawaan jk-jk akan dipersoalkan. Bukan kerna mereka tak wibawa tp di ganggu oleh guru aku dan para penyokongnya.

Aku xpertikai kewibawaan jk-jk ni. Mereka dilantik oleh MMK 2006-2009 dgn skop tugas yg tertentu.

Jk siasatan perlu siasat dan sedia laporan.

Jk penghakiman memutuskan hukuman yg adil.

Aku tau abg guru aku ada di dua-dua jk. Aku tau siape mereka. Dlm jk-jk tu juga ada yg pro guru aku.

Tp tu xkisah.

Jk-jk ni sah.

Siasatan sah.

Penghakiman sah.

Mcm-mcm berlaku semasa jk-jk ni bertugas.

PK terus ganggu dan ganggu jk siasatan dan jk penghakiman.

Ada YDP MMN yg berlagak lebih pandai daripada jk-jk. Mereka yg jln siasatan sendiri dan ganggu kerja-kerja jk. Janji tinggal janji.

Satu persatu dipanggil - keluarga mangsa, saksi-saksi. Mcm-mcm keterangan di ambil. Mereka bersumpah utk kata benar.

Atas sbb-sbb tertentu jk siasatan ambil masa yg lama.

Akhir sekali, guru aku berhadapan ngan jk siasatan. Aku diberitau ramai penyokong yg hadir. Sebelum die dipanggil, PK ada jumpe pemangku presiden utk membatalkan prosiding jk siasatan. Namun pemangku presiden tak ade kuasa utk ketepikan keputusan MMK 2006-2009 utk tubuhkan jk-jk tu.

Sume keterangan saksi termasuk guru aku dirakamvideo.

Guru aku diberi peluang membela diri.

Ikut prinsip natural justice.

Tp dia xbawa saksi, xbawa bukti. Sumenya die sangkal dengan ckp-ckp saje. Xbuat tu. Xbuat ni.

Yg penting sumenya dirakamdiveokan sebagai bahan bukti sekiranya ada mana-mana pihak ingin pertikaikan jk siasatan.

Ape yg berlaku, laporan jk lambat disediakan. Mcm-mcm alasan diberikan oleh individu-individu yg menyokong guru aku.

Mereka tersepit.

Akhirnya laporan disediakan dan dikemukakan kpd jk penghakiman..... updated 30.6.09

Kita sambung lagi.

Ingat guru aku dipanggil utk bela diri.
Ada natural justice di sini.
xtimbul soal tiada natural justice diberikan kpd guru aku.
Pasal die xbawa saksi dll, itu hak die.
Peluang bela diri telah diberikan kpd guru aku.

Ttg jk siasatan, ada beberapa individu yg pro guru aku. Akhirnya mereka gak tandatangani laporan tu.

Laporan tu adalah laporan siasatan.

Disiasat betulkah perkara tu berlaku.
Siapa yg terlibat.
Keterangan-keterangan bersumpah seperti surat akuan bersumpah.

Mcm-mcm ditanya.

Mcm-mcm disoal.

Mcm-mcm berlaku.

Bukan mudah utk jlnkan bende ni.

Aku tabik spring kpd jk siasatan.

Seperti yg aku tulis seblum ni.

jk siasatan diganggu.

Ade gak aku tulis dulu yg mane, guru aku gunakan strategi dua dalam satu untuk meraih sokongan.

Dikatakan jk siasatan xadil sdgkan siasatan lum selesai.

Dikatakan jk siasatan xadil sdgkan guru aku belum lg dipanggil ketika tu.

Ya guru aku dipanggil last.

Ada byk untung bagi die sbb die last dipanggil.

Jika ada bocor-bocor die tau dulu dan boleh tangkis ngan mudah.

Apepun peluang telah diberikan utk guru aku beladiri.

Cara guru aku bela dirinye tu hak die.

Ade gak aku dengar guru aku komplen naper die disiasat.

Kan aku dah terangkan die sendiri setuju. Patutnye die xleh bising sbb die setuju.

Die juga pertikai naper sebagai guru die disiasat tp die lupe die disiasat atas kapasiti ahli dan presiden PSSCUHM bukan guru utama.

jk siasatan dan jk penghakiman xleh siasat die sebagai guru utama.

Iniler yg telah berlaku sehingga jk siasatan selesaikan tugasnye.

Pastu tugas jk penghakiman.

Ikut dokumen yg ade, jk ni gak ade skop tugasnye.

Tugas utk teliti laporan jk siasatan dan tentukan hukuman.

Mesyuarat ler jk penghakiman.

jk penghakiman ade gak abang guru aku.

Laporan jk siasatan diterima.

Ingat laporan ni ditandatangan gak oleh yg pro guru aku. Jgn lak kate xstuju lak. Dokumen tu ade. Takkan kene pakse kut.

jk penghakiman kate guru aku salah berdasarkan laporan jk siasatan dan info-info tambahan dlm sesi soal jwb semasa mesyuarat.

Tugas jk penghakiman selesai. ..updated 1.7.09

Tuesday, June 23, 2009

Kelam Kabut Keluarga Mangsa

Kita sambung lagi.

Kes telah berlaku. Guru aku belah dr situ. Citer goreng pisang langsung xtimbul. Mangsa tefon ayah ibu. Tefon cousin.

Ape perlu dilakukan? Klu kene kat aku, aku cari guru aku dan tibai die. Xkira guru. Xkira guru bertaraf "Tuan Guru". Aku tak kira.

Apepun, bapa mangsa ada jumpe guru aku. Berdepan ngan guru aku. Aku dpt bygkan betapa hatinya luluh.

Kecewa.
Kecewa.
Kecewa

Sanggup seorg sahabat karib buat camtu. Menitik air mata. Macam-macam rase. Guru aku seperti biasa bohong.

Apa yg die bohong? Die xciter yg die call gadis malang tu sebelum dtg umah.

Klu dah pembohong camne, apa ade pada gelaran "Tuan Guru"?

Jd ler Tuan Guru Besar Pembohong.

Dipihak keluarga mangsa, ape nak buat? Nak report polis. Klu aku dah report dah, biar guru aku kena tangkap jam tu gak. Tahan reman terus. Aku xpeduli die sape. Aku xpeduli esoknya ada mesyuarat agung.

Kesian keluarga mangsa.

Uncle mangsa pun tahu.

Siape Uncle mangsa?

Uncle Azman.

Uncle Azman adalah jurulatih dan aktif dalam silat.

Uncle Azman sgt marah.

Nak report polis? Xmahu report?

Camne?

Klu die org ikut cara aku, guru aku kena ngap mlm tu gak. Esok gempaq di mesy agung.

Atau mungkin guru aku kena ngap semasa mesyuarat agung. Gempaq 1 Malaysia.

Apa perasaan sume ahli bila Presiden/Guru Utama kena tangkap atas kes cabul?

Mane maruah PSSCUHM? Mane nak letak muka kite sume?... updated 24 Jun 2009

Kita sambung lagi

Ya mane nak taruk muka kite sume? Mane lagi penting? Guru? atau PSSCUHM?

Naper sokong guru aku yg bersifat seperti musang berbulu ayam ni.

Kelam kabut keluarga mangsa. Si ayah kelam kabut.

Si ibu? Lagi kelam kabut.

Sape kisah?

Diberitau keluarga ni rapat ngan guru aku. Sangat rapat. Harapkan pagar, pagar mkn padi. Guru aku bersifat kianat terhadap sahabat karibnya. Ape punyer manusia ni.

Otai-otai lg ler tau. Aku xtau sgt.

Ape di hati ibu dan ayah mangsa ni?

Nak lapor?

Tak lapor?

Camne?

Diam saje?

Nak buat camne?

Yg guru aku ni buat ape?

Boleh tanye die bila die pi jumpa otai-otai dlm PSSCUHM.

Boleh tanye die bila die pi jumpa org-org keliling die. Org-org ni sume masih hidup lagi.

Ada yg aku jumpa. Takut lak nak tanye lebih-lebih.

Bila mereka ni dah tahu, apa patut mereka buat?.... updated 24.6.09

Kita sambung lagi.

Ya. Apa patut otai-otai ni buat?

Siapa otai-otai ni? Pak Nasir dan Pak Amruddin.

Aku tak ler ade butir-butir ape yg mereka lakukan. Aku diberitau mereka cuba selesaikan secara kekeluargaan. Nama baik PSSCUHM mesti dijaga. Nama baik keluarga Al-marhum mesti dijaga.

Tentunya otai-otai ni ada jumpe guru aku.

Tentunya otai-otai ni ada jumpe keluarga mangsa.

Tentunya otai-otai ni ada jumpe Nek Teh dan adik beradik guru aku.

Salah satu info yg aku dapat adalah otai-otai ini ada cadangkan agar kes cabul ni diselesaikan cara Islam.

Apa die?

Oleh kerana ketika ini xramai yg tau, cara sebaiknya adalah diadakan satu majlis sumpah antara mangsa dan guru aku. Disaksikan wakil-wakil keluarga mangsa, wakil-wakil keluarga Al Marhum Ustaz Hanafi dan wakil-wakil PP.

Dua-dua pihak sumpah cara Islam.

Ni baru betoi.

Dikatakan pada awalnya semua pihak setuju tapi selepas itu guru aku xsetuju.

Aku xtahu ler naper die xsetuju. Pi tanya guru aku.

Pada aku, sebaik-baik masa untuk diadakan cara sumpah Islam ini adalah pada ketika ini.

Aku yakin jika cara ni dilakukan, xlah PSSCUHM jadi begini.

Jadi tohmahan-tohmahan yg mengatakan tiada usaha untuk diadakan majlis sumpah cara Islam dalam kes cabul ini adalah tidak benar..... updated 26 Jun 2009.

Monday, June 22, 2009

Jawapan Kepada Komentar.

Syukran

Ni satu komentar yg hebat. Aku xmau citer byk. Aku cume nak highlight penulisan die. Klu die ni xtaksub, aku xtau ler lg. Ini kira taksub peringkat tinggi ni. Aku merahkan penulisan die dan komen dlm [ ].
====================================================================

nak join......aku terima cerita master mad buat salah masuk rumah org tak kena masa pada anggapan aku yg tak pandai ni...tu aku setuju walau apa pun niat dia [Sume setuju. Akai taruk mane?]

kita tak maksum dan dia pun tak maksum. Kalu dia tak maksum, adakah kita maksum?Dia saja yg salah, kita tak salah ke?Eh....manaa boleh gitu.kita pun mungkin salah sebab kita tak maksum & dia pun mungkin tak salah [xsalah?? aku dah rungkai satu persatu. Akai taruk mane?] sebab kita bukan Allah yg boleh mutlakkan sesuatu berasaskan cerita manusia. SIAPA yg SALAH?Allah lebih tahu sebab kita dan master mad tak maksum.

'Guru Aku', 'che Mad', 'Abg Mad', 'master mad' dan ada yg bagi gelaran 'Harimau Be......'.Panggillah apa2 pun tapi jgn lupa dia Guru Kita. Jgn kita lupa daratan.dia bukan 'guru Aku' krn dia sebenarnya 'Guru Kita'.Aku mengaku yg dia Guru Silat kepada aku dunia akhirat [ Akhirat pun kite bersilat ke??? Pd aku, kita boleh ikut mana-mana guru asalkan dia ikut ajaran Allah dan Rasul. Allah dan Rasul xsuruh pi cabul anak gadis bawah umur].

Tapi aku tak boleh terima ttg dia dibuang oleh Ahli yg mengaku pendokong Silat Cekak [Sah die ni xkenai siapa PP sebenar. Aku pun xtahu tapi mereka mmg PP sejak zaman Al-Marhum]..Tak da PRINSIP [ kamu lg xde prinsip sbb prinsip yg sebenar adalah amal mahruf nahi mungkar] semua manusia ni.


MANDAT? Apa itu mandat kau tanya? JGN BERBOHONG WAKTU SIANG, MLM ATAU BILA2 [ Guru aku lg byk bohong. Dlm kes cabul ni ada tiga versi ttg tiga budak lelaki tu. Sume dari mulut guru aku.]

kpd pemilik laman ini, aku cabar, adakah kau sanggup bersumpah DEMI ALLAH, WALLAHI..[Aku xperlu buat demikian. Aku bukan mcm guru aku yg suka sumpah sana dan sumpah sini. Sumpah jd mainan. Sumpah sbb sesak.] yg kau langsung tak ada niat nak burukkan nama Master Mad dan kau tak da NIAT JAHAT [Aku xade niat jahat. Aku cume kupas bende benar. Klu aku xbetul, tibai aku.] terhadapnya atas kesedaran kau.

Aku terima akuan SUMPAH beliau yg menafikan yg dia membuat semua perkara / fitnah tersebut [Wah..cukup mudah, buat dosa pastu sumpah. Xya ade mahkamah, polis, peguam dan hakim. Akai letak mane?] .Kalu dia bohong, serahkan kpd ALLAH.kalu kau juga bersumpah atas nama ALAH,WALLAHi...maka aku juga akan terima sumpah itu secara peribadi krn ALLAH lebih tahu isi hati kita semua.Yg selebihnya aku berserah kpd ALLAH.

Tutuplah laman ini krn ia byk mengundang celaka drpd mendtgkan bahagia. [Celaka bg yg mencabul bukan aku.]

lagi satu, kau byk info kan krn 3 thn berkelana cari nhujah dan fakta. Apa kata cuba dptkan akuan SUMPAH [Aku tahu] mangsa, ibu bapanya dan puak yg menuduh agar BERSUMPAH[bukan tuduh-tuduh tanpa asas.] atas nama ALLAH, WALLAhi yg mereka semua tak da niat buruk terhadap MAster MAD. Langkah ini penting krn SUMPAH MASTER MAD AKU DAH DENGAR. TAPI SUMPAH PUAK YG Menuduh aku tak dengar lagi [Siapa .Satu perkara penting lagi. Cerita MERCEDES, KES RUMAH MAK TEH MASUK PENCURI THN 99 kononnya tanda Master Mad hilang Berkat,kes anak abg hassaan dakwa dicabul bbrp thn sblm kes ini, AQku mohon mereka juga bersumpah [Semasa mereka hadapi jk siasatan, dah sumpah pun] yg isu ini ditimbulkan Tanpa sbrg niat buruk terhadap master MAd.FIKIRLAH WAHAI SEMUA SAHABAT SEGURUKU.SEMOGA KITA SEMUA DIAMPUNKAN ALLAH.AMIN...
June 20, 2009 5:29 AM

Niat aku baik.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran

Sunday, June 21, 2009

Merungkai Kes Cabul - Akhir

Kita sambung lagi

Aku telah cuba hujah apa yg berlaku di sebalik peristiwa malang itu. Aku telah sentuh ttg niat. Aku telah sentuh ttg hal tiga budak lelaki. Aku telah sentuh ttg guru aku masuk rumah. Aku telah sentuh ttg tiga gelas air oren. Aku telah jelaskan ttg picit memicit (sentuhan) antara guru aku dan gadis tu.

Aku dan yg lain selain guru aku dan gadis tu tidak tahu sebenarnya apa yg berlaku. Begitu juga jawatankuasa siasatan dan jawatankuasa penghakiman yg ditubuhkan oleh MMK 2006-2009. Juga mahkamah.

Selain guru aku dan gadis itu, mungkin tiga budak lelaki tu pun tahu. Jika benar bebudak tu ada di situ, adakah mereka akan berdiam diri? Sila baca tiga senario yg aku jelaskan dlm posting dulu.

Pada aku besar kemungkinan tiga budak lelaki itu cuma main/latih/tengok bola. Tp guru aku yg cipta tiga versi itu. Aku telah rungkaikan sume senario tu.

Di sebelah PK, die kata hal ni fitnah. Tp bila dirungkai dengan guna akal fikiran adalah jelas ia bukan fitnah.

Guru aku yg tefon dulu. Mana ada fitnah?

Guru aku yg masuk ruma tu. Mana ada fitnah?

Guru aku picit kepala gadis tu. Mana ada fitnah?

Guru aku kata budak miang tp dia yg terlebih miang. Mana ada fitnah?

Berbalik pada kes ni, selain daripada memicit kepala, dia telah menyentuh bahagian terlarang di dada dll. Gadis itu kata "Apa nih?" Inilah yg dikatakan cabul. Sebab budak ni minor, ikut undang-undang ia dianggap "statutory rape". Tak gitu?

Ini bukan ckp org lain tp dr mulut die sendiri. Mana ada fitnah?

Perkara ini juga disahkan oleh seorg komentar seperti berikut:

(jgn jd prejudis la sedara, common la, citer ni 1 Malaya tahu Tapi Guru Utama takpernah pun sekali dia cakap dia xngaku salah? yang buat andaian salah @ tak hanya persepsi individu sendiri. sekurang2nya Guru Utama ckp apa yg berlaku. kalau xpuas hati @ Guru Utama ni bohong, tolong bawak budak prempuan tu meh sini kita sama2 tanya dia plak. tapi kebanyakan drpd korg semua ni dgr drpd video/org2 laen. tanya sendiri yg terlibat br puas hati. Guru aku tu ada je kt KL tu, gi jumpa n tanya dia naper leh jd mcm ni? pastu jumpa plak bdk prempuan tu. bukan susah pn. bile citer tak betul kiter dgr drpd org namanya fitnah dan kalau betul plak namanya mengumpat.)

Posting ini mengesahkan byk perkara. Pertama, guru aku ngaku salah. Jadi mana ada fitnah? Kedua, mmg guru jaja sana sini mintak simpati. Dia yg bukak pekung die, bukan org lain. Mana ada fitnah? Ketiga, mmg die cakap dlm video tu. Mana ada fitnah? Aku cume bagi tau aku dpt info drp kedua-dua belah pihak semasa aku ke kiri dan ke kanan dulu. Aku tanya sini. Aku tanya sana.

Begitulah cerite disebalik kes cabul ini.

So far tiada pihak PK yg mau bahas ngan aku. Aku kira gitu ler.

Ingat, aku xkata aku betul segala-galanya. Aku hujah berdasarkan keterangan org terutama keterangan guru aku, dokumen-dokumen, video dll.

Apa patut dibuat oleh PSSCUHM selepas peristiwa ini disahkan berlaku?
Naper keluarga mangsa xlapor polis?
Siape yg tahan mereka lapor polis?
Naper tahan?

Ingat pada ketika ini xtimbul soal fitnah yg guru aku kata ttg PP.

Klu aku jd MMK 2006-2009, aku lapor terus pd polis.

Tp siape ler aku. Aku org kerdil. xde jawatan dlm PSSCUHM. Aku lah ni lepak ajer. Xcampur mane-mane.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran

Wednesday, June 17, 2009

Merungkai Kes Cabul 3

Kita sambung lagi.

Aku telah hujah beberapa perkara penting sebelum ini. Pertama tentang niat guru aku pergi ke rumah mangsa. Kedua tentang kisah tiga budak lelaki tu. Ketiga tentang ketika pertemuan empat biji mata antara guru aku ngan mangsa tu... (ini bukan ijazah empat biji mata...)

Tentang niat, aku telah terangkan. Jika niat guru aku baik yakni utk hantar goreng pisang, tiada masalah. Sebenarnya, ia niat buruk sebab tefon mangsa dulu sebelum pergi ke rumah mangsa. Ttg tiga budak lelaki tu, aku dah terangkan beberapa kemungkinan dan tindakan-tindakan yang sepatutnya diambil oleh guru aku jika niat dia baik dan betul. Ketiga di saat guru aku diambang masuk ke dalam rumah mangsa. Jika niat guru aku utk beri goreng pisang, ini kerja dua tiga minit sahaja.

Mungkin guru aku ubah niat. Mula-mula elok pastu seleweng. Mungkin niat semasa tefon baik. Pergi ke rumah itu baik tapi di ketika jumpa mangsa, ia jadi tidak baik.

Apapun aku telah jelaskan yg guru aku sepatutnya tefon dulu sahabat karibnya sebelum ambil apa-apa tindakan. Ingat ni kul 3.00 ptg. Hari Jumaat.... apa guru aku buat di jam,minit dan saat itu seperti yg aku terangkan di posting-posting dulu.

Kisah guru aku masuk dalam kawasan rumah mangsa, aku telah terangkan. Kaitkan ngan bebudak lelaki tu. Kali ni tiada panjat pagar.

Sekarang adalah kisah guru aku masuk dalam rumah. Lalu ikut pintu. Ikut pintu depan umah tu.
Aku telah terangkan sebab-sebab naper mangsa telah benarkan guru aku masuk dlm rumah. Pertama sebab rasa hormat kpd guru aku yang juga guru bapak mangsa dan emak mangsa. Kan sahabat karib tu. Kedua, mungkin guru aku ada pakai ilmu dan mangsa itu jadi takut atau serba salah.

Tp antara mangsa di bawah umur ini dengan guru aku yg 40an ni, siapa patut dipersalahkan? Tentulah guru aku. Pertama, dia yg dtg umah. Kedua, dia guru yg bertaraf "Tuan Guru". Ketiga, dia lebih usia.

Guru aku tetap salah. Naper dia xtefon sahabat karibnya sebelum masuk dalam rumah.

Inilah salah besar guru aku. Dia telah melanggar lampu merah.

Mula-mula lampu hijau sbb dah tefon dulu, luar kawasan rumah. Pastu lampu kuning, dlm kawasan rumah. Pastu masuk dalam rumah, langgar lampu merah. Tak gitu?

PK kata mangsa ni miang budaknya. PK kata budak ni gatai. PK kata budak ni sosial. ada friendster dll.

Jadi aku nak tanya, apa patut guru aku buat bila berdepan dengan gadis miang ini?.... updated 18.6.09

Kita sambung lagi. Ya sebagai guru bertaraf " Tuan Guru" apa sepatut dia buat bila berdepan ngan gadis miang ini?

Kan dia dah tahu gadis ni miang. Pesal masuk rumah? Pesal cari pasal? Pesal cari fitnah? Bila dia masuk rumah, dia salah. dia tetap salah.

Dia langgar lampu merah bukan budak tu langgar lampu merah.

Guru aku langgar lampu merah sebab dia ada niat lain atau dia telah tukar niat bila berdepan dengan gadis miang tu. Boleh aku katakan pada ketika ni dua-dua miang?

Maka masuklah guru aku dalam rumah itu.

Aku diberitahu guru aku kata ada tiga gelas air oren. Naper tiga gelas? Dia nak kaitkan dengan citer dongeng ttg tiga budak lelaki tu.

Apa patut guru aku buat jika benar gadis tu miang. Jika benar dia bagi minum kepada tiga budak lelaki tu.

Kalau ikut senario dlm posting aku yg dulu, akan ada tiga senario ler. Ini semua citer dari mulut guru aku pada tempat-tempat berbeza.

Ya. Ada tiga gelas air oren. Mungkin gadis itu bagi minum di luar kawasan rumah. Ini senario pertama. Mungkin gadis itu bagi minum di dalam kawasan rumah. Ini senario kedua. Mungkin gadis itu bagi minum di dalam rumah. Ini senario ketiga.

Jika senario satu shj, aku rasa xde masalah. Jika senario kedua, aku rasa xde masalah. Jika senario ketiga, ada masalah sebab ia salah ikut adap dan ugama kita.

Mungkin ketiga-ketiga senario ini boleh berlaku gak.

Apapun mana batasannya?

Mana yg lampu merah?

Ketika ini, apa yg terfikir dalam kotak minda guru aku.

Jika benar budak miang buat kerja ni yakni senario satu, dua, tiga atau mana-mana kombinasi, apa patut guru aku buat?... updated 19.6.09

Ya. Apa patut guru aku buat bila depan ngan gadis miang ini. Klu dah tau miang, jgn masuk. Klu dah tahu miang, jgn campur. Klu dah tau miang, laporkan pada sahabat die yakni bapak budak miang tu.

Ni sume xdilakukan leh guru aku.

Dia langgar lampu merah.

Die buat foul. Referee tiup wisel.

Bukankah elok guru aku tefon sahabat karib die tu yakni bapak budak tu?

Kata ler budak tu miang dan layan tiga budak lelaki tu, guru aku bleh amek gambo sebagai bukti. Boleh cari balek bebudak lelaki tu. Bebudak tiga lelaki tu. Dei buleh tefon kawan die dan lapor perbuatan budak tu.

Ini tak die masuk umah tu.

Salah ke tidak?
Salah ke tidak?
Salah ke tidak?

Jawapannya tentu salah.

Pastu tu die buat ape lak?

Dikatakan budak tu tak sihat, poning kepala.

Dah poning lak...

Apa guru aku buat?

Dia tolong picit kepala.

Naper die picit kepala?

Naper die picit kepala budak miang tu?

Picit tu maknenya apa?

Bukan sentuhan?

Betulke perbuatan guru aku ni?

Picit kepala anak gadis yg dikatakan miang tu.

Pikirler kite..

Pikirler kite..

Siapa kata guru aku picit kepala. Dia yg sendiri kata.

Jadi apa nih?

Apa sebenar perbuatan ni?

Klu budak tu miang, guru aku ni nak panggil ape?.

x-miang, sama miang atau terlebih miang.

Buleh kite kata ini kes khalwat klu dua-dua miang?

Apa pandangan kite bila guru yg bertaraf "Tuan Guru" buat hal ni? .. updated 20.6.09




Tuesday, June 16, 2009

Jawapan Kepada Komentar 5

Syukran

Jawapan aku dlm [ ]

Anonymous said...
Selepas Al-Marhum meninggal dunia, Tok Ak dilantik PP jadi guru utama bukan Pak Amruddin.Ikut info aku, Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab hanya pak ak sahaja yang volunteer dan sanggup menjadi pemegang amanah)

[Kamu kata Tok Ak pemegang amanah? Amanah siapa? Harap kamu jelaskan]

Bila isu Tok Ak, berlaku sekali lagi PP melantik guru aku jd guru utama. Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab beliau sibuk2 mencanang kat semua org Guru Utama tidak boleh dilantik, hanya diisytihar oleh MMT. yang dilantik hanya jawatan presiden dalam AGM. dan ada 1 majlis aku bertanya kpd beliau apa itu MANDAT? sekiranya Guru Utama meninggal mengejut tanpa menyerahkan MANDAT mcm mana plak? JAWAPANNYA TAKDER PULAK BELIAU KATA MMT BERHAK MENETUKAN SAPE GURU UTAMA sepertimana yang korg semua canang2kan sekarang... dan berkaitan mandat pun sama jugak beliau jugak yang menekankan PERKARA21 dalam perlembagaan dan sungguh2 beliau mengatakan GURU UTAMA SEMESTINYA MEMERLUKAN MANDAT TERSEBUT.)

[Kamu harus jwb pertanyaan aku. Apa itu mandat? Aku x tahu. Kamu serba tahu. Aku cuma dpt andaikan yg kamu x puas hati dgn Pak Amruddin. Mungkin aku silap. Inilah yg aku tulis orang melayu ada sifat PHD.]

Bila isu guru aku berlaku, PP melantik Pak Marwi jd guru. Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab walaupun xjd Guru tapi apa2 hal PP akan merujuk kepada beliau dan bukannya Marwi dan Akademi pun ko sendiri tgklah sape yg berkuasa, marwi @ beliau?)

[Naper org rujuk pd Pak Amruddin? Aku dah bagi tau, kelihatan dia byk musuh dalaman. Inikah wajah sebenar SC. Mana pergi pantun mantun Al-Marhum? Mana pergi pantang larang SC? Aku boleh andaikan kamu org Tok Ak yg selisih faham dengan PP. Betul?]

Aku harap hentikan fitnah ini serta-merta sebab Pak Amruddin klu benar-benar dia ada niat utk jadi guru utama, dia berpeluang dan berkesempatan utk jadi dalam tiga peristiwa yg aku sebutkan di atas tadi. Kan dia orng kuat PP.(dia tak berpeluang SEBAB sama seperti di atas, dia sendiri yang meyakinkan semua org GURU UTAMA xboleh dilantik dan memerlukan mandat hanya korg yg generasi baru sahaja yg mendapat cerita versi baru. kami yang sejak 1986 dgr benda yg sama drpd org yg sama)

[Sekali lagi aku dpt baca isi hati kamu yg PHD tu. Mungkin aku silap. Maaf ekk. Sejak 1986 apa kamu buat? Aku tengok SCM pun tak hebat mana. Aku nak tanya sikit pd kamu. Kamu percayakah ijazah empat biji mata tu. Jika percaya, mana bukti yg mengatakan Tok Ak dan Al-Marhum Ustaz Hanafi ada ijazah empat biji mata. Atau pun antara Al-Marhum Ustaz Hanafi dgn Tok Ya. Apa pendapat kamu?]

Aku tidak nampak logiknya fitnah ini.(memang ko tak nampak sebab ko generasi baru)*sama-sama berpesan dengan kebenaran.mengikut jawapan tuan gugat di post yg lain berkenaan jawapan saya di dalam kurungan tersebut, tuan gugat mengatakan “biasa la org melayu penyakit PHD banyak. Contohnya seperti komen di atas.” masalahnya jawapan tersebut adalah fakta. lepas tu, tuan gugat kata “Siapa yang berani menafikan pendapat aku ini?” dah dinafikan pun melalui komen di atas yg berada di dalam kurungan.seperti komentar drpd salah seorg kt sini bcerita berkenaan ttg tuan gugat nie, sbnrnya aku dh prasan lama sebab tu aku timbulkan persoalan yg tahap tinggi berkenaan tn.amruddin ni contohnya tgk komen dalam kurungan tersebut itulah fakta yang selama ni aku dengar drpd mulut tn.amruddin sendiri. kalo betul tuan gugat hanya berkelana shj dan org yg biasa2 je, dia pasti xtahu langsung ttg tn.amruddin ni sebab mcm yg sedara cakap la Guru Utama yg 3x jumpa dia xbleh tahu hati budi, inikan pulak hanya mengenali tn.amruddin melalui tesis dan hujah mmg tersusun rapi. wahai tuan Gugat, apa yg pernah aku katakan sebelum ini benar belaka. sebab tu aku pernah kata ilmu mungkin sama tapi pengalaman yg membezakan. tuan gugat dapat info drpd member2 la, very2 super senior la. tapi aku punya sumber memang straight drpd tn.amruddin. takkan tu pun tuan gugat nak sangkal.ish3...
June 15, 2009 11:11 PM

[Maaf, aku tak kata pendapat aku semua betul. Kamu kata kamu org lama, apa sumbangan kamu agar SC x pecah belah? Kamu kata kamu rapat ngan Pak Amruddin, jumpalah die lagi. Tanya lagi. Dan tanya lagi. Pastikan. Mungkin dia tersilap cakap. Kan aku dah kata bila aku berkelana, aku dapat byk info. Bukan dr tesis sahaja. Mmg benar aku tak rapat ngan guru aku. Ada sebab. Ada sebab. Jadinyer kamu ngan pendapat kamu dan aku ngan pendapat aku. Aku hormat kamu. Kamu hormat aku. Kamu dtg sini bagusss. Aku salah kamu tegur. Tak de masalah. Kamu ikutlah Tok Ak tu..]

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Thursday, June 11, 2009

Merungkai Kes Cabul 2

Soalnya di sini, naper ada tiga versi? Mana satu lak yg betul?

Aku tahu guru aku ni pangkat bapak kpd mangsa. Sebagai orang tua, apa patut dia buat bila nampak tiga orng budak lelaki ni? Sekurang-kurangnya guru aku mesti tahu rupa bentuk ketiga-tiga budak lelaki ini. Tinggi ke? Rendah ke? Putih ke? Coklat ke? Hitam ke? Klu guru aku curiga boleh ambil gambar ketiga-tiga budak lelaki ini. Kan dah fon tadi. Hp pun ada kamera. Amik aje ler.

Guru aku juga boleh nasihat kalau tak mahu marah sekali pun. Kan dekat sangat tu. Boleh cam muka-muka budak-budak lelaki itu. Boleh salam dan tanya mereka, siapa nama mereka. Tak gitu?

Ini kalau mereka di luar gate. Klu di kawasan rumah, lagi guru aku kena keras. Marah saja budak-budak ni. Klu di dalam rumah, lagi guru aku boleh teriak lagi. Hamputlah depa tu. Tak de tangkap. Apa nak takut. Kan dia guru. Macam-macam ilmu ada. Tak gitu?

Apa lagi guru aku leh buat. Dia boleh tefon bapak budak itu (kawan baik dia kan). Setidak-tidaknya boleh sms. Suruh emak bapak budak tu balik. Inilah yg patut guru aku buat. Kata sahabat karib. Tak gitu?

Ini semua boleh dilakukan oleh guru aku jika benar dia jujur.

Persoalannya, bukan itu yg sebenarnya berlaku. Entah-entah budak-budak itu cuma tengok /latih di padang bola itu..... updated 2-12.6.09

Sehingga ketika ini aku telah jelaskan dua perkara. Yg pertama ttg setiap perbuatan bermula dengan niat yg baik atau tidak.

Jika guru aku pergi ke rumah gadis itu utk singgah beri goreng pisang maka sepatutnya tiada isu. Kedua adalah tentang tiga budak lelaki. Ceritanya ada tiga versi. Aku telah pun kupas sebelum ini.

Aku dapati bila guru aku sampai ke rumah itu kelihatan tiga budak lelaki. Tak kisah ler jika ia tiga versi.

Di katakan guru aku sampai di hadapan rumah itu. Apa patut dia lakukan. Dia patut beri salam. Jika benar niat dia utk singgah beri goreng pisang, ia dapat selesaikan dalam beberapa minit saja.

Ia bukan begitu. Dia mengatakan pintu gate terbuka. Betul atau tidak aku tak tahu. Jika gate terbuka sekali pun, apa hak dia utk masuk?

Ok. Dia masuk.

Di sinilah berkait dgn citer tiga budak lelaki itu yg berversi tiga.

Versi pertama budak-budak itu di luar kawasan rumah. Patut tak de isu ler. Visi kedua ada dalam kawasan rumah. Yg ini pun aku telah ulas. Versi ketiga budak-budak ini ada dalam rumah. Ini pun aku dah citer.

Di katakan guru aku masuk kerana pintu gate terbuka. Dia take de hak dia masuk.

Apa salah tefon emak bapak gadis itu beritau perbuatan tak baik jika benar gadis itu melakukan. Ini tidak dilakukan sebab sebenarnya ia tidak berlaku.

Guru aku masuk ke dalam kawasan rumah. ...

Perbuatan ini adalah salah adap.

Seorang guru tidak patut buat benda ni.

Dia salah...... updated: 13.6.09.

Disambung lagi ceritanya.

Aku katakan guru aku telah silap langkah masuk ke dalam kawasan rumah itu. Berdasarkan kpd niatnya & sebab dia tefon anak gadis tu dulu, guru aku ghairah utk masuk ke kawasan rumah itu utk teruskan projek dia. Dia tak de hak langsung utk masuk rumah itu. Terlupa dia utk tefon sahabat karibnya tu sebab dia lupa diri. Dia lupa Tuhan.

Melangkah dia berhadapan dengan pintu masuk rumah itu. Jika hal budak lelaki tu pun ada byk versi, citer guru aku masuk dalam rumah tu gak ada beberapa versi. Naper ada byk versi sebab guru aku berbohong. Dgn satu puak satu citer. Dgn satu puak yg lain, satu citer lain.

Aku dpt bygkan muka guru aku bila bersua dengan anak gadis itu. Sebab die terperangkap dengan nafsu jahatnya itu maka dia lupa diri. Ngiur lidahnya.

Apa patut guru aku buat bila berdepan dgn ngan budak tu?

Jika niatnya hanya untuk bagi pisang goreng, tentu ia mudah dilaksanakan. Beri salam. Beri pisang goreng dan belah. Tak gitu?

Dia juga boleh tefon sahabatnya utk beritau.

Tapi dia tak buat gitu sebab niatnya serong. Serong terhadap anak gadis tu. Citer tiga budak lelaki pun hilang same.

Oleh kerana rasa hormat dengan guru aku, budak tu pun bagilah die masuk.

Aku fikir dan fikir naper ini terjadi.

Ia boleh terjadi sbb budak tu rasa hormat ngan kawan karib bapanya. Dia guru bapak die kan? Guru emak die kan? Emak ayahnya suruh hormat ler. Hormat guru.

Ia juga boleh terjadi krn guru aku ada ilmu. Kan dia guru. Mcm-mcm ilmu ada. Ada ilmu KK. Bila aku sebut ilmu KK mesti PK kata mcm-mcm kat aku.


Aku nak bagi tahu bila aku berkelana, maksud aku, aku cari info ler. Tiga tahun lamernya. Cari info sebelah PK. Cari info sebelah PP. Baca blog sana. Baca blog sini. Tanya sana dan tanya sini.

Aku tahu ttg KK ni pun sbb penyelia kelas aku kempen kat aku. Bengong punye penyelia kelas.

Berbalik pd citer td. Ya, mata bertentang mata. Lidah kelu berkata. Mangsa di depan mata. Nafsu bermaharajalela.

Lupa semua. Lupa diri. Lupa bini. Lupa anak. Lupa emak. Lupa rakan karib. Lupa Tuhan. Semua lupa.

Masuklah guru aku ke dalam rumah tu..... updated 16.6.09

Tuesday, June 9, 2009

Merungkai Kisah Cabul

Bismillahirahmanirrahim

Disclaimer:

Aku mulakan topik ini dua hari yg lalu. Niat aku utk kita bincang ttg kes guru aku ini. Aku dapati komen-komen yg diberikan ada yg memperlekehkan niat aku. Jadi, aku ubah pendekatan aku dengan memberikan jawapan secara logik mengapa aku kata guru aku itu telah melakukan perbuatan yang mungkar dan aku tidak boleh ikut dia lagi. Sekali lagi aku ucap terima kasih kpd dia kerana izinkan aku belajar SCH. Silat ini bagus.

Tapi bila guru aku buat kerja mungkar, aku tak boleh tolerate sbb ramai guru silat/jurulatih silat yang ambil kesempatan terhadap wanita.

Waulahu'alam.

Atas dasar mencari kebenaran & menentang mungkar sehingga SCH berpecah-belah, mari sama-sama kita rungkai kisah benar di sebalik peristiwa malang ini.

Peristiwa bermula dengan guru aku pergi ke rumah sahabat karibnya di Keramat pada tanggal 10 Mac 2006, hari Jumaat jam 3.00 ptg. Gadis yang dimaksudkan adalah seorang gadis bawah umur.

Apakah niat sebenar guru aku pergi ke rumah ini?

Sesuatu perbuatan bermula dengan niat. Persoalan ini penting. Apa niat dia pergi ke rumah itu? Selepas waktu solat Jumaat. Jam 3.00 petang.

Guru aku telah pergi ke rumah itu pada hari Jumaat, ibu segala hari. Jam 3.00 petang, waktu emak bapak mangsa itu tiada di rumah. Mengapa guru aku pergi ke rumah itu???

Guru aku telah tefon mangsa itu sebelum pergi ke rumah itu. Mengapa??? Bukankah utk pastikan emak ayah dia tak ada? ....updated 11.6.09

Persoalan pokok disini adalah guru aku telah pergi ke rumah itu dengan sesuatu niat. Apakah niat itu? Baik ke? Jahat ke?

Fakta yg penting guru aku yang pergi ke rumah itu. Apakah tujuannya?

Apakah ini satu fitnah? Bukan, ia bukan satu fitnah. Guru aku pergi ke rumah itu.

Apakah semasa tefon itu, gadis itu minta guru aku datang rumah? Apakah ini benar? Apakah dia berani buat perkara ini? Aku yakin gadis di bawah umur itu tak berani buat kerja ini. Dia gadis belasan tahun. Gadis bawah umur. Guru aku pangkat ayah kpdnya. Dia hormat guru aku sebab guru aku rakan karib ayah dia. Persoalan ini tak menjawab persoalan pokok iaitu naper guru aku pergi pada hari itu, jam itu, minit itu dan saat itu...(teringat lak aku ttg mandi pelimau....)

Fakta yang penting, guru aku pergi ke rumah itu tanpa paksaan. Dia pergi dengan rela hati. Dia pergi dengan niat sesuatu yg tak baik sebab aku tidak dapat fikirkan apa sebab-sebab baik yang membolehkan dia pergi ke rumah itu... updated: 2-11.6.09

Apa alasannya lagi utk beliau pergi ke rumah gadis itu pada hari itu,waktu itu, jam itu dan saat itu?

Jika aku bebal, tolol dan bahalul, berilah aku tahu agar aku perbaiki diri aku. Jelaskan pada aku.

Dikatakan guru aku bawa pisang goreng atau tidak bawa pisang goreng ke rumah itu. Mungkin betul. Mungkin tidak.

Cuma aku berfikir, jika guru aku bawa ke rumah itu utk serahkan pisang goreng maka akan timbul beberapa persoalan lain.

Pisang apa? Berapa harga? Berapa bungkus?

Apa perlu masuk ke dalam kawasan rumah dan dalam rumah jika hanya utk serah goreng pisang?

Yg aku dengar versi goreng pisang ini juga byk.

Jika guru aku kata dia singgah rumah itu utk hantar bungkusan goreng pisang, sahlah dia pergi ke rumah itu.

Tidak ada konspirasi untuk jatuhkan dia seperti didakwanya... updated 3-11.6.09

Sebelum aku sambung al-kisah ni, aku nak bagi tau, dimana sumber info aku. Kan aku kata aku telah berkelana selama tiga tahun untuk bawa diri cari info sana dan sini. Aku baca byk maklumat. Aku dengar dpd mulut-mulut PK dan PP sendiri. Kan aku kata aku berdiri didalam keadaan org pandang sinis pada aku. Namun aku teruskan. Aku tak ler pandai tapi aku student ipt, ada gak buat paper untuk grad. Pointer pun leh tahan gak. 3.5.. Aku tak ngaku citer aku ni 100% betul. Siapa nak caya, caya ler. Siapa nak lanyak aku, lanyak ler. Xpun jgn dtg baca blog aku ini. Semoga Allah beri kita petunjuk dan hidayah dan kembali ke jln yang benar.

Aku sambung lagi..

Sampailah guru aku di hadapan rumah mangsa di Keramat. Tak kisah ler dia bawa pisang goreng atau tidak bawa pisang goreng.

Dikatakan pada ketika itu ada tiga orang budak lelaki. Jam 3.00 petang. Ada tiga budak lelaki. Ada yang beritahu aku budak-budak ini berada di luar gate rumah itu. Aku juga ada dengar, budak-budak ini ada dalam kawasan rumah mangsa tapi luar rumah. Ada juga aku dengar mereka ada dalam rumah. Ntah mana satu betul aku pun tak tahu. Namun semua sumber itu mengatakan ia datang dari mulut guru aku sendiri.

Jadi kalau benarlah ini, ada tiga versi ler. Macam mana aku nak percaya cakap guru aku lagi. Dengan ahli ni, dia cakap luar gate. Dengan satu pihak lagi cakap dalam kawasan tapi luar rumah. Juga di pihak yang lain di dalam rumah lak.

Boleh aku percaya kata-kata guru aku ini?.... updated 12.6.09


*sama-sama berpesan dengan kebenaran

Sunday, June 7, 2009

PSSCUHM Jadi PK Sdn Bhd?

21. Apakah pertelingkahan ini akan berakhir sebagai satu perpecahan hingga ke generasi kedua dan ketiga?

Perpecahan telah pun berlaku. Sebabnya guru aku telah melakukan satu perbuatan mungkar. Inilah puncanya.

Jika dia tidak lakukan tidaklah pecah SCH ini.

Dengan strategi 2 dalam 1, guru aku telah memecahkan SCH keseluruhannya.

Apa yang telah berlaku hingga ke hari ini merupakan sejarah pahit yang terpaksa ditelan.

PK masih lagi mengaku mereka telah menguasai PSSCUHM sedangkan semua peraturan telah dilanggarnya ketika "mesyuarat agung perwakilan luar biasa" diadakan pada 28 Mac 2009.

Seperti yang aku kata, hanya Pendaftar Pertubuhan saja akan tentukan.

Tidak perlulah aku hurai panjang sebab aku bukan Pendaftar.

Kini kita melihat gelagat PK yang cuba menipu ahli-ahli PSSCUHM.

Aku cadangkan PSSCUHM ini dibubarkan.

Sekarang PK telah menjadikan "PSSCUHM"nya satu hak keluarga... tengoklah "presidennya","setiausaha agungnya" dan "ketua perhubungan dan serantanya"

Apakah seluruh ahli SCH mahukan keadaan ini?

Jika beginilah hala tujunya..... ia telah lari jauh daripada hasrat Al-Marhum Ustaz Hanafi. Dulu Al-Marhum tidak masukkan adik beradiknya dalam comittee persatuan. Tidak masukkan anak-anaknya dalam committee persatuan.

Jika ini satu trend maka jadilah ia PK Sdn Bhd untuk generasi-generasi akan datang.

Waulahu'alam

*sama-sama berpesan dengan kebenaran

Thursday, June 4, 2009

Memang Patut Bubar dan Pecat





20. Apakah Silat Cekak Hanafi satu silat pusaka Al-Marhum Ustaz Hanafi?

Aku akui aku tiada jawapan untuk persoalan ini. Yang berhak jawab adalah PK. Merekalah yang mendakwa SCH adalah silat pusaka Al-Marhum Ustaz Hanafi. Mungkin aku silap.

Jika mereka kata SCH adalah satu silat pusaka keluarga, mereka kena jelaskan.

Jika mereka kata SCH adalah satu silat warisan keluarga, mereka juga kena jelaskan.

Yang menjadi persoalan telah wujud Silat Cekak Pusaka Hanafi. Apakah aku bohong?

Aku ada lihat dokumen sijil pendaftaran Silat Cekak Pusaka Hanafi di Kedah. Ada juga di beberapa negeri yang lain. Siap ada blog lagi.

Persoalannya patutkah MMK 2006-2009 bubarkan cawangan-cawangan dan pecat ahli-ahli yang telah tubuh persatuan baru?


Kalau aku jadi MMK pun aku buat gak.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Wednesday, June 3, 2009

Jawapan Kepada Komentar 4

Anonymous said...
kalu aku nak jadi guru silat cekak pu boleh tapi sah ke tak kalu tanpa mandat....kalu aku nak raja pun boleh tapi sah ke tak tanpa mandat?Ingat mandat Silat Cekak lain tapi lain...Sebenar guru ada Hakikat, Dikuat pula amalan Syariat, Ditambah pula Ilmu Maarifat, Berpakaian pula dengan isyarat.
June 3, 2009 9:32 AM

Syukran

Jawapan aku dalam [ ]

kalu aku nak jadi guru silat cekak pu boleh tapi sah ke tak kalu tanpa mandat....

[Ya. Aku setuju mesti ada mandat. Persoalannya siapa atau pihak mana dalam SC yang beri mandat? Harap kamu jawab. Aku sendiri telah ada posting tentang hal ini, sila baca.]

kalu aku nak raja pun boleh tapi sah ke tak tanpa mandat?

[Ya. Setuju. Mesti ada pihak yang beri mandat ikut istana. Ada pihak yang beri mandat.]

Ingat mandat Silat Cekak lain tapi lain...

[Apa lainnya? Sila beritahu aku apa lainnya? Kalau aku tidak faham, kamu terangkan. Cuma aku nak tanya, semasa Al-Marhum Ustaz Hanafi ambil mandat daripada Tok Ya dulu, apa prosesnya?

Dan semasa Tok Ya jadi guru utama, apa prosesnya?

Dan semasa guru aku jadi guru utama, apa prosesnya?]

Sebenar guru ada Hakikat, Dikuat pula amalan Syariat, Ditambah pula Ilmu Maarifat, Berpakaian pula dengan isyarat.

[Kamu gunakan pantun cekak karangan Al-Marhum Ustaz Hanafi. Aku nak tanya apa maksud perkataan "guru" dalam pantun ini? Apakah ia bermaksud "guru silat cekak'? Jika ia bermaksud demikian, apakah Tok Ya, Ustaz Hanafi, Tok Ak' dan guru aku ada sifat-sifat ini? Tolong jawab dengan ikhlas. Aku nak tau.]

*sama-sama berpesan dengan kebenaran

Jawapan Kepada Komentar 3

Syukran

Jawapan aku dalam [ ]

Sedapnye kamu menuduh kami. Macam mana kamu nak jawab kata2 kesat yg dilemparkn oleh pp di blog-blog yg lain?

[Ya. Aku ada lihat blog-blog itu dan aku tidak tahu siapa yang mulakan dahulu. Yang aku pasti semua ini tidak akan berlaku jika guru aku itu tidak buat hal itu.]

Saya lihat lebih banyak blog yang didirikan bagi menyerang pk. Terdapat satu blog yg guna approach melukis karikatur yg memburukkan En Mad, apa kamu nak jawab? Sampai gunakan cara yg sama untuk memburukkan Rasulullah seperti seorang pelukis dari Denmark, dan saya ingin katakan di sini saya tidak menyamakan guru saya dengan Rasulullah sebelum kamu menuduh pihak kami lagi. Kamu mengatakan kami begini kerana ajaran guru kami.

[Itu pandangan kamu tetapi tidak semestinya aku setuju sebab bila berlaku perbalahan, macam-macam cara digunakan. Salah satunya karakatur. Karakatur mesti dilawan dengan karakatur. Tentang hal karakatur Denmark itu, kamu sendiri telah jawab. Itulah pesepsi yang kamu reka sendiri.]

Apa, kamu tidak pernah berguru dengan En Mad?

[Kan aku dah kata, dia guru silat aku saja. Aku tetap ucap terima kasih pada dia. Aku jumpa dia tiga kali semasa ijazah. So?]

Seingat saya tak pernah En Mad mengajar benda2 begini, ataupun dia pernah mengajar kamu perkara buruk?

[Ikut pengalaman dan siasatan aku, macam-macam perkara yang aku dapat tentang hal ini. Tapi aku tidak mahu tuduh dia.]

Selama saya menyertai cekak tidak pernah saya diajar dan mengajar untuk memburukkan orang lain, dan saya adalah seorang tenaga pengajar. Adakah ini kebenaran kamu?

[Itu hal kamu. Pengalaman orang lain beza. Aku tahu apa yang penyelia kelas aku sampaikan pada aku tentang guru aku. Biarlah ia menjadi kenangan aje.]

Melihat posting2 kamu terdahulu, kamu mengatakan telah menyiasat melalui maklumat dari kedua2 belah pihak, tapi saya rasa tidak begitu. Info kamu hanyalah dari pihak pp, bukan pk. Jika ada pun kamu tak selidik betul2. Nampak sangat siasatan kamu berat sebelah. Bukti? Saya nampak satu teguran tentang cara penulisan kamu, tapi pada mulanya kamu kata kamu selesa dengan menggunakan perkataan "Aku" tanpa menyelidik kenapa orang itu menegur kamu. Setelah diberitahu sekali lagi oleh orang lain secara terperinci baru kamu betulkan.

[Kamu dah tanya dan kamu dah jawab. Kan aku dah kata, tidak semestinya aku betul. Itu sebab bila ada orang tegur aku, aku terima. Kamu?

Pada aku kamu bias sebab kamu tidak balas hujah aku. Sebagai contoh, apa penyebab utama krisis kita? Aku katakan adalah hal guru aku tu. Pada aku ia bukan satu fitnah. Ia betul berlaku. Apa jawapan kamu?]

Nasihat saya, kalau kamu betul2 mahukan kebenaran maka kamu harus tidak memihak kepada siapa2 semase siasatan. Awal2 lagi kamu yakin En Mad bersalah. Apabila mindset kamu menetapkn En Mad memang bersalah, maka siasatan kamu akan menjadi berat sebelah. Selidik dulu kedua2 maklumat dengan betul2, jangan kamu abaikan info walau sekecil mana. Kalau kamu tidak boleh berbuat begitu, maka biarkanlah makhamah yang menentukannya.

[Maaf. Aku sendiri telah lakukan siasatan selama tiga tahun. Apa yang kamu telah buat selama ini? Adakah kamu sendiri telah siasat kedua-dua belah pihak? Mindset aku terbina selepas tiga tahun siasat. Aku tidak tahu ler apa yang kamu buat. Kan aku dah kata hal mahkamah itu hal peribadi. Dan aku boleh beritahu kamu bahawa jika guru aku didapati bersalah dan dipenjarapun, PK tetap akan ikut dia gak kerana skrip yang direka adalah nasib guru aku itu macam nasib Nabi Yusuf. Betul? Itu sebab aku kata satu ke kiri dan satu ke kanan.]

Jika kamu inginkan pendamaian, maka adalah lebih eloknya kamu tidak membincangkan isu SCH secara terbuka. Apa tujuan kamu buka blog ini? Kamu kata kamu terima alasan MMK tidak ingin membuka aib, tapi di sini kamu membuka aib SCH kepada mereka yang tidak mengetahui dan orang luar. Kamu mahu sebarkan info MMK? Biarkan mereka sendiri yang melakukannya, itu kerja mereka.

[Pada aku, tujuan aku buka blog ini adalah untuk beritahu pengalaman aku. Hasil siasatan aku. Siapa yang setuju atau tidak setuju, itu hak masing-masing. Maaf, sebenarnya yang sebarkan aib ini pada awal dulu adalah guru aku bukan MMK. Dia buka pekung didada sendiri dan menjadi punca krisis ini. Ya aku sedar aku hanya ahli silat SCH bukan MMK atau apa-apa. Kalau pendapat aku pro MMK atau PP, ia satu kebetulan saja.

Hak aku adalah untuk melawan kemungkaran dan mencari kebenaran dan tegakkan kebenaran. Aku tahu ramai ahli-ahli SCH hanya ikut-ikut saja. Apa guru cakap telan bulat-bulat. Apa jurulatih cakap telan bulat-bulat. Hukum Allah tolak tepi.]

Takbir
Takbir
Takbir

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Tuesday, June 2, 2009

Satu Ke Kiri Satu Ke Kanan

19. Apakah tiada peluang untuk berdamai selaras dengan semangat Silat Cekak Hanafi?

Aku ditanya naper buka blog ini. Apa faedahnya? Apa yang aku dapat?

Selepas tiga tahun berkelana, aku dapati majoriti ahli-ahli SCH tidak dapat info daripada pihak MMK 2006-2009 berbanding PK. Ia disebabkan oleh approach MMK 2006-2009 yang berbeza.

Ada aku tanyakan kontak aku naper MMK buat gitu. Jawapan yang aku dapat krisis ini melibatkan satu perkara aib. Aib untuk guru aku. Aib untuk keluarga. Aib untuk persatuan. Kontak aku tanya aku, apa Islam kata tentang hal aib ini. Apa yang patut dilakukan ikut Islam? Katanya hal aib mesti ditutup. Benda busuk mesti ditutup. Usah buka aib. Usah panjangkan aib.

Jika itulah niatnya maka aku boleh terima.

Krisis yang aib ini telah mengecewakan semua pihak yang terlibat dengan SCH. Ye ler guru aku buat hal yang mengaibkan.

Pokok permasalahan adalah perbuatan dia. Kalau dia tak buat tak jadi semua ini. Kita jadi kalut. Satu masa kita bersatu. Selepas itu kita berpecah. Puncanya adalah hal guru aku ini.

Approach yang digunakan oleh puak pendukung adalah membendung aib ini. Tapi sebaliknya dipihak PK, aib ini dicanang merata negeri.

Cuba kita perhatikan di antara kedua pihak ini, mana satu yang agresif.

Info aku menunjukkan PK ini lebih agresif. Apa buktinya?

Buktinya adalah:

1. Kes langgar di Kuantan yang melibatkan YDP terhadap ahli yang menyokong PP.

2. Kes pukul yang dilakukan oleh guru aku terhadap penolong SUA.

3. Kata-kata kesat yang dilemparkan kepada PP oleh PK.

4. Kes ala-gangster yang libatkan PK diwaktu mesyuarat MMT yang berlangsung di Hotel De Palma pada bulan September 2006.

5. Posting-posting kasar dari PK termasuk di blog aku ini.

Yang peliknya perangai buruk ini dilakukan oleh YDP/MMN dan jurulatih-jurulatih.

Aku bertanya pada diri aku sendiri, apakah ini kualiti sebenar ahli-ahli SCH yang dididik oleh guru aku? Oleh jurulatih?

Betulke SCH camni?

Tapi bila aku semak buku Silat Cekak Hanafi, nampak gah. Ada visi. Ada misi.

Dalam keadaan sekarang, peluang berdamai memang tipis. Sebabnya itu kehendak PK.

Kalau satu ke kiri dan satu ke kanan, mana ada titik pertemuan.

Aku ikut yang benar.

Waulahu'alam.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

MMT Masih Lagi Tunai Janji

17. Apakah MMK masih lagi memberi sumbangan kepada balu Allahyarham Puan Maimunah (Mak Teh)?

18. Jika tidak, apakah alasan dan sebabnya?

Berat sungguh persoalan-persoalan ini kerana ia melibatkan perasaan para pendukung SCH. Aku tidak tahu bagaimana untuk bermula. Orang-orang yang terlibat ini semuanya sangat berjasa kepada Al Marhum Ustaz Hanafi.

Semasa aku berkelana tiga tahun ini, aku cuba dapatkan info tentang hal ini.

Ada ahli lama beritahu aku, setelah Nek Teh (pangkat nenek bagi aku ler) kehilangan suaminya yakni Al-Marhum Ustaz Hanafi, para pendukung SC telah berjanji untuk menjaga dan membela nasib Nek Teh dan keluarganya.

Diberitau pada aku, para pendukung telah menubuhkan satu tabung yang bernama tabung amanah. Melalui tabung amanah inilah bantuan diberikan kepada Nek Teh dan keluarga. Guru utama yang pertama menyetujui hal ini adalah Tok Ak - guru utama SCM.

Bila krisis berlaku yang melibatkan Tok Ak, tabung ini masih lagi diteruskan oleh para pendukung.

Tok Ak telah mungkir janji. Tok Ak tidak amanah.

Begitu juga bila berlaku krisis yang libatkan guru aku. Para pendukung masih lagi meneruskan sumbangan sepertimana yang dijanjikan.

Diberitau pada aku, sumbangan pada tabung ini datangnya daripada wang pengkeras.

Penyelia kelas diminta memasukkan sebahagian wang pengkeras ini ke dalam tabung amanah.

Cuba bayangkan setelah tiga tahun krisis ini berlalu, apakah penyelia kelas-penyelia kelas di pihak puak keluarga memasukkan wang dalam tabung amanah ini?

Jawapannya tidak.

Namun para pendukung masih lagi memberikan sumbangan pada Nek Teh hingga sekarang.

Jadi persoalan 18 tidak timbul.

Aku tidak pasti sama ada jumlah yang diberikan sekarang adalah sama dengan jumlah sebelum krisis.

Kalau kurangpun patutlah sebab guru aku dan penyelia-penyelia kelas PK tidak masukkan sebahagian wang pengkeras itu dalam tabung amanah tersebut.

Aku juga diberitau, tabung amanah ini ditadbir oleh MMT.

Aku tabik spring pada ahli-ahli MMT yang masih lagi tunaikan janji-janji mereka terhadap Nek Teh.

Dan ahli MMT ini termasuklah "orang gila" yang bergelar doktor itu. Dan doktor ini jugalah yang telah merawat Al-Marhum Ustaz Hanafi /dan Nek Teh sejak dulu hingga sekarang tanpa kenakan caj bayaran.

Malang bagi beliau, dia dihina sedemikian oleh PK.

Inilah rupabentuk ahli yang guru aku canai.

Fikir-fikirkanlah.

Sangat sedih kalbu aku bila kenangkan perkara ini.

Waulahu'alam.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.