Thursday, December 31, 2009

Perancangan Guru Aku

SC telah beriusia 44 tahun. Tahun 2010, usianye jd 45 tahun. Tu yg SCH telah buat majlis pra-pelancarannye pd 12.12.09 yang lalu dan mendpt liputan media.

19.12.09, pusaka buat majlis hari tenaga pengajar. Otai dpt anugerah guru aku. Otai ni dpt sbb die ahli keluarga PK. Die kawin anak buah Nek Teh. Tu yg diciter kpd aku. Jd betul ler anugerah diberikan.

Yg di luar PK, gigit jari ler.

Diberitakan media, PK nak buat JOM SILAT. Kumpul 10,000 org bersilat pd 10.10.10. Bagus ler tu. Guru aku kate ia bukan tujuan utk menunjuk2. Tp hati kecilnye mmg nak menunjuk2. Nak tunjuk kuat kut.

Xpe tu hak individu.

Die kan guru. Boleh masuk ruma anak2 muridnye. Siap boleh cabul lg.

Yg peliknye, die masih lg ngaku guru SCH. Die masih lg ngaku die presiden PSSCUHM.

Aku nampak PK ni mmg xcerdik sbb mereke beri pablisiti percume utk SCH.

Tima kacih.

Niat die utk kelirukan masyarakat sdgkan die sendiri keliru. Bile die keliru, PK jd keliru. Pengikut jd keliru.

Guru aku boleh keliru dan kelirukan PK dan para penyokong PK tp Allah swt xkeliru.

Aku doa agar Allah swt tunjukkan yg benar (yg hak) pada tahun ini. Kemelut dah nak masuk 4 tahun.

Guru aku merancang. PK merancang tp Allah swt juga merancang dan rancangan Allah ni yg pasti berlaku.

Waulahualam.

Monday, December 28, 2009

Silat Cekak Berusia 44 tahun

Ari ni tanggal 28 Disember 2009, Silat Cekak berusia genap 44 tahun.

Hapi besday utk SC.

44 tahun telah berlalu dan SC telah pecah jadi 4 gulungan pd mase ni.

Gulungan 1 adaler CM. Guru utamanye skrg adaler Maideen. Org Inda bukan org Melayu sbb org2 Melayu dlm CM dah takde lg nak jd guru. Tinggal ler si keling ni jd guru SC. Guru CM guru persatuan sbb dilantik oleh persatuan. Persatuan yg beri mandat. Berjaya juge die ni jd guru hasil perancangan licik Roslin, abang ipar dan SUAnye. Pandai..pandai....

Gulungan 2 adaler guru yg Tok Ak kate guru pengganti sebenar. Namenye dirahsiakan hingga Tok Ak mati. Ntah sape kite pun x tau. Guru bayangan kut.

Gulungan 3 adeler Mat Radhi, guru aku. Guru yg telah dipecat oleh MMT kerana kes mahkamah yg melibatkan kes cabul. Mandat jd guru hilang sbb langgar perjanjian dan akujanji sebagai guru utama. Tp die ni masih lg sibuk ngaku jd guru SCH. Mcm lelaki giler talak.

Gulungan 4 adeler guru utama yg sah iaitu YM En. Marwi bin Latif. Mendapat mandat sah dpd MMT.

Skrg masyarakat kene pilih mane satu nak ikut.

Sape nak ikut guru keling, ikut ler Maideen.
Sape nak ikut guru bayangan kene tunggu Tok Ak mati dulu. Ntah bile xtau.
Sape nak ikut guru aku, guru cabul pilihlah MR
Sape nak ikut guru yg sah, ikut ler YM En. Marwi bin Latif.

Sume pilihan adeler tepat sbb tu pilihan hati masing2.

1 mase nnti disane guru2 ni sume akan berjumpe dengan Al-Marhum Ustaz Hanafi. Bersoal jawab ler kalian nanti.

Mulut terkunci. Anggota yg ckp.

Sebenarnye berat jd guru ni. Elok2 boleh masuk syurga xleh lak sbb hal2 anak2 murid.

Kpd sume guru2, tanyeler pd hati. Yg bohong ttp bathil.

Aku sokong yg hak yakni yg benar.

Saturday, December 12, 2009

Analisa Surat



KURSUS KECEMERLANGAN TENAGA PENGAJAR

Silat Cekak Pusaka Hanafi

Tarikh : 28 & 29 Mac 2009 (Sabtu & Ahad)

Tempat : Kompleks Pusat Belia

Rakan Muda,

Klang,

Selangor Darul Ehsan.

28 Mac 2009 ( Sabtu )

Masa

Aturcara Majlis

8.00 Pagi

Pendaftaran Tenaga Pengajar Silat Cekak Hanafi

8.30 Pagi

Ketibaan Dif-Dif Kehormat

9.00 Pagi

Minum Pagi

10.00 Pagi

Ucapan Ringkas Pengerusi Majlis Dan Bacaan Doa

10.20 Pagi

Perasmian Kursus Kecemerlangan Tenaga Pengajar Oleh ;

Y.M. Tuan Guru Hj. Md. Radzi Bin Hj. Hanafi,

Guru Utama Silat Cekak Hanafi

10.30 Pagi

Ceramah I,

Pentadbiran Persatuan Dan Hal Ehwal Semasa

Oleh : Saudara Mohamad Amin Bin Zainul Abidin

Setiausaha Kehormat Persatuan

12.30 T.Hari

Rehat Dan Makan Tengah Hari

2.00 Petang

Ceramah II,

Jabatan Komunikasi Korporat

Oleh : Saudara Mohd Azhar Bin Mohd Ali

3.00 Petang

Ceramah III,

Ceramah Persilatan “Berkat Guru”

Oleh : En. Jamaluddin Bin Hj. Hanafi

4.30 Petang

Ceramah IV,

Ceramah Persilatan “Tugas-Tugas Dan Tanggungjawab Penyelia”

Oleh : Tn. Hj. Yusaini Bin Hj Sidek

6.00 Petang

Rehat Dan Sukan

8.00 Malam

Makan Malam

9.30 Malam

Ceramah Khas,

Bicara Guru Oleh ;

Y.M. Tuan Guru Hj. Md. Radzi Bin Hj. Hanafi,

Guru Utama Silat Cekak Hanafi

11.30 Malam

Rehat Dan Aktiviti Bebas

MASA

ATURCARA MAJLIS

8.00 pagi

Minum Pagi

9.30 pagi

Bengkel Kecemerlangan Tenaga Pengajar Silat Cekak Pusaka Hanafi

“Pelarasan Buah-Buah Silat Cekak”

Jabatan Pelajaran Dan Latihan

11.00 pagi

Penutup Ringkas Dan Penyampaian Sijil Kursus,

Kursus Kecemerlangan Tenaga Pengajar Silat Cekak Pusaka Hanafi Oleh ;

Y.M. Tuan Guru Hj. Md. Radzi Bin Hj. Hanafi,

Guru Utama Silat Cekak Hanafi

12.00 t.hari

Bersurai

29 Mac 2009 ( Ahad )

=====================================================================

Ni ade ler surat panggilan ke kursus tenaga pengajar Pusaka yg diadekan pd 28 dan 29 Mac 2009.

Ape ker surat ni palsu?

Ape ker surat ni dikeluarkan oleh SCH?

Ape isi kandungannye?

Ape tujuan yg tersurat dan tersirat disebalik surat ni?

Ape ke kursus ini dan "EGM" PK ni diadekan skali? Bole ke diadekan skali?

Jd ape ker yg sebenarnye berlaku pd 28 Mac 2009? Kursus ni atau "EGM" PK.

Ni satu lg bukti pembohongan yg dilakukan guru aku terhadap para pengikut dan penyokongnye.

Mari kite analisa surat ni.

Aku tunggu hujah2 mereka gak.

Aku kate guru dan PK BOHONG BOHONG BOHONG

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

RUMUSANNYA:

1. Majlis yang diadakan pada 28 Mac 2009 itu adalah majlis Kursus Kecemerlangan Tenaga Pengajar anjuran persatuan ini bukan PSSCUHM.

2. "Mesyuarat Agung Perwakilan Luarbiasa" yang kononnya berlaku pada 28 Mac 2009 sebenarnya tidak berlaku.

3. Kursus ini benar-benar berlaku kerana ada gambar yang menunjukkan ianya berlaku. Sila baca tajuk Analisa Gambar

4. PK cuba kelirukan ahli-ahli, penyokong dan masyarakat umum bahawa silat PK adalah Silat Cekak Hanafi sedangkan ia bukan.

5. Ini persatuan baru yang PK wujudkan untuk para pengikut mereka.

6. Mereka termasuk dalam gulungan pembohong.

7. Wajarlah mereka dipecat daripada PSSCUHM.

Saturday, December 5, 2009

Analisa Gambar

Aku telah terime gambo ni dlm mailbox aku dan aku diminta utk cari info dlm imej ini. Oleh krn aku ahli SCH yg masih baru lg mentah, mgkn lain-lain org yg lebih otai dpd aku bole tlg. Mari kite same2 analisa gambar ni. Setau aku gambo ni ori bukan diubah2 di photoshop.

KONKLUSI: Setelah dua minggu, gambo ni dianalisa dan xde lg respon dpd PK, bolehlah dirumuskan bahwa gambo ori ni xdipertikaikan. Event ini adaler event kursus tenaga pengajar Pusaka-PK bukan anjuran SCH. Ia dilakukan oleh guru aku dan para penyokongnye. Ia berlaku pada 28 dan 29 Mac 2009. Ini adeler bukti sah bahwa guru aku adeler guru Pusaka bukan guru SCH. Wajarler guru aku dipecat dpd SCH. Die xler jd guru utk dua persatuan. Diharapkan org ramai jgn terkeliru dan tertipu ngan dakwaan yang guru aku ni masih lg guru SCH. Mana2 majlis ijazah yg melibatkan guru aku- Md Radzi b Hanafi, sebenarnye bukanler majlis SCH.

1 Muharram 1431

Friday, November 20, 2009

Ikutlah Aliran Mana Pun

Kite buka topik baru sementara kite tu tunggu respon dr guru aku atau PK tentang isu konspirasi utk jatuhkan guru aku.

Ade permintaan utk dibroadcastkan keseluruhan video siasatan tu. Klu ikut info yg diberitau kpd aku setiap sitting jk siasatan tu ade rakaman di buat. Ini bermakna byk video ler. Ingat dlm surat aduan rasmi tu ade byk kes bukan kes cabul aje. Tp kes cabul tu ler yg cetuskan krisis SCH ni.

Tentunye ade video ttg:

a. pengadu yg tulis surat rasmi kpd persatuan.
b. ibubapa mangsa yg terlibat.
c. mangsa yg terlibat
d. mangsa-mangsa lain yg terlibat
e. individu2 lain yg disebut dalam surat aduan rasmi tu
f. guru aku ler. Die untung sbb die last skali dipanggil. Die da dpt info awal ttg keterangan mangsa dan individu2 lain tu.

Jd berape byk video ler yg perlu dibroadcast.

Ape pun aku xde video2 ni. Yg ade mesti ler di pihak MMK.

Pak Azhar Ali dan Pak Moktaruddin pun ade info2 ini.

Mereka gak yg tandatangi laporan jk siasatan tu yg nyatkan ade kes terhadap guru aku.

Soal die org putar belit kenyataan tu lain kire ler.

Pak Moktaruddin jd Mr 300.

Pak Azhar sahabat baik guru aku. Satu sekolah. Tu yg aku diberitau. Pak Azhar kan dah jd "NP".

Persoalannye, dah ade pun sedutan2 video siasatan guru aku tp naper xnak percaya. Klu ler dibroadcast semua video itu ade ker mereka akan terima.

Pd aku tidak.

Biase ler citer silat, anak murid taat kpd guru wpun guru cabul. Tu pilihan mereka. Aku xkisah.

Gitu byk ayat Quran yg terangkan hal ni. Allah yg butekan mata mereka. Allah yg pekakkan telinga mereka. Mereka jadi bisu dan tuli.

Pd aku, kite buat keje masing2.

CM pun dah teruk dah. Hajat DM jd guru telah tercapai wpun dipertikai.

Meriah sungguh SC.... dah byk aliran.

Nak ikut yg mane? Masing2 dakwe mereka bawa ajaran Al-Marhum Ustaz Hanafi.

Namun mane yg benar-benar ikut.

Ikut ler haluan masing2.

Tak gitu?

Friday, November 6, 2009

Konspirasi Untuk Jatuhkan Guru Aku?

Kite tau punca masalah SCH ade ler perbuatan guru aku yg masuk rumah mangsa pade 10 Mac 2006.

PP kate guru aku ade kes cabul. PP telah buktikan mmg ade. Ade gak sedutan video siasatan guru aku di youtube. Dari mulutnye sendiri die kate ade berlaku sentuhan antara die ngan gadis tu.

Die ngaku. Bukan PP bohong.

PK dan para penyokong kate ade satu konspirasi jahat untuk jatuhkan guru aku. Ini termasuk SNTA-007.

Oleh kerana die kate ade konspirasi tu, kite jemput die bg hujah yg ade fakta.

Bile konspirasi ini bermula?

Sape para konspirator tu?

Ni ler 2 versi yg ade skrg.

Aku tunggu hujah kamu.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran


DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA PENYAYANG.

KESIMPULAN TAJUK INI ADALAH PUAK KELUARGA USTAZ HANAFI BIN HJ AHMAD TELAH MELAKUKAN SATU PEMBOHONGAN YANG BESAR APABILA MENGATAKAN BAHAWASANYA WUJUD SATU KONSPIRASI JAHAT DARIPADA KALANGAN PARA PENDUKUNG SCH UNTUK MENJATUHKAN MD RADZI HANAFI SEBAGAI PRESIDEN DAN GURU UTAMA SILAT CEKAK HANAFI.

SEBENARNYA TOHMAHAN INI ADALAH SATU TAKTIK DAN STRATEGI KOTOR UNTUK MENUTUP KES CABUL MD RADZI HANAFI YANG DILAKUKAN BELIAU PADA HARI JUMAAT 10 MAC 2006 JAM 3.00 PETANG.
.
OLEH KERANA PERKARA INI TELAH DICIPTA OLEH MD RADZI HANAFI DAN DIHEBAH-HEBAHKAN KEPADA PARA PENYOKONG, AHLI-AHLI SCH DAN ORANG AWAM, MAKA FITNAH INI TELAH MENJADI SATU TANGGUNGAN TERHADAP BELIAU DI DUNIA DAN DI AKHIRAT.

SETERUSNYA TAJUK KONSPIRASI INI TIDAK PERLU DIBAHASKAN LAGI KERANA IA SATU CIPTAAN DAN TOHMAHAN SAHAJA.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran

1 Disember 2009.

Friday, October 23, 2009

Mandat guru utama CM vs CH

Sejak aku terlibat ngan SCH, aku terdedah kpd cara SCH diajar. Aku jumpe guru aku sebyk 3 kali hingga tamat. Xde lg der ape yg diberikan sgt.


Yg byk citer ade ler penyelia kelas dan jurulatih muda dan lamer. Yg diciterkan hanya hal silat. Tu pun aku xpasti ape ke yg disampai tu same ngan kelas2 lain atau same dengan yg asal semase zaman Al-Marhum Ustaz Hanafi.

Aku rase perkara ni same aje di mane2 kelas. tu ler mereka dpt....citer silat ajer ....xlebih.


Ni yg aku alami.

Bile aku baca blog-blog dan komen2 ttg krisis yg sdg melande CM, same gak.


Dua guru utama. DM dan Tok Ak.


Jika dlm SCH, aku jelas ttg mandat tp ttg CM aku xpasti. Terjwb nnti semase EGM pd 31.10 nnti. EGM beri mandat????


Ape pun jika kite mengimbau sejarah lalu, soal mandat ditekankan.


Aku telah berikan pendpt aku dlm posting2 terdulu. Tlg baca dulu sebelum komen posting ini.


Persoalan2nye ade ler:


a. Sape yg beri mandat kpd Tok Ya utk ajar SC kpd Al-Marhum Ustaz Hanafi dlm kelas yg pertama?

b. Apekah benar SC semestinye ade SATU guru dlm SATU masa sedangkan ikut sejarah semase kelas yg pertama tu tamat, ade perjanjian antara Tok Ya dan Al-Marhum Ustaz Hanafi yg masing2 xleh ambil anak2 murid masing2 sbg anak2 murid sendiri. Jd ade 2 guru SC pd mase tu.

c. Al-Marhum Ustaz Hanafi tidak pule melantik sesape utk jd pengganti guru utama ketika beliau hembuskan napasnye yg terakhir. Tiada keterangan. Tiada wasiat. Tiada saksi. dll. Ape hikmahnye? Jd sape yg beri mandat pd Tok Ak? Al-Marhum? xgak, Nampaknye.

d.Naper Tok Ya pegi jumpe keluarga Al-Marhum Ustaz Hanafi semase tempoh bertenang selamer 40 hari selepas Al-Marhum meninggal dunia?

e. Sebenarnye ade PP ketika tu. ...Sape yg cdg name Tok Ak kpd PP? Sape yg beri mandat pd Tok Ak?

f. Skrg CM problem besar, DM guna EGM. Persatuan yg lantik Guru Utama. Ade kuase ke mereka ni. Haru biru.

g. DM buat ketika Tok Ak masih hidup...lum mati lg...

Juga dlm blog ni PK masih citer psl mandat. Mereka xmau ikut keputusan MMT yakni PP. Jd ler mereka haru biru gak.

Selepas guru aku kalah kes mahkamah, secara legal die bukan presiden dan juga guru utama. Jd ape nak buek?

Kene angkut kaki ler. ..balik pd pusaka,

pengikut kene tipu hidup2.

aku hrp ler 1 tindakan diambil tuk citer hal mandat ni agar sume clear.

Tuesday, October 20, 2009

Guru Aku Kalah Kes Mahkamah - 20-10-09

Ade berite yg sampai ke mailbox aku yg beritau guru aku telah kalah kes mahkamah hari ini (Selasa-20 Oktober 2009).

Mahkamah telah tolak permohonan guru aku utk dptkan balik jawatan presiden PSSCUHM dengan kos.

Ape pandangan PK skrg?

Ape pandangan penyokong dan pengikut guru aku sekarang?

Nampaknye, dpt ler lg persatuan duit.

Nampaknye Si Omar kene byr gak ler. Xleh lari. Kes ni lak telah lmer..Disember 2008 yg lalu.

Make jelasler sape yg salah dan sape yg bohong.

Guru Aku dan PK telah bohong ahli2 SCH kononnye mereka ade kuasa. Kononnye tindakan2 MMK 2006-2009 yg sah sumenye salah. PK ajer yg betul. Nahhh ape dah jd????

Pasni ROS kene ler ikut keputusan mahkamah. MMK 2009-2012 yg sedia ade adaler yg sah

Terkilan ler guru aku dan PK.

Bawaler diri keluar dpd PSSCUHM.

Keputusan ni menunjukkan bahwa PP benar sbb mahkamah xde sbb nak sokong PP. Mahkamah hanye tentukan fakta2 kes.

Kpd para penyokong PK khususnye Say No To Abtg, ape nak buek????

Terime ajer ler keputusan ni.

Dlm hal ini akhirnye kebenaran tlh dpt gak ditegakkan. Alhamdullillah.


====================================================================

Dan ape yg aku sebut telahpun disahkan oleh SUA...

Xpercaya lg...?

Sila baca link ini

http://www.cekakhanafi.com/index.php?option=com_content&view=article&id=154:saman-pemula-md-radzi-vs-psscuhm&catid=39:kenyataan-mmk

Aku hrp persatuan akan minta double atau lebih dpd ape yg dikenekan terhadap Omar Melaka.

Klu mereka xleh byr dgn sendiri akan diisytiharkan muflis oleh mahkamah.

Pd aku kedua mereka ni patut diberikan hukuman yg sewajar agar menjadi pengajaran yg berguna kpd ahli2.

Aku nak tunggu respons PK.

Klu guru aku rayu lg teruk sbb jika kalah kesannye seumur hidup.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

updated 23.10.09

Saturday, October 10, 2009

Akademi Silat Cekak Hanafi - satu badan komersil?

Akademi Silat Cekak Hanafi telah ditubuhkan lebih setahun yg lalu. Setelah ianye ditubuhkan, ramai yg ingin tau ape ke sebenar tujuan ia ditubuhkan. Ade ke ia dibuat akibat krisis yg sdg melanda SCH? Ade ke ia satu badan komersil utk kepentingan persatuan? Atau kepentingan beberape individu seperti CEOnye? Ape peranan YM Guru Utama dalam badan ini?

Marile kite same2 bincangkan topik ini.

Yg penting, kita tau dan paham naper ianye diwujudkan.

Kite gak ingin tau ape ke Al-Marhum Ustaz Hanafi berhasrat utk menubuhkan satu akademi?

La ni, ade lak diadekan satu aktiviti golf amal yg libatkan akademi. Ape pandangan kite sume?

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Monday, October 5, 2009

Mane MMK yg benar?

Bebrape bulan yg lalu, aku tgk ade 2 mesyurat agung. Satu EGM yg PK buat pada 28 Mac 2009 dan kemudian PP mengadekan mesyuarat agung perwakilan pada bulan Jun 2009.

Pastu masing2 claim MMK mereke yg sah.

Aku kate PK tipu ahli. Ntah-ntah pada 28 Mac tu bukan satu event EGM sbb MMK 2006-2009 keluarkan notis bubar cawangan2 pd 25 Mac 2009. Xmgkn EGM tu sah sbb SUA xdilibatkan. Mane leh gitu?

Mane leh PK buat EGM pada 28 Mac 2009.

Pade aku, ni kira kes tipu ahli dan diri sendiri.

Aku gak kate skrg ade dua tuntutan di ROS. Senarai masing2 MMK ade dlm ROS.

Aku rase ROS tunggu kes mahkamah kut.

Tp klu ikut kes PPP, PP akan menang sbb EGM yg PK buat xikut perlembagaan.

Xpercaya, kite nantikan keputusannye lg.

Hrp cepat ler selesai hal persatuan ni.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

====================================================================

Naper sonyap je. Xmau tau ke sape MMK 2009-2012 yg sebenar dan sah?

Gaknye masing2 ade strategi kut.

Bile lak ROS akn buat keputusan?.. sbb biasenye kes ni dinamekan sbg kes pertikaian.

Mgkn ROS nak tunggu keputusan mahkamah. Bile lak tu?

Tlg ler update aku ni.

updated:

8.10.2009

Saturday, September 12, 2009

Video Siasatan Guru Aku

Syukran

Aku terharu bile ade hamba Allah yg uploadkan sebhg video siasatan . Mgkn dah sampai masenye. Wpun diedit tp pd aku ia buka mata dan hati kpd yg mau terima kebenaran.

Pd aku, ia menunjukkan bahawa aku xberbohong. Selame ni teruk aku kene tibai oleh PK krn video ni. Skrg lega ler aku.

Ingat PK, aku xbohong.

Video tu wujud. Sape disebelah guru aku tu? Die ade ler Pak Mokhtaruddin, abg guru aku. Die ade ler ahli jk siasatan. Sorang lg PK ade ler Pak Azhar. Jd jgn buat xtau dan tak reti lak. Die org ni tau hal video ni. Mereka juga tandatangani dokumen siasatan jk siasatan. JK siasatan ade buat mcm-mcm syor. Die org ni sume setuju.

Sy diberitau Pak Mokhtaruddin ni dipanggil Mr RM 300. Naper ek? Aku nak tau gak.

Satu lg video ni buktikan guru aku hadir dlm sesi siasatan oleh jk siasatan. Jd xtimbul isu takde natural justice diberikan. Naper xbawa bukti? Naper xbawa alibi? Naper xbawa saksi?

Setau aku ramai yg iring guru aku semase hadiri sesi siasatan tu. Die org tunggu di bawah. Guru aku patutnye lebih yakin sbb ade sokongan kuat. Die pun yg last dipanggil. Die dpt tau gak citer-citer sebelumnye oleh PK die ler agaknye.

Tetapi jawapan-jawapan guru aku kpd soalan-soalan jk siasatan adaler hampeh .

JK siasatan ditekan oleh keadaan tp amanah perlu dilaksanakan.

Kite tunggu ape lg video yg nak kuar dan kita lihat respon daripada PK.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Sunday, August 30, 2009

Petua-petua SCH.

Salam 1 Malaysia buat sume.

Dlm silat, guru-guru selalu ditanyekan anak-anak murid ade ke petua-petua yg boleh diberikan. Murid-murid mcm ni mmg byk. Klu guru xberi petua, die kate guru xbest. Xade ape-ape. Pening ler guru nak jwb. Maka si guru pun berikan petua-petuanye.

Semase aku bljr silat ade ler skt-skt diberikan petua oleh tenaga pengajar. Pd aku petua makne tips ler.

Tp ade gak di kalangan ahli-ahli nakkan petua-petua yg hebat-hebat ttg silat. Si guru pun cari ler petua-petuanye. Klu xde kang dikatekan xde std.

Ade kalangan ahli yg nak petua hebat-hebat. Tumbuk xnampak. Musuh xler tepis penumbuk dll.

Aku pasti dlm SCH mmg ade. Al-Marhum Ustaz Hanafi tentunye ade beri.

Tok Ak pun ade bg gak. Gitu gak ngan guru aku.

Aku nak tanye skt, adekah petua-petua ni same?

Adeke Al-Marhum bg sume petua pd sume org?

Persoalannye camne nak pastikan ia benar-benar dpd Al-Marhum? Atau Tok Ak dan guru aku pi kutip bende lain.

Lebih malang jika petua2 ni merepek ajer tp dikatakan Al-Marhum yg bg. Sape nak defend?

Mari kita bincang perkara ni.

Wednesday, August 26, 2009

Apakah pengalaman benar yang didapati semasa bergurukan guru aku?

Aku telah post tajuk "Apa itu perjuangan Al-Marhum Ustaz Hanafi b Hj Ahmad pada 10 Ogos dan dapati ramai yg telah lari tajuk termasuk aku ler sbb aku yg layan komen mereka. Jd aku buka topik baru yakni

"Apakah pengalaman benar yg didapati semasa bergurukan guru aku?'

Mari kite citerkan sebenar-benar citer agar ahli SCH dan org lain dpt tau dan dpt teladan mahupun sempadan.

Mari kita share.

Aku ngaku ler xrapat ngan guru aku sbb aku jumpe die pun tiga kali sj pastu takde lg. Pd aku, die biase aje. Xde hebat mane pun. Aku lihat die ni suke tinggi diri.

Monday, August 10, 2009

Apa itu perjuangan Al-Marhum Ustaz Hanafi bin Hj Ahmad?

Di atas permintaan sorang sahabat pena aku, mari kite bincang topik ni.

"Perjuangan Ustaz Hanafi : Bukan untuk dirinya & Keluarganya, Tetapi untuk Bangsa, Agama & Semangat Kebangsaan.."

Kpd sesiapa yg ade info, sila berikan maklumat demi kepentingan kite bersame. Aku timbulkan persoalan pertama;

1. Apa itu perjuangan Al-Marhum Ustaz Hanafi b, Hj Ahmad?

Saturday, August 1, 2009

Komentar Buat Penyokong CM

Syukran

Jawapan aku dlm warna oren.

Anonymous said...
salam..baguslah kalau anda2 semua sudah tahu menilai siapa yang benar dan siapa yang salah..tetapi alangkah malangnya sebab baru sekarang anda semua melihat bahawa guru utama anda itu mempunyai perangai yang tidak baik..bukankah dari dulu lagi hakikat ini sudah terbukti apabila guru utama anda itu mengisytiharkan dirinya sendiri sebagai guru utama sedangkan dia sudah kalah di dalam mesyuarat agung??

Lambat lak aku komen pendpt ni. Xpe. Janji jwb. Aku boleh anggap ni komen dpd otai dlm CM. Pd aku ni pendpt yg xbetul sbb persatuan xlantik guru utama. Dlm hal ni Tok Ak. Bukan PSSCM yg lantik Tok Ak jd guru utama. Ni ler pahaman mereka. Pegang Presiden otomatik jd guru utama. Otai ni xpaham yg perlantikan di mesyuarat agung tu hal presiden bukan guru utama. Ni yg diberitau pd aku.

memecahbelahkan persatuan yang asalnya 'satu' menjadi 2 dan kini 3..sungguh pelik..anda semua mempunyai pemikiran yang rasional..tetapi masih berguru dengan orang yang tidak sepatutnya menjadi guru tetapi hanya menginginkan jawatan untuk kepentingan diri semata-mata...renung-renungkan...

July 18, 2009 5:04 AM

Ni 1 pendpt yg xbetul. Aku dah jelaskan di atas. Tok Ak telah didpti salah oleh Jakim kerana bawa pahaman sesat. Pastu tobat. Jakim terima tobat. Ni puak CM kene paham dan jgn lupa. Tok Ak dah sgt uzur dan xleh jlnkan tugas guru utama CM skrg. Jd camne nak lantik pemangku guru utama CM? Buat ler mesyuarat agung PSSCM utk lantik guru utama baru.


Anonymous said...
sedarlah bahawa kebenaran akan terserlah jua..dari satu dipecah2 kan jadi 2, pastu di ja3 pulak..Allah Maha Mengetahui. Insaflah dan bersatulah wahai warga silat cekak dibawah Guru yang Mursyid Lagi Siddiq..amin~
July 31, 2009 9:19 PM

Klu xsilap aku, si komentar ni sama ngan posting yg bertarikh 17 Julai tu. Kebenaran ape yg kamu maksudkan? Pd aku kebenarannya adalah Tok Ak dah bawa ajaran sesat. Jakim yg kate. Pastu tobat. Apakah ni guru yg mursyid lagi siddiq?

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.


Sunday, July 26, 2009

Mengapa SUA 2006-2009 Tak Adakan Mesyuarat Agung Perwakilan Luarbiasa?

Dlm posting aku dulu, aku ade nyatakan ttg peraturan 18 dlm perlembagaan PSSCUHM. Ape peraturan utk adekan satu mesyuarat agung perwakilan luar biase. Nampaknya PK tidak mau berbahas ttg fakta ini.

Begitu gak ngan psoting-posting aku yg lain ttg merungkai kes cabul guru aku. Xde gak perbahasan ttg fakta kes dan hujah-hujah.

PK telah tuduh selme ni, SUA MMK 2006-2009 xberani buat mesyuarat agung perwakilan luar biasa. Ini yg dinyatakan PK. Cawangan-cawangan bising. Persoalanye apekah permintaan ini mematuhi peraturan 18 tu?

Dikatakan SUA 2006-2009 xpanggil mesyuarat agung perwakilan tu disebabkan beberapa perkara. Yg pertama, ia xdiminta secara bersama oleh cawangan-cawangan. Kedua, apakah isu yg ingin dibincangkan?

Sejak kes cabul tu berlaku dan ahli telah mengadu kpd MMK 2006-2009, tindakan-tindakan telah diambil oleh MMK 2006-2009 dengan penubuhan jk-jk siasatan dan penghakiman dan keputusannye sume dah maklum. Ini berlaku dari bulan Mac-Ogos 2006. Masa tu xtimbul soal nak adekan mesyuarat agung perwakilan.

Bila tindakan diambil utk menggantung keahlian guru aku pada bulan Ogos 2006, barulah ada ura-ura utk adekan satu mesyuarat agung perwakilan luarbiase.

Dikatekan permintaan cawangan2 xdibuat secara bersama.

Dikatekan agenda mesyuarat agung perwakilan luarbiase adalah ttg ketaksah perwakilan Pulau Pinang krn pendaftaran cawangan tersebut bermasalah.

Naper lak agenda ni? Naper xkes cabul? Naperx kes gantung ahli guru aku?

Klu agenda utk bincangkan penggantungan keahlian guru aku mgkn munasabah.

Klu agenda adalah kes cabul lg bagus. Boleh sume perwakilan tengok video tu.

Tp x. Agendanya ttg isu perwakilan Pulau Pinang yg xsah.

Ikut citernye ada org kuat PK yg buat laporan polis utk nyatakan cawangan Pulau Pinang xsah. Rasenye pihak PK tau sape yg buat hal ni.

Yg peliknye jika benar cawangan Pulau Pinang tu xsah, sape YDPnye ketika tu?

Sape YDP ketika tu?

Tentu PK tau sape die?

Klu ler xtau jaga cawangan camne nak jaga bende besar lg?

Dikatakan permintaan cawangan2 utk adakan 1 mesyuarat agung perwakilan luarbiase adalah xrelevan sbb isu perwakilan Pulau Pinang tu xtimbul semase mesyuarat agung perwakilan 2006 bulan Mac tu.

Jika nilah isunye patutnye mesyuarat agung perwakilan luarbiase diadakan lebih awal lg bukan bulan Ogos.

Kes sebenar adalah kes cabul guru aku.

Kes sebenar adalah kes gantung guru aku.

Rumusannya, SUA xpanggil mesyuarat agung pada ketika tu adalah tepat dan benar.

Ini terbukti selepas Omar ahli dr Melaka mengheret persatuan ke mahkamah atas isu ni dan kalah.

Setahun setengah kes ni berada di mahkamah dan akhirnya Omar kalah.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Thursday, July 23, 2009

Kuasa MMK 2006-2009 Tamat Pd 11 Mac 2009?

PK dakwa tarikh tamat tempoh kuasa MMK 2006-2009 yg dipilih pd 11 Mac 2006 adalah pd 11 Mac 2009. Tu yg dicanangkan seluruh negara tp perlembagaan PSSCUHM xsebut perkara tu. Klu dibaca apa yg dinyatakan oleh perlembagaan PSSCUHM adalah:

18. Mesyuarat Agung Perwakilan hendaklah diadakan tiap-tiap tahun. Mesyuarat Agung Perwakilan bagi persatuan ini hendaklah diadakan secepat mungkin selepas ditutup tahun kewangan pada tahun terakhir tetapi tidak lewat daripada bulan Jun pada mana-mana satu tarikh, masa dan tempat yang akan ditetapkan oleh Majlis Mesyuarat Kebangsaan. Fungsi Mesyuarat Agung Perwakilan:-

(a) Untuk menerima penyata tahunan Majlis Mesyuarat Kebangsaan mengenai kerja-kerja persatuan bagi tahun yang lalu.

(b) Untuk menerima penyata tahunan daripada Bendahari Agung dan kira-kira tahunan yang telah diaudit bagi tahun yang lalu.

(c) Untuk memilih Majlis Mesyuarat Kebangsaan dan melantik Juru Audit untuk tempoh tiga (3) tahun sekali.

(d) Untuk membincangkan usul-usul dan cadangan-cadangan yang dibawa kepadanya.

(e) Untuk melantik Pengerusi Tetap untuk Mesyuarat Agung Perwakilan.

Ya. xde mesyuarat agung perwakilan diadakan pd tahun 2007 dan 2008. Sebab-sebab telah dinyatakan dlm posting dulu.

Tp utk menyatakan tamat tempoh kuasa MMK 2006-2009 pada 11 Mac 2009 adalah xbetul sbb jika ikut peraturan PSSCUHM ini ia tamat pada bulan Jun bermaksud 30 Jun.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Saturday, July 18, 2009

Jawapan Kepada Komentar

Syukran

Oleh kerana kamu jwb jawapan aku dlm [ ], maka jawapan aku kali ni dlm warna merah.

Anonymous said...
[Maaf. Aku xsetuju. Mesyuarat pada 28.3.09 xsah krn xikut peraturan-peraturan tu.]"mana ko tahu tak ikut peraturan2 sedangkan ROS menerimanya? ko bukannya ROS yang nak menentukan sah ke tidak. ROS dah kata sah so, tak payahlah ko nak pertikaikan. kalo salah, saman la ROS atau pihak kami sebab menggunakan lambang dan logo secara rasmi. awat xberani ka? seperti yg aku katakan, pihak persatuan mmg PENAKUT sebab DAH BUAT SALAH"TAPI PIHAK PERSATUAN PENAKUT SEBAB DAH BUAT SALAH. Selepas kehendak seluruh cawangan di Malaysia tidak dilayan oleh S/U Agung Ramlear, baru lah semua kes masuk mahkamah. dah nampak sangat berat sebelah sebab S/U pun terlibat sekali.

Soal ROS sama-sama kita nantikan. Oleh kerana PSSCUHM jd celaru sbb guru aku cabul maka soal takut atau tidak xtimbul.


[Pasal ape nak takut? Ikut citernye bukan gitu. Aku telah terangkan dlm posting aku dulu. Bila guru aku guna strategi 2 dlm 1, MMK 2006-2009 sewajarnye pertahankan persatuan. Sape mahu Presiden/Guru utama yg cabul anak ahli? Hanya PK yg bersifat taksub aje yg mau.]"ko sendiri ikut cerita org so pandangan ko masih meragukan, sedangkan aku memang dengar kedua belah pihak drpd awal kes. seperti yg ko cakap itu kes individu so biarlah diselesaikan di mahkamah. sekiranya PP merasakan GU bersalah dan hendak menggantikan yg baru, suruhlah yg baru tu amik mandat drpd GU tu, rasanya ahli seluruh Negara pun xmenghalang spt kes 93. 3 Am ni memang kasi putaq-belit ahli. aku pernah bersemuka dengan dia 1 ketika dulu bertanyakan hal mandat ni dan mati2 dia mempertahankannya sepertimana di VCD tu, lepas kes berlaku dia citer lain plak kt aku menyebabkan aku rasa 3 am ni lagi keji drpd GU sebab perangan mcm Abdullah bin Ubai"

Maaf. Bukan sume ikut pahaman kamu ini


Tuan Gugat kena ingat satu perkara, jangan ingat mesyuarat agung Luar Biasa dibuat pada Mac tersebut membuta-tuli.[Maaf. Aku xsetuju. Mmg ia dibuat membuta-tuli. Ikut citernye, ia berlaku selepas MMK 2006-2009 keluar notis bubar cawangan dan ahli-ahli yg xsokong keputusan MMK. Mesyuarat ni dibuat membuta-tuli sbb tu xikut peraturan maka xsah ler. Klu kamu xsetuju tu hak kamu. Ni pandangan aku.]"sekali lg aku bgtahu ko tu bukan ROS nk tentukan sah atau tak? ROS dah kata SAH. ko sape nk pertikaikan?"Semua perkara telah dirujuk kepada ROS terlebih dahulu Tuan Gugat je yg tak dapat info sebab sibuk berkelana membuka aib org dalam internet selama 3tahun.

Seperti yg aku ckp td ROS akan tentukan. Sama-sama kita tunggu.

[Aku rase dua-dua pihak ada rujuk kpd ROS]"itu ko rasa, Pasti ke? sebab kalo betul PP dh rujuk ROS dan berada di pihka yg benar, diorg dh bleh amik tindakan pd pihak kami"Setelah perbincangan dilakukan, ROS yg memberi cadangan untuk buat Mesyuarat Agung Luar Biasa.[Jika ni benar, aku cabar kamu keluarkan di website kamu yg ROS cadangkan perkara ini. Boleh ler kite tau sape pegawai ROS tu.]"kenapa plak nk tahu sape pegawai ROS tu?nonsense! takde kene mengena pun. kalo website tu aku yg buat memang aku dh letak pun. aku rasa diorg tak letak kt website tu pun sebab taknak korg tahu sape pegawai tu. dh tahu motif korg"pihak Kami ada bukti menunjukkan sejak 2006 surat telah dihantar oleh cawangan seluruh negeri ke pihak persatuan utk buat mesyuarat agung luar biasa.

Alasan ni pd aku kurang konkrit. Aku tau MMK 2006-2009 tolak permintaan utk adakan mesyuarat agung perwakilan luar biasa sebab cawangan xikut peraturan. Dan dah jd kes mahkamah dan Omar dah kalah.

[Yg ni aku tau. Ikut citernye, ia tidak dibuat ikut peraturan. Lg pun dah jadi kes mahkamah dan Omar kalah. Pi baca betul-betul peraturan tu dan paham kan.]" ko no tak paham2, kes Omar tu masuk mahkamah sebab PP PENAKUT NAK MAMPUS untuk buat Mesyuarat Agong Luar Biasa yg didesak oleh semua cawangan samada Pecat GU @ dibubrkan MMK. keputusannya belum pasti. Tapi disebabkan KEBACULAN PP berdegil xnak buat. abg Omar baru bwk kes ni ke mahkamah dgn harapan akan ada mesyuarat Agung Luar Biasa dapat diadakan. Malangnya PP BACUL.

Bila kamu guna perkataan bacul boleh. Bila aku guna balik kamu marah (betul Abumie?) Pd aku guru aku lg bacul sbb bila dah cabul pi merata-rata raih simpati ahli-ahli. Bila dipanggil utk hadapi jk siasatan, bawa geng same. Bila hadiri mesyuarat MMT pada bulan September 2006 pun angkat geng.


"[xperlu cabar aku ttg hal video tu. Aku mmg xde. Ada paham? Usah sebut pasal dosa ler. Bila guru aku pi masuk dan sentuh budak tu, xdose ker? Kamu beritau aku mana ayat Al-Quran atau Hadis yg kata perbuatan tu xdose?"aku tahu la ko takder video tu tapi tak salahkan ko tolong cuba dapatkan. Ko nampak ke benda tu berlaku? tengok dgn mata tak semestinya benar, dengar dengan telinga pun tak semestinya benar. INGAT TU!"
July 17, 2009 10:42 PM

Aku tau tu tp apa hal guru aku pi masuk ruma tu dan raba budak tu. Ni bukan aku ckp tp guru aku yg ckp. Takkan kamu nak salahkan aku lak.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Friday, July 17, 2009

Antara Gugat Dan Abumie 2

Syukran

Jawapan aku dlm [ ]

Anonymous said... Salam..
wah, terharu la, siap bukak topik baru! tenkiu!
[Bukan aku nak sgt bukak tp sbb ruang komen ni skt sgt jd terpaksa bukak.]

4) saya simpulkan (conclude) je la ye part yg ni...tuan dah tengok video tu, so tuan berhak dgn decision tuan...tapi saya dan kebykan rakan2 masih lagi menunggu utk menonton video ni, jadi kamu kena la hormati pendirian kami...sbb kami tak boleh la nk ambil kata2 kamu secara bulat2! kami kena la tgk jugak dgn mata kepala kami sndiri, ok? so saya faham&hormat pendirian tuan, dan tuan kena la buat yg sama kpd mereka2 yg belum tonton video tu...
[Aku setuju. Syukur aku dpt tengok ngan mata kepala aku sendiri.]

utk soalan2 yg tuan kata bodoh tu, tuan x paham ke yg saya berkias2 kepada tuan? ok la, mungkin silap saya krn tak pandai nk susun ayat...gini la, direct to the point bak kata PPSMI[Maaf jika aku silap tp tgk ler cara kamu tulis.]

yg saya maksudkan adelah, dlm silat cekak ni, apabila dilihat dlm salasilah perguruan, tuan nmpak tak mcmana guru-guru tersebut dilantik? nampak tak flow dia? guru2 tersebut dilantik di dlm mesyuarat beramai2 ke, atau antara 2 org sahaja (guru lama & guru baru)?
[Ya mmg ada flow tp hingga takat mane?]

utk kes Pak Ak pulak, meh kita kaji sket..
kita ambil dulu kisah antara Panglima Tok Rashid dan juga Tok Ya Said.. Tok Rashid pesan: Tok Ya adalah pemegang amanah, dan kelak bila ada yg berhak mai tuntut, hendaklah dikembalikan...betul?
[Betul. Ini janji antara Tok Rashid dan Tok Ya. Ia sempurna ditunaikan.]

berbalik kpd Pak Ak..menurut beliau, arwah Ustaz berpesan kpdnya utk menjaga silat ini (sebagai pemegang amanah) sehinggalah yg berhak tu cukup umur...betul?
[Ya. Menurut kata beliau aje ler tanpa pengesahan. Tp jelas kata-kata beliau boleh dipertikaikan krn die sendiri tak tunai janjinye. Ikut citernye, die sendiri kate yg Al-Marhum Ustaz Hanafi xserah ape-ape kpdnye ttg hal silat.]

nmpak tak persamaannya? dlm kedua-dua kes, amanat itu hanyalah dlm bentuk lisan/pesanan, dan kedua2 org itu juga pula adalah pemegang amanah! boleh dikatakan special case!
[Antara Tok Rashid ngan Tok Ya ok tp ttg Tok Ak ni ntah ler. Boleh dipertikaikan krn die teruskan ngan CM hingga skrg. Tu pun dengar citer dah ade pemangkunye.]

dalam kes Tok Rashid, beliau mungkin x dpt mencari pewaris yg layak & berhak mewarisi silat ini pada ketika itu (kan ade wabak taun masa tu)..maka berpesanlah beliau kpd yg memegang amanah, utk memberikan semula kpd yg berhak, tatkala pewaris itu muncul kelak...
[Ya itu cara org dulu. Dan Tok Ya telah tunaikan wpun pastu die sambung ngan Silat Kalimah. Ikut citernye ler.]

agak sama juga dgn kes arwah Ustaz, bezanya cuma beliau bukannya tidak dpt mencari pewaris yg layak & berhak, cuma pada ketika itu orang itu masih belum cukup umur! maka berpesanlah beliau kpd Pak Ak, pegang dulu silat ni sehingga yg berhak tu cukup umur..setelah itu, pulangkanlah ianya kembali!
[Mungkin ya jika ambik bulat-bulat ckp Tok Ak. Tp die sendiri pusing ckp selepas tu dan teruskan ngan CM. Yg sebenarnya, Al-Marhum Ustaz Hanafi tidak namakan penggantinye. Jika info aku ni salah, kamu buktikan ianye salah. Ketika ni PP yg lantik Tok Ak jd guru utama. Ade majlis angkat sumpah lg.]

dlm kes Joe Marwi, sape pula guru beliau yg mewariskan silat ini kpdnya?
[Ikut citernye, bila guru aku dilantik jd guru ia dibuat secara hitam putih. Semasa Tok Ak, ia dibuat secara lisan saja. Guru aku letak tandatangan. Naper perkara ni dibuat? Ia dibuat sbb dlm hal Tok Ak dulu, beliau telah cemarkan SC dengan ajaran sesat yg disahkan oleh Jakim. Ramai ahli terkesan sbb hal ni.]

jadi, sekali lagi soalan saya: kalau ikut salasilah perguruan, ada tak antara guru-guru, mahupun para pemegang amanah silat cekak yg terdahulu, dilantik oleh ahli2 majlis mesyuarat?
[Tak setuju sbb semasa Tok Ak dulu beliau dilantik oleh PP. Ikut citernye ada majlis angkat sumpah jawatan secara lisan. Tapi disebabkan kes Tok Ak tu, dlm hal guru aku, majlis angkat sumpah dibuat dan didokumenkan.]

ya, betul maksud pantun itu sepertimana yg tuan katakan..saya tau tu, tapi yg saya tanya kat tuan adalah: kenapa arwah ustaz selitkan rangkap itu ke dlm Pantun Silat Cekak? secara amnya, ya, itu ciri2 sebenar guru...tapi jgn lupa, secara KHUSUSNYA beliau merujuk kepada guru silat cekak! kalau tak, buat ape nk selitkan rangkap tu? bukankah rangkap2 yg lain dlm pantun tu semua berkisar tentang silat cekak? awat bila tang guru je, bukan berkisar ttg guru silat cekak plak? sekali lagi saya tekankan, namanya pun PANTUN SILAT CEKAK!!
[Aku kurang setuju. Kamu baca betul-betul pantun itu. Ingat ianye dibuat oleh Al-Marhum Ustaz Hanafi shj. Tak terpakai pd oleh guru-guru sebelum Al-Marhum Ustaz Hanafi - dr Tok Ismail, Tok Rashid dan Tok Ya.]


tuan kata saya pamerkan kebodohan saya tahap tinggi? saya x pernah merendah2kan diri tuan sampai sebegitu sekali...kita manusia, semua sama aje, tuan kena ingat tu.. ilmu & pengetahuan yg ada pada kita ni semua hak Allah SWT.. kalau seseorg itu pandai, itu disbbkan oleh rezekiNya! kalau ilmu seseorg tu agak kureng drp yg lain pun, itu ketentuanNya! jadi x perlu la tuan nk memperlekehkan seseorg manusia yg lain sampai sebegitu sekali! tuan pun adalah hambaNya juga!
[Aku dah terangkan diatas. Aku tindak gitu sbb cara tulisan kamu.]

6) saya x bohong pun? dah mmg betul saya x tau cerita tu, kan saya dah habaq dah? kamu baca balik betul2..
[Klu aku silap maafkan aku. Yg sebenarnya guru aku ler yg membuka pekung di dada semasa awal-awal kes ni utk raih simpati ahli-ahli.]

saya pun xde nafikan pun yg PK ada buat roadshow, betul tak? baca balik ayat2 saya tu betul2...yg saya pertikaikan adalah: kenapa PP tidak counter tindakan PK tu? buat la roadshow jugak! bawa sekali video bukti tu! kalau PP berada dlm kebenaran, dan mereka buat spt yg saya sebut tadi, saya rasa mmg ramai yg akan menyebelahi PP! tapi masalahnya, PP tak buat pun sebegitu?
KENAPA?
-Abumie-
July 17, 2009 9:09 AM

[Kan aku dah kate. Ikut citernye, bila berjanji kena tunaikan. Janjinye di Hotel Flamingo ape? Naper YDP/MMN tumpang sekaki dan kacau perjalanan jk-jk tu.?]

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Antara Gugat Dan Abumie

Syukran

Salam...

4) katakan la mahkamah putuskan bhw Abg mat x bersalah, jadi tidakkah tuan gugat meragui keputusan yg dibuat oleh PP?

[Bila ade keputusan nnt aku jwb. Klu aku xperlu buat jk-jk ni, terus lapor kpd polis mase tu. Sume setuju ke cara aku ni?]

bukankah ada kontradiksi di situ? mcmana 2 pihak berlainan yg mengadili kes ini, tapi terdpt dua keputusan yg berbeza?

[Mungkin ada kontradiksi sbb dlm mahkamah pun ade gitu. Magistret kate lain, yg tinggi kate mungkin lain.]

jadi saya tanya tuan sekali lagi, kalau la mahkamah putuskan bhw Abg Mat x bersalah, apekah tidak timbul keraguan atau tanda tanya akan ketelusan jk siasatan & penghakiman PP?

[Pada aku, aku xperlu ler nak rujuk pd jk-jk atau mahkamah ni sbb pada aku guru aku tetap salah. Dia masuk ruma tu dah salah. Kamu setuju ke ckp aku ni?]

saya tak silap pun? saya tak pernah kata pun Abg Mat x bersetuju dgn penubuhan jk-jk tersebut

[OK]
walaupun keputusan telah dibuat oleh PP, tapi adekah kita sebagai ahli x boleh mempertikaikannya? especially jika mahkamah putuskan bhw Abg Mat tidak bersalah?

[Seperti aku ckp, sume ni xrelevan sbb pada aku guru aku salah. Die sendiri mengaku sume ni.]

kalau kamu kata jk-jk tersebut telus, apa kata PP benarkan satu jk khas utk menilai kembali siasatan2 yg telah jk-jk tersebut buat? amacam, ade berani ka?

[Dari sumber-sumber yg aku tengok, ia jelas dan nyata. Aku dengar dan tengok ape yg guru aku ckp. Yg lain aku tolak. Ikut ni pun, guru aku salah.]

saya x kata pun Tok Ya x berjasa...yg saya maksudkan dgn pertanyaan saya itu ialah: kenapa ada yg jadik Pemegang Amanah...awat tak semuanya jadik guru?

[Aku xsetuju ngan pendpt kamu sbb bila Al-Marhum dah selesai belajar silat, kedua-dua pihak berjanji xleh ambik anak murid masing-masing. Jd pd aku Tok Ya adalah guru silat dan juga pemegang amanah Tok Rashid kpdnye. Aku jelas hal ni.]

biar saya jelaskan sikit utk tuan..maksud wasiat Panglima Tok Rashid adalah supaya Tok Ya memulangkan silat itu kpd yg berhak, apabila yg berhak itu muncul & menuntut silat itu! itu la maksud pesan Panglima Tok Rashid tu! MEMULANGKAN SILAT INI KPD YANG BERHAK!
[Ya aku jelas, janji antara Tok Rashid dan Tok Ya terlaksana.]

itu psl la almarhum Ustaz Hanafi buat rangkap pantun yg saya postkan sblm ni! dah nama pantun tu pun Pantun Silat Cekak, jadik bila disebut psl guru dlm pantun tu, sudah tentu la ianya berkisar ttg guru silat cekak! segala-galanya dlm pantun tu berkisar hal silat cekak, tapi takkan la bila mai tang guru, dia pi crita psl guru tusyen pulak kot?? haiyaa...

[Aku xsetuju pendpt kamu. Ia citer tentang ciri-ciri seorang guru yg benar. Kamu pi belajar lg. Aku jelas. Kamu yg kabur.]

lagi satu soalan utk tuan: semasa Almarhum Ustaz Hanafi jadi GUSC, ada ke sape2 yg 'lantik' beliau jadik GU? sudah wujudkah MMT pada ketika itu yg berkuasa melantik beliau menjadi GU?

[Pada aku ini satu soalan paling bodoh yg aku pernah dengar dari kamu. Yg lantik Al-Marhum Ustaz Hanafi jd guru SC adalah Tok Ya ler. Takkan ni pun kamu xtau.]

boleh lanjut lagikkk...agak2 tuan la kan, zaman2 Panglima Ismail dan Panglima Tok Rashid dulu pun, ade ke satu majlis seperti MMT yg berkuasa utk melantik depa utk jadik guru silat cekak?!?!?

[Ni persoalan lg bodoh daripada di atas.]

KALAU LA ADA pun kan, takkan la Panglima Tok Rashid wasiat kt Tok Ya supaya dipulangkan silat ni kpd anak cucunya dari Kedah?? baik dia pesan kt Tok Ya supaya ikut keputusan 'majlis mesyuarat' tu aje!! heh heh heh...

[Kamu pamerkan kebodohan kamu tahap tinggi.]

6) saya pun x pasti sape yg x tunai janji dlm hal ni...ade yg kata PP yg pi kecoh dulu, ade yg kata PK...

[Kamu jgn bohong ngan aku. guru aku yg pi sana dan sini mintak simpati anak-anak murid. Std ape guru aku ni.]

so snang crite gini la, katakan la Abg Mat yg x tunai janji & pi merata M'sia buat roadshow...so, kenape PP x counter/bertindakbalas kpd tindakan PK? pi la buat roadshow gak, lawan la balik! apesal x buat? kalau berada di pihak yg benar, apa yg perlu ditakuti?! kata ada bukti video, haa, bawak la sekali!! hgpa takut apa?! pedulik la YDP ka, MMN ka, yg penting ahli kena tahu..hgpa kata YDP/MMN x bagi info kt ahli, so hgpa kena la ambik inisiatif sendiri utk bagi sendiri info tu kt para ahli!! ish ish ish...-Abumie-July 17, 2009 1:04 AM

[Yg aku lihat MMK 2006-2009 bijaksana dan berhati-hati dlm menjalankan tugas. Bukan sume ahli SC boleh diperbodohkan oleh PK]

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Sunday, July 12, 2009

"Mesyuarat Agung Perwakilan Luarbiasa" - 28.3.09, Sah Atau Tidak?

Heboh dikatakan sana dan sini kononnya PK telah kuasai kembali PSSCUHM. Betulkah? Aku telah terima 1 emel ttg peraturan-peraturan dlm perlembagaan PSSCUHM berkaitan bagaimana 1 mesyuarat agung perwakilan luarbiasa boleh diadakan. Baca betul-betul semua peraturan ini. Yg ahli PSSCUHM kene ler tau. Yg ahli silat aje.. baca dan paham. Jgn ikut-ikut ajer. Asyik kena tipu.

23. Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa akan diadakan :-

(a) Apabila difikirkan mustahak oleh Majlis Mesyuarat Kebangsaan; atau

(b) Dengan permintaan bersama oleh Majlis Mesyuarat-Majlis Mesyuarat daripada dua buah atau lebih cawangan-cawangan atau dengan permintaan daripada dua puluh (20) orang Ahli Terus Ibu Pejabat yang berhak mengundi yang menyatakan tujuan dan sebab-sebab mesyuarat itu hendaklah diadakan.

Permintaan-permintaan itu hendaklah dengan bersurat.

24. Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa yang diminta oleh cawangan atau oleh Ahli Terus Ibu Pejabat hendaklah diadakan dalam masa tiga puluh (30) hari daripada tarikh permintaan mereka diterima.

25. Kenyataan dan agenda untuk Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa ini hendaklah dihantarkan oleh Setiausaha Agung kepada semua Setiausaha Cawangan dan wakil-wakil ahli sekurang-kurangnya lima belas (15) hari sebelum tarikh yang ditetapkan bagi mesyuarat itu.

26. Ceraian 15 dan 17 peraturan ini yang mengenai koram dan penangguhan Mesyuarat Agung Perwakilan Tahunan akan dipakai juga bagi Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa ini, tetapi dengan syarat jika tidak cukup koram selepas sejam daripada masa yang ditetapkan bagi mesyuarat agung semula itu, maka mesyuarat itu akan dibatalkan. Cawangan-cawangan atau ahli-ahli tidak boleh meminta diadakan Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa bagi maksud yang sama selepas dari enam (6) bulan dari tarikh itu.

27. Setiausaha Agung akan menghantar kepada semua Setiausaha Cawangan dan wakil-wakil ahli satu salinan rangka butir-butir tiap-tiap Mesyuarat Agung Tahunan dan Mesyuarat Agung Perwakilan Luar Biasa dengan seberapa segera yang boleh selepas persidangan tamat.


Pada aku, ikut peraturan-peraturan ini, langkah PK mengadakan satu "mesyuarat agung perwakilan luarbiasa" pada 28 Mac 2009 adalah tidak sah dan terbatal. Tak timbul soal majoriti.

Mari kita bincang bersama.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Saturday, July 11, 2009

Jawapan Kepada Komentar RIMA

Seperti yg aku pernah janji, aku tunai skrg.

Buat rima:

Pertama sekali, saya meminta maaf atas kekasaran bahasa si komentar sebelum ini.
[Naper perlu minta maaf, kamu kenal ke si komentar tu?]

Even so, saya faham apa yg cube dtekankn olehnya. Jika sedara tidak mahu menjawab atas dasar kekasaran bahasa, saya tanyakn kembali soalan itu kepada sedare dgn bahasa yg baik.Secara ringkasnya, kenapa gadis yg kononnya dicabul itu tidak perlu bersumpah dengan kitab Allah sedangkn GU disuruh bersumpah?

[Aku telah jelaskan. Kaedah sumpah ngan kitab Al Quran mmg xde. Aku gak ada bg tau masa awal dulu, otai-otai ada syorkan agar dua-dua pihak sumpah cara Islam (bukan guna kitab Al-Quran tp ngan sebutan-sebutan waulahi dll) dihadapan saksi-saksi kedua-dua belah pihak. Ini diperingkat awal tp guru aku xberani. Gadis tu bukan yg kononnya dicabul tp ia mmg dicabul. Tu sebab guru aku kena caj kes cabul di mahkamah tu.]

Saya tidak akn menerima jawapan sedara jika sedara menyatakn tidak ada cara tersebut di dalam al-Quran. Jika itu alasn sedara, mengapa pihak sebelah sana menyuruh GU bersumpah seperti itu? Takkan mereka tak tahu hukum tersebut tiada dalam al-Quran? Saya bukan hendak mempersoalkn hukum di dalam al-Quran, tetapi tindakn yg diambil oleh pihak sebelah sana.
[Sekali lg aku tegaskan xde kaedah sumpah guna kitab Al-Quran. xcaya tanye ler mane-mane ustaz.]

Mengikut apa yg saya tahu, keperibadian dan akhlak gadis itu boleh dipersoalkn. Nak tahu kenapa bolehlah sedara soal jiran2 keluarga gadis itu. Tanyalah mereka mereka macam mana keadaan gadis itu selepas kes tersebut. Kononnya trauma, tetapi tidak yg seperti dilihat oleh jiran2 yg lain. Sedara siasatlh perkara ini.

[Kamu tau dr sape? aku dah terangkan jika anak gadis ni seperti yg kamu gambarkan maka lg ler guru aku xleh masuk ruma dan sentuh tubuh budak tu. Ni aku telah terangkan dlm posting merungkai kes cabul. Kamu sendiri suruh aku siasat tp kamu sendiri dah buat ke? aku dah buat.]

Saya mmg tahu, kitab-kitab Allah yg sebelum al-Quran dimansuhkan apabila turunnya al-Quran. Memang, kita harus mengikut Syari'at Nabi Muhammad SAW. Walaupun saya ni kurang arif dalam bidang agama, tetapi saya rasa kita boleh gunakn hujah Nabi Yusuf A.S tersebut.

[Dlm kes cabul ni, ia bukan same seperti kisah Nabi Yusuf A.S. Ini kes cabul bukan kes goda sebab guru aku yg pi ruma tu bukan gadis tu yg pegi rumah guru aku. Atau jika guru aku dijemput oleh gadis tu skali pun, guru aku xleh dtg pada waktu tu.]

Jika ianya tidak boleh digunakn, apakh motifnya Allah S.W.T menurunkn ayat berkaitan dengan kisah Nabi Yusuf ini? Setiap ayat al-Quran boleh digunakn sebagai hujah. Jika ianya tidak boleh digunakn, maka tidak ada gunanya ia diturunkn. Setiap ayat yg diturunkn adalah sebagai panduan dan iktibar. Wallahualam, saya tidak sepandai sedara dalam bidang agama, hanya pandangan saya.-rima
June 1, 2009 12:54 AM

[Setau aku kisah ni disebut-sebut kununnya kes cabul guru aku ni same ngan kisah Nabi Yusuf A,S sdgkan ia bukan gitu.]

Sunday, July 5, 2009

Jawapan kpd komentar - 6 Jul 2009

Setelah aku rungkai kes cabul guru aku dlm posting terdahulu, aku ada kata aku akan komen komentar-komentar yg lain.

Isu pokok, aku telah jelaskan.

Adalah benar dan tepat bahwa sekiranya guru aku xbuat keje tu, SCH tidak berpecah-belah sehingga hari ini. Aku dapati tiada yg menyangkal dakwaan aku tu. Sume terima agaknya.

Pastu, aku nak jawap komentar-komentar dulu yg aku minta tangguh utk jawab.

Masanya telah sampai utk aku jwb.

Ingat ini pandangan aku. Xsemesti betul.

Aku nak jwb komentar ni.

Anonymous said...
kalu aku nak jadi guru silat cekak pu boleh tapi sah ke tak kalu tanpa mandat....kalu aku nak raja pun boleh tapi sah ke tak tanpa mandat?Ingat mandat Silat Cekak lain tapi lain...Sebenar guru ada Hakikat, Dikuat pula amalan Syariat, Ditambah pula Ilmu Maarifat, Berpakaian pula dengan isyarat.
June 3, 2009 9:32 AM

Ikut citernye gini.

Sape ingat pihak yg melantik Tok Ya sebagai guru silat.
Sape?
Bukankah kuasa yg melantik ni makna memberi mandat kpd Tok Ya sebagai guru silat?
Bolehkah kita ambil ni sebagai contoh sah ttg hal mandat ni?

Selepas Al-Marhum belajar SC dpd Tok Ya bukankah Al-Marhum Ustaz Hanafi dpt mandat dpd Tok Ya? Pada ketika tu, ada dua guru sbb janjinya semasa tu masing-masing xleh ambil anak murid masing-masing. Mandat diberikan oleh Tok Ya kpd Al-Marhum Ustaz Hanafi.

Setuju?

Ingat Al-Marhum Ustaz Hanafi xdpt daripada keturunan beliau. SC bukan silat pusaka keluarga Al-Marhum Ustaz Hanafi.
Jika benar, mana bukti dan keterangannye?

Ikut citernye.

Antara Al-Marhum Ustaz Hanafi ngan Tok Ak, xde bukti yg sah ttg hal mandat ni. Jika benar ada bukti, xler PSSCM terkapai-kapai selepas Al-Marhum Ustaz Hanafi meninggal dunia.

Sebenarnye Al-Marhum Ustaz Hanafi tidak menamakan penggantinya.

Xde keterangan yg mengatakan Al-Marhum Ustaz Hanafi memberikan mandat kpd Tok Ak.

Jika benar ada, boleh ler kemukakan bukti atau saksi.

Ikut citernye xgitu. Al-Marhum Ustaz Hanafi xberikan wasiat kpd sesiapa pun utk jd guru utama.

Sebenarnya yg memberikan mandat kpd Tok Ak sebagai guru utama SC adalah PP. Sila rujuk camne Tok Ya dilantik sebagai guru silat. Siape yg beri mandat?

Bila Tok Ak melakukan kesalahan rosak akidah (Jakim yang kata), PP tarik balik mandat Tok Ak sebagai guru utama dan melantik guru aku sebagai guru utama.

Namun sebahagian ahli-ahli yg taksub ngannya xleh terima keputusan ni. Maka PSSCM melantik Tok Ak sebagai guru utama CM. Jika mana-mana pihak nak tahu, inilah guru persatuan.

Aku nak tanya, di zaman Al-Marhum Ustaz Hanafi dulu, PSSCM yg lantik Al-Marhum Ustaz Hanafi jd guru utama ke?

Dengar-dengar kate, Tok Ak sakit.

Dengar-dengar kate dah ade yg dilantik sebagai pemangku guru utama CM.

Sape yg lantik org ni? PSSCM yg lantik ler kut. Ini contoh guru persatuan yg diamalkan oleh PSSCM skrg. Ia bermula akibat gulungan yg xberpuas hati ngan PP.

Aku hrp ada penjelasan pihak CM. Aku hrp ade lak kata ade ijazah empat biji mata antara Tok Ak ngan pemangku guru ni.

Bila ia berlaku, aku pun nak tahu. Ada saksi, aku pun nak tau. Dulu dikatakan Tok Ak dah serah pada guru aku.

Yg ni aku xtau ler, apa yg diserahkan.

Bagi SC yg benar, pihak yg berikan mandat kpd guru utama adalah PP yg kini dikenali sebagai MMT.

MMT yg telah melantik guru aku sebagai guru utama dan MMT lah yg menarik mandat itu sebab kes cabulnya.

Pastu En Marwi dilantik oleh MMT sebagai guru utama yg sah hingga sekarang.

Dan aku dah citerpun ttg hal ni.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

Wednesday, July 1, 2009

Kisah Di Sebalik Jawatan Guru Utama

Kita sambung lagi.

Setelah jk penghakiman buat keputusan terhadap guru aku yg didapati bersalah, MMK 2006-2009 telah ambil keputusan lucutkan keahlian guru aku sebagai ahli PSSCUHM. Dengan sendiri jawatan presidennya turut gugur.

Pd ketika ni, perpecahan telah pun berlaku diakibatkan perbuatan guru aku yang gunakan strategi 2 dlm 1 yakni menafikan die bersalah dan menuduh otai-otai cuba jatuhkan die sebagai presiden dan guru utama.

Dlm pd itu Omar dr Melaka juga telah kemukakan kes mahkamah kononnya mesyuarat agung perwakilan 2006 tu xsah. Ini telah aku jelaskan dlm posting dulu dimana Omar kalah dlm kes ini dan MMK2006-2009 terus valid dan terus berkuasa.

Jd apa jd ngan jawatan guru utama?

MMK telah merujuk perkara ni kpd MMT.

Bersidanglah MMT pada bulan September 2006 di Hotel Del Palma Ampang.

Diberitakan mcm-mcm berlaku dalam mesyuarat ni. Aku pon pening. Aku pening sbb ikatan silatulrahim putus di kalangan ahli MMT di mesyuarat ni. PK yg melakukannya.

Ntah betul ntah tidak dikatakan PK telah siap surat letak jawatan sekiranya mesyuarat MMT ni menyingkir guru aku sbg guru utama.

Abg guru aku yg jd pengerusi dan die bertanggungjawab atas kelicinan perjalanan.

Diberitakan ramai penyokong guru aku hadir.

Diberitakan sebahagian mereka telah ugut ahli-ahli MMT yg hadir. Pengerusi buat de' ajer.

Diberitakan MMK tidak dpt bentang laporan kes guru aku termasuk jk siasatan/jk penghakiman.

Diberitakan keadaan mesyuarat MMT tak teratur kerana pengerusinya tak main peranan.

Disinilah berlaku citer sumpah quran yg aku xsetuju.

Mcm-mcm didengari.

Ntah ya ntah idak.

Apepun keputusannya MMT kekalkan jawatan guru aku sebagai guru utama.... updated 2.7.09

Kita sambung lagi.

Ya, keputusan utk kekalkan guru aku sebagai guru utama dibuat ketika ni. Atas apa sbb skali pun ia adalah satu keputusan oleh MMT.

Ade pendapat katakan peranan pengerusi MMT ketika tu telah sumbang kpd keputusan ni.

Ya ler, pengerusi mesyuarat MMT dibuat secara bergilir-gilir. Kali ni giliran abg guru aku. Yg mane satu. Yg keje di Mara.

Ikut citernye, surat letak jawatan dari kalangan keluarga telah dibuat jika keputusan MMT tidak kekalkan guru aku sebagai guru utama. Surat ni tertinggal dlm beg pengerusi.

Ntah ya ntah tidak.

Akibat lalai dan gopoh, pengerusi xikut peraturan mesyuarat MMT sebagaimana yang ade dlm perlembagaan.

Aku ada lihat minit mesyuarat yg dibuat oleh pengerusi ni lepas mesyuarat di laman web PK. Tulah gaya PK buat keje. Gopoh dan lalai. Mgkn tu trade mark mereka.

Yg tertipu ade ler para pengikut.

Yg bute, yg tuli dan pekak.... kpd kebenaran.

Ikut citernya guru aku sanggup berdepan ngan keluarga mangsa jika ia jadi kes polis.

Ingat ni bulan September 2006 yakni 6 bulan selepas peristiwa tu.

Dikatakan sbb keluarga mangsa xbuat laporan polis dulu krn mau kes ni diselesaikan oleh persatuan. Dengan habihnye mesyuarat MMT ni, urusan persatuan dikatakan selesai.

Xpasti otai-otai mane yg mintak gitu.

Diciterkan guru aku gak akan saman keluarga mangsa.

Atas sbb perkara ni, keluarga mangsa buat laporan polis setelah 6-7 bulan dpd peristiwa tu. Ikut hukum akal, kes ni lemah...

Klu aku, aku dah buat dah laporan polis awal agar guru aku kena cekup. Tp nilah takdirnye.

Bulan demi bulan berlalu.

Keadaan status quo. camtu gak.

Dari kronologi peristiwa, guru aku kena ngap pd bulan Januari 2007. Di ngap depan anak-anak murid.

Tu yg berlaku. Guru aku ditahan reman slama beberapa hari.

Dptlah die pengalaman dlm lokap, kene siasat, pakai baju lokap??? ntah...

Ya disini ada natural justice gak.

Disoal siasat. guru aku jd OKT.

Selepas siasatan oleh polis dikatakan ada kes.

Ya ada kes.

Ada kes
Ade kes

Sape kata? ..polis kate.
Sape kate?.. pihak pendakwa raya.
Guru aku xlepas.

Ikut citernye, kes didengar di mahkamah Ampang.

Apa patut dibuat seterusnya? Apa patut tindakan MMT?... updated 3.7.09

Ya apa patut MMT lakukan?

Ingat pada ketika ni guru utama adalah guru aku.

Ingat pada ketika ni guru aku bukan ahli dan presiden PSSCUHM lagi.

Jd masa guru aku kena ngap depan anak murid oleh pihak polis, dia adalah guru utama yg sah.

Jd ape perlu dilakukan skrg?

Guru aku kene ngap.

Nama baik silat terjejas.

Suka tak suke MMT kene bersidang ler.

Sume ahli MMT dipanggil utk bersidang pada bulan Mac 2007.

Di hotel yg same - del palma ampang.

Ingat pd kali ni pengerusi mesyuarat MMT org lain bukan abg guru aku.

Ingat pd kali ni keadaan lain.

Apa yg berlaku, PK boycott mesyuarat MMT ini.

Mererka boycott sebab takut nak berdepan dengan PP.

Ya mereka takut sbb senario berbeza.

Mereka takut kerana kali ni mereka akan diasak.

Mereka takut kerana akan berdepan dengan PP yg lebih bersedia.

Ikut citernye, di saat-saat akhir hendak mesyuarat pun ada ahli MMT yg pujuk PK hadir.

Dengar kata doktor tu.

Akhirnya MMT pun bersidang dan seterusnya melantik En Marwi b. Latif menjadi guru utama.

Sape nak pertikai boleh pertikai tp tu yg berlaku.

Semasa Tok Ak dilantik jd guru utama dulu, siapa yg beri mandat. Badan mana? Tentulah para pendukung pada ketika tu.

Bila Tok Ak ada kes sesat akidah, badan mana yg lantik guru aku sebagai guru utama? Tentulah MMT ni.

Aku pun nak tau bila Tok Ak pergi nanti siape nak jadi guru CM. Aku gak nak tau badan mana lak nak lantik guru pengganti.

Desas desus ade.

Tu kita citer lain kali.... updated 5.7.09

Friday, June 26, 2009

Guru Aku Setuju Tubuh JK Siasatan

Kita sambung lagi.

Usaha otai-otai utk adekan majlis sumpah cara Islam tak jadi krn guru aku xmahu. Die takut kut. Takut hilang jawatan. Takut xde duit.

Tp pi masuk ruma tu ape pasal?

Pi cabul anak gadis tu pepasal?

Guru aku juga ada jumpa senior people. Senior people yg muda dpd otai-otai tu.

Citer punye citer cetus ide utk tubuh jk siasatan dan jk penghakiman.

Ide tetap ide.

Guru aku setuju.

Die setuju.
Die setuju.
Die setuju.

Ide ni dibentang dlm mesyuarat MMK 2006-2009.

Akhirnya MMK 2006-2009 putuskan penubuhan jk-jk ni wpun ade yg xsetuju.

Aku dpt bygkan betapa berat tugas ni sbb yg nak dibicarakan adalah Presiden. Guru Utama lain.

PSSCUHM pasal persatuan bukan persilatan.

Ikut dokumen yg aku tengok, jk-siasatan dipengerusi oleh Pak Yahya - legal advisor PSSCUHM. jk-penghakiman oleh Pak Che Yusuf , ahli MMT.

MMK berikan masa 40 hari utk selesaikan kes siasatan/penghakiman.

Apakah MMK 2006-2009 boleh tubuh jk-jk ni? Tentu boleh dan guru aku setuju.

Ingat dia yg setuju...

Dikatakan atas sifat xmahu mempengaruhi tugas jk-jk ini, guru aku berihat dan Pak Nasir memangku jawatan Presiden.

Pada ketika ini, xtimbul citer otai-otai ingin jatuhkan guru aku.

Kita sambung lagi.

Ya pd ketika ni xtimbul soal nak jatuhkan guru aku.

Dikatakan sume setuju.

Aku boleh paham betapa susahnye nak jlnkan perkara ni.

Ye ler. die guru. Die gak presiden.

Setau aku siasatan dalaman ni hanya tuk jawatan presiden bukan guru utama.

Bolehke MMK 2006-2009 buat bende ni? Tubuh jk-jk ni?

Tentu bole...ikut perlembagaan PSSCUHM ler.

Dipanggil pule wakil-wakil MMN dari seluruh negara ke Hotel Flamingo.

Diberikan taklimat.

Dikatakan sume setuju beri peluang kpd jk siasatan/penghakiman buat keje.

Sume setuju jgn campur tangan.

Sume setuju jgn citer pada ahli-ahli lain.

Sume setuju jgn sebar-sebar berita angin dan citer-citer sbb ia akan memalukan sume pihak.

MMK 2006-2009 akan panggil semula utk taklimat setelah habih siasatan dan penghakiman.

Sume setuju berikan kepercayaan kpd jk-jk ni.

40 hari diberi masa.

Persoalannye boleh ke jk-jk buat keje tanpa gangguan?

Cukup ke masa tu?

Boleh ke dikawal?

Berwibawa ke pengerusi dan ahli-ahli jk ni?

xkan dipersoalkan?

Bermule ler episod baru..... updated 29.6.09


Kita sambung lagi.

Seperti yg aku terangkan dlm posting dulu, kewibawaan jk-jk akan dipersoalkan. Bukan kerna mereka tak wibawa tp di ganggu oleh guru aku dan para penyokongnya.

Aku xpertikai kewibawaan jk-jk ni. Mereka dilantik oleh MMK 2006-2009 dgn skop tugas yg tertentu.

Jk siasatan perlu siasat dan sedia laporan.

Jk penghakiman memutuskan hukuman yg adil.

Aku tau abg guru aku ada di dua-dua jk. Aku tau siape mereka. Dlm jk-jk tu juga ada yg pro guru aku.

Tp tu xkisah.

Jk-jk ni sah.

Siasatan sah.

Penghakiman sah.

Mcm-mcm berlaku semasa jk-jk ni bertugas.

PK terus ganggu dan ganggu jk siasatan dan jk penghakiman.

Ada YDP MMN yg berlagak lebih pandai daripada jk-jk. Mereka yg jln siasatan sendiri dan ganggu kerja-kerja jk. Janji tinggal janji.

Satu persatu dipanggil - keluarga mangsa, saksi-saksi. Mcm-mcm keterangan di ambil. Mereka bersumpah utk kata benar.

Atas sbb-sbb tertentu jk siasatan ambil masa yg lama.

Akhir sekali, guru aku berhadapan ngan jk siasatan. Aku diberitau ramai penyokong yg hadir. Sebelum die dipanggil, PK ada jumpe pemangku presiden utk membatalkan prosiding jk siasatan. Namun pemangku presiden tak ade kuasa utk ketepikan keputusan MMK 2006-2009 utk tubuhkan jk-jk tu.

Sume keterangan saksi termasuk guru aku dirakamvideo.

Guru aku diberi peluang membela diri.

Ikut prinsip natural justice.

Tp dia xbawa saksi, xbawa bukti. Sumenya die sangkal dengan ckp-ckp saje. Xbuat tu. Xbuat ni.

Yg penting sumenya dirakamdiveokan sebagai bahan bukti sekiranya ada mana-mana pihak ingin pertikaikan jk siasatan.

Ape yg berlaku, laporan jk lambat disediakan. Mcm-mcm alasan diberikan oleh individu-individu yg menyokong guru aku.

Mereka tersepit.

Akhirnya laporan disediakan dan dikemukakan kpd jk penghakiman..... updated 30.6.09

Kita sambung lagi.

Ingat guru aku dipanggil utk bela diri.
Ada natural justice di sini.
xtimbul soal tiada natural justice diberikan kpd guru aku.
Pasal die xbawa saksi dll, itu hak die.
Peluang bela diri telah diberikan kpd guru aku.

Ttg jk siasatan, ada beberapa individu yg pro guru aku. Akhirnya mereka gak tandatangani laporan tu.

Laporan tu adalah laporan siasatan.

Disiasat betulkah perkara tu berlaku.
Siapa yg terlibat.
Keterangan-keterangan bersumpah seperti surat akuan bersumpah.

Mcm-mcm ditanya.

Mcm-mcm disoal.

Mcm-mcm berlaku.

Bukan mudah utk jlnkan bende ni.

Aku tabik spring kpd jk siasatan.

Seperti yg aku tulis seblum ni.

jk siasatan diganggu.

Ade gak aku tulis dulu yg mane, guru aku gunakan strategi dua dalam satu untuk meraih sokongan.

Dikatakan jk siasatan xadil sdgkan siasatan lum selesai.

Dikatakan jk siasatan xadil sdgkan guru aku belum lg dipanggil ketika tu.

Ya guru aku dipanggil last.

Ada byk untung bagi die sbb die last dipanggil.

Jika ada bocor-bocor die tau dulu dan boleh tangkis ngan mudah.

Apepun peluang telah diberikan utk guru aku beladiri.

Cara guru aku bela dirinye tu hak die.

Ade gak aku dengar guru aku komplen naper die disiasat.

Kan aku dah terangkan die sendiri setuju. Patutnye die xleh bising sbb die setuju.

Die juga pertikai naper sebagai guru die disiasat tp die lupe die disiasat atas kapasiti ahli dan presiden PSSCUHM bukan guru utama.

jk siasatan dan jk penghakiman xleh siasat die sebagai guru utama.

Iniler yg telah berlaku sehingga jk siasatan selesaikan tugasnye.

Pastu tugas jk penghakiman.

Ikut dokumen yg ade, jk ni gak ade skop tugasnye.

Tugas utk teliti laporan jk siasatan dan tentukan hukuman.

Mesyuarat ler jk penghakiman.

jk penghakiman ade gak abang guru aku.

Laporan jk siasatan diterima.

Ingat laporan ni ditandatangan gak oleh yg pro guru aku. Jgn lak kate xstuju lak. Dokumen tu ade. Takkan kene pakse kut.

jk penghakiman kate guru aku salah berdasarkan laporan jk siasatan dan info-info tambahan dlm sesi soal jwb semasa mesyuarat.

Tugas jk penghakiman selesai. ..updated 1.7.09

Tuesday, June 23, 2009

Kelam Kabut Keluarga Mangsa

Kita sambung lagi.

Kes telah berlaku. Guru aku belah dr situ. Citer goreng pisang langsung xtimbul. Mangsa tefon ayah ibu. Tefon cousin.

Ape perlu dilakukan? Klu kene kat aku, aku cari guru aku dan tibai die. Xkira guru. Xkira guru bertaraf "Tuan Guru". Aku tak kira.

Apepun, bapa mangsa ada jumpe guru aku. Berdepan ngan guru aku. Aku dpt bygkan betapa hatinya luluh.

Kecewa.
Kecewa.
Kecewa

Sanggup seorg sahabat karib buat camtu. Menitik air mata. Macam-macam rase. Guru aku seperti biasa bohong.

Apa yg die bohong? Die xciter yg die call gadis malang tu sebelum dtg umah.

Klu dah pembohong camne, apa ade pada gelaran "Tuan Guru"?

Jd ler Tuan Guru Besar Pembohong.

Dipihak keluarga mangsa, ape nak buat? Nak report polis. Klu aku dah report dah, biar guru aku kena tangkap jam tu gak. Tahan reman terus. Aku xpeduli die sape. Aku xpeduli esoknya ada mesyuarat agung.

Kesian keluarga mangsa.

Uncle mangsa pun tahu.

Siape Uncle mangsa?

Uncle Azman.

Uncle Azman adalah jurulatih dan aktif dalam silat.

Uncle Azman sgt marah.

Nak report polis? Xmahu report?

Camne?

Klu die org ikut cara aku, guru aku kena ngap mlm tu gak. Esok gempaq di mesy agung.

Atau mungkin guru aku kena ngap semasa mesyuarat agung. Gempaq 1 Malaysia.

Apa perasaan sume ahli bila Presiden/Guru Utama kena tangkap atas kes cabul?

Mane maruah PSSCUHM? Mane nak letak muka kite sume?... updated 24 Jun 2009

Kita sambung lagi

Ya mane nak taruk muka kite sume? Mane lagi penting? Guru? atau PSSCUHM?

Naper sokong guru aku yg bersifat seperti musang berbulu ayam ni.

Kelam kabut keluarga mangsa. Si ayah kelam kabut.

Si ibu? Lagi kelam kabut.

Sape kisah?

Diberitau keluarga ni rapat ngan guru aku. Sangat rapat. Harapkan pagar, pagar mkn padi. Guru aku bersifat kianat terhadap sahabat karibnya. Ape punyer manusia ni.

Otai-otai lg ler tau. Aku xtau sgt.

Ape di hati ibu dan ayah mangsa ni?

Nak lapor?

Tak lapor?

Camne?

Diam saje?

Nak buat camne?

Yg guru aku ni buat ape?

Boleh tanye die bila die pi jumpa otai-otai dlm PSSCUHM.

Boleh tanye die bila die pi jumpa org-org keliling die. Org-org ni sume masih hidup lagi.

Ada yg aku jumpa. Takut lak nak tanye lebih-lebih.

Bila mereka ni dah tahu, apa patut mereka buat?.... updated 24.6.09

Kita sambung lagi.

Ya. Apa patut otai-otai ni buat?

Siapa otai-otai ni? Pak Nasir dan Pak Amruddin.

Aku tak ler ade butir-butir ape yg mereka lakukan. Aku diberitau mereka cuba selesaikan secara kekeluargaan. Nama baik PSSCUHM mesti dijaga. Nama baik keluarga Al-marhum mesti dijaga.

Tentunya otai-otai ni ada jumpe guru aku.

Tentunya otai-otai ni ada jumpe keluarga mangsa.

Tentunya otai-otai ni ada jumpe Nek Teh dan adik beradik guru aku.

Salah satu info yg aku dapat adalah otai-otai ini ada cadangkan agar kes cabul ni diselesaikan cara Islam.

Apa die?

Oleh kerana ketika ini xramai yg tau, cara sebaiknya adalah diadakan satu majlis sumpah antara mangsa dan guru aku. Disaksikan wakil-wakil keluarga mangsa, wakil-wakil keluarga Al Marhum Ustaz Hanafi dan wakil-wakil PP.

Dua-dua pihak sumpah cara Islam.

Ni baru betoi.

Dikatakan pada awalnya semua pihak setuju tapi selepas itu guru aku xsetuju.

Aku xtahu ler naper die xsetuju. Pi tanya guru aku.

Pada aku, sebaik-baik masa untuk diadakan cara sumpah Islam ini adalah pada ketika ini.

Aku yakin jika cara ni dilakukan, xlah PSSCUHM jadi begini.

Jadi tohmahan-tohmahan yg mengatakan tiada usaha untuk diadakan majlis sumpah cara Islam dalam kes cabul ini adalah tidak benar..... updated 26 Jun 2009.