Sunday, November 28, 2010

Masih lagi ingat tentang video ini?

Pe komen ttg video ni.

http://mediaschk.blogspot.com/

107 comments:

  1. lah. ada lg post. igt kan dah nak tutup blog ni. munafik rupanya.

    ReplyDelete
  2. yg tak kena kat sini...

    1)MASA BANNER TU DI TURUNKAN.. INGATKAN PAKAI MACHINE.. RUPA2NYA PAKAI ORANG.. MCM FIRDAUS JER KAT ATAS TUEE.. banner tu gantung cam ntah aper2... hahaha.. kelakar

    2) targetnya 10K rupa2nya tak sampai target..

    3)pada banner tu ader kesalahan ejaan.. patutnya JOM JILAT.. bukannya jom silat...

    4) masih guna jenama silat cekak hanfi walaupun buat EGM haram jadah

    5) Mat Radi al kodi mcm syok sendiri jer.. hahahahha.. mcm serba salah.. tak de konfiden langsung..

    ReplyDelete
  3. Gugat kate nak tutup blog ni tp dia tak bg tau bile dan takde plak bg tau tak post lg...
    Ape la yg kau risau sgt ngan posting gugat ni...

    ReplyDelete
  4. pe masalah dgn video ni?? biasa je..

    songel

    ReplyDelete
  5. so..ape yg salahnye gugat

    kan ak dh ckp..ko post merapu..x de point..nk cari kesalahan..kata nak tegak kebenaran....mana kebenaran yg tegakkan..video pelancaran jom silat..jadi..emm....

    -MFH-

    ReplyDelete
  6. salam tuan,

    memandangkan tuan ada buka topik baru, jadi saya tunggu komen tuan.

    mungkin kalau ada soalan yang perlukan jawapan dari tuan, saya akan tanya. insyaAllah.

    saya juga ingin mengingatkan tuan, soalan2 saya dalam topik tuan sebelum ni masih belum habis tuan jawap.

    mungkin selepas ini tuan bercadang lagi untuk membuka topik baru di blog ini, yang pada saya akan menyerlahkan lagi penyakit hati yang tuan hidapi.

    tetapi insyaAllah, saya akan terus bertanya soalan2 yang tuan GAGAL jawap sebelum ini dan mungkin seterusnya. insyaAllah saya tak lupa.

    saya ingin nyatakan di sini, kegagalan tuan untuk menjawap soalan2 yang saya ajukan, akan memberi kesan kepada kredibiliti, integriti, dan banyak lagi "ti" tuan sebagai penulis dan tuan punya blog.

    saya pernah jumpa dengan org yang "perangainya" seakan-akan tuan. yang berpusing2 menjawap soalan. dan sudahnya sudah dapat di duga (tak dapat jawap pon soalan yang sudah diberi).

    tetapi saya belum lagi mahu melabel tuan sebegitu.

    kerana mungkin tuan masih lagi mendalami ayat2 suci al quran dan hadis yang "sudah" tuan baca/rujuk (dalam proses mencari kebenaran) untuk tujuan penerangan di sini.

    maklumlah, ayat2 suci al quran dan hadis bukannya boleh diterangkan/difahamkan sebarangan. ini juga sangat sangat berat. itu yang saya tahu, kalau salah pemahaman saya tolong betulkan.

    jadi silakan tuan. silakan dengan penerangan2 tuan. saya tunggu.

    ReplyDelete
  7. ingat dan yakin..padaa bukti yang nyata

    ReplyDelete
  8. blog gugat tah hape-hape mcm ckp x pakai otak......

    ReplyDelete
  9. blog gugat tah hape-hape ckp mc m x de otak

    ReplyDelete
  10. blog gugat ni dah menyimpang jauh... kata nak cari kebenaran tapi entah apa2 yg dia post... BENGONG sama mcm Master Joe...

    1) golongan orang BENGONG yang dah tak ada modal, banner pun boleh jadi bahan jugak...

    2)target keahlian 10K, alhamdu LILLAH target tersebut melebihi sasaran. Target Di dataran Merdeka nak memecahkan Malaysia Book Of Record dengan sasaran 10K. alhamdu LILLAH jugak target tersebut tercapai. PUNYA LAH PERANGAI MCM SYAITAN sanggup gi MBOR untuk menggagalkannya... TAPI APA KAN DAYA ALLAH LEBIH BERKUASA.... mereka dihalau balik oleh pihak MBOR...

    3)ooo kesalahan ejaan ek? 000..itu lagi penting rupanya bagi PUAK PANDAI SILAT daripada kesalahan susur galur GURU UTAMA.... memang BENGONG org akademi...

    4)memang lah sebab silat cekak hanafi memang hak GURU UTAMA... lain lah SILAT CEKAK HANAFI MASKMAN... @ akademik cekak hanafi maskman...hak milik amruddin BUang....

    5)syok sendiri? apa punya bahalol la hang ni, kan ramai2 tengah syok tu... ko buta mata ke @ BUTA HATI??? MASTER JOE korg tu lain lah tak boleh nak syok sebab hanya JADI KUDA TONGGENGAN... takde konfiden ko cakap??? ko tak tengok BULETIN UTAMA ke program tu berlangsung kat DATARAN MERDEKA... MARWI LATIF lain la... nak citer pasal silat cekak pun kena tengok kertas... konfiden la sangat dia tu kan...

    ReplyDelete
  11. bukti yang kukuh dan nyata..tahniah.Baru sekarang kami tau kebenaran..telah ditipu oleh penyelia kelas..tkasih gugat

    ReplyDelete
  12. kepada owner Gugat,

    sy ingin bertanya satu je soalan..saya ada terbaca di blog amin zainul tentang abg ramli..betul ke begitu yg terjadi?setahu saya si firdaus tu umurnya paling tua pun awal 20-an, tapi betul ke abg ramli selaku pemegang lading sampi jadi camtu?...susah saya nak percaya, harap En Gugat boleh perjelaskan..

    ReplyDelete
  13. Maap, aku xbaca blog tu. Pe citer nye?

    ReplyDelete
  14. mcm mana nak carik kebenaran gugat? dah tertutup hati ko utk MRH. walopun utk tgok blog pro MRH. benci sgt kau ni. jd. matlamat ko utk carik kebenaran dah takda

    ReplyDelete
  15. owner gugat...g la baca..stakat baca je rasenye xd pape efek kot..buktikan anda di tempat yang benar..macam anda salu cakap..anda xkan wat apape komen slagi x periksa bebetul..tlg tny skali abg ramli tu..saya pon teringin nk tau dari pihak dia..betul ke smp tahap nk anngis bile dia try?..ish..betul ke silat ni leh gune??...

    -la salle-

    ReplyDelete
  16. siapa ada alamat fb abg ramli tu, nak tgok apa pengakuan dia.. suruh dia jawab kat fb.. biar anak murid MRH pula tgok kat sana. Nak tau juga. Xkan owner gugat x tau contact abg ramli tu.. kan knlbyk org lama. Kata nk cari kbnrn.. nk dgr pengakuan tuan punya badan. Lps dia buat pengakuan nak tau abg ramli betul2 ke nak jumpa MRH.

    ReplyDelete
  17. Gugat tak baca blog aminzainul? tak payah tipu la wei.

    ReplyDelete
  18. DIPETIK DARI AMINZAINUL.BLOGSPOT.COM

    Pada hari Sabtu (27/11/2010) yang lalu, sekitar jam 03.00 petang, berlaku satu kejadian di sebuah stesen minyak Shell berhampiran Kampung Pasir, Kuala Lumpur (ditepian Lebuhraya MRR2). Pertemuan secara tidak disengajakan telah berlaku diantara Encik Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi ditemani rakannya Encik Kamal dan Encik Ramli Bin Rawi (Ramli BO) ditemani rakannya Encik Kamel.


    Encik Mohd Firdaus telah menyapa Encik Ramli Rawi dengan bertanyakan khabar beliau. Tiba-tiba Encik Ramli Rawi MEROYAN tak tentu hala dengan MENCABAR Encik Mohd Firdaus untuk MENUMBOK beliau ditengah-tengah stesen minyak tersebut. Walaubagaimanapun, Encik Mohd Firdaus telah menenangkan Encik Ramli Rawi didalam situasi tersebut yang telah menjadi perhatian orang sekeliling. Akhirnya, Encik Ramli Rawi telah MENCABAR supaya BAPA Encik Mohd Firdaus (iaitu YM Sheikh Radzi Hanafi) supaya datang ke rumah beliau untuk BERTUMBOK dengannya. Mungkin Encik Ramli Rawi berhajat untuk BERTUMBOK dengan BAPA Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi dibawah 'ketiak' ibunya.

    ReplyDelete
  19. Encik Mohd Firdaus bersetuju dan meminta nombor telefon bimbit Encik Ramli Rawi untuk tujuan menyahut cabaran yang telah diketengahkan. Malangnya permintaan Encik Mohd Firdaus tersebut telah tidak dilayan dan Encik Ramli Rawi telah berjalan meninggalkan Encik Mohd Firdaus untuk pergi ke bilik air. Encik Mohd Firdaus kemudiannya telah meminta nombor telefon bimbit Encik Ramli Rawi daripada Encik Kamel (kawan Encik Ramli Rawi) tersebut tetapi Encik Kamel juga tidak mahu memberikannya malahan Encik Kamel berkata beliau TIDAK CAMPUR urusan diantara Encik Ramli Bin Rawi dan Encik Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi.


    Mengambil iktibar peristiwa sejarah Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad dengan seorang Guru Silat suatu masa dahulu:- maka setelah genap 3 malam Encik Ramli Rawi tidak memohon maaf, maka Encik Mohd Firdaus telah mula membeli cabaran yang telah dijual oleh Encik Ramli Rawi kepada beliau dan bapanya.

    ReplyDelete
  20. Pada 29hb November 2010, sekitar jam 11.30 malam, Encik Mohd Firdaus bersama-sama dengan Encik Mohd Nasir Bin Abd Rahman (Nasir 'Tomoi'), Encik Abdul Ghani Bin Bustami (Wak Ang) dan Encik Roslan Bin Saffar (Abang Lan Saffar) telah 'menziarahi' Encik Ramli Bin Rawi dikediaman beliau di Ampang. Setelah melihat kehadiran Encik Abdul Ghani Bin Bustami, Encik Ramli Rawi (dalam keadaan memakai tuala mandi) memberitahunya supaya menunggu sebentar. Setelah hampir 20 minit, Encik Ramli Rawi pun keluar dengan berpakaian yang lebih 'anggun' untuk BERTUMBOK. Rupa-rupanya, selama 20 minit tersebut, Encik Ramli Rawi telah membuat panggilan telefon kepada rakan-rakannya untuk datang membantu dirumah beliau kerana terdapat kehadiran sekitar 3-4 orang lelaki (macam wanita) yang berada berhampiran rumah tersebut.


    Didalam pertemuan itu, Encik Ramli Rawi telah diberikan 2 pilihan samada memilih untuk MEMOHON MAAF kepada Encik Mohd Firdaus dan BAPANYA atau perlu TRY dengan Encik Mohd Firdaus sendiri. Dan Encik Ramli Rawi dalam keadaan yang BERGENANG AIR MATA telah memilih untuk MEMOHON MAAF kepada Encik Mohd Firdaus dan BERJANJI akan bertemu BAPA Encik Mohd Firdaus (iaitu YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi) untuk memohon MAAF. Satu pilihan BIJAK Yeop...!!!!

    Adakah Encik Ramli Rawi akan bertemu YM Sheikh Radzi Hanafi untuk memohon maaf? Jangan harap la Yeop! Edok ler teman tunggu.... Itu sekadar kata-kata seorang PANDAI SILAT yang PANDAI melepaskan diri. Inilah rupabentuk seorang KOMANDEN demo SILAT CEKAK HANAFI MASMAN. Inilah yang dikatakan SEMBANG GEBANG yang bermaksud bercakap besar yang penuh dengan kepalsuan.

    ReplyDelete
  21. Perilaku Encik Ramli Rawi ini ibarat seorang USAHAWAN TELUR yang telah menawarkan untuk menjual TELUR beliau tetapi apabila pelanggan hendak membeli TELURnya, maka ditutup kedai TELUR beliau. USAHAWAN TELUR PONDAN namanya tu...ahaks...ahaks...ahaks...


    Komen Saya:-


    Bila terbaca kisah Encik Ramli Rawi yang sedang memakai tuala mandi, teringat akan kisah YM Sheikh Radzi Hanafi ketika di Johor Bahru suatu masa dahulu. Ketika beliau sedang memBUANG air besar, datang seorang yang mencabar untuk TRY dengan beliau. Beliau TANPA melengahkan masa (jangan kata 20 minit, 20 saat pun tidak), terus MEMBELI pelawaan tersebut. Terbongkanglah orang yang MENJUAL dan terus belalu pergi tanpa mengucapkan salam.


    Teringat juga kisah kedua, apabila Tuan Haji Abu Huzaifah ditepuk mulutnya oleh YM Sheikh Radzi Hanafi suatu masa dahulu. Setelah 1 minit, barulah terhegeh-hegeh untuk menepis Kaedah D. Kalaulah penumbok yang sampai masa tu, maka berlumba-lumba GIGI masuk ke dalam PERUT...he..he..he..

    Jika anda hendak melagukan PANTUN yang ASLI, bersamalah dengan SILAT CEKAK USTAZ HANAFI dibawah pimpinan Pewaris Agung Yang Hakiki iaitu YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi:-

    Taat ke Guru Membawa Berkat,
    Sedikit belajat banyak yang dapat,
    Jika menderhaka menjadi mudarat,
    Semua ilmu tiada yang lekat.

    ReplyDelete
  22. Sekiranya sebaliknya teruskanlah dalam KEPALSUAN bersama SILAT CEKAK HANAFI MASMAN dengan melagukan PANTUN KERPARAT nukilan saya seperti dibawah:-

    Taat ke Marwi bawa berkarat,
    Banyak belajar apa pun tak dapat,
    Jika derhaka tiada mudarat,
    Kerana dia tidak bermandat.

    Perbualan Akhir Saya Dengan Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi:-

    Saya > Habis si Bo macam mana Daus?
    Firdaus > Kesian dan sedih tengok keadaan dia. Dia bercakap sambil bergenang air mata. Tak sampai hati pulak nak henjut...!!!!
    Saya > Hua...hua...hua...hua...

    ReplyDelete
  23. silat cekak xleh guna bila xberkat n tanpa izin ALLAH...kalau ngan guru pn melawan mcmna nk berkat...

    Silat Cekak pada lahirnya
    pengertian gerak pada batinnya
    hendaklah mahir seluruh anggota
    hendaklah jujur pada jiwanya

    Taat ke guru membawa berkat
    sedikit belajar banyak yang dapat
    jika menderhaka menjadi mudarat
    semua ilmu tiada yang lekat

    fahami pantun yg Almarhum Ustaz Hj Hanafi dah tglkn utk kita...ust hanafi buat pantun ni bkn saja2 tp ada maksud yg tsirat dsebaliknya...

    ReplyDelete
  24. haha,mamat gugat ni dah tak dak modal nak jawab ker,hahaha

    camni ker anak buah master J!!

    porrahhh..

    ReplyDelete
  25. dh ad pn org copy pste dr blog..so gugat,xkn tu je komen??..ap lg alsn nk bg slain "xbc blog amin", "blog amin menipu"...jawablah!

    ReplyDelete
  26. Dengar cerita sebelah pihak saja buat apa gugat nak jawab.

    ReplyDelete
  27. Perilaku Encik Ramli Rawi ini ibarat seorang USAHAWAN TELUR yang telah menawarkan untuk menjual TELUR beliau tetapi apabila pelanggan hendak membeli TELURnya, maka ditutup kedai TELUR beliau. USAHAWAN TELUR PONDAN namanya tu...ahaks...ahaks...ahaks...


    Komen Saya:-


    Bila terbaca kisah Encik Ramli Rawi yang sedang memakai tuala mandi, teringat akan kisah YM Sheikh Radzi Hanafi ketika di Johor Bahru suatu masa dahulu. Ketika beliau sedang memBUANG air besar, datang seorang yang mencabar untuk TRY dengan beliau. Beliau TANPA melengahkan masa (jangan kata 20 minit, 20 saat pun tidak), terus MEMBELI pelawaan tersebut. Terbongkanglah orang yang MENJUAL dan terus belalu pergi tanpa mengucapkan salam.


    Teringat juga kisah kedua, apabila Tuan Haji Abu Huzaifah ditepuk mulutnya oleh YM Sheikh Radzi Hanafi suatu masa dahulu. Setelah 1 minit, barulah terhegeh-hegeh untuk menepis Kaedah D. Kalaulah penumbok yang sampai masa tu, maka berlumba-lumba GIGI masuk ke dalam PERUT...he..he..he..

    Jika anda hendak melagukan PANTUN yang ASLI, bersamalah dengan SILAT CEKAK USTAZ HANAFI dibawah pimpinan Pewaris Agung Yang Hakiki iaitu YM Sheikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qedahi:-

    Taat ke Guru Membawa Berkat,
    Sedikit belajat banyak yang dapat,
    Jika menderhaka menjadi mudarat,
    Semua ilmu tiada yang lekat.

    [Kalau penumbuk sampai muka kau macam mana? tak tahu lah kalau kau sempat sambut atau tak. :)]

    ReplyDelete
  28. Anonymous said...

    Encik Mohd Firdaus bersetuju dan meminta nombor telefon bimbit Encik Ramli Rawi untuk tujuan menyahut cabaran yang telah diketengahkan. Malangnya permintaan Encik Mohd Firdaus tersebut telah tidak dilayan dan Encik Ramli Rawi telah berjalan meninggalkan Encik Mohd Firdaus untuk pergi ke bilik air. Encik Mohd Firdaus kemudiannya telah meminta nombor telefon bimbit Encik Ramli Rawi daripada Encik Kamel (kawan Encik Ramli Rawi) tersebut tetapi Encik Kamel juga tidak mahu memberikannya malahan Encik Kamel berkata beliau TIDAK CAMPUR urusan diantara Encik Ramli Bin Rawi dan Encik Mohd Firdaus Bin Haji Md Radzi.


    Mengambil iktibar peristiwa sejarah Al-Marhum Ustaz Haji Hanafi Bin Haji Ahmad dengan seorang Guru Silat suatu masa dahulu:- maka setelah genap 3 malam Encik Ramli Rawi tidak memohon maaf, maka Encik Mohd Firdaus telah mula membeli cabaran yang telah dijual oleh Encik Ramli Rawi kepada beliau dan bapanya.

    [Kalau anak jantan tak perlu nak bawak orang, orang lain pun ada sabar nya juga yeop. Salah cucuk, tercucuk sarang tebuan baru kamu tahu.]

    ReplyDelete
  29. Pe lg nak komen? Tul ler tu. Gelagat anak hebat kpd seorg guru hebat.

    Xsape pun di PK yg bran tegur die. Bg api lg de. Elok ler tu.

    Tu ler hasil didikan yg diberikan selame ni

    ReplyDelete
  30. owner gugat..mknenye mmg btul la ek mcm yg dcerite kat blog amin?..br aku tau mn btul mn x btul..ish..rpny korg yg mnipu slme ni..mcm yg atas ni..aku bc blog amin tulis daus da shut cbrn..mgkndia dtg rmai sb nk bwk sksi..tp xla smp tkut smp kol pgl bekup..kat umh sndri lak tu..kate silat ni le jg dr sndri..xksh r daus bwk geng ke hape..untg dorg tgu gak dlm 20mnt..klu dorg dtg bedal trus?..mcm ni bek join 3 line lg bgs..le gak ripit klu xpuas ht

    ahli ///

    ReplyDelete
  31. Klu ko setuju ni ler jln sebenar, ikut suke ko ler. Ni cara MRH & PK bukan cara Almarhum. Jd tl ler PK bawe budaya samseng. Ni jln yg korang pilih. Terpulang ler.

    ReplyDelete
  32. hahah..gugat dah xle nak cakap ape..kalau betul la kebenaran yg dia bawak si gugat ni..mesti ada hujah sendiri untuk buktikan En.Firdaus ni yg bersalah sb g tunjuk samseng..tp adkah ia tunjuk samseng @ SAHUT CABARAN ramli booooo??

    anon Dec1 10:43>> rasenye masa zaman almarhum ustaz pun pernah je ustaz terima cabaran silat..siap mtk kebenaran polis lagi..ad je jugak ustaz g tu bwak org len skali..adakah tu maknaya ustaz takut?...haha..igtkn ramli tu yg plg terel sb ckp banyak..so dia bkn la tebuan ek?..maknenye mmg btul la ramli tu 'tin kosong' je...bile skadar tin, yang 'tong kosong' bl nk bunyi?..msti lagi kuat...anon yg cite poyo tu..blajaq lagi la sejarah ustaz Hanafi..takat tanya orang lama je wtpe..ni anak beranah arwah ustaz sume hidup lagi..p la tny..

    ReplyDelete
  33. dh ko konar kate budaya samseng pulak gugat...

    hai...gugat...gugat...

    eh,ramli bo xde ke nk buat penafian kalu benar konon nyer blog amin tu menipu???

    ReplyDelete
  34. CUBE CERITE SIKIT CARA USTAZ HANAFI?
    MCM MANE?

    ReplyDelete
  35. salam tuan,

    tuan tulis,

    [Maap, aku xbaca blog tu. Pe citer nye?]

    saya bertanya,

    tuan, bukankah ini cara yang berat sebelah untuk mencari kebenaran?.

    berdasarkan al quran dan hadis yang tuan dakwa tuan rujuk, ayat mana yang tuan fahamkan yang menyatakan bahawa ini adalah cara yang benar untuk mencari kebenaran?.

    silakan tuan. saya masih lagi menunggu penerangan tuan (termasuk untuk soalan2 saya yang lepas).


    kemudian tuan tulis lagi,

    [Klu ko setuju ni ler jln sebenar, ikut suke ko ler. Ni cara MRH & PK bukan cara Almarhum. Jd tl ler PK bawe budaya samseng. Ni jln yg korang pilih. Terpulang ler].

    saya bertanya,

    jadinya tuan, adakah cara tuan mencari kebenaran di blog ini (merujuk kepada keseluruhan tulisan tuan dan kawan2 tuan) adalah di AJAR oleh ENCIK MARWI, keluarga BUANG (yang terlibat sahaja, kalau seluruh keluarga terlibat maka keseluruhan keluarga BUANG lah yang saya rujuk), dan seterusnya kawan2 mereka yang turut terlibat?.

    kalau begini cara yang di ajar oleh mereka2 semua, saya pelawa tuan minta mereka terangkan dan pertahankan bahawa cara yang mereka guna pakai untuk menfitnah, memalukan, menjatuhkan maruah (dan banyak lagi) adalah cara yang benar berdasarkan al quran dan hadis, seperti yang didakwa oleh tuan sebagai org yang menyanjungi mereka.

    sebab saya pelawa tuan untuk minta penerangan dari mereka2 itu adalah disebabkan oleh ketidakupayaan tuan untuk mempertahankan dakwaan tuan dalam mencari kebenaran (merujuk kepada soalan2 sebelum ini, yang di tinggal tanpa jawapan).

    jadi yang "hampir" jelas pada saya, tuan menulis, tetapi tidak bertanggungjawap.


    dan sebelum ni (di dalam topik sebelum ini), tuan ada jawap bahawa tuan mencari kebenaran berdasarkan aqli.

    yang ini saya minta tuan tanya diri tuan sendiri, adakah cara tuan yang berat sebelah dalam mencari kebenaran, memalukan, menjatuhkan maruah, mencaci, memaki, mencari keburukan dan sebagai-bagainya ini adalah bersumberkan aqli?

    untuk soalan ini tuan tidak perlu jawap di sini, sebab saya sudah tahu jawapannya.

    dan untuk soalan ini tuan kena berhati-hati jawap pada diri sendiri.

    kerana pada saya, kalau tuan salah jawap akan membawa erti kepada memburukkan Allah Al Haq.

    silakan tuan.

    ReplyDelete
  36. "Encik Mohd Firdaus telah menyapa Encik Ramli Rawi dengan bertanyakan khabar beliau"

    Mula cerita pun dah membohong..
    Pd sape2 yg betul2 cr kebenaran, p la cr tuan nyer badan. Tanye sendiri..

    ReplyDelete
  37. Korang percaya ker apa yg firdaus kodi tulis tu. Pi tanya Ramli Boh sendri apa yg berlaku. Betul ke dia bergenang air mata? jangan nak menipu la woi! Jangan jadi samseng la woi!

    Pada aku tindakan Ramli Boh tu betul. Buang masa je layan puak2 pk ni terutama firdaus kodi. Konon jadi polis bantuan, setahu aku la kalau depa nak ambik rekrut polis bantuan takdenya badan boyak macam ko tu firdaus. Kalau pemberi maklumat aku percaya la, sesapa pun leh depa rekrut.

    NI SEBENARNYA SATU BUKTI PUAK PK YANG BERPERANGAI SAMSENG, DAH GURU DIA PUN SAMSENG, ADA KES CABUL, PEMBOHONG NAK MAMPUS, ANAK SENDIRI, ANAK MURID APATAH LAGI!!!!!

    SAMSENG TAIK KUCING LA !!!!!!

    ReplyDelete
  38. Anonymous said...
    "Encik Mohd Firdaus telah menyapa Encik Ramli Rawi dengan bertanyakan khabar beliau"

    Mula cerita pun dah membohong..
    Pd sape2 yg betul2 cr kebenaran, p la cr tuan nyer badan. Tanye sendiri..

    { Dia ni firdaus al kodi nak tunjuk dia hebat, dia rekalah cerita macam ni. Pi tanya Ramli Boh sendiri apa yang berlaku. Takkan setakat tanya khabar, Ramli Boh tetiba meroyan? Mesti firdaus al kodi ada bikin provokasi. Toksah layan puak2 depa nih. Kalau dalam Mahkamah pun si kodi boleh bohong, apatah lagi anak dia, anak murid dia. Kaki pembohong semua tu}

    ReplyDelete
  39. Anonymous said...
    hahah..gugat dah xle nak cakap ape..kalau betul la kebenaran yg dia bawak si gugat ni..mesti ada hujah sendiri untuk buktikan En.Firdaus ni yg bersalah sb g tunjuk samseng..tp adkah ia tunjuk samseng @ SAHUT CABARAN ramli booooo??

    anon Dec1 10:43>> rasenye masa zaman almarhum ustaz pun pernah je ustaz terima cabaran silat..siap mtk kebenaran polis lagi..ad je jugak ustaz g tu bwak org len skali..adakah tu maknaya ustaz takut?...haha..igtkn ramli tu yg plg terel sb ckp banyak..so dia bkn la tebuan ek?..maknenye mmg btul la ramli tu 'tin kosong' je...bile skadar tin, yang 'tong kosong' bl nk bunyi?..msti lagi kuat...anon yg cite poyo tu..blajaq lagi la sejarah ustaz Hanafi..takat tanya orang lama je wtpe..ni anak beranah arwah ustaz sume hidup lagi..p la tny..

    {Dok tanya anak-beranak dia pun buat apa? Semua takbleh pakai, kaki sembang lagi pembohong ada lah!}

    ReplyDelete
  40. {Dok tanya anak-beranak dia pun buat apa? Semua takbleh pakai, kaki sembang lagi pembohong ada lah!}

    anak-anak la yang dh bersama bapak dorg dari lahir...korang cakap cmtu?...ni ke ajaran Almarhum Ustaz Hanafi??...

    {Mula cerita pun dah membohong..
    Pd sape2 yg betul2 cr kebenaran, p la cr tuan nyer badan. Tanye sendiri.. }

    klu camtu...le x mtk RAMLI BOOOOOO tulis sendiri komen...cerita dari dia sendiri...pastu letak nama dia..nk gak tau citer dia ap plak...

    RAMLI BOOOO.....ko takut ke nk prtahankan maruah ko??????....ke mmg ko xd maruah????

    ReplyDelete
  41. Aku dah baca buku Silat Cekak Hanafi & aku paham isi kandungan perjuangan Almarhum.

    ReplyDelete
  42. Dlm posting baru2 ni aku ada kate yg aku akan tukar cara aku berblog. Xperlu aku jwb setiap komen yg ade. Masing2 perlu tanggungjwb atas posting masing2. Klu komen yg kontra telah dijwb oleh komen yg pro, aku xperlu lg komen.

    Dan aku ak telah minta maap kpd sume jike aku ade lakukan kesilapan. Berbeza pendpt xape. Jd bile aku respect korang punye komen, sila ler respect pendirian & komen aku.

    Aku bukan bersifat peribadi. Aku bincang isu2 yg sedia ada jike aku pilih tuk uat. Jike x, aku xkomen.

    ReplyDelete
  43. "Encik Mohd Firdaus telah menyapa Encik Ramli Rawi dengan bertanyakan khabar beliau"


    daus ni tanya camna?

    'abg ramli sihat?'

    bukan ke belah sana dan sini tidak bertegur sapa..pelik gak aku tiba boleh tanya kabar..

    ReplyDelete
  44. salam tuan,

    tuan tulis,

    [Dlm posting baru2 ni aku ada kate yg aku akan tukar cara aku berblog. Xperlu aku jwb setiap komen yg ade. Masing2 perlu tanggungjwb atas posting masing2. Klu komen yg kontra telah dijwb oleh komen yg pro, aku xperlu lg komen.

    Dan aku ak telah minta maap kpd sume jike aku ade lakukan kesilapan. Berbeza pendpt xape. Jd bile aku respect korang punye komen, sila ler respect pendirian & komen aku.

    Aku bukan bersifat peribadi. Aku bincang isu2 yg sedia ada jike aku pilih tuk uat. Jike x, aku xkomen.]

    saya bertanya,

    bukankah menjaga kesucian agama Islam itu tanggungjawap kita bersama?. jadi bila tuan sebut al quran, hadis dan Allah, sebenarnya benda ni menjadi peribadi untuk semua yang beragama Islam.

    tuan sudah tulis sekian sekian, saya sudah tanya sekian sekian, dan tuan tak menjawap pun pertanyaan tu.

    masalahnya sekarang tuan, tuan menjaja kebenaran (yang pada pendapat saya, tuan dan kawan2 tuan saja yang anggap benar).

    kemudian tuan mengaku/dakwa berdasarkan al quran, hadis, naqli, aqli, adat, bukti nyata, sahih, semua hukum lah tuan dah sebut, kemudian tuan menjaja nama Allah.

    mana justification tuan?. mana penerangan kefahaman tuan berdasarkan al quran dan hadis tentang cara tuan tu?. tuan dah tengok bukti2 lain yang ada?.

    tuan memalukan org, menjatuhkan maruah org, menfitnah org, dan berbagai-bagai lagi.

    inikah cara al quran dan hadis seperti yang tuan dakwa tuan pakai?.

    tuan tak dapat jawap soalan tu mendatangkan persepsi buruk terhadap agama Islam, kepada semua yang membaca. ini saya pernah sebut dalam komen saya sebelum ini.

    kalau tuan masih lagi ada rasa bertanggungjawap dalam menjaga kesucian agama Islam, sila nyatakan penerangan tuan. jangan berdolak-dalik lagi.

    kalau masih samar tentang cara untuk mencari kebenaran dan kebenaran itu sendiri, bagaimana mungkin tuan boleh tuduh yang bukan2 ni?.

    bagaimana mungkin tuan boleh begitu yakin dengan pendirian tuan yang menuduh tu?, yang seolah2 tuan sendiri melihat kejadian itu berlaku?.

    apakah begitu tajamnya kasyaf dan mata hati tuan?. kalau tuan jawap "iya" untuk soalan ini, saya puji Allah.

    tetapi untuk memastikan yang tuan ni memang kasyaf dan melihat dengan nur Allah, saya ada lagi soalan untuk tuan.

    silakan tuan.

    saya tunggu dan tanya sampai terang. sampai tertegaknya yang haq, seperti yang tuan sebut dalam posting tuan sebelum ini.

    ReplyDelete
  45. Dlm posting baru2 ni aku ada kate yg aku akan tukar cara aku berblog. Xperlu aku jwb setiap komen yg ade. Masing2 perlu tanggungjwb atas posting masing2. Klu komen yg kontra telah dijwb oleh komen yg pro, aku xperlu lg komen.

    Dan aku ak telah minta maap kpd sume jike aku ade lakukan kesilapan. Berbeza pendpt xape. Jd bile aku respect korang punye komen, sila ler respect pendirian & komen aku.

    Aku bukan bersifat peribadi. Aku bincang isu2 yg sedia ada jike aku pilih tuk uat. Jike x, aku xkomen.

    (cam keling la dia nie, dah jadi camnie tukar plak...patut guru silat pun boleh tukar suka hati)
    -ASHRAF HADI-
    -TAK PERNAH GENTAR-

    ReplyDelete
  46. firdaus budak gemok tu ade hati nak cabar ramli bo...usahlh budak gemok..sedangkn leher pun ko aq tak nampak, ade hati nak cari pasal....kalolah budak gemok tu brsilat gan ramli bo pun...ingat ko tu hebat sangat ke budak gemok....usahlah bersilat budak gemok...jomlah kita pertandingan larian 100m....ingat ko boleh menang ke budak gemok...maybe 25m pun belum tentu...but makin lama aq tgk budak gemok ni makin besar makin gemok makin mengarut makin kurang ajar pd org yg lebih tua dr dia....cerita baru2 ni aq dpt info yg budak gemok ni makin kerap dtg akademi ape halnyer...dh xde keje lain ker...???baik ko buat latihan silat...kuruskn badan tu cikit...xpun ko nak belajar silat cekak hanafi yg sah...hehehe.....yg x hebatyer tu siap ade bodyguard yg dh brumur plak tu dtg akademi...kesian betul aq tgk abg tu...ikut je kata si budak gemok tu..xkanlah dia xde otak...dhlah dtg x djemput pegi plak.....rasanyer dia org ni xde keje kot...iyerlah kes kat mahkamah kita dah menang just tinggal 1 kes jer....so dia org nak cari publisiti murahanlh ni...

    pasni kalo budak gemok tu baca post aq ni mesti dia dtg akademi lagi...hehehehe
    camne firdaus budak gemok...ko nak wat cerita cam kisah dongeng ke....lain kali kalo ko nak dtg akademi just info jer kat FB ko budak gemok....usahlh nak terjah...nnti kami sediakn track utk brlumba lari 100M...

    ADA BRAN???

    ReplyDelete
  47. LU klu dah keturunan Lu BACUL Tahap DEWA Lu jgn nk gebang besaq ar Brader.... Lu Potong Lu Punya 'ANU' kasik makan kt Anjing jer Brader... Tp anjing tu mesti x mau makan lu org nyer 'ANU' coz takot keturunan Anjing tu nnt Bacul mcm Lu.... Klu Zul Said n Radzif Mohd maybe Telan Lu nyer 'ANU" tuuuuu.... coz dia mmg sucker 'ANU' orang.... Hahahahahahahahahahaha.....
    -Abu Lahab Ehhhhh silap lak Abu Huzaifah daaaaaa-

    ReplyDelete
  48. setuju...dari test power..nnt buat sakit badan je..tak baik menyakiti roh..baik lumba lari..dapat menyihatkan lagi tubuh badan..

    ReplyDelete
  49. saya bertanya,

    bukankah menjaga kesucian agama Islam itu tanggungjawap kita bersama?. jadi bila tuan sebut al quran, hadis dan Allah, sebenarnya benda ni menjadi peribadi untuk semua yang beragama Islam.

    { Ni sekoq lagi mangkuk, kalau dah masuk umah orang pi cabul anak dara orang tu kira menjaga kesucian agama ka? Jangan dok cerita la bab quran dan hadith kalau perkara pokok pun tak lepas wei! Ni hang tolong jawab skit, dlm quran ayat mana hadith mana yg kata boleh masuk rumah orang tanpa kebenaran pastu pi raba tuuuytttt anak dara orang????? Bengong tak sudah2 la hang nih!!!!}

    ReplyDelete
  50. pasni kalo budak gemok tu baca post aq ni mesti dia dtg akademi lagi...hehehehe
    camne firdaus budak gemok...ko nak wat cerita cam kisah dongeng ke....lain kali kalo ko nak dtg akademi just info jer kat FB ko budak gemok....usahlh nak terjah...nnti kami sediakn track utk brlumba lari 100M...

    ADA BRAN???

    { Dia mai Akademi meh kita tunggu. Apa dia nak buat? Mai la datang Akademi Sabtu ni kalau berani!!!!!}

    ReplyDelete
  51. Anonymous said...
    "Encik Mohd Firdaus telah menyapa Encik Ramli Rawi dengan bertanyakan khabar beliau"


    daus ni tanya camna?

    'abg ramli sihat?'

    bukan ke belah sana dan sini tidak bertegur sapa..pelik gak aku tiba boleh tanya kabar..

    {firdaus kodi dah desperado la tu. Nak tunjuk dia baik la kunun. Hahahahhaahahaha. Nak tergelak aku baca kronologi dia jumpa Ramli Boh. Hahahahahahah. Sakit perut aku siut!!!!}

    ReplyDelete
  52. anon December 1, 2010 11:22 PM

    hahaha...ko g gtau jela kat Ramli Boooo tu..janji kene tunai la...p mengadap YM Md Radzi...tu pon kalau berani la...konon berani sangat la cabar YM Md Radzi...baru anak dia yg datang dah nk nangis takut..

    takut ke nak bersilat smpi ajak lumbe lari??...ooo..marwi ajar asal tua je kene hormat ek?..walaupun si tua tu kurang ajar?..ptt la korang sume ikut je marwi tu..hahah...

    kalau betul BRAN, masa Firdaus g akademi, korang dah bedal dia dh..tp kenapa x wat?..SEBAB PENAKUT..BACUL..TUL X??! dah sampi kene cabar dpan umah sendiri pon still xberani??...

    cubala mai RP Melawati,pastu cabar je sesape yang ada kat situ..aku YAKIN respon kitorang bukan respon PENAKUT MACAM KORANG.. bawak la 4-5org lg..tuk nk angkat pencabar tu balik..

    ADA BRAN???!!

    ReplyDelete
  53. untuk gugat..

    Aku dah baca buku Silat Cekak Hanafi & aku paham isi kandungan perjuangan Almarhum.

    {kan arwah ustaz sendiri penah cakap jangan berGURU dgn buku..tapi ko paham melalui buku je??..belajar subjek biase kat sekolah,U, mahupun tadika pon ada cikgu yg ajar..maknanya ko ni hebat la ek gugat sb blj dari buku je}

    Dlm posting baru2 ni aku ada kate yg aku akan tukar cara aku berblog. Xperlu aku jwb setiap komen yg ade. Masing2 perlu tanggungjwb atas posting masing2. Klu komen yg kontra telah dijwb oleh komen yg pro, aku xperlu lg komen.

    {ni bebetul ayat nak lepaskan diri bagi aku gugat..bila ko dah nyatakan sesuatu pendirian bserta dgn hujah2 ko, ko patut bersedia klu org len cuba bidas hujah..tapi ko lebih terus brsikap "lu..lu..gua..gua.." tnpa apappe hujah nk kukuhkan pendirian ko..klu ko rasa ko dh tewas dari hujah..aku rasa x salah sekiranya ko plak cuba menerima hujah orang lain}

    ReplyDelete
  54. kah kah kah cerita kartun yg direka oleh firdaus al mulutandasi..

    kah kah kah.. aku tanya bro kat shell tu..
    dia cakap mana ader???

    kah kah kah.. lawak nak sedapkan hati setelah kalah kat court.. (pasal nak balik PSSCUHM dan claim dia presiden dan GU PSSCUHM, tp x dapat)

    cerito nok sedak ati jah.. (loghat awi KB)

    -MAW1

    ReplyDelete
  55. salam tuan,

    alhamdulillah, nampaknya dah ada kawan tuan yang ingin bantu jawap. alhamdulillah.

    kawan tuan tulis,

    { Ni sekoq lagi mangkuk, kalau dah masuk umah orang pi cabul anak dara orang tu kira menjaga kesucian agama ka? Jangan dok cerita la bab quran dan hadith kalau perkara pokok pun tak lepas wei! Ni hang tolong jawab skit, dlm quran ayat mana hadith mana yg kata boleh masuk rumah orang tanpa kebenaran pastu pi raba tuuuytttt anak dara orang????? Bengong tak sudah2 la hang nih!!!!}

    saya bertanya,

    hahaha, marah ke kawan tuan ni tuan?. jangan marah. cube tenangkan kawan tuan tu. hahaha.

    baiklah. yang mula dakwa rujuk al quran dan hadis dalam mencari kebenaran tu tuan atau saya?.

    rasanya saya bertanya tu disebabkan inginkan confirmation / justification, benar atau tidak dakwaan tuan tu.

    jadi tak perlulah rasanya kawan tuan ni "corner baring" tanya saya balik dengan soalan yang menyerlahkan kebodohan diri dan tuduhan palsu yang dah lama basi. tak perlu.

    agak menggelikan hati bilamana ramai (malah keseluruhan) pihak tuan begitu yakin dengan tuduhan yang dilontarkan.

    begitu yakin, seolah2 melihat dengan mata sendiri kejadian seperti yang dituduh itu berlaku.

    begitu yakin sehinggakan telah jatuh hukuman bersalah sebelum siasatan dimulakan lagi.

    begitu yakin yang budak berumur 16 tahun tidak akan berbohong.

    begitu yakin dengan yang macam2 lagi. dan kemudian yakin bahawa cara menegakkan / mencari kebenaran yang digunakan ini dirujuk kepada al quran dan hadis, tapi bila ditanya kefahaman untuk diterangkan, tak dapat pon dijawap soalan yang di ajukan.

    kalau yang tuan dakwa ni pon tuan tak dapat nak pertahankan kebenarannya (tak dapat nak terangkan langsung justification/argumentnya), bagaimana pula dengan dakwaan tuan yang lain?, terutama sekali dakwaan/tuduhan yang memalukan menjatuhkan maruah org dan seterus2nya?.

    tapi saya masih lagi menunggu dan beri peluang kepada tuan gugat untuk menjawap soalan saya dengan kefahaman dan penerangan yang mantap.

    tuan boleh pesan dengan kawan tuan tu, fokus saya takkan hilang. insyaAllah. sampai tertegaknya yang haq, seperti yang tuan tulis sebelum ini.

    jadi silakan tuan, dan silakan juga kawan tuan tu. saya alu2kan kedua2nya.

    silakan.

    ReplyDelete
  56. "{ Dia ni firdaus al kodi nak tunjuk dia hebat, dia rekalah cerita macam ni. Pi tanya Ramli Boh sendiri apa yang berlaku. Takkan setakat tanya khabar, Ramli Boh tetiba meroyan? Mesti firdaus al kodi ada bikin provokasi. Toksah layan puak2 depa nih. Kalau dalam Mahkamah pun si kodi boleh bohong, apatah lagi anak dia, anak murid dia. Kaki pembohong semua tu}"

    hg msti diijazahkan marwi kan..patut lah...patt hg sembang gebang ja...

    -MFH-

    ReplyDelete
  57. Sape kate aku berguru ngan buku?

    ReplyDelete
  58. Selama ini pandangan2 yg kontra ngan aku, ada aku delete?

    ReplyDelete
  59. Mmg tepat sangkaan aku. Tu sbb aku xmau layan.

    ReplyDelete
  60. aduh..gugat mmg same gak..

    hang yg pusing2 la gugat..konon xmau lyn..pdhl ko dh xtau nk jawab cmne...gugat2..akhurnta ko pon dh jd xbijak gak..hihihi..bukak blog baru tuk nk ltak kfhmn br plak ke?..hahaha...

    ReplyDelete
  61. Ko ni baru masuk ke? Aku dah uat blog ni sejak April 2009. Kefahaman & pendirian aku same jer.

    ReplyDelete
  62. baru anak dia yg datang dah nk nangis takut..

    -ade sape2 nampak ke ramli ni menangis..dlm blog amin pon kejap kate bergenang..kejap kate bertakung..saudara..pikir logik la..kalo lelaki dewasa didatangi 4 jejaka kacak..dan hanya sorang je yang ajak test..tak mungkin akn menangis atau bergenang atau bertakung air mata..itu semua penyedap cerita firdaus dan amin tu jer..ohh...mungkin saudara mengamalkan prinsip guru dan anak-anak nya manusia luar biasa yg tidak pernah bercakap bohong..tidak mengapa..saudara berhak mengamalkan prinsip apa pn..



    takut ke nak bersilat smpi ajak lumbe lari??

    -tujuan belajar silat tu sendiri untuk mempertahankan diri..bukan untuk bergaduh..ohh..mungkin saudara rase yg tidak berani ini tidak sehebat anak2 murid guru saudara itu..jika rasa saudara hebat..baguslah..saudara telah mempelajari silat cekak dengan baik..cuma pesan saya jgn lupa hanya dengan izin DIA sahaja barulah kita boleh menggerakkan segala pergerakan kita..


    ooo..marwi ajar asal tua je kene hormat ek?..walaupun si tua tu kurang ajar?..ptt la korang sume ikut je marwi tu..hahah...

    -knpe?Guru saudara tak ajar menghormati orang yg lebih tua ke?kalau tanya budak sekolah pun mesti ada cikgu ajar kat sekolah hormati org yg lebih tua..atau mungkin saudara semua di ajar kalau jumpa org yg lagi tua,langgar je..kemudian buat tak tau..atau..kalau ada org tua lalu depan saudara..tungkai kaki dia dengan niat dan harapan org tua tu akan terjatuh seperti yg anak guru saudara pernah buat..dan lagi..apa yang org tua seperti saudara maksudkan tu berkelakuan kurang ajar?mencabar guru saudara itu di kira kurang ajar ke?



    kalau betul BRAN, masa Firdaus g akademi, korang dah bedal dia dh..tp kenapa x wat?..SEBAB PENAKUT..BACUL..TUL X??! dah sampi kene cabar dpan umah sendiri pon still xberani??...

    cubala mai RP Melawati,pastu cabar je sesape yang ada kat situ..aku YAKIN respon kitorang bukan respon PENAKUT MACAM KORANG.. bawak la 4-5org lg..tuk nk angkat pencabar tu balik..


    -jangan terlalu angkuh saudara..ingat itu semua hanya pinjaman dari DIA.

    ReplyDelete
  63. [kalau betul BRAN, masa Firdaus g akademi, korang dah bedal dia dh..tp kenapa x wat?..SEBAB PENAKUT..BACUL..TUL X??! dah sampi kene cabar dpan umah sendiri pon still xberani??...

    cubala mai RP Melawati,pastu cabar je sesape yang ada kat situ..aku YAKIN respon kitorang bukan respon PENAKUT MACAM KORANG.. bawak la 4-5org lg..tuk nk angkat pencabar tu balik..


    -jangan terlalu angkuh saudara..ingat itu semua hanya pinjaman dari DIA.

    December 2, 2010 9:26 PM]

    BUKAN NAK CERITA BAB ANGKUH.... MEMANG PINJAMAN DARI DIA... TP TGK JUGAK MELALUI GURU YG MACAM MANA????

    GURU AFUNDI??? XLAH KOT...

    ReplyDelete
  64. salam tuan,

    tuan tulis,

    [Sape kate aku berguru ngan buku?]

    kemudian tuan tulis,

    [Selama ini pandangan2 yg kontra ngan aku, ada aku delete?]

    kemudian tuan tulis,

    [Mmg tepat sangkaan aku. Tu sbb aku xmau layan.]

    saya bertanya,

    waduh tuan, macam merajuk tu tuan. jangan la begitu. istighfar lah.

    tuan ada sebut niat tuan membuka blog ini adalah untuk berbincang, antara lain tentang kebenaran.

    jadinya bila saya sudah ajak berbincang, tiada respond dari tuan.

    tuan tak boleh la cakap tuan mahu berbincang, tapi bila saya tanya soalan untuk memulakan perbincangan, tuan kata "xmau layan".

    ni kira niat di hati, tak selari dengan apa yang tuan zahirkan kepada perbuatan ni tuan.

    ada orang kata tu munafik.

    samalah dengan jika dakwa mengikut al quran dan hadis, tapi perbuatan tak selari dengan ajaran al quran dan hadis.

    sampai kepada tahap tak boleh nak menerangkan kefahaman dari al quran dan hadis seperti yang diri sendiri dakwa.

    ini sifat munafik.

    makanya sebab itu sampai sekarang, saya masih terus tanya dan tanya, sampai tuan boleh jawap. supaya tuan boleh keluar dari sifat2 munafik yang membelenggu tuan tu.

    jadinya soalan saya masih lagi begitu. saya tunggu jawapan tuan. kalau misal kata sebelum ni tuan tak rujuk, sekarang ni cuba pergi rujuk.

    mula sekarang ni tuan rujuk. pergi jumpa guru (yang sebenar guru). dapatkan nasihat. dapatkan pendapat. kemudian kongsi di sini. dan sebut guru mana yang tuan jumpa.

    silakan tuan. mari kita berbincang.

    dari situ kita boleh bincang lagi.

    ReplyDelete
  65. Yesszzzaaaa. Kita beroleh kemenangan yang ketiga kali. Syabas Gugat. Teruskan blog ini. Pedulikan puak PK yang hanya omong2 kosong tanpa bukti, khususnya blog amin yg banyak menipu dan merapu. Hahahaha

    ReplyDelete
  66. Anonymous said...

    Aku dah baca buku Silat Cekak Hanafi & aku paham isi kandungan perjuangan Almarhum.

    {kan arwah ustaz sendiri penah cakap jangan berGURU dgn buku..tapi ko paham melalui buku je??..belajar subjek biase kat sekolah,U, mahupun tadika pon ada cikgu yg ajar..maknanya ko ni hebat la ek gugat sb blj dari buku je}

    next statement:

    salam tuan,

    tuan tulis,

    [Sape kate aku berguru ngan buku?]

    kemudian tuan tulis,

    [Selama ini pandangan2 yg kontra ngan aku, ada aku delete?]

    kemudian tuan tulis,

    [Mmg tepat sangkaan aku. Tu sbb aku xmau layan.]

    ReplyDelete
  67. soalan bodoh apa yg hang tanya ni gugat????
    tok guru hang la guru afundi.undi angkat tangan yg menentukan layaknya dia menjadi guru.dokk tanyaaa plakk lagii...

    -CH 21-

    ReplyDelete
  68. Tu ler. Klu xtau sejarah, usah byk komen. Selepas Almarhum, semua perlantikan diuat oleh para pendukung yg skrg ni digelar MMT.

    ReplyDelete
  69. biasalah tu puak2 PK ni gugat..

    semua ada kepentingan..kroni2..dah naik menyampah aku tgk..kesian tgk dieorg x phm apa sebenarnya perjuangan ustaz..ustaz bwk silat ni nk ubah org jd samseng, last2 perangai puak2 PK serupa samseng gak..

    "Iman tidak boleh diwarisi.."

    pada pandangan peribadi aku, ustaz da bwk silat ni ckp elok..tp semuanya terpalit lumpur dek kerana mantan2 GU termasuklah anaknya sendiri..

    bkn slh ustaz dlm membesarkan anak2, tp slh anak2 sendiri dek leka dan alpa kerana duniawi..
    semua lupa bila berbicara tentang kuasa, takhta, wanita, nafsu dll.

    sedangkan anak nabi nuh a.s sendiri menolak agama yg dibawa oleh nabi nuh a.s. Nabi nuh bknlah sebarang manusia, seorg rasul yang diutuskan oleh Allah s.w.t.

    sejarah telah berulang kembali dimana hakikat "Iman x boleh diwarisi" terbukti. kini ia terjadi di keluarga almarhum ustaz hanafi..

    ReplyDelete
  70. Awat la hang bodoh sgt GUGAT oi....
    hang tanya la kat otai2 hang tu cara perlantikan guru tu sbenaqnya mcm mana?? Depa tau tu... cuma penyakit Khianat ja depa tu...

    Guru mestilah ada SALASILAH & SANAD dia..
    Sebab tu Bakal Guru hanya dilantik oleh Guru...
    Hang ingat MMT ni dah cukup power nk lantik guru.... "Para pendukung yg digelar MMT konon" kepala Tok Cai hang GUGAT!!!! Kerja depa tu (MMT/MMK) isytihar ja dol..
    Nama pun Guru...orang yg bertanggungjwb mendidik anak murid termasuk MMK MMT & semua anak murid lain...
    Hang ingat ni apa? TOK DONGOI dok ikut ckp MMT la...
    Patut la hampa semua jd lg DONGOI... BACUL... pasal Guru hampa jenih boleh dipilih.

    Buang masa ja dok layan puak DONGOI ni....
    Bagi hampa guru tu stakat guru silat ja nk buat mcm mana....

    NASIHAT AKU.. baca la blog AMINZAINUL byk info yg hang boleh dpt(yg otai hang selindungkan).... XMAU TERIMA PUN XPA... TP SKADAR AMIK TAHU Hehehehe... :p werkkkk
    lepas tu hang pikiaq PRO & CON...

    ReplyDelete
  71. [Tu ler. Klu xtau sejarah, usah byk komen. Selepas Almarhum, semua perlantikan diuat oleh para pendukung yg skrg ni digelar MMT.]

    Abih tu maknanya lepas Almarhum semua anak murid xperlu diDidik lagilah.... Patutla ko jd mcm ni.

    belajar silat semata2 lah maknanya... Abis tu sia2lah Ustaz Hanafi buat pantun utk dihayati oleh semua pengikut silat cekak... Ko pegi cari pantun tu... lepas tu baca balik betul2 apa maksudnye tu...

    **SEBENARNYA AKU STILL KOMEN NI BKN UTK KO GUGAT, TP UTK ORG YG IKHLAS NK BLAJAR SILAT CEKAK TP TERSALAH TEMPAT!!!
    SEBAB AKU DAH JELAS NIAT & TUJUAN KO :)

    ReplyDelete
  72. Gugat, berkenaan perlantikan Guru oleh MMT, tolong komen:

    Jom tengok video ni :

    http://www.youtube.com/watch?v=b_Fw7lmMtP0

    "Pada 23 Mei 1993, Majlis Muafakat telah mengadakan majlis untuk mengisytiharkan En Mohd Radzi sebagai Guru Utama menggantikan Encik Ishak Itam, bertempat di rumah Almarhum Ustaz Hanafi. Pengisytiharan berdasarkan dibuat kepada tradisi yang pernah dilalui dan mengikut perlembagaan persatuan. Mengikut sejarah, pertukaran Guru berlangsung tanpa melibatkan orang lain. Penyerahan dibuat secara ijazah empat biji mata dengan mempunyai tertib dan syarat-syarat yang diketahui oleh Guru sendiri.Mengikut perlembagaan persatuan pula, Mesyuarat Agong dan Jawatankuasa Pusat tidak boleh melantik Guru Utama. Yang dipilih dalam Mesyuarat Agong ialah Jawatan Presiden, Naib Presiden,Setiausaha, Bendahari dan ahli jawatankuasa.Mengikut Peraturan 21, Presiden hendaklah meminta Guru Utama untuk mempengerusikan Lembaga Pelajaran dan Tatatertib. Malangnya majoriti jawatankuasa tidak mahu menerima peraturan yang telah ditegaskan oleh Almarhum Ustaz Hanafi bin Haji Ahmad, dan cuba untuk tidak mengiktiraf Encik Mohd Radzi sebagai Guru Utama. Saya selaku Setiausaha LPT di masa itu, terus menjalankan tugas seperti yang ditetapkan perlembagaan dengan Encik Mohd Radzi menjadi Guru Utama yang baru."

    Tuan Haji Amruddin bin Buang,
    Ketua Eksekutif Akademi Silat Cekak Hanafi
    Mantan Naib Presiden PSSCHUM
    Mantan Naib Presiden PSSCM
    Mantan Setiausaha LPT PSSCM

    -Dipetik dari video Menegak Kebenaran

    ReplyDelete
  73. Aku dah komen lamer dah bende ni. Pi tgk posting aku yg lalu. Pd aku xde isu lg sbb persoklan2 aku sendiri dah timbulkan dulu. Satu persatu aku teliti.

    Bile aku kate pd zaman Almarhum lagi de perjanjian antare die ngan Tok Ya xleh amik anak murid masing2, ni maknenye pd mase tu ade sekurang2 dua guru silat cekak. Malah lebih sbb Tok Ya ada ijazahkan pd org2 laen.

    ReplyDelete
  74. Hujah2 korang ni hujah2 recycled. Korang dah terlepas tren/lrt. Siannn

    Aku yakin pantun cekak yg Almarhum tulih tu pun korang xpaham.

    Bile puak2 PK gune bahase kesat xsape sebelah PK yg tegur..... ni ler budaye yg diterap leh PK.

    Sape di PK yg bran tegur Firdaus skrg? Xsape pun. Nasib hang ler Firdaus....

    ReplyDelete
  75. Aku setujuuu iman xleh diwarisi. Pi dengar balik lagu Raihan.

    ReplyDelete
  76. Sape leh buktikan yg Almarhum serah mandat guru kpd Tok Ak? Jwb ni dulu.

    ReplyDelete
  77. Sape leh buktikan yg Almarhum serah mandat guru kpd Tok Ak?Tok Ak tak terlibat dlm kita punya hal laaa...

    wooii,gugat!!
    toksah nak tukar topik laa bebb!!

    bingai lu nii!!

    ReplyDelete
  78. Bismillahirrahmanirrahim...

    "Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu masuk ke dalam mana-mana rumah yang bukan rumah kamu, sehingga kamu lebih dahulu meminta izin serta memberi salam kepada penduduknya, yang demikian adalah lebih baik bagi kamu, supaya kamu beringat (mematuhi cara dan peraturan yang sopan itu).

    Maka sekiranya kamu tidak mendapat sesiapa (yang berhak memberi izin) maka janganlah masuk ke dalam rumah itu sehingga kamu diberi izin dan jika dikatakan kepada kamu "Baliklah", maka hendak kamu berundur balik cara yang demikian adalah lebih suci bagi kamu dan (ingatlah) Allah Maha Mengetahui akan apa yang kamu lakukan."

    Surah An-Nur
    Ayat 27-28

    Pakai ayat ni kan senang.

    ReplyDelete
  79. takde bukti pun kan..

    ReplyDelete
  80. Siannn aku tengok penyokong PK. Masih tercari2 jwpan. Pi ikut PK pe pasal?

    ReplyDelete
  81. Salam,

    Anon December 4,2010 8:30 AM, minta tuan huraikan ayat tersebut...

    -KIJ-

    ReplyDelete
  82. Tukar topik? Citer psl mandat guru mesti ler libatkan sejarah antara Tok Ya & Almarhum. xgitu?

    ReplyDelete
  83. salam tuan,

    saya rujuk komen2 tuan selepas komen saya yang terakhir.

    saya lihat, tuan ni sebenarnya cuba nak layan soalan saya. ada tempias2 la.

    tapi bila tuan rasa tak dapat nak jawap, tuan cuba pula berlari-lari anak, pusing sana sini dan sebagainya untuk menyelamatkan diri.

    makanya saya semakin "pasti" yang cara tuan ni "tidak" berlandaskan rujukan kepada ayat suci al quran dan hadis dan seterusnya "bukan" cara yang benar seperti yang tuan dakwa sebelum ini.

    saya semakin "pasti" ni sebab tiada langsung hujah tuan untuk mempertahankan dakwaan tuan yang tuan ni berlandaskan jalan yang benar dan menggunakan cara yang benar untuk mencari kebenaran. tiada langsung yang respond kepada soalan2 saya.

    pusing2 lagi ada. sampai hampir pening jugalah saya membaca tulisan2 tuan ni. pening dan kesian. saya cuma boleh minta ketabahan dari Allah untuk terus membaca tulisan2 tuan ni.

    mungkin tuan tidak sedar akan betapa "beratnya" perkara2 yang tuan dakwa dan tuan sentuh dalam penulisan tuan.

    "beratnya" di sini bukan sahaja sesama makhluk. tapi juga di sisi Allah.

    jadinya saya ingatkan balik pada tuan, berhati-hatilah dalam menulis dan sebagainya.

    jadinya kalau "ada" penerangan, sila nyatakan. kalau tiada, ada baiknya kalau tuan cepat2 bertaubat dan hentikanlah perbuatan tuan ni.

    tapi, kalau tuan masih mahu teruskan, nyatakan keterangan dan kefahaman tuan untuk soalan2 saya sebelum ini. supaya tuan tidak jadi sesat lagi menyesatkan.

    berat ni tuan. kerana tuan juga bertanggungjawap ke atas "kefahaman" tanpa "asas" yang tuan sebarkan kepada pembaca.

    kepada setiap pembaca ni tuan. banyak tu.

    tuan, cuba tanya guru tuan tentang Surah Al-Kahfi: 29 yang bermaksud:

    "Sesiapa yang mahu maka berimanlah dan sesiapa yang mahu maka kufurlah".

    jadi tuan pilih, terus sesat lagi menyesatkan, atau sebaliknya, tulis yang benar berdasarkan rujukan yang benar. Allah Maha Mengetahui.

    ReplyDelete
  84. Tima kacih atas peringatan ni. Insyaallah, niat saya jelas & baek utk PSSCUHM. Allah jua yg tahu. Kebenaran yg cube ditekan oleh MRH & PK de gak yg tertegak skrg seperti posting terbaru.

    ReplyDelete
  85. kita dah menang 4 kes...bleh tanya x kanlah dia org x sedar yg dia org dh di tipu...

    ReplyDelete
  86. bila di cara dari penulisan tuan gugat nie makin lagi dari kebenarannya... GUGAR MEMANG TERGUGAR

    ReplyDelete
  87. #KIJ

    -jgn uat xpaham lak. Elok gak MRH yg tlg kupas ayat2 tu sbb taraf die tinggi kan.

    ReplyDelete
  88. Tuan KIJ,

    Ikut pemahaman saya, jika kita ikut ayat itu, perbuatan MRH memasuki rumah Asnawi itu sendiri adalah salah.

    Mungkin ada yang berpendapat bahawa MRH telah dipelawa masuk oleh Shima, seterusnya menandakan keizinan telah diberi.

    Tetapi, pada hemat saya, Shima tidak layak memberi keizinan kerana tuan rumah itu adalah ibu bapanya, dan Shima sendiri adalah hak ibu bapanya. MRH juga seharusnya mengetahui pekara ini dan menyedari memasuki rumah Asnawi ketika itu adalah perbuatan yang salah.

    Allahua'lam. Sesungguhnya saya tidak reti, tetapi ini adalah pendapat saya cuma. Siapalah saya untuk mengupasnya. Tapi bagi saya, ayat ini ringkas dan memudahkan saya untuk menimbang.

    Andai tuan tidak boleh menerima pendapat saya, itu hak tuan dan saya menghormatinya. Semoga Allah merahmati kita semua.

    ReplyDelete
  89. Kpd Gugat,

    Btol, aku ade guru yg bole kupas...ko ade?

    Kpd Anon December 6, 2010 5:58 AM,

    Terima kasih tuan kerna sudi memberi huraian walaupun hanya mengikut pemahaman tuan sendiri.

    Kalau mengikut undang2 sivil, perkara menceroboh ni x kan berlaku kerana dijemput oleh penghuni rumah. tp sebagai manusia yg berilmu dan bukan maksum, YM Mad Radzi sendiri telah mengakui kesilapan memasuki rumah tersebut walhal pada awalnya beliau x nk masuk kalu x kerana dijemput oleh shima.

    tp bg tuduhan mencabul, beliau menafikan sekeras2 nya.

    persoalannya skang, adakah sama perbuatan masuk rumah dgn mencabul? disebabkan pertuduhan cabul ni byk sgt pertikaian dan keraguan, nape geng belah PP ni konar pulak cari point bab masuk rumah?

    Sekian, terima kasih.

    -KIJ-

    ReplyDelete
  90. #KIJ

    - tentu ler aku ade guru. Ramai guru ugama aku.

    - klu dah xmau ikut ajaran Quran, jgn duk sibuk suruh org kupas.
    - jd tul ler MRH masuk ruma tu? Ko xmau tanye, ape niat MRH pegi tu? hari tu? jam tu? minit tu? saat?
    - ko xmau tanye de ke MRH tefon dulu sebelum pegi ke ruma tu?
    - ko xmau tanye mangsa tu umur brape?
    - klu ikut undang2 jenayah bukan sivil, mangse ni bawah umur.
    - jd ttg SD bini MRH tu xde?
    - kene ler citer pegi ruma dulu. Pastu citer masuk ruma. Pastu citer cabul. Tu ler turutannya.

    ReplyDelete
  91. #KIJ

    Pe makne cabul? Mencabul kehormatan? Dah bace pe maksud KK 354 tu?

    Klu ko kate bukan cabul, leh kite kate khalwat?

    Ko leh trime guru ko berkhalwat?

    ReplyDelete
  92. Nak cari kebenaran ke nak cari kesalahan.....
    Nampak sgt matlamat sbnr korang....ttp berselindung disebalik utk kebenaran....poooooorah...kebenaran taik anjing korang.....
    Cukup2 la gugat dan puak2 hang dok menipu org....kalau nak sesat, sesatla ko, itu lebih baik dr sesat lagi menyesatkan ......

    Awi KB

    ReplyDelete
  93. salam tuan,

    tuan tulis,

    [- tentu ler aku ade guru. Ramai guru ugama aku.]

    saya bertanya,

    siapa guru ugama tuan?. dan bagaimana saya boleh hubungi mereka?.

    insyaAllah, kalau ada rezeki teringin saya berjumpa dengan mereka.

    ReplyDelete
  94. Awi KB: Ko skrg ni pki pusaka ke? Sekejap pusaka, sekejap SCH. Xde pendirian

    ReplyDelete
  95. Guru ugama ramai

    - guru mengaji
    - guru fardhu ain
    - guru tafsir

    Ko cari ler mane2 guru tuk tambahkan ilmu ugama yg sgt luas

    ReplyDelete
  96. salam tuan,

    saya bukan tanya jenis2 guru yang ada. saya tanya guru ugama yang tuan sebut dalam komen tuan tu.

    [- tentu ler aku ade guru. Ramai guru ugama aku.]

    itu tuan tulis. jadinya saya minta tuan bagi saya cara untuk menghubungi mereka.

    nombor telefon, alamat atau sebagainya.

    dan lebih baik kalau tuan bagi guru semasa tuan, yakni, yang tuan sedang berguru dengannya sekarang ni.

    insyaAllah, saya teringin berjumpa dengan mereka.

    ReplyDelete
  97. Aku rase xperlu aku nak kaitkan guru2 ugama aku. Kamu cari ler guru2 ugama yg lain.

    ReplyDelete
  98. salam tuan,

    tuan tulis,

    [Aku rase xperlu aku nak kaitkan guru2 ugama aku. Kamu cari ler guru2 ugama yg lain.]

    saya respond,

    tak boleh begitu tuan.

    kalau betul tuan ada ramai guru ugama, bilamana ada salik yang berhajat untuk bertemu dengan guru ugama tersebut, dengan niat untuk belajar dan sebagainya, tuan kena tolong salik tersebut.

    guru ugama yang sebenar guru, dia akan gembira kalau ada salik yang ingin bertemu dengannya. pengalaman saya begitu.

    jadi takkan la bila saya tanya cara untuk berhubung dengan guru2 ugama tuan ni pon tuan nak pusing2 menjawapnya?.

    jadi silakan tuan. mohon jasa baik tuan untuk berikan cara untuk saya berhubung dengan guru2 ugama tuan.

    jawap terus dengan cara untuk berhubung dengan mereka. tak perlu pusing2 lagi.

    ReplyDelete
  99. Dan ini jawapan aku yang tak pusing-pusing lagi iaitu aku tidak berikan nama guru-guru ugama aku. Hormati pendirian aku.

    ReplyDelete
  100. salam tuan,

    tuan jawap,

    [Dan ini jawapan aku yang tak pusing-pusing lagi iaitu aku tidak berikan nama guru-guru ugama aku. Hormati pendirian aku.]

    saya jawap balik,

    baik tuan, saya hormat pendirian tuan. hahaha.

    tapi izinkan saya bertanya,

    betul ke tuan ni ramai guru agama?, kalau iya, apa buktinya?.

    kalau benar tuan ada ramai guru agama, makanya kenapa "takut" untuk bagi peluang kepada orang lain untuk juga turut berbincang agama dengan mereka?.

    saya akui salah satu tujuan saya berjumpa dengan mereka ialah untuk bertanya tentang ajaran mereka kepada tuan.

    bagaimana mereka menterjemahkan al quran dan hadis sehinggakan "hasilnya" jadilah tuan gugat yang berpengetahuan sedemikian dan sekian dan sekian.

    jadinya dalam proses itu, insyaAllah saya dapat belajar lagi perkara yang saya belum tahu.

    memudahkan urusan salik untuk belajar dengan guru ugama adalah perbuatan mulia yang benar.

    jadi kenapa tuan tidak mahu melakukan perbuatan mulia yang benar?.

    silakan tuan. ni soalan sampingan saya. soalan serius saya akan majukan pada masa yang sesuai nanti.

    ReplyDelete
  101. Haa....haa....haa....gugat..gugat, dah nak lari nampaknya....byk soalan kau x dpt jwb pastu pusing2......haaa...haaaa...haaa...kelakar la kau ni......
    Kau ni berguru dgn sapa krg ni......
    (aku dah ketawa dah wpun kau blum jawab lagi)

    Awi KB

    ReplyDelete
  102. firdaus budak gemok tu ade hati nak cabar ramli bo...usahlh budak gemok..sedangkn leher pun ko aq tak nampak, ade hati nak cari pasal....kalolah budak gemok tu brsilat gan ramli bo pun...ingat ko tu hebat sangat ke budak gemok....usahlah bersilat budak gemok...jomlah kita pertandingan larian 100m....ingat ko boleh menang ke budak gemok...maybe 25m pun belum tentu...but makin lama aq tgk budak gemok ni makin besar makin gemok makin mengarut makin kurang ajar pd org yg lebih tua dr dia....cerita baru2 ni aq dpt info yg budak gemok ni makin kerap dtg akademi ape halnyer...dh xde keje lain ker...???baik ko buat latihan silat...kuruskn badan tu cikit...xpun ko nak belajar silat cekak hanafi yg sah...hehehe.....yg x hebatyer tu siap ade bodyguard yg dh brumur plak tu dtg akademi...kesian betul aq tgk abg tu...ikut je kata si budak gemok tu..xkanlah dia xde otak...dhlah dtg x djemput pegi plak.....rasanyer dia org ni xde keje kot...iyerlah kes kat mahkamah kita dah menang just tinggal 1 kes jer....so dia org nak cari publisiti murahanlh ni...

    pasni kalo budak gemok tu baca post aq ni mesti dia dtg akademi lagi...hehehehe
    camne firdaus budak gemok...ko nak wat cerita cam kisah dongeng ke....lain kali kalo ko nak dtg akademi just info jer kat FB ko budak gemok....usahlh nak terjah...nnti kami sediakn track utk brlumba lari 100M...

    ADA BRAN???

    ckp kosong bdak ni...hhahahahahahahahahaha

    -MFH-

    ReplyDelete
  103. Tuan KIJ,

    Tidahklah pula saya menuduh MRH menceroboh [dari segi undang-undang] kerana dalam posting saya itu saya merujuk kepada Surah An-Nur ayat 27-28. Saya hanya mengatakan perbuatannya memasuki rumah Asnawi ketika itu adalah salah. Saya menganggap MRH memasuki rumah Asnawi tanpa izin.

    Baguslah kalau dia menyedari kesalahannya. Semoga dia menyedari kesalahannya yang lain juga. Aamin.

    -Segerak

    ReplyDelete
  104. TUDUHAN CABUL???
    DIBEBAS & DILEPASKAN!!!

    So xde SEBAB nk lucut Jawatan Presiden & Keahlian YM Sheikh Md. Radzi dari PSSCUHM.

    ReplyDelete