Sunday, September 12, 2010

Bile Firdaus-MRH mendakwa ttg gurunya.




Pe komen ttg posting Firdaus-MRH di fbnye?

*** Dah masuk 5 hari ni, Firdaus-MRH masih xkomen. Org ramai nak tau ni naper die buat posting ni. [17.9.10]

98 comments:

  1. Mulia tang mana Md Radhi tu? habaq mai nk tau.
    Mulia tang tipu anak murid pasal kereta Merc tu ka?

    ReplyDelete
  2. Ya rabbi...

    makin mengarut puak2 PK ni...
    sok2 silap aribulan dieorg mengaku mat kodi ni nabi n rasul plak kot..

    mak aih, bwk2 mengucap la dieorg ni..

    ReplyDelete
  3. Bukan ke kaum syi'ah bagi gelaran ni kat Saidina Ali...

    ReplyDelete
  4. en.gugat..nmpak sgt ko ni mmg dok spy c firdaus ni kan???

    komen aku ttg posting firdaus tu..sememang nye aku sokong dan setuju dgn posting..sape yg bguru dgn Md.Radzi je tau kelebihan die...

    aku xkisah ko nk ckp kteorg sesat ke ape ke..yg pntg ape yg c firdaus tu tulis aku setuju 100%

    ReplyDelete
  5. TENET TENET TENET…
    Sudah lama tidak menulis di dalam ruangan ini ya. Ini kerana aku sudah naik menyampah dengan perangai-perangai ahli-ahli silat cekak pusaka yang makin bodoh dan mendedahkan kebodohan dia sendiri. Oklah mari kita re-cap balik ke masa ‘kes ini terjadi’ dan ini adalah persoalan yang muncul dalam kepala otak aku :
    Sebab terjadi:
    Dipendekkanlah ‘Guru kantoi cabul org.’
    1. Kenapa Abg Amruddin, Kenapa bukan orang lain?
    2. Kenapa Abg Mad kita menjadi ‘PENCABUL’.
    3. Kenapa Abg Mad kita dilucutkan dari jawatan dia?
    4. Kenapa Abg Mad tetiba jer menggunakan panggilan2x pelik pada nama dia?
    5. Kenapa Abg Mad ingin sangat dengan Persatuan Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia?
    Cuba anda2 memberi jawapan kepada soalan ini, dan mungkin anda akan menemui jawapan pada kenapa dan persoalan perpecahan silat ini.
    Hidup Persatuan Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia.
    -Ai Ai and The Way.

    ReplyDelete
  6. Rosak dah depa nih!!!

    ReplyDelete
  7. Dipetik daripada GARIS PANDUAN SILAT DAN SENI MEMPERTAHANKAN DIRI oleh JAKIM
    { Jabatan Kemajuan Islam Malaysia, Kuala Lumpur
    http://www.islam.gov.my/e-rujukan/silat.htm }

    3.3. Guru Silat
    3.3.1. Guru silat yang beragama Islam hendaklah bukan terdiri daripada:
    (a) mereka yang melakukan perkara-perkara syirik, sama ada melalui perkataan, perbuatan atau iktikad.
    (b) mereka yang melakukan maksiat/jenayah dan yang bertentangan dengan moral.
    (c) pemecah belah masyarakat.
    (d) Mereka yang mentafsir ajaran agama Islam mengikut hawa nafsu.
    3.3.2. Jika seseorang guru silat hendak melibatkan diri dalam hal agama hendaklah mengetahui asas-asas agama Islam sama ada fardhu ain atau fardhu kifayah seperti rukun Islam, rukun Iman, cara mengerjakan sembahyang dan sebagainya.
    3.3.3. Guru silat dilarang memasukkan atau menggunakan unsur-unsur yang bercanggah dengan Islam seperti sihir dan ilmu kebal di dalam ilmu persilatan.


    3.6. Adab
    3.6.1. Adab Murid Dengan Guru:
    (a) Guru tidak boleh menganggap dirinya yang paling mulia dan tidak pernah bersalah.
    (b) Guru hendaklah mengelakkan diri dari dianggap orang yang perlu ditaati secara mutlak.
    (c) Guru tidak boleh menganggap orang lain lemah dan lekeh.
    (d) Guru hendaklah melarang murid-muridnya memuja, mengagung dan taksub kepadanya.

    ~ Kepada MRH Al Qodi, Firdau MRH, puak PK dan penyokong2 MRH Al Qodi dan PK, sila baca betul2 dan fikir-fikirkanlah ~

    ReplyDelete
  8. Diorang ni tau ke x maksud "karamallahu wajha" tu ape....men tibai jer..

    esok2, diorang guna lak (r.a , a.s ,s.a.w), tu mmg dah terpesong abih arr....

    ReplyDelete
  9. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    en.gugat..nmpak sgt ko ni mmg dok spy c firdaus ni kan???
    [Bukan aku yg spy tp sahabat2 silat yg bg tau pd aku.]


    komen aku ttg posting firdaus tu..sememang nye aku sokong dan setuju dgn posting..sape yg bguru dgn Md.Radzi je tau kelebihan die...
    [Guru aku ni pun pernah aku ikut dulu tp selepas kes cabul maaf aku terpaksa tolak. Ko baca profil baru aku tu.]



    aku xkisah ko nk ckp kteorg sesat ke ape ke..yg pntg ape yg c firdaus tu tulis aku setuju 100%

    September 13, 2010 2:11 AM
    [Ya. Tu hak ko. Tp ko jgn lak nak pesongkan yg lain. Pe hak ko nak pesongkan yg lain? Tuhan suruh kite pilih yg hak bukan yg batil. Yg ko ni ikut suruhan sape lak? Jwb jgn xjwb.]

    ReplyDelete
  10. Bukan aku yg spy tp sahabat2 silat yg bg tau pd aku
    (ko xyah la nk tipu laa gugat oii..memang skrg ni ko dok usha page Firdaus dgn Md.Radzi kan?? sbb nye ko nk buat cite..)

    Guru aku ni pun pernah aku ikut dulu tp selepas kes cabul maaf aku terpaksa tolak. Ko baca profil baru aku tu
    (mmg aku x nafi kan yg ko pernah ikut Md.Radzi..tp ko ikut die sbb die kepala dlm psatuan,ko x ikut pun die sbg GURU..xyah cite kes cabul la..sblm kes cabul lg ko dh mmg xsuke Md.Radzi kan??? ngaku je laaa)

    Ya. Tu hak ko. Tp ko jgn lak nak pesongkan yg lain. Pe hak ko nak pesongkan yg lain? Tuhan suruh kite pilih yg hak bukan yg batil. Yg ko ni ikut suruhan sape lak? Jwb jgn xjwb.
    (en.Gugat aku bsedia m'jawab..aku masih ikut suruhan tuhan lg..tp yg bimbing aku utk ikut suruhan tuhan dh tentu la GURU aku..GURU aku la yg byk kenal kan aku MUHAMMAD dgn ALLAH..ade paham x??? aku rase ko xpaham kot....)

    ReplyDelete
  11. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Bukan aku yg spy tp sahabat2 silat yg bg tau pd aku
    (ko xyah la nk tipu laa gugat oii..memang skrg ni ko dok usha page Firdaus dgn Md.Radzi kan?? sbb nye ko nk buat cite..)
    [Aku post info yg diemel pd aku.]

    Guru aku ni pun pernah aku ikut dulu tp selepas kes cabul maaf aku terpaksa tolak. Ko baca profil baru aku tu
    (mmg aku x nafi kan yg ko pernah ikut Md.Radzi..tp ko ikut die sbb die kepala dlm psatuan,ko x ikut pun die sbg GURU..xyah cite kes cabul la..sblm kes cabul lg ko dh mmg xsuke Md.Radzi kan??? ngaku je laaa)
    [Guru aku tu guru pe lg? Guru ugama? Mane tauliahnye? Die ngaji ngan sape?]

    Ya. Tu hak ko. Tp ko jgn lak nak pesongkan yg lain. Pe hak ko nak pesongkan yg lain? Tuhan suruh kite pilih yg hak bukan yg batil. Yg ko ni ikut suruhan sape lak? Jwb jgn xjwb.
    (en.Gugat aku bsedia m'jawab..aku masih ikut suruhan tuhan lg..tp yg bimbing aku utk ikut suruhan tuhan dh tentu la GURU aku..GURU aku la yg byk kenal kan aku MUHAMMAD dgn ALLAH..ade paham x??? aku rase ko xpaham kot....)

    September 14, 2010 1:28 AM
    [Guru aku nak citer psi Muhammad? Ko xnampak ke die pki suar pendek. Ni Muhammad ajar ke? Ni baru perkara yg kecil.]

    ReplyDelete
  12. usahla pertikai ngn gugat ni.

    kite bersyukur kite ikut encik md.

    diorang nak kate ape kate lah. selagi encik md mengajak buat menda baik, hormat mak ayah, bagi aku peluang jumpa syeikh maged, cukuplah.

    setakat ni belum lagi encik mad suruh kami p rompak rumah org, tulis blog kutuk org yg kutuk dia etc.

    ReplyDelete
  13. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    usahla pertikai ngn gugat ni.
    [Naper aku xleh dipertikaikan? Berbanding ngan guru aku, sape ler aku. Pd aku senang jer. Kite ikut ajaran Allah dan RasulNya.]


    kite bersyukur kite ikut encik md.
    [Bersyukur? Boleh terangkan skt makne bersyukur?]

    diorang nak kate ape kate lah. selagi encik md mengajak buat menda baik,
    [Pi masuk ruma anak dara org semase emak bapak xde tu mende baik ke? Pki suar pendek buat mende baik ke? Aku tul2 xpaham die org ni.]

    hormat mak ayah, bagi aku peluang jumpa syeikh maged, cukuplah.
    [Jumpe sheikh pe ni lak?????? Sejak bile silat cekak hanafi ajar bende ni.?]

    setakat ni belum lagi encik mad suruh kami p rompak rumah org, tulis blog kutuk org yg kutuk dia etc.

    September 14, 2010 3:48 AM
    [Ni namenye die buat alim ler depan anak2 murid. Belakang buat pe lak? Sedaq lah skt. Korang ni kene tipu ler.]

    ReplyDelete
  14. haha.. gugat gugat.. aku tak tahu kenapa hang marah sangat dengan encik mad ni.. haha.. macam ada konflik peribadi sahaja..

    apa apa pun, bagi aku hang gagal menyakinkan aku yang hang berada di pihak yang benar..

    permintaan aku mudah. releasekan sahaja 4 cd tu. ada banyak tu. 4 CD! tak akan, satu pun tak lepas..

    lepas tu hang habaq yang hang dah tengok, hang dah siasat sendiri, lepas tu hang kata, hang tak bagi tengok sebab banyak cerita dalam kain.. haha.. bagi aku, encik mad dah lama kena aib dah.. alang alang, tunjukkan semua terus.. biar kami menilai sendiri dia salah ker tidak..

    tak susahkan permintaan aku, gugat? :)

    kalau dulu kita boleh kuarkan cd menegakkan kebenaran, kenapa kali ni, pihak hang tak boleh kuarkan cd untuk kali ni? takut kot.. haha..

    oklah..gugat..teruskan berjuang "menegakkan hak" hang ya.. semoga berjaya..

    hehehe..

    ReplyDelete
  15. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    haha.. gugat gugat.. aku tak tahu kenapa hang marah sangat dengan encik mad ni.. haha.. macam ada konflik peribadi sahaja..
    [Ko ni psi pe gelak2? Naper aku nak mare ngan guru aku tu. Ko panggil encik mad. Jd ko ni kire sebaya ngan die kut. Konflik pribadi? Ni serkap jarang jer.]

    apa apa pun, bagi aku hang gagal menyakinkan aku yang hang berada di pihak yang benar..
    [Ko punye psi ler. Pe kate hakim ko xpercaya gak? Otak taruk kut mane lak ni?]

    permintaan aku mudah. releasekan sahaja 4 cd tu. ada banyak tu. 4 CD! tak akan, satu pun tak lepas..
    [Kan aku xjwb dulu. Ko mintak ngan SUA yg lamer. Die ade. Ko bukan xkenai die.]

    lepas tu hang habaq yang hang dah tengok,
    [Benaq. Aku dah tgk.]

    hang dah siasat sendiri,
    [Ya. Die org bg aku tgk.]

    lepas tu hang kata, hang tak bagi tengok sebab banyak cerita dalam kain.. haha.. bagi aku,
    [Maksud aku cd tu citer ttg dlm kain. Xelok dilepaskan di youtube.. Tu pandangan aku. Ko paham x?]


    encik mad dah lama kena aib dah.. alang alang, tunjukkan semua terus.. biar kami menilai sendiri dia salah ker tidak..
    [Selg ko duk situ camne nak tgk. Usaha xde. Pi tanya SUA lamer.]

    tak susahkan permintaan aku, gugat? :)
    [Ya. Bukan sukar sgt pun. Ko pi jumpe & mintak kat die ler.]

    kalau dulu kita boleh kuarkan cd menegakkan kebenaran, kenapa kali ni, pihak hang tak boleh kuarkan cd untuk kali ni? takut kot.. haha..
    [Takut?? Ko habaq kat aku naper guru aku kalah kes mahkamah ngan persatuan? Sbb pe kalah?]

    oklah..gugat..teruskan berjuang "menegakkan hak" hang ya.. semoga berjaya..

    hehehe..

    September 14, 2010 5:32 AM
    [De ler skt2 berjaya. Hakim Mahkamah Tinggi tu yang arif. Aku xarif mcm die.]

    ReplyDelete
  16. gugat..tak akanlah dalam berpuluh ribu ahli nak jumpa SUA untuk mintak cd tu.. haha.. penat dia nak layan kami.. :)tunjukkanlah kat youtube.. atau letak dekat torrent ker.. sekarang zaman dah maju.. tak logik betul jawapan hang ni.. :)

    hang kata hakim dah menilai.. haha.. maafkan aku kalau silap.. apa yang aku faham HAKIM tak menilai pun.. dia hanya kata sudah ada internal investigation dah buat.. so, jawapan dia hanyalah bersandarkan siasatan dalaman persatuan.. HANG INGAT KAMI BODOH KA? :)

    ambik cabaran aku, gugat.. sebarkan cd tu.. ramai ahli support Abang Md..DAN AKU RASA HANG PUN TAHU.. :)

    kalau hang teramat yakin hang berada dalam pihak yang benar.. SEBARKAN SAHAJA..Abang Md dah kena aib dah pun.. hang kan yakin sungguh berada di pihak yang benar.. hang nak takut apa? :)

    so, boleh saudara gugat? jangan bimbang, biar kami tengok, dan biar kami menilai.. boleh? blog hang dah glamer.. hang boleh linkkan dekat mana untuk kami download.. nanti kami menilai sendiri.. boleh? :)

    good luck ya gugat.. semoga berjaya "menegakkan yang hak.."

    hehe.. :)

    ReplyDelete
  17. [Naper aku xleh dipertikaikan? Berbanding ngan guru aku, sape ler aku. Pd aku senang jer. Kite ikut ajaran Allah dan RasulNya.]
    (ko ikut ke ajaran ALLAH dan Rasul????? klu ko ikut ko xbuat blog n fitnah kt GURU aku..klu btol2 GURU aku salah ko sound la die dpan2..ke ko takyut nk jumpe die gugat oiii??? hahahaha..1 lg,jgn ko ckp ko dh jumpe die,stakat jumpe die tp xberani nk ckp pape baik xpayah bro..)

    Jumpe sheikh pe ni lak?????? Sejak bile silat cekak hanafi ajar bende ni.?]
    (hahaha..ape bodoh la ko ni???? ingat kan dh ckup hebat..Shiekh Maged pun xkenal ke..ko dh penah smpai mekah ke blom bro??? aku rase ko dh penah smpai..tp xkan la ko xkenal dgn Sheikh Maged..)

    ReplyDelete
  18. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    gugat..tak akanlah dalam berpuluh ribu ahli nak jumpa SUA untuk mintak cd tu.. haha.. penat dia nak layan kami.. :)tunjukkanlah kat youtube.. atau letak dekat torrent ker.. sekarang zaman dah maju.. tak logik betul jawapan hang ni.. :)
    [Pe yg xlogik? Aku bukan ade bende tu. Ko xleh paham ke?]


    hang kata hakim dah menilai.. haha.. maafkan aku kalau silap.. apa yang aku faham HAKIM tak menilai pun.. dia hanya kata sudah ada internal investigation dah buat.. so, jawapan dia hanyalah bersandarkan siasatan dalaman persatuan.. HANG INGAT KAMI BODOH KA? :)
    [Alasan jer ni. Ko ingat ko ni lebih pandai dpd hakim?]


    ambik cabaran aku, gugat.. sebarkan cd tu.. ramai ahli support Abang Md..DAN AKU RASA HANG PUN TAHU.. :)
    [Ni bukan soal ramai ke x. Ini soal proses mahkamah ler. Klu korang xmau ikut, tu hak korang ler.]

    kalau hang teramat yakin hang berada dalam pihak yang benar.. SEBARKAN SAHAJA..Abang Md dah kena aib dah pun.. hang kan yakin sungguh berada di pihak yang benar.. hang nak takut apa? :)
    [Aku dah jwb. Aku xde bende tu. ]


    so, boleh saudara gugat? jangan bimbang, biar kami tengok, dan biar kami menilai.. boleh? blog hang dah glamer.. hang boleh linkkan dekat mana untuk kami download.. nanti kami menilai sendiri.. boleh? :)
    [Aku uat bukan psi glamour. Korang mmg taksub. Bukan aku ckp tp ikut panduan Jakim. Tu pun klu korang nak ikut. Org2 taksub xkan nak ikut.]

    good luck ya gugat.. semoga berjaya "menegakkan yang hak.."

    hehe.. :)

    September 14, 2010 9:22 AM
    [De ketika kite semua akan berhadapan ngan Yang Maha Esa.]

    ReplyDelete
  19. Komen aku dlm [[ ]]

    Anonymous said...
    [Naper aku xleh dipertikaikan? Berbanding ngan guru aku, sape ler aku. Pd aku senang jer. Kite ikut ajaran Allah dan RasulNya.]
    (ko ikut ke ajaran ALLAH dan Rasul????? klu ko ikut ko xbuat blog n fitnah kt GURU aku..klu btol2 GURU aku salah ko sound la die dpan2..ke ko takyut nk jumpe die gugat oiii??? hahahaha..1 lg,jgn ko ckp ko dh jumpe die,stakat jumpe die tp xberani nk ckp pape baik xpayah bro..)
    [[Kat mane yg aku fitnah? Ko lum pun jwb persoalan2 yg ditimbulkan dlm topik ni. Ya aku dah pegi jumpe. Cukup tuk aku.]]


    Jumpe sheikh pe ni lak?????? Sejak bile silat cekak hanafi ajar bende ni.?]
    (hahaha..ape bodoh la ko ni???? ingat kan dh ckup hebat..Shiekh Maged pun xkenal ke..ko dh penah smpai mekah ke blom bro??? aku rase ko dh penah smpai..tp xkan la ko xkenal dgn Sheikh Maged..)

    September 14, 2010 5:26 PM
    [[Aku xleh komen bende yg aku xtau.]]

    ReplyDelete
  20. [[Aku xleh komen bende yg aku xtau.]]
    (yeke komen bde yg xtau???? bro..byk bnde ko xtau,tp ko komen gak??? ko ni putar belit laaaa...
    bro..cube ko tnye Anak2 buang dgn Master Joe tu,die kenal x Sheikh Maged??? satu dunia kenal Sheikh Maged,xkan ko yg dh memang hbat xknal dgn die...)

    ReplyDelete
  21. Ko ni lg putaq belit. Kan aku dah kate. Bende yg aku xtau, aku xtau ler. Baguih ler ko kenai Pak Sheikh ni. So what's the point?

    Ko jwb dulu persoalan asal topik ni. Betoi ke pe yg Firdaus-MRH tulih ttg guru die tu?

    Aku xde masalah nak bahas ngan ko ttg angkara yg guru aku dah lakukan tu.

    Pe pendapat ko ttg guru aku masuk dlm ruma mangse tu pd hari,jam dan saat tu?

    ReplyDelete
  22. haha..gugat..gugat..hang pun dah gagal untuk mematahkan apa yang aku kata.. dalam erti kata lain, hang pun tahu yang hakim pun bukannya siasat pun..dia hanya buat keputusan berdasarkan siasatan dalaman persatuan.. hahaha..

    aku tak anti hang ataupun pk ka..pp ka.. aku tak peduli. aku sendiri nak kan keadilan. hang ingat aku ahli yg penyokong tegar Abang Md ka? aku mengaku.. aku juga ahli yang mengambil sikap tunggu dan lihat masa tengah kecoh dahulu..

    tapi belah hang gagal meyakinkan aku.. terlalu banyak benda yang boleh dipersoalkan.. permintaan aku mudah sahaja.. releasekan cd tu! hang kan satu geng dengan ramlee (SUA). hang pergilah mintak kat dia.. tak akanlah aku tiba tiba nak send message kat dia, kata aku nak tengok.. mesti dia pelik..:)

    ambik cabaran aku, gugat.. kalau hang TERAMAT YAKIN berada di pihak yang benar.. pergi cari cd tu, dan biar kami tengok dan nilai! boleh kot gugat? :)

    ReplyDelete
  23. "Pe pendapat ko ttg guru aku masuk dlm ruma mangse tu pd hari,jam dan saat tu?"

    Waktu solat Jumaat dia datang umah member dia...dia pg solat ke x?

    ReplyDelete
  24. Kenal ngan sheikh...??
    Tu pon nk kecoh? kalo hebat sngt sheikh tu, ko pegi la berguru ngan die...100x ganda lebih baik dari guru korang tuh...
    Sheikh palsu...

    ReplyDelete
  25. aku belajar silat sebelum tahun perpecahan 1993 dan tamat dengan pak ak..
    di pendekkan cerita.. sebelum 1993, masa aku tgh dok aktif demo.. ado la sorang mamat mengatakan kat aku yang MR tu adalah wali besar dan dia adalah utusan tuhan.. ilmu ustaz hanafi semua ado kat dia..
    aku masa tu bodoh bingai ikut melobi sama MR yg dia adalah wali besar..
    bila terjadinya peristiwa 2002, MR cabul anak rakan baiknya.. segala apa yg di dakwa MR tu wali besar musnah segala2nya dalam hati aku..

    persoalannya sekarang.. kalaulah MR tu seorang wali.. dia akan sentiasa mensucikan dirinya dari dosa2 walaupun dosa yg kecil.. ini tidak, kalu dah pegang tetek anak dara member.. tu dah kira dosa besar yg boleh menghampirkan zina..

    lagi satu seorang wali besar dia akan steady. dan tak goyang pun.. ini tidak, masih pakai jenama PSSCUHM.. kenapa tak pakai persatuan cekak pusaka tue?? goyang ker? takut masyarakat tau???? tak baik tipu orang tau.. jgn sampaikan kena saman dah ler..

    aku tak nak cakap panjang.. kesimpulan dia.. MR bukanlah wali besar.. taksub kepada MR mebawa kebinasaan.. dan jgn lah terpengaruh dengan dakyah MR dan ejen2nya.. terutama anaknya yg gambaqnya kat ataih tue..

    p/s: anak MR kat ataih tu mcm bercita2 nak jadi guru utama.. senbelum tu dia kena hadap dengan amin ank abg yang dulu laaa...

    ReplyDelete
  26. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    haha..gugat..gugat..hang pun dah gagal untuk mematahkan apa yang aku kata..
    [Pe maksud ko?]

    dalam erti kata lain, hang pun tahu yang hakim pun bukannya siasat pun..dia hanya buat keputusan berdasarkan siasatan dalaman persatuan.. hahaha..
    [Tu ler aku kate ko ni bukan tau pun proses mahkamah. Bila lak tugas hakim pi siasat? Biaq tul ko ni. Ko patut pi baca ulasan hakim tu. Usaha ler skt. Ko ingat ko ni sape yg perlu dpt layanan istimewa.]

    aku tak anti hang ataupun pk ka..pp ka.. aku tak peduli. aku sendiri nak kan keadilan. hang ingat aku ahli yg penyokong tegar Abang Md ka? aku mengaku..
    [Nak kan keadilan bukan care duk diam jer]

    aku juga ahli yang mengambil sikap tunggu dan lihat masa tengah kecoh dahulu..
    [mase tu hang duk atas pagaq?]

    tapi belah hang gagal meyakinkan aku.. terlalu banyak benda yang boleh dipersoalkan.. permintaan aku mudah sahaja.. releasekan cd tu! hang kan satu geng dengan ramlee (SUA). hang pergilah mintak kat dia.. tak akanlah aku tiba tiba nak send message kat dia, kata aku nak tengok.. mesti dia pelik..:)
    [Empat tahun dah. Hang duk disitu. Usaha pe yg ko buat? Ko xcari sungguh2 mcm aku.]


    ambik cabaran aku, gugat.. kalau hang TERAMAT YAKIN berada di pihak yang benar.. pergi cari cd tu, dan biar kami tengok dan nilai! boleh kot gugat? :)

    September 14, 2010 8:45 PM
    [Kami tu sape? Empat tahun korang tunggu tanpa usaha? Ntah ler...]

    ReplyDelete
  27. Guru aku de kes pada tahun 2002? Tlg jelaskan.

    ReplyDelete
  28. Aku duk tunggu komen Firdaus-MRH ttg posting ni. Dah 3 hari aku tunggu.

    ReplyDelete
  29. gugat said...

    Guru aku de kes pada tahun 2002? Tlg jelaskan.

    { Yer ler, kepada penulis yg mendakwa Al Qodi nih pernah ada kes pada tahun 2002, tolong beri penjelasan. Mungkin typo error, dia nak tulis tahun 2006 kot. Kalau betul ada, sila beri penjelasan lanjut di sini beserta bukti dan siapa yang terlibat. Nanti puak-puak Al Qodi ni kata kita fitnah pulok }

    ReplyDelete
  30. gugat said...

    Aku duk tunggu komen Firdaus-MRH ttg posting ni. Dah 3 hari aku tunggu.

    {Dia takleh jawab kot. Takpun dia tengah cari ilham camno nak jawab. 3 hari lama tuuu. Selalu cepat aje dia jawab. Aku rasa kalau dia jawab pun main elak-elak jer. Musti dia kata ko tabur fitnah lagi Gugat. Takpun dia kata orang Awam tak faham menda nih. Tak caya kita tengok la nanti jawapannya. Kalau dia tak jawab, nampaknya Gugat menang lagi ler!}

    ReplyDelete
  31. Anonymous said...
    usahla pertikai ngn gugat ni.
    [Naper aku xleh dipertikaikan? Berbanding ngan guru aku, sape ler aku. Pd aku senang jer. Kite ikut ajaran Allah dan RasulNya.]


    kite bersyukur kite ikut encik md.
    [Bersyukur? Boleh terangkan skt makne bersyukur?]

    diorang nak kate ape kate lah. selagi encik md mengajak buat menda baik,
    [Pi masuk ruma anak dara org semase emak bapak xde tu mende baik ke? Pki suar pendek buat mende baik ke? Aku tul2 xpaham die org ni.]

    hormat mak ayah, bagi aku peluang jumpa syeikh maged, cukuplah.
    [Jumpe sheikh pe ni lak?????? Sejak bile silat cekak hanafi ajar bende ni.?]

    setakat ni belum lagi encik mad suruh kami p rompak rumah org, tulis blog kutuk org yg kutuk dia etc.

    September 14, 2010 3:48 AM
    [Ni namenye die buat alim ler depan anak2 murid. Belakang buat pe lak? Sedaq lah skt. Korang ni kene tipu ler.]

    *syeikh maged makkah - google laaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.. aduhaiiiiiiiii *

    ReplyDelete
  32. Time Kacih. Aku da google. Pak Sheikh ni ok tp statement ni "bagi aku peluang jumpa syeikh maged, cukuplah." yg aku xpaham. Xkan ni jer alasan tuk ikut guru aku tu.

    Byk lg tok alim yg ade di muka bumi ni.

    ReplyDelete
  33. okay, ini entry khas untuk jangan taksub..

    itu mamat tu kata. ada Abang Md kata? kalau nak diikutkan, banyak dah aku dengar.. islamkan jin lah.. tapi aku pun ada pendirian. selagi aku tak tengok, aku tak percaya. tapi, one thing aku setuju, dia ajar aku benda baik.. tak pernah dia ajar aku benda yang menyalahi agama.

    aku tengok hangpa ni, macam suka judge orang. tahu judge orang? hang suka cari salah orang. hang suka perhati dia dengan harapan dia buat silap. lepas tu, dapat peluang sedikit, hangpa nak terus bunuh dia.

    lepas tu, hang habag, wali besar kena steady. form ajelah persatuan baru.. bagi aku, kerana dia yakin tidak bersalahlah, dia tak nak buat perstuan baru! aku terus terang cakap, aku pun suka sebenarnya ada persatuan baru.. sebab aku dah malas nak jadi macam ni lama lama..

    kalau dia buat persatuan baru, terus, orang akan dia dia bersalah..aduhai..hang ni pun.. :)

    bagi aku, plain and simple. kalau ada orang orang tertentu mengagungkan guru, aku tak terkejut. ianya terjadi dekat mana mana persatuan silat sekalipun! bukan salah guru tu. salah anak murid dia lah! kenapa nak kaitkan dengan guru tu pulak?

    macma joe marwi, tengoklah sekejap lagi, mesti ada orang agungkan dia.. itu normal.. especially batch batch baru yang memang tak kenal langsung dengan En Md.

    dan ini pun aku kena jujur, terima kasih dekat gugat sebab bagi semua orang tulis kat sini. aku tak setuju dengan hang, tapi aku kena mengaku, hang bagi peluang untuk semua orang bagi pendapat, so, i salute you for that.

    selamat hari raya dan maaf zahir dan batin.. kepada semua ahli silat cekak hanafi (pk dan pp)

    kita masih saudara seislam. :)

    ReplyDelete
  34. Komen aku dlm [ ]

    [Aku xmau komen yg lain sbb yg tu khas tuk jangan taksub. Tunggu die jwb.]

    dan ini pun aku kena jujur, terima kasih dekat gugat sebab bagi semua orang tulis kat sini.
    [Time kacih atas compliment ni. Ye sape komen aku lepaskan kecuali yg lucah. Tu pun satu dua jer yg berlaku.]


    aku tak setuju dengan hang, tapi aku kena mengaku, hang bagi peluang untuk semua orang bagi pendapat, so, i salute you for that.
    [Aku bukan suruh org setuju pd aku. Aku cume nak kongsi pengalaman aku dlm krisis ini. Aku cume nak bahas. Tu sebab posting2 aku dulu panjang2. Aku mau bahas. Mesti hujah ngan baek. Selepas 2 tahun follow baru aku bukak blog ni. Aku dah jumpe semua - PK, PP, bapak mangse dll.]

    selamat hari raya dan maaf zahir dan batin.. kepada semua ahli silat cekak hanafi (pk dan pp)

    kita masih saudara seislam. :)

    September 15, 2010 5:34 AM
    [Selagi kita berpegang kpd tali Allah, kita tetap bersaudara.]

    ReplyDelete
  35. "bagi aku, plain and simple. kalau ada orang orang tertentu mengagungkan guru, aku tak terkejut. ianya terjadi dekat mana mana persatuan silat sekalipun! bukan salah guru tu. salah anak murid dia lah! kenapa nak kaitkan dengan guru tu pulak?"

    setuju.............!!!

    ReplyDelete
  36. .." tapi aku pun ada pendirian. selagi aku tak tengok, aku tak percaya. tapi, one thing aku setuju, dia ajar aku benda baik.. tak pernah dia ajar aku benda yang menyalahi agama."

    betul...ni lagi aku setuju,,nak tanya encik gugat..kita bual secara hikmah ye..encik gugat nampak dengan mata encik gugat sendiri ka yg abg mad(md radhi) ni cabul anak gadis?????(kluar topik skit,huhu)

    ReplyDelete
  37. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    .." tapi aku pun ada pendirian. selagi aku tak tengok, aku tak percaya. tapi, one thing aku setuju, dia ajar aku benda baik.. tak pernah dia ajar aku benda yang menyalahi agama."

    betul...ni lagi aku setuju,,nak tanya encik gugat..kita bual secara hikmah ye..encik gugat nampak dengan mata encik gugat sendiri ka yg abg mad(md radhi) ni cabul anak gadis?????(kluar topik skit,huhu)

    September 16, 2010 2:28 AM
    [Aku rase soalan ni sepatutnye xditanye. Klu ler aku de, aku tangkap ler guru aku tu & serahkan kpd polis. Klu ler ake ade, xkan guru aku brani nak buat bende tu. Tp die lupe Allah saksikan, sekurang2nye 4 malaikat gak yg saksikan. Xsemestinye perkara yg kite xnampak xleh percaya. Contoh suare, niat, mikrowave dll.]

    ReplyDelete
  38. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    "bagi aku, plain and simple. kalau ada orang orang tertentu mengagungkan guru, aku tak terkejut. ianya terjadi dekat mana mana persatuan silat sekalipun! bukan salah guru tu. salah anak murid dia lah! kenapa nak kaitkan dengan guru tu pulak?"

    setuju.............!!!

    September 16, 2010 2:22 AM
    [Pd aku guru turut salah. Klu anak murid cube taksub, guru boleh elak. Lihat panduan Jakim tu.]

    ReplyDelete
  39. "Aku rase soalan ni sepatutnye xditanye. Klu ler aku de, aku tangkap ler guru aku tu & serahkan kpd polis. Klu ler ake ade, xkan guru aku brani nak buat bende tu. Tp die lupe Allah saksikan, sekurang2nye 4 malaikat gak yg saksikan. Xsemestinye perkara yg kite xnampak xleh percaya"

    encik gugat tak jawab soalan..huhu...orait..apa yg menyebabkan encik gugat yakin yg mad radhi ni pencabul wanita??eapa sebab dia..leh kongsi tak...

    ReplyDelete
  40. haha.okay, ini lawak. macammana hang nak elakkan taksub? mana guru tu tahu anak murid dia taksub? haha..

    guru pun manusia gugat.. anak murid pun manusia.. :)

    ReplyDelete
  41. bagi ak..lebih baik ko tumpukan isu mahkamah drpd ko cari kesalahan..kita bincang elok2 lah ye..apa isu dia,mencabul dan pecah amanah kan..so ko tumpu je lah isu tu,jgn nk tumpu isu taksub,isu seluar pendek,isu apa2 je lah..ko seolah2 mencari kesalahan orang lain,ade je cacat cela,pup..!!ko post kt blog..bukan isu yg ko post tu leh bawak mahkamah..tumpu isu yg korang ada je lah,seolah2 ko nk mencari sokongan,klau nk tahu benar atau tidak,pastikan isu di mahkamah selesai..,ak yakin klau ko x cari kesalahan..pihak ym mad radhi x kan cari kesalahan korang,..

    kesimpulannya,jgn melalut2 kt lain,tumpu isu yg korang rasa kukuh.pastu buat lah suka ati korang,jgn nak cari kesalahan org lain

    ReplyDelete
  42. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    "Aku rase soalan ni sepatutnye xditanye. Klu ler aku de, aku tangkap ler guru aku tu & serahkan kpd polis. Klu ler ake ade, xkan guru aku brani nak buat bende tu. Tp die lupe Allah saksikan, sekurang2nye 4 malaikat gak yg saksikan. Xsemestinye perkara yg kite xnampak xleh percaya"

    encik gugat tak jawab soalan..huhu...orait..
    [Maaf ler. Kan aku dah jwb tp ko xleh trime hujah2 aku.]

    apa yg menyebabkan encik gugat yakin yg mad radhi ni pencabul wanita??eapa sebab dia..leh kongsi tak...

    September 16, 2010 7:41 AM
    [Pe niat die pi ruma tu pada hari Jumaat jam 3.00 ptg? Pe jwpan yg ko tau?]

    ReplyDelete
  43. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    haha.okay, ini lawak.
    [Tlg baca panduan Jakim tu.]

    macammana hang nak elakkan taksub? mana guru tu tahu anak murid dia taksub? haha..
    [Xkan ler guru xtau. Lebih2 lg klu guru mursyid. Mgkn xmengaku mursyid tu aku xtau ler.]

    guru pun manusia gugat.. anak murid pun manusia.. :)

    September 16, 2010 8:35 AM
    [Guru leh ikut panduan Jakim tu]

    ReplyDelete
  44. Komen aku dlm [ ].

    Anonymous said...
    bagi ak..lebih baik ko tumpukan isu mahkamah drpd ko cari kesalahan..
    [Pd aku lak, aku rase perlu tuk ingatkan masyarakat ttg guru aku ni. Die ni kire public figure & de pengikut. Biaq die org tau. Tu jer niat aku.]

    kita bincang elok2 lah ye..apa isu dia,mencabul dan pecah amanah kan..so ko tumpu je lah isu tu,
    [Yg ni dah byk bincang & dah jd kes mahkamah pun. Kire akademik ler.]

    jgn nk tumpu isu taksub,isu seluar pendek,isu apa2 je lah..ko seolah2 mencari kesalahan orang lain,ade je cacat cela,pup..!!
    [Psi pe xleh? Aku bukan cari salah die. Bende2 ni benaq2 berlaku. Biaq pengikut & masyarakat tau sape die sebenaqnye guru aku ni. Naper ko xleh tgk dr sudut aku?]


    ko post kt blog..bukan isu yg ko post tu leh bawak mahkamah..tumpu isu yg korang ada je lah,seolah2 ko nk mencari sokongan,klau nk tahu benar atau tidak,pastikan isu di mahkamah selesai..,
    [Ko xnampaq ke yg perkare ni libatkan org ramai? Aku xmau mereka tertipu. Tu jer.]

    ak yakin klau ko x cari kesalahan..pihak ym mad radhi x kan cari kesalahan korang,..
    [Aku kenai PK ni. Bukan carik kesalahan tp sebut bende benaq.]

    kesimpulannya,jgn melalut2 kt lain,tumpu isu yg korang rasa kukuh.pastu buat lah suka ati korang,jgn nak cari kesalahan org lain

    September 16, 2010 2:48 PM
    [Sbb silat ni libatkan org ramai sepatutnye kite dedahkan perkara yg sebenaq agar mereka xtertipu.]

    ReplyDelete
  45. Apa la korang mmg bodoh arr...

    Nak tau macam mana bole yakin yg Mad Qodi tu cabul senang jer...dia dah mengaku, kalau betul dia x buat, berpeganglah pada kebenaran itu dan kata bahawa dia x buat benda tu...ini tak, dia mengaku, hmmm...payah ler.

    Lagi satu nak elakkan taksub, ni lagi senang. Elakkan perkara menunjuk-nunjuk kebesaran diri, seperti menggunakan gelaran2 yang x patut digunakan bersama nama dia, lagi satu guru tu kenalah merendahkan dirinya dan menegur murid2nya yg menyanjung2 dirnya itu....mcm gambar si firdaus kat atas tu, kalau si qodi tu x tegur, tu aku x tau la...kalau guru tu tinggi ilmunya mesti dapat tau anak muridnya itu taksub ke tidak...Kan

    ReplyDelete
  46. Bukan ke kaum syi'ah bagi gelaran ni kat Saidina Ali...

    bengong, oleh Allah s.w.t. jgn la sesat sgt -.-

    ReplyDelete
  47. encik gugat tak jawab soalan..huhu...orait..
    [Maaf ler. Kan aku dah jwb tp ko xleh trime hujah2 aku.]

    INSYA ALLAH,.,.ak leh terima,wlaupun sedikit percanggahan,mngkin sukar diterima,just nak tahu..bincang secara hikmah,bukan gaduh2..huhu..

    ReplyDelete
  48. ..."dia dah mengaku, kalau betul dia x buat, berpeganglah pada kebenaran itu dan kata bahawa dia x buat benda tu...ini tak, dia mengaku, hmmm...payah ler."

    bila dia ngaku,cam best je??leh terangkan x??

    ReplyDelete
  49. "Pe niat die pi ruma tu pada hari Jumaat jam 3.00 ptg? Pe jwpan yg ko tau?"

    ok..cuba ko detailkan,jgn risau,ak bukan jenis judge,just nk tau ja...

    ReplyDelete
  50. " seperti menggunakan gelaran2 yang x patut digunakan bersama nama dia"

    emm...satahu ak..encik marwi pun ada gelaran gak..Master Joe.,siap bahasa org puteh lagi,huhu..
    ,dan gelaran master joe ni korang yg bagi gelaran kan..

    cam tu gak al-qadhi,..anak muridnya yg bagi gelaran..bezanya dia dlm bahasa arab,..

    tapi kalau bab firdaus gelar karamallu wajha tu..orait,ak sendiri x setuju,sb gelaran tu hnya utk saidina ali,.x silap aku...biasalah dia pun laku kesilapan,,korang tegur dia secara hikmah,bukan memalukan..klau dia berkasar,kita berlembut,guna cara nabi,rasulullah s.a.w..

    ReplyDelete
  51. Bukan ke kaum syi'ah bagi gelaran ni kat Saidina Ali...

    bengong, oleh Allah s.w.t. jgn la sesat sgt -.-

    (Haha...bukan, dalam Quran x pernah ckp pon pasal karamallahu wajha, Hanya radiallahuanhu iait "semoga Allah meredhai mereka", jadi? mana datangnye karamallahu wajha ni? ko cari la sendiri dulu...ok?) :)

    ReplyDelete
  52. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Bukan ke kaum syi'ah bagi gelaran ni kat Saidina Ali...

    bengong, oleh Allah s.w.t. jgn la sesat sgt -.-

    September 16, 2010 11:18 PM

    [Pi semak dulu.

    http://qasoaljawabpelbagai.blogspot.com/2008/12/gelaran-karamallahu-wajha.html]

    ReplyDelete
  53. Komen aku dalam [[ ]]

    Anonymous said...
    encik gugat tak jawab soalan..huhu...orait..
    [Maaf ler. Kan aku dah jwb tp ko xleh trime hujah2 aku.]

    INSYA ALLAH,.,.ak leh terima,wlaupun sedikit percanggahan,mngkin sukar diterima,just nak tahu..bincang secara hikmah,bukan gaduh2..huhu..

    September 16, 2010 11:24 PM
    [[ OK teruskan perbincangan secare hikmah. Pe yg bercanggah antara kite ni?]]

    ReplyDelete
  54. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    ..."dia dah mengaku, kalau betul dia x buat, berpeganglah pada kebenaran itu dan kata bahawa dia x buat benda tu...ini tak, dia mengaku, hmmm...payah ler."

    bila dia ngaku,cam best je??leh terangkan x??

    September 16, 2010 11:31 PM
    [Mmg die dah ngaku. Aku lihat video tu. Tp skrg dikatekan bini die de buat SD kononnye guru aku de di ruma lak.]

    ReplyDelete
  55. Komen aku dlm [ ]
    Anonymous said...
    "Pe niat die pi ruma tu pada hari Jumaat jam 3.00 ptg? Pe jwpan yg ko tau?"

    ok..cuba ko detailkan,jgn risau,ak bukan jenis judge,just nk tau ja...

    September 16, 2010 11:33 PM
    [Sebenaqnye aku dah tulih byk tahun lalu ttg hal ni. Pe pun ngapa guru aku pi ruma budak tu? Pe niat die? Ikut maklumat aku, guru aku call dulu tuk pastikan xde org kat ruma. Ngapa mase tu? jam 3.00 ptg? Pe hal lak nak pi? Pe tujuan?]

    ReplyDelete
  56. Komen aku dlm [ ]

    MAT said...
    " seperti menggunakan gelaran2 yang x patut digunakan bersama nama dia"

    emm...satahu ak..encik marwi pun ada gelaran gak..Master Joe.,siap bahasa org puteh lagi,huhu..
    ,dan gelaran master joe ni korang yg bagi gelaran kan..
    [Korang tu sape? Setau aku utk guru utama skrg cume En. Marwi. Yg guru aku tu pki tu ikut suke die ler. ]

    cam tu gak al-qadhi,..anak muridnya yg bagi gelaran..bezanya dia dlm bahasa arab,..
    [Al-qadhi pe bende lak? Anak murid bagi? guru aku terima? pelik... Almarhum xlak gune name2 pelik ni selain Ustaz tp die mmg benaq2 Ustaz.]

    tapi kalau bab firdaus gelar karamallu wajha tu..orait,ak sendiri x setuju,sb gelaran tu hnya utk saidina ali,.x silap aku...biasalah dia pun laku kesilapan,,korang tegur dia secara hikmah,bukan memalukan..klau dia berkasar,kita berlembut,guna cara nabi,rasulullah s.a.w..

    September 16, 2010 11:42 PM
    [Elok ko pi nasihat die ler. Tulah lambang didikan guru aku. Kan tu anak die. Die terlalu over. Aku masih tunggu komen die ttg bab ni.]

    ReplyDelete
  57. gelaran tu hanya untuk saidina ali sepupu rasulullah..
    mana boleh cik mat pakai gelaran tu.. tak boleh..
    yg peliknya firdaus ni taksub ngan bapak dia sendiri.. setahu aku firdaus ni tak pernah bersua dengan almarhum ustaz hanafi..

    ReplyDelete
  58. Aku sdg tunggu komen die ni. Bg can kat die dulu. Mgkin de hujah2 bernas. Mane tau kan? Posting ttg fb bapak die bukan main melenting lg tp yg ni senyap sunyi. Naper ek??? Bapak die mare die ke? Loyar2 Pk bg nasihat ke? Tu otai2 dlm MMK palsu tu bg nasihat ke.? Pak Abu, Pak Ji & Pak Nizam anak Jantan. Depa ni kire mastermind PK ler.

    ReplyDelete
  59. Pelik la PK ni...bole lak die sama kan gelaran Joe ngan Al-Qodi, lawak btol la.....

    ReplyDelete
  60. dia muliakan wajah bapak dia aka guru tu, tapi caranya x kene...menimbulkan pelbagai andaian lain. Mulia macamana Guru dia tu?

    ReplyDelete
  61. puak PK..jom la fllow pi mahkamah rabu dpn..ade bran??ko dengar la sndri...MRH mkn duit ank murid die..bkn sket..byk..ak doakan korg cpt la sedar...dgn yg ank murid bwh2 mmg la kta MRH nie bgus la hape la...ye die mmg bgus...tp perangai die yg xbgus utk d ikut..ko tnye la org2 lame..nie la die org kta taksub guru..ish3...

    ReplyDelete
  62. Dengar dulu jangan percaya. Lihat dahulu jangan percaya. Fikir masak-masak baru percaya.Inilah pesanan yang sering di sampaikan oleh Almarhum Ustaz Hanafi dalam ceramah atau perbualannya. Juga beliau berpesan "Keluarkanlah isi akal kamu bukan isi perut kamu (buta perut)".

    ReplyDelete
  63. eh mulia tu bro..

    bg PK, mat kodi ni sgt mulia..
    "wali bsr" la katakan
    sbb tu dieorg bg gelaran tu...

    mari berpantun..

    teramatlah mulia si mat kodi,
    mencabul gadis amalan sanubari,
    menipu anak murid itu sudah mesti,
    kalau x mane rezeki mau mari,
    untuk kehidupan sehari2..

    ReplyDelete
  64. malasss nak cakap banyakk...
    kepada semua puak amrudin cuma nak cakap,kalau x reti jangan berlagak macam reti....
    hangpa x akan paham apa2..
    pasai hangpa x dak Guru...

    nak mintak jasa baik gugat ni explain apa itu TAKSUB kt aku..
    aku nak dengaq..
    (kalo la dia paham)

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  65. karamallahu wajha tu maksudnya apa??
    mmg itu HAK Saidina Ali...
    tapi salahkah aku menggelarkan Guru aku yg wajahnya seakan bercahaya,berseri seperti karamah wajah pada wajah beliau..??

    pokoknya di sini hangpa x pahamm...
    x memahmai..
    BUTA MATA HATI..
    akibat derhaka pada Guru..
    dan bersama orang munafiq(amrudin al-tandasi)

    kalau mcm tu hangpa jangan setuju la pada mereka yg ada gelaran Syed..
    pasal asalnya lahir perkataan Syed itu adalah dari Syeidina,Sayyidina,Saidina...

    Syeidina Maulana Muhammad SAW...

    jadi selamat pertikai dan selamat tidak bersetuju dengan orang2 yg memakai gelaran Syed..
    pasal tu pada Nabi..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  66. gugat..
    ni pengakuan ikhlas aku..
    nampak semakin hari semakin aku letih melayan orang fahaman AWAM mcm hang....
    fahaman kebanyakan..(itupun kalo berfahaman kebanyakan la,takut x faham langsung je)

    jadi aku rasa aku x lama lg dah kt blog hang ni kot..
    pasal aku semakin bosan..
    nak berdebat agama,hang x reti..
    aku mintak panggil che usop che mat ke,amrudin ke,daud ke,man cina ke semua x dakk..
    jadi aku makin boring layang hang yg x dak fahaman apa pun sebenarnya....
    aku makin bosan dan makin bosan..
    dan rasa mcm buang masa kt blog hang ni..
    padahal banyak keje lagi aku nak kene buat....

    1 hari nnt kalo aku dah x mai blog hang,hang jgn kata aku pengecutt plakk naaa....
    aku dah ajak jumpa,aku dah offer mcm2..
    tapi hang dan puak2 hang yg penakut sebenarnya...
    jadi kalo aku dah x mai,jgn tunggu aku laa..
    pasai aku x rasa tercabar langsung dgn hujah2 hang..
    hang x dak KEFAHAMAN pun la gugatt...
    seriuss aku cakap...
    hang KOSONG....
    hang ni sekadar ISLAM saja..
    IMAN belum tentuu.....................
    apatah lagi nak jadi orang2 MUHAMMAD dan apatahh lg orang2 yg disayangi ALLAH TAALA....

    agak2 orang2 yg disayangi Allah ni,dimatikan di dalam tandas mcm pak amrudin ke???
    aku ingat lagi hang kata si buang tu anak murid kesayangan ustaz hanafi...
    jadi seorang anak murid yg telah seorang Guru hebat lagi berkat lemparkan rasa sayang pada dia,mati di tempat mcm tu gugat????
    seorang yg Guru hebat lagi berkat sayang,jadi dia mati di tempat tu???
    akai adaa ka gugatt?????
    hang jangan nak ikut jejak keturunan buang pulakk ye...
    kesian kt keturunan hang nnt..
    hahahaha
    agak2 apa la pengajaran yg boleh diambil dari kisah orang yg mati dalam jamban ni ye...
    hhmmmmm.........
    fikir.....
    fikir......

    aku semakin boring..
    semakin boring....
    jadi nnt kalo aku dah blahh,hang jangan berhenti dari menulis semua dosa2 ni yekk..
    teruskan menulis cerita2 dosa..
    kerana cerita hang ni semuanya fitnah belaka...


    aku pesan lagi skali,jangan ingat aku blahhh pasal TAKUTT...
    tapi aku blahhh pasal BORING......

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  67. alaaaaa. ape panjang2 cerita ni. guruku karamallahu wajha.

    maksud karamallahu wajha tuh ape? semoga Allah memuliakan wajahnya.

    firdaus mrh ni nak doakan guru dia tp salah caranya. senang cerita. abis

    adoyai, dasar org melayu, bertelagah tak sudah2. ape pun tak dpt.

    ReplyDelete
  68. Alooo Firdaus MRH, mmg salah ko mengatakan guru mu itu karamallahu wajha, sbab dalam al-quran atau hadis xde sebut pon pasal guru ko...
    Dan ape hak kau nk mengatakan guru kau tu sampai sebegitu. kau tu nabi ka? Tuhan ka? kerana golongan ini saja yang layak bagi gelaran tu.

    Ko kata dah boring, kitorang ni fahaman awam laa, x cukup ilmu laa, kau ni Firdaus sama ja mcm segelintir kami, adakah kau telah Hafiz quran dan memahami segala isinya?, berapa hadis yang kau sudah hafal?
    Ini semua adalah basic kepada orang2 yang berilmu tinggi, kalau ini x capai lagi maknanye masih di kalangan orang yg rendah ilmunya, dan adakah guru kau itu memenuhi semua criteria ini?

    ReplyDelete
  69. ape lah yg nak dibenci sgt gugat. aku dok perabih 1 hari baca post hang dr awai2 smpi la ni. mula2 hang dok carik kebenaran. la ni aku tgok hang dok hentam sana sini, dah tuh kluaqkan kebencian. meluat.

    apa pun mad radzi dah buat, hanya Allah dan hukumNYA saja yg bole decide.

    masing2 ada pegangan masing2, ada guru masing2. dah2 la tuh menghentam. tak kemana. yg penting semua mengucap kalimah syahadah. tak malu ke?

    ReplyDelete
  70. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    ape lah yg nak dibenci sgt gugat.
    [Kebencian aku terbatas kpd perbuatan guru aku & PK yg menipu org ramai. Secare pribadi tu hal die ler tp bile libatkan org ramai, penipuan ni xleh didiamkan. ]


    aku dok perabih 1 hari baca post hang dr awai2 smpi la ni. mula2 hang dok carik kebenaran. la ni aku tgok hang dok hentam sana sini, dah tuh kluaqkan kebencian. meluat.
    [Nampaq gitu sbb jwpan Firduas-MRH yg terover. PK gak.]

    apa pun mad radzi dah buat, hanya Allah dan hukumNYA saja yg bole decide.
    [Yg ni aku setuju tp kite sdg hidup di dunie. Perlu lakukan pe yg perlu.]

    masing2 ada pegangan masing2, ada guru masing2. dah2 la tuh menghentam. tak kemana. yg penting semua mengucap kalimah syahadah. tak malu ke?

    September 17, 2010 10:59 PM
    [Ya masing2 akan dpt balasan berlandaskan niat masing2 termasuk aku ler.]

    ReplyDelete
  71. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Pelik la PK ni...bole lak die sama kan gelaran Joe ngan Al-Qodi, lawak btol la.....

    September 17, 2010 5:01 AM
    [Die org mmg camtu. Pusing2]

    ReplyDelete
  72. Komen aku dlm [ ]

    beyro said...
    dia muliakan wajah bapak dia aka guru tu, tapi caranya x kene...menimbulkan pelbagai andaian lain. Mulia macamana Guru dia tu?

    September 17, 2010 6:24 AM
    [Ni salah die atau guru die? Mgkn due2 salah.]

    ReplyDelete
  73. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    puak PK..jom la fllow pi mahkamah rabu dpn..ade bran??ko dengar la sndri...MRH mkn duit ank murid die..bkn sket..byk..ak doakan korg cpt la sedar...dgn yg ank murid bwh2 mmg la kta MRH nie bgus la hape la...ye die mmg bgus...tp perangai die yg xbgus utk d ikut..ko tnye la org2 lame..nie la die org kta taksub guru..ish3...

    September 17, 2010 8:54 AM
    [Sape yg dah terkene baru tau ler. Sian kpd mereke yg terkene.]

    ReplyDelete
  74. Komen aku dlm [ ]


    Anonymous said...
    malasss nak cakap banyakk...
    kepada semua puak amrudin cuma nak cakap,kalau x reti jangan berlagak macam reti....
    hangpa x akan paham apa2..
    pasai hangpa x dak Guru...

    nak mintak jasa baik gugat ni explain apa itu TAKSUB kt aku..
    aku nak dengaq..
    (kalo la dia paham)

    -Firdaus MRH-

    September 17, 2010 12:05 PM
    [Hidup lg rupenye ko. Naper ko gune Puak Amruddin lak? Sejak bile? Ingat puncenye krisis de ler bapak ko. Klu die xcabul, sume ni xtimbul. Mane lak timbul puak Amruddin ni?

    ReplyDelete
  75. Komen aku dlm [ ]



    nak mintak jasa baik gugat ni explain apa itu TAKSUB kt aku..
    aku nak dengaq..
    (kalo la dia paham)

    -Firdaus MRH-

    September 17, 2010 12:05 PM
    [Jwpan aku de ler sila lihat tingkah laku Firdaus-MRH yg sgt taksub kpd gurunye/bapaknye. Wpun bapaknye telah mencabul tp die tetap muliakan bapak die sehingga gunekan gelaran tuk Saidina Ali tu. Seolah2 guru die same taraf ngan Khalifah tu.]

    ReplyDelete
  76. Komen aku dlm [ ]

    [Ko ambil 5 hari tuk care jwpan. Ko pi tanye org laen ke dulu?]

    Anonymous said...
    karamallahu wajha tu maksudnya apa??
    mmg itu HAK Saidina Ali...
    tapi salahkah aku menggelarkan Guru aku yg wajahnya seakan bercahaya,berseri seperti karamah wajah pada wajah beliau..??
    [Mmg salah sbb bapak ko tu xsetaraf dgn khalifah tu. Jauh panggang dr api.]


    pokoknya di sini hangpa x pahamm...
    x memahmai..
    BUTA MATA HATI..
    akibat derhaka pada Guru..
    dan bersama orang munafiq(amrudin al-tandasi)
    [Ni yg aku kate ko ni taksub. Pemahaman ko sesat sbb bergurukan MRH-Al-cabuli]


    kalau mcm tu hangpa jangan setuju la pada mereka yg ada gelaran Syed..
    pasal asalnya lahir perkataan Syed itu adalah dari Syeidina,Sayyidina,Saidina...

    Syeidina Maulana Muhammad SAW...

    jadi selamat pertikai dan selamat tidak bersetuju dengan orang2 yg memakai gelaran Syed..
    pasal tu pada Nabi..

    -Firdaus MRH-

    September 17, 2010 12:16 PM
    [Jdnye bapak ko gune Sheikh Maulana tu kire die keturunan Syed? Xpernah lak aku dengaq bende ni. Almarhum Ustaz Hanafi keturunan Syed? Atau guru aku claim de keturunan Syed. Ni ler aku kate ko ni taksub setaksub2nye. Perasan lebih. Aku tau mane ko nak konar pas ni.]

    ReplyDelete
  77. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    gugat..
    ni pengakuan ikhlas aku..
    [Ko ikhlas? Sejak bile?]


    nampak semakin hari semakin aku letih melayan orang fahaman AWAM mcm hang....
    fahaman kebanyakan..(itupun kalo berfahaman kebanyakan la,takut x faham langsung je)
    [Ko perasan ko paham lebih. Tu yg buat ko letih. Pastu ko kate ko bukan khawas lak. Jd ko ni pe? pd aku ko ni si otak udang jer.]

    jadi aku rasa aku x lama lg dah kt blog hang ni kot..
    pasal aku semakin bosan..
    nak berdebat agama,hang x reti..
    aku mintak panggil che usop che mat ke,amrudin ke,daud ke,man cina ke semua x dakk..
    jadi aku makin boring layang hang yg x dak fahaman apa pun sebenarnya....
    aku makin bosan dan makin bosan..
    dan rasa mcm buang masa kt blog hang ni..
    padahal banyak keje lagi aku nak kene buat....
    [Ni alsan2 ko jer sbb ilmu ko tahap si otak udang jer. Org lain ko leh gempaq ler.]

    1 hari nnt kalo aku dah x mai blog hang,hang jgn kata aku pengecutt plakk naaa....
    aku dah ajak jumpa,aku dah offer mcm2..
    tapi hang dan puak2 hang yg penakut sebenarnya...
    jadi kalo aku dah x mai,jgn tunggu aku laa..
    pasai aku x rasa tercabar langsung dgn hujah2 hang..
    hang x dak KEFAHAMAN pun la gugatt...
    seriuss aku cakap...
    hang KOSONG....
    hang ni sekadar ISLAM saja..
    IMAN belum tentuu.....................
    apatah lagi nak jadi orang2 MUHAMMAD dan apatahh lg orang2 yg disayangi ALLAH TAALA....
    [Ko perasan ko dah beriman sdgkan org2 beriman bukan mcm hang ni. Berlagaq jer lebih.]

    agak2 orang2 yg disayangi Allah ni,dimatikan di dalam tandas mcm pak amrudin ke???
    aku ingat lagi hang kata si buang tu anak murid kesayangan ustaz hanafi...
    [Huh. Bile aku tulih yg ni lak? Bapa kpd Pak Amruddin bukan anak murid Almarhum Ustaz Hanafi. Org tue tu xbelajaq silat pun ngan Almarhum. Mgkn ko silap paham. Aku kate Pak Amruddin bukan bapak kpd Pak Amruddin. Ko silap paham ni.]


    jadi seorang anak murid yg telah seorang Guru hebat lagi berkat lemparkan rasa sayang pada dia,mati di tempat mcm tu gugat????
    seorang yg Guru hebat lagi berkat sayang,jadi dia mati di tempat tu???
    akai adaa ka gugatt?????
    hang jangan nak ikut jejak keturunan buang pulakk ye...
    kesian kt keturunan hang nnt..
    hahahaha
    agak2 apa la pengajaran yg boleh diambil dari kisah orang yg mati dalam jamban ni ye...
    hhmmmmm.........
    fikir.....
    fikir......
    [Pikiran aku lak. Aku xmau keturunan yg cabul anak gadis org mcm ko ni.]

    aku semakin boring..
    semakin boring....
    jadi nnt kalo aku dah blahh,hang jangan berhenti dari menulis semua dosa2 ni yekk..
    teruskan menulis cerita2 dosa..
    kerana cerita hang ni semuanya fitnah belaka...


    aku pesan lagi skali,jangan ingat aku blahhh pasal TAKUTT...
    tapi aku blahhh pasal BORING......

    -Firdaus MRH-

    September 17, 2010 12:41 PM
    [Ko punye psi ler nak dtg ke x. Aku tabur fitnah? Ko bace tul2 bahan2 yg aku dah post selame ni.]

    ReplyDelete
  78. hahahahahhahahha..........
    mana punya orang bodo la cuba nak samakan HAFAL dan FAHAM....
    HAFAL x semstinya FAHAM...
    yang penting FAHAM..
    FAHAM...
    FAHAM...
    FAHAM...
    itu yg PENTING...

    dah la gugat...
    hang ni pun makin tah pape dahh...
    dasar x dak fahaman...
    KOSONG....

    mmg la aku punye pasal nak blahh ke hape..
    tp mulut bangsat mcm hang,nnt kata bukan2 plak...!
    aku blahh pasal takut lahh..
    pasal x boleh jawab laahh..
    hape lahh...

    sorryylahh..aku x takot ngn sapa2 pun puak hang...
    aku ulang sekali lagi..
    aku x takut ngn sapa2 pun puak hang..
    baik amrudin,joe marwi,man cina,ramli bo,razip,hasanudin ka sapa2 ka semua aku x takut..
    aku x maen2 cakapp ni haaa....
    aku seriuss ni..
    aku x takut ngn hangpa....
    dan aku nak jumpa hang gugat...
    secara personal..
    berani???
    cmpem x berani!!!!

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  79. Anonymous said...

    malasss nak cakap banyakk...
    kepada semua puak amrudin cuma nak cakap,
    [Apa kaitan amrudin dalam benda ni.. kami bkn dibelakang dia pun... ni pasal kau yang 'bodoh' dan 'membodohkan' diri sendiri]

    kalau x reti jangan berlagak macam reti....
    hangpa x akan paham apa2..
    pasai hangpa x dak Guru...
    [Hang tu yang x berguru... dulu ada guru... g cabul orang buat pa]

    nak mintak jasa baik gugat ni explain apa itu TAKSUB kt aku..aku nak dengaq..(kalo la dia paham)
    [Taksub tu senang je kalo ko nak tengok.... ko pergi depan cermin dan ko tengok diri ko sendiri]

    -Firdaus MRH-

    Anonymous said...

    gugat..
    ni pengakuan ikhlas aku..
    nampak semakin hari semakin aku letih melayan orang fahaman AWAM mcm hang....
    fahaman kebanyakan..(itupun kalo berfahaman kebanyakan la,takut x faham langsung je)
    [Fahaman kebanyakkan? siapa yang bawak keluar gelaran karamullah wajha? aku rasa hang firdaus. Nampak sgt hang tu yang berfahaman kebanyakkan.. hahhaha]

    jadi aku rasa aku x lama lg dah kt blog hang ni kot..
    pasal aku semakin bosan..
    nak berdebat agama,hang x reti..
    ku mintak panggil che usop che mat ke,amrudin ke,daud ke,man cina ke semua x dakk..
    [Hahaha... nampak sgt dorang kat atas ni semua power agama bkn bapak dia sorang ja]
    jadi aku makin boring layang hang yg x dak fahaman apa pun sebenarnya....
    aku makin bosan dan makin bosan..
    [sepatutunya ko patut kata... aku semakin bodoh dan bodoh].
    dan rasa mcm buang masa kt blog hang ni..
    padahal banyak keje lagi aku nak kene buat....
    [Kau dah kerja ka? ke habiskan duit bapa kau]

    1 hari nnt kalo aku dah x mai blog hang,hang jgn kata aku pengecutt plakk naaa....
    aku dah ajak jumpa,aku dah offer mcm2..
    [Ajak jumpa lah, apalah... bukan nak datang pun. Pengecut duduk bawah ketiak bapa jer]
    tapi hang dan puak2 hang yg penakut
    sebenarnya...
    jadi kalo aku dah x mai,jgn tunggu aku laa..
    pasai aku x rasa tercabar langsung dgn hujah2 hang..
    [Hahhaahah... sebab kau tak da 'ilmu' nak membalas]
    hang x dak KEFAHAMAN pun la gugatt...
    seriuss aku cakap...
    hang KOSONG....
    hang ni sekadar ISLAM saja..
    IMAN belum tentuu.....................
    [Alamak ai... dia boleh tengok iman orang pulok]
    apatah lagi nak jadi orang2 MUHAMMAD dan apatahh lg orang2 yg disayangi ALLAH TAALA....

    agak2 orang2 yg disayangi Allah ni,dimatikan di dalam tandas mcm pak amrudin ke???
    [Apa kaitan? jangan nak ubah topik pulak. Kau ni sebijik macam keling... sebaik tak itam].
    aku ingat lagi hang kata si buang tu anak murid kesayangan ustaz hanafi...
    [Dia memang syg Amruddin]
    jadi seorang anak murid yg telah seorang Guru hebat lagi berkat lemparkan rasa sayang pada dia,mati di tempat mcm tu gugat????
    [Ustaz Hanafi boleh tentu matinya orang pulok... Cik Amruddin dah mati ka? hahahha]
    seorang yg Guru hebat lagi berkat sayang,jadi dia mati di tempat tu???
    akai adaa ka gugatt?????
    hang jangan nak ikut jejak keturunan buang pulakk ye...
    [asal tiba2x buang dikaitankan... sekali lg contoh lidah india]
    kesian kt keturunan hang nnt..
    hahahaha
    agak2 apa la pengajaran yg boleh diambil dari kisah orang yg mati dalam jamban ni ye...
    [Pengajaran dia.... 'Kita boleh mati di mana-mana sahaja... maka cepat2lah bertaubat].
    hhmmmmm.........
    fikir.....
    fikir......

    aku semakin boring..
    semakin boring....
    jadi nnt kalo aku dah blahh,hang jangan berhenti dari menulis semua dosa2 ni yekk..
    teruskan menulis cerita2 dosa..
    kerana cerita hang ni semuanya fitnah belaka...
    [Kau lah yang membawa fitnah, kita orang cerita berfakta bukan mcm bapak kau yang kau kata karamallahu wajha tu.. haha]


    aku pesan lagi skali,jangan ingat aku blahhh pasal TAKUTT.. tapi aku blahhh pasal BORING......
    [Kenapa ko perlu jelaskan pulak? kami x pernah kisah ko nak blah pasal apa.... tp bagi aku ko blah sebab ko malu.. hahahah... elok2x ya FIRDAUS MRH!]

    -Kicap Tamin

    ReplyDelete
  80. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    hahahahahhahahha..........
    mana punya orang bodo la cuba nak samakan HAFAL dan FAHAM....
    HAFAL x semstinya FAHAM...
    yang penting FAHAM..
    FAHAM...
    FAHAM...
    FAHAM...
    itu yg PENTING...
    [Si Otak udang mmg suke hafal. Die xpaham pun pe yg die tulih. Ko ni same ler sbb ko ni keturunan Al-Cabuli]


    dah la gugat...
    hang ni pun makin tah pape dahh...
    dasar x dak fahaman...
    KOSONG....
    [Ko ni buek aku gelaks jer. Kan ko yg tong drum kosong. Habuk pun tarakk.]

    mmg la aku punye pasal nak blahh ke hape..
    tp mulut bangsat mcm hang,nnt kata bukan2 plak...!
    aku blahh pasal takut lahh..
    pasal x boleh jawab laahh..
    hape lahh...
    [Pemikiran Si Otak udang mmg camni. Mulut keturunan Al-Cabuli.]

    sorryylahh..aku x takot ngn sapa2 pun puak hang...
    aku ulang sekali lagi..
    aku x takut ngn sapa2 pun puak hang..
    baik amrudin,joe marwi,man cina,ramli bo,razip,hasanudin ka sapa2 ka semua aku x takut..
    aku x maen2 cakapp ni haaa....
    aku seriuss ni..
    aku x takut ngn hangpa....
    dan aku nak jumpa hang gugat...
    secara personal..
    berani???
    cmpem x berani!!!!

    -Firdaus MRH-

    September 19, 2010 1:34 PM
    [Ckp2 tong drum kosong mmg camni. Sian aku tgk ko.]

    ReplyDelete
  81. Lagi sekali si Firdaus MRH anak Al-Qodi memperbodohkan dirinya sendiri, jg buat camni firdaus...dah mcm2 kitorang bagi kat kau untuk luruskan kau...
    -fakta yg sahih,
    -petunjuk dari jakim,
    -petunjuk dari al-quran,
    -bukti gambar2,

    tapi kau firdaus, teramatlah buta...kau tetap jugak pegi lencong kat sini...

    -aggapan bahawa org len sume fikiran awam,
    -org len sume kosong,
    -org2 yg mati kat tandas,(ko paham x ape
    maksud sebenar benda nih?)
    -Abg amruddin

    Bagi PK, fikirlah baik2...ape yg wakil kamu ni kemukakan, ni semua point die yg xubah2 sejak azali lagi, point ni sume x de faedah...Allah bagi akal untuk menentukan yang mana buruk dan yg mana baik...

    ReplyDelete
  82. Firdaus MRH,
    Jgn ingat dapat bergambr dgn tongkat Pak Aji Zain, dan bila dah dipuji2 org lain bila tgk gambar tu, perasan diri dh hebat..barang pinjam je tu pon

    ReplyDelete
  83. De gambo nye? Klu de, bg ler kat aku. Leh aku post di cni.

    ReplyDelete
  84. konon jadik mata-mata tu hebat sgt la, dok ugut nak tangkap orang? hakktuihh
    masa al-kodi kena tangkap dulu, hang x guna power hang pulak?

    gugat: check ur mailbox

    ReplyDelete
  85. hahahahahahahaaaaaaaaaa....
    post laaa..
    bukan berkudis pun aku..
    hahaha
    sila2...

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  86. zahir mmg tak b'kudis..
    tp hati ko tu bkn stakat b'kudis, b'nanah n busuk...

    ReplyDelete
  87. Sdr Gugat,

    Aku minta kau jawab soalan2 ni.

    1) Sebenarnya yang kau kata Che Mad cabul ni, kau 'percaya' ke atau kau 'tuduh'?

    2) Tolong ulas sikit, apa yg ko paham dengan perbuatan 'cabul' dalam kes ni?

    Tolong jawab supaya jelas sikit pegangan kau dalam kes ni.

    ReplyDelete
  88. #cola27:

    1)Percaya atas bukti2 yg nyate sbb aku pi siasat ke2 belah pihak. Aku mane ade autoriti nak menuduh.
    2)Ko baca seksyen 354 Kanun Kesiksaan. Nasib baik guru aku xtuduh rogol sbb anak gadis tu bawah umur.

    ReplyDelete
  89. cuba nyatakan bukti2nya..
    kesemua buktinya skali...

    apasal pulak nak dituduh rogol??
    bodoh ke hape hang ni??
    tuduhan cabul,cabul la..
    rogol,rogol la..
    seksyen pun dah berbeza..
    bukan pasal dipengaruhi oleh faktor mangsa bawah umur..

    nak kencing undang2 sama gua kaa...
    silapp orang la gugat..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  90. Terima kasih atas jawapan sdr.

    Tapikan saudara, setahu saya yg jahil ni, apabila seseorang itu dituduh, hendaklah si penuduh menampilkan saksi2. dan selagi perbicaraan belum selesai, selagi pemerintah belum menjatuhkan hukuman bersalah, orang ramai tidak boleh melabel si tertuduh dengan panggilan spt 'pencabul', 'penzina', 'peliwat', 'perogol' sebab ADA kemungkinan tertuduh di FITNAH.

    Macam kes ni, Che Mad dituduh dan perbicaraan masih lagi belum selesai. Apa alasan saudara melabel Che Mad sebagai pencabul, al-cabuli, dll???

    Saya takut saudara jatuh dalam golongan pembuat fitnah(munafik) takpun penyebar fitnah(fasik). Saya boleh terima kalau saudara tidak suka atau bencikan Che Mad, tapi kalau sampai melabel Che Mad sbg pencabul, ini berlebihan.

    ReplyDelete
  91. Respek kat Cola27...berbudi bahasa

    ReplyDelete
  92. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    cuba nyatakan bukti2nya..
    kesemua buktinya skali...

    apasal pulak nak dituduh rogol??
    bodoh ke hape hang ni??
    tuduhan cabul,cabul la..
    rogol,rogol la..
    seksyen pun dah berbeza..
    bukan pasal dipengaruhi oleh faktor mangsa bawah umur..

    nak kencing undang2 sama gua kaa...
    silapp orang la gugat..

    -Firdaus MRH-

    September 24, 2010 3:09 AM
    [Ko pi belajaq lg ler. Ko cari makne "statutory rape". Kut ler ko paham bende ni.]

    ReplyDelete
  93. Komen aku dlm [ ]

    [Aku hendak jawab secara lemah lembut kali ini sesuai dengan yang bertanya.]


    Terima kasih atas jawapan sdr.
    [Terima kasih kembali]

    Tapikan saudara, setahu saya yg jahil ni, apabila seseorang itu dituduh, hendaklah si penuduh menampilkan saksi2. dan selagi perbicaraan belum selesai, selagi pemerintah belum menjatuhkan hukuman bersalah, orang ramai tidak boleh melabel si tertuduh dengan panggilan spt 'pencabul', 'penzina', 'peliwat', 'perogol' sebab ADA kemungkinan tertuduh di FITNAH.

    [Saya setuju dengan saudara dari segi aspek teknikal kes ini di mahkamah sekarang. Tapi saudara harus ingat bahawa bila kes ini dibuat dalam konteks persatuan, dia telah didapati salah dan dihukum oleh persatuan. Jadi saya melihat daripada konteks ini. Saudara boleh faham?


    Macam kes ni, Che Mad dituduh dan perbicaraan masih lagi belum selesai. Apa alasan saudara melabel Che Mad sebagai pencabul, al-cabuli, dll???
    [Saya sudah beri jawapan seperti di atas. Saudara tidak mahu menasihatkan si Firdaus-MRH itu supaya jangan guna perkataan-perkataan kesat di blog ni. Elok saudara nasihat dia sebab pada pandangan saya, dia ini diungkapkan sebagai si otak udang. Saudara faham apa makna ungkapan ini.?

    Saya takut saudara jatuh dalam golongan pembuat fitnah(munafik) takpun penyebar fitnah(fasik). Saya boleh terima kalau saudara tidak suka atau bencikan Che Mad, tapi kalau sampai melabel Che Mad sbg pencabul, ini berlebihan.

    September 24, 2010 6:30 AM
    [Terima kasih di atas nasihat saudara. Saya juga nak ambil peluang ini untuk nasihat saudara agar mencari kebenaran dan tegakkan kebenaran. Cuba jawab persoalan pokok dalam isu ini. Mengapa MRH pergi ke rumah itu pada saat, minit, jam dan hari Jumaat itu? Sila berikan jawapan secara ikhlas.]



    Anonymous said...
    Respek kat Cola27...berbudi bahasa

    September 24, 2010 12:24 PM

    [Aku pun respect gak si cola ni tp bahase ko camne lak? Bapak ko ajar ke berbahase camtu?]

    ReplyDelete
  94. sambung

    Anonymous said...
    Respek kat Cola27...berbudi bahasa

    September 24, 2010 12:24 PM

    [Aku pun respect gak si cola ni tp bahase ko camne lak? Bapak ko ajar ke berbahase camtu?]

    September 24, 2010 7:20 PM

    [Klu ler ko ni si Firdaus-MRH.]

    ReplyDelete
  95. Anonymous said...
    Respek kat Cola27...berbudi bahasa

    September 24, 2010 12:24 PM

    [Aku pun respect gak si cola ni tp bahase ko camne lak? Bapak ko ajar ke berbahase camtu?]

    haha....rilek2, cola27 ni nmpk bezanya dari ahli PK yg len...xde la kuang ajo, soalan pon berasas...bkannye membabi buta..

    ReplyDelete
  96. sapelah bagi gelaran tu pada dia...anak dia sendiri ker???anak dia x penah wat dosa ker????walau sekecil zarah....hebat betul si daus ni....bagai gelaran suka2 jer pd org yg bukan dijanjikan surga....ingat2lah daus, kekayaan, kebahagian dunia,status dll hanya di dunia ini sajer...darah ko n darah kami same sajer warnanyer...n setahu aqlah hanya satu saje gelaran itu diberikan pd sahabat nabi...tu pun nabi sendiri yg berikn gelaran tersebut...ni tidak sape ko nak bagi gelaran itu pada manusia biasa...kalo camnilah baik aq bagi gelaran itu pd ayah aq sendiri...

    terakhir apa darjat ko nak bagi gelaran itu kpd en.mad?????

    ReplyDelete
  97. Komen saya []

    karamallahu wajha tu maksudnya apa??
    mmg itu HAK Saidina Ali...
    tapi salahkah aku menggelarkan Guru aku yg wajahnya seakan bercahaya,berseri seperti karamah wajah pada wajah beliau..??
    [cam biasa jer aq tgk dr dulu xde yg specialnyer pun]

    pokoknya di sini hangpa x pahamm...
    x memahmai..
    BUTA MATA HATI..
    akibat derhaka pada Guru..
    dan bersama orang munafiq(amrudin al-tandasi)
    [sape ko nak gelarankan org tu munafik,camlah ko x penah tinggalkan solat]

    kalau mcm tu hangpa jangan setuju la pada mereka yg ada gelaran Syed..
    pasal asalnya lahir perkataan Syed itu adalah dari Syeidina,Sayyidina,Saidina...

    Syeidina Maulana Muhammad SAW...

    jadi selamat pertikai dan selamat tidak bersetuju dengan orang2 yg memakai gelaran Syed..
    pasal tu pada Nabi..
    [sape en.mad tu..dia just guru silat jer...ingat dia istimewa sangat ker???setelah dia wat macam2 pd anak murid dia sendiri]

    -Firdaus MRH-
    [wei!budak gemok jom brtanding lari 100M...errmmm rasanyer takyahlah 100M, 50M pun jadilah]

    ReplyDelete
  98. Bagi aku gelaran2 yg diberi pd md radhi tu sekadar nak mengaburi pandangan ahli2 baru dan mereka2 yg taksub kononnya dia seorang yg hebat..
    Yg penting kene benar..
    Ape yg benar? Hati, percakapan dan perbuatan..

    ~ lubac RM ~

    ReplyDelete