Thursday, June 24, 2010

Kes Cabul di Mahkamah

Aku xmau byk ulas. Apa pandangan ko rang ttg gambo ni? Ade ke ia palsu? ade ke ia diada-adakan? Sape terlibat? Kes ape? Naper didakwe?

47 comments:

  1. macam nama atas sekali tu...
    kalau x silap nama tu biasa disebut dangan Tn Hj. Syeikh Maulana .....Al-Qodhi.

    Apa kes?

    ReplyDelete
  2. perkara mudah yg dirumitkan...
    setiap manusia tidak lari dari dari melakukan kesilapan dan kesalahan..apatah lg berbuat dosa..
    jgn terlalu taksub dan menyanjungi seseorang melebihi ketaksuban kita kepada ALLAH....
    yg salah tetap salah...x kira pangkat dan kedudukan...kita ttp sama dihadapanNYA...yg membezakan hanya amal dan iman...

    ReplyDelete
  3. mana pegi para penyokong Al-Qodhi ni? x nak bagi komen ke?

    ReplyDelete
  4. http://eforum2.cari.com.my/viewthread.php?tid=452424

    ReplyDelete
  5. salah ke tak salah ke, jangan bukak aib orang.

    nanti aib mu sendiri akan terkeluar seperti jelasnya cahaya yang terang.

    ReplyDelete
  6. Siapa yg buka aib guru aku? Pi lah baca... bahan2 dah berusia empat tahun pun.

    ReplyDelete
  7. abes tu yg ko buat skang, bukan bukak aib? tolong tutup aib ke?

    ReplyDelete
  8. Ko pi cari ler sendiri. Ni gambo ni bukti bukan main2. Guru aku ramai pengikut yg xtau kes die. ade paham?

    ReplyDelete
  9. terang terang diorang ni bukak aib.
    salah ke tak salah kene tutup aib orang.

    dari org tak tau jadi tau. bukan ke ko bukak pekong orang?

    nanti aib ko akan keluar satu persatu. percayelah. kalo bukan ari ni, esok.. takpon lagi 10 tahun.

    sanggup tak sanggup je ko tanggung. tp ko mesti yakin takkan jadi kan?

    nasihat aku pada sesama muslim.

    ReplyDelete
  10. "Anonymous said...
    abes tu yg ko buat skang, bukan bukak aib? tolong tutup aib ke?"

    aib apa yang nak ditutup sedara/i? aib 'Tn Hj. Syeikh Maulana' tang mana? apa yg 'Tn Hj. Syeikh Maulana' nak malukan? dalam hal ni, keluarga mangsa yg lagi aib, terutamanya mangsa.

    pandangan saya, gambar ni dapat membuka mata semua pihak,bahawa 'Tn Hj. Syeikh Maulana' ni ada kes di mahkamah...Sek 354 KK lagi...

    Apa komen para penyokong 'Tn Hj. Syeikh Maulana'?

    ReplyDelete
  11. tau plak yg hal ni mengaibkan keluarga mangsa...jadi betul la kelakuan si gugat ni membuka aib org lain kan?

    ReplyDelete
  12. keaiban pada mangsa dilakukan oleh "Tn Hj. Syeikh Maulana". maka amat wajarlah mangsa mendapat pembelaan dan keadilan sewajarnya, agar menjadi pengajaran pada "Tn Hj. Syeikh Maulana" dan yang lain, jangan mudah mengambil kesempatan pada orang lain. Alasan menghantar pisang goreng digunakan, wlhal tiada langsung pisang goreng dibawa bersama.

    ReplyDelete
  13. Anonymous said...

    tau plak yg hal ni mengaibkan keluarga mangsa...jadi betul la kelakuan si gugat ni membuka aib org lain kan?

    ya betul ... diorang tau apa. aku ckp die p tukaq cita aibkan keluarga mangsa lak. bukak aib pon tak faham maksud

    salah ke tak jangan bukak aib orang. mmg tujuan nak bagi semua nampak tu bukan aib la tu. tu istilah lain kot bagi depa.

    ReplyDelete
  14. Md Radzi penipu..
    anak murid nyer penyangak..
    aaaa.. mmg da kene dah..
    penipu jmpe penyangak..

    ReplyDelete
  15. haaa...
    ni orang kanan Mad Radhi dah mai..
    apa hal kecoh2 ni??
    apa bangsat plak kali ni?
    aku serius ar cakap...
    kalo dapat kita berentap,mmg aku kasi hancur muka ko...
    mai laa..
    aku offerrr.....
    no hal punya laaa...!!!

    ReplyDelete
  16. Sape nama? Tinggal no fon ler. Satu lwn satu. xde dakwa dakwi lg. settttt....

    ReplyDelete
  17. md radzi yg sdp2 raba anak dara org..
    yg korang nak b'tumbuk2 cr penyakit pasai ape...
    bodo nyer org...

    ReplyDelete
  18. hang boleh bilaa??
    aku tanya dulu bolehh bilaaa?
    setel bab waktu,hari baru aku bgtau aku sapa...
    aku malas jenis dah bgtau nama,tgal no telepon,last2 hang x brani...
    stakat berani dlm ni je..
    hang ni betul brani ka ni??
    anak murid master joe smua bukan jenis brani...
    hahahahahahah

    ReplyDelete
  19. bile2 boleh....

    ReplyDelete
  20. aku tny spesific bila hang boeh dan bila hang mau rasa??
    jgn jwb x bersugguh..
    tu org penakuttt..

    ReplyDelete
  21. Oooo anak guru aku rupenya.... ish3

    ReplyDelete
  22. amik tagline si gugat ......

    ReplyDelete
  23. tak payah la blagak sgt rase diri tu hebat nak p pukul org...
    yang hang bole gerak tu pun dr Dia..
    sedar skit..
    ckp bab ilmu hakikat kemain lg...
    tp perangai hampeh..
    same la cam tok guru ko md radzi tu..
    ckp jer brapi..
    wat nyer idak..
    tak bley pki nyer org..

    ReplyDelete
  24. mai la kita tengok sapa yg x boleh pakai....
    mai la jugak aku nak tengok terer mana ilmu hakikat hang??
    hang blaja hakikat ngn Tok Guru mana??
    kalo x dak Guru ilmu hakikat hang haramm...
    bodohh...
    harap tua saja..
    bodo sama jugak....

    ReplyDelete
  25. Teruskan meroyan ko.. ko kan belajaq hakikat dr guru aku.

    ReplyDelete
  26. takot kaa???
    pala butoh ko la din..
    ko mana ada guru...
    ko terima la hakikat yg jo marwi tua bodo tu dah dilantik oleh sekumpulan murid jadi guru..
    terima din..

    ReplyDelete
  27. Ko bodo yg xleh diajar lg sbb kalo guru dah pakai suar pendek, ko pakai lg pendek.

    ReplyDelete
  28. kalo pakai seluar panjang 24 jam pun,kalo pendehaka mcm ko din,agak2 bau syurgaa ke din??
    tengookk muka pon keruuh hitamm je..
    syurga pun takut nak terima din..
    hang ni x mengaji agama ka??
    aku tengok bodoo sgt la hang ni..
    mmg kalo guru bodo,anak murid bodo jugak ehh???
    hahahahahahahahahahahaha

    ReplyDelete
  29. Aku tgk guru aku bodo. Anak murid cerdik sikit. Camne ler guru aku jd bapak ketam. Ko mmg bodo xleh dijar lg

    ReplyDelete
  30. Anonymous said...
    kalo pakai seluar panjang 24 jam pun,kalo pendehaka mcm ko din,agak2 bau syurgaa ke din??
    tengookk muka pon keruuh hitamm je..
    syurga pun takut nak terima din..
    hang ni x mengaji agama ka??
    aku tengok bodoo sgt la hang ni..
    mmg kalo guru bodo,anak murid bodo jugak ehh???
    hahahahahahahahahahahaha

    ~ Aku musykil la, yg ko letak nama Din dlm comment nih nape? Ko marah sangat kat si Din nih apasal? Din yang mana mana ni? Arwah Din Beramboi ka? Ko pasti ker yg penulis Gugat ni namanya Din atau Si Din yg ko maksudkan tu? Entah2 Si Din ni tengah gelak guling2 tengok komen ko. Tak pasal2 nama dia popular kat sini. Apa punya Tur la ko nih ~

    ReplyDelete
  31. hahahahhaa..
    mcm aku bodohhh....
    master joe guru ko boleh la bodo mcm ni...
    blog ko ni aku nk bgtau sket mmg sdg diperhatikan...
    x mo la bgtau diperhatikan oleh pihak apa..
    rahsia aku..
    huhuhu

    ReplyDelete
  32. Perati? Ko pon diperati. Ade paham?

    ReplyDelete
  33. bodo punya din pernama... nak mengelak tapi penumbuk sampai jgk ke muka...

    ReplyDelete
  34. Ko ni prasan je....kena pe???

    ReplyDelete
  35. ahahaha..
    aku diperhati??
    hahhaa
    pihak aku yg memerhati..
    hang tu yg diperhati...

    ReplyDelete
  36. Ko bukan paham pun maksud aku.

    ReplyDelete
  37. ko tunggu je la ko kena sumbat ke lokap..
    pastu kalo ada rezeki penjara plak..
    dan ko akn bg anak2 ko makan biskut je..
    bini ko plakk cari org lain..
    tu la ko din penama..

    ReplyDelete
  38. duk bodoh kan guru org...
    perangai ko tu dah m'buktikan kebodohan diri ko sendiri dan kegagalan md radzi mendidik ko..
    camne md radzi nak didik ko kalo dier sendiri tak betui...
    yg ko pun ikut je la telunjuk dier..
    mmg rosak korang ni..

    ReplyDelete
  39. Anonymous said...
    duk bodoh kan guru org...
    perangai ko tu dah m'buktikan kebodohan diri ko sendiri dan kegagalan md radzi mendidik ko..
    camne md radzi nak didik ko kalo dier sendiri tak betui...
    yg ko pun ikut je la telunjuk dier..
    mmg rosak korang ni..

    " Ni malaun mana pulak yang yang dok kata YM Sheikh Md Radzi tak betul nih? Ko belajar ngan guru mana pulak? Guru ko tu betul sangat ker? Jangan menyibuk kat sini la kalau takda kena mengena "

    ReplyDelete
  40. bistu kalo dah msk umah yg ade anak dare org tanpa izin mak bapak dier tu btui ker?
    pi tpu org sane sini tu btui ker?
    duk kate hebat ilmu agama pahtu pki suar pendek dedah aurat tu btui ker?
    hang tu yg malaun...
    bodo buta mata hati...
    tak bole nak diajaq..

    ReplyDelete
  41. "kalo pakai seluar panjang 24 jam pun,kalo pendehaka mcm ko din,agak2 bau syurgaa ke din??"

    Amboi terer betul ilmu ajaran Syeikh Al-Qodhi nih, sampai peringkat anak murid pun dah boleh jatuh hukum orang boleh masuk syurga ka tidak...

    Tinggi betul ilmu hakikat hang. Dasar Buduh Piang!!!

    ReplyDelete
  42. ada bahalul ni kata aku jatuhh hukumm..
    baca bagi perabis dan paham betul2 tengok2..
    mmg puak2 hangpa ini tidak akan sampai maqam FAHAM..
    pasai hati tu dah buta..
    tu yg din penama muka makin keruhh..
    Tuhan hilangkan seri wajahh..
    x dak seri langsung...
    hindu kt tepi jalan lg elok muka dr din penama..
    keruhh...

    ReplyDelete
  43. nak cter psl makam plak dah...
    sudah la weiii..
    kalo ade ilmu tu p p'betul diri dulu..
    ckp gebang mcm ilmu tggi sgt...
    tp takat ckp jer la..
    wat nyer idak..
    da ade ilmu kene amal..

    ReplyDelete
  44. dahhh..
    aku dah pebetui dah diri aku..
    hang x payah dok nak risauu laa..
    diri aku,aku tau la..

    tu yg aku mai sini ni..
    pasai x bacul!

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  45. dah pebetui?
    aku tgk komen hang same jer..
    tak brubah pun..
    ade lg sindrom2 penyakit hati...
    camtu ko kate paham hakikat..
    udah ler tu..

    ReplyDelete