Wednesday, June 17, 2009

Merungkai Kes Cabul 3

Kita sambung lagi.

Aku telah hujah beberapa perkara penting sebelum ini. Pertama tentang niat guru aku pergi ke rumah mangsa. Kedua tentang kisah tiga budak lelaki tu. Ketiga tentang ketika pertemuan empat biji mata antara guru aku ngan mangsa tu... (ini bukan ijazah empat biji mata...)

Tentang niat, aku telah terangkan. Jika niat guru aku baik yakni utk hantar goreng pisang, tiada masalah. Sebenarnya, ia niat buruk sebab tefon mangsa dulu sebelum pergi ke rumah mangsa. Ttg tiga budak lelaki tu, aku dah terangkan beberapa kemungkinan dan tindakan-tindakan yang sepatutnya diambil oleh guru aku jika niat dia baik dan betul. Ketiga di saat guru aku diambang masuk ke dalam rumah mangsa. Jika niat guru aku utk beri goreng pisang, ini kerja dua tiga minit sahaja.

Mungkin guru aku ubah niat. Mula-mula elok pastu seleweng. Mungkin niat semasa tefon baik. Pergi ke rumah itu baik tapi di ketika jumpa mangsa, ia jadi tidak baik.

Apapun aku telah jelaskan yg guru aku sepatutnya tefon dulu sahabat karibnya sebelum ambil apa-apa tindakan. Ingat ni kul 3.00 ptg. Hari Jumaat.... apa guru aku buat di jam,minit dan saat itu seperti yg aku terangkan di posting-posting dulu.

Kisah guru aku masuk dalam kawasan rumah mangsa, aku telah terangkan. Kaitkan ngan bebudak lelaki tu. Kali ni tiada panjat pagar.

Sekarang adalah kisah guru aku masuk dalam rumah. Lalu ikut pintu. Ikut pintu depan umah tu.
Aku telah terangkan sebab-sebab naper mangsa telah benarkan guru aku masuk dlm rumah. Pertama sebab rasa hormat kpd guru aku yang juga guru bapak mangsa dan emak mangsa. Kan sahabat karib tu. Kedua, mungkin guru aku ada pakai ilmu dan mangsa itu jadi takut atau serba salah.

Tp antara mangsa di bawah umur ini dengan guru aku yg 40an ni, siapa patut dipersalahkan? Tentulah guru aku. Pertama, dia yg dtg umah. Kedua, dia guru yg bertaraf "Tuan Guru". Ketiga, dia lebih usia.

Guru aku tetap salah. Naper dia xtefon sahabat karibnya sebelum masuk dalam rumah.

Inilah salah besar guru aku. Dia telah melanggar lampu merah.

Mula-mula lampu hijau sbb dah tefon dulu, luar kawasan rumah. Pastu lampu kuning, dlm kawasan rumah. Pastu masuk dalam rumah, langgar lampu merah. Tak gitu?

PK kata mangsa ni miang budaknya. PK kata budak ni gatai. PK kata budak ni sosial. ada friendster dll.

Jadi aku nak tanya, apa patut guru aku buat bila berdepan dengan gadis miang ini?.... updated 18.6.09

Kita sambung lagi. Ya sebagai guru bertaraf " Tuan Guru" apa sepatut dia buat bila berdepan ngan gadis miang ini?

Kan dia dah tahu gadis ni miang. Pesal masuk rumah? Pesal cari pasal? Pesal cari fitnah? Bila dia masuk rumah, dia salah. dia tetap salah.

Dia langgar lampu merah bukan budak tu langgar lampu merah.

Guru aku langgar lampu merah sebab dia ada niat lain atau dia telah tukar niat bila berdepan dengan gadis miang tu. Boleh aku katakan pada ketika ni dua-dua miang?

Maka masuklah guru aku dalam rumah itu.

Aku diberitahu guru aku kata ada tiga gelas air oren. Naper tiga gelas? Dia nak kaitkan dengan citer dongeng ttg tiga budak lelaki tu.

Apa patut guru aku buat jika benar gadis tu miang. Jika benar dia bagi minum kepada tiga budak lelaki tu.

Kalau ikut senario dlm posting aku yg dulu, akan ada tiga senario ler. Ini semua citer dari mulut guru aku pada tempat-tempat berbeza.

Ya. Ada tiga gelas air oren. Mungkin gadis itu bagi minum di luar kawasan rumah. Ini senario pertama. Mungkin gadis itu bagi minum di dalam kawasan rumah. Ini senario kedua. Mungkin gadis itu bagi minum di dalam rumah. Ini senario ketiga.

Jika senario satu shj, aku rasa xde masalah. Jika senario kedua, aku rasa xde masalah. Jika senario ketiga, ada masalah sebab ia salah ikut adap dan ugama kita.

Mungkin ketiga-ketiga senario ini boleh berlaku gak.

Apapun mana batasannya?

Mana yg lampu merah?

Ketika ini, apa yg terfikir dalam kotak minda guru aku.

Jika benar budak miang buat kerja ni yakni senario satu, dua, tiga atau mana-mana kombinasi, apa patut guru aku buat?... updated 19.6.09

Ya. Apa patut guru aku buat bila depan ngan gadis miang ini. Klu dah tau miang, jgn masuk. Klu dah tahu miang, jgn campur. Klu dah tau miang, laporkan pada sahabat die yakni bapak budak miang tu.

Ni sume xdilakukan leh guru aku.

Dia langgar lampu merah.

Die buat foul. Referee tiup wisel.

Bukankah elok guru aku tefon sahabat karib die tu yakni bapak budak tu?

Kata ler budak tu miang dan layan tiga budak lelaki tu, guru aku bleh amek gambo sebagai bukti. Boleh cari balek bebudak lelaki tu. Bebudak tiga lelaki tu. Dei buleh tefon kawan die dan lapor perbuatan budak tu.

Ini tak die masuk umah tu.

Salah ke tidak?
Salah ke tidak?
Salah ke tidak?

Jawapannya tentu salah.

Pastu tu die buat ape lak?

Dikatakan budak tu tak sihat, poning kepala.

Dah poning lak...

Apa guru aku buat?

Dia tolong picit kepala.

Naper die picit kepala?

Naper die picit kepala budak miang tu?

Picit tu maknenya apa?

Bukan sentuhan?

Betulke perbuatan guru aku ni?

Picit kepala anak gadis yg dikatakan miang tu.

Pikirler kite..

Pikirler kite..

Siapa kata guru aku picit kepala. Dia yg sendiri kata.

Jadi apa nih?

Apa sebenar perbuatan ni?

Klu budak tu miang, guru aku ni nak panggil ape?.

x-miang, sama miang atau terlebih miang.

Buleh kite kata ini kes khalwat klu dua-dua miang?

Apa pandangan kite bila guru yg bertaraf "Tuan Guru" buat hal ni? .. updated 20.6.09




7 comments:

  1. part yg ada friendster agak kelakar...

    kalau mcm tu ramai la org miang dlm dunia ni
    sb ada friendster...

    ada group silat cekak hanafi dalam friendster...ramai jugak budak2 cekak...so semunya tu miang la....wakkakaka...

    ReplyDelete
  2. Syukran

    Aku kesian ngan bebudak yg ikut buta-buta. Percaya guru aku 100%. Ntah mane taruk akai, aku pun tak tahu.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  3. nak join......

    aku terima cerita master mad buat salah masuk rumah org tak kena masa pada anggapan aku yg tak pandai ni...tu aku setuju walau apa pun niat dia.

    kita tak maksum dan dia pun tak maksum. Kalu dia tak maksum, adakah kita maksum?Dia saja yg salah, kita tak salah ke?Eh....manaa boleh gitu.
    kita pun mungkin salah sebab kita tak maksum & dia pun mungkin tak salah sebab kita bukan Allah yg boleh mutlakkan sesuatu berasaskan cerita manusia. SIAPA yg SALAH?Allah lebih tahu sebab kita dan master mad tak maksum.

    'Guru Aku', 'che Mad', 'Abg Mad', 'master mad' dan ada yg bagi gelaran 'Harimau Be......'.Panggillah apa2 pun tapi jgn lupa dia Guru Kita. Jgn kita lupa daratan.dia bukan 'guru Aku' krn dia sebenarnya 'Guru Kita'.Aku mengaku yg dia Guru Silat kepada aku dunia akhirat.

    Tapi aku tak boleh terima ttg dia dibuang oleh Ahli yg mengaku pendokong Silat Cekak.Tak da PRINSIP semua manusia ni.


    MANDAT? Apa itu mandat kau tanya? JGN BERBOHONG WAKTU SIANG, MLM ATAU BILA2.

    kpd pemilik laman ini, aku cabar, adakah kau sanggup bersumpah DEMI ALLAH, WALLAHI... yg kau langsung tak ada niat nak burukkan nama Master Mad dan kau tak da NIAT JAHAT terhadapnya atas kesedaran kau.

    Aku terima akuan SUMPAH beliau yg menafikan yg dia membuat semua perkara / fitnah tersebut.Kalu dia bohong, serahkan kpd ALLAH.
    kalu kau juga bersumpah atas nama ALAH,WALLAHi...maka aku juga akan terima sumpah itu secara peribadi krn ALLAH lebih tahu isi hati kita semua.Yg selebihnya aku berserah kpd ALLAH.Tutuplah laman ini krn ia byk mengundang celaka drpd mendtgkan bahagia.

    lagi satu, kau byk info kan krn 3 thn berkelana cari nhujah dan fakta. Apa kata cuba dptkan akuan SUMPAH mangsa, ibu bapanya dan puak yg menuduh agar BERSUMPAH atas nama ALLAH, WALLAhi yg mereka semua tak da niat buruk terhadap MAster MAD. Langkah ini penting krn SUMPAH MASTER MAD AKU DAH DENGAR. TAPI SUMPAH PUAK YG Menuduh aku tak dengar lagi.


    Satu perkara penting lagi. Cerita MERCEDES, KES RUMAH MAK TEH MASUK PENCURI THN 99 kononnya tanda Master Mad hilang Berkat,kes anak abg hassaan dakwa dicabul bbrp thn sblm kes ini, AQku mohon mereka juga bersumpah yg isu ini ditimbulkan Tanpa sbrg niat buruk terhadap master MAd.

    FIKIRLAH WAHAI SEMUA SAHABAT SEGURUKU.SEMOGA KITA SEMUA DIAMPUNKAN ALLAH.AMIN...

    ReplyDelete
  4. Syukran
    Jawapan aku dlm [ ]

    nak join......

    aku terima cerita master mad buat salah masuk rumah org tak kena masa pada anggapan aku yg tak pandai ni...tu aku setuju walau apa pun niat dia.

    [Aku hormat pandangan kamu dan kamu gak harus hormat pandangan aku. Bukan aku yg kata dia salah tapi Allah dan adap mengatakan dia salah. Kalau kamu tak mahu ikut, itu pilihan kamu.]

    kita tak maksum dan dia pun tak maksum. Kalu dia tak maksum, adakah kita maksum?Dia saja yg salah, kita tak salah ke?Eh....manaa boleh gitu.
    kita pun mungkin salah sebab kita tak maksum & dia pun mungkin tak salah sebab kita bukan Allah yg boleh mutlakkan sesuatu berasaskan cerita manusia. SIAPA yg SALAH?Allah lebih tahu sebab kita dan master mad tak maksum.

    [Ini kamu cakap. Aku tahu semua tak maksum. Tapi ada gulungan PK yg kata guru aku maksum. Sape die? Aminuddin. Kamu tanye die ler.]

    'Guru Aku', 'che Mad', 'Abg Mad', 'master mad' dan ada yg bagi gelaran 'Harimau Be......'.Panggillah apa2 pun tapi jgn lupa dia Guru Kita. Jgn kita lupa daratan.dia bukan 'guru Aku' krn dia sebenarnya 'Guru Kita'.Aku mengaku yg dia Guru Silat kepada aku dunia akhirat.

    [Itu hak kamu. Aku hormat. Ttg die salah tetap salah. Apa agama kita ajar ttg hal guru ni? Setahu aku, kita hanya boleh ikut selagi guru ikut ajaran Allah dan Rasul. Bila buat keje tak senonoh ni, mane boleh ikut. Sori, aku tak setuju dengan pendapat kamu.]

    Tapi aku tak boleh terima ttg dia dibuang oleh Ahli yg mengaku pendokong Silat Cekak.Tak da PRINSIP semua manusia ni.

    [Naper x setuju? Aku ingat kamu tau cerita sekerat-sekerat ajer. Prinsip apa yg kamu pegang. Setahu aku, kita harus tegakkan ugama bukan individu. Klu ugama kata salah, salah ler.]

    MANDAT? Apa itu mandat kau tanya? JGN BERBOHONG WAKTU SIANG, MLM ATAU BILA2.

    [Ya aku tanya kamu, apa tu mandat? Aku dah beritau pandangan aku. Kamu?]

    kpd pemilik laman ini, aku cabar, adakah kau sanggup bersumpah DEMI ALLAH, WALLAHI... yg kau langsung tak ada niat nak burukkan nama Master Mad dan kau tak da NIAT JAHAT terhadapnya atas kesedaran kau.

    [Aku tak perlu ikut kehendak kamu. Aku tahu ape yg aku buat. Ini bukan soal nak malukan sesiapa tp utk tegakkan kebenaran. Sebenarnya guru aku pergi ke ruma tu ngan niat yg buruk seperti yg aku terangkan. Aku xperlu bersumpah.]

    Aku terima akuan SUMPAH beliau yg menafikan yg dia membuat semua perkara / fitnah tersebut.Kalu dia bohong, serahkan kpd ALLAH.
    kalu kau juga bersumpah atas nama ALAH,WALLAHi...maka aku juga akan terima sumpah itu secara peribadi krn ALLAH lebih tahu isi hati kita semua.Yg selebihnya aku berserah kpd ALLAH.Tutuplah laman ini krn ia byk mengundang celaka drpd mendtgkan bahagia.

    [Itu hak kamu, aku hormat. Kamu kena hormat hak aku. Klu kamu xsuka laman ni, kamu boleh pergi. Allah jadi saksi naper aku bukak laman ni.]

    lagi satu, kau byk info kan krn 3 thn berkelana cari nhujah dan fakta. Apa kata cuba dptkan akuan SUMPAH mangsa, ibu bapanya dan puak yg menuduh agar BERSUMPAH atas nama ALLAH, WALLAhi yg mereka semua tak da niat buruk terhadap MAster MAD. Langkah ini penting krn SUMPAH MASTER MAD AKU DAH DENGAR. TAPI SUMPAH PUAK YG Menuduh aku tak dengar lagi.

    [Aku ingat kamu kena belajar lagi ttg hal sumpah ni. Nanti aku sambung hal ini.]

    Satu perkara penting lagi. Cerita MERCEDES, KES RUMAH MAK TEH MASUK PENCURI THN 99 kononnya tanda Master Mad hilang Berkat,kes anak abg hassaan dakwa dicabul bbrp thn sblm kes ini, AQku mohon mereka juga bersumpah yg isu ini ditimbulkan Tanpa sbrg niat buruk terhadap master MAd.

    [Aku tak mau ulas hal-hal ni sebab ia bukan perkara pokok. Perkara pokok adalah kes cabul tu. Disitulah bermulanya... puncanya guru aku yg masuk dalam ruma gadis tu. Setuju?]

    FIKIRLAH WAHAI SEMUA SAHABAT SEGURUKU.SEMOGA KITA SEMUA DIAMPUNKAN ALLAH.AMIN...

    June 20, 2009 5:29 AM
    [Ya sama-sama kita berdoa agar kita semua mendapat pertunjuk dan hidayah Allah.]

    ReplyDelete
  5. Salam...

    Aku nak komen hal ini ; walaupun dah lama x posting disebabkan PK berdiam diri...

    Cuba tgk komen ke3 :

    "Satu perkara penting lagi. Cerita MERCEDES, KES RUMAH MAK TEH MASUK PENCURI THN 99 kononnya tanda Master Mad hilang Berkat,kes anak abg hassaan dakwa dicabul bbrp thn sblm kes ini, AQku mohon mereka juga bersumpah yg isu ini ditimbulkan Tanpa sbrg niat buruk terhadap master MAd."

    Jawapan aku ikhlas tidak bertapis :

    Semua cerita in benar... Bukan kami nak memburukkan Master Mad ko tetapi memang tindakan dirinya sendiri yang memburukkan namanya...
    i) Cerita Mercedes : Cerita ini benar 100%, percayalah.. Ada orang lain yang menanggung beban kes Mercedes ini akibat dari kemalangan Guru Maksum lagi Arif Billah Al Qadhi ko nie (Md Radzi).. Tanyalah En Roslan Abd Rashid (YDP Selangor).. Betapa banyak duit beliau telah dikeluarkan kerana Mercedes ini... Kenapa PK buat sindrom pekakkan telinga dan butakan mata pada hal ini.. Bukan PP nak burukkan mantan, tapi perlakuan dia sendiri yang membruurkkan namanya... Cumanya pengikutnya yang jauh tah tahu... Dan kami akan bongkarkan biar semua tahu... Bila semua tahu... Kalau masih x boleh nak buat keputusan yang waras... Bukan salah kami... Pesan aku, jangan menurut seseorang tanpa usul periksa, akibatnya mungkin terjerumus ke ajaran yang salah atau sesat mcm kumpulan ARQ** suatu masa dahulu...

    ii) Kes pecah masuk rumah Mak Teh...
    Kes ini pun benar benar berlaku.... Tanyalah Mak Teh atau Nek Teh yang korang sanjungi sangat tu... Itupun kalau Nek Teh tak bohong mcm mantan ler.. Kalau anak pembohong... Janganlah emak turut jadi pembohong...

    iii) Kes Anak Abang Hassan
    Kes ini pun berlaku, ada yang tahu kes ini seawal tahun 1994, tai mendiamkan diri sehingga sekarang... aku dah berjumpa dengan orang tersebut... Md Radzi memang hampeh... Dan aku rasa jika kes ini ke mahkamah sekalipun, ramai saksi akan tampil kehadapan.. termasuk orang yang aku jumpa itu... siapa.. biarlah rahsia...
    Masa akan menentukan segalanya...

    AK 2009

    ReplyDelete
  6. Sambungan dari posting terdahulu

    Kesimpulan :
    Pesan Ustaz Hanafi : Apabila bertemu dengan guru sebenar guru, janganlah kamu tinggal beliau, malah hendaklah mendekati dan mempelajari darinya
    contoh : Ustaz Hanafi sendiri bila bertemu dgn Pak Hj Zain, berdamping sehingga ke akhir hayat Pak Haji Zain...

    Apakah Md Radzi sebenar guru :
    Sebenar guru tidak akan terpengaruh dengan 3 TA :
    kita selidik Md Radzi tentang 3TA:

    i) Harta : Kes Mercedes kemalangan, kes nak jadi broker tanah di JB (x berjaya), kes rumah duduk sekarang (Beli dibawah harga pasaran drpd anak murid), kes Umrah (siap buat business sampingan Kayu Kokka, untung berlipat kali ganda dari harga asal yang dibeli dari sana), Menggunakan event silat utk kepentingan business keluarga,
    Kesimpulan : Md Radzi memang sangkut dengan HARTA

    ii) Wanita : Banyak kes, yang kita dah tahu 2 kes.. tak perlu aku sebut, sebab semua dah tahu, cuma sindrom pekakkan telinga dan butakan mata dari PK sahaja... Kes di kelas Kg Baru (mandikan seorang wanita kononnya bermasalah: tapi aku rasa mantan yang bermasalah).. Kes hand*** " Blow*** dalam kereta semasa driving...
    Kesimpulan aku : Md Radzi memang sangkut dengan WANITA

    iii) TAKHTA :
    Kes nak usahakan dapat DATO' sehinggakan mengeluarkan duit..
    Kes dipanggil sebagai TUAN GURU... Mantan yang minta pihak LPT announcekan panggilan tu... Alasannya, "Saya ni takder pangkat, orang lain ada pangkat macam2.. tapi di Kelantan dan Sabah ada ahli yang panggil saya Tuan Guru.." Lepas tu mantan senyum la mcm kerang busuk dengan gigi terjojol kat depan semasa pengumuman di Hari Tenaga Pengajar tahun biler aku tak ingat... Mcm biasa... Sebab apa mantan masih lagi nak bersusah payah dapatkan silat cekak hanafi. Sebab TAKHTA bukan sebab perjuangan...
    Perjuangan PK adalah sama seperti parti politik... Perjuangan untuk individu bukan matalamat perjuangan asal.. Fikirlah.. Ustaz Hanafi perjuangkan Silat Cekak.. Bukan Ustaz Hanafi memperjuangkan dirinya.. Dialah pejuang sebenar...

    Sedarlah wahai semua pengikut mantan yang dibelenggu ketaksuban dan sindrom butakan mata dan pekakkan telinga..

    3TA telah aku kupas, dan aku yakin, percaya dan Haqqul Yakin mantan memang sangkut bukan satu... tapi kesemuanya sekali...

    Dikesempatan lain, aku akan rongkaikan Kashaf Md Radzi... Aku tahu taktik Kashaf dier.. Maybe pengikut yang taksub nampak mcm Kashaf orang alim, tapi sebenarnya tidak...

    Ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam.... Suruh angguk angguk.. Suruh geleng geleng.... (PENGIKUT TAKSUB)

    AK 2009

    ReplyDelete
  7. bagus info ni... tapi confius le aku mengapa baru skrg ditimbulkan. sepatutnya sebelum merebak ke TA yg lain, yg tersangkut TA kali pertama tu patut dibongkar terus.
    Apa2 hal pun aku suka info yg dijanjikan tu. CEPAT YA BANG.....terutama misteri Kashaf Md Radzi sbb sepanjang aku mengikut perjuangannya, tang kashaf tu aku tak nampak dia tonjolkan dan tak pulak aku tahu dia kashaf. tak tahu le dgn org lain kan.

    ReplyDelete