Tuesday, June 16, 2009

Jawapan Kepada Komentar 5

Syukran

Jawapan aku dlm [ ]

Anonymous said...
Selepas Al-Marhum meninggal dunia, Tok Ak dilantik PP jadi guru utama bukan Pak Amruddin.Ikut info aku, Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab hanya pak ak sahaja yang volunteer dan sanggup menjadi pemegang amanah)

[Kamu kata Tok Ak pemegang amanah? Amanah siapa? Harap kamu jelaskan]

Bila isu Tok Ak, berlaku sekali lagi PP melantik guru aku jd guru utama. Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab beliau sibuk2 mencanang kat semua org Guru Utama tidak boleh dilantik, hanya diisytihar oleh MMT. yang dilantik hanya jawatan presiden dalam AGM. dan ada 1 majlis aku bertanya kpd beliau apa itu MANDAT? sekiranya Guru Utama meninggal mengejut tanpa menyerahkan MANDAT mcm mana plak? JAWAPANNYA TAKDER PULAK BELIAU KATA MMT BERHAK MENETUKAN SAPE GURU UTAMA sepertimana yang korg semua canang2kan sekarang... dan berkaitan mandat pun sama jugak beliau jugak yang menekankan PERKARA21 dalam perlembagaan dan sungguh2 beliau mengatakan GURU UTAMA SEMESTINYA MEMERLUKAN MANDAT TERSEBUT.)

[Kamu harus jwb pertanyaan aku. Apa itu mandat? Aku x tahu. Kamu serba tahu. Aku cuma dpt andaikan yg kamu x puas hati dgn Pak Amruddin. Mungkin aku silap. Inilah yg aku tulis orang melayu ada sifat PHD.]

Bila isu guru aku berlaku, PP melantik Pak Marwi jd guru. Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab walaupun xjd Guru tapi apa2 hal PP akan merujuk kepada beliau dan bukannya Marwi dan Akademi pun ko sendiri tgklah sape yg berkuasa, marwi @ beliau?)

[Naper org rujuk pd Pak Amruddin? Aku dah bagi tau, kelihatan dia byk musuh dalaman. Inikah wajah sebenar SC. Mana pergi pantun mantun Al-Marhum? Mana pergi pantang larang SC? Aku boleh andaikan kamu org Tok Ak yg selisih faham dengan PP. Betul?]

Aku harap hentikan fitnah ini serta-merta sebab Pak Amruddin klu benar-benar dia ada niat utk jadi guru utama, dia berpeluang dan berkesempatan utk jadi dalam tiga peristiwa yg aku sebutkan di atas tadi. Kan dia orng kuat PP.(dia tak berpeluang SEBAB sama seperti di atas, dia sendiri yang meyakinkan semua org GURU UTAMA xboleh dilantik dan memerlukan mandat hanya korg yg generasi baru sahaja yg mendapat cerita versi baru. kami yang sejak 1986 dgr benda yg sama drpd org yg sama)

[Sekali lagi aku dpt baca isi hati kamu yg PHD tu. Mungkin aku silap. Maaf ekk. Sejak 1986 apa kamu buat? Aku tengok SCM pun tak hebat mana. Aku nak tanya sikit pd kamu. Kamu percayakah ijazah empat biji mata tu. Jika percaya, mana bukti yg mengatakan Tok Ak dan Al-Marhum Ustaz Hanafi ada ijazah empat biji mata. Atau pun antara Al-Marhum Ustaz Hanafi dgn Tok Ya. Apa pendapat kamu?]

Aku tidak nampak logiknya fitnah ini.(memang ko tak nampak sebab ko generasi baru)*sama-sama berpesan dengan kebenaran.mengikut jawapan tuan gugat di post yg lain berkenaan jawapan saya di dalam kurungan tersebut, tuan gugat mengatakan “biasa la org melayu penyakit PHD banyak. Contohnya seperti komen di atas.” masalahnya jawapan tersebut adalah fakta. lepas tu, tuan gugat kata “Siapa yang berani menafikan pendapat aku ini?” dah dinafikan pun melalui komen di atas yg berada di dalam kurungan.seperti komentar drpd salah seorg kt sini bcerita berkenaan ttg tuan gugat nie, sbnrnya aku dh prasan lama sebab tu aku timbulkan persoalan yg tahap tinggi berkenaan tn.amruddin ni contohnya tgk komen dalam kurungan tersebut itulah fakta yang selama ni aku dengar drpd mulut tn.amruddin sendiri. kalo betul tuan gugat hanya berkelana shj dan org yg biasa2 je, dia pasti xtahu langsung ttg tn.amruddin ni sebab mcm yg sedara cakap la Guru Utama yg 3x jumpa dia xbleh tahu hati budi, inikan pulak hanya mengenali tn.amruddin melalui tesis dan hujah mmg tersusun rapi. wahai tuan Gugat, apa yg pernah aku katakan sebelum ini benar belaka. sebab tu aku pernah kata ilmu mungkin sama tapi pengalaman yg membezakan. tuan gugat dapat info drpd member2 la, very2 super senior la. tapi aku punya sumber memang straight drpd tn.amruddin. takkan tu pun tuan gugat nak sangkal.ish3...
June 15, 2009 11:11 PM

[Maaf, aku tak kata pendapat aku semua betul. Kamu kata kamu org lama, apa sumbangan kamu agar SC x pecah belah? Kamu kata kamu rapat ngan Pak Amruddin, jumpalah die lagi. Tanya lagi. Dan tanya lagi. Pastikan. Mungkin dia tersilap cakap. Kan aku dah kata bila aku berkelana, aku dapat byk info. Bukan dr tesis sahaja. Mmg benar aku tak rapat ngan guru aku. Ada sebab. Ada sebab. Jadinyer kamu ngan pendapat kamu dan aku ngan pendapat aku. Aku hormat kamu. Kamu hormat aku. Kamu dtg sini bagusss. Aku salah kamu tegur. Tak de masalah. Kamu ikutlah Tok Ak tu..]

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

No comments:

Post a Comment