Saturday, November 6, 2010

Perjuangan Almarhum Tercemar?

Bile Almarhum meninggal dunia pd 1986, die telah tinggalkan satu warisan tuk anak bangse die. Habis tugas Almarhum, die pun pegi. Tu sbb die xnamekan penggantinye secara spesifik. Terpulang kpd pelapis tuk teruskan.

Bile Tok Ak jd guru utama, beliau telah cemari warisan ni. Dpd mulut Tok Ak sendiri, pahaman2 songsang de pd beliau kununnye guru SC de ler pemimpin Islam nombor 1 di dunie. Malah die dakwe kiamat akan berlaku pd tahun 1999.

Ni bahan2 yg aku bace.

Pe jd ngan Tok Ak skrg? Mane pegi dakwaan2 nye dulu? Sape yg peralatkan beliau?

Skrg Datuk Maideen terajui CM wpun Tok Ak masih hidup. Jd mane pegi teori kununnye dlm SC de 1 guru sahaja.

Gitu gak ngan MRH, dah diberi peluang jd guru utama tp akhirnye terjerumus ngan perbuatan yg xsepatutnye die lakukan sebgi seorang guru utama.

Tp die pandai raih sokongan baek dr kalangan keluarge & ahli2.

Para penyokong pun tertipu. Ingatkan MRH ni seorg guru hebat. Tp ternyate die seorg pembohong. Di mahkamah yg mulia pun die sanggup bohong tuk lepas diri.

Jd mantan2 guru utama ni telah cemari perjuangan Almarhum. Mereka pecahbelahkan SC. Kedua2 mantan guru utama ni de ler puncenye.

Skrg dah de 4 gulungan.

Pilih ler mane 1 idaman kalbu tuk ikut.

Ape pun yg terjadi, aku nampaq name baek Almarhum tetap terpelihare. Mmg beliau layak digelar Pemimpin Agung SC.

Al-Fatihah tuk Almarhum.

39 comments:

  1. Bagi aku, di antara semua guru SC, yang mursyid hanyalah Almarhum Ustaz Hanafi sahaja.

    ReplyDelete
  2. gugat2. ko tak habis2 dgn Almarhum tak bg pewaris la, tak namakan pewaris la. ko ada sebelah Almarhum ke masa dia meninggal dunia? atau kau duduk dgn Almarhum? cara ko ckp mcm byk sgt yg ko tau drpd PK sendiri kan?

    Bile Almarhum meninggal dunia pd 1986, die telah tinggalkan satu warisan tuk anak bangse die. Habis tugas Almarhum, die pun pegi. Tu sbb die xnamekan penggantinye secara spesifik. Terpulang kpd pelapis tuk teruskan. (sini ko nak ckp, yg MRH bukan yg hak kan? sbb Almarhum tak namakan dia)

    Gitu gak ngan MRH, dah diberi peluang jd guru utama tp akhirnye terjerumus ngan perbuatan yg xsepatutnye die lakukan sebgi seorang guru utama.

    Tp die pandai raih sokongan baek dr kalangan keluarge & ahli2.( ini ko nak ckp ape? sbb tak ramai ahli PP? sbb itu? )

    Jd mantan2 guru utama ni telah cemari perjuangan Almarhum. Mereka pecahbelahkan SC. Kedua2 mantan guru utama ni de ler puncenye.(ko nak ckp master joe jugak best? terpulanglah)


    asyik cter pasal Almarhum je sejak2 ni. kata kalau krisis PSSCUHM selesai nak tuutp blog ni? aku tataw la selesai ke tak. tp aku tgok ko tulis kat sblah ni dah selesai.

    dah2 la tu gugat. MRH ijazahkan ko. ko derhaka, ko berpaling. ko fitnah guru ko sndiri.

    ada kain putih kan yg MRH bg? g kapan diri ko. ko dah menderhaka.

    ReplyDelete
  3. gugat..sudahla..ko ckp ko da x aktif tp ckp mcm ko tau sumeny! ko tgk cd pnegak kbnrn..dahi htm tu trang2 ckp psl mandat..tp korg nk nafikn?! ap la pny turrr..bengong..

    ReplyDelete
  4. #Kelibat: Aku setuju ngan pendpt ko.

    ReplyDelete
  5. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    gugat2. ko tak habis2 dgn Almarhum tak bg pewaris la, tak namakan pewaris la. ko ada sebelah Almarhum ke masa dia meninggal dunia? atau kau duduk dgn Almarhum? cara ko ckp mcm byk sgt yg ko tau drpd PK sendiri kan?
    [Tu ler ko, nak tanye pun ko xtau. Sejarah ni jelas & nyate. Ko kene ler check maklumat yg ko trime.]



    Bile Almarhum meninggal dunia pd 1986, die telah tinggalkan satu warisan tuk anak bangse die. Habis tugas Almarhum, die pun pegi. Tu sbb die xnamekan penggantinye secara spesifik. Terpulang kpd pelapis tuk teruskan. (sini ko nak ckp, yg MRH bukan yg hak kan? sbb Almarhum tak namakan dia)

    [Ya. Betoi.]

    Gitu gak ngan MRH, dah diberi peluang jd guru utama tp akhirnye terjerumus ngan perbuatan yg xsepatutnye die lakukan sebgi seorang guru utama.

    Tp die pandai raih sokongan baek dr kalangan keluarge & ahli2.( ini ko nak ckp ape? sbb tak ramai ahli PP? sbb itu? )
    [Ya. Korang kene tipu bulat2 oleh MRH.]

    Jd mantan2 guru utama ni telah cemari perjuangan Almarhum. Mereka pecahbelahkan SC. Kedua2 mantan guru utama ni de ler puncenye.(ko nak ckp master joe jugak best? terpulanglah)

    [Aku hrp En Marwi dpt teruskan perjuangan Almarhum dlm SCH.]


    asyik cter pasal Almarhum je sejak2 ni. kata kalau krisis PSSCUHM selesai nak tuutp blog ni? aku tataw la selesai ke tak. tp aku tgok ko tulis kat sblah ni dah selesai.
    [Ya. Hal PSSCUHM dah selesai. De skt2 lg yg tinggal. Xsalah aku tulih atau nak bincang berdasarkan pe yg aku tau.]

    dah2 la tu gugat. MRH ijazahkan ko. ko derhaka, ko berpaling. ko fitnah guru ko sndiri.
    [MRH guru silat jer. Die uat salah besaq. Xleh nak ikut lg.]

    ada kain putih kan yg MRH bg? g kapan diri ko. ko dah menderhaka.
    [Mgkn gak sbb pd mase tu nanti, aku pun xtau.]

    November 6, 2010 9:09 PM

    ReplyDelete
  6. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    gugat..sudahla..ko ckp ko da x aktif tp ckp mcm ko tau sumeny!
    [Ya aku xaktif dlm mane2 persatuan SC skrg. Tp aku byk amik tau sbb aku minat.]



    ko tgk cd pnegak kbnrn..dahi htm tu trang2 ckp psl mandat..tp korg nk nafikn?! ap la pny turrr..bengong..

    November 7, 2010 12:39 AM
    [Ko pi bace posting2 aku dulu. Taun lalu. Pi bace dulu. MRH dipecat oleh MMT sbb uat salah laku yg serius. Yg ni ko xpaham2 lg ke?]

    ReplyDelete
  7. alaaa cakap jer laaa yg ko nak pertahankan si amrudin tuu bukan nyer orang xtau....dasar asobiah...

    org xaktif mmg cam gitu...sokong benda salah...jenis orang yg xder keje...

    ReplyDelete
  8. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    alaaa cakap jer laaa yg ko nak pertahankan si amrudin tuu bukan nyer orang xtau....dasar asobiah...
    [Aku assobiah? Aku rase ko lg assobiah sbb MRH sendiri ngaku uat bende tu tp ko masih lg nak pertahankan. MRH jd pembohong besaq pun ko nak pertahankan. Jd argument ko ni xleh pki.]

    org xaktif mmg cam gitu...sokong benda salah...jenis orang yg xder keje...

    November 7, 2010 4:38 AM
    [Mgkn betoi ckp ko. Tp ko kene ingat hujah2 aku de bukti & fakta bukan mcm korang duk hujah2 kosong. Mcm sembang kedai mamak jer.]

    ReplyDelete
  9. bila pulak MRH bagi kain putih....kain putih tu penyelia kelas yg beli...

    ReplyDelete
  10. apa pendirian anda sekiranya mahkamah mendapati Md Radzi tidak bersalah.

    adakah anda akan terus mengatakan bhw dia tetap bersalah?

    adakah anda akan terima dgn berlapang dada dan akui kesalahan anda?

    ReplyDelete
  11. hahahhahahahahha!!!
    ye la puak PP je la yg btol sume..
    Ustaz pnah berkate dulu..
    hati2 dgn adik beradik amrudin & amrahi ni..
    diorg 2 licik..
    Ustaz tau la perangai anak2 murid dier..
    hahahahahh!!!
    skrg dh terjawap persoalan nye..
    lu pk la sendiri..
    hahahahahhahahahah!!!

    ReplyDelete
  12. kalau ustaz dah pesan mcm tu...kenapa MRH tak berhati2 dan sentiasa berwaspada...

    cantas sebelum anda di cantas

    ReplyDelete
  13. biaq la depa nih. ustaz hanafi sendiri cakap akan ada perpecahan untuk beberapa tapisan.

    so ... doa la kita antara tapisan ke YM tuan sheikh. bukan tapisan 2 AM tu.

    cakap camana pun, ada bukti kukuh pon bukan depa ambik kira.

    ReplyDelete
  14. "cakap camana pun, ada bukti kukuh pon bukan depa ambik kira."

    bukti ape yg korang bg????

    ReplyDelete
  15. Apakah pendirian anda wahai gugat dan kawan2, sila nyatakan sebelum 15hb Nov 2010. Sila jawab soalan dari anon 9.28 am. 7 Nov 2010.

    ReplyDelete
  16. Apakah pendirian anda wahai gugat dan kawan2, sila nyatakan sebelum 15hb Nov 2010. Sila jawab soalan dari anon 9.28 am. 7 Nov 2010.

    - pendirian aku senang.Selagi guru tu betul aku ikut. X betul tinggal..MRH dikatakan guru yang mursyid lagi siddiq..so macam mane MRH blh masuk ke umah mangsa..? jika dia betul2 mursyid lagi siddiq, dia SEPATUTNYA TAHU die TIDAK BOLEH masuk ke rumah tu walau apa jua keadaan sekali pn sebab boleh mengundang fitnah / menceroboh dll.

    - sepatutnya MRH berfikir panjang ttg sesuatu tindakan yg bakal diambil. Akal akan hilang dan martabat seseorg itu jatuh jika hati dan fikiran dikuasai nafsu..

    - renung2kan dan selamaat beramal.

    ReplyDelete
  17. Boleh tak jawab dengan tepat dan berprinsip. Mengapa perlu dolak dalih. Mudah je soalan aku. Pendirian anda sekiranya mahkamah melepas dan membebaskan MRH. Takkan susah nak jawab?

    Gugat, MRH bukannya baru sehari dua kenal budak tu dgn keluarganya. Sikap MRH yang prihatin dan bertanggungjawab telah diambil kesempatan oleh seorang budak yang ingin melepaskan diri dari terbongkar kelakuan buruknya.

    Contoh mudah, jiran sebelah rumah ko telah ko kenali sejak 10thn lps ada ank dara umur 15thn. Ko dgn jiran tu dh ibarat kluarga. Suatu hari bini ko kerja, ko demam tk pergi kerja. Kebetulan jiran ko kerja laki bini dan tinggal anak dia sorang. Ko nmpk ada budak lelaki msk rumah jiran ko. ko plak sedia maklum ttg perangai budak perempuan tu, mak pak dia pun pernah ngadu dan mintak nasihat ko tentang sikap anak dara dia yg sosial tu.

    Soalan aku, apa tindakan yg akan ko lakukan melihat keadaan tersebut?

    Tiba2 budak tu mengadu sakit dan minta bantuan ko. Apa tindakan yang akan ko buat secara spontan?

    ReplyDelete
  18. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    apa pendirian anda sekiranya mahkamah mendapati Md Radzi tidak bersalah.
    [Elok tunggu keputusan Hakim dulu. Elok bace hujah2 Hakim dulu. Mana boleh seberang jambatan klu lum spi jambatan?]

    adakah anda akan terus mengatakan bhw dia tetap bersalah?
    [Pd aku ni kes peribadi antare mangse & MRH. PSSCUHM telah jlnkan tugasnye sebgi mane yg dipersetujui oleh sume termasuk MRH. Aku ikut keputusan PSSCUHM yg nyatakan MRH bersalah.]

    adakah anda akan terima dgn berlapang dada dan akui kesalahan anda?
    [Ya aku tetap berlapang dada sbb jike keputusan tak menyebelahi mangse. Keluarge mangse leh rayu.
    Naper lak aku yg bersalah sdgkan MRH sendiri yg ngaku die uat bende tu. Jd soklan ni xrelevan langsung.]

    November 7, 2010 9:28 AM
    [Pi ler bace hujah2 aku dulu pd taun lalu.]

    ReplyDelete
  19. Komen aku dlm [ ]

    [Ko tulih skrip baru sdgkan skrip sebenaq bukan camni.]

    Anonymous said...
    Boleh tak jawab dengan tepat dan berprinsip. Mengapa perlu dolak dalih. Mudah je soalan aku. Pendirian anda sekiranya mahkamah melepas dan membebaskan MRH. Takkan susah nak jawab?
    [Aku dah jwb dah.]

    Gugat, MRH bukannya baru sehari dua kenal budak tu dgn keluarganya. Sikap MRH yang prihatin dan bertanggungjawab telah diambil kesempatan oleh seorang budak yang ingin melepaskan diri dari terbongkar kelakuan buruknya.

    [Ni skrip baru. Ko jwb soklan utame dulu, naper MRH pegi ke rumah mangse pada hari,jam dan saat tu. Jwb jgn xjwb. Tlg ler pi bace hujah2 aku taun lalu. Jgn uat skrip baru lak. Ni citer dongeng. Klu pun mangse tu gatai, MRH lg ler xleh masuk. Takkan ni pun xpaham2?]

    Contoh mudah, jiran sebelah rumah ko telah ko kenali sejak 10thn lps ada ank dara umur 15thn. Ko dgn jiran tu dh ibarat kluarga. Suatu hari bini ko kerja, ko demam tk pergi kerja. Kebetulan jiran ko kerja laki bini dan tinggal anak dia sorang. Ko nmpk ada budak lelaki msk rumah jiran ko. ko plak sedia maklum ttg perangai budak perempuan tu, mak pak dia pun pernah ngadu dan mintak nasihat ko tentang sikap anak dara dia yg sosial tu.

    [Citer ni xmasuk akal sbb MRH bukan jiran mangse. Ko jwb soklan aku dulu di atas. Aku dah timbulkan dulu, jike benaq perkare tu berlaku, naper xcall emak bapak mangse dulu? Mintak izin dulu. Xleh masuk ruma tu. Pe adap kite org melay & ugama Islam yg kite anut? Takkan ko xtau?.

    Sebenaqnye MRH amik kesempatan sbb die call dulu lum die sampai ruma tu tuk pastikan xde org di ruma.]

    Soalan aku, apa tindakan yg akan ko lakukan melihat keadaan tersebut?
    [Aku dah jwb di atas.]

    Tiba2 budak tu mengadu sakit dan minta bantuan ko. Apa tindakan yang akan ko
    [Aku dah jwb di atas.]

    [Sebenaqnye MRH yg de niat tuk uat bende tu. Yg ko ni usah ler jd pembohong lak.]

    ReplyDelete
  20. KOmen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    hahahhahahahahha!!!
    ye la puak PP je la yg btol sume..
    Ustaz pnah berkate dulu..
    hati2 dgn adik beradik amrudin & amrahi ni..
    diorg 2 licik..

    [Ni sape yg tulih ni? Otai PK? Klu otai PK, tentu die tau sape Almarhum & kedua2 hamba allah ni. Jike hjah ni tul, aku rase ko ni telah perlekehkan Almarhum. Naper lak Almarhum sangat sayang kpd hamba2 allah ni? Sbb mereke ni byk berjase dlm persatuan. Jd hujah ni xleh pki.]]


    Ustaz tau la perangai anak2 murid dier..
    hahahahahh!!!
    skrg dh terjawap persoalan nye..
    lu pk la sendiri..
    hahahahahhahahahah!!!
    [Statement ni statement PHD jer.]

    November 7, 2010 10:48 AM

    ReplyDelete
  21. Kome aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    biaq la depa nih. ustaz hanafi sendiri cakap akan ada perpecahan untuk beberapa tapisan.
    [Ya perpecahan dah berlaku. Punce2nye pun aku dah sebut. Tu sbb yg tul jd skt.]

    so ... doa la kita antara tapisan ke YM tuan sheikh. bukan tapisan 2 AM tu.
    [Ni pahaman sesat ni. Klu ko yakin pd MRH, pegi ler. Xde masalah.]


    cakap camana pun, ada bukti kukuh pon bukan depa ambik kira.

    November 7, 2010 6:00 PM
    [Sape kate? Ko tunjuk bukti & hujah ngan aku. Jgn ckp kosong camni?]

    ReplyDelete
  22. Merujuk kpd jawapan ko November 8, 2010 5:04 PM.

    Susahkan nak nyatakan prinsip hingga pusing sana sini. Bab cabul ko terima keputusan persatuan sedangkan yang mengadili ialah mahkamah. Pandainye puak ni. Berdoalah agar ko tak diuji dengan kejadian yang sama/ hampir sama dengan yang dilalui oleh MRH. Jika berlaku, barulah ko tahu bagaimana perasaan orang yang ko tuduh tu. Pasti ko pun akan berhabisan mempertahankan diri.

    Ko paham tak contoh, aku nak tahu apa tindakan ko JIKA berhadapan situasi yang aku nyatakan. Tak perlulah nak cerita jiran bukan jiran dan lain2. Saja aku nak tgk ko ni orang jenis apa. Tak perlu takut, bukan aku kenal ko pun dengan nama yang mak pak ko bagi. Tak tau la nama dalam ic ko tu Gugat bin ?

    Apa yang telah dijelaskan oleh MRH dalam j/k mahkamah berok (j/k siasatan dan penghakiman persatuan) adalah jelas bahawa BELIAU TAK PANDAI NAK BOHONG DAN REKA CERITA. Dengan tidak ada saksi yang melihat kejadian tersebut, boleh saja MRH menafikan bahawa dia ada menyentuh pemfitnah tersebut. Tapi, sifat mulia dan siddiq yang ada pada guru aku tu, dia berterus terang bahawa si pendusta telah mengadu sakit dan meminta diurut. Kalau aku lah dalam keadaan tersebut, aku pasti akan BERBOHONG dan berkata TAK ADA LANGSUNG AKU SENTUH budak tu. Mudah untuk lepaskan diri dan tak perlu panjang cerita. Dari segi moral, orang kenal siapa budak tu dan siapa MRH. Tetapi mengapa MRH memilih untuk menceritakan kejadian pada hari tersebut dengan terperinci? Sebab itulah keperibadian beliau yang jujur dan tak pandai BERBOHONG. Pembaca boleh nilaikan lojik atau tak apa yang aku nyatakan.

    ReplyDelete
  23. Jawapan aku dlm [ ]

    [Kan aku dah kate ko pi bace hujah2 aku taun lalu. Ni kire ulang tayang lg ler. Ko dtg cni, ko tanye. Aku dah jwb. Jd? Klu ko xleh trime aku xleh uat pe lg.]

    Anonymous said...
    Merujuk kpd jawapan ko November 8, 2010 5:04 PM.

    Susahkan nak nyatakan prinsip hingga pusing sana sini.
    [Maap. Pd ko pusing2, pd aku jelas. Ni masalah ko bukan aku. Ko masih xjwb perkara pokok tu. Apa sebab MRH pegi ke ruma mangse pada hari, jam & saat itu? Tlg ler. Jwb yg ni dulu. Ko & yg sewaktu ngannye yg pusing2.]

    Bab cabul ko terima keputusan persatuan sedangkan yang mengadili ialah mahkamah.
    [Sbb ape x leh? Dah sume setuju kaedah tu, ikut jer ler. Klu aku yg kene, tau ler ape yg aku nak uat ngan MRH ni. Yg hal mahkamah ni kemudian sbb keputusan MMT pd bulan September 2006. Dah habis tuk selesaikan bende ni dlm PSSCUHM. Jd keluarge mangse sambung di mahkamah. Tu hak die ler.]

    Pandainye puak ni. Berdoalah agar ko tak diuji dengan kejadian yang sama/ hampir sama dengan yang dilalui oleh MRH. Jika berlaku, barulah ko tahu bagaimana perasaan orang yang ko tuduh tu. Pasti ko pun akan berhabisan mempertahankan diri.
    [Maap. Puncenye de ler perbuatan MRH sendiri. Sepatutnye ko lihatdr sudut mangse bukan dr sudut org yg uat bende ni. MRH dah ngaku pun...pe bende lg yg ko nak care?]

    Ko paham tak contoh, aku nak tahu apa tindakan ko JIKA berhadapan situasi yang aku nyatakan. Tak perlulah nak cerita jiran bukan jiran dan lain2. Saja aku nak tgk ko ni orang jenis apa. Tak perlu takut, bukan aku kenal ko pun dengan nama yang mak pak ko bagi. Tak tau la nama dalam ic ko tu Gugat bin ?
    [Kite bukan citer dongeng kat cni. Mane de citer contoh2 lg? Kite citer fakta & bukti. Insyaallah aku masih bersyahadah lg.]

    Apa yang telah dijelaskan oleh MRH dalam j/k mahkamah berok (j/k siasatan dan penghakiman persatuan) adalah jelas bahawa BELIAU TAK PANDAI NAK BOHONG DAN REKA CERITA. Dengan tidak ada saksi yang melihat kejadian tersebut, boleh saja MRH menafikan bahawa dia ada menyentuh pemfitnah tersebut. Tapi, sifat mulia dan siddiq yang ada pada guru aku tu, dia berterus terang bahawa si pendusta telah mengadu sakit dan meminta diurut. Kalau aku lah dalam keadaan tersebut, aku pasti akan BERBOHONG dan berkata TAK ADA LANGSUNG AKU SENTUH budak tu. Mudah untuk lepaskan diri dan tak perlu panjang cerita. Dari segi moral, orang kenal siapa budak tu dan siapa MRH. Tetapi mengapa MRH memilih untuk menceritakan kejadian pada hari tersebut dengan terperinci? Sebab itulah keperibadian beliau yang jujur dan tak pandai BERBOHONG. Pembaca boleh nilaikan lojik atau tak apa yang aku nyatakan.

    November 8, 2010 6:59 PM
    [Ya. Pembace leh nilai. Ko kene ingat MRH telah diberi peluang tuk bela diri. Die yg terakhir dipanggil. Bawa ler ape2 bukti. dll. Tunjuk ler pakaian guru dan sbgnye. Aku tau gitu ramai yg iring die mase tu. Jd? Ikut hujah Hakim, pe yg diuat oleh PSSCUHM de ler tul. Ko nak hina mahkamah? Ko dah bace pe yg Hakim tulis? Last2 MRH kalah gak. Jd mcm mane ko kate jk mahkamah berok di PSSCUHM sedangkan mahkamah dah putuskan pun. Jd? Ko jgn ler nak gune kan logik akal jer. Kite nak bukti & saksi.]

    ReplyDelete
  24. Haters are always jobless & brainless. They waste seconds, minutes, hours, days just to talk about you.

    ReplyDelete
  25. Wah, tak sangka ye orang yang tak aktif lagi betul2 menjaga blognya. Sentiasa memantau perkembangan komen yang masuk. Syabas orang yang tak aktif.

    Apa pengakuan yang dibuat bro?

    Adakah YM Sheikh ada mengaku dia MENCABUL?

    Jangan tulis sebarang tulis, jika dengan tulisan ini anda yakin benar, tukar profile anda kepada nama betul siap nombor telefon. Seperti yang dilakukan oleh Saudara Amin Zainul dalam blognya. Dari segi ini orang dah tahu kredebiliti ko. Senang jugak nak saman kalau ko lakukan fitnah. Ada berani ke?

    Mungkin Gugat jawab, maaf aku tak berani.

    Berikut ulasan aku dari apa yang aku lihat sepanjang perjalanan tuduhan ini dilakukan.

    Bagi yang ingin cari kebenaran, sangat mudah untuk melihatnya melalui drama ini. Bagi yang nak cari salah (bagi membenarkan dakwaan mereka), bentangkanlah seribu fakta sekalipun pada mereka, tetap ditolak mentah-mentah, malah dihasut yang lainnya agar ikut berpihak kepada mereka. Anda yang tak puashati, sila tanya diri anda di mana? Pencari kebenaran atau *pembuat kacau* tak sudah?

    Mengapa saya membuat anggapan bahawa ini adalah komplot untuk menjatuhkan YM Sheikh dengan apa cara sekalipun. Apa yang mereka lakukan?

    1- Kes cabul dibangkitkan. JK ditubuhkan untuk siasat secara dalaman kononnya tak mahu mengaibkan keluarga (nampak le baiknya puak mereka ni nanti dikaca mata ahli, bijakkan). Sedangkan ianya tak ubah bagai PILIH SATU ANTARA DUA, mahu lepaskan segala jawatan atau hadapi tuduhan (dpt idea dr kes liwat tuttt kot). Nampak tak? Tapi mereka tak sangka GURU aku ni teguh berpegang pada prinsip, tak salah buat apa nak ngaku salah. Tak buat, buat apa mengaku ada buat. Apa yang nyata, bagi aku ini adalah perangkap. Mereka hanya mahukan pengakuan salah yang dirakam sebagai sandaran untuk mengenakan YM Sheikh. Tapi tak berjaya.

    2- Dari situ timbul satu persatu tuduhan dari kereta hingga hutang dan lain-lain. Semua tu tuduhan yang dimanipulasi dan bagi mereka tak perlu dibuktikan (sebab pengikut mereka pasti percaya). Setakat cakap, aku pun boleh cakap si A hutang aku RM 5 ribu tak bayar. Nampak tak, serangan berangkai ni. Mengapa isu ini timbul dalam keadaan tersebut. Nampak tak permainan mereka ni. Apa tujuan mereka? Jika anda atas pagar atau telah masuk akademi tapi nak cari kebenaran, fikirkanlah dengan baik.

    Dari huraian yang sangat ringkas di atas, dapatlah saya rumuskan bahawa semua kejadian di atas telah dirancang semata-mata mahu mengaibkan dan menjatuhkan YM Sheikh dari penguasaan beliau terhadap persatuan dan persilatan. Yang mereka mahu hanyalah MENJATUHKAN YM SHEIKH KERANA KUASA DAN HARTA.

    ReplyDelete
  26. Pemimpin Agung adalah Almarhum Ustaz Hanafi manakala Pewaris Agung Hakiki Silat Cekak Ustaz Hanafi adalah YM Syeikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi.

    Siapa pula En. Marwi bin Latiff? Layakkah membawa gelaran guru? Dimana salahsilah perguruan dari guru ke guru atau penerimaan mandat. Adakah En. Marwi memiliki mandat perguruan dari guru ke guru.

    En. Marwi cuba menjadi guru tetapi tidak pernah dianggap sebagai guru, itulah hakikat yang perlu diterima. Baik yang menyokongnya dan juga yang melantiknya, apatah lagi bagi Tn.Gugat jauh sekali hendak mengakui En.Marwi sebagai guru.

    En. Marwi adalah guru yang tidak mempunyai hak keatas Silat Cekak Hanafi tetapi hanya berperanan umpama tempelan sahaja atau bahasa mudah tunggul kayu.

    Jika benar ia seorang guru pasti akan mengetahui akan hak-haknya.

    Cuba kita perhatikan En.Marwi, apa kelebihannya? Dipergunakan itulah kelebihannya. Tidak ada siapapun yang berani untuk terima jawatan guru kerana masing-masing takut terutama Tn.Amrudin, baginya adalah mudah dan lebih senang menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Akademi Cekak Hanafi daripada memakai gelaran Guru sebenar guru. Cuma kaedahnya adalah dengan 'mencuri=gunapakai' gelaran Ketua Pegawai Eksekutif.

    Nampak En.Marwi macam hebat mempunyai blogspot sendiri, gu-silatcekakhanafi.blogspot.com. Berkarya untuk murid-muridnya, memberi tunjuk ajar, kata nasihat dan penerangan melalui blog tetapi sayang yang menulisnya adalah orang lain. Lebih malang lagi ditulis oleh BIGBODYGUY, seorang penulis yang hina kedudukannya walaupun bertaraf CEO sekalipun.

    Memang BIGBODYGUY seorang yang pandit, pakar segala pakar yang mengajar pakar tetapi En.Marwi sekadar pandai silat sahaja. Menempel sahaja bukan pandai pun.

    Asal gugat pun sama juga, menyusun 21 soalan beserta jawapan dengan teratur dengan harapan ahli baru akan menyokong dan membenarkan tindakan mereka yang membuang Guru sebenar guru.

    Apakah gugat dulu masih sama seperti sekarang?Tidak punyai pekerjaan kerana tidak mampu atau Tn.Gugat masih punyai pendirian tetap.

    ReplyDelete
  27. di minta semua pendokong hakiki yg menyokong Abang Md Radzi bin Haji Hanafi supaya tidak lagi menulis apa apa komen disini.

    makin dilayan makin menjadi.

    teruskan membaca blog amin zainul untuk mendapat gambaran yg lebih baik.

    ReplyDelete
  28. sebelum pergi blog amin tu.. aku nak ajak hangpa tengok bukti yg nyata dan jelas.. dalam..

    http://dizpic.blogspot.com/

    telah terang dan jelas.. tindakan pendokong2 silat cekak ke atas MAt al-kodi adalah tepat..
    Mat telah langgar arahan...

    hidup MMK
    hidup MMT

    ReplyDelete
  29. di minta semua pendokong hakiki yg menyokong Abang Md Radzi bin Haji Hanafi supaya tidak lagi menulis apa apa komen disini.

    makin dilayan makin menjadi.

    teruskan membaca blog amin zainul untuk mendapat gambaran yg lebih baik.

    ReplyDelete
  30. Salam utk encik gugat dan para ahli silat cekak hanafi sekalian...

    Saya amat berharap encik gugat dan penyokong dan juga kpd penyokong2 en. md radzi ingat bahawa ada yg membaca blog ini BUKAN AHLI SILAT CEKAK HANAFI ATAU7 PUSAKA HANAFI....ada juga AHLI BARU BELAJAR silat cekak hanafi...

    Kita mengaku Almarhum Ustaz Pemimpin Agung tetapi semua yang membaca dapat lihat kelakuan ahli2 (yg kebanyakkan senior) yang mengaku Almarhum itu pemimpin Agung....Inikah didikan yang kita terima....

    Sebagai ahli senior..kita mencerminkan guru dan silat kita...TANYALAH PADA DIRI SENDIRI...adakah aku tunjukkan benda baik kpd org ramai tentang Silat Cekak Hanafi disini...

    Perpecahan tak dapat dielakkan...tetapi biar la ia beradap dan mengikut tatasusila panglima Melayu...Org Silat bila bewrlawan ada adab dan peraturan...bukan main redah je...Itu la keistimewaan Melayu..adab dan tatasusila tetap dijaga walaupun dalam keadaan bergaduh...pasai tu la kita tak mengangkat kaki lebih dr pinggang bila bergaduh...jaga adab...

    Hati yang tenang tak dapat digugat walaupun diterjah...Jangan melatah sebab ahli Silat Cekak diajar supaya tidak melatah tak tentu pasal...
    Salam..

    ReplyDelete
  31. bab hutang encik md radzi ni....

    org2 yg memberi pinjaman tu masih hidup...antaranya ...sorang kat trgganu dan sorang kat slgr...hutang tu betul2 ada dan betul2 hutang..(al maksudnya bukan le yg telah dihalalkan) jumlahnya bukan sedikit...nak cakap mereka yang memberi hutang ni membohong...kesian kat depa...ini bukan cobaan..ini memang betul2 kejadian...saya amat le berharap encik md radzi mengakui mereka2 ini pernah meminjamkan duit kepadanya....tak baik bohong....liar liar bum on fire..heheheh
    tapi bab2 hutang ni biar la orgnya sendiri yang memforwardkan benda nih...tak payah le anda2 ini yang membangkitkannya...
    ayahanda jangan marah ayahnda nanti kena jual

    ReplyDelete
  32. Anonymous said...
    Pemimpin Agung adalah Almarhum Ustaz Hanafi manakala Pewaris Agung Hakiki Silat Cekak Ustaz Hanafi adalah YM Syeikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi.
    [ustaz tak nyatakan sape pengganti, noktah]

    Siapa pula En. Marwi bin Latiff? Layakkah membawa gelaran guru? Dimana salahsilah perguruan dari guru ke guru atau penerimaan mandat. Adakah En. Marwi memiliki mandat perguruan dari guru ke guru.
    [mandat, bnd basi yg sntiasa dimainkan oleh puak PK. Ustaz hanafi pun dok lantik Yahya said jadi guru, siap ada surat lagi. Md radzi pon dapat mandat dari MMT taun 1993. cek blk surat pjnjian]

    En. Marwi cuba menjadi guru tetapi tidak pernah dianggap sebagai guru, itulah hakikat yang perlu diterima. Baik yang menyokongnya dan juga yang melantiknya, apatah lagi bagi Tn.Gugat jauh sekali hendak mengakui En.Marwi sebagai guru.
    [sape kata? ko tak penah bergaul ngn die sejak dia jadi guru baik ko diam. Md Radzi bagi ptua tongkat panjang pon salah. p cek blek ler.. ptt la korg counter tongkat pnjang camtu je (tongkat serang penyawa amik kaedah C, tongkat balas dan amik kaedah B).. rupanya Md Radzi pon tak dpt ptua tu. Dan kami sentiasa mengakui kredibiliti Encik Marwi sebagai guru. Beliau ada personaliti tersendiri. kenapa nak ikut cara Md Radzi???]


    En. Marwi adalah guru yang tidak mempunyai hak keatas Silat Cekak Hanafi tetapi hanya berperanan umpama tempelan sahaja atau bahasa mudah tunggul kayu.
    [tunggul kayu? Encik Marwi tu Penaung tu kawan. Semua kputusan die kne tau dan dapatkan perkenan dari die.. tunggul ko cakp.. pakai otak sket ler.]

    Jika benar ia seorang guru pasti akan mengetahui akan hak-haknya.
    [die tau hak2 nye]

    Cuba kita perhatikan En.Marwi, apa kelebihannya? Dipergunakan itulah kelebihannya. Tidak ada siapapun yang berani untuk terima jawatan guru kerana masing-masing takut terutama Tn.Amrudin, baginya adalah mudah dan lebih senang menjadi Ketua Pegawai Eksekutif Akademi Cekak Hanafi daripada memakai gelaran Guru sebenar guru. Cuma kaedahnya adalah dengan 'mencuri=gunapakai' gelaran Ketua Pegawai Eksekutif.
    [ko taktau pe peranan Ketua pegawai eksekutif baik ko diam. toksah nak komen2.. serkap jarang je tu. bukan cara org berpendidikan.]


    Nampak En.Marwi macam hebat mempunyai blogspot sendiri, gu-silatcekakhanafi.blogspot.com. Berkarya untuk murid-muridnya, memberi tunjuk ajar, kata nasihat dan penerangan melalui blog tetapi sayang yang menulisnya adalah orang lain. Lebih malang lagi ditulis oleh BIGBODYGUY, seorang penulis yang hina kedudukannya walaupun bertaraf CEO sekalipun.
    [blog GU mmg hasil karya die.. die tulis sendiri. isinya sedikit pon xdiubah. lagi skali aku cakap kalau xtau dok diam sudah. jgn serkap jarang. nampak sgt bodohnye.]

    Memang BIGBODYGUY seorang yang pandit, pakar segala pakar yang mengajar pakar tetapi En.Marwi sekadar pandai silat sahaja. Menempel sahaja bukan pandai pun.

    Asal gugat pun sama juga, menyusun 21 soalan beserta jawapan dengan teratur dengan harapan ahli baru akan menyokong dan membenarkan tindakan mereka yang membuang Guru sebenar guru.

    Apakah gugat dulu masih sama seperti sekarang?Tidak punyai pekerjaan kerana tidak mampu atau Tn.Gugat masih punyai pendirian tetap.
    [yg ni tak perlu jawab.. takde isi lansung.]

    p/s: banyak kan belajar lagi ye dgn guru hebat ko tu. kalau xtau diam2 je.. jgn main agak2.

    -nagabaru-

    ReplyDelete
  33. saaaaaaaaaaaaaaaaaayang joe marwi hahaha hampeh haktuih......akademik ch pakatan orang sesat

    ReplyDelete
  34. saaaaaaaaaaaaaaaaaayang joe marwi hahaha hampeh haktuih......akademik ch pakatan orang sesat
    [lgi elok daripada sayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang guru cabul]

    ReplyDelete
  35. apa nak jadi persatuan kita nehh???

    ReplyDelete
  36. entahlah....porak-peranda jadinyer...

    ReplyDelete
  37. Silat Cekak Hanafi Masman??
    korang dh daftar kt ROS blom??
    hahahahahahahhahhaha!!
    hahahahhahahahaahha!!!
    hahahahhahahahahahaha!!!
    hahahahhahahahahahah!!!
    hahahahahhahahahahaah!!!

    ReplyDelete
  38. eh???ade yg ke SCH Masman????
    ade yg ke-4 ker????

    1)PSSCM
    2)PSSCUHM
    3)PSSC'PUSAKA'HM
    4)........Masman?????

    ReplyDelete