Tuesday, November 2, 2010

MRH - Pewaris apa?

SC tlh pecah kpd 4 gulungan yg dipimpin oleh 4 org anak2 murid Almarhum. CM pecah 2. 1 gulungan sokong Tok Ak. 1 gulungan sokong Datuk Maideen. Silat Cekak Hanafi dipimpin oleh En Marwi & pusaka dipimpin oleh MRH.

SC asalnye 1 dibawah pimpinan Almarhum.

Sape diantare 4 pemimpin ni yg haq & berwibawe?

Timbul balek isu mandat.

Camne nak pilih?

Ni ler yg masyarakat jd bingung.

Mane 1 yg bawa pembawaan Almarhum?

Mane 1 yg tul?

Mane 1 yg haq?

Sejak krisis yg libatkan MRH, die cube tegakkan benang basah.

1 Malaysia bg tau kununnye de 1 konspirasi nak jatuhkan die sebg guru utama SCH.

Die care pengaruh.

Die sanggup bersumpah. Malah die permainkan sumpah. Para pengikut & org ramai jd keliru.

Bile ramai follow, die rase kuat. Angkare yg dilakukan akan terlindung.

MRH gak claim die pewaris SC. Dlm mahkamah MRH berbohong wpun dah angkat sumpah depan Yg Arif Hakim.

Main2 sumpah lg.

Sejak beberape bulan ni, MRH xpki guru utama lg. Die pki pewaris sbb pd pendptnye org ramai & pengikut mudah ikut & ditipu.

Ramai saksi khususnye penyokong hakiki tau yg MRH menipu di mahkamah tp tetap sokong.

Sokong jgn xsokong.

Persoklan nye de ler, MRH pewaris apa?

48 comments:

  1. INSAFLAH..KAMU JGN TEGAKKAN BENANG YANG BASAH

    ReplyDelete
  2. GURU CABUL DIKATAKAN SEBAGAI PEWARIS HAKIKI...semua gelak2..cakap mcm org tak berakal...biasa cakap dikedai kopi..KIte keputusan mahkamah lagi..Sebelum dah kalah masih lagi nak mengaku pewaris..akal letak kat kepala lutut..bodoh

    ReplyDelete
  3. biasala.. orang yang berani cakap dalam nie tanpa meletakkan adalah orang yang takut rahsianya pula akan terbongkar disini.. nak tanya orang lama..?? hmmm.. selepas saya tamat silat cekak malaysia, saya diberitahu oleh orang lama dalam akademi sekarang nie bahawa YM Sheikh Haji Md Radzi B Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi adalah guru utama yang sebenar kerana memiliki mandat perguruan.. bila timbul masalah dalam persatuan ini, orang tersebut menafikan pula tentang mandat tersebut.. kenapa perlu untuk menafikan.. saya sanggup menuntut semula silat cekak hanafi walau dah tamat semata-mata kerana perkara tersebut..

    sekian, terima kasih.

    -mohd firdaus-

    ReplyDelete
  4. Layakkah Tn.Amruddin bercakap tentang 'mandat'?

    Sebenarnya Tn.Amruddin langsung tidak boleh dipertanggungjawabkan untuk membicarakan mengenai 'mandat'. Orang yang tidak mempunyai pegangan yang teguh serta keyakinan terhadap apa yang telah Almarhum Ustaz Hanafi bicarakan mengenai mandat maka ianya tidak layak memegang amanah.

    Apa pandangan Tn.Gugat mengenai Tn.Amruddin?

    Kekeliruan tidak akan berlaku ke atas orang yang punyai pegangan serta yakin dengan dirinya. Hanya mereka yang tidak yakin akan mempersalahkan semua orang, dari ahli biasa hingga ke YDP Cawangan dan membubarkan kesemuanya. Mereka yang tidak yakin juga akan berusaha sedaya upaya melalui kudrat mereka untuk menafikan dan mengagalkan apa-apa jua kebaikan kepada masyarakat. Beranikah mereka ini meminta pada Dia Yang Satu?

    Sekarang adalah tahun 2010 yang mana telah menyaksikan lebih 10,000 menyahut cabaran dengan 7356 pesilat hadir memerdekakan diri mereka di Dataran Merdeka dan menyatakan sokongan dan dokongan kepada Pewaris Agung Hakiki Silat Cekak Hanafi.

    Bagaimana pula Tn.Gugat, apakah masih terngiang-ngiang Gerak Gemilang 2005 dalam benak fikiran? Atau.....mintalah pertolongan pada Dia Yang Satu.

    ReplyDelete
  5. inilah namanya perwaris jari hantu heheheh

    ReplyDelete
  6. gerak gemilang 2005.. brp agaknya duit sponsor yg dapat pada masa tu ek?

    sape agaknya bendahari pd masa tu?

    ReplyDelete
  7. yang aku tahu, gerak gemilang 2005, amin Yang kelam kabut pentas tak siap VIP panas pasal kipas tk jalan, tapi takpe yang penting masyuk...... Allah Maha Mengetahui............

    ReplyDelete
  8. "yang aku tahu, gerak gemilang 2005, amin Yang kelam kabut pentas tak siap VIP panas pasal kipas tk jalan, tapi takpe yang penting masyuk...... Allah Maha Mengetahui............ "

    petik nama amin Yang sebab dia ada buka blog kan... kalau org lain yg buka blog.. nama org lain la yg dipetik kan...
    takpe.. janji bendahari masyuk... Allah Maha Mengetahui............

    ReplyDelete
  9. Kekeliruan tidak akan berlaku ke atas orang yang punyai pegangan serta yakin dengan dirinya. Hanya mereka yang tidak yakin akan mempersalahkan semua orang, dari ahli biasa hingga ke YDP Cawangan dan membubarkan kesemuanya. Mereka yang tidak yakin juga akan berusaha sedaya upaya melalui kudrat mereka untuk menafikan dan mengagalkan apa-apa jua kebaikan kepada masyarakat. Beranikah mereka ini meminta pada Dia Yang Satu?

    [Ni aku setuju, pi tanye kat al-kodi tu..dialah punca semua ni, nak salahkan siapa lagi... korang reti tabur fitnah aje... puncanya start benda ni siapa? yang pergi rumah en.asnawi tu buat apa? tula name kalo budak2 skang kate perangai takle belah a.k.a SENGAL. Pastu nak slhkan orang lain pulak tu.]

    ReplyDelete
  10. Kita sdg bincangkan tajuk MRH ni pewaris apa? Kan SC ni xade bunge2 & tarian/pencak? Jd fokus ler kpd tajuk. Usah merewang-rewang.

    ReplyDelete
  11. Dlm subjek ni, pd aku MRH ni menipu ajer. Xpernah pun bende ni wujud semase die jd guru utama SCH sekali pun.

    Sejak beberapa bulan ni saje bende ni timbul. Tujuan tuk mendpt sokongan atau kekalkan sokongan. Xlebih dpd itu.

    Jd skrg pe bende yg die waris?

    ReplyDelete
  12. Bygkan sume kene tipu. Menteri2, timbalan2 menteri, pegawai2 kerajaan, TNC, pengetua, guru besar sumenye kene tipu.

    Dlm duk sibuk2 ngan program besar melalui penipuan2 ni, mereka hilang PSSCUHM.

    Ni yg aku kate menang sorak, kg tergadai.

    Pd aku mereka ni dah terpisah & bukan jd tanggungjwb PSSCUHM lg.

    ReplyDelete
  13. Saya ahli baru masuk akademi, namun bukanlah remaja ataupun belia.Setelah saya lihat kedua-dua blog di kedua-dua belah pihak; saya hampir dapat membuat kesimpulan,namun Tuan tolong jawab persoalan saya yang akan saya ajukan kepada dua-dua pihak:

    Sanggupkah Tuan mempertahankan Guru Tuan walaupun dengan nyawa dan darah sekalipun?

    Terima kasih.

    ReplyDelete
  14. MRH - pewaris
    1. Bohong/Penipu - kes Mercedes dll.
    2. Suka berHutang tapi tak nak bayar
    3. PencabXXX.

    ReplyDelete
  15. Jwpan aku pd persoklan ni dlm [ ].


    Sanggupkah Tuan mempertahankan Guru Tuan walaupun dengan nyawa dan darah sekalipun?

    Terima kasih.

    November 3, 2010 5:59 PM
    [Panduan kite de ler AlQuran & Hadis. Selagi guru tu xlanggar ajaran Allah & RasulNya, make kita leh ikut. Dlm kes MRH, die dah berbohong & mengaku uat bende tu. Jd? Xkan nak ikut lg?]

    ReplyDelete
  16. mmm...hebat tul berkata-kata..keji..nista dari awal sampai skrg..

    seolah pada hangpa mcm tadak langsung walau sedebu JASA & PENGORBANAN yg wujud & pernah diterima drpd insan yg bernama Tn Hj Md Radzi Hj Hanafi..

    mmg ini ajaran & pegangan AKADEMI ka??

    ReplyDelete
  17. Maaf kalau terkeliru, mengikut pemahaman saya, Guru Tuan Gugat sekarang bukankah YM En.Marwi Latif, juga yang mengijazahkan saya.

    Sanggupkah Tuan mempertahankan Guru Tuan walaupun dengan nyawa dan darah sekalipun?

    ReplyDelete
  18. Itu guru dilantik akademi daa.. depa x anggap guru pun.. jauh skali mau mati demi manusia camtu.. (sory la brother Joe.. menyesal dahulu pendapatan)

    ReplyDelete
  19. mmm...hebat tul berkata-kata..keji..nista dari awal sampai skrg..

    seolah pada hangpa mcm tadak langsung walau sedebu JASA & PENGORBANAN yg wujud & pernah diterima drpd insan yg bernama Tn Hj Md Radzi Hj Hanafi..

    mmg ini ajaran & pegangan AKADEMI ka??

    [Jasa tu tetap dikenang... ilmu yang baik die ajar pd anak murid nye kalau diamal tetap die dpt ganjaran sampai bebile pon... tapi tak semestinye kite kene ikut die... lagi2 kalau
    dah khianat.]

    ReplyDelete
  20. Tn Gugat ni Amrullah kan?
    Apa khabar Abg Am, lama tak dengar berita? Masih sentimental ke atau dah rock kapak?

    ReplyDelete
  21. sebagai seorang penuntut ,sanggup kah berguru dengan :
    1) guru yang munafik - menipu
    2) mengambil kesempatan ke atas anak murid - hak murid jd hak guru.
    3)bersifat takbur riak,tidak amanah -hutang
    4) ajaran yang meragukan...tunjuk aurat
    5)tidak ikut perintah dan suruhan Allah

    pertimbangankanlah perbuatan guru cabul,jgn bersama menegakkan benaang basah..kesan diri kamu semakin jauhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  22. tahniah kepada beberapa ahli silat akademi cekak hanafi yang telah berjumpa dengan Abang Md untuk menuntut silat cekak hanafi yg sejati!

    Semoga yang lain juga akan mendapat hidayah dan kebenaran..

    tahniah!

    ReplyDelete
  23. Saya ahli baru masuk akademi, namun bukanlah remaja ataupun belia.Hampir 24 jam yang lepas saya bertanyakan soalan ini kepada kedua-dua blog.

    Sanggupkah Tuan mempertahankan Guru Tuan walaupun dengan nyawa dan darah sekalipun?

    Ini jawapan yang saya terima dari Tuan Gugat:

    Panduan kite de ler AlQuran & Hadis. Selagi guru tu xlanggar ajaran Allah & RasulNya, make kita leh ikut. Dlm kes MRH, die dah berbohong & mengaku uat bende tu. Jd? Xkan nak ikut lg?

    Maka saya bertanya kembali:

    Maaf kalau terkeliru, mengikut pemahaman saya, Guru Tuan Gugat sekarang bukankah YM En.Marwi Latif, juga yang mengijazahkan saya.

    Sanggupkah Tuan mempertahankan Guru Tuan walaupun dengan nyawa dan darah sekalipun?

    Namun tidak berjawab sampai sekarang.

    Ini jawapan yang saya terima dari Tuan Amin:

    Hatta nyawa dan darah sekalipun akan saya serahkan demi menegakkan Guru saya yang BENAR dan di FITNAH. Sekiranya kepingin mengenali Guru Yang HAK Silat Cekak Ustaz Hanafi, silalah hubungi saya 019-2713721. Jika tuan tidak berminat, saya tidak berkecil hati & syabas tuan telah adil terhadap diri sendiri. Mudah-mudahan ada jodoh kita.

    Terima kasih kepada kedua-duanya kerana memberikan respon.Saya akan komen lagi kerana masih menunggu respon dari Tuan Gugat.

    ReplyDelete
  24. Aku skrg xaktif lg. Aku pun dah tamat dah. Jd persoalan ni xrelevan lg. Namun pendirian aku jelas aku tetap sokong yg haq. Tu yg guru ugama aku ajaq. MRH bukan guru ugama aku. Die guru silat aku jer.

    Sbb aku dah belajaq SC, make aku amik tau ler. Mmg aku byk membace sejarah, dulu aku tanye byk otai2 di PK & di PP.

    Aku gak ngaku trime byk emel yg berikan maklumat terkini ttg PSSCUHM selaen di laman web cekakhanafi.com.

    ReplyDelete
  25. Komen aku dlm [ ]


    Anonymous said...
    Layakkah Tn.Amruddin bercakap tentang 'mandat'?
    [Naper xlyk?]


    Sebenarnya Tn.Amruddin langsung tidak boleh dipertanggungjawabkan untuk membicarakan mengenai 'mandat'. Orang yang tidak mempunyai pegangan yang teguh serta keyakinan terhadap apa yang telah Almarhum Ustaz Hanafi bicarakan mengenai mandat maka ianya tidak layak memegang amanah.
    [Ko ni baru ke lamer dlm SC. Klu lamer, sian aku kat ko sbb xkenal sape Tuan Amruddin. Klu baru, elok xtulih ler klu xtau.]

    Apa pandangan Tn.Gugat mengenai Tn.Amruddin?
    [Ikut pe yg sy bace, Tuan Amruddin de ler anak murid paling disayangi Almarhum. Mgkn ni yg uat anak2 Almarhum kurang senang hati kut.]

    Kekeliruan tidak akan berlaku ke atas orang yang punyai pegangan serta yakin dengan dirinya. Hanya mereka yang tidak yakin akan mempersalahkan semua orang, dari ahli biasa hingga ke YDP Cawangan dan membubarkan kesemuanya. Mereka yang tidak yakin juga akan berusaha sedaya upaya melalui kudrat mereka untuk menafikan dan mengagalkan apa-apa jua kebaikan kepada masyarakat. Beranikah mereka ini meminta pada Dia Yang Satu?
    [Aku setuju ngan pendpt yg nyatakan kekeliruan ditimbulkan oleh MRH bukan org laen.]



    Sekarang adalah tahun 2010 yang mana telah menyaksikan lebih 10,000 menyahut cabaran dengan 7356 pesilat hadir memerdekakan diri mereka di Dataran Merdeka dan menyatakan sokongan dan dokongan kepada Pewaris Agung Hakiki Silat Cekak Hanafi.
    [Dah tambah dah dr pewaris jd pewaris agung hakiki lak. Mmg merapu dahh.

    Bagaimana pula Tn.Gugat, apakah masih terngiang-ngiang Gerak Gemilang 2005 dalam benak fikiran? Atau.....mintalah pertolongan pada Dia Yang Satu.

    November 2, 2010 6:38 PM
    [Aku xtau ttg hal ni. Ko ni dah 2 kali tulih Dia Yang Satu. Yg ni MRH ajar ke? Guru ugama aku xajar mcm ni.]

    ReplyDelete
  26. Aku skrg xaktif lg. Aku pun dah tamat dah. Jd persoalan ni xrelevan lg. Namun pendirian aku jelas aku tetap sokong yg haq. Tu yg guru ugama aku ajaq. MRH bukan guru ugama aku. Die guru silat aku jer.

    Sbb aku dah belajaq SC, make aku amik tau ler. Mmg aku byk membace sejarah, dulu aku tanye byk otai2 di PK & di PP.

    Aku gak ngaku trime byk emel yg berikan maklumat terkini ttg PSSCUHM selaen di laman web cekakhanafi.com.

    [silap kau ckp mcm ni. bila kau tak aktif, maksudnya kau hanya menerima perkhabaran berita sahaja. Berita ni mcm2 berita. Tak semua reporter boleh dipercayaikan? usah kau kata yg reporter kau tu adalah sumber2 yg boleh dipercayai. sebab bukan kau yg melihat sendiri. Umpama, kau ambik degree pergi kelas saja belajar lps tu kau tak bekerja. Macam itu la konsep dia. Hanya tau teori dam membaca. Praktikal dan hakikat sebenar kau tak tau. Jadi dgn ini, aku simpulkan, blog kau ni hanya teori semata2 dan tak boleh di guna pakai sbb penulis nya tak turun padang dan menyaksikan kedua2 belah pihak dari segi tindakan, perbuatan dan percakapan live on air.

    Oleh yang demikian, saranan aku, kau pegi menyamar dan pergi turun kelas di kedua-dua belah pihak dan lihat sendiri perbezaan antara guru sebenar guru. Mcm yg sahabat aku lakukan, lalu dia memilih YM Tuan Sheikh Mad Radzi sbg gurunya walaupun dia telah diijazahkan oleh Joe Marwi.

    Tiket kau sbg ahli tamat sahaja tak membantu kau utk kata yg kau tahu selok belok persatuan. Sebaliknya kau ini hanyalah sebok2 dan penyebok2 urusan persatuan. Sekian terima kasih.

    Blog tak boleh diguna pakai ni buat menyemak traffic je. Jom pegi blog aminzainul!! JOM SILAT!!! :) ]

    ReplyDelete
  27. Pewaris Agung Hakiki Silat Cekak Hanafi? Peergghhh!!!! Hebat tuuuu!!!

    Ni dia bukti anak murid sangat taksub ke guru. Klu gelaran ni dtg drp anak murid la, tapi klu dtg drp si qodi al cabuli, nampak sangat dia ni memang suka meninggi diri. Zaman Almarhum Ustaz Hanafi ada ka menda2 nih?

    Bengong tak sudah2 la puak PK nih

    ReplyDelete
  28. #aAAAAa: Ko uat ler pe yg ko suke. Ikut si Amin Yang yg bohong tu. Sape name sahabat ko yg ko kate telah diijazahkan oleh En Marwi & sekarang beralih angin kpd MRH? Klu betoi sahabat ko, ko ke yg masuk jarum? Ko pun dah jd merapu.

    ReplyDelete
  29. Nak kena aku petik nama ke? baiklah2... aku mintak kebenaran dia dulu ok sama ada dia membenarkan atau tidak aku meletakkan nama dia dalam blog yg kotor mcm ni. Sorry bro. Aku tak de cucuk ke, jahit ke, sulam ke atau tombak sekalipun. Dia buat atas kerelaan sendiri. Dan aku mengetahui rancangan penyamaran beliau itu setelah diceritakan sendiri oleh beliau di hadapan mata aku, dari mulut beliau sendiri dan pendengaran telinga aku sendiri. Tak main hantar2 email atau gambar mcm kau. Mcm orang tak ada kaki je nk berjalan pergi menyiasat sendiri. Perangai serkap jarang puak2 kau dan kau sendiri ni mmg mcm langau. Bising dan busuk!

    Bye2. Aku komen balik setelah pemilik nama memberikan persetujuan melalui mulut nya sendiri. Bukan email, sms mahupun mms. hahahaha. tata

    ReplyDelete
  30. Klu dah blog aku ni busuk & kotor bg ko, xperlu dtg lg. Uat ape. Pi ke blog yg ko kate wangi & bersih. Aku no hal.

    ReplyDelete
  31. Amin SUA HARAM.penipu..cakap terus-terang..nk apa? jANGAN NAK BERLAGAK dengan puisi dan sajak bodoh hang di sini...pergi basuh muka dengan air sabun dulu..pastu gi solat...minta taubat banyak..sebelum mati katak aje

    ReplyDelete
  32. Kekdg aku pelik gak. Sape aku yg nak dibandingkan ngan SUA haram tu? Die nak uat blog hantam aku, uat ler. Aku no hal.

    Di cni pun, aku lepas gak posting2 dpd samseng2 bodo ni. Aku no hal gak.

    Pd aku pi ler uat keje masing2.

    PSSCUHM uat ler keje. PK uat ler keje.

    Lambat laun org ramai tau gak. Dah dekat pun.

    ReplyDelete
  33. dulu mse bnda ni mula2 blaku... aku jumpe penyelia aku utk tau pe sebenarnye yg tjd dalam pesatuan.... dia suruh aku pergi sendiri n dengar dari seorg kwn yg biase ade kt rumah pesatuan...
    aku da call n kate nk datg jumpe en A...
    en A pn da setuju nk jumpe kteorg kol 9pg....
    bila aku datang EN A xde, aku call EN A xjwb,aku msg EN A xbalas....aku tggu sampai kol 12....
    EN A ttp xdtg... mse2 aku kecewa sgt pe masalahnye EN A xnk jumpe....
    skrg lau tesermpk ngn EN A dia da xtgur....
    jd jgn kate aku xcube dgr dari pk...
    kalau EN A bc aku yakin dia tau siape aku....

    ReplyDelete
  34. bkn En Gugat....
    penyudahnye penyelia aku yg cerita semuanya...
    aku bc dri 2,2 pihak....
    aku cuba baik sgka pd MrH TP ttp xleh terima akal... aku xpaham cm ne pgikut hakiki kate bnda tu fitnah... terang lagi bsuluh....
    mse aku g sane moto En A ade kt c2 aku rase dia mmg de kt dalam...
    cuma xnk jumpe mgkin sbb aku da jumpe penyelia aku dulu sblm2.... arjuna, ade bsame wk2 tu....lau xcaya leh tanya dia....

    ReplyDelete
  35. aku rase aku tau sape A ni...ghostbuster..

    ReplyDelete
  36. Skrg dah jd salah sorang ketua samseng bodo kutttt.

    ReplyDelete
  37. Kenapa Al Qodi claim diri dia pewaris? Dia anak keempat. Sepatutnya bila dia dia buat hal, adik-beradik dia kena tegurla. Kenapa Abg Yang sebgai abg sulung tak tegur? Kenapa Abg Jie ngan Abg Tat tak tegur? Mana pi Fauzi ngan Mak Su? Semua tak nak tegur? Dah kena beli ka? Aku yakin jauh disudut hati, tentu ada di kalangan adik-beradik Al Qodi yang mengakui, perbuatan cabul Al Qodi tu benar2 telah berlaku. Tapi sebab nak menjaga nama baik keluarga dan Almarhum Ustaz Hanafi, depa semua tutup mulut dan menyokong Al Qodi. Ye lah, dengar cerita ada yg dah dapat RM 300 pun leh turn over. Apa punya turrr la adik-beradik Al Qodi nih. Kalau betul ada pewaris, kenapa tak Abg Yang? Kenapa anak no 4? Yg lain pun berkaliber gak. Apa kelebihan Al Qodi? Abg Jie pun ada karisma. Abg Tat pun ada pembawakan Arwah Ustaz. Kenapa berdiam diri jer? Berapa banyak Al Qodi tabur duit kat hangpa semua???

    ReplyDelete
  38. dia orang semua dayus..bila MRH mengaku CABUL..tapi apakan daya semua takde maruah,,,tak yakin dgn perjuangan USTAZ

    ReplyDelete
  39. Aku yakin de di kalangan keluarge yg xsukekan MRH ni. Tp kene diam sbb berada di dlm keluarge. Dlm hati sape tau.

    Sedikit lg MRH akan tau ler nasibnye.

    ReplyDelete
  40. Sejak so qodi ni jadi guru drp dulu sampai la ni. Ada ke dia bela nasib keluarga dia? Aku tahu dlm kelkuarga dia bukan semua kaya macam dia sebab depa bukan kenis pembohong dan kaki sapu. Nek Teh lain la sebab sejak dulu, tiap2 bulan dapat sumbangan drp Tabung Amanah sampai la ni. Abg2 senior kat PP tetap pegang pada janji pasal Tabung Amanah ni, tetap begi Nek The tiap2 bulan. Aku nak tanya skrg, sejak qodi buat hal ni ada ka qodi bagi sumbangan kat Nek Teh bila dia wat ijazah? Klu ada baguslah. Klu semua masuk tembolok sendiri, ingat skit, itu hak mak kamu juga Nek Teh. Perkara2 macam ni la abang2 Qodi kena tegur so Qodi ni. Ada permata konon, sembang lebih si qodi ni.Adik-beradik dok percaya la Arwah Ustaz ada bagi something special kat qodi ni? Entah2 auta je kot. Sian adik-beradik kena tipu. Huhuhuhu

    ReplyDelete
  41. imam shafei tidak berani melunjurkan kaki pada waktu tidurnya menghala ke rumah imam maliki kerana taat dan hormatnya dia kepada gurunya....betulkah MRH bersalah??? aku tak percaya langsung....

    ReplyDelete
  42. imam shafei tidak berani melunjurkan kaki pada waktu tidurnya menghala ke rumah imam maliki kerana taat dan hormatnya dia kepada gurunya....betulkah MRH bersalah??? aku tak percaya langsung....

    [caya atau tidak aku pun tak kisah, jika dia bersalah pun bukan puak PK nak mengaku pun. janji kami di PP ni belajar permbawaan ustaz, PK belajar pembawaan Md.Radhi]

    ReplyDelete
  43. Berkenaan ndgn mandat ni, rasanya dlm blog En. Gugat ni tak diterangkan secara detail?Sekadar meletakkan persoalan, Siapa di antara 4 pemimpin ni yang mempunyai hak?Maka timbul isu mandat.Tapi tak dijelaskan dgn terperinci berkenaan mandat.

    Seingat saya, melalui CD Menegak Kebenaran yang pernah dikeluarkan dahulu, secara jelasnya En. Nasir Arshad dan juga En. Amruddin Buang menyatakan bahawa Cekak Hanafi adalah yang benar kerana Pak Ak telah menyerahkan mandat kepada En. Md Radzi secara 2 pasang mata sahaja.Mereka telah menyatakan bahawa penyerahan mandat guru ini hanya guru sahaja yang tahu dan melibatkan penyerahan secara dua pasang mata sahaja antara guru lama dan guru baru.

    Kemudiannya, apabila berlaku krisis di dalam Cekak Hanafi pada tahun 2006, orang yang sama mengatakan berkenaan mandat perguruan itu, telah menukar pendirian dengan menyatakan bahawa mandat guru ini tidak perlu penyerahan secara 2 pasang mata.MMT pun boleh tentukan pemberian mandat. Jadi, apa pendapat En. Gugat?Mungkin En. Gugat boleh explain berkenaan mandat ini di dalam blog En. Gugat. Jgnla hanya letak "SIAPA ANTARA 4 PEMIMPIN INI YANG MEMPUNYAI HAK?TIMBUL BALIK ISU MANDAT." tanpa memberi penjelasan berkenaan mandat itu sendiri.

    Masyarakat dan ahli menjadi keliru sebab benda2 mcm ni la.Timbulkan persoalan dan dibiarkan tergantung tanpa penjelasan.Perlu diingatkan, semasa memberi penjelasan itu fokuskan kepada cara bagaimana mandat sepatutnya diserahkan. Adakah melalui guru kepada guru?Atau ada cara lain?

    Setakat yang saya fahami, SATU MASA DAHULU, kita menyatakan bahawa kita berbeza dengan CM kerana guru kita ada mandat.Pak Ak dah serahkan kepada A.Md secara 2 pasang mata.Kemudian, tiba2, timbul krisis, En.Marwi dilantik jadi Guru Utama dan A.Md tidak pernah mnyerahkan mandat kepada En. Marwi.

    Persoalannya sekarang, kedudukan En. MArwi menjadi guru utama tu, apa bezanya dengan kedudukan Pak Ak suatu masa dulu?Tiada bezakan sbb kedua-duanya tidak ada mandat.Pak Ak telah menyerahkan kepada A.Md secara 2 pasang mata...dan memang itulah caranya sebagaimana di dalam CD Menegak Kebenaran sendiri yang diwar2kan ke seluruh Malaysia, manakala En.Marwi pulak dilantik oleh MMT tanpa A.Md menyerahkan mandat kepadanya...tidak pernah berlaku pada bila2 masa penyerahan 2 pasang mata antara A.Md dengan En. Marwi.Tapi kemudiannya, diberikan penjelasan kepada ahli, penyerahan mandat ini tidak perlu melalui 2 pasang mata, MMT pun boleh...dan pernyataan ini dinyatakan oleh orang yang sama yang pernah menyatakan penyerahan mandat mesti dilakukan antara guru lama dengan guru baru secara 2 pasang mata.So, skrg ni...siapa yang menjadi punca kekeliruan?

    ReplyDelete
  44. Sebenaqnye ade. Pi tgk posting aku pd taun lalu.

    1. Almarhum tak namakan penggantinye secare khusus bile beliau meninggal dunia pd taun 1986.
    2. Para pendukung tunggu 40 hari tuk tetapkan guru pengganti.
    3. Kemudiannye, para pendukung lantik Tok Ak jd guru utama. Tok Ak angkat sumpah pegang jawatan guru utama.
    4. Isu salah akidah Tok Ak berlaku pd taun 1993.
    5. Para pendukung panggil Tok Ak tuk bincang perkare tu. Tp Tok Ak & para penyokongnye termasuk Maideen xhadir.
    6. Para pendukung lantik MRH jd guru utamapd taun 1993.
    7. MRH tandatangani dokumen angkat sumpah jadi guru utama.
    8. Para pendukung ni de ler Majlis Mesyuarat Tertinggi [MMT) yg disebut dlm perlembagaan PSSCUHM.
    9. Krisis MRH berlaku pd tahun 2006
    10.MMT lantik En. Marwi sebagai guru utama pd Mac 2007.

    Jd guru utama yg haq de ler En. Marwi.

    MMT ler badan yg lantik guru utama SC.

    Pd aku ni der jelas.

    ReplyDelete
  45. MRH mewarisi silat cekak al - kodok hanafi.

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  46. agak kurang ajar si anon yg menyatakan silat cekak al kodok hanafi.....ko tau x ko dah hina ust hanafi??ni ke yg ko blajar slama ni???aku rasa kalau aku tau sapa org yg ckp mcm 2 xsalah bg aku utk patah jari2 yg kurg ajar 2....

    ReplyDelete
  47. jawapan saya dalam []

    Saya ahli baru masuk akademi, namun bukanlah remaja ataupun belia.Setelah saya lihat kedua-dua blog di kedua-dua belah pihak; saya hampir dapat membuat kesimpulan,namun Tuan tolong jawab persoalan saya yang akan saya ajukan kepada dua-dua pihak:

    Sanggupkah Tuan mempertahankan Guru Tuan walaupun dengan nyawa dan darah sekalipun?

    Terima kasih.

    [dengan nyawa dan darah???, ade lagi ke hal camni,bukan ke lebih molek kiranya kita brkorban utk ibu bapa dahulu...lagi satu bukan semua guru itu harus kita mempertaruhkn nyawa...kerna harus diingat surga sseorang islam itu trletak di tapak kaki ibu...dlm kes ini aq x rasa kita harus sampai mempertahankn seseorng guru itu lebih dr ibu bapa sampai melibatkn nyawa, ingat nyawa itu benda kecil ke???bleh nak bagi2...usahlah ditanya soalan camni lagi...nak taye kamu kalo diberi pilihan antara ibu n guru kamu, nak pilih skiranya seorng pembunuh mengacukn pistol kpd mereka sape yg kalo nak selamatkn???

    jawapan saya adalah ibu saya!!!!

    kamu pulak????]

    ReplyDelete