Friday, November 12, 2010

Di Hadapan Allah Nanti, Sume Persoklan Akan Terjawab & Yg Haq Akan Tertegak

Aku nak bg tau bahwe niat aku bukak blog ni pd awal tahun lalu de ler tuk berkongsi maklumat ttg isu2 berkaitan ngan PSSCUHM.

Nak care & tegakkan kebenaran.

Sape nak percaye, percaye ler. Sape xnak, ikut sukeler.

Blog ni telah dibanjiri leh penyokong PK & PP. Yg belasah aku pun ramai gak.

Tp aku xkisah asalkan xmencarut & lucah.

Selepas krisis PSSCUHM selesai skrg, masing2 bawa ler haluan masing2.

Xperlu gaduh2.

Pd aku, PSSCUHM & ahli2 biase xsalah.

Yg salah de ler MRH & PK atas sebab kepentingan diri masing2 bukan atas kepentingan PSSCUHM tu sendiri.

Kite de pandangan & hujah masing2. Teruskan ler. Aku hormat pandangan korang & aku hrp korang pun same gak.

Kepada MRH, Firdaus-MRH & PK, korang uat ler pe korang suke.

Allah akan balas pe yg korang niatkan.

Sebgi manusia, aku mintak maap ler sekirenya aku telah guriskan hati korang sume selame ni. Bukan tu niat & tujuan aku.

Rujukan kite de ler AlQuran & hadis. Kite mesti junjung & letakkan di atas tempat yg paling tinggi.

Setiap pertemuan pasti berlaku perpisahan. Di hadapan Allah nanti segala persoklan akan terjawab & keadilan yg hakiki akan ditegakkan.

147 comments:

  1. ha..kn bgs klu cmni..igt mengingati sesama islam..tp smbil kite ingatkan org,diri sndri pon msti muhasabah..akhirat nti mmg psti kbenaran akan dktahui..tp klu diri sndri pon kt xpsti btul@x..cmne?..dh ke kite slidik sumenye dgn dtail?..dh ke kite fkir dgn bbtul waras atau kite pon trmkn kata-kata org?..fikirkn ye rramai

    ReplyDelete
  2. Setuju, aku sendiri uat. Slidik ngan detail. Akhirnye ternyate benaq. cth ttg MMK PSSCUHM yg sah. Wpun PP kecik, bukan majoriti tp yg haq tlh menang. Mahkamah dah putuskan. ROS pun dah putuskan.

    Sebenaqnye Allah yg bg menang. Tertegak ler yg haq.

    ReplyDelete
  3. terima kasih kepada yg buat blog dizpic.blogspot.com dan tolong cari sesuatu untuk jelaskan kedudukan siap dokumen sebagai bukti dalam blog tu..

    semoga dokumen tu jadi rujukan utk selidik dn kaji secara halus.

    terima kasih banyak2..

    ReplyDelete
  4. Setuju. Aku de tgk dokumen tu. Isu ttg mandat x timbul sbb MRH telah angkat sumpah & tandatangani dokumen tu.

    Perlantikan En. Marwi sebgi guru utama SCH de ler sah.

    Xde pertikaian.

    Bukti tu de ler satu yg benaq.

    ReplyDelete
  5. ye memang tepat sekali..
    benar dan benar belakaa....
    saya sokong 10000%...

    PERLANTIKAN en marwi latiff sebagai guru utama silat cekak hanafi adalah sahh...

    dan juga HAK & KUASA AGUNG anak2 murid juga sah..
    kerana di dalam akademi silat cekak hanafi sekarang,tangan murid adalah lebih berkuasa daripada seorang guru..
    kerana terangkatnya tangan murid itulah,terLANTIKnya guru...
    anak2 murid yang melantik guru...
    itulah diaa...
    yang Almarhum Ustaz ajar pun rasanya macam ni lah kot...

    mari sama2 kita menjaga sistem perguruan baru yang dianjurkan oleh amrudin dan sekutunya..

    hidup TANDASSSS!!!

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  6. sudah la firdaus mrh al-cabuli....
    abah ko da wat salah,
    mencabul,
    menipu,
    berhutang...
    jgn salahkan org lain utuk sorok buruk abah ko...
    ngn pesatuan da selesai, tgal kes cabul je lagi....aku harap ko sedar satu hari nanti....
    jgn cemarkan name baik ustaz....

    ReplyDelete
  7. hahaha firdaus bengang :P

    g jual lemak lah oi... semperna raya kurban ni..

    ReplyDelete
  8. Keluarkan isi akalmu, jangan keluarkan isi perutmu.

    Setelah sekian lama mereka (Tn.Amruddin & seangkatan) menunggu, akhirnya satu-satunya peluang telah mereka perolehi iaitu tuduhan fitnah mencabul dapat dibuatnya. Betapa rakusnya dan tidak sabarnya mereka dalam hal ini dapat dilihat dari tindak 'tanduk' mereka yang terus menyusun 17 salahlaku yang disimpan oleh mereka selama ini.

    17 'salahlaku' dikatakan dilakukan oleh YM Syeikh Al-Qadhi dan belum lagi dicampurkan dengan memakai seluar pendek yang mana kalau boleh ini pun hendak dimasukkan ke dalam surat aduan. Pada pandangan Tn.Gugat wajarkah seluar pendek dijadikan alasan membuang Guru sebenar guru.

    Dimana letaknya akal Tn.Gugat dengan akal mereka ini? Betapa busuknya hati dan perut mereka apabila mereka mengeluarkan isi perut mereka. Selama ini dipendamkan sahaja tetapi dengan peluang yg ada terus mereka keluarkan semuanya.

    Amat tidak wajar dan ikhlasnya apabila menuduh seseorang dengan segala isi perut dikeluarkan. Setiap amal perbuatan dimulakan dengan niat. Dengan himpunan aduan 17 salahlaku itu mengambarkan niat sebenar tuduhan mencabul itu hanyalah untuk membuang Guru sebenar guru.

    16 tuduhan salahlaku sengaja dilakukan untuk menggambarkan betapa keperibadian YM Syeikh Al-Qadhi tidak baik dan dengan harapan agar ahli-ahli menjauhkan diri daripada Guru sebenar guru. Lihat sahaja BIGBODYGUY yang kreatif dengan lukisan kartunnya, bukan mudah hendak memerah otak, memikirkan dan melukis kartun yg menghina Guru sebenar guru. Jikalau di Denmark kartunnya menghina Nabi, tetapi di Malaysia kartunnya menghina Guru.

    Hanya orang yg tidak mempunyai pekerjaan sahaja yg mampu membuatnya, mempunyai masa untuk kerja-kerja menyesatkan kerana tidak mempunyai tugas dan tanggungjawab. Andai BIGBODYGUY punyai tugas nescaya dilaksanakan tugasnya sebagai khalifah di muka bumi ini.

    Tn.Gugat apa pula tugasnya?

    “Kerana Engkau telah menyesatkan aku, pasti aku akan selalu menghalangi mereka dari jalanMu yang lurus. Kemudian pasti aku mendatangi mereka dari depan, belakang, kanan dan kiri mereka.”

    Baik Tn.Gugat mahupun Tn.Amruddin dan seangkatan dengannya tidak mempunyai apa-apa tugas mahupun tanggungjawab. Kerana mereka telah sesat lagi menyesatkan dan berusaha sedaya upaya mereka untuk menyesatkan orang lain dan juga masyarakat.

    Allah berfirman: "Ini adalah jalan yang lurus; kewajiban Aku-lah (menjaganya). Sesungguhnya hamba-hamba-Ku tidak ada kekuasaan bagimu terhadap mereka, kecuali orang-orang yang mengikut kamu, yaitu orang-orang yang sesat.Dan sesungguhnya Jahanam itu benar-benar tempat yang telah diancamkan kepada mereka (pengikut-pengikut setan) semuanya.

    Kerana itulah yang berpegang kepada Guru sebenar guru iaitu Pewaris Agung Hakiki Silat Cekak Ustaz Hanafi, YM Syeikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi jumlahnya bertambah dari masa ke masa dan tidak berkurangan.

    ReplyDelete
  9. bro..ko tulis atas panjang2..diorg x baca bro..hati kering diorg nih...x yah lah bro..jgn layan bro...bak kata firdaus...diorg hnya HIDUP TANDAS..!!

    hnya allah maha mengetahui bro,sapa YM Sheikh kita

    -MFH-

    ReplyDelete
  10. dokumen tu telah membuktikan tiada konspirasi..

    KONPIRASI IALAH ORANG BAWAH BERPAKAT2 NAK JATUHKAN ORANG ATAS... DAN BUKANNYA OLEH ATAS NAK JATUHKAN ORANG BAWAH.. KALAU ORANG BAWAH KENA "SACK" MAKNANYA DIA KENA DI AMBIL TINDAKAN...

    MAJLIS PENDOKONG2 SILAT CEKAK ADALAH PALING TINGGI.. YANG MANA GURU UTAMA DI BAWAH MAJLIS INI.. (SILA RUJUK DOKUMEN YANG DITANDATANGANI OLEH mr al kodi)

    BIDANG KUASA mat radi al-kodi TERTAKLUK PADA MAJLIS PEDOKONG DAN MESTI MENURUT ARAHAN DAN KEPUTUSAN MAJLIS...

    TAPI mr al-kodi DENGAN SUKA SUKI DIA NAK BUAT APA YG DIA NAK BUAT.. SEBAB SC NI BUKAN DIA PUNYA.. DAN BUKAN FAMILI DIA PUNYA..

    TINDAKAN MAJLIS ADALAH TEPAT BILA MAT RADI AL KODI YG BERADA BAWAH KUASA MAJLIS TELAH MEMBUAT SESUATU PERKARA YG MELANGGAR PASAL DALAM LAW MAJLIS INI...

    TAK CAYA CUBA BACA .. DOKUMEN TU BETUL2..

    JADI TIADA KONSPIRASI ATAU PAKATAN SEBAB MAT RADI ADALAH TERTAKLUK PADA ARAHAN DAN KEPUTUSAN MAJLIS...

    SEMUA SETTLE... TAK PAYAH LAGI NAK PUTAR PELIT FAKTA.. SEMUA JELAS..

    IAITU MAKNA KONSPIRASI ADALAH ORANG BAWAH NAK JATUH ORANG ATAS...

    HARAP SEMUA JELAS..

    ReplyDelete
  11. Tapi kan, segala tuduhan salahlaku tu memang si qodi tu yg buat. Bukan fitnah. Klu dah salah ngaku je lah. Buat apa nak bohong? Dulu pun perkara ni tak dibangkitkan sebab nak jaga nama bail persatuan dan keluarga Ustaz Hanafi. Tapi, perkara cabul dah takleh dibendung lagi. Kalau kena kat adik-beradik dan keluarga korang takkan nak berdiam diri. Ini semua dah ketentuan Allah. Mat Qodi kena terima kifarah drp Tuhan. Ada kesilapan2 yg ko buat, ko tak taubat dan minta ampun dengan Allah. Sebab tu jadi camni.

    Ingat Al Qodi dan puak2 PK semua. Semua ni takkan berlaku sekiranya Al Qodi tidak masuk ke rumah sahabat baik dia pada tarikh, waktu, ketika dan saat itu. Entah2 dia pun ada pi masuk umah sahabat2 dia yg lain semasa sahabat2 dia takda kat umah, masa itu isteri sahabat2 dia jer yg ada kat rumah. Manalah tau, kenapa tak da tuduhan cabul, sebab mungkin isteri sahabat2 dia pun suka si Qodi ni datang ke rumah waktu suami depa takda di rumah! Nak dapat penyedap dan berkat lebih skit kot. Maaflah klu stetement aku ni berbaur fitnah, memang takda bukti sebab aku pun dengar cerita orang. Mungkin jugak fitnah. Tapi, kalau takda angin, masakan pokok bergoyang? Mat Qodi lah yang kasi goyang itu pokok.

    ReplyDelete
  12. menCABUL???
    menipu???
    hahahaha

    ramai sangatt yang nak teringin nak ambik tempat majistret ni pasaipa ekk???

    majistret yang asli pun x kata salah lagi,hangpa pulakkk lagi tererrr drpada majistret tuuu....
    itulah kalau rasa diri pandai...
    PANDAI SILAT @ BODOH SILAT....

    ReplyDelete
  13. ilmu tuan dia ats nmpk hebat..
    tpi ilmu shaje tnpa fahaman yg tinggi xkn membawa makna ap2..
    sebenar guru ada hakikat,
    dikuat pula AMALAN SYARIAT,

    bgaimna yg hendak di kata kn sbnar2 guru jika syariat ny pincang?

    ReplyDelete
  14. Komen aku dlm [ ]

    dan juga HAK & KUASA AGUNG anak2 murid juga sah..
    kerana di dalam akademi silat cekak hanafi sekarang,tangan murid adalah lebih berkuasa daripada seorang guru..
    kerana terangkatnya tangan murid itulah,terLANTIKnya guru...
    anak2 murid yang melantik guru...
    itulah diaa...
    yang Almarhum Ustaz ajar pun rasanya macam ni lah kot...

    mari sama2 kita menjaga sistem perguruan baru yang dianjurkan oleh amrudin dan sekutunya..

    hidup TANDASSSS!!!

    -Firdaus MRH-

    November 13, 2010 8:44 PM
    [Klu xtau sejarah, xperlu komen ler. Malu diri sendiri. Malu keluarge. Malu pengikut.]

    ReplyDelete
  15. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Keluarkan isi akalmu, jangan keluarkan isi perutmu.
    [Aku setuju ngan ayat ni. Tu sbb kene gune akal yg sihat bukan yg xsihat.]

    Setelah sekian lama mereka (Tn.Amruddin & seangkatan) menunggu, akhirnya satu-satunya peluang telah mereka perolehi iaitu tuduhan fitnah mencabul dapat dibuatnya. Betapa rakusnya dan tidak sabarnya mereka dalam hal ini dapat dilihat dari tindak 'tanduk' mereka yang terus menyusun 17 salahlaku yang disimpan oleh mereka selama ini.

    [Jike kite gune akal yg waras, statement di atas ni pd aku xmasuk akal. Pe penyebabnye? Tentukan kes tu. Sape yg uat? Tentu ler MRH. Jd jgn salahkan org laen tp salahkan MRH. Die ler punyenye.

    Yg ni bukan 1 tuduhan. Jike MRH sendiri mengaku sentuh & pegang tu. Bukan kah tu namenye cabul? Jd xti,bul hal fitnah.Bende tu benaq terjadi.

    Dicni, ko tuduh Tuan Amruddin uat bende ni. Ko kene buktikan ler. Mane bukti ko? Pd aku yg uat citer ni de ler MRH sendiri tuk cover diri die. Tu jer. Jike ikut bahan bukti, tuduhan2 ni diuat oleh Tuan Azman, bapak saudara kpd mangse. Namenye pun tuduhan, lum pasti lg. Tu sbb MMK kene amik tindakan di atas tuduhan2 tu. Pastu MMK tubuhkan jk siasatan & jk penghakiman. Pastu syor2 dibawa semula ke MMK yg uat keputusan. Jd yg berkuase de ler MMK sendiri. Sume ni diuat ikut peraturan. Hakim pun dah tulih bende ni. Tu sbb MRH kalah kes ni. Pd aku dah terang & nyata.]

    ReplyDelete
  16. Komen aku dlm [ ]

    17 'salahlaku' dikatakan dilakukan oleh YM Syeikh Al-Qadhi dan belum lagi dicampurkan dengan memakai seluar pendek yang mana kalau boleh ini pun hendak dimasukkan ke dalam surat aduan. Pada pandangan Tn.Gugat wajarkah seluar pendek dijadikan alasan membuang Guru sebenar guru.
    [Aku dah jwb hal ni dlm komen aku terdahulu. Ttg hal suar pendek tu, ko pi tgk ler sendiri betape buruknye perangai MRH. Xpatut die pki mcm tu didepan anak2 murid. Xde adap. Ttg hal mandat guru, aku dah terangkan. Xde isu.]

    ReplyDelete
  17. Komen ku dlm [ ]

    16 tuduhan salahlaku sengaja dilakukan untuk menggambarkan betapa keperibadian YM Syeikh Al-Qadhi tidak baik dan dengan harapan agar ahli-ahli menjauhkan diri daripada Guru sebenar guru. Lihat sahaja BIGBODYGUY yang kreatif dengan lukisan kartunnya, bukan mudah hendak memerah otak, memikirkan dan melukis kartun yg menghina Guru sebenar guru. Jikalau di Denmark kartunnya menghina Nabi, tetapi di Malaysia kartunnya menghina Guru.
    [Spt yg aku komen terdahulu, tuduhan2 dikemukan tuk disiasat. Dan MMK dah uat. Jd xde isu lg. Carenye tul. Care berakal. Ttg hal katunis tu, terpulang ler pd niat dipembuat. Depan Allah nanti, persoklan ni akan terjwb.]

    ReplyDelete
  18. Komen aku dlm [ ]

    Hanya orang yg tidak mempunyai pekerjaan sahaja yg mampu membuatnya, mempunyai masa untuk kerja-kerja menyesatkan kerana tidak mempunyai tugas dan tanggungjawab. Andai BIGBODYGUY punyai tugas nescaya dilaksanakan tugasnya sebagai khalifah di muka bumi ini.
    [Aku dah ckp dlm komen terdahulu.]

    Tn.Gugat apa pula tugasnya?
    [Aku gak dah jelaskan dlm tajuk posting ni. Jd aku jelas. Xde yg kabur. Bukan aku nak fitnah atau sesatkan sesiape. Blog ni de yg pro & xtak pro. Bukan aku sekat pun sape yg tibai aku. Jd ko jgn nak tuduh aku yg bukan2. Spt yg ko tulih kite gunekan akal yg sihat bukan yg xsihat.]

    ReplyDelete
  19. Komen aku dlm [ ]

    “Kerana Engkau telah menyesatkan aku, pasti aku akan selalu menghalangi mereka dari jalanMu yang lurus. Kemudian pasti aku mendatangi mereka dari depan, belakang, kanan dan kiri mereka.”

    Baik Tn.Gugat mahupun Tn.Amruddin dan seangkatan dengannya tidak mempunyai apa-apa tugas mahupun tanggungjawab. Kerana mereka telah sesat lagi menyesatkan dan berusaha sedaya upaya mereka untuk menyesatkan orang lain dan juga masyarakat.

    [Ayat Al Quran tu benaq. Yg menyesatkan bukan aku. Ape de pd aku? Aku xsuruh org ikut aku. Ramai yg tibai aku. Sape aku dlm persatuan yg nak sesatkan sesape pun. Jd ko sendiri tuduh aku. Xpe didepan Allah nanti, sume persoklan akan terjwb. Setau aku MRH & PK khususnye Amin Yang yg byk bohong.]

    ReplyDelete
  20. Komen aku dlm [ ]

    Allah berfirman: "Ini adalah jalan yang lurus; kewajiban Aku-lah (menjaganya). Sesungguhnya hamba-hamba-Ku tidak ada kekuasaan bagimu terhadap mereka, kecuali orang-orang yang mengikut kamu, yaitu orang-orang yang sesat.Dan sesungguhnya Jahanam itu benar-benar tempat yang telah diancamkan kepada mereka (pengikut-pengikut setan) semuanya.

    Kerana itulah yang berpegang kepada Guru sebenar guru iaitu Pewaris Agung Hakiki Silat Cekak Ustaz Hanafi, YM Syeikh Haji Md Radzi Bin Ustaz Haji Hanafi Al-Qadhi jumlahnya bertambah dari masa ke masa dan tidak berkurangan.

    November 14, 2010 3:02 AM
    [Ayat Al Quran tu benaq. Xde yg silap. Pd aku ko yg tersilap krn ikut MRH. Terbukti silap hingga PSSCUHM terlepas dr tangan. Ya korang uat ler pe korang nak uat. Xde sape yg kisah pun. Jgn babitkan PSSCUHM lg sbb korang xde hak lg.]

    ReplyDelete
  21. [Aku gak dah jelaskan dlm tajuk posting ni. Jd aku jelas. Xde yg kabur. Bukan aku nak fitnah atau sesatkan sesiape. Blog ni de yg pro & xtak pro. Bukan aku sekat pun sape yg tibai aku. Jd ko jgn nak tuduh aku yg bukan2. Spt yg ko tulih kite gunekan akal yg sihat bukan yg xsihat.]

    salam tuan,

    komen saya :

    tilik lagi diri tuan, benarkah tiada usaha dari tuan untuk sesatkan sesiapa di dalam tulisan2 tuan?.

    dan sesungguh sungguh sungguhnya Allah Maha Mengetahui.

    tilik lagi diri tuan, adakah tuan sendiri tahu dan faham akan kebenaran (dalam konteks isu semasa) itu sendiri?.

    dan benar kata2 di dalam blog ini bahawa manusia akan menjawap segalanya bila tiba masanya nanti.

    apa jawapan tuan, untuk segala amalan / usaha tuan (di dalam blog dan juga di luar blog) nanti?.

    tiliklah yang halus2. godaan syaitan itu juga halus.

    tiliklah satu per satu tulisan tuan.

    semoga tuan mendapat hidayah. insyaAllah.

    ReplyDelete
  22. md radhi guru sbenar guru...
    pegi jahanam la wei...
    kalo syariat pun dah sangkut, nak declare guru sbenar guru..
    ape la bangang sgt puak2 PK ni..

    ReplyDelete
  23. salam,

    yang tuan kate org bangang ni ikut syariat mana?

    ReplyDelete
  24. agak2 pendakwa tanya macam karpal tanya saiful tak, "Memandangkan Hari Kejadian Hari Jumaat, MRH pergi sembahyang jumaat tak aritu sebelum membeli pisang goreng" Allah maha mengetahui

    ReplyDelete
  25. Komen aku dlm [ ]

    salam tuan,
    [Salam kembali.]

    komen saya :

    tilik lagi diri tuan, benarkah tiada usaha dari tuan untuk sesatkan sesiapa di dalam tulisan2 tuan?.
    [Insyaallah tak. Aku cume nak share. Tu jer. Aku xpakse sesape ikut aku.]

    dan sesungguh sungguh sungguhnya Allah Maha Mengetahui. [Sgt setujuuu.]

    tilik lagi diri tuan, adakah tuan sendiri tahu dan faham akan kebenaran (dalam konteks isu semasa) itu sendiri?.
    [Insyaallah aku care yg haq. Care bukti, keterangan, dokumen & bukti.]

    dan benar kata2 di dalam blog ini bahawa manusia akan menjawap segalanya bila tiba masanya nanti.
    [Dlm media ni, masing2 kene tanggungjwb pe yg ditulih termasuk diri tuan.]

    apa jawapan tuan, untuk segala amalan / usaha tuan (di dalam blog dan juga di luar blog) nanti?.
    [Niat aku jelas. Sape nak ikut, ikutler. Sape xmau, aku xleh pakse.]

    tiliklah yang halus2. godaan syaitan itu juga halus.
    [setujuu... diri tuan gak xterlepas.]

    tiliklah satu per satu tulisan tuan.

    semoga tuan mendapat hidayah. insyaAllah.

    November 14, 2010 7:00 PM
    [Insyaallah. Insyaallah.]

    ReplyDelete
  26. tuan gugat.

    kalau benar kepalang tepat tuan ingin menengakkan kebenaran, sy fikir seharusnya tuan ikuti kes mahkamah, dari mula tuan mula ceburi bidang menegak kebenaran.

    tuan patut dengar SEMUANYA. dan baru tuan buat keputusan cik Mad mencabul.

    itu yg sy lihat, pada seorang yg ingin menegakkan kebenaran @ memberitahu kepada umum tentang kebenaran.

    tidak cukup bertanya ke satu pihak dan dengar dari satu pihak.



    -MHA-

    ReplyDelete
  27. Steady Abg Am (Toleh). Mcm mana Laris Pesona? Lama tak berkunjung ke sana?

    ReplyDelete
  28. Salam,

    saya rasa al kodi yg gila kuasa, kalo benar ada perselihan faham antara ahli al kodi kena la beruasaha utk membuktikan dia layak sbg guru utama. ini hanya pakaian dgn nama yg gah je baik x payah.

    sebagai ketua perlulah layak utk mendokong segala tnggungjwb bkn nak jd anak raja tunggu ayah mangkat lalu ambil tahta.

    satu persoalan sejagat, pernah x kita dgr sejarah menyebut nabi muhammad sebagai YM tuan haji muhammad??

    14:1

    ReplyDelete
  29. Anonymous said...
    bro..ko tulis atas panjang2..diorg x baca bro..hati kering diorg nih...x yah lah bro..jgn layan bro...bak kata firdaus...diorg hnya HIDUP TANDAS..!!

    hnya allah maha mengetahui bro,sapa YM Sheikh kita

    -MFH-

    November 14, 2010 3:50 AM

    *sapa sheikh tue??? Sheikhtan @ setan ...
    yang mana satu ketika dulu sebelum krisis 93 dengan CM... MR al-kodi mengatakan dia adalah wali besar dan tok ak adalah wali kecik..
    habis cerita nie dia canang terutama sekali kat johor..

    wali??? wali ceroboh rumah orang yang hanya ada nak dara si tuan rumah..

    bak cabul tu aku tak campur.. aku tekankan disini ialah MENCEROBOH... adakah silat cekak ajar menceroboh???? mana ajaran agama yg ajar MENCEROBOH??? cuba cakap kat aku???

    last sekali tolong bagitau mat radi al kodi...

    SAPA MENGAKU DIA WALI MAKNANYA DIA NAK MATI..
    KALAU DIA TAK MATI, MAKNANYA DIA NAK MAMPUS...

    ReplyDelete
  30. Komen aku dm [ ]

    Anonymous said...
    tuan gugat.
    [Ya Tuan/Puan MHA]

    kalau benar kepalang tepat tuan ingin menengakkan kebenaran, sy fikir seharusnya tuan ikuti kes mahkamah, dari mula tuan mula ceburi bidang menegak kebenaran.
    [Aku pikiaq lak Allah bg kite akal fikiran yg sihat. Gune kan ler. Dah byk kali aku kate. Aku kate aku ikut keputusan PSSCUHM. Dlm penulisan Hakim, de disebut bahwe tindakan PSSCUHM de ler tul. MRH tlh diberi peluang tuk beladiri. Persoklan ni berulang2 kali ditanyekan kpd aku. Dan elok gak aku tanye Tuan/Puan MHA. MRH dah ngaku masuk ruma tu tanpa kebenaran, pe lg yg nak kate? MRH gak kate die pegang bende terlarang, pe lg nak kate? PSSCUHM dah amik tindakan. Hal kes mahkamah ni skrg hal peribadi. Mcm2 leh berlaku dlm mahkamah dunie ni. Tu sbb aku kate, segala persoklan akan terjwb didepan Allah nnti.]

    tuan patut dengar SEMUANYA. dan baru tuan buat keputusan cik Mad mencabul.
    [Aku hormat pendirian Tuan/Puan MHA. Tp aku de care tuk nilai & uat keputusan.]

    itu yg sy lihat, pada seorang yg ingin menegakkan kebenaran @ memberitahu kepada umum tentang kebenaran.

    tidak cukup bertanya ke satu pihak dan dengar dari satu pihak.
    [Yg Tuan/Puan MHA tulih ni xtul. Dr mulut MRH sendiri de 3 versi citer. Dan diberitekan baru2 ni isteri MRH de bg SD kununnye MRH de di ruma pd ketike tu. Jd dah laen citer. Ni versi ke 4 lak. Pe pun hal mahkamah tp hal mahkamah. Biaq ler due keluarge jlnkn urusan masing2.]



    -MHA-

    November 15, 2010 8:04 AM
    [Pd aku pe jua keputusan mahkamah, masing2 dah uat keputusan sendiri skrg. xkn bersatu kembali. jd uat ler keje masing2. Asalkan jgn bohong udah ler. Jgn ngaku masih de jawatan lg dlm PSSCUHM. Jgn lg gune name PSSCUHM. Mahkmah dah uat keputusan. ROS dah uat keputusan. Naper masih xikut? Tu peroklannye skrg dlm hal persatuan ni.]

    ReplyDelete
  31. alah nama sendiri pun tukar ikut selera. kejap al-qadhi kejap al-qedahi. len kali nk buat sesuatu buat betul2 bukan main2.

    ReplyDelete
  32. yang hang nak susah hati tuu pasai apa???
    kalau dia tukaq nama sekali pun,pungkok hang jadi berkudihh kaa??
    x dak sangkut paut ngn hang puun..
    dok sebokk x kena gayaa..

    -CH 21-

    ReplyDelete
  33. Gugat-gugat...knapalah teruk bebenor isu perut kome ni???.Dah la sesat bertambah sesat la kome ni.ish3....bwk2 la bertobat ye.Kalau nak wat jahat tu buat la sorang2...x pyh nak libatkan orang lain ye.....

    ReplyDelete
  34. setiap perbuatan kena segerak dengan percakapan.
    "kejap pegang kejap tak pegang". takde pendirian langsung

    ReplyDelete
  35. kalu tak tahu buat cara tak tahu, jangan belajar dengan kaset je dh nk bermegah mengajar orang lain

    ReplyDelete
  36. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Gugat-gugat...knapalah teruk bebenor isu perut kome ni???.
    [Tuan/Puan, pe hujah ko tulih ni. xpaham ke pe fungsi blog?]


    Dah la sesat bertambah sesat la kome ni.ish3....
    [Citer skt dimane aku sesat. Aku sesat ke atau ko yg sesat.]


    bwk2 la bertobat ye.Kalau nak wat jahat tu buat la sorang2...x pyh nak libatkan orang lain ye.....

    November 15, 2010 10:57 PM
    [Aku mmg tobat tiap2 waktu solat. Aku jahat? Dimane ko nampak aku jahat? De aku suruh sape ikut aku? Au hormat korang, naper korang xleh hormat aku?

    ReplyDelete
  37. dulu tuan guru..
    pas tu sheikh,
    pas tu al qodhi
    la ni al qedahi..

    kita bukan apa dan tak jadi kudis pun kat kita.. nie semua taktik Mat radi untuk mempengaruhi orang..

    jadi untuk mengelakkan masyarakat menjadi ditipu, kita kena memperbetulkan...

    lebih2 lagi bila mengaku dia wali besar...
    mengaku diri wali besar??? hebat2 mat radi..
    memang hebat menonjolkan diri sendiri..

    ReplyDelete
  38. biasa gugat..diaorang tak pandai hormat orang tapi minta org hormatnya..dasar puak penipu..hati dah gelap...tgk saje..cuma nak cari salah kite tanpa bukti yang kukuh..salah sendiri masih tegakkan benang DAH CEROBOH UMAH ORG, MENGAKU AJE..ADA PULAK ALASAN...DAH PEGANG TUUUUUUU..KATA KOSPIRASI..APA NAK JADI KLU PENDE AKAL, AKAL TAK PAKAI..JADI BODOH SETERUSNYA.....G**A

    ReplyDelete
  39. jangan lupa dirinya pernah digelar dan diangkat oleh anak sulungnya sendiri..

    KARAMALLAH HU WAJHAH..

    satu penghinaan kepada saiyidina ali r.a.. kerana gelaran itu adalah milik mutlak saiyidina ali.. tak ada manusia yang pakai gelaran nie melainkan bila firdaus al-mulutjambani wal Kodi.. memberi gelaran kepada bapaknya dengan memukul canang di facebook, maka wajarlah kita membela panglima islam ini yakni SAIYIDINA ALI r.a ...

    sekarang MR al Kodi dah pakai gelaran sheikh(tan-das) dan jangan lah lepas ni mat radi nak mengaku dialah sheikh tajrid pulak..

    maka budak2 yg bodoh pun.. mengiyakan yg mat radi adalah sheikh tajrid..

    pas tu tukar gelaran pulak kepada r.a, pun mengiyakan juga.. adoii...

    di ulangi.. gelaran KARAMALLAH HU WAJHAH
    ADALAH SALAH, KEPADA GUGAT. SIMPANLAH BUKTI YG KO DAH POST KAT SINI..

    ADALAH WAJIB KITA MENJAGA MARUAH SAHABAT2 NABI.. APATAH NABI MUHAMMAD S.A.W HENDAKLAH KITA KASIHI..

    SAMA2LAH KITA BERSATU MELAWAN YG BATIL DAN MELAKUKAN PERBUATAN BATIL...

    ReplyDelete
  40. Kepada Firdaus gemok...

    aq dpt tahu ko ade dtg akademi SCH kat keramat..

    lain kali kalo nak dtg infolah gi tahu kat FB ko ker???blehlah kami sambut....hehehehehe...ape barang dtg just tgk pastu pegi.....just tunjuk muka jer n badan ko yg cam anak badak air watpe...

    ReplyDelete
  41. seigt dan setahu aku le kan, karamallahu wajhah ni diberikan pada saidina ali sbb die x pnh menyembah berhala..

    mat kodi mmg x layak sgt diberi gelaran ni sbb die ni bertuhankan nafsu..jd hamba wang ringgit..

    ReplyDelete
  42. wang ringgit jadi berhala..
    minta2 dijauhkan dari jd cam al-kodi

    ReplyDelete
  43. salam tuan,

    tuan tulis,

    [Insyaallah aku care yg haq. Care bukti, keterangan, dokumen & bukti.]

    saya bertanya,

    cuba tuan kupas sikit di sini cara yang haq yang tuan maksudkan. saya teringin nak tau.

    ReplyDelete
  44. To Firdaus: Don't Play2 aaaaa....

    ReplyDelete
  45. kalau rasa nak jumpa di dalam akademi,sekitar akademi atau di tempat lain pun x menjadi masalah...hanya call saja....
    012-9064271

    call aje..
    x perlu lagi nak tunjuk hebat dalam bidang taip dah..
    sekarang kita beralih kepada yang bukan taip pulakk..
    saya buka peluang...

    kerana ada yang dah menjual,saya membeli...

    tapi kepada mereka yg kurang sifat beraninya(mungkin untuk semua anak murid master joe kot),x perlulah call....
    mungkin ianya akan membuang masa saja...
    kerana seekor harimau tidak akan pernah teringin untuk mempamerkan taring dihadapan seekor anjing....

    harap maklum..


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  46. Salam semua,

    Hebat hang semua ye. Ilmu lengkap di dada sehingga berani menyatakan gelaran Karamallah Hu Wajhah hanya mutlak untuk Saidina Ali RA. Kitab mana hangpa semua belajar ni? Rujukan mana? Kalau rujukan dari Master Joe, cuba refleksi sendiri dulu, layakkah dia menyandang panggilan Guru Utama? Malah, layakkah dia digelar 'master' sekalipun?

    Anon yang mengatakan "mat kodi mmg x layak sgt diberi gelaran ni sbb die ni bertuhankan nafsu..jd hamba wang ringgit.." Hebat ilmu hang belajar dari 'Akademi Sdn Bhd' sampai boleh tahu siapa bertuhankan nafsu, siapa hamba wang ringgit. Hebat sungguh orang yang mengajarkan hang ilmu ini, pasti orangnya berdahi hitam, berhati kotor dan bermulut busuk kan?

    Muhammad Shafiq Abdullah
    Melbourne

    ReplyDelete
  47. Salam.
    Tumpang lalu tuan blog.
    Sekadar berkongsi pendapat.
    Bg aku tak kesah la bper byk n panjang pun gelaran yg diberi pd En Md ni...
    Sbb gelaran2 tu hanyalah tempelan2 bg menutupi kelemahan beliau serta mengaburi pandangan pengikut2 beliau...
    Kenapa silat cekak tiada amalan2 khurafat seperti jd kebal atau yg seangkatan dgn nyer...
    Bg aku salah satu sbb nyer adalah kerana silat cekak itu sendiri sudah cukup bermutu dan tinggi nilai nyer.
    So, tak perlu la amalan2 khurafat utk menambahkan kehebatan ilmu silat tersebut..
    Sekian dulu..
    Maaf andai ade kesilapan.

    Qias

    ReplyDelete
  48. kepada muhammad shafiq abdullah (mcm mualaf jer nama hang ni.. atau hang mmg mualaf)

    mmg byk gelaran yg di pakai oleh mat kodi..
    aku setuju pendapat Qias, semua gelaran itu adalah utk mengaburi pengikutnya dalam menutup kelemahan-nya... matlamat utama ialah untuk melahirkan rasa taksub pengikut kpd mat radi..


    byk gelaran yg mat radi pakai dan di beri oleh pengikut dia...
    permulaannya mengaku dirinya adalah wali besar dan tok ak sebelum krisis 1993 dengan CM

    gelaran lain ULAMAK WARISATUL ANBIYAK,
    -KARAMALLAH HU WAJHAH..
    -GURU YG BOLEH TUNJUK JALAN..
    -TUAN GURU
    -AL QADHI
    -AL QODHI
    -SHEIKH
    -MAULANA

    semua ni dibuat dengan sesuka hati dia.. entah2 lepas ni mat radi declare dia sheikh tajrid, habibullah, dan mgkn mengaku dia rasullulah mahu pun al mahdi.
    sedangkan almarhum ustaz hanafi sendiri pun tiada gelaran sedemikian.. gelaran ustaz pun sebab almarhum pernahbekerja di pejabat zakat.
    tapi mat radi gelaran dia berubah2 seperti sesumpah.
    matlamat mat radi sekarang dlm perencanaan dia ialah ingin memiliki secara mutlak hak Persatuan Seni Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia. Sebab dia akan memghadapi masalah kalau menggunakan jenama cekak pusaka terutama di IPT. kerna cekak pusaka bukanlah persatuan bertaraf kebangsaan. kepada penyokong2 mat radi, korang pakailah jenama cekak pusaka tu.. jgn la dok kacau persatuan kitorang.. atau Mat Radi tu dah gila talak nak PSSCUHM balik.. jagalah persatuan korang.. cekak pusaka tu..

    dalam mengambil hati ahli2, mat radi menampilkan penampilan sebagai seorang yg penuh ilmu di dada.. dengan tujuan untuk menonjolkan diri di depan ahli.. supaya ahli2 rasa hormat dan seterusnya taksub.. dia manis berkata2 dengan disulami dengan cerita, habis dan pengalaman yg boleh dipertikaikan.
    inilah yg dikatakan DAJJAL yg sentiasa mahu merosakkan islam dari dalam..
    awasi diri kamu dari DAJJAL yg sentiasa digunapakai jasadnya oleh iblis.

    -bersama-sama melawan ideologi mat radi

    ReplyDelete
  49. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    salam tuan,
    [Salam kembali]

    tuan tulis,

    [Insyaallah aku care yg haq. Care bukti, keterangan, dokumen & bukti.]

    saya bertanya,

    cuba tuan kupas sikit di sini cara yang haq yang tuan maksudkan. saya teringin nak tau.

    November 18, 2010 7:33 AM

    [Haq dicni maksudnye yg benaq. Care yg benaq. Care bukti yg benaq. Care keterangan yg benaq. Care dokumen yg benaq. Care bukti yg benaq. Pastu tegakkan yg benaq.]

    ReplyDelete
  50. Cik Anon November 19, 2010 8:09 AM,

    Nama bapa saya Abdullah, nama saya Muhammad Shafiq, saya bukan muallaf. Kalau muallaf pun, apa salahnya, asalkan bukan munafiq atau kafir atau anonymous.

    Apa salahnya anak murid Guru memberikan gelaran kepada Gurunya. Bukannya Guru memberi gelaran kepada diri sendiri. Apa salahnya anak murid Guru mentaati Gurunya, bukannya seperti anak murid yang mengundi Guru. Taat ke Guru membawa berkat, sedikit belajar banyak yang dapat.

    Selama aku bersama Guru, tidak pernah pula beliau berpelakuan seperti yang dijelaskan cik Anon, mahupun mendakwa diri dengan dakwaan2 tohmahan cik Anon.

    Bukan isu gila talak, atau gila jawatan atau Cekak Pusaka tak komersial (paling koman pun, dapat jugak buat event 10.10.10). Tapi ini isu menuntut yang hak dan menghapuskan yang batil. Cik Gugat pun ada jelaskan pengertian Hak seperti komen di atas.

    Bercakap mengenai isu hak, siapa Hanafi Masman yeh????

    Muhammad Shafiq Abdullah

    ReplyDelete
  51. hang bukan cara yang BENAQ..hang tu BENAK gugat..

    ReplyDelete
  52. oooo kamu bukan muallaf.. bagus ler..
    anak murid beri gelaran pada guru??? maknanya anak murid lg reti drpd guru nya..
    mualaf.. walaupun dia islam.. tp jasad dia cam ner..??? taat kepada guru mg dpt berkat.. guru yg mcm mana?? yg menceroboh??
    mmg la mat radi tak cakap.. tapi ejen dia si firdaus al-tandasi selalu dok tulis perkataan tersebut dl FB dia.. mat radi cuma beri arahan.. yg buat kerja adalah macai2 dia.. sebelum krisis 93 mat radi mendakwa dia wali besar dan tok ak wali kecik... habis satu malaysia dia pukul canang melalui macai2nya.. cuba awak pergi tanya mat radi.. adakah dia mengiyakan atau menidakkan.. kalau mat radi menidakkan maknanya adalah pembohong = munafik..
    begitu juga apa yg ditulis oleh firdaus al-mulutandasi yg menulis perkataan spt KARAMALLAH HU WAJHAH, WARISATUL ANBIYAK dan byk lagi gelaran yg hanya utk menonjol diri..
    adakah ini mat radi dan firdaus al-mulutandasi boleh menafikan.. kalau dia menafikan .. dia adalah pembohong=munafik..

    DAJJAL TIDAK AKAN MENGAKU DIA ADALAH DAJJAL. MALAH DAJJAL AKAN MEMBUAT PENAMPILAN YG BAIK2 SUPAYA DAPAT MENGABURI MATA ORANG2 ISLAM.. DAJJAL ADALAH IBLIS DI KALANGAN MANUSIA.. TUJUANNYA ADALAH MEROSAKKAN MANUSIA DENGAN MATLAMAT PERIBADI KE ARAH MEMUASKAN NAFSU SYAHWAT SEMATA2..

    BERBEZA DENGAN WALI.. KALAU SESEORANG ITU ADALAH WALI.. DIA TIDAK AKAN MENGATAKAN DIA ADALAH WALI.. DAN IA TIDAK AKAN EMNONJOLKAN DIRI..

    APA HAK YG NAK DI TUNTUT?? MAT RADI TAK ADA HAK.. DIA TELAH DIPECAT.. BUKAN KER DIA TELAH MELANGGAR ARAHAN DAN KEPUTUSAN MAJLIS PERLANTIKAN GURU??? TETAPI IA TELAH MEMBUAT MASALAH KEPADA PERSATUAN.. FIRST PERSATUAN GANTUNG JAWATAN DIA.. TP MAT RADI DEGIL.. KERANA DIA MELANGGAR MAJLIS PERLANTIKAN GURU.. MAKA WAJARLAH IA DI PECAT KERANA MAJLIS INI MEMPUNYAI KUASA UNTUK MELANTIK DAN MEMECAT.. PENDEK KATA MAJLIS INI MEMPUNYAI POWER YG TINGGI DARI MAT RADI.. JADI KONSPIRASI SEBENARNYA TIADA SEKALI (MAKNA KONSPIRASI YG BAWAH PAKAT2 MENJATUHKAN YG ATAS.. TP DALAM KES INI YG ATAS MENGGUNAKAN KUASA TERTINGGI MENGAMBIL TINDAKAN KEPADA YG BAWAH)
    semua ini boleh dirujuk pada dokumen yg mat radi sign dan bersumpah dengan nama ALLAH (jgn main2 mat.. nnt kena makan sumpah)-- ha ni dia rujukan nya ---> http://dizpic.blogspot.com/2010/11/sebahagian-dari-sejarah-silat-cekak.html#comments

    kesimpulannya mat radi dah takde apa2 ngan PSSCUHM.. dan apa yg dia nk lagi dari PSSCUHM.. katanya dh tubuh cekak pusaka tp kat silatcekakhanafi.org masih lagi belum ada nama rasmi, logo rasmi, lagu rasmi.. sebaliknya hanya cogan kata dan gamba semata2.. krang dah tak berani nk pakai jenama PSSCUHM.. kalu berani cubalah.. dan sediakanlah duit paling kurang rm satu juta.. untuk bayar saman beb..
    la ni baik org mat radi jaga persatuan dia tu.. tak payah kacau orang lain.. tak payah nak ricky2 mcm firdaus al-mulutandasi yg datang ke akademi kat keramat tu.,. si firdaus al-mulutandasi mmg suka jaga tepi kain orang., dah la firdaus al-mulutandasi, jagalah persatuan baru bapak kau nii.. persatuan ni lah yg jadi periuk nasi mat radi..



    -bersama-sama melawan ideologi mat radi

    ReplyDelete
  53. kelakarnya... frdaus al-mulutandasi..
    mulut bau busuk.. uwekkkkkk...

    ReplyDelete
  54. Aku yg hilang respect ngan pengikut MRH ni de ler care mereke tanye atau soal. Bile aku dah jwb die org xtau nak balas balik.

    Tu sbb die org hilang PSSCUHM.

    Menang sorak kg tergadai.

    ReplyDelete
  55. Yeah! Setuju! Mari sama2 kita lawan ideologi Mat Qodi. Yang dok ada kat nagara kagaroo tu, pi kaji balik apa sebenaqnya yg telah berlaku. Jangan dok dengaq cerita drp puak pk saja. Cuba dengaq crita drp puak PP plak. Hang pi sana sambung belajaq ka kerja? Klu belajaq, tumpukan, jangan dok seboq kat sini, hang tak tau apa2! Bengong! Belajaq aja tinggi sampai oversea tapi bengong!!!

    ReplyDelete
  56. biarkan gugat.
    walau apa pun cara diorang nak dapatkan PSSCUHM.. dia punya pasal laaa... kita nk tgk apa cara firdaus al-mulutandasi dan bapaknya nak buat.. dia nak guna logo dan nama PSSCUHM pun dah tak boleh.. sebab dia pun dah kena pecat..surat pemecatan pun dah ader utj dibuktikan.. tp diorang tak akan berani guna sebab kebenarannya R.O.S menerima pemecatan mat radi itu.. teringat satu ketika dulu.. mat radi kata dalam SC ader penapisan.. nampaknya mat radi sendiri sebanyak 3 kali..
    psscm, psscuhm dan last sekali cekak pusaka.. kita nak tengok adakah diorang berani pakai jenama psscuhm.. ternyata doirang tak berani, kerana takut kena saman.. tengok kebenaran berpihak pada yg benar

    ReplyDelete
  57. salam tuan,

    tuan jawap,

    [Haq dicni maksudnye yg benaq. Care yg benaq. Care bukti yg benaq. Care keterangan yg benaq. Care dokumen yg benaq. Care bukti yg benaq. Pastu tegakkan yg benaq.]

    saya bukan tanya maksud haq tu. yang saya tanya pemahaman tuan tentang cara yang haq yang tuan tulis tu. tuan ada sebut mengenai al quran dan hadis dalam rencana tuan.

    jadi kalau tuan tidak keberatan, terangkan pemahaman tuan.

    kalau tuan betul2 baca al quran dan hadis seperti yang tuan dakwa, saya pasti tuan ada baca tentang betapa tegas dan telitinya Nabi Muhammad s.a.w dalam menilai tuduhan2 sebegini.

    jadi, berpandukan al quran dan hadis, dan dengan semangat mengikut ajaran Nabi Muhammad s.a.w, sila terangkan cara haq yang tuan maksudkan (berkenaan isu semasa).

    ini yang saya teringin nak tahu.

    dan since tuan sudah menyebut Allah, saya harapkan penerangan yang mantap dari tuan.

    silakan tuan. semoga kita semua mendapat manfaat dari perkongsian ilmu tuan. silakan.

    ReplyDelete
  58. menang sorak persatuan tergadai..

    ReplyDelete
  59. Menang sorak persatuan tergadai.

    ReplyDelete
  60. sebenarnya malas nak layan, sebab blog abang amin dah ada.. tapi layankan ajerlah..

    nak kata menceroboh tu..berbau tidak adil.. bukannya menceroboh, budak tu kenal lagi abang md.. kalau, kenal, siap jemput masuk, bukanlah nama menceroboh... :)

    sebenarnya hangpa dah tolak guru abang md.. habislah! pergila bergurukan joe marwi.. takda siapa menghalang.. pergilah.. pergi..

    kita masing masing lihat ya..

    pusaka atau tidak pusaka.. tak penting.. rebranding ajer.. kami kalah persatuan ka, menang ka..tak penting..

    lagi satu, hangpa selalu kata kalah mahkamah kira hangpa terbukti benar.. actually, benda ni tak memerlukan pemikiran yang mendalam pun.. mahkamah tak peduli pun abang md salah ker tidak.. dia tengok persatuan dah jalankan siasatan dalaman..dia ikut sahajalah.. siasatan dalaman itu adik tak adil, mana dia tahu.. itu kena ikut perbicaraan lain.. yg perbicaraan yg terbaru ni lah.. yg katanya yg terakhir ni..

    lagi satu, hangpa kata abang md canang dia wali besar masa zaman krisis pak ak.. yapi YANG MENARIKNYA.. kenapa hang ikut dia waktu tu? pi lah ikut pak ak! aduyai.. lawak jugak hangpa ni..

    baig aku blog ni sia sia.. hakikatnya.. ia hanya berguna kepada ahli yg tidak aktif sahaja.. ahli yg aktif akan mendapat informasi yg lebih jelas dri penyelia.. dan setakt ini penyelia dapat menjawab dengan baik apa permasalahan isu ni dengan anak murid dengan baik.

    pemyelia hangpa? tak tahulah.. aku kesiankan ahli yg ijazah oleh abang md sebenarnya.. mereka berat hati.. tapi nak jaga hubungan baik dengan penyelia masing masing.. terpaksa ikutkan sahaja.. takpalah.. sokong diam diam pun okay juga.. :) tak baik pun nak gaduh dengan penyelia.. ;)

    okaylah..itu sahaja..

    layari blog abang amin zainul untuk gambaran yg lebih baik!

    ahli biasa.

    ReplyDelete
  61. sapa2 boleh senaraikan ideologi mat qodi.
    ok aku bagi satu dua tiga ideologi lebih kurang gini lah maksud dia..

    ‎"Ambillah
    kesusahan Guru kamu itu dengan cara PENGORBANAN kamu sebagai
    murid....hatta sehingga tahap air mata Guru yg jatuh ke pipinya sekali
    pun,ambillah kesusahan Guru kamu itu dengan mengelap air
    matanya...ambillah kesusahan Gurumu..ambillah..selagi Tuhan memberikan
    ...peluang,jangan disia-siakan..kerana apabila tiba saat Guru sudah tiada,tidak akan dapat kamu merasa berkhidmat lagi kepada Guru yg kamu kasihi......" (tulisan dari firdaus bin hanafi)

    harap tuan2 dapat mencari maksud tersirat dari tulisan di atas.. ideologi yg bajaya niee.. utk kepentingan diri sendiri..

    ReplyDelete
  62. tulis panjang2 pun x de gunanya...x sah layan blog gugat merapu nih...hahah

    ReplyDelete
  63. Bengong! Drp ambik kesusahan guru, lebik ambik kesusahan ibu bapa.

    ReplyDelete
  64. ideologi yg merosakkan.. selalu dajjal je guna pendekatan mcm ni... nmpak jer baik tp bahaya kerna ia merosakkan

    ReplyDelete
  65. lebih 1000 kali mulia mulut busuk seperti tandas daripada TERKORBANNYA dalam TANDAS..selamat hari tandas sedunia buat keluarga buang pada 19/11 yang lepass...

    ReplyDelete
  66. Pahaman korang ni mmg mengarut ler. Terukk sgt. Tak pe MRH akan tanggung sume dose korang ni.

    ReplyDelete
  67. Allah ler yg Al Haq. Care yg haq. Tegak yg haq.

    ReplyDelete
  68. Bengong! Drp ambik kesusahan guru, lebik ambik kesusahan ibu bapa.

    [Mu ni x tahu gapa satu tapi nak komen jgak teh, guru, ibu dan bapa ada peranan msg2...mu kena kenal dlu lagu mana guru sbnr guru....kenal guru x dgn ikut ore oyat guru tu gi tu, gini.. kena kenal sdiri.. ni berguru sgt tapi perangai guru pun x tahu, pesen mana guru, dok harap atas jasa ore oyat bengong pah sudah la belaka puak mu.....pade nga gitulah....kena ko penyelia perut jahat dok oyat hal diri sdiri gak pakai kenal dia jah tak kena guru........]

    Kain putih pun kata penyelia beli.. pah tu gapa mu boleh dari guru mu.... buah silat dari jurulatih...gapa hak guru...ijazah sajooo... mmg bengong laa.....pade buang guru pun x tahu gapo satu puak mu ni... bila nak sedar...kaba etek... Kuat2 dok fitnah ore, sggh teh gapa gak mu bulehnya, nak tegak kebenaran konon, kebenaran gapa, hak gapa yolo ko kebenaran hok dok ptahan... kalu kebenaran sanggup ke ptahan sggh2 hatta dgn nyawa sekali pun... kalu x, sggh apa nyoh....doh x kenan dgn guru, cari guru lain hok mu rasa kenan, hok mu rasa sesuai blh terima, x buang guru pahtu buat undian pilih guru baru....(molek buat pertandingan terbuka dgn beberapa katogeri, hok menang lantik jadi guru, baru hok baru pun ada pluang hee..hee..hee)
    Kecek byk pun x guna puak mu ni, hok pehe2 hok x saja...ADA MATA TGK, ADA TELINGA DENGAR, ADA AKAL FIKIRRRR....

    ReplyDelete
  69. yang batil adalah mat radi yg telah bakal ke neraka...

    ReplyDelete
  70. Anonymous said...
    Bengong! Drp ambik kesusahan guru, lebik ambik kesusahan ibu bapa.

    [Mu ni x tahu gapa satu tapi nak komen jgak teh, guru, ibu dan bapa ada peranan msg2...mu kena kenal dlu lagu mana guru sbnr guru....kenal guru x dgn ikut ore oyat guru tu gi tu, gini.. kena kenal sdiri.. ni berguru sgt tapi perangai guru pun x tahu, pesen mana guru, dok harap atas jasa ore oyat bengong pah sudah la belaka puak mu.....pade nga gitulah....kena ko penyelia perut jahat dok oyat hal diri sdiri gak pakai kenal dia jah tak kena guru........]

    Kain putih pun kata penyelia beli.. pah tu gapa mu boleh dari guru mu.... buah silat dari jurulatih...gapa hak guru...ijazah sajooo... mmg bengong laa.....pade buang guru pun x tahu gapo satu puak mu ni... bila nak sedar...kaba etek... Kuat2 dok fitnah ore, sggh teh gapa gak mu bulehnya, nak tegak kebenaran konon, kebenaran gapa, hak gapa yolo ko kebenaran hok dok ptahan... kalu kebenaran sanggup ke ptahan sggh2 hatta dgn nyawa sekali pun... kalu x, sggh apa nyoh....doh x kenan dgn guru, cari guru lain hok mu rasa kenan, hok mu rasa sesuai blh terima, x buang guru pahtu buat undian pilih guru baru....(molek buat pertandingan terbuka dgn beberapa katogeri, hok menang lantik jadi guru, baru hok baru pun ada pluang hee..hee..hee)
    Kecek byk pun x guna puak mu ni, hok pehe2 hok x saja...ADA MATA TGK, ADA TELINGA DENGAR, ADA AKAL FIKIRRRR....

    { Mu tu bengong dok pehe lansung! Sebelum ambik kesusahan guru tu, pi tengok balik, awok tu dah cukup ke balas jasa mak bapak? Memang la guru pun ada peranan, tapi kalau guru dah ada kes cabul ngan pecah amanah, nak ambik kesusahan guru gak ker? APA FITNAH? Mung tu bengong bena la. Hok do pi masuk umah oghe tu bakponyo? Mu nak sangat ambik kesusahan guru? Pi la ngaku mumg yang masuk cabul anak dara oghe tuh! Mung Bengong la wei!!!!}

    ReplyDelete
  71. salam tuan,

    tuan tulis,

    [Allah ler yg Al Haq. Care yg haq. Tegak yg haq.]

    saya tau tu tuan, Allah Al Haq. tapi tuan masih belum menjawap soalan saya, terangkan cara haq tuan seperti yang tuan dakwa.

    dan merujuk kepada persoalan terbaru saya sebelum ini, saya ulang, "terangkan cara haq tuan seperti yang tuan dakwa berdasarkan al quran dan hadis".

    saya nantikan penerangan tuan.

    dan tidak perlu lagi menjawap dengan mengulang-ulang ungkapan Allah Al Haq. saya tau tu.

    lain la kalau tuan nak berzikir dengan menulis Al Haq banyak2 kali di ruangan blog ni. kalau begitu, alhamdulillah.

    ReplyDelete
  72. Rase de salah paham ni. Care tu bukan cara t cari.

    Jd cari yg haq & tegakkan yg haq.

    ReplyDelete
  73. Salam dari AAA

    sebenarnya malas nak layan, sebab blog abang amin dah ada.. tapi layankan ajerlah..

    [layan jgak en?]

    nak kata menceroboh tu..berbau tidak adil.. bukannya menceroboh, budak tu kenal lagi abang md.. kalau, kenal, siap jemput masuk, bukanlah nama menceroboh... :)

    [Ni jawapan untuk mahkamah dunia boleh la,
    Tapi sebagai orang yang lebih tua dan lebih mengetahui,bukan ke patut abg md menolak pelawaan budak tu dari masok,kerana dia tahu ibu bapanya tidak ada di rumah. Kenapa dia tak tolak pelawaan tu? Kalau di mahkamah Allah S.W.T, perkiraan Allah S.W.T itu maha halus, walaupun rapat dari segi perhubungan,tetapi bukan muhrim,tetap ada pantang larangnya. Nabi Muhammad S.A.W dlu pon telah diperintah untuk mengahwini anak angkatnya. Walaupun keberatan,baginda tetap mengikut perintah Allah.] :)

    sebenarnya hangpa dah tolak guru abang md.. habislah! pergila bergurukan joe marwi.. takda siapa menghalang.. pergilah.. pergi..

    [Persatuan pecat abg md la... sebab dia da cabul... buat ape nak bergurukan orang yang mencabul... lebih baik berguru dengan abg Joe Marwi sbab dia x cabul]

    kita masing masing lihat ya..

    pusaka atau tidak pusaka.. tak penting.. rebranding ajer.. kami kalah persatuan ka, menang ka..tak penting..

    [skang kate x penting,tapi sebok dok guna nama persatuan kami apsal? Dulu kata lain skang cakap lain pasal persatuan ni]

    lagi satu, hangpa selalu kata kalah mahkamah kira hangpa terbukti benar.. actually, benda ni tak memerlukan pemikiran yang mendalam pun.. mahkamah tak peduli pun abang md salah ker tidak.. dia tengok persatuan dah jalankan siasatan dalaman..dia ikut sahajalah.. siasatan dalaman itu adik tak adil, mana dia tahu.. itu kena ikut perbicaraan lain.. yg perbicaraan yg terbaru ni lah.. yg katanya yg terakhir ni..

    [ko nak pertikaikan mahkamah ke? gi la jumpe hakim tu... Hakim pon ade akal boleh bezakan yang mane baik yang mane buruk.Apsal pulak siasatan tu tak adil?Story skit...

    lagi satu, hangpa kata abang md canang dia wali besar masa zaman krisis pak ak.. yapi YANG MENARIKNYA.. kenapa hang ikut dia waktu tu? pi lah ikut pak ak! aduyai.. lawak jugak hangpa ni..

    [Sebab persatuan x pecat dia lagi. Maybe tu kes kecik leh dimaafkan,tapi kes cabul ni besar... susah nak dimaafkan. Ko pon boleh tahan lawak jgak bile tulis komen2 ko ni.]

    baig aku blog ni sia sia.. hakikatnya.. ia hanya berguna kepada ahli yg tidak aktif sahaja.. ahli yg aktif akan mendapat informasi yg lebih jelas dri penyelia.. dan setakt ini penyelia dapat menjawab dengan baik apa permasalahan isu ni dengan anak murid dengan baik.

    [Blog ni sia-sia ke? Dia member maklumat yang tepat dan BENAR dan BERBUKTI!!!! Blog abg amin zainul apa ada?]

    pemyelia hangpa? tak tahulah.. aku kesiankan ahli yg ijazah oleh abang md sebenarnya.. mereka berat hati.. tapi nak jaga hubungan baik dengan penyelia masing masing.. terpaksa ikutkan sahaja.. takpalah.. sokong diam diam pun okay juga.. :) tak baik pun nak gaduh dengan penyelia.. ;)

    [Penyelia kau semua bagus2 kan? tanya penyelia kau macam mana pulak boleh timbul konspirasi nak jatuhkan abg md kalau dia sendiri yang masuk rumah tu tanpa paksaan? Bagus sangat la sampai boleh buat keputusan untuk masih lagi berguru dengan abg md. Kalau anak/adek/kakak/ popuan ko kene cabul baru ko tau langit tinggi rendah.]

    okaylah..itu sahaja..

    layari blog abang amin zainul untuk gambaran yg lebih baik!

    ahli biasa.

    [blog amin zainul?boleh pakai ka???]

    Salam dari ~AAA~

    ReplyDelete
  74. benaq... benaq....

    ko ni.. benaq ke... BENAK??!!

    hahahahahahahaha

    ReplyDelete
  75. [Mu tu bengong dok pehe lansung! Sebelum ambik kesusahan guru tu, pi tengok balik, awok tu dah cukup ke balas jasa mak bapak?]

    Jawapan :
    Dok eh kena balas jasa mak bapak cukup2 dlu ko baru bleh ambk kesusahan guru..mu ingat jasa mak bapakmu tu ada sukatan ko jadi cukup ko x...
    klu nak kira gak pah mampuhmu x leh balas jasa mak bapakmu, ko mu dok kira jasamu ko mak bapakmu.... koho benggong mu ni....


    [Memang la guru pun ada peranan, tapi kalau guru dah ada kes cabul ngan pecah amanah, nak ambik kesusahan guru gak ker? APA FITNAH? Mung tu bengong bena la.]

    Jawapan :
    Kes gaponyo, fitnah puak mu la tuh...kan puak mu ni PANDAI dlm fitnah memfitnah ni....siasat x lagi, jatuh hukum dah...FITNAH LA TU...



    [Hok do pi masuk umah oghe tu bakponyo? Mu nak sangat ambik kesusahan guru? Pi la ngaku mumg yang masuk cabul anak dara oghe tuh! Mung Bengong la wei!!!!]

    Jawapan :
    Aku rasa klu kecek buih doh mulut doh dok royak hok tula ko puak mu ni...benok sugguh....ore ko gapa.. ya benok tu moo tuh...
    Masuk rumah ore mana, ore kenal ko dok... klu ore x kenal baru bleh kata masuk rumah ore ni kenal kena kata bertamu laa... singgah....tambh pulak rasa mcm ada hak x kena masa tu.... gak bdak tu kan ada perangai doh...
    Nak suruh aku gi ngaku cabul budak tu bakpo plak, mu dok fitnah ore pahtu nak suruh aku gi ngaku ... sah doh mu nii....benggong tahap mereng ...
    Blaja lagi la gapo hok sbnr maksud ambk kesusahan guru....pehe biar molek...


    Awi KB

    ReplyDelete
  76. salam tuan,

    tuan tulis,

    [Rase de salah paham ni. Care tu bukan cara t cari.]

    minta maaf tuan saya salah faham. baiklah.

    memandangkan pemandangan pon sudah semakin jelas, dan tuan pun sudah confirmkan yang tuan maksudkan ialah mencari kebenaran.

    makanya soalan saya pun berubah ikut pemandangan yang lebih jelas dari tuan.

    jadi saya terus bertanya,

    dalam mencari kebenaran, yakni seperti yang tuan jelaskan tu, cara tuan menulis sebagai yang sudah tertulis, menyebar seperti yang sudah tersebar dan sebagai-bagainya, adakah cara yang tuan guna pakai ini cara yang haq (termasuk keseluruhan isi kandung dari permulaan blog)?.

    jelaskan berdasarkan al quran, hadis, tertib, dan ajaran Nabi Muhammad s.a.w. seperti yang sudah tuan baca, fahami, hayati dan amalkan.

    ini juga saya teringin nak tahu.

    semoga tuan dilapangkan dada dan diberi hidayah untuk berkongsi ilmu tuan.

    silakan tuan. silakan.

    ReplyDelete
  77. Gugat,

    Kenapa aku tengok waktu blog ko ni tak ikut waktu standard Malaysia? Tukarlah,sebelum puak2 PK kata kau menipu.Kita kena halus benda2 ni.

    Man UKM

    ReplyDelete
  78. Ambillah kesusahan Guru kamu itu dengan cara PENGORBANAN kamu sebagai murid....hatta sehingga tahap air mata Guru yg jatuh ke pipinya sekali pun,ambillah kesusahan Guru kamu itu dengan mengelap air matanya...ambillah kesusahan Gurumu..ambillah..selagi Tuhan memberikan...peluang,jangan disia siakan..kerana apabila tiba saat Guru sudah tiada,tidak akan dapat kamu merasa berkhidmat lagi kepada Guru yg kamu kasihi......" (tulisan dari firdaus bin md radhi al kadi nikah)

    SIAPAKAH GURU KITA YANG PERTAMA??
    ORANG ITU TIDAK LAIN DAN TIDAK BUKAN IAITU IBU KITA. (ada yg panggil mak, mummy,amma, mama, ummi dan mcm2 lagi ikut kepada bangsa)

    KENAPA SEORANG INSAN YG BERGELAR IBU ADALAH GURU.
    KERANA SEMASA DI DALAM KANDUNGANNYA LAGI, KITA DIBELAI, DIKASIHI, DAN DIJAGA DENGAN MENATANG MINYAK YANG PENUH.

    KITA DI DALAM KANDUNGAN IBU ADALAH IBARAT NYAWA DAN HARAPAN KEPADANYA.
    PENGORBANAN SEORANG IBU TIDAK BOLEH DI BALAS WALAUPUN DENGAN JUTAAN WANG RINGGIT. BIAR PUN BERATNYA KESUSAHAN YANG DI TANGGUNG SEMASA MENGANDUNGKAN KITA, SEKELUMIT PUN TIDAK DIHIRAUKAN OLEH SI IBU.

    SEMASA KITA DI KANDUNGAN SI IBU. KADANG2 KITA MENGGELIATKAN DENGAN MENENDANG2 PERUT SI IBU. HINGGA RASA SAKIT TAK TERTAHAN, SI IBU BERPESAN KEPADA PERMATA HATINYA.. "SAYANG, CUKUPLAH BERMAIN2 TU, KESIAN MUMMY NI".. TP SI IBU GEMBIRA KERANA PERMATA HATINYA BERKEADAAN SIHAT.

    DI KALA KESEORANGAN, SI IBU MENGAJAR ANAKNYA DENGAN KATA2 AZIMAT DAN SELALU BERPESAN2 DGN PESANAN YG BERGUNA KEPADA SI BAYI. (amalan komunikasi. TINDAKBALAS DARI SI BAYI SUNGGUH MENAKJUBKAN, DENGAN MAKNA DIA FAHAM. BUKANKAN DI SINI , GURU PERTAMA KITA ADALAH IBU KITA SENDIRI.

    PABILA DILAHIRKAN KE DUNIA.. KITA MELALUI 'PINTU' SI IBU..
    TIDAK DAPAT DINAFIKAN DARI SAAT IBU HINGGA MENJADI DEWASA IBULAH GURU YANG BANYAK MENDIDIK, MEMBERI KASIH SAYANG DAN MEMBERI PERHATIAN.

    ULASAN DARI KATA2 FIRDAUS BIN MAT RADI.
    KITA HENDAKLAH AMBIL APA KESUSAHAN GURU YG PERTAMA (IAITU IBU), HENDAKLAH KITA BERKHIDMAT KEPADA GURU YG PERTAMA (IAITU IBU) SELAGI HAYATNYA MASIH ADA. JIKA IA SUDAH TIADA SUATU PENYESALAN YG TIADA GUNANYA BAGI MEREKA YG TERLEPAS PANDANG.
    KISAH SAHABAT NABI S.A.W YG BERTANYA BAGINDA, “WAHAI RASULLULAH, SIAPAKAH YG SAYA BERBAKTI??? JAWAB BAGINDA S.A.W “ IBUMU, .
    SELEPAS ITU ??(TANYA SAHABAT BAGINDA S.A.W) JAWAB BAGINDA S.A.W “ IBUMU, .
    SAHABAT BAGINDA S.A.W TANYA LAGI.. “SELEPAS ITU?? JAWAB BAGINDA S.A.W “ IBUMU, .
    3 KALI JAWAPAN YANG SAMA YG DI JAWAB BAGINDA.. LALU SAHABAT BAGINDA S.A.W BERTANYA LAGI.. SELEPAS ITU??? JAWAB BAGINDA S.A.W JAWAPAN YG PENGHABISAN, “BAPAMU..’
    DI SINI NABI S.A.W MENEKANKAN SUPAYA YG PATUT KITA BERBAKTI IAITU YG DIBERATKAN KETAATAN ADALAH KEPADA IBU (3 KALI PENEKANANNYA BERBANDING BAPA) DAN SETERUSNYA KEPADA SI BAPA
    BAGINDA S.A.W PERNAH BERSABDA… “KEREDHAAN ALLAH BERGANTUNG KEPADA KEREDHAAN IBU DAN BAPA….”
    KESIMPULANNYA APA YG BRLAKU SEKARANG SPT KATA2 FIRDAUS MAT RADI ADALAH SUATU YG CUBA UNTUK BERMAIN SENTIMEN.. PENDEK KATA PERMAINAN POLITIK DALAM SILAT CEKAK SUDAH LAMA BERLAKU.
    SAYA MENGAMBIL T/JAWAB INI UNTUK MEMBETULKAN KEFAHAMAN SONGSANG YG TERAPKAN DITERAPKAN OLEH AHLI2. KITA DIKURNIAKAN AKAL.. MANA MUNGKIN SEORANG GURU MELAKUKAN PERKARA TAK SENONOH??
    BAGI SAYA APA YG BERLAKU PADA MAT RADI AL-TODI ADALAH MASALAH PERIBADINYA DENGAN MANGSA.. YG KINI MEMBABITKAN RAMAI ORANG.. SEBENARNYA SEMUA INI TIADA BERKAITAN DENGAN SESIAPA PUN..

    -MAW1

    ReplyDelete
  79. Aku dah sebut dah. Sebelum aku bukak blog ni, aku dah cari maklumat dpd kedua2 belah pihak. Aku ade ler pandangan aku.

    Jd aku buka blog ini tuk share maklumat2 yg aku dpt.

    Pastu dlm blog ni aku xsekat sape2 nak beri pandangan. Jd masing2 kene tanggung jwb ler bile post dlm blog ni. Dah aku bg kebebasan tuk tulih.

    Bile ade pendpt yg pro & kontra, tentu ler riuh rendah di blog ni. Aku sendiri de uat salah. Ko gak de perasaan marah tp aku rileks jer. Aku pun dah mintak maap kpd sume. Tu pun klu die org nak maapkan aku. Aku xleh uat pe pun.

    Jd masing2 post ler ngan cara berhemah. Yg aku xlepaskan de ler perkataan2 lucah jer.

    Jd same2 ler kite bincang.

    Aku xkisah sape2 nak hentam aku. Aku hormat pandangan mereka tu tp dlm mase yg same hormati ler pendp aku gak. Tu jer.

    Klu mane2 pihak xsuke dtg, sila ler pegi ke mana2 tempat yg korang suke di alam maya ni.

    Telah byk bukti2 yg aku berikan tp bg PK & para penyokongnye, itu bukan bukti. Jd pd aku no problem. Dah berpisah pun kite ni.

    Para pengunjung blog perlu nilai ler penulisan2 ni.

    Klu rase ia xbaguih atau xbergune, tak perlu layari blog aku ni.

    Fokus ler pd isu bukan kpd sape yg tulih.

    Bincang isu2. Tu jer... pastu masing2 bawe diri ler.

    Jd pe masalah?

    ReplyDelete
  80. soalan dr saya utk pihak belah mad tu :-

    1)kenapa wat prsatuan baru???

    lagi satu aq tgk sume cawangn2 negeri/ipt dan sekolah yg sokong en.mad masih lagi gunekn nama PSSCUHM, x malu ke...bkan ke korang dh ade prsatuan sendiri, nape x gunekan secara meluas kata nak new branding blik...ni tidak masih gunekn nama PSSCUHM, asal nama PSSCUPHM xde org tahu ke....n bile masa plaklah SC ni jadi pusaka...lagi x paham aq...stahu aq SC ni bukanlah silat pusaka yg diturunkn dr generasi ke generasi di dlm family...

    cuba lihat salahsila prguruan...

    cerita pasal hak plak...aq dpt tahu korang(blah mad)kata yg silat ni hak dia...semasa ustaz dulo pun xde plak dia kata silat ni hak dia

    lagi satu sape kat sini penah pegi satu majlis cara2 belajar solat yg betul yg di ajar oleh mad...kena bayar RM50 tu...semasa ustaz dulo pun xde-nyer nak minta duit sekiranya ia melibatkn islam...

    ade satu aktikel dlm suratkhabar mengatakn mad "merendah diri"tapi sejak akhir2 ni makin hidung tinggi adelah...mane sifat merendah dirinyer tu...kalo nak bukti dtg akademi...lihatlah keratan surat khabar yg sudah di framekn...rasanyer budak dolu yg stay kat rumah prsatuan lama tahulah kan??kan??

    ReplyDelete
  81. Salam En. MAW1,
    Pade x dok jadi ada doh sikit, tu En. MAW1 bleh tahu mana klu bukan GURU hok dok royat...ko ibu En. MAW1 hok dok cerita belaka...A sapa Z... x payoh cari GURU......
    Aku x sei kecek byk, sbb soalan & jawapan ada di BLOG AMIN ZAINUL... hok tula..
    Sila ke blog berkenaan.....
    En. MAW1...ilmu krg lagi tu kena cari GURU utk blajar lagi...WAJIB...klu x... sesat....


    Awi KB

    ReplyDelete
  82. Maaf. Tapi hakikatnya anda semua buta.
    Mungkin kerana tidak diberi/tunjuk bukti
    yang PP pegang seperti penyokong2 PP yang ada sekarang ni. Blog Amin Zainul ada jawapan yang benar ke? takda pon aku tgk semua bercanggah je dengan bukti yang aku ada.

    ReplyDelete
  83. kepada Awi KB,

    Mat Radi tu buke guru..
    dia adalah penipu...

    MAW1

    ReplyDelete
  84. salam tuan,

    saya rujuk komen terbaru tuan.

    masalahnya tuan, maklumat yang tuan kongsi dengan pembaca (merujuk kepada keseluruhan isi blog) melibatkan tuduhan yang berat.

    jadi, sekiranya tuan baca dan faham al quran dan hadis (seperti yang tuan dakwa, tuan mencari kebenaran berdasarkan al quran dan hadis), bukan begini caranya untuk mencari kebenaran seperti yang di ajar oleh Nabi Muhammad s.a.w. saya pon kurang tahu, saya bertanya.

    jadi atas dasar ingin terus belajar, saya minta tuan terangkan berdasarkan apa yang tuan faham melalui al quran dan hadis, adakah cara tuan mencari kebenaran di sini cara yang haq?.

    tuan tak boleh tulis semahunya, kemudian claim apa yang tuan tulis disini adalah cara yang haq untuk mencari kebenaran, tanpa beri justification tentang cara yang sebenar2 benar berdasarkan al quran dan hadis (seperti yang tuan dakwa tuan guna), dan kemudian lepas tangan. tuan kena bertanggungjawap atas segala penulisan tuan.

    perkara ini sangat berat di sisi Allah, merujuk kepada ajaran Nabi Muhammad s.a.w.

    bagaimana kalau yang bukan Islam membaca blog tuan ni?. saya pasti lebih banyak soalan akan berlegar2 dalam pemikiran mereka. jadinya kemungkinan mereka akan tanya, beginikah cara Islam mencari kebenaran?.

    apa jawapan tuan?. berdasarkan al quran dan hadis?. dan perlu di ambil kira dalam jawapan tuan, tuan sudah menjaja nama Allah Al Haq. itu sebabnya saya kata penerangan tuan kena mantap.

    jadi silakan tuan. sila rujuk kawan2 tuan kalau tuan kurang pasti untuk menjawap soalan saya. silakan.

    ReplyDelete
  85. Jangan kamu takut
    jangan kamu segan
    Allah bersama orang beriman..
    HIDUP GURU CABUL..bertambah Munaafik

    ReplyDelete
  86. salam daus mrh(cewah.. mcm best fren plak),
    aku ingat nak wat share partner ngan ko lah..

    Ko supply lemak2 ko kat aku, nnt aku cari kan customer.. untung kite 50:50 amacam??

    kamon brother, we can make money..
    kalo agree u can contact me (azli)..
    no phone aku ko ade kan??

    ReplyDelete
  87. style la bro azli...

    hahahah

    ReplyDelete
  88. Guru sebenar guru :

    'Dia tidak meminta, dia memberi'

    Korang-korang pikir lah bebaik ok. Dengan ayat dia atas ini. Sudah cukup untuk menunjukkan yang mana betul dan salah. Dalam segala sudut.

    Dan satu lagi tolonglah kaji sifat arwah ustaz dan juga mad radzi kalau nak cari yang kebenaran. Cari lah info dari orang-orang yang betul.

    Insyallah anda menemui kebenaran.


    Jangan sempitkan minda! Hidup Persatuan Silat Cekak Ustaz Hanafi Malaysia.

    ReplyDelete
  89. Salam En. MAW1,
    Biarlah En. MAW1 kata YM Tuan Sheikh bukan GURU En. MAW1 tapi dia adalah GURU aku, aku bleh terima itu....tapi klu kata penipu, En. MAW1 kena bertanggungjawab atas tuduhan tersebut. En. MAW1 ni sapa nak oyak tuduhan gitu.... En. MAW1 kenal ko YM Tuan Sheikh.... kenal mana?..
    Gapo hok En. MAW1 kena tipu nyo...ada bukti ko.. bo nak kata semo bleh, dengar ore oyat x jadi..nyo tipu demo laa....

    Awi KB

    ReplyDelete
  90. tuan gugat, tunaikanlah janji. tutp lah blog ini. dah selesai bukan kes2 nya?

    ReplyDelete
  91. ok boleh x dak masalah..!
    setuju..
    aku pun bercadang nak supply rusuk kat kedai2 sup..
    jadi cantik sangatlah kebetulan ada yang membuka peluang..

    no telefon aku
    012-9064271

    telefon saja!

    no tepon hang aku x dak..
    lagipun hang sapa aku nak simpan no tepon hang pulak..
    banyak besar hang..

    bila dah jual,jangan main2 ye!
    kerana aku dah BELI !


    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  92. Aku rase dah cukup penjelasan yg aku berikan ttg naper wujudnye blog ni.

    Aku dah terangkan naper aku pilih cara ni, yakni gunekan blog.

    Spt blog2 laen di alam maya ni masing2 bertanggungjwb atas pe yg ditulih.

    Namenye pun laman sosial di siber.

    ReplyDelete
  93. Insyaallah sedikit mase lg blog ni akan ditutup.

    ReplyDelete
  94. salam tuan,

    tuan, belom lagi terjawap soalan saya tuan dah nak lari tutup blog.

    tuan, perjalanan mencari kebenaran ni bukannya perkara yang boleh di ambil ringan dan dibuat separuh jalan (ditujukan juga untuk diri saya sebagai peringatan).

    pada padangan peribadi saya, tuan sudah pasti dengan jalan yang tuan pilih, TETAPI, tuan tidak pasti akan kebenaran jalan yang tuan pilih.

    tuan, seperti yang sudah tuan nyatakan, segala amalan akan disoal bila sampai waktunya nanti.

    muhasabahlah, bagaimana tuan akan menjawap untuk segala amalan tuan, sedangkan soalan dari makhluk pon sukar untuk tuan jawap (saya rujuk kepada kesukaran untuk tuan menjawap soalan saya).

    dan soalan saya itu berdasarkan kepada apa yang tuan dakwa tuan faham dan tuan guna dalam mencari kebenaran.

    bagaimana mungkin penulis yang mendakwa di jalan yang benar (jalan al quran dan hadis), tetapi tidak dapat menerangkan tentang cara mendapatkan kebenaran itu sendiri (berdasarkan al quran dan hadis)?.

    ReplyDelete
  95. kepada awi KB, bakpo aku oyak mak radi al-kodi tuh penipu...
    dio oyak dio tu ngaji nga ustaz hanafi, kalu dio belaja nga ustaz hanafi maknonyo takdok la ustaz hanafi oyak ko anok2 murid dio.. "hangpa ni.. sapa nak jaga hangpa nie, sebab hangpa nie ramai.. pasai, saya anak sendiri pun tak boleh nak jaga.

    pah tuh nih cerito ustaz hanafi jupo saloh sore ore lamo (aku toksey oyak sapo,mung carilah sendiri dlm persatuan lo nih).. berkatolah ustaz hanafi nih bele2 dok teriok.." saya nie anak murid satu malaysia boleh saya didik, tapi anak sendiri sorang pun saya tak boleh nak didik"

    padahal mat radi ngaji quran pun tak khatam..

    mung nok tahu lagih ko gapo mat radi kencing ko mung.. dio ngaku dio tuh wali.. wali gapo?? wali nikoh?? wali sete ado lah.. maso dio mengaku dio wali besar tuh mung takdok lagih dale persatuan.. sekitar tahun 92-93... mung gi tanyo mat radi tuh, kalu dio tok ngaku maknonyo dio adalah pembohong..

    meme la mat radi tu kalu kecek baiik nampak... tp baik ado makno.. pendek kato mat radi so pun tok sama ngan ustaz hanafi... berbeza jauh..

    dulu ustaz hanafi.. dio gi umah sahabat dio.. tp sahabat dio takdok kat umoh.. hak ado.. ore rumoh sahabat dio jah.. tp ustaz tok masuk.. ustaz dok luar jah..

    tp mat radi lain pulok.. masuk rumoh ado anok dara dan takdok mok pok dio (maknonya menceroboh).. mano boleh menceroboh.. menceroboh ni sifat binatang.. mung reti dok awi,KB.. bab cabul aku tok campur sebab aku tok napok nga mato aku.. menceroboh tu kiro saloh doh.. mung reti dok Awi KB???

    Kito banding pulok antara ustaz hanafi dengan mat radi pasal fitnoh wanita.. dulu ustaz hanafi keno fitnah berzina 41 kali.. tp ustaz hanafi nga stedi jah dia boleh jawab bila ditanya INVESTIGATE OFFICER(IO).. pas tu IO tu terus gugur kes..

    tp mat radi.. nga budok bowoh umo pun kaloh.. bilo kena siasak ko AJK.. semua jawape setaraf budok2 tadika.. metar kato gitu, metar kato ginih. pahtuh oyak goreng pise lah, air oren lah, ado budok2 lah, tu belum IO tanyo tuh..

    awi kb.. mung bandinglah ustaz hanafi dgn mat radi... mace langit nga bumi beza dio.. hebat ustaz hanafi lagih..

    mung kalu gi rumoh pok sedara mung.. tp dio takdok.. hak ado anok daro dio hak kopek tengoh nok naik jah.. adokoh mung masuk dale rumoh tuh awi KB??? (mung keno jawab nih awi KB)

    tp takpo la bendo dah jadi kito mabik pelajare.. w/pun begitu mat radi tu manusia biaso mace kito.. patutnyo dio keno tanggung apo dio buak.. takkan aku nok tanggung..

    kito ambik peristiwa nih dan buak panduwe utk anok cucu kito ake date.. kpd awi kb, aku tok ikut mat radi.. i'm sorry..

    -MAW1 (PERGH, BUKE MAIN PAYOH NOK TRANSLATE KOT BAHASA KELANTAN NIH.. NASIB BAIK ADO 2 ORG KELANTANESE KAT SINI, TAKPO GU.. KAWE BELANJA MAKE..JOm!!!)

    ReplyDelete
  96. kalau pantun berbalas pantun...
    kalau racing... jawabnya berlumba..
    kalau nk buktikan kejantanan (silat) TRYlah ada bran???
    Hang berani ka Azli???
    Kalau betul2 JANTAN TRYlah...
    Kalau stakat nk acah2 xpayahlah itu semua sifat BACUL mcm mentor hang BUANG & Co...

    alik2 alasan guna akal xnk bergaduh..padahal bacul..
    kalau nk guna akal lawan Kuiz la bongok...

    ReplyDelete
  97. gantok....zZzZzZzZz....ZzZzZzZzZzZ.....

    ReplyDelete
  98. MAW1,

    Bila arwah ustaz cakap tak boleh nak didik anak tu? Hang ada situ?

    Mana hang tau Abg Mad ngaji tak khatam? Apa dia khatam dia nak bgtau hang ka?

    Bila pula Abg Mad menceroboh? Dah sah2 Shima Budak 16 Tahun Tak Pandai Menipu yang jemput dia masuk.Statement Abg Mad konsisten dr dulu sampai skrg.Mana aku pi dengaq statement Abg Mad sama je,tak pernah berubah.

    Abg Mad ngaku wali? Lawak la hang ni.

    IO gugur kes Ustaz? Macam tu ke cara prosiding mahkamah? Hang pun patut kena datang Mahkamah Ampang aritu,dengar apa IO beri keterangan pada Hakim, baru buat kesimpulan.

    Bandingkan Abg Mad dgn Ustaz? baik bandingkan Joe Marwi dgn Ustaz.Ke Amrudin? Ke Md Nasir? Aku pun tak tau sapa leader Cekak Hanafi Masman sekarang ni.Guru Utama lain,Presiden lain,siap ada CEO plak?Haru-haru..Yg pasti 3-3 ni langsung tak boleh pakai.

    Tanya Master Joe / Ayah Joe hang tu,dia ngaji pernah khatam tak? Yang aku tau dia tak khatam nak melipat dulu,tapi dah telanjang laaa.haha.

    Puak-puak hang ni aku tengok dah ketepikan isu cabul sebaliknya mempersoalkan kenapa Abg Mad masuk rumah Asnawi waktu tu, tapi sibuk gelar Al-cabuli la bagai.Pastu siap takut2kan kitorng pulak akan jadi mangsa cabul.Awat la hangpa ni.

    Ape2 pun,tunggulah 9 Disember ni samaada Abg Mad perlu membela diri atau dibebaskan dari tuduhan. Datang jgn tak datang kalau nak CARI KEBENARAN.

    (MAW1 Pun Bukan Marwi Pun Bukan Mawi World Pun Bukan)

    ReplyDelete
  99. En. MAW1,
    I'm sorry gak krn nyusah ko mu kena translate kok klate...

    Masa mu kata YM Sheikh ngaku wali besar tu aku x dok dale psatuan lagi jadi aku xleh nok komen gapo...cuma nak tanya, lepah mu kata dia oyat gitu, gapa hok dia buat salah... kata2 saja... ko dia gura masa tu....pastu hok mu jadi marah ko dia tu bakpo....ada x kena gapo dia nga mu...

    Aku klu gi umah pok sedara,pastu dia x dok umah aku tgk keadaan......YM Sheikh ada sbb
    utk duk kejap wpun ibubapa bdk tu x dok umah....
    dia x tipu..klu tipu bleh oyak tak gi pun umah tu....menceroboh bila tuan dia x tahu atau x bue masuk.... ini siap buka pintu pelawa masuk... bukan menceroboh tu....aku reti doh mu tu reti ko x...ore ajak masuk xdok pun terlintas hok mugo x molek...

    Mmg ore ni x sama blaka, Ustaz nga Pak Haji Zain x sama, yg penting arah tuju yg dia nak bwk ..... ada dia ajar murid2 dia wak mugo salah, langgar suruhan Allah dan rasulNya... x dok kan... semo hok molek2 saja..... nasihat2 yg baik dan boleh digunapakai.... kalu nok oyat sa2 pengalaman aku dan saing2 pjg cerita jadi...

    Mmg semo hak berlaku akan jadi pelajaran pada kita, tapi hok aku pelek, bakpo set2 mu ni marah sangat ko YM Sheikh Md Radhi sangat2 ni...
    siap gela hodoh2, kata hodoh2 mace2....
    pahtu rampas hok dia dok bwat...supo nga ore dengki....klu doh xleh terima dia, tak masuk nga kita, tinggal la biarla dia nga ore2 hok bleh terima dia....gi la bwat psatuan lain, ni siap cari ore hok nama Hanafi cede nak nipu....tu la baru tipu, pastu lantik guru hok x menasabah, idea sapo hok rasa PANDAI tuu..x leh gi lansng..aku ngata pasa paka nama psatuan aku...kalu guna nama lain ikut mu la nak latik sapo pun, cara apa aku...Wok Yoh ko,takpo mudah dengar kata, ore lama byk pengalaman.....bia guano kisah pun...
    Bwat nama PANDAI SILAT tu x kena doh...ngaku pandai... bila gak pandai nyo... gerak hok tuhan blaka... pandai bilo....kata bawak hok ustaz ajar, pehe ko ustaz ajar gapo ko tua sa'jaa pehe dok.....
    Pahni tlg hormat sikit, panggil nama molek skit, sapo x geram dok ngata hodoh2 jangekan Tuan Firdaus, murid dan anak dia, akupun geram nga hok benggong2...hormat sikit... kalu mu x setuju, rasa bukan guru mu dok diam la biar hok anggap dia guru tu, dok guru nga dia, tok nyusah ko mu pun....

    Awi KB

    ReplyDelete
  100. ikut mu la awi KB..sama2lah kita tggu 9 hb nie.. guano?

    -MAW1

    ReplyDelete
  101. nl tutup blog ni?..nk fokus fikir bnd ape nk pusing kat blog Amin ek?xpn msti ko dh xd idea nk kencing ap dlm blog ko ni kn pas ko pon dh tau yg ko dh kne tipu ngn si dahi (kalau kau bkn si dahi la)...

    adoi gugat..BACUL sunggyh! klu ko rs ko betul..wt la blog ni jd counter attack tuk blog amin..br la meriah..dia kan penipu mcm ko salu ckp..so tiap ap dia tulis..ko counter la dgr "kebenaran" yg ko ad..kn ko ad sume bukti2 kukuh..

    ReplyDelete
  102. Silat Cekak Hanafi Masman??
    korang dh daftar kt ROS blom??
    hahahahahahahhahhaha!!
    hahahahhahahahaahha!!!
    hahahahhahahahahahaha!!!
    hahahahhahahahahahah!!!
    hahahahahhahahahahaah!!!

    ReplyDelete
  103. To Awi KB :

    Ajaran mana yang bagi kau masuk ke rumah
    orang di mana ada dalamnya, seorang gadis bawah 18 tahun tanpa kebenaran mak bapak nya?
    kalo masuk pon.. awat dok pegang2? awat waktu tu tak daya nak lawan tangan si shima tu amek tangan dia pegang buah dada dia?

    Persatuan ni, bukan persatuan ko, ni persatuan orang-orang yang berbukti je untuk mengatakan bahawa guru hang salah. Ko takde bukti yang kami ada, so.. ko hanya mendengar sebelah pihak.
    Dan pasal PANDAI SILAT, jangan komen kalau tak tau maksudnya.

    ReplyDelete
  104. Aku xmau ckp byk. Klu penjelasan aku pun ko paham & xjelas, pe aku leh uat?

    Cara Islam (Ikut AlQuran & Al Hadis)berlandaskan 3 hukum - Naqli, Aqli & Adat. Sbb kite ni di dunia, jd kene ler pki cara syarii.

    ReplyDelete
  105. Ko ingat aku uat blog ni nak lwn blog Amin Yang. Blog Amin Yang tu bile wujudnye?

    Byk lg blog2 PK yg ade selame yg lebih merapu dpd blog aku ni. Naper korang xbising?

    Pd aku Amin Yang sememangnye seorang pembohong besar. Die bukan SUA PSSCUHM yg sah. Korang ler yg kene tipu bulat2.

    ReplyDelete
  106. btl tu gugat..

    amin yang duk tipu lg..duk berhutang ngan zaidi duit fotostat xleh nk byr lg..tukar kete br leh plak..zaidi sendiri cite kat kiteorg..

    kalo xde angin, masakan pokok bergoyang..amin2..duk bohong sume org..

    ReplyDelete
  107. Kelibat Kerambit:

    Bawah 18 tahun tak boleh masuk umah tanpa kebenaran mak bapak? Kalau lebih 18 pulak mcm mana? Dah yang kena pegang tu yg minta dipegang,sebab tu Che Mad melawan tarik balik tgn dia.

    Hang pun hanya mendengar sebelah pihak.Hang kenai ka Shima sapa? Dah study background dia mcm mana? Lagi satu,hak yg lain2 dulu anak Hasanmudin, bini Ramlee dok tuduh2 gak,ape cita?Senyap dah?

    Nama pun PERSATUAN.Dari maksud SATU,bersatu.Kalau nak tahu Persatuan ni sapa punya, BUATLAH EGM atau AGM tanpa membubarkan cawangan,tanpa menghalang ahli/perwakilan bersuara. Ni Demokrasi Persatuan apa tak bagi ahli/perwakilan bersuara? Persatuan Taik Kucing.

    MMK perwakilan yang lantik.MMT sapa lantik? Apa hebat sangat MMT sampai semua kuasa silat/persatuan pada MMT? Sampai Guru pun duduk bawah MMT? .Apa kriteria nak jadi Ahli MMT?

    Gugat:

    Blog kau ni memang tak boleh lawan blog Amin pun. Kalau Amin Yang pembohong besar,lawanlah hujah dia dengan bijaksana. Dia pun ngaku dia bukan SUA skrg ni,so? Counterlah article dia.Mana bukti2 ko? Tulis lah bukti2 ko lawan dia.apsal ko senyap duk jawab komen je? Tak cukup modal/idea nak counter KEBENARAN?

    ReplyDelete
  108. "Byk lg blog2 PK yg ade selame yg lebih merapu dpd blog aku ni. Naper korang xbising?

    Pd aku Amin Yang sememangnye seorang pembohong besar. Die bukan SUA PSSCUHM yg sah. Korang ler yg kene tipu bulat2."

    aku rasa blog ko lagi merapu...kata dulang paku serpih....

    ReplyDelete
  109. HANG NI TELAH DIBUTAKN MATA HATI...ISH3...BODOH DAN BONGOK... :)

    ReplyDelete
  110. kalo betul meneruskan perjuangan arwah ustaz hanafi, yg hangpa p buat onar kt anak2 n isteri beliau pa cita??

    mmg sah hati dah hitam mcm si dahi hitam..

    ReplyDelete
  111. Bawah 18 tahun tak boleh masuk umah tanpa kebenaran mak bapak? Kalau lebih 18 pulak mcm mana? Dah yang kena pegang tu yg minta dipegang,sebab tu Che Mad melawan tarik balik tgn dia.

    [Kalo betul nak melawan takde lah sampai ke buah dada budak tu kan?]

    Hang pun hanya mendengar sebelah pihak.Hang kenai ka Shima sapa? Dah study background dia mcm mana? Lagi satu,hak yg lain2 dulu anak Hasanmudin, bini Ramlee dok tuduh2 gak,ape cita?Senyap dah?

    [Che Mad aku kenal, Shima pun aku kenal. Macam yang aku tulis kat atas, walaupun background nya teruk.. patutnya die menarik sebelum sampai ke tempat tu kan?]

    ReplyDelete
  112. Kelibat Kerambit:

    Jadi hang ngaku la PERIBADI si Shima tu memang teruk?

    Macammana pulak dengan PERIBADI Cik Mad yang kau kenal sebelum kes ini terjadi?

    ReplyDelete
  113. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    nl tutup blog ni?..nk fokus fikir bnd ape nk pusing kat blog Amin ek?xpn msti ko dh xd idea nk kencing ap dlm blog ko ni kn pas ko pon dh tau yg ko dh kne tipu ngn si dahi (kalau kau bkn si dahi la)...
    [Ya. Skt mase lg blog ni akan tutup. Aku xkisah ngan blog Amn Yang tu. Si pembohong besar. Die masih ngaku die SUA yg sah ke? Dah byk kalu korang kene tipu bulat2.]



    adoi gugat..BACUL sunggyh! klu ko rs ko betul..wt la blog ni jd counter attack tuk blog amin..br la meriah..dia kan penipu mcm ko salu ckp..so tiap ap dia tulis..ko counter la dgr "kebenaran" yg ko ad..kn ko ad sume bukti2 kukuh..

    November 24, 2010 5:40 AM
    [Bacul? Klu aku bacul aku leh delete komen2 yg belasah aku. Byk bukti yg aku telah berikan tp korang xmau percaye. Jd aku xleh uat pe. Ikut suke hati korang ler.]

    ReplyDelete
  114. Kelibat Kerambit: Die org ni bukan tau nak bincang. Bile bg soklan xleh nak jwb.]

    ReplyDelete
  115. Komena ku dlm [ ]

    Gugat:

    Blog kau ni memang tak boleh lawan blog Amin pun. Kalau Amin Yang pembohong besar,lawanlah hujah dia dengan bijaksana. Dia pun ngaku dia bukan SUA skrg ni,so? Counterlah article dia.Mana bukti2 ko? Tulis lah bukti2 ko lawan dia.apsal ko senyap duk jawab komen je? Tak cukup modal/idea nak counter KEBENARAN?

    November 24, 2010 5:17 PM

    Jd die ngaku ler. Baguih ler tu. Habih tu yg selame ni menyamar awat? Dok kutip duit atas name PSSCUHM, duit tu pi mane? Dengar kabor, mase program baru2 ni ade sya event mgt yg uat same. Sape yg miliki sy ni? Ko cari ler sendiri jwpn nye. Aku xperlu nak lwn blog die sbb niat aku bukan tu. Die yg uat blog lwn blog aku. Biaq pi kat die ler.]

    ReplyDelete
  116. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    kalo betul meneruskan perjuangan arwah ustaz hanafi, yg hangpa p buat onar kt anak2 n isteri beliau pa cita??
    [Sori kureng setuju. Yg kite tuju de ler MRH jer & yg sokong kuat die. Kite citer pdl isu bukan pribadi.]

    mmg sah hati dah hitam mcm si dahi hitam..

    November 25, 2010 3:22 AM
    [Usah duk tulih bende yg ko xtau. Sape hati itam? Pe yg MRH & anaknye xhambur ttg PP. Sumenye kene. Klu sebelah PP sakit kununnye sume sbb lwn MRH tp anehnye bile sebelah PK sakit, xlak mereka kate gitu. Duk sorok2. Kan adik MRH sakit? Kan Nek Teh sakit. Kan de gak yg telah mati. Jd yg nik nak kate pe. Pd aku ni sume keje Allah. Jd jgn kairkan ngan manusia.]

    ReplyDelete
  117. Sampai skrg jwpan pd persoklan ni tak terjwb. Ape sbb MRH pegi ke ruma mangse pd hari,jam, minit dan saat tu setelah tefon dulu tuk pastikan org tue mangse tu xde di ruma.

    Ramai yg tau yg MRH ngaku pegi & masuk ruma mangse tp diberitekan naper lak bini die uat SD tuk uat alibi yg MRH de di ruma pd hari, jam, minit & saat tu. Jd sape yg bohong?

    ReplyDelete
  118. Gugat,

    Pastikan anda datang ke Mahkamah Ampang 9 Disember ini untuk mendengar keputusan samaada Che Mad dipanggil untuk membela diri atau dibebaskan. Saya akan reserve kerusi untuk anda.Harap kita semua berlapang dada untuk menerima keputusan itu nanti.Biar mahkamah yang selayaknya memutuskan.

    ReplyDelete
  119. al-Fatihah..salam takziah daripada member kuantan untuk Guru Utama, Master Joe.

    ReplyDelete
  120. Aku ttp ngan pendirian aku. Soklan utama masih lg xterjwb.

    PSSCUHM telah amik tindakan yg tepat. Aku akur ngan keputusan mereka.

    Mahkamah gak telah uat keputusan iaitu pe yg MMK & PSSCUHM uat de ler tul. Tatacaranye tul. Natural justice gak telah diberikan kpd MRH.

    Ttg hal mahkamah tuk kes jenayah ni, tu urusan pribadi antare keluarge mangse & MRH. PSSCUHM xde kene mengene lg.

    Ya ikut proses mahkamah akan berlaku dua senario. Satu, MRH xdipanggil tuk beladiri & akan dilepaskan. Kedua, MRH akan diminta tuk beladiri & prosiding akan berterusan ntah hingga bile lg.

    Jike senario 1 berlaku, hakim akan berikan hujah2nye. Hujah2 ni kite xtau.

    Sebaliknye jike senario 2 berlaku, make bersabung ler kes ni lg.

    Pe jua keputusan yg berlaku dlm kes jenayah ni, PSSCUHM xterlibat.

    Jd xperlu ler aku pi mahkamah & xperlu ler ko nak sediakan tempat.

    Tul kah sume akan trime keputusan mahkamah ngan lapang dada? Tu hak masing2 ler.

    Yg duk ade keputusan mahkamah pun korang xikut. Tu hak korang. Aku respect.

    ReplyDelete
  121. salam tuan,

    tuan jawap,

    Cara Islam (Ikut AlQuran & Al Hadis)berlandaskan 3 hukum - Naqli, Aqli & Adat. Sbb kite ni di dunia, jd kene ler pki cara syarii.

    saya bertanya,

    tuan paham atau tidak ketiga2 hukum yang tuan tulis tu?.

    jangan terlalu banyak mengaku atau dakwa dakwi ni tuan. boleh jadi biadap.

    sekarang saya nak pelawa tuan, petik mana2 hadis atau ayat suci al quran yang tuan rujuk dalam menulis, menghukum bersalah, untuk mencari kebenaran dan tata cara tuan mencari kebenaran (merujuk kepada isu semasa).

    silakan tuan.

    ReplyDelete
  122. Sebelum uat tuduhan melulu, jwb dulu soklan pokok sebelum citer lanjut.

    ReplyDelete
  123. Gugat,

    Anda berkata apa pun keputusan kes 354 yang sedang berlangsung sekarang tiada kena mengena dengan PSSCUHM seolah-olah anda adalah wakil kepada PSSCUHM,sedangkan sebelum ini anda mengaku anda bukanlah ahli aktif?

    Mengapa pula PSSCUHM tidak perlu terlibat dengan kes ini sedangkan kes cabul inilah yang menjadi hujah utama untuk menyingkirkan Guru Utama. Adakah keputusan MMT dan MMK lebih tinggi dari keputusan Mahkamah Malaysia?

    Budak darjah tiga pun boleh menilai semua kes ini saling berkait.Harap pemikiran anda lebih tinggi dari budak darjah tiga dan tolong, bersikap terbuka jika benar-benar ingin mencari kebenaran.

    Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  124. salam tuan,

    saya rujuk komen terbaru tuan,

    pada pendapat saya, tuan yang dah tuduh melulu ni tuan.

    sebab tu kalau tuan rujuk komen saya yang mula sekali, saya minta tuan tilik balik diri tuan. dan itu sebenarnya termasuk sekali dengan saya meminta tuan untuk tilik balik niat tuan buka blog ini, dan tilik balik cara tuan mencari kebenaran di sini.

    kalau tuan tengok semua komen saya, saya lebih banyak bertanya.

    dan saya bertanya tu untuk mengetahui cara yang haq untuk mencari kebenaran seperti yang tuan dakwa tuan pakai (dalam usaha tuan mencari cari kebenaran berkaitan isu semasa). yang tuan kata tuan rujuk al quran dan hadis tu.

    jadi, saya rasa ada bagusnya juga tuan mula menjawap soalan saya yang masih belum terjawap.

    silakan tuan. petik hadis mana dan ayat suci al quran mana yang tuan rujuk dalam usaha tuan mencari kebenaran dengan cara yang haq seperti yang tuan dakwa sebelum2 ni.

    dan terangkan kefahaman tuan untuk setiap petikan tu.

    akli tu bermakna akal, yakni akal yang beserta petunjuk Allah. jika benar tuan mendapat petunjuk Allah, pasti tiada masalah untuk tuan jawap soalan saya.

    silakan tuan. demi Allah Al Haq, terangkan supaya tuan bertanggungjawap untuk segala penulisan tuan.

    ReplyDelete
  125. Haduss ...

    Kelibat Kerambit,

    Ajaran gapo, hok mu bwak ajaran gapo?...
    Klu ada gapo2 masalah kat rmh ore bwh 18 thn hok sore dirmh, x nak tggu mak pak dia dlu baru bleh gi tlg dia, bo selak dlu... ko guano...
    Ore suruh gi dgr sdiri di mahkamah x gi pah dok ngarut kokseylaa...
    Bila masa plak YM Sheikh dok lok tgn dia ko Shima tuu...keh bwat lari doh tgn dia....mu dok dgr Shima tu dok oyat padahal tahu dah perangai Shima tu guano....mu pening ko guano....

    Persatuan hok ore2 berbukti guru aku salah?... Bukti gapo hok mu ada... klu ada dok taruh bak po bwak gi mahkamah laa... taruh bilo....ore cara nak sudah dah... aaii bukti.... naka mu nii..pahtu bakpo dok ambk hok ore nak buktikan ore tu salahnya.... bwat hok sdiri laa...pastu oyak la NI HOK SEBENAR, HOK LAIN SALAH, GURU HOK KITA LATIKNI SEBENAR GURU...SILAT CEKAK HANAFI MASMAN...baru boleh badi....x ore nak marah....ore boleh buat pilihan....ni duk nipu ore hok tahu gapo.. sian ko demo tu...masukk la ingat hok ikut bawaan ustaz senggoti.....

    Hal Pandai Silat, mu terang ko aku sikit dah kata aku x tahu gak....tidak eh kata jadi Pandai eh klu dah masuk akademi mu tu... klu dah belajar dan jadi braso Pandai, aku takut jadi batal la plak... ko guano....setahu aku ustaz x ajar kita braso pandai tapi kita jadi berani... takut nok balah tapi klu nak balah jgak, x lari...

    Untuk MAW1, jange nanti saja 9 Dis ni... gi etek dengar, bleh jumpo aku sana, sbb aku gi...

    Awi KB

    ReplyDelete
  126. Kelibat Kerambit:

    Jadi hang ngaku la PERIBADI si Shima tu memang teruk?

    Macammana pulak dengan PERIBADI Cik Mad yang kau kenal sebelum kes ini terjadi?

    [aku tulis kat situ "Walaupun" bukan bererti dia tu comfirm teruk. Soalannya, ko kenal ke Shima? Tentang Cik Mad pulak, sebelum kes ni meletup lagi aku da denga macam-macam pasal dia, tapi aku tak percaya sebab macam korang gak la, taksub. Tapi lepas aku dah jumpa macam-macam bukti, takda lagi lah aku nak ikut dia]

    gugat said...

    Kelibat Kerambit: Die org ni bukan tau nak bincang. Bile bg soklan xleh nak jwb.]

    [Biasa lah tu. Kita usaha je, diorang tak nak terima biarlah diorang. Padahal kita dok carik bukti pergi jumpa ramai orang, mereka ni dah bagi kerja mudah bukti dah bagi tak perlu cari pon takle terima jugak. Taksub nak buat macam mana.]

    ReplyDelete
  127. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Gugat,

    Anda berkata apa pun keputusan kes 354 yang sedang berlangsung sekarang tiada kena mengena dengan PSSCUHM seolah-olah anda adalah wakil kepada PSSCUHM,sedangkan sebelum ini anda mengaku anda bukanlah ahli aktif?

    [Kanun Keseksaan 354 tu pe makne nye? Aku bukan wakil PSSCUHM tp aku sekadar ikuti perkembangan jer. Aku setuju ngan stand MMK skrg sbb mereka pentadbir yg sah. Tak aktif maksudnye aku xde jwtn dlm persatuan, xsilat, xdemo silat. ]


    Mengapa pula PSSCUHM tidak perlu terlibat dengan kes ini sedangkan kes cabul inilah yang menjadi hujah utama untuk menyingkirkan Guru Utama. Adakah keputusan MMT dan MMK lebih tinggi dari keputusan Mahkamah Malaysia?
    [Ko jgn salah paham. Kes ni sepatutnye diamik keluarge mangse mulai kes ni berlaku. Tp atas sbb nak jage name baik persatuan, mereka serahkan kes ni kpd PSSCUHM sehingga mesy MMT pada bulan Sep 2006 yg kekalkan MRH sebgi guru utama. Jd habis usahe di dalam persatuan, keluarge mangse bawa kes ni ke mahkamah lak. Jd ler ia kes pribadi. Leh paham? Kes ni xde kene mengene lg ngan PSSCUHM.]

    Budak darjah tiga pun boleh menilai semua kes ini saling berkait.Harap pemikiran anda lebih tinggi dari budak darjah tiga dan tolong, bersikap terbuka jika benar-benar ingin mencari kebenaran.

    Sekian, terima kasih.

    November 26, 2010 7:48 AM
    [Harap paham.]

    ReplyDelete
  128. Naper ler bende yg mudah jd sukar? Madah berhelah?

    Bile gune hukum aqli makne nye kite gunekan akal fikiran yg sihat tuk cari kebenaran. Jd dlm mencari kebenaran, kite tanye soklan2.

    a. Tul ke kejadian ni berlaku?
    b. Sape yg teribat?
    a. Sape yg pi ruma sape?
    b. Naper tefon dulu sebelum pegi?

    dan byk lg soklan2 yg aku dah bincang sejak mule lg aku bukak blog ni. Ni laman peribadi aku. Tentu ler tanggung jwb aku. Tp bile ajak bincang, puak2 PK ni duk tibai bende laen. Jd bukan ler salah aku. Aku bg peluang sape yg bincang.

    Cari ler jwpan2 ni tuk cari kebenaran sbb antara keduanye pasti de yg bohong.

    Ni ler cari aqli yg sesuai ngan ajaran AlQuran & AlHadis. Pe yg susah nak paham?

    Jd jwb ler soklan2 tu dulu dpd duk pertikai cara aku ni sdgkan cara ni yg Islam ajar.

    ReplyDelete
  129. salam tuan,

    tuan belum menjawap soalan saya tu tuan. jangan bawa perbincangan tuan dengan saya ni ke arah lain sebelum tuan jawap soalan saya.

    saya dah tengok segala tuduhan, saya dah tengok segala yang tuan paparkan.

    jadinya yang saya nak tahu, benarkah cara yang tuan guna pakai untu mencari kebenaran tu cara yang haq.

    tu soalan mudah tu tuan, kalau tuan betul2 ikut hadis dan al quran.

    ReplyDelete
  130. "Tp bile ajak bincang, puak2 PK ni duk tibai bende laen. Jd bukan ler salah aku. Aku bg peluang sape yg bincang"

    cam ne lah ko x kene tibai..dh ko hina guru kitaorg..

    pelik betul ko ni gugat,ko x aktif silat..dan ko katakan ko amik perkembangan silat..mmg 1 bende yg pelik..x pnh dibuat org...entah mana maklumat palsu ko dpt

    p/s: tak silap aku nama ko Zainuddin kan...

    ReplyDelete
  131. Aku respect pe yg korang tulih wpun aku xsetuju. Tu hak korang. Jd tolong respect hak aku gak. Tu jer yg aku mintak sbb kite xsame.

    ReplyDelete
  132. Aku kate aku bukak blog ni sebgai 1 saluran tuk bincang isu. Bawa bincang tuk cari kebenaran Xkan cara berbincang camni salah? Aku xmau tau sape yg tulih. Aku mahu dengar hujah2 pro atau kontra.

    Bincang elok2. Klu nak emosi tu hak masing2 gak. Ni lah medianye.

    ReplyDelete
  133. "Bawa bincang tuk cari kebenaran Xkan cara berbincang "

    kalau betullah ko nak cari kebenaran..klau betul..knp ko x jadi pihak tengah2 saja...itu baru betul mencari kebenaran..ni siap ko aibkan ym sheikh..gmbr pkai sluar pendek,cucu ustaz hanafi ko hina.ko burukkan member silat cekak MMU Afiq,ape lagi...smua ko hina dlm blog ni..itu kebenaran yg ko perjuangkan.mana kebenaran yg ko perjuangkan..x nmpk ...ak dh cuba bukak mata ak..kot lah ade kebenaran yg ko nk tegakkan,tapi,x nmpk..lngsng x de...

    klau ko di pihak tengah..kira blah master joe pun ko x sokong,belah ym sheikh pun ko x sokong...ok..fine..nampak,ko sedang mecari kebenaran...

    ni blog ko pnuh fitnah dan kutuk..ko jgn ckp yg komen yg kutuk...ko pn sama...klau bab mencarut ok.ak sependapat ngn ko..

    tpi cam lah puak2 belah marwi x pnh mencarut..sama ja 2 x 5...

    ak x mpk pun ko tegakkan kebenaran...x nmpk..sbliknya,ko burukkan guru yg ijazahkan ko...ko hina dia....

    klau ko betul ko perjuangakan psal guru cabul..dan masalah2 lain..fokus pd tu je..tu 1 cukup lah.bincang isu tu cukp lah..yg ko konar lain2 tu apasal..

    dlm blog ko menang lah..leh konar ayat,,,ko mng..tapi kita tngk nanti..siapa yg benar,,Allah maha mengetahui..dan aku YM Sheikh berada di pihak benar,

    p/s:konar lah ayat2 ni ek..ko kan cekap kendalikan blog..hehehe

    -MFH-

    ReplyDelete
  134. dan at least ak asalnya berada tengah..ak cuba lah jgak memahami blog ko pd mulanya...kot lah ada kebenaran yg diperjuangkan..tup..tup..blog ko lngsng x nmpk ape yg diperjuangkan..ak nmpk kutuk je lah..ko kutuk cuma nk dpt kan sokongan,..bila blog amin zainul ada..ak nmpk apa yg terbongkar slama ni..nmpk isi blog amin lbh kuat drpd blog ko yg merapu raban...(wlaupun ko x de niat nk lwn blog tu)

    -MFH-

    ReplyDelete
  135. kepada awi KB.
    kawe toksey ikut mu gi mahkamah ampe.. mat radi tu takdok keno mengeno nga kawe... dia adalah bekas guru.. dan bukannya guru.. yg tok leh derhaka ialah pd guru.. pada bekas guru tak po.. takdok pate lare derhaka pd bekas guru..

    mudah2an mat radi tok saloh..
    kalu saloh.. berat lah..

    selamat menjilat mat radi

    MAW1

    ReplyDelete
  136. Zainuddin tu name aku ler....

    bukan gugat..

    aiya..

    ReplyDelete
  137. "kalau betullah ko nak cari kebenaran..klau betul..knp ko x jadi pihak tengah2 saja...itu baru betul mencari kebenaran..ni siap ko aibkan ym sheikh..gmbr pkai sluar pendek,cucu ustaz hanafi ko hina.ko burukkan member silat cekak MMU Afiq,ape lagi...smua ko hina dlm blog ni..itu kebenaran yg ko perjuangkan.mana kebenaran yg ko perjuangkan..x nmpk ...ak dh cuba bukak mata ak..kot lah ade kebenaran yg ko nk tegakkan,tapi,x nmpk..lngsng x de...klau ko di pihak tengah..kira blah master joe pun ko x sokong,belah ym sheikh pun ko x sokong...ok..fine..nampak,ko sedang mecari kebenaran...ni blog ko pnuh fitnah dan kutuk..ko jgn ckp yg komen yg kutuk...ko pn sama...klau bab mencarut ok.ak sependapat ngn ko..tpi cam lah puak2 belah marwi x pnh mencarut..sama ja 2 x 5..."

    *blog amin yang pon same...mengutuk aje kojenye...ceit!*

    selamat dijilat mat radi

    ReplyDelete
  138. Anonymous said...

    "Bawa bincang tuk cari kebenaran Xkan cara berbincang "

    kalau betullah ko nak cari kebenaran..klau betul..knp ko x jadi pihak tengah2 saja...itu baru betul mencari kebenaran..ni siap ko aibkan ym sheikh..gmbr pkai sluar pendek,cucu ustaz hanafi ko hina.ko burukkan member silat cekak MMU Afiq,ape lagi...smua ko hina dlm blog ni..itu kebenaran yg ko perjuangkan.mana kebenaran yg ko perjuangkan..x nmpk ...ak dh cuba bukak mata ak..kot lah ade kebenaran yg ko nk tegakkan,tapi,x nmpk..lngsng x de...

    klau ko di pihak tengah..kira blah master joe pun ko x sokong,belah ym sheikh pun ko x sokong...ok..fine..nampak,ko sedang mecari kebenaran...

    ni blog ko pnuh fitnah dan kutuk..ko jgn ckp yg komen yg kutuk...ko pn sama...klau bab mencarut ok.ak sependapat ngn ko..

    tpi cam lah puak2 belah marwi x pnh mencarut..sama ja 2 x 5...

    ak x mpk pun ko tegakkan kebenaran...x nmpk..sbliknya,ko burukkan guru yg ijazahkan ko...ko hina dia....

    klau ko betul ko perjuangakan psal guru cabul..dan masalah2 lain..fokus pd tu je..tu 1 cukup lah.bincang isu tu cukp lah..yg ko konar lain2 tu apasal..

    dlm blog ko menang lah..leh konar ayat,,,ko mng..tapi kita tngk nanti..siapa yg benar,,Allah maha mengetahui..dan aku YM Sheikh berada di pihak benar,

    p/s:konar lah ayat2 ni ek..ko kan cekap kendalikan blog..hehehe

    -MFH-

    to MFH

    [ko yakin ape yang si amin yang ckp tu benar..? minta maaf ckplah aku x bape nk yakin dengan si amin..dengan kredebiliti die..camne aku nk yakin sedangkan die ckp bohong..aritu aku ade tny psl duit yang die hutang ngan zaidi sal fotostat..bkn sikit punye duit..tu pn si amin duk bohong gak..ape kate ko pegi cari bukti sal ni..blog amin x disokong ngan bukti..hanya sekadar typing shj..xde skit pn dokumen2 yang di scan utk dipaparkan ataupn sebarang email..camne org nk percaya..tmbh2 dengan sifat die yg suke auta..bile tny sal bukti, die kate akan diberitahu nanti..itu je la ayat stereotype die..

    anyway, tepuk dada tny selera..renung2kan dan selamat beramal...]

    ReplyDelete
  139. Media siber ni medan bebas. Masing2 leh tulih ape pun. Masing2 jage diri masing2.

    Ya. Semase awal aku bukak blog ni, kedua2 pihak pandang sepi tp aku xkisah.

    Pastu ramai bg maklumat tuk bincang2.

    Jd pe masalah tuk bincang.

    Pro ke.

    Kontra ke.

    Masing2 pilih.

    Kite xmau tau sape disebalik penulisan. Mgkn org tu. Mgkn org laen.

    Yg anom pun ramai. No prob.

    Jd usah pertikai cara ni.

    Di alam siber ni ke atau di alam realiti ke, masing2 xlepas termasuk aku ler.

    Aku xkate blog aku ni sume nye tul.

    Pandai2 pilih.

    Pandai2 tapis.

    Aku mmg xpi blog Si Amin Yang tu sbb pd aku die pembohong besak.

    Ko pi tanye die, sape pemilik syarikat event mgt yg kendalikan program di Dataran Merdeka itu.

    Dulu aku panggil PK Sdn Bhd.

    ReplyDelete
  140. Huaa..ha...berat dohla mu ni MAW1...

    Mu bleh ajaran mana klu bekas guru boleh derhaka, ngor sggh mu ni......
    Penyelia mu ko ajar gitu... ko ada guru baru hok ajar gitu......
    Klu dah jadi guru kita, kita kena hormat ko dia wpun dia dah x ngajar kita, dia tetap guru kita.... sekurang2nya kena KENANG JASA.... bkn dgn menghina atau mencaci......
    Rasa hormat ko guru, saye ko guru bkn utk bodek ilmu dia, tu ikhlas dari hati kita....
    Aku rasa byk hal lagi mu x pehe berkaitan dgn GURU ni... mu kena belajar byk lagi....gi, gi nuh... blaja molek2...


    Awi KB

    ReplyDelete
  141. gugat = zainudin (jurulatih aku kat UPM ke)
    hehhe.. kalu betoi aku kenai mu...

    songel

    ReplyDelete
  142. dah agak..confirm konar ayat...biarlah..hahahahah..

    -MFH-

    ReplyDelete
  143. salam tuan,

    saya rujuk komen terbaru tuan,

    walaupon masih belum menjawap soalan saya yang sebelum2 ni, tapi saya akan terus tunggu jawapan dari tuan, insyaAllah saya tak lupa.

    dan saya semakin hari semakin tertarik dengan komen2/tulisan2 dari tuan.

    jadi lebih banyak persoalan yang saya inginkan jawapan dari tuan.

    tuan tulis,

    [Media siber ni medan bebas. Masing2 leh tulih ape pun. Masing2 jage diri masing2.]

    saya bertanya,

    adakah bebasnya medan siber ini menidakkan batas2, ajaran2 dan adab2 dalam agama Islam?.

    adakah bebasnya medan siber ini membolehkan manusia beragama Islam seperti tuan menjaja nama Allah Al Haq, menjaja dakwaan cara tuan mencari kebenaran ni berlandaskan al quran dan hadis dan mengaku macam2, tanpa memikirkan bahawasanya tuan sedang mengaibkan agama Islam itu sendiri?. (saya rujuk kepada tulisan2 tuan seluruhnya, kemudian soalan2 saya sebelum ini dan seterusnya ketidakupayaan tuan untuk menjawapnya).

    cuba petik ayat al quran atau hadis yang tuan rujuk yang mengatakan bahawasanya manusia ini bebas menyebarkan fitnah, bebas memalukan org, bebas menjatuhkan maruah org dan seterus seterusnya yang telah tuan lakukan di blog tuan ini?.

    cuba tuan petik dan terangkan kefahaman tuan.

    silakan tuan. saya yakin tuan anggap keluarga BUANG penuh dengan orang yang kuat agama dan beriman. sentiasa berada di atas sejadah sebelum waktu dan berbagai2 lagi kebaikan mereka (seperti yang pernah tuan tulis sebelum ini).

    jadinya, saya mempelawa tuan mendapatkan nasihat dari ahli keluarga BUANG yang tuan sanjungi, dan mungkin juga dari ENCIK MARWI sebagai guru tuan, dan mungkin juga dari semua kawan2 mereka.

    saya teringin untuk tahu pandangan mereka. saya yakin, jawapan yang lebih mantap akan dapat diberikan.

    silakan tuan.

    ReplyDelete
  144. salam,

    saya rasa firdaus yang sibuk membalas kat cni lebih baik ambil masa yang ada untuk pergi wat senaman agar dapat kuruskan badan, mungkin leh bertambah sihat eh, bertambah fit.

    ReplyDelete
  145. hahaha..... klakaw la en gugat nie .... cakap macam bebudak jer ... bukti kukuh konon ... kalo ko pandai main bukti ... kluarkanlah bukti kukuh sikit ... kalo setakat senaraikan jer ... aku pon boleh ... kalau betul mrh(aku tak tau siapa) berutang ... ko scan lah kenyataan sah yang siap di sain oleh bagi utang (kaya2 dah cekak nie )... kalo setakat menulus jer aku pon leh cakap ... ko berutang ngan aku RM 100000000000000000000,... hahahah .... tu bila nak baya ... hahahah ...ok lah ... aku dah halalkan .... hahahahha ... lagi satu ... aku ingat ko join g mahkamah ... rupanya ko main baca jer ... klakaw la ko nie ... ko tau ker dia tu betu tantah pembohong(tantah maknanya mungkin)....hahaha ... klakow la ko nie ... cam nie ker ko tegak kan kebenaran .... wah kagum aku .... siapa guru ko yg ajar cam nie ... dgr satu pehak jer ... untuk mendapat keputusan ... kes yg menang tu kes saman omar (kalo tak silap) kan... kestu pon aku tgk tak lo menunjukan kebenaran ... just setakat meetingkan .. takdalah benar atau pon tidak ...

    -pembaca bebas-

    ReplyDelete
  146. nak pegi mahkamah watpe dh banyak kali dh dia(mad)tu minta cutilah dngan alasan itulh,inilh dll...lagi....kita org nak tahu gak camne dia mempertahankn diri dlm mahkamah...jgn cakap kat luar lain kat dlm mahkamah lain...

    ReplyDelete
  147. Anonymous said...
    gugat = zainudin (jurulatih aku kat UPM ke)
    hehhe.. kalu betoi aku kenai mu...

    songel

    {Bengong la ko nih, Gugat tu bukan Zainuddin la. Bengong tak sudah2}

    ReplyDelete