Monday, August 30, 2010

Pe yg xkene ngan video ni?

Aku xmau citer byk. Korang buke link ni.

http://www.8tv.com.my/Shows/WelcomeToTheRailWorld.aspx?MasterID=711&ShowID=1129&MenuID=2&SubMenuID=1&TemplateID=1&EpID=31661&VideoID=32563#ancPlayer

Pe pendapat korang?

46 comments:

  1. Banyak menda yang boleh kita perkatakan tentang video tu. Pada pandangan aku ada beberapa perkara yang boleh kita bincangkan.

    1. Memang confirm puak PK masih menggunakan nama dan logo persatuan yang sah walaupun Mahkamah dah buat keputusan.

    2. Seorang yang bukan ahli, bukan Islam, dibenarkan memakai uniform silat di mana ahli tamat sahaja yang dibenarkan memakainya.

    3. Seorang yang bukan ahli, bukan Islam diperturunkan, dipertontonkan dan diajar buah-buah silat cekak tanpa ijazah.

    4. Penerangan berkenaan sistem pelajaran juga salah. Ada ka dia cakap 3 peringkat jer, asas, potong pastu tamat? Tak tau la pulak depa dah combine asas ngan jatuh.

    5. Publisiti tu publisiti la jugak, tapi adat dan adab kena la jaga.

    Wallahu 'alam bissawaab.

    ReplyDelete
  2. :) fuh memang gempak siot, terima kasih banyak-banyak yer gugat sebab tolong promote video tu.

    komen aku sikit jer.. silat ni hak guru aku. so takyah nak komen la. ko pon bukan anak murid dia lagi.

    bak kata jin : ini harta AHMAD ALBAB yang punya.(kalau harta tu aku yg punyer suka hati aku la nak buat apa)

    APA NAK JADI LA SAMA INI GUGAT, SIBUK SAJA NAK CARI SALAH ORANG, LU SENDIRI JAGA LU PUNYA RUMAH BOLEH KA? TAKUT DOK CARI SALAH ORANG, SENDIRI PUNYE SALAH PON TAK NAMPAK. DIA BUKAN GURU KO LAGI DAN KO PON BUKAN SATU GERABAK DGN KAMI. TAKPAYAH LA JADI PENYIBUK.

    ReplyDelete
  3. ak suka video ni,...best

    ReplyDelete
  4. ciri2 dajjal memang macamm tuu....
    mana pernah nak puas hati ngn orang..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  5. firdaus,sy suka video nih..best kot...sy yakin guru kita,ym sheikh dh bagi kebenaran,tapi org ni x dpt ijazah pun,dan motif video nih nk promote org melayu islam join silat cekak...dan sy yakin ..tapi pelikkan firdaus,bende kecik ni pun diorg cari salah,

    "Penerangan berkenaan sistem pelajaran juga salah. Ada ka dia cakap 3 peringkat jer, asas, potong pastu tamat? Tak tau la pulak depa dah combine asas ngan jatuh."

    nk bagitau terang2 ka...x kan kita nk terang betul2 kot ,,,dh org nih x dpt ijazah...x kan lah nk ajar btul..org tu bkan islam pun.adoi

    ReplyDelete
  6. Anonymous said...
    firdaus,sy suka video nih..best kot...sy yakin guru kita,ym sheikh dh bagi kebenaran,tapi org ni x dpt ijazah pun,dan motif video nih nk promote org melayu islam join silat cekak...dan sy yakin ..tapi pelikkan firdaus,bende kecik ni pun diorg cari salah,

    {Benda kecik ko kata? Memang ko ni buta sejarah, sama gak dengan anak si Kodi nih. Dulu ada bangsa asing nak offer bayar Arwah Ustaz Hanafi utk belajar buah silat cekak pun Arwah Ustaz tak nak. Ni korang senang2 saja tunjuk dan ajar kat depa. Kalau betul la Pak Sheikh Al Kodi hangpa yang bagi green lite, aku harap dia sedar lah dengan apa yang dia perjuangkan sekarang nih!!!! Bengong tak sudah2 la hangpa semua nih!!!!}

    "nk bagitau terang2 ka...x kan kita nk terang betul2 kot ,,,dh org nih x dpt ijazah...x kan lah nk ajar btul..org tu bkan islam pun.adoi"

    { Apa salahnya kalau bagi penerangan betul2. Buah silat pun hangpa dah tunjuk kat dia, ni pasal penerangan sistem pelajaran aja. Tu dah membohong namanya! Apa, dengan bukan Islam kita boleh bohong ker? Sama la dengan Guru Kodi hang tu, PEMBOHONG BESAQ!!!!!}

    ReplyDelete
  7. da memang puak2 md radzi pembohong...
    nak wat camne...
    tok guru kencing b'diri...
    anak murid kencing b'lari...

    ReplyDelete
  8. ckp je lah jeles...hahahahah

    ReplyDelete
  9. "Apa salahnya kalau bagi penerangan betul2. Buah silat pun hangpa dah tunjuk kat dia, ni pasal penerangan sistem pelajaran aja. Tu dah membohong namanya! Apa, dengan bukan Islam kita boleh bohong ker? Sama la dengan Guru Kodi hang tu, PEMBOHONG BESAQ!!!!!}"

    so,korang nak org bukan melayu@bukan islam kuasai silat cekak lah..emmm,,...

    ReplyDelete
  10. mcm lah ko x pnh kencing berdiri..hahahahah

    ReplyDelete
  11. hmmm.. tp apa rasionalnya belajar asas separuh pas tue belajar jatuh.. kmudian sambung lg separuh asas n jatuh...? zaman ustaz xde la pulak benda nie...

    ReplyDelete
  12. Dah 24 jam aku tunggu respon dr PK ni. Kite lihat ler jwpan mereka. Langsung xde class. Lihat respon firdaus MRH. Mcm budak2. MMg ler die ni budak2 yg xmatang. Tong drum.

    Sepatutnye yg jwb ade ler Cikgu Ya (Zakaria Mat). Aku nak tanye die ler. Dulu semase dlm silat cekak hanafi, ade ker perkara2 ni diajar atau berlaku. Sejak die hidup dua alam ni, perangai die dah jd pelik. Prinsip2 silat cekak yg asal dpd Almarhum Ustaz Hanafi dah xikut lg.

    Jd Pusaka Hanafi ni ape bende???

    Aku saran guna pusaka MRH jer... x gitu?

    Aku nak tambah. Mcm mana org bukan Islam leh pakai unifom yg ade tulisan Ahmad Muhammad tu.

    Sile tanye guru aku. Pe jwpnnye.

    ReplyDelete
  13. emm....ko terkongkong ikut adat ni...biasalah ak paham...cam ni lah..adat leh disesuaikan ngan zaman,,,nk tnya,klau kita bgi kebenaran die(org bukan islam) pkai baju silat,leh dpt dosa besar ka kita..??masuk neraka ka??dan mestilah YM sheikh dh bagi kebenaran..dia bukannya ijazah silat pun gugat..dan ko rasa die ingt ke buah yg dia blajar,dia suka2 ja,dia niat nk lawat kedah,.nk tngk budaya org melayu kt kedah,so,ni lah peluang kita,promote silat cekak pd org2 melayu yg skrg ni lupa pd asal usul mereka(melayu moden).sb tu lah buah yg dia buat salah,tangan bgi kaedah A pun x btul...x kan nk ajar btul2 kot.die sronok2 ja...kita belajar silat sb nk pertahankan diri,tapi dia tngk silat cekak sb nk tngk budaya melayu kita.tu pun nk gaduh ke gugat...jgn terkongkong dngn adat gugat,..sesuaikan adat dngn zaman skrg...,yg penting agama islam yg kita nk bwk..

    p/s : jadi mcm bangsa cina gugat..bangsa cina skrg bersatu..x cam bangsa kita.jgn fitnah sana sini..post benda bukan2,

    ReplyDelete
  14. maafkah aku kerana mencelah..

    manakah maruah anda...
    jika seni pusaka bangsa.. dijual pada orang asing dengan bayaran rakaman tak sampai RM 1 juta pun...

    murahnya maruah melayu..
    melayu lah yg khianat melayu.. terbukti.. kayu potong kayu...

    aku kecewa bila bangsaku sendiri mengkhianati bangsa melayu yg berdaulat..

    sedih... walaupun sedikit yg ditunjuk tapi banyak maruah yg tercemar...

    pesan ustaz hanafi selepas master kungfu china menyuruh ajar orang china di tanah besar china ... " nanti la saya kan ajar... bila semua anak melayu belajar nanti.."


    aku tak menunding pada sapa2.. masing2 tepuk dada tanya hati... tapi aku pantang bila prinsip yg diterapkan oleh guru2 telah diabaikan...

    maafkan aku sekali lagi...

    hidup melayu
    hidup islam
    hidup tanah melayu

    ReplyDelete
  15. sekadar sarung uniform...
    bukan 'PAKAI' dan LAYAK beruniform...
    paham,paham la..
    x paham sudahh..

    kita bukan ajaq dia silat pun..
    stakat tunjuk2 mcm tu jaa..
    kalau perturun mesti ada ijazah,dan kalau diajar mesti ada kelas untuk nak belajar..

    bodoohhh...

    ReplyDelete
  16. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    sekadar sarung uniform...
    bukan 'PAKAI' dan LAYAK beruniform...
    paham,paham la..
    x paham sudahh..
    [Baiq punye putaq!. Ni tenaga pengajar ke? Pendpt guru aku ke? Pendpt firdaus MRH ke? Ni namenye tegakkan benang basah. Ajaran ni sesat sbb setau aku Almarhum xajar bende ni. Jd ni ajaran guru aku, setujuuuu?]

    kita bukan ajaq dia silat pun..
    stakat tunjuk2 mcm tu jaa..
    kalau perturun mesti ada ijazah,dan kalau diajar mesti ada kelas untuk nak belajar..

    bodoohhh...

    September 1, 2010 1:02 PM
    [Lg putaq belit. Ni ler pembawaan pengikut2 guru aku. Bukankah ni sesat berbanding ajaran asal Almarhum Ustaz Hanafi? Aku masih tunggu lg jwpan Cikgu Ya. Mana die?]

    ReplyDelete
  17. Komen aku dlm [ ].


    Anonymous said...
    emm....ko terkongkong ikut adat ni...
    [Ni cube nak tegaq benang basah ler ni.]

    biasalah ak paham...cam ni lah..adat leh disesuaikan ngan zaman,,,
    [Ko dpt mane pahaman ni? Ko ni tenaga pengajar ke. Klu tenaga pengajar, ahhh berattt.]

    nk tnya,klau kita bgi kebenaran die(org bukan islam) pkai baju silat,leh dpt dosa besar ka kita..??masuk neraka ka??
    [Hang putaq lg. Hang belajaq ugama ngan sape ni? Hujah2 hang ni xleh pakai ler. Jwb soalan aku tu, ape boleh org bukan Islam pakai uniform yg ada tulisan Ahmad Muhammad? Jwb ni dulu. Kang jd ajaran sesat lak.]

    dan mestilah YM sheikh dh bagi kebenaran..
    [Ni andaian ko. Betul ke guru aku berikan kebenaran? Jike benar, ni pahaman baru. Pahaman die bukan pahaman Almarhum Ustaz Hanafi. Jd sesat ler pahaman ni berbanding Almarhum. Jika x, naper Cikgu Ya bg buat. Jika x, naper guru aku xtegur?]


    dia bukannya ijazah silat pun gugat..
    [Ni pahaman sesat dlm SC.]

    dan ko rasa die ingt ke buah yg dia blajar,dia suka2 ja,dia niat nk lawat kedah,.nk tngk budaya org melayu kt kedah,so,ni lah peluang kita,promote silat cekak pd org2 melayu yg skrg ni lupa pd asal usul mereka(melayu moden).
    [Aku paham semue ni tp care tu xkene. Silap adap SC. Tu pandangan aku. Ni bukan citer suke2 atau seronok2. Ni soal prinsip & nilai SC.]

    sb tu lah buah yg dia buat salah,tangan bgi kaedah A pun x btul...x kan nk ajar btul2 kot.die sronok2 ja...kita belajar silat sb nk pertahankan diri,tapi dia tngk silat cekak sb nk tngk budaya melayu kita.tu pun nk gaduh ke gugat...
    [Ko ni ke yg turut same? Salah care ni. Xpernah dibuat gini setau aku. Tp mgkn guru aku pahaman die lain. Jd xsame dgn yg asal. Yg ori..yg Almarhum buat. Kire sesat ler ni.]

    jgn terkongkong dngn adat gugat,..sesuaikan adat dngn zaman skrg...,yg penting agama islam yg kita nk bwk..
    [Aku xsetuju ngan ni. Pahaman ko ni pahaman melayu baru kutt.]


    p/s : jadi mcm bangsa cina gugat..bangsa cina skrg bersatu..x cam bangsa kita.jgn fitnah sana sini..post benda bukan2,

    September 1, 2010 12:54 AM
    [Ko konaar lg. Yg korang buat ni salah adap. Tu jer. Tp korang nak tegaq benang basah. Prinsip & amalan SC xdipakai.]

    ReplyDelete
  18. kompius..!!!!!!!


    kompius..!!!!!!!
    kompius..!!!!!!!


    mane satu btl ni..sekejap tgk kat tshirt tulis pusaka hanafi..pastu uniforrm cekak hanafi..mane satu da yg btl...

    ReplyDelete
  19. kompius kepala bapak hang...
    hang xtanya tok hang.. kompius ka dak bila dia tgk Akademi Sdn Bhd... Dasyattt BUANG & GANG.. ni nk meniaga silat... tp dok cerita pasal Ust. Hanafi... Bodoh xsudah2..

    Gugat..

    hang toksah dok rasa pandai la kalu stakat nk manipulate fakta2 stakat akai bdk2 mcm ni...
    Aku xminat nk cerita kebenaran dgn hang.. pasai hati hitam xkan kenal erti kebenaran...

    hang lg tau bab layak ke patut ke boleh ke isu atas ni... tp syg hang gn otak SEMATA2 utk putar belit, hati busuk!!!!
    Sebab tu aku panggil hang ni menatang...

    ReplyDelete
  20. Sape skarang yg guna otak putar belit....bkan ko ke firdaus?
    soalan pon x jawab, nk ckp orang putar belit...cermin diri tu dulu, Bodoh!!

    ReplyDelete
  21. Td aku delete 1 komen sbb langgar peraturan. Tlg hantar balik tp jgn guna perkataan yg lucah atau alat sulit. Hrp paham.

    ReplyDelete
  22. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    kompius kepala bapak hang...
    [Baik sungguh bahase ko ni.]

    hang xtanya tok hang.. kompius ka dak bila dia tgk Akademi Sdn Bhd... Dasyattt BUANG & GANG.. ni nk meniaga silat... tp dok cerita pasal Ust. Hanafi... Bodoh xsudah2..
    [Kalau ko xpaham ttg akademi ni usah sentuh. Klu korang nak buat, buat ler.]

    Gugat..

    hang toksah dok rasa pandai la kalu stakat nk manipulate fakta2 stakat akai bdk2 mcm ni...
    [Maaf. Aku tak setuju. Aku bg bahan dan bukti tuk dibincang. Korang bincang,aku bincang. Tu jer. Jwb persoalan aku dulu.]

    Aku xminat nk cerita kebenaran dgn hang.. pasai hati hitam xkan kenal erti kebenaran...
    [Ko memang hebat. Ko bukan nak cari kebenaran pun wpun kebenaran depan mata. Jwb isu2 ni dulu. Mana ko tau hati aku hitam? Ko pi cermin muke dulu ler.]


    hang lg tau bab layak ke patut ke boleh ke isu atas ni... tp syg hang gn otak SEMATA2 utk putar belit, hati busuk!!!!
    Sebab tu aku panggil hang ni menatang...

    September 2, 2010 3:39 AM
    [Klu akal ko xsampai, duk diam2 jer ler. Untung aku sebab ko panggil aku mcm tu. Syukur.]

    ReplyDelete
  23. daripada islam munafiq yg sarung Ahmad Muhammad,lagi laa jijikk...!!

    betul2..
    hati hitam kotor x kan dapat terima kebenaran..
    org buat tu hang mengata,buat ni hang mengata..
    hang mengata puak hang sendiri duluu la..
    lantik guru sendiri2 angkat tangan..
    baruahh punye perangai..
    USTAZ HANAFI AJAQ CMTUU KE????
    ape pak ya said x ijazahkan Ustaz ke??
    dan Pak Haji Zain x ijazahkan Ustaz ke??
    secara 4 biji mata??
    mana maii pulak undi angkat2 tangan ni???
    baruahh..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  24. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    daripada islam munafiq yg sarung Ahmad Muhammad,lagi laa jijikk...!!
    [Maaf. jwpan ko xtepat. Ko bukan tau pun pe Ustaz Hanafi ckp pasal hal ni. Ko silap. Ko cume tegak benang basah jer.]

    betul2..
    hati hitam kotor x kan dapat terima kebenaran..
    [Ko bersihkan hati hitam ko dulu lum nasihat org lain.]

    org buat tu hang mengata,buat ni hang mengata..
    hang mengata puak hang sendiri duluu la..
    [Aku tau PK lg kuat mengata. Depa saje betoi. Serupe mcm hang buat ni ler.]

    lantik guru sendiri2 angkat tangan..
    baruahh punye perangai..
    [Ko bukan tahu hal sejarah. duk dengaq & ikut jer. PK tipu pun hang xtau.]

    USTAZ HANAFI AJAQ CMTUU KE????
    [Ko usah kelentong ler. Bukan hang ade pun mase tu. Hang dok dengaq org habaq. Tu jer.]

    ape pak ya said x ijazahkan Ustaz ke??
    [Agak2 camne die ijazah klu hang betoi tau?]

    dan Pak Haji Zain x ijazahkan Ustaz ke??
    [Yg ni ijazah pe lak. Hj Zain bukan guru silat.]

    secara 4 biji mata??
    [Ni teori sape yg ckp? Tok Ak yg ckp. Tul?]

    mana maii pulak undi angkat2 tangan ni???
    baruahh..
    [Hang bukan tau pun hal dulu2. De ke Almarhum Ustaz Hanafi nyatakan pengganti beliau secara spesifik?]

    -Firdaus MRH-

    September 3, 2010 11:06 PM

    [Pe yg aku nak kate ko ni kan tau sgt. ko dengaq ckp org je. Mane ade silat ni hak keluarga Ustaz Hanafi. Mana de? Klu benar ade ko buat pe ngan Tok Ak atau lah ni Datuk Maideen. hangpa buat pe aku nak tanye? Suruh guru aku pi jumpe depa ni dulu. Kut2 ler brani.]

    ReplyDelete
  25. hahahahahahahahaaa...
    aku pulakk banyak yg x tauu..
    hang check la vcd menegak kebenaran kalo dah bebal sangatt..
    hang tengok dan dengar sndiri apa yg si amrudin dahi calit tu cakap pasal pertukaran guru...

    hang tu yg main ikut2 je..
    lagi x reti x apa..
    oi bodoh,kalo nak kena ada pada sesuatu zaman tu baru boleh kita tau dan percaya sesuatu,susahhlaahh..
    bodoh bercakapp hang ni...

    hang bukan ada zaman Nabi pun dulu,tp mcamana hang tau pasal Nabi???
    pikiaqlah sendiri..
    jangan la bodo sangatt..
    pening kpale aku..

    x malu ke ha ngn org muda mcm aku ni??
    bukan apa,hang tu dah tua tp punyalah bodo masyaAllah...
    hhaiiiihhhh...

    apa kena mengena Haji Zain??
    oohh lupaaa...
    hang mana ada guru..
    kalo ada pun master joe..
    dia bukan ada apa2 bab kefahaman pun..
    pasai tu hang boleh kata apa kena mengena Pak Haji Zain dalam ini cerita...

    mmg la beliau bukan ada kena mengena dalam silat cekak..
    aku tauu..
    bodohh...!

    tapi kefahaman yg Ustaz adukkan dalam silat ni adalah kefahaman yg beliau belajar dari Al Hikam dulu..

    haaiihhh bodohhh...
    bodohhnya hang..
    banyak sangat x tauuuu...
    pastu dok mengata org plak yg x tauu..
    hang pun nak mati dalam jambann jugakk ke???

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  26. waaa... firdaus vs firdaus...

    ReplyDelete
  27. Aku pun dah tgk VCD tu. Pak Amruddin kate berdasarkan pe yg Tok Ak ckp. Lum tu mane ade. Semase Almarhum Ustaz Hanafi amik silat ni dpd Tok Ya dulu, sebenaqnye ade due guru dah. Rasenye byk lagi. Jd xtul kate pd 1 mase ade 1 guru jer.

    Semase Almarhum Ustaz Hanafi kembangkan make ketika tu, die sorang aje. Tp bile beliau meninggal dunie, xlak die namekan penggantinye. Naper ekk?

    Tentang Tn Hj Zain, tu bab lain. Almarhum pi belajaq. Tok Ak pi belajaq? x, die xpi. Guru aku pi belajaq? xgak.

    Jd dah campuq2 sume ni.

    Ko ni Firdaus, nampak jer hebat tp tong drum kosong.

    Ko kate Bani Hanafi ni kaum hawas. Jd naper pening kapla lak? Ko ni perasan jer.

    Aku dah jwb dah. Tok Ak dulu perasan die guru hikam. Lahh ni guru aku pun ngaku gak. Sebenaqnye mereka ni xbelajaq pun. Perasan jer.

    Ko ni cermat skt ngan ckp2 ko. Pembawaan ko ni simpang jauh dpd ajaran Muhammad. Peribadi ko ni buruk sbb celupar mulut.

    ReplyDelete
  28. Ko ni Firdaus, nampak jer hebat tp tong drum kosong.

    Ko kate Bani Hanafi ni kaum hawas. Jd naper pening kapla lak? Ko ni perasan jer.

    {Jangan dok perasan la Bani Hanafi kaum Khawaz konon. Si gedempol ni tau ke aper makna Khawaz tu? Jangan main sebut dan dok perasan jer lebih. Setahu aku golongan Khawaz nih tak cakap bohong, tak ainaya orang, tak tipu duit orang dan tak cabul anak dara orang!!!!!! Nanti Tuhan tukaq Bani Hanafi dan puak PK nih jadi golongan MAWAS baru hangpa tau!!!!!!!}

    ReplyDelete
  29. salasilah perguruan pun dah takde kat kat cekakhanafi.com tu...dulu sblm kes 2006, kita letak jugak bhw Pak Ak ada dlm salasilah perguruan tu, sebagai mengenang jasa walaupun beliau terpseong...tapi skang ni PP dah BUANG semua sekali dah nampaknya...kenapa la agaknya ye? sapa yg tak kenang jasa sapa skang ni?

    ReplyDelete
  30. Nak citer salahsilah guru? Mantan2 guru ni bukan ikut pun. Dah jd carca marba. Tok Ak mane skrg? Pe nak uat dgn Datuk Maideen lak? Guru aku lak nak taruk mane lak?

    Klu ikut susunan salahsilah camni ler.

    Tok Ak ==== Guru Aku ==== En Marwi.

    ReplyDelete
  31. bila masa pulakk la aku dok claim yg keluarga Hanafi semuanya KHAWAS..
    astaghfirullah..
    sifat dajjal makin jelas kelihatan.
    main kuat putar belit..
    nampaknya gugat makin teringin nak mati dalam jamban jugak..
    hahahahaha

    siapa kata beliau x menamakan pengganti??
    aku cadang hang pi jumpa Cikgu Rauhi tanya..
    ada x Ustaz cakap siapa yg nak ganti beliau..
    kerana Cikgu Rauhi adalah antara anak2 murid terkahir yg bersama beliau sebelum meninggal dunia..
    pi la tanya Mak Teh,Cik Lan..

    susah nak cakap ngn hangpa ni..
    ingat mcm parti politik..
    kalau seseorang pemimpin nak turun,kena announce satu malaya sapa nak ganti..

    weyy ini bab Guru..
    bersangkut jugak dengan agama...
    mana boleh di AWAMkan..
    itupun ada saksi yg Ustaz Hanafi beritahu sendiri penganti beliau..

    ReplyDelete
  32. lupa letak nama...
    dari Firdaus MRH

    ReplyDelete
  33. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    bila masa pulakk la aku dok claim yg keluarga Hanafi semuanya KHAWAS..
    astaghfirullah..
    sifat dajjal makin jelas kelihatan.
    main kuat putar belit..
    nampaknya gugat makin teringin nak mati dalam jamban jugak..
    hahahahaha
    [Tu ler ko do belasah je. Ko sendiri terlupe. Care ko ckp org lain sume awam. Pe maksud ko? Klu ko sendiri awam, baru same. Tul? Ko rase ko dan Bani Hanafi bukan awam. Ko jgn salahkan ku lak.]

    siapa kata beliau x menamakan pengganti??
    aku cadang hang pi jumpa Cikgu Rauhi tanya..
    ada x Ustaz cakap siapa yg nak ganti beliau..
    kerana Cikgu Rauhi adalah antara anak2 murid terkahir yg bersama beliau sebelum meninggal dunia..
    pi la tanya Mak Teh,Cik Lan..
    [Ko ni jgn nak ubah sejarah. Naper selepas tunggu 40 hari selepas Almarhum Ustaz Hanafi meninggal, bende2 ni tak timbul pd mase tu? Korang kona baring lg. Jgn bohong ler]


    susah nak cakap ngn hangpa ni..
    ingat mcm parti politik..
    kalau seseorang pemimpin nak turun,kena announce satu malaya sapa nak ganti..
    [Mmg ni dah berlaku semase Tok Ak dan guru aku dulu. Jd???? Ko ni mmg si otak udang. Sbb tu PMR & SPM terukkk. Tul? Sbb tak ingat fakta.]

    weyy ini bab Guru..
    bersangkut jugak dengan agama...
    mana boleh di AWAMkan..
    itupun ada saksi yg Ustaz Hanafi beritahu sendiri penganti beliau..

    September 5, 2010 11:53 PM
    [Ni guru silat jer. Guru ugama bkn camni. Dulu Tok Ya. Pastu Tok Ak. Pastu guru aku.
    Saksi? Sape saksi tu? Naper saksi itu tak timbul pada tahun 1986?]

    Anonymous said...
    lupa letak nama...
    dari Firdaus MRH

    September 6, 2010 12:13 AM

    ReplyDelete
  34. apa yg ustaz hanafi ckp tu..."anak2 ustaz ni yg lain2 dia tak nampak...yg dia nampak mat sorang"...maksudnya pada ketika itu yg nampak begitu aktif dalam silat adalah MRH berbanding anak2 yg lain.

    ustaz tak kata pun yg mat ni bakal pengganti aku.
    takda sapa tahu perbualan penuh ustaz dgn cikgu rauhi..pak ak dll...

    tok bidin

    ReplyDelete
  35. md radzi penipu...
    byk mkn wit haram...
    hasil nyer dpt firdaus...
    bodo piang tak bole di ajaq...

    ReplyDelete
  36. betul tok bidin...
    sokong tok bidin...
    statement yg terang.. dan bukannya perasan...

    -tok bidan

    ReplyDelete
  37. masyaAllah..
    kebodohann yg amat tinggi..
    nampaknya hangpa ni dah x da FIKIRAN BATINIAH..
    semuanya FIKIRAN ZAHIRIAH semata2..
    menggunakan logik akal semata2..
    maka jadilahh hangpa orang2 yg sesat..
    yg mata hatinya buta..
    hanya logik akal semata2..
    x kan FAHAM sampai ke TUHAN kalau setakat menggunakan logik akal

    stelah lebih 13 tahun bersama baru nak pertikan Guru aku tu bukan pengganti Ustaz..
    abeh yg hangpa dok ikut tu bebelas tahun tu apa dia??
    haiihh..
    nampaknya hangpa pun teringin nak mati dalam jamban jugakk ni..

    -Firdaus MRH-

    ReplyDelete
  38. Komen aku dlm [ ]

    [Naper ko xkomen isu2 mahkamah? Dan si omar tu. Ko ni tunjuk lagaknye. Hampehhh.]

    Anonymous said...
    masyaAllah..
    kebodohann yg amat tinggi..
    [Si otak udang gune perkataan ni???? Mmg kes terukk.]

    nampaknya hangpa ni dah x da FIKIRAN BATINIAH..
    semuanya FIKIRAN ZAHIRIAH semata2..
    menggunakan logik akal semata2..
    [Ni pe lak ni. Ko ni rujuk mane lak?]

    maka jadilahh hangpa orang2 yg sesat..
    yg mata hatinya buta..
    hanya logik akal semata2..
    x kan FAHAM sampai ke TUHAN kalau setakat menggunakan logik akal
    [Ko tau ke sejarah Imam Hanafi semase die kecil dulu?]
    stelah lebih 13 tahun bersama baru nak pertikan Guru aku tu bukan pengganti Ustaz..
    abeh yg hangpa dok ikut tu bebelas tahun tu apa dia??
    haiihh..
    [Aikkk ko kang ckp pasal ade saksi ler. Ko pi konar kut mane lak ni?]

    nampaknya hangpa pun teringin nak mati dalam jamban jugakk ni..

    -Firdaus MRH-

    September 7, 2010 10:44 PM
    [Boleh jadi Firdaus-MRH mati dalam tangki najis.]

    ReplyDelete
  39. Firdaus-MRH: aku masih lg tunggu sape saksi yg ko maksudkan tu. Klulah yg dimaksudkan cikgu rauhi, mintak die kuar statement secare bertanggung jwb. Klu die ler, aku nak tanye naper semase tunggu 40 hari selepas Almarhum meninggal, die xtindak sebagai saksi?

    ReplyDelete
  40. x payahh buang masa..
    bukan hangpa nak pegang pun kata2 cikgu rauhi tuu..
    walaupun mmg benar dialah antara murid terakhir bersama Ustaz..
    dan didengar sendiri tentang pengganti..

    tapi kalau disuruh cikgu rauhi buat statement sekalipun,buang masa je ngn org mcm hang..
    tetapp memuliakan keturunan TANDAS...
    buat penatt aje..
    keturunan tandas jugak yg hang anggap mulia..

    aku mati dalam tangki najis??
    belum pernah terjadi lagi pada ahli2 kita..
    andaikata aku ni lebih terukk dari bapak amrudin,ye..boleh jadi aku mati di situu..

    tapi seteruk bapak amrudin pun mati dlam tandas je,x kan la aku menang kot..
    mesti aku bawah lagi dari dia..
    dia penderhaka..
    aku x..
    hahahahahah

    keturunan penderhaka......
    akhirnya mati dalam tandas.......
    itulah yg diangkat tinggi dan dianggap mulia......
    itulah AKHIR ZAMAN..

    ReplyDelete
  41. Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    x payahh buang masa..
    bukan hangpa nak pegang pun kata2 cikgu rauhi tuu..
    walaupun mmg benar dialah antara murid terakhir bersama Ustaz..
    dan didengar sendiri tentang pengganti..
    [Ko ni usah elak. Jd betoi ler saksi yg ko katekan ni Cikgu Rauhi? Tu jer yg aku nak tau. Ko ni betoi si otak udang.]

    tapi kalau disuruh cikgu rauhi buat statement sekalipun,buang masa je ngn org mcm hang..
    tetapp memuliakan keturunan TANDAS...
    buat penatt aje..
    keturunan tandas jugak yg hang anggap mulia..
    [Ko elak lg. Silat Cekak Hanafi xajar uat lagu ni. Aku ingat ko ni main tulih jer. Mgkn Cikgu Rauhi xtau pun ko tulih ni.]


    aku mati dalam tangki najis??
    belum pernah terjadi lagi pada ahli2 kita..
    andaikata aku ni lebih terukk dari bapak amrudin,ye..boleh jadi aku mati di situu..
    [Aku rase doa ko akan termakbul sbb ko dah xde modal. Dan pahaman ko dlm hal ni pun xbetoi. Ko bukan paham pun maksud kate2 Almarhum Ustaz Hanafi tu. Ko nak bahas ngan aku ttg topik ni aku leh buat posting baru. Setuju?]



    tapi seteruk bapak amrudin pun mati dlam tandas je,x kan la aku menang kot..
    mesti aku bawah lagi dari dia..
    dia penderhaka..
    aku x..
    hahahahahah
    [Ko dpt lebih skt ler sbb saiz badan ko tu sesuai ngan tempat tu. Mane tau kan?]

    keturunan penderhaka......
    akhirnya mati dalam tandas.......
    itulah yg diangkat tinggi dan dianggap mulia......
    itulah AKHIR ZAMAN..

    September 12, 2010 2:24 PM
    [Pahaman mane lak ni ko pki ni. Ya Tuhan akan berikan ganjaran yg setimpal tuk ko yg sgt busuk hati. Hang ni baru nak mule hidup. Pi betoikan diri dulu lum citer pasai org lain. Hang paham ke pe aku ckp ni?]

    ReplyDelete
  42. gugat nie memalukan jaa...

    ReplyDelete
  43. Aku memalukan sape?? Hurai skt.

    ReplyDelete
  44. Komen aku dlm [ ].


    Anonymous said...
    emm....ko terkongkong ikut adat ni...
    [Ni cube nak tegaq benang basah ler ni.]

    biasalah ak paham...cam ni lah..adat leh disesuaikan ngan zaman,,,
    [Ko dpt mane pahaman ni? Ko ni tenaga pengajar ke. Klu tenaga pengajar, ahhh berattt.]

    nk tnya,klau kita bgi kebenaran die(org bukan islam) pkai baju silat,leh dpt dosa besar ka kita..??masuk neraka ka??
    [Hang putaq lg. Hang belajaq ugama ngan sape ni? Hujah2 hang ni xleh pakai ler. Jwb soalan aku tu, ape boleh org bukan Islam pakai uniform yg ada tulisan Ahmad Muhammad? Jwb ni dulu. Kang jd ajaran sesat lak.]

    dan mestilah YM sheikh dh bagi kebenaran..
    [Ni andaian ko. Betul ke guru aku berikan kebenaran? Jike benar, ni pahaman baru. Pahaman die bukan pahaman Almarhum Ustaz Hanafi. Jd sesat ler pahaman ni berbanding Almarhum. Jika x, naper Cikgu Ya bg buat. Jika x, naper guru aku xtegur?]


    dia bukannya ijazah silat pun gugat..
    [Ni pahaman sesat dlm SC.]

    dan ko rasa die ingt ke buah yg dia blajar,dia suka2 ja,dia niat nk lawat kedah,.nk tngk budaya org melayu kt kedah,so,ni lah peluang kita,promote silat cekak pd org2 melayu yg skrg ni lupa pd asal usul mereka(melayu moden).
    [Aku paham semue ni tp care tu xkene. Silap adap SC. Tu pandangan aku. Ni bukan citer suke2 atau seronok2. Ni soal prinsip & nilai SC.]

    sb tu lah buah yg dia buat salah,tangan bgi kaedah A pun x btul...x kan nk ajar btul2 kot.die sronok2 ja...kita belajar silat sb nk pertahankan diri,tapi dia tngk silat cekak sb nk tngk budaya melayu kita.tu pun nk gaduh ke gugat...
    [Ko ni ke yg turut same? Salah care ni. Xpernah dibuat gini setau aku. Tp mgkn guru aku pahaman die lain. Jd xsame dgn yg asal. Yg ori..yg Almarhum buat. Kire sesat ler ni.]

    jgn terkongkong dngn adat gugat,..sesuaikan adat dngn zaman skrg...,yg penting agama islam yg kita nk bwk..
    [Aku xsetuju ngan ni. Pahaman ko ni pahaman melayu baru kutt.]


    p/s : jadi mcm bangsa cina gugat..bangsa cina skrg bersatu..x cam bangsa kita.jgn fitnah sana sini..post benda bukan2,

    September 1, 2010 12:54 AM
    [Ko konaar lg. Yg korang buat ni salah adap. Tu jer. Tp korang nak tegaq benang basah. Prinsip & amalan SC xdipakai.]



    huh.,,nth lah..biarlah kt ko

    ReplyDelete
  45. Klu takat copy & paste pe de? Klu nak hujah 1, 1 leh gak.

    ReplyDelete
  46. komen aku sikit jer.. silat ni hak guru aku. so takyah nak komen la. ko pon bukan anak murid dia lagi..

    [ustaz hanafi dulu pun x penah kata silat ni hak dia...ni camne plak ko kata silat ni hak guru ko plak????cerita mengenai guru silat ustaz hanafi pun x penah kata silat ni hak dia...camne ni??????silat cekak pun bukan silat pusaka...dan ustaz x penah buat duit dengan mengguna silat...ni camne ni....kalo ginilah keadaannyer akan hilang hormat org ramai kepada silat cekak (CM or CH) khasnyer...also maybe akan trkena tempiasnyer silat yg lain....

    ReplyDelete