Thursday, December 31, 2009

Perancangan Guru Aku

SC telah beriusia 44 tahun. Tahun 2010, usianye jd 45 tahun. Tu yg SCH telah buat majlis pra-pelancarannye pd 12.12.09 yang lalu dan mendpt liputan media.

19.12.09, pusaka buat majlis hari tenaga pengajar. Otai dpt anugerah guru aku. Otai ni dpt sbb die ahli keluarga PK. Die kawin anak buah Nek Teh. Tu yg diciter kpd aku. Jd betul ler anugerah diberikan.

Yg di luar PK, gigit jari ler.

Diberitakan media, PK nak buat JOM SILAT. Kumpul 10,000 org bersilat pd 10.10.10. Bagus ler tu. Guru aku kate ia bukan tujuan utk menunjuk2. Tp hati kecilnye mmg nak menunjuk2. Nak tunjuk kuat kut.

Xpe tu hak individu.

Die kan guru. Boleh masuk ruma anak2 muridnye. Siap boleh cabul lg.

Yg peliknye, die masih lg ngaku guru SCH. Die masih lg ngaku die presiden PSSCUHM.

Aku nampak PK ni mmg xcerdik sbb mereke beri pablisiti percume utk SCH.

Tima kacih.

Niat die utk kelirukan masyarakat sdgkan die sendiri keliru. Bile die keliru, PK jd keliru. Pengikut jd keliru.

Guru aku boleh keliru dan kelirukan PK dan para penyokong PK tp Allah swt xkeliru.

Aku doa agar Allah swt tunjukkan yg benar (yg hak) pada tahun ini. Kemelut dah nak masuk 4 tahun.

Guru aku merancang. PK merancang tp Allah swt juga merancang dan rancangan Allah ni yg pasti berlaku.

Waulahualam.

2 comments:

  1. Mohd Faiz ShamsuddinJanuary 29, 2010 at 8:33 AM

    Sheikh. Mntak supaya keluarkn post dgn hormat & berdalil utk hujah.

    Kita hormat-menghormati. Jgn caci silat, jgn caci Guru. Buat pengetahuan Sheikh, Guru sebenar Guru ini die bukan kapasiti atas persatuan. Kalau die Guru, biar lah die persatuan ape pun, die tetap Guru. Contoh Guru Tarikat, biar pun die pindah ke tarikat lain, atau die tak masuk tarikat dah, tetap Dia seorg Guru. Guru ni bkn anak murid yg lantik sheikh..

    Guru sekolah pun kerajaan yg lantik utk yg layak, bkn budak sekolah lantik.. Sekian pandangan sheikh..

    ReplyDelete
  2. Syukran

    Komen aku dlm []


    Mohd Faiz Shamsuddin said...
    [Aku tabik spring pd ko. Bagus ko anak jantan.]

    Sheikh. Mntak supaya keluarkn post dgn hormat & berdalil utk hujah.
    [Tlg baca keseluruhan blog aku ni. Aku kena tibai lg teruk tp aku tetap lwn. Aku ade hujah tp PK xberani hujah balik.]

    Kita hormat-menghormati. Jgn caci silat, jgn caci Guru.
    [Aku setuju. Aku xcaci silat tp individu yg buat silat. silat xsalah.]

    Buat pengetahuan Sheikh, Guru sebenar Guru ini die bukan kapasiti atas persatuan.
    [Setuju. Ko baca pantun cekak. Guru aku tu bukan sebenar guru . Die guru cabul. xleh ikut.]

    Kalau die Guru, biar lah die persatuan ape pun, die tetap Guru. Contoh Guru Tarikat, biar pun die pindah ke tarikat lain, atau die tak masuk tarikat dah, tetap Dia seorg Guru. Guru ni bkn anak murid yg lantik sheikh..

    [Aku dah jwb seperti di atas. Guru aku tu telah hilang kelayakan sebagai guru. Hrp ko paham. Die masih ngaku lg sbb ade anak2 murid yg nak ikut. Ko kene ingat hal persatuan ni penting nak urus tadbir. zaman sahabat pun ade cara tadbir dan beza2. Undang2 negara dan dunia ade peraturan ,kene ikut ler. Mane boleh guru gerak tanpa persatuan... kene tangkap ler.]

    Guru sekolah pun kerajaan yg lantik utk yg layak, bkn budak sekolah lantik.. Sekian pandangan sheikh..

    January 29, 2010 8:33 AM
    [Setuju. Guru aku telah dilucutkan oleh MMT jd die xlyk ngaku guru.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete