Friday, November 20, 2009

Ikutlah Aliran Mana Pun

Kite buka topik baru sementara kite tu tunggu respon dr guru aku atau PK tentang isu konspirasi utk jatuhkan guru aku.

Ade permintaan utk dibroadcastkan keseluruhan video siasatan tu. Klu ikut info yg diberitau kpd aku setiap sitting jk siasatan tu ade rakaman di buat. Ini bermakna byk video ler. Ingat dlm surat aduan rasmi tu ade byk kes bukan kes cabul aje. Tp kes cabul tu ler yg cetuskan krisis SCH ni.

Tentunye ade video ttg:

a. pengadu yg tulis surat rasmi kpd persatuan.
b. ibubapa mangsa yg terlibat.
c. mangsa yg terlibat
d. mangsa-mangsa lain yg terlibat
e. individu2 lain yg disebut dalam surat aduan rasmi tu
f. guru aku ler. Die untung sbb die last skali dipanggil. Die da dpt info awal ttg keterangan mangsa dan individu2 lain tu.

Jd berape byk video ler yg perlu dibroadcast.

Ape pun aku xde video2 ni. Yg ade mesti ler di pihak MMK.

Pak Azhar Ali dan Pak Moktaruddin pun ade info2 ini.

Mereka gak yg tandatangi laporan jk siasatan tu yg nyatkan ade kes terhadap guru aku.

Soal die org putar belit kenyataan tu lain kire ler.

Pak Moktaruddin jd Mr 300.

Pak Azhar sahabat baik guru aku. Satu sekolah. Tu yg aku diberitau. Pak Azhar kan dah jd "NP".

Persoalannye, dah ade pun sedutan2 video siasatan guru aku tp naper xnak percaya. Klu ler dibroadcast semua video itu ade ker mereka akan terima.

Pd aku tidak.

Biase ler citer silat, anak murid taat kpd guru wpun guru cabul. Tu pilihan mereka. Aku xkisah.

Gitu byk ayat Quran yg terangkan hal ni. Allah yg butekan mata mereka. Allah yg pekakkan telinga mereka. Mereka jadi bisu dan tuli.

Pd aku, kite buat keje masing2.

CM pun dah teruk dah. Hajat DM jd guru telah tercapai wpun dipertikai.

Meriah sungguh SC.... dah byk aliran.

Nak ikut yg mane? Masing2 dakwe mereka bawa ajaran Al-Marhum Ustaz Hanafi.

Namun mane yg benar-benar ikut.

Ikut ler haluan masing2.

Tak gitu?

94 comments:

  1. Setuju....

    Kalau dah buka Silat Pusaka Hanafi tuh....jaga jer ler...

    kenapa mau kacau lagi Silat Cekak Hanafi....

    agaknya takda konfiden kot....

    flip-flop macam dalam video juga...

    ReplyDelete
  2. Syukran

    Dlm video tu guru aku ckp lain semase mula dgn yg akhir wpun subjek same.

    Camne nak percaya?

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  3. orang CH jangan duk sibuk2 dgn hal CM yer..

    ReplyDelete
  4. Syukran

    Apepasal xleh? Sejarah kite camne? Usah tipu sejarah? Bukankah DM giler2 nak jd NP pd tahun 1993? Jd NP supaya pastu tu jd GU dan Presiden. Sape perancang utamanye? Bukan adik iparnye?

    Tu tahun 1993, skrg (2009) same gak dan DM dah jd guru utama yg disangsikan.

    Selame ni ape citer? Sape yg bohong?

    Ni yg diberitau kpd aku. Klu salah, salah ler aku.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  5. Teman dengor ceghiter drp suku-sakat teman di Kuala Kangsor. Ada cadangan drp puak serpihan CM yg menyokong Pak Ak. Katanya depa nak ambik MJ Al-Kodi jadi Tuan Guru mereka. Apa punya turrrrr daaaa?????

    Teman ghase ler, drp ambik MJ tu lebih baik lantik Penulis Sepak Minang tu jadi Guru depa. Dengornya dia dapat ilmu silat direct drp Almarhum Ustaz. Camne ceghiter???

    ~ Dugong Laut China Selatan ~

    ReplyDelete
  6. Syukran

    Ape pun yg peliknye sume kate bawa ajaran Al-Marhum Ustaz Hanafi tp naper berpecah-belah. Ape ke perkara ni berlaku di zaman Al-Marhum?

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  7. bohong la nak ambik mat radhi...
    pak Ak ada calon sendiri lah..
    korang kalau tak tahu apa2 baik diam aje..

    kalau tak jadi batu api pecah2 orang melayu tak boleh ke?

    betul ke tindakan korang ni?

    ReplyDelete
  8. Apa heran SC pecah 2 / 3 @ berapa sekalipun.ajaran Islam pun dah jadi macam2 mazhab.tAPI yg. pasti PERDU nya SAMA. Beza di RANTING saje. AKU yakin, BIDUK LALU,KIAMBANG BERTAUT JUGA.

    ReplyDelete
  9. Syukran
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    bohong la nak ambik mat radhi...
    [Klu bohong, betulkan ler]


    pak Ak ada calon sendiri lah..
    [Ye ke, sape orgnye? Yg DM ckp tu ape lak?

    korang kalau tak tahu apa2 baik diam aje..
    [Saje nak tau. Xkan x ler?]

    kalau tak jadi batu api pecah2 orang melayu tak boleh ke?
    [Kite bukan batu api...jgn terase lak.]

    betul ke tindakan korang ni?
    [Sekadar tanye aje... nampak mcm mcm tiga di CM. xgitu?]

    November 22, 2009 5:24 AM

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  10. Syukran
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Apa heran SC pecah 2 / 3 @ berapa sekalipun.ajaran Islam pun dah jadi macam2 mazhab.tAPI yg. pasti PERDU nya SAMA. Beza di RANTING saje. AKU yakin, BIDUK LALU,KIAMBANG BERTAUT JUGA.

    [Satu harapan yg tinggi. Boleh ke? xkut... aku rase satu puak yg benar2 betul yakni yg benar2 bawe ajaran Al-Marhum. Mane ade due, tige atau lebih, x gitu?]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  11. dugong mcm nak menangguk di air yg keruh... itu penulis sepak minang pn masih memperakui md.radhi sbg gurunya...

    memang kaki pemecah belah le kau...

    ReplyDelete
  12. Anonymous said...
    bohong la nak ambik mat radhi...
    pak Ak ada calon sendiri lah..
    korang kalau tak tahu apa2 baik diam aje..

    kalau tak jadi batu api pecah2 orang melayu tak boleh ke?

    betul ke tindakan korang ni?

    {Itu cerita dia, ko baca sudahlah. Pergi ler siasat betul ke tak betul. Kalau tak betul ko tulis lah kat sini, apa bukti ko kata bohong tu? Kalau betul camne?????

    Kalaupun Pak Ak ada calon sendiri pun, DM dah lantik diri dia jadi "Aku Pengganti". Dia pegang persatuan. Apa yg korang boleh buat pun????

    Ko nak bising orang tahu ke tak tahu tu apekehal? Ko tu tau sangat ker? Nak mengomel tak tentu pasal. Kalau ko tahu, tulislah menda yang ko tahu. Jangan dok peleceh orang tak tau, sedangkan ko lagi tak tahu.

    Jangan dok cerita pasal batu api la woi!. Ko pun sama jugak. Betul atau tidak tindakan depa ni ko apa peduli? Lagipun blog ni utk kita menulis apa -apa dengan bebas. Nak bertindak biarlah berfikir. Yang ko pun satu, akal ada taknak pakai. Yg dok emosi dengan cerita orang yg entah betul entah tidak tu buat hapa??? Kalau ko ada fakta silalah tulis. Biar kita semua nilai pulak fakta ko camne. Ada brani??????? }

    ~ Patin Sg. Pahang ~

    ReplyDelete
  13. Anonymous said...
    bohong la nak ambik mat radhi...
    pak Ak ada calon sendiri lah..
    korang kalau tak tahu apa2 baik diam aje..

    kalau tak jadi batu api pecah2 orang melayu tak boleh ke?

    betul ke tindakan korang ni?

    {Itu cerita dia, ko baca sudahlah. Pergi ler siasat betul ke tak betul. Kalau tak betul ko tulis lah kat sini, apa bukti ko kata bohong tu? Kalau betul camne?????

    Kalaupun Pak Ak ada calon sendiri pun, DM dah lantik diri dia jadi "Aku Pengganti". Dia pegang persatuan. Apa yg korang boleh buat pun????

    Ko nak bising orang tahu ke tak tahu tu apekehal? Ko tu tau sangat ker? Nak mengomel tak tentu pasal. Kalau ko tahu, tulislah menda yang ko tahu. Jangan dok peleceh orang tak tau, sedangkan ko lagi tak tahu.

    Jangan dok cerita pasal batu api la woi!. Ko pun sama jugak. Betul atau tidak tindakan depa ni ko apa peduli? Lagipun blog ni utk kita menulis apa -apa dengan bebas. Nak bertindak biarlah berfikir. Yang ko pun satu, akal ada taknak pakai. Yg dok emosi dengan cerita orang yg entah betul entah tidak tu buat hapa??? Kalau ko ada fakta silalah tulis. Biar kita semua nilai pulak fakta ko camne. Ada brani??????? }

    ~ Patin Sg. Pahang ~

    ReplyDelete
  14. malu la sikit..

    perbincangan kat sini nampak lebih bodoh dari di rijalul ghaib tu..

    malu woi..

    ReplyDelete
  15. Anonymous said...
    dugong mcm nak menangguk di air yg keruh... itu penulis sepak minang pn masih memperakui md.radhi sbg gurunya...

    {Buat apa la aku nak menaannguk di air yang keruh, aku hidup kat laut ni pun dah banyak ikan daaahhh.

    Aku tulis drp apa yg aku dengar drp suku-sakat aku aje. Berkaitan Penulis Sepak Minang tu pun suku-sakat aku yg bagi komen. Kalau dah memang dia layak apa salahnya???

    Bukan nak bagi pecah belah ke, batu api ke apa ker? Aku sekadar menulis apa yg disampaikan kepada aku dan apa yg aku fikir. Aku tak suruh korang percaya, fikirlah sendiri, siasatlah sendiri.

    Soal dia ngaku MJ sebagai guru dia tu dia punya pasallah. Tetapi ada di kalangan suku-sakat aku yg menyatakan dia pun memang layak jadi guru. Itu aje. Bagi pendapat aku pulak, daripada bergurukan seorang PENCABUL lebih baik bergurukan Penulis Sepak Minang tu.

    Abg Joe pun apa kurangnya. Sebagai anak murid Almarhum Ustaz Hanafi, beliau pun ada pengalaman2 tersendiri dengan Arwah Ustaz.

    Macam Blog ni jugak. Ramai yang bagi pandangan dan ulasan. Terpulang pada diri masing-masing nak terima atau tidak.

    ~ Dugong Laut China Selatan ~ }

    ReplyDelete
  16. Syukran
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    malu la sikit..
    [Kite di sini xkisah. Sape nak balon, silakan. Xtimbul soal malu.]

    perbincangan kat sini nampak lebih bodoh dari di rijalul ghaib tu..
    [Lebih pandai disane xsemestinye lebih baik dari lebih bodoh di sine, xgitu?]

    malu woi..

    November 23, 2009 5:31 PM
    [Kite boleh ape jer. No problem.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  17. Bodoh pada engkau, mungkin tidak pada orang lain. Kalau tak suka jangan baca. Pi lah baca blog Rijalul-Ghaib tu, buat apa menempek kat sini plaks?????

    ReplyDelete
  18. Ade berite di mailbox aku kate, mmg betul ade puak di CM yg kate mereka akan ikut guru aku bile Tok Ak mati. Depa di kawasan utara.

    Betul ke citer ni?

    Mgkn betul ler tp Tok Ak belum mati lg. Dan DM lak dah jd guru jd xtau ler camne skrg.

    Pastu guru aku lak ade kes cabul.

    Agaknye ape pendirian depa ni skrg?

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  19. key point yg aku nampak, pak ak @ md.radhi adalah GU.... dan titik persamaannya plak marwi dan DM GURU yang xsah dari segi perguruan silat... that is my opinion

    ReplyDelete
  20. Key points yg aku nampak plaks. Pak Ak dah terbukti masa dulu pernah terpesong, itu fakta. Al Kodi plaks lepas jadi Guru ada kes cabul. Lagi teruk. Korang pilih la, nak ikut mana satu.

    DM plaks memang ada bercita-cita nak jadi guru, dah pun berjaya menobatkan dirinya sebagai pengganti Pak Ak. Beliau pun dah ada pengikut sendiri.

    Abg Joe, beliau tak pernah terfikir dan terlintas pun nak jadi guru. Apa2 pun beliau memang layak. Sapa nak follow, silalah follow beliau. Sapa tak nak terpulang, tak paksa pun.

    So korang fikirlah sendiri:-
    1. Pak Ak pernah terpesong.
    2. Al Kodi sedang dlm kes Mahkamah pasal cabul.
    3. DM, dah tercapai cita2nya walaupun diberitakan syahadahnya pun pelat.
    4. Abg Joe, diangkat menjadi guru tanpa beliau sangka pun.

    Hangpa pilihlah sendiri.

    ~ Dugong Laut China Selatan ~

    ReplyDelete
  21. persamaan tu bagi aku adalah berasas.kata org bijak pandai, nak selesaikan masalah, buang yg keruh ambil yg jernih, bukan menangguk di air yg keruh mcm Dugong......

    ReplyDelete
  22. Syukran

    Ade pendpt kate, guru SC adalah guru Hikam. Jd betul ke pendpt ini?

    Tok Ak?
    Guru Aku?
    DM?
    JM?

    Kite nak cari sebenar guru bukan guru yg integritinye tercalar.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  23. Agak agak kalau disiarkan semua tayangan video tu puak puak nih mahu ker berubah hati? terbuka ke mata dan hati agak agak lah..

    nih!! ada lagi satu video yang aku rasa sesuai buat masa kini tengok jangan tak tengok..

    http://www.youtube.com/watch?v=SniYw1pwM6M

    aku tertarik dengan dialog ini ..--->
    "Walau sapa pun Tuhan yang angkat jadi pemimpin dalam perjuangan Silat Cekak, tetap kita ikut. Tapi kalau dia mai pertikai AKU PENGGANTI JANGAN TERIMA dia IBLIH.. Ha itu IBLIH tu... JANGAN TERIMA !"

    - Amaran Pak Ak dalam tahun 2004

    ReplyDelete
  24. Kalau berani tayang semua biar ahli SC buat pilihan sendiri berdasarkan keterangan dan selebihnya keyakinan di hati ttg pihak yg perlu diikuti.Jgn kutip sikit2!

    ReplyDelete
  25. kenapa masa awal2 pecah CM dulu, kita bangkitkan isu mandat, tapi bila tiba masa CH pulak pecah, kita dah tak guna lagi ISU MANDAT GURU melalui ijazah 4 biji MATA.
    Aku tak paham lah pendirian KORANG ni. MACAM LALANG DITIUP ANGIN !

    ReplyDelete
  26. memang lah md radi tak boleh menentukan guru silat cekak kerana yang menentukan guru silat cekak ada lah guru silat cekak itu sendiri bukan nya MMT atau lan lawyer, (kini dah jadi wakil guru) atau md daud tak caya tanya amruddin

    ReplyDelete
  27. Syukran
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    memang lah md radi tak boleh menentukan guru silat cekak kerana yang menentukan guru silat cekak ada lah guru silat cekak itu sendiri bukan nya MMT atau lan lawyer, (kini dah jadi wakil guru) atau md daud tak caya tanya amruddin

    November 25, 2009 5:15 PM
    [Dah sah bute sejarah. Mane bukti jelas yg kate Tok Ak dilantik oleh Al-Marhum Ustaz Hanafi utk
    jd guru?]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  28. Syukran

    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    kenapa masa awal2 pecah CM dulu, kita bangkitkan isu mandat, tapi bila tiba masa CH pulak pecah, kita dah tak guna lagi ISU MANDAT GURU melalui ijazah 4 biji MATA.
    Aku tak paham lah pendirian KORANG ni. MACAM LALANG DITIUP ANGIN !

    November 25, 2009 4:51 PM
    [Kamu yg bute sejarah. Citer mandat ni lamer dah bincang tp xpaham2 lg. Skrg CM pun kecoh pasal mandat DM yg dipertikaikan.

    Sape nak guru cabul?

    Same taraf ngan Tok Ya. Integriti tercalar.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  29. Syukran
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    Kalau berani tayang semua biar ahli SC buat pilihan sendiri berdasarkan keterangan dan selebihnya keyakinan di hati ttg pihak yg perlu diikuti.Jgn kutip sikit2!

    November 25, 2009 4:49 PM

    [Klu yg skt pun xleh terime inikan pule sumenye. Pd aku, ia xrelevan sbb masing2 dah buat keputusan. Teruskan hala tujuan masing2.

    Yg penting aku xrela bergurukan seorg guru cabul utk aku dan seluruh keturunan aku.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  30. utk pengetahuan kau GUGAT, aku belum buat keputusan muktamad pihak yg patut aku ikut serta kerana aku nak tengok sendiri rakaman penuh siasatan kerana waktu aku nak ikut CH dulu, rakaman ucapan Pak Ak yg terang2 serah Kembali amanah GUSC tu yg aku pegang sbg jln penentu pilihan aku.Dulu, Nasir, Amrrudin dan Cg Rauhi adalah org lama yg aku sanjung berdasarkan bukti dan keterangan yg diaorg hujahkan.La ni, dari Cg Rauhi aku dah jelas, tapi dari Amrudin dan Nasir aku tak dengar lagi hujah diaorg. kalu dulu, diaorg boleh siarkan rakaman penyerahan mandat dan penyelewangan Pak Ak ttg persalinan roh yg memerlukan MMT bertindak supaya Pak Ak kembalikan amanah yg dipegang yg sepatutnya Che Mad ambil, aku harap mereka kembali berbicara soal mandat kerana soal dakwaan cabul dah terbukti kata diaorg dan aku tak nak nafikan.Yg aku tunggu 1 lagi, SOAL MANDAT kerana di situ terkandung soal ADAB dan ADAT SC.
    Ibarat kata seorang kenlan lama aku, kalau kita buang ADAB dan ADAT dlm SC, ilmu kita dah dipecahkan PAKEJNYA seperti yg ALMARHUM USTAZ HANAFI garapkan sebagai WARISAN PUSAKA yg perlu dijaga.
    MANDAT ! MANDAT ! MANDAT !
    siapa khianat?Jgn sempitkan pemahaman kita semata2 nak menagkan org yg kita sokong krn AKU TAK AKAN TINGGALKAN WARISAN ADAB DAN ADAT YG USTAZ WARISKAN UTK DIJAGA.
    Bagi aku, sesiapa yg ada MANDAT PERGURUAN yg SAH, itu yg aku ikut.DAn bagi aku, mandat tu diambil bakal GUSC daripada GUSC sedia ada.

    ReplyDelete
  31. Syukran
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    utk pengetahuan kau GUGAT, aku belum buat keputusan muktamad
    [Aku benar2 kesian kat kau sbb sudah tiga tahun pun masih melilau lg sdgkan jawapan mudah ada di depan mata. TIGA tahun!]

    pihak yg patut aku ikut serta kerana aku nak tengok sendiri rakaman penuh siasatan
    [Kan aku dah beri jln. Pergi cari sumbernye. Aku pasti kau mampu pergi cari. Klu aku leh naper kau yg jauh lebih senior dr aku masih lg terkial2? Aku usaha dan aku dpt tgk.]

    kerana waktu aku nak ikut CH dulu, rakaman ucapan Pak Ak yg terang2 serah Kembali amanah GUSC tu yg aku pegang sbg jln penentu pilihan aku.
    [Klu camni, kau org lamer, kau zaman Al-Marhum atau Tok Ak. Ubah ler cara skt. Jgn duk takuk lamer.]

    Dulu, Nasir, Amrrudin dan Cg Rauhi adalah org lama yg aku sanjung berdasarkan bukti dan keterangan yg diaorg hujahkan.
    [Pergi ler cari otai2 ni kembali. Kenalkan diri dan cari jawapan. Takkan takut kut nak pi jumpe. Kau pun mgkn dah jumpe guru aku atau PK.]

    La ni, dari Cg Rauhi aku dah jelas,
    [Camne kau dpt info ni?]

    tapi dari Amrudin dan Nasir aku tak dengar lagi hujah diaorg.
    [Jd anak jantan ler. Pi jumpe sendiri. Dengar sendiri dr mereka ttg kes cabul dan hal mandat ni. Bukan susah sgt pun.]

    kalu dulu, diaorg boleh siarkan rakaman penyerahan mandat dan penyelewangan Pak Ak ttg persalinan roh yg memerlukan MMT bertindak supaya Pak Ak kembalikan amanah yg dipegang yg sepatutnya Che Mad ambil,
    [Klu dah paham ape tu MMT, naper masih bermasalah lg ttg mandat. Xpun ikut ler citer CM. DM yg videokan hal mandat ni pun masih dipertikaikan.]

    aku harap mereka kembali berbicara soal mandat kerana soal dakwaan cabul dah terbukti kata diaorg dan aku tak nak nafikan.
    [Jd? Bile dah cabul, guru aku hilang kelayakan jd guru. X gitu? Kau nak pertikai keputusan MMT lg?]


    Yg aku tunggu 1 lagi, SOAL MANDAT kerana di situ terkandung soal ADAB dan ADAT SC.
    [Ya tp adab & adat mesti berlandaskan Islam. Ni ajaran Al-Marhum, betul? Ade adap dan adat SC yg Al-Marhum ubah utk masukkan unsur2 ugama, betul?]


    Ibarat kata seorang kenlan lama aku, kalau kita buang ADAB dan ADAT dlm SC, ilmu kita dah dipecahkan PAKEJNYA seperti yg ALMARHUM USTAZ HANAFI garapkan sebagai WARISAN PUSAKA yg perlu dijaga.
    [Ingat SC Silat Tauhid. Ugama perdunye bukan adat dan adapnye semata2.]

    MANDAT ! MANDAT ! MANDAT !
    siapa khianat?Jgn sempitkan pemahaman kita semata2 nak menagkan org yg kita sokong krn AKU TAK AKAN TINGGALKAN WARISAN ADAB DAN ADAT YG USTAZ WARISKAN UTK DIJAGA.
    [Ya siape yg sifat khianat? Guru aku bersifat khianat terhadap sahabat karibnye sendiri. Hilang kelayakan jd guru.]

    Bagi aku, sesiapa yg ada MANDAT PERGURUAN yg SAH, itu yg aku ikut.DAn bagi aku, mandat tu diambil bakal GUSC daripada GUSC sedia ada.

    November 26, 2009 3:05 AM
    [Tu hak kau. Cari ler jawapan dpd otai2 yg terlibat. Pi cari sendiri. Jgn duk sini ajer. Dah TIGA tahun lebih, masih melilau2 lg tanpa arah. Kununnye paham perjuangan Al-Marhum Ustaz Hanafi. Lu pikir ler sendiri.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  32. Masih lagi duk sibuk pasal Mandat, Adat dan Adab???

    Kenapa tak timbulkan soal Guru SC yg dah melanggar Adat, Adab dan mengkhianati Mandat?

    Tok Ak, pernah terpesong. Tak ker dah mengkhianati Mandat tu? Apa cer?

    Al Kodi, khianat kat sahabat sendiri bila dia cabul anak sahabat baik dia. Dah la masuk umah orang, ada anak dara, mak bapak takda kat rumah. Ni dah kira melanggar Adat orang Melayu, belum cerita bab Islam lagi bila berada dlm satu tempat tertutup dengan yg bukan muhrim, boleh jadi kes khalwat. Nasib baik tak kena tangkap basah.

    So, apa cer? Mandat! Mandat! Mandat? Bengong tak sudah!

    ReplyDelete
  33. mandat! mandat! mandat!

    kita tetap ikut guru yang bermandat...

    mandat! mandat! mandat!

    mandat! mandat! mandat!

    ReplyDelete
  34. Kesian aku tengok kat korang nih! Katanya guru kena ada mandat, tapi guru bermandat dah terpesong pun depa dok ikut jugak.

    Kata guru bermandat kena ijazah 4 biji mata drp guru sebelum. Tapi yang hak ni pun dah ada kes cabul pun dah depa nak ikut gak.

    Bila imam dah terang dan nyata terkentut semasa mengimamkan solat, kalau dia duk jadi imam lagi, makmum kena mufarakah. Dengan sendirinya terbatal kelayakan imam utk mengimamkan solat.

    Sendiri mau fikirlah kengkawan. Mandat konon. Piiiiraaaahhh Mabuk!

    ~ Dugong Laut China Selatan ~

    ReplyDelete
  35. ngko dok tanya bukti sahih samada Almarhum ada atau tak beri mandat pada Pak Ak...la ni aku nak tanya ngko, mana bukti sahih yg kata Almarhum beri mandat pada MMT/MMK/PP utk lantik guru??

    mana bukti sahih bhw Tok Rashid ada beri mandat pada Tok Ya??

    mana bukti sahih bhw Tok Ya ada beri mandat pada Almarhum??

    ngko bukannya taktau bhw SC ni diperturunkan dari guru ke guru, tapi ngko saja buat bodoh, atau ngko mmg bodoh!!

    bab video tu, mana boleh ambik sikit2?? nampak sgt la ngko ni yg bengong, baru tengok sikit dah buat keputusan bhw Che Mat tu bersalah...kena la tengok video tu secara penuh agar tak tersilap faham! agar dapat tengok kesuluruhan peristiwa tu!

    ni aku nk tanya ngko, kita ambik contoh crita wayang la: Transformers 2...sblm cerita tu kluar kt wayang, diorg dok tayang preview/teaser kt TV, internet & mcm2 lagi kan? so drp preview/teaser tu, ngko boleh tau ke bhw Optimus akan mati, pastu diidupkan balik dgn the Matrix of Leadership? ngko boleh tau ke ice cream truck tu akan trans-scan tukar jadik keta2 chevrolet? ngko boleh tau ke Optimus akan gabung dgn Jetfire jadik power nak mampus? ngko boleh tau ke psl Seekers? ngko boleh tau ke pasal Jetfire ni asalnya decepticon, tapi lepas tu tukar side ke autobot? ngko boleh tau ke Wheelie pun tukar ke autobot?

    ...tak boleh kan?...

    so sama la mcm kes ni, mana boleh ambik sikit2! ambik sikit2 jwbnya byk benda la yg kita taktau! kalau ngko bwk kes jenayah gi mahkamah, mana boleh tunjuk bukti sikit2, mesti tunjuk bukti2 secara keseluruhan!! supaya hakim & para juri dpt paham kesuluruhan kes tu!!

    bodo punya gugat..

    ReplyDelete
  36. Ikut datuk Maiden lah.. dia ada mandat boleh buktikan dengan video rakaman..

    Nak cerita pasal ADAP dan ADAT?

    Masuk rumah orang tanpa izin ada ADAP ka?
    kalau beradap minta izin tuan rumah la dulu.

    Cabul anak dara ada ADAT ka?
    kalau suka sangat kawin la ikut adat.

    Hukum Agama yang Almarhum WASIAT kau letak kat mana? Kalau guru mencabul korang pertahankan ini kira pertahankan wasiat ke?

    Ikut adat dan adap? apa CikGu rauhi cerita? betul ker dia cerita kot sahaja cerita , dulu pun dia kuat juga bercerita.

    Ikut Adab dan Adat pergilah berjumpa Tn Hj Nasir dan Tn Hj Amrudin baru boleh kata mempertahankan warisan.

    Betul, dah Tiga Tahun berlalu masih kabur lagi ka?

    Ikut lah kata hati.. siapa peduli.

    ReplyDelete
  37. kasi tengok full video dulu la bro, baru la boleh nak nilai whether penyiasatan tu telus atau tak...ini tidak, dok berdegar2 psl video, tapi tak buat tayangan pun, lepas tu expect para ahli utk terima keputusan PP bulat2?!?...sape yg mabuk ni?!?

    kalau la betul Che Mat tu betul2 bersalah, kenapa xde attempt pun dari PP utk dptkan balik mandat sptmana yg Che Mat buat masa tahun 93 dulu?!?

    kalau bab mandat ni x penting, buat ape nak diselitkan klip perbualan antara Che Mat dgn Pak Ak di dlm VCD Menegak Kebenaran tu?!?

    apa yg amrudin kata dlm video tu?!?

    bodo punya dugong..

    ReplyDelete
  38. kalu dah tahu guru tu dah tak layak, pi la suruh guru baru korang ambik mandat drp Che Mad.Dulu, berdegar2 dok laung yg Che mad dah ambil balik mandat drpd Pak Ak 9pemegang amanah).Sekarang?zaman skrg. zaman milinium, mandat tak payahhhhhhhhhhhhhhh.ni kata org tua, kalau bertemu ular dan keling, harus belasah keling dulu kerana dia berbelit2 menyusahkan byk org.Ada Faham?

    ReplyDelete
  39. Tak kira ler korang nak kata Dugong bodoh ker, Gugat bodoh ker aper ker. Sekarang jangan dok bising pasal mandat, adat dan adab la.

    Isu pokok dah jelas, bila guru dah terpesong terus hilang kelayakan ler. Bila guru dah ada kes cabul pun samo la. Tak payah nak pi ambik mandat drp guru yg dah ada kes cabul tu. Mandat entah apekebendanya tu.

    Bergantung hati pada tuhan, yakin kepada kebenaran. Yang Hak pasti akan mengatasi yang Batil. Biar Tuhan yang tentukan. InsyaAllah.

    ReplyDelete
  40. Syukran

    Aku xmau layan hujah2 yg lapuk. Tlg pi baca discussion2 dulu dlm tajuk yg sama.

    Nasihat aku, pi rujuk Al-Quran ttg tatacara melantik seorg pemimpin ikut Islam. Apakah Islam membenarkan seorg tu jd pemimpin sekiranye integritinye tercalar?

    Kes Tok Ak kes kerosakan akidah. Kes guru aku kes cabul dan kes-kes pecah amanah.

    Jgn jumudkan pemikiran ttg hal adap dan adat sdgkan ia bertentangan ngan Islam.

    Aku maleh nak layan hujah2 yg jumud yg diulang2 sedangkan bile diminta name2 sape yg jd konspirator utk jatuhkan guru aku senyap sunyi sampai skrg.

    Mereka x bersifat benar dan jujur. Hanye ikut2 saje.

    Lu pikir ler sendiri.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  41. ikut sangatlah adab dan adat hingga terlupa tanggungjawab sebagai muslim

    ReplyDelete
  42. Toksah dok layan la depa ni Gugat. Bengong tak sudah-sudah. Bebal campur baghal. Orang Nogori kato Ompong!!! Orang Kelantan kecek Bengong!!! Orang Pahang kata Be de oh!!!!

    Kita teruskan dengan isu pokok aje. Kalau boleh postkan cara2 yang afdhal untuk memilih seorang pemimpin dalam Islam.

    ReplyDelete
  43. Quote "kalu dulu, diaorg boleh siarkan rakaman penyerahan mandat dan penyelewangan Pak Ak ttg persalinan roh yg memerlukan MMT bertindak supaya Pak Ak kembalikan amanah yg dipegang yg sepatutnya Che Mad ambil,
    [Klu dah paham ape tu MMT, naper masih bermasalah lg ttg mandat. Xpun ikut ler citer CM. DM yg videokan hal mandat ni pun masih dipertikaikan.]"

    Betul la Gugat, depa ni memang BENGONG dan sengaja nak putar-belitkan fakta!!! Dah tau dah apa Fungsi MMT masih lagi nak pertikai MMT.

    ReplyDelete
  44. Syukran

    Sebenarnye sebaik contoh dlm SC adalah peribadi Al-Marhum Ustaz Hanafi sendiri. Kite leh tanye otai2 lamer.

    Klu nak tau dari aspek Islam, boleh leh rujuk link ni

    http://www.mail-archive.com/media-dakwah@yahoogroups.com/msg02422.html

    Sekadar berkongsi info.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  45. aku nk tanya pada para komentar yg sokong PP nih, korg suma dah tengok video tu 100% ke, atau korg dok tengok klip2 yg Tok Bidan bodo tu upload kt YouTube? mcm yg aku ambik contoh pasal wayang Transformers 2 tu la, jangan ambik sikit2! kalo ambik sikit2, alamatnya banyak yg tak tau! dlm mahkamah pun mana boleh tunjuk bukti sikit2! kalo tak mcmana hakim dan para juri nk tau keadaan sebenar sesuatu kes tu??

    so korang2 yg dok sokong PP tanpa tengok rakaman video tu 100%, jangan jadik bodo!

    aku pun taknak seorg guru yg pencabul gak, tapi aku sgt mengsyaki kenapa PP dok paksa para ahli utk terima keputusan mereka bulat2? lepas tu xnak buat tayangan video utk menjelaskan keputusan mereka pun? kalo masa tahun 93 dulu boleh buat mcm tu, kenapa skang ni plak x boleh?

    bodo punya geng PP..

    ReplyDelete
  46. Video? apa ada pada Video..

    Guna Akal la..

    1. apa hak dia masuk kerumah itu?

    2. apa hak dia menyentuh budak itu?

    3. apa status guru jika berbohong kepada anak murid?

    4. guru jenis apa yang suka menunjuk kemewahan dan membeda meda kan status anak murid?

    5. Guru jenis apa khianati semangat setia kawan..

    Aku tak perlu tengok Video pun tak apa.. yang penting aku jelas akan kedudukan dan situasi ..

    Kalau setakat guru kaya aku tumpang gembira..

    Jika Guru berbini empat aku turut gembira mengikut sunah Rasul...

    Tetapi kalau Guru mencabul tu kau orang boleh terima ker menjadi GURU?

    Kalau Guru penipu dan sentiasa berbohong kau boleh terima ker sebagai GURU?

    Kalau Guru cakap tak serupa Bikin kau boleh terima ke?

    Malu ke naik kereta proton sahingga pinjam duit anak murid untuk beli kereta mercedis

    Kalau kau boleh terima, bagus lah.. teruskanlah dengan jalan kau.. dan pasti kau akan diserang kiri kanan bila masa nya tiba nanti... baik dari suara masyarakat mahupun suara ahli silat.

    Apa? BERGURUKAN GURU CABUL TU.. udah rentikan..

    Dan Mad Radi akan kekal terkenal sebagai GURU CABUL ANAK MURID.. kau ingat keluarga mangsa akan duduk diam?

    Jika dulu Silat Cekak di kaitkan dengan Guru yang rosak akidah pun ada orang ikut.. kini GURU CABUL pun ada orang jadi pak turut..

    Baguslah...

    Mungkin aku bodoh tetapi aku belum BODOH KEAKHIR ZAMAN macam kau.

    ReplyDelete
  47. Senang cite la... Kalau ikut Perjuangan Ustaz Hanafi...

    Agama kena nombor one...

    Mandat kena nombor two...

    Itu jer jawapannya secara ringkas... :-)

    Yang melilau-lilau apa hal?

    Bloody Hell Yo....

    ReplyDelete
  48. Syukran

    Sebenarnye jwpan2 terhadap msg ni telah diberikan dgn baik. Cume aku nak tambah skt. Komen aku dlm [ ].

    Anonymous said...
    aku nk tanya pada para komentar yg sokong PP nih, korg suma dah tengok video tu 100% ke,
    [Aku dah dan aku percaya.]

    atau korg dok tengok klip2 yg Tok Bidan bodo tu upload kt YouTube?
    [Ni pun aku tgk. Mmg benar sedutan2 ni. Jd ia betul.]

    mcm yg aku ambik contoh pasal wayang Transformers 2 tu la, jangan ambik sikit2! kalo ambik sikit2, alamatnya banyak yg tak tau!
    [Hujah yg xrelevan bg aku. Hanya yg bodoh sombong jer yg camni.]

    dlm mahkamah pun mana boleh tunjuk bukti sikit2! kalo tak mcmana hakim dan para juri nk tau keadaan sebenar sesuatu kes tu??
    [Jd kamu percaya gak ngan mahkamah. Ingatkan xmau percaya. Ape hal kamu nak persoalkan kerja jk siasatan & penghakiman? Tlg pi baca kronologi kes ni. Jwpn ade di sane. Oh ya jd kamu percaya ler keputusan mahkamah ttg kes Omar dan kes guru aku yg tergiler2kan jawatan. Naper tak nak ikut keputusan mahkamah ni?]

    so korang2 yg dok sokong PP tanpa tengok rakaman video tu 100%, jangan jadik bodo!
    [Jd bodo xpe asalkan jgn jd bodo sombong mcm kamu ni. melilau2]

    aku pun taknak seorg guru yg pencabul gak,.
    [Betul ke ni????? Aku ingat kamu ni dah taksub dah. Jd mcm aku, pi sendiri cari bukti. Jgn duk tunggu2. Dah jd melilau2.]

    tapi aku sgt mengsyaki kenapa PP dok paksa para ahli utk terima keputusan mereka bulat2?
    [Kamu telah menjadi sorg pembohong lak. Mane ade PP paksa sesiape?]


    lepas tu xnak buat tayangan video utk menjelaskan keputusan mereka pun? kalo masa tahun 93 dulu boleh buat mcm tu, kenapa skang ni plak x boleh?
    [Aku dpt tgk. Naper kamu xdpt?. Pi ler minta sendiri. Agak nye belum sampai mase sbb kes cabul di mahkamah lg. ade paham?]

    bodo punya geng PP..

    November 27, 2009 9:16 P
    [Bodo xpe tp jgn jd bodo sombong mcm kamu.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  49. macam mana nak tengok video asal sebab bila ditanya Geng Yg ada Dlm majlis perisytiharan Master joe, diaorang kata, tunggu, masa nak mdedahkan kpd umum belum tiba ! Kau cerita kat aku GUGAT, Betul ke kau dah tengok video tu atauuuuuuu kau salah seorang Geng Pendokong Utama yg hanya menyamar jadi ahli yg baru Tamat kat Blog Ni.PANASSSSSS

    ReplyDelete
  50. mmg la aku bodo sombong sbb aku takmau terima kenyataan PP bulat2! aku nk tengok kes ni 100%, baru buat keputusan! bukan mcm korg yg sokong PP secara memBABI-buta nih, buta perut dan bodo!

    apsal hujah aku psl Transformers 2 tu tak relevan plak? tolong explain sket? aku cuba nak kaitkan hujah aku tu dgn klip2 video yg tok bidan dok upload tu: adakah bila ngko tengok sikit2, ngko boleh tau kesuluruhan cerita tu? haa, jawab la! kenapa plak tak relevan? bodo punya gugat..

    oi gugat, ko tanya kenapa aku tak dapat ya? cawangan sini dah jenuh mintak drp PP, tapi PP tak layan pun? aku nk buat camna lagi? mintak buat roadshow pun tak layan gak, ape cer?

    aku tengok bila aku cabar geng2 PP utk uplaod video tu secara full, semua berdolak-dalik...penakut! bodo dan penakut! oi, kalo berani upload video secara full la! ..ada apa dgn video pulak dahhhhhhhhh..

    skang ni aku cabar tok bidan (sbb dia yg dok upload klip2 video tuh), kalo ngko berani & benar, ngko upload video tu secara full! ambik la berapa byk masa pun, aku tunggu!

    bodo punya geng2 PP..

    ReplyDelete
  51. Assalamualaikum..

    ya betul agama perlu letak di atas sekali..tapi adat & adab juga sebahagian drp agama Islam, kan?

    tahun 93 dulu, bila akidah Pak Ak terpesong, bukankah Abg Mat pi jumpa dia elok2 & ambik balik mandat drp Pak Ak..

    nmpak sebegitu sempurna: kita cuba memperjuangkan agar akidah para ahli tak turut terpesong, dan pada masa yg sama adat dan adab tidak ditinggalkan..

    so skang ni, bila Abg Mat dah dikatakan bersalah krn mencabul, knapa tiada pula sapa2 yg pi jumpa dia elok2 utk ambik balik mandat drp dia? kenapa ditinggalkan pula adat & adab itu?

    bukankah semasa tahun 93 dulu mandat ini yg dikatakan utk mebezakan antara yg halal & haram, antara yg benar & batil? antara isi & kulit?

    kenapa pula tiba2 berubah?

    ReplyDelete
  52. betul agama no one, mandat no two.Tapi cuba kau pi check tengok kes ni.kalau agama no one, sepatutnya isu keadilan terhadap saksi,mangsa dan OKT kena ikut saranan ISLAM.1. OKT disoal siasat tanpa ada ruang bela diri yg sepatutnya.2.OKT tak mengaku dia cabul.3.Tiada pihak pembela yg membela OKT dalam kes,yg ada, OKT diasak dengan siasatan,tapi pembela OKT tidak pula diberi ruang menyoal balas MANGSA DAN SAKSI PENDAKWA.
    kalau ISLAM no ONE, prinsip perbicaraan kena IKUT LANDASAN ISLAM.

    ReplyDelete
  53. Syukran
    Komen aku dlm [ ]

    Anonymous said...
    betul agama no one, mandat no two.
    [Ape konteks bicara kite? Hal ugama ke atau hal mandat? Atau hal cabul? Tlg baca posting2 aku yg dulu. Aku malas nak ulang. Ingat guru aku xberani selesaikan kes ni cara Islam semase mula2 kes ni berlaku sdgkan pihak mangsa dah setuju. Kan aku dah kate klu ikut aku, aku terus lapor aje mlm tu biar guru aku kene tahan wpun semase mesy perwakilan tahun 2006.]

    Tapi cuba kau pi check tengok kes ni.kalau agama no one, sepatutnya isu keadilan terhadap saksi,mangsa dan OKT kena ikut saranan ISLAM.
    [Apa maksud keadilan dlm Islam? Kau pi baca ler kronologi kes cabul tu sampai habih. Aku malas ler nak ulang2 ni. Ini proses siasatan dalaman persatuan. Xler same mcm kat mahkamah. xpe kes mahkamah xhabih lg. guru aku tetap ade peluang utk beladiri.]


    1. OKT disoal siasat tanpa ada ruang bela diri yg sepatutnya.[Sila huraikan. Aku nak dengar. Habis yg berjam2 guru aku citer tu ape bendenye. Bukan beladiri????]

    2.OKT tak mengaku dia cabul

    [Mmg die xngaku. Klu dah ngaku xde kes ler. Jatuh hukum terus.]

    3.Tiada pihak pembela yg membela OKT dalam kes,yg ada, OKT diasak dengan siasatan,tapi pembela OKT tidak pula diberi ruang menyoal balas MANGSA DAN SAKSI PENDAKWA.
    [Kau xpaham ler ape tu TOR jk siasatan. Aku pelik ler naper guru aku xbawa pembela semase sesi tu. Elok ler bawa loyar skali. Ni xde. Nak salahkan sape? Bawa ler bukti, saksi, pembeli dan alibi dll lg.]



    kalau ISLAM no ONE, prinsip perbicaraan kena IKUT LANDASAN ISLAM.

    November 30, 2009 12:18 AM
    [Kau pi belajar lg ler ape bezanye antara siasata dalaman dan prosiding mahkamah.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  54. :)

    orang yang meletakkan agama number 2 dan mandat number 1 jer yang bermati-matian mempertahankan guru kodi. perjuangan kosong...perjuangan "idol"....

    ReplyDelete
  55. Syukran
    Komen aku dlm [ ].

    Anonymous said...
    Assalamualaikum..

    ya betul agama perlu letak di atas sekali..tapi adat & adab juga sebahagian drp agama Islam, kan?
    [Ugama tetap no.1.]


    tahun 93 dulu, bila akidah Pak Ak terpesong, bukankah Abg Mat pi jumpa dia elok2 & ambik balik mandat drp Pak Ak..
    [Mandat ape ke bende. Tok Ak pun xikut. Ade citer gak ttg ni.]

    nmpak sebegitu sempurna: kita cuba memperjuangkan agar akidah para ahli tak turut terpesong, dan pada masa yg sama adat dan adab tidak ditinggalkan..
    [Soalan aku yg dulu pun masih xterjwb. Ape bukti yg Tok Ak ni dpt mandat dpd Al-Marhum Ustaz]

    so skang ni, bila Abg Mat dah dikatakan bersalah krn mencabul, knapa tiada pula sapa2 yg pi jumpa dia elok2 utk ambik balik mandat drp dia? kenapa ditinggalkan pula adat & adab itu?
    [Pi semak ape yg guru aku tandatangani dulu.]


    bukankah semasa tahun 93 dulu mandat ini yg dikatakan utk mebezakan antara yg halal & haram, antara yg benar & batil? antara isi & kulit?

    kenapa pula tiba2 berubah?

    November 29, 2009 5:26 PM

    [Pi baca dokumen yg guru aku tandatangani tu.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  56. Syukran
    Komen aku dlm [ ].

    Anonymous said...
    mmg la aku bodo sombong sbb aku takmau terima kenyataan PP bulat2!
    [bagus dah ngaku.]



    aku nk tengok kes ni 100%, baru buat keputusan! bukan mcm korg yg sokong PP secara memBABI-buta nih, buta perut dan bodo!
    [Kesian guru aku tgk perangai anak murid die camni. die ni kencing berdiri sbb....]



    apsal hujah aku psl Transformers 2 tu tak relevan plak? tolong explain sket? aku cuba nak kaitkan hujah aku tu dgn klip2 video yg tok bidan dok upload tu: adakah bila ngko tengok sikit2, ngko boleh tau kesuluruhan cerita tu? haa, jawab la! hapa plak tak relevan? bodo punya gugat..

    [aku punye pasal ler. hakim hacks yg kate xreleven]



    oi gugat, ko tanya kenapa aku tak dapat ya? cawangan sini dah jenuh mintak drp PP,
    [Cawangan mane ni?]


    tapi PP tak layan pun? aku nk buat camna lagi? mintak buat roadshow pun tak layan gak, ape cer?
    [Kau tanye ler ape janji YDP kau di Flamingo tu.]



    aku tengok bila aku cabar geng2 PP utk uplaod video tu secara full, semua berdolak-dalik...penakut! bodo dan penakut! oi, kalo berani upload video secara full la! ..ada apa dgn video pulak dahhhhhhhhh..

    [Kau ni elok di PK....sesuai sbb bahase same jer.]



    skang ni aku cabar tok bidan (sbb dia yg dok upload klip2 video tuh), kalo ngko berani & benar, ngko upload video tu secara full! ambik la berapa byk masa pun, aku tunggu!

    bodo punya geng2 PP..

    November 29, 2009 5:18 PM
    [Bile guru kencing berdiri...ni ler jd ngan anak murid. Bukan aku ckp tp ade yg sampaikan die ade tgk sendiri guru aku kencing mmg berdiri..ntah lerrr]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  57. Syukran
    Komen aku dlm [ ]



    Anonymous said...
    macam mana nak tengok video asal sebab bila ditanya Geng Yg ada Dlm majlis perisytiharan Master joe, diaorang kata, tunggu, masa nak mdedahkan kpd umum belum tiba ! Kau cerita kat aku GUGAT, Betul ke kau dah tengok video tu atauuuuuuu kau salah seorang Geng Pendokong Utama yg hanya menyamar jadi ahli yg baru Tamat kat Blog Ni.PANASSSSSS

    November 29, 2009 4:40 PM

    [Mmg panassss pun...bukan aku lerr tp guru aku. Skt lg kutt. Bila bankrap nnti....ade ler yg leh bantu....]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  58. Sekadar nak berkongsi Info. Kalau nak kata aku Batu Api ker, Nak menangguk di air yang keruh ker, nak kasi pecah belah ker, korang punya hal. Apa aku peduli.

    Ada info drp sahabat aku di Pantai Timur, Penyokong Puak PK kata lagu ni,

    " Dok kigho Abe Mat hok masuk umoh tu ke, hok pege budok tu ke, hok setoh buoh dado budok tu ke, dio buak tu ado sebab. Dio Guru, buleh belako sebab dio tahu nak buak ghapo....."

    Isk Isk Isk.... Sampai macam tu punya taksub ker.

    Kalo gitu, lepah ni, kalo Abe MJ pege bini mu, pege anok puang mu, dok jilak anok-bini mu, kigho mu redho lah. Abe MJ buak tu ada sebab, dio soghe tahu hok dio buak pasa ghapo.

    Hok ni kigho lagi BENGONG !!!!!!!

    ~ Dugong Laut China Selatan ~

    ReplyDelete
  59. hok nih buke kiro hok sanu.. hok beloh sini pong kiyo saing gak ghoyak lagu tu...

    soghe saing ambo dok ngoyak "dio boleh buat kebende pong tak po sebak dia ghuru benar belako"

    palo bapok buduh sampa ke lutuk...

    ReplyDelete
  60. hei Dugong,pi main kat laut nuh...

    ReplyDelete
  61. mu tak tanyo hasang ngan pi ramli ke napo tak buat report sebab katanya anak dan bini dia pung kena belako (ke kigho dio ore pung redho)

    ReplyDelete
  62. " Anonymous said...
    hei Dugong,pi main kat laut nuh..."

    {Ambo dok ado kat laut lo nih. Dale laut nih pung ado internet tuuuu. Suko bena ambo nih. Wok aloh weiii!!!!}

    ~ Dugong Laut China Selatan ~

    ReplyDelete
  63. aku dah kata dah, bila suh upload video tu secara full, sure geng2 PP nih berdalih...nampak sangat yg diorg takmau para ahli tau isi kandungan penuh video tu...kenapa agaknya yeeeee...

    bodo punye geng2 PP..

    ReplyDelete
  64. Syukran
    Komen aku dlm [ ].

    Anonymous said...
    aku dah kata dah, bila suh upload video tu secara full, sure geng2 PP nih berdalih...nampak sangat yg diorg takmau para ahli tau isi kandungan penuh video tu...kenapa agaknya yeeeee...

    bodo punye geng2 PP..

    December 2, 2009 12:29 AM
    [Naper xperlu? Sbb klu tunjuk pun xkan ubah pendirian punye. Bile guru aku bohong ttg konspirasi, ko rang percaya. Yg PP bg sedutan pun xterime. So pd aku xrelevan. TK kpd hakim hacks yg mulakan xrelevan ni. Jgn salahkan aku tp tapi tanya hakim hacks tu.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  65. --->Anonymous said...
    aku dah kata dah, bila suh upload video tu secara full, sure geng2 PP nih berdalih...nampak sangat yg diorg takmau para ahli tau isi kandungan penuh video tu...kenapa agaknya yeeeee...

    bodo punye geng2 PP..
    <---


    tak apa kita tunggu sahingga kes Guru Cabul nih selesai dimakamah dulu,lepas tu kemungkinan pihak PP akan keluarkan semua bahan untuk tatapan ahli, sabaqq.

    ReplyDelete
  66. Memang baghal la dia ni. Nak tengok video full version kunun. Ko ingat video siasatan ni macam citer Transformers ker? Otak kartun betul la ko nih. Berpijak di bumi nyata la woi! Toksah layan la puak ni Gugat. Menghabihkan bogheh yo!!!

    ReplyDelete
  67. tok bidan ni lagi bodoh... sape kate guna akal sahaja dah boleh fikir xperlu video sbg bukti??? ni kata2 org yg pemfitnah je...

    Imam syafie yang sedang naik unta menuju ke suatu tempat ditahan oleh seorang pemuda lalu bertanya "Tuan, berapakah kaki unta yang tuan sedang tunggang ini?" lalu Imam Syafie turun untanya dan membilang kaki unta tersebut dan menjawab "empat"

    nak menunjukkan di sini mesti ada kepastian yang nyata sebelum membuat sesuatu kesimpulan.
    kita nak hukum org kena la tahu semua perkara yang berkaitan.

    bukan mcm si tok bidan yang hanya bergantung kepada akalnya shj. takyah bukti pun xpe.

    ReplyDelete
  68. jangan di layan si dugong tu, sebab otak mcm dugong...

    ReplyDelete
  69. GUGAT>>>>>kau dah TAK RELEVAN doh. MAIN PUTAR BELIT.ULASAN ORG AMBIL SIKIT2. SEBIJIK MACAM MEDIA lO NI.MEDIA KAKI AMPU DAN KAKI ADU DOMBA.
    AKU SERU SEMUA murid SETIA GUSC YG ADA MANDAT SAH, JGN LAGI KITA LAWATI RUANG TIPU DAYA NI....

    ReplyDelete
  70. sudah laa...banyak betul alasan...kalau video tu menunjukkan PP betul2 telus & adil, aku rasa dah lama dah diorg buat roadshow...tapi isi kandungan video tu tentu sebaliknya, kan? tu la pasal x berani tunjuk tayangan penuh mahupun buat roadshow...alasan PP: 'ahli takmau terima'...kalau PP betul2 telus& ikhlas utk menegakkan kebenaran, xkan keluar alasan mcm tu punya!

    bodo punya geng2 PP..

    ReplyDelete
  71. hai dugong, dugong...patut la ko pakai nickname binatang, sbb nmpk sgt perangai ngko pon mcm binatang! elok sangat la tu!

    bodo punye dugong..

    ReplyDelete
  72. --->Anonymous said...
    tok bidan ni lagi bodoh... sape kate guna akal sahaja dah boleh fikir xperlu video sbg bukti??? ni kata2 org yg pemfitnah je...
    <----

    ooo... bodoh piang patutla... kau fikir guna apa? kepala lutut ke?

    --->Anonymous said... Imam syafie yang sedang naik unta menuju ke suatu tempat ditahan oleh seorang pemuda lalu bertanya "Tuan, berapakah kaki unta yang tuan sedang tunggang ini?" lalu Imam Syafie turun untanya dan membilang kaki unta tersebut dan menjawab "empat"<----

    Ini menunjukkan bahawa Imam Syafie mengunakan akal, jika tak guna otak takan beliau boleh mengira -- agak agak siapa yang bodoh buat masa ini?

    --->Anonymous said... nak menunjukkan di sini mesti ada kepastian yang nyata sebelum membuat sesuatu kesimpulan.
    kita nak hukum org kena la tahu semua perkara yang berkaitan.
    <----

    Membuktikan Imam Syafie juga tidak mengira badan unta , kepala unta dan ekor unta untuk memberi jawapannya kepada yang bertanya, sama kaedahnya jika aku memberikan hanya sebahagian sahaja sebagai bukti bahawa perkara perbincangan itu ada dan tidak perlu disiarkan keseluruhan cuma perakra topik disoal sahaja perlu disiarkan yang lain tak ada kena mengena untuk kau tahu.--- agak agak siapa bodoh sekarang?

    --->Anonymous said...bukan mcm si tok bidan yang hanya bergantung kepada akalnya shj. takyah bukti pun xpe.<----

    Alhamdullilah kau mengakui aku mempunyai akal, dan kau mungkin setaraf lembu yang tak pernah guna akal, jadi ada ke faedahnya memberi bukti kepada orang tak berakal ni?-- agak agak siapa bodoh sekarang?

    ReplyDelete
  73. 1. frasa 1st ni menunjukkan tok bidan mmg suka membelit. org crita pasal KES tu xbleh guna akal SAHAJA tapi perlu jgk tgk video tu sbg bukti. lepastu dia tunjukkan pembelitnya dengan menanya ko pikir pakai apa? ada kene mengena ke?

    2. untuk frasa 2 dan 3, korg baca la sendiri apa yg cuba aku nak sampaikan ttg imam Syafie ni... tapi cuba korang tgk jawapan tok bidan? adakah dia faham? @ cuba nak putar belitkan fakta?

    3.frasa yg terakhir cuba tgk, aku berbalik kepada KES berkenaan. tapi tok bidan masih lagi membelitkan fakta. bacalah sendiri... kesian kt tok bidan sebab jahil, Allah menciptakan setiap manusia dah cukup sempurna dgn akal. nak tanya sket kt tok bidan, sejak bila lembu ada akal sehingga tok bidan kata lembu yg tak pernah guna akal???

    ReplyDelete
  74. ko pon sama bodo mcm gugat...yg pasal transformers tu aku buat perumpamaan la, bodo!

    aku tanya: kalo stakat tengok trailers/teaser filem tu, ngko boleh tau ke jalan cerita penuh filem tu?

    tak boleh kan?

    kena tengok baru boleh tau kan?

    so sama la dgn video penyiasatan tu, stakat tengok klip2/sedutan2 mana boleh nak tau kesuluruhan kes tu!

    bodo punya geng2 PP..

    aku dah kata dah, bila suh geng2 PP nih upload/tunjuk video full version, sure x berani punya! macam2 alasan la yg ngkorg bagi!

    aku cabar sekali lagi, berani kalu, upload video secara full la tok bidan/geng2 PP oi!!

    ReplyDelete
  75. hoi hoi salam semua.

    saya kembali.

    saya nak amik sikit ah beberapa anonymous nyer penyataan, no komen sikit:

    so bismillah:

    1) aku dah kata dah, bila suh upload video tu secara full, sure geng2PP nih berdalih....nampak sangat yang diorg takmau para ahli tau isi kandungan video tu.... kenapa agaknya yeeee...

    bodonyee geng PP..
    [homboih awak ni sedap tul kata orang bodo, bodo diri sendiri x nampak. Duk meraung suh orang letak video, tapi diri sendiri x nak cari. Kan boleh jer kalo ko nak tengok video tu tapi ada syarat2nya. Lagi satu, nk menyibuk hal org asal? tanggungjawab ko sebagai hamba allah dan anak kepada org tua ko pun x habis lagi, ni nak sibuk kata orang tipu or x tipu. Kan jawatankuasa siasatan n kehakiman dah buat kesimpulan so kena lah nak habiskan masa? nk tengok kebenaran so ikut lah syaratnya. Ok pandai?]

    2) jangan di layan si dugong tu, sebab otak macam dugong
    [lebih baik layan dugong dari layan ko sebab ako ni mcm or sebijik mcm tin kosong KAN DUGONG KAN? ala kuci2x]

    3) GUGAT>>>>>> kau dah TAK RELEVAN DOH. MAIN PUTAR BELIT. ULASAN ORG AMBIL SIKIT2. SEBIJIK MACAM10 NI. MEDIA KAKI AMPU DAN KAKI ADU DOMBA.
    AKU SERU SEMUA murid SETIA GUSC YG ADA MANDATSAH, JANGAN LAWATIRUANG TIPU DAYA NI...
    [Jap nak gelak jap, kejap eh. Ha Ha Ha. Ok dah.Em oleh sebab ko ni cam budak street sket, so aku pun tukar street ah. Gugat ko dah tak relevan doh<--- hahahaha gugat x relevan ke ko dah takder point? Pastu ko kate gugat kaki ampu dan adu domba? bila gugat kaki ampu doh? hahahaha. Paling best ayat mengapu KO ni'AKU SERU SEMUA murid SETIA GUSC YG ADA MANDATSAH, JANGAN LAWATAN RUANG TIPU DAYA NI'<---- sambungan dia SEBAB CIK MAD TAK BAGI, NANTI SEMUA TEMBELANG DIA PECAH' hahahahahaha. Kalau takder point nk diutarakan jgn ah nak kepoh2 doh, g carilah kebenaran.]

    4) sudah laa.. banyak betul alasan... kalau video tu menunjukkan PP betul2 telus & adil, aku rasa dah lama diorg buat roadshow..tapi isi kandungan video tu tentu sebaliknya, kan? tu la pasal x berani tunjuk tayangan penuh mahupun buat roadshow.... alasan PP: 'ahli takmau terima'..kalau PP betul2 telus& ikhlas utk menegakkan kebenaran, xkan keluar alasan mcm tu punya!

    bodo punya geng2 PP...
    [Halai, bodoh piyang ni lagi. Ko yg bodoh lah bodoh. Ko ada belajar pasal maruah? Maruah diri? aku tgk ko ni mcm org tak de maruah diri. Ko kalo kena cabul ko suker x semua org tahu? x? pandai pun. Kat dalam kes ni ada berapa ramai maruah org yg perlu dijaga? ramai? so... ko dah dapatkan? kenapa dorang x nak buka pada halayak ramai? so berhenti panggil org bodoh sebelum Allah yg jadikan ko bodoh. PAHAM?]

    4)hai dugong, dugong... patutl ko pakai nickname binatang, sbb nampak sgt perangai ngko mcm binatang! elok sangat la tu!

    bodo punye dugong...
    [ KO jelus sgt ngan dugong ni nape? dia berenang kat laut tu relax2x.ko nak kaco watpe? elok ape nama dugong comel n popular lagi. Dari ko? org bodo nickname ko? kalo ko dikelaskan dalam binatang aku rasa ko ni keldai kot. pastu MJ duk tarik n tungang ko. Hahahahaha]

    So aper lagi ahli persatuan silat cekak hanafi?

    Hidup persatuan silat cekak hanafi
    hidup persatuan silat cekak hanafi
    Hidup persatuan silat cekak hanafi

    ingat... jgn takut jgn gentar.. bukti ada pada kita.... allah sentiasa bersama kita.... semangat, perjuangan dan pesanan ustaz hanafi ada pada kita semua. bangkitlah dari lena....

    saya terbang duluu....

    -ai ai and the way

    alamak ai.... cape terlupa lak.... bye.

    ReplyDelete
  76. --->Anonymous said...bukan mcm si tok bidan yang hanya bergantung kepada akalnya shj. takyah bukti pun xpe.<----

    Alhamdullilah kau mengakui aku mempunyai akal, dan kau mungkin setaraf lembu yang tak pernah guna akal, jadi ada ke faedahnya memberi bukti kepada orang tak berakal ni?-- agak agak siapa bodoh sekarang?

    {Canteeekkkk!!! Tok Bidan, hujah yang mantap lagi mantop!!!!!}

    Anonymous said...
    hai dugong, dugong...patut la ko pakai nickname binatang, sbb nmpk sgt perangai ngko pon mcm binatang! elok sangat la tu!

    {Suka hati ko ler nak kata apa pun, paku dulang, paku serpih, tak guna jadi manusiia kalau tak pakai akal, dah la bengong, lagi taksub pulak tu, tunggu aje keputusan mahkamah. Muahahahah}

    ~ DUGONG LAUT CHINA SELATAN ~

    ReplyDelete
  77. ayuh kita ikut doa Tok Guru Nik Aziz,Doa kpd ALLAH minta org yg khianat dalam kes ni dibukakan hati utk berterus terang kpd ahli tak kira dari puak mana.dan kalu yg kita minta ni org tu tak mahu layan, kita sama2 doa agar org tu dilaknat ALLAH.Amin

    ReplyDelete
  78. Salam
    Saya nak nak korang yg tidak percaya.
    Sudah atau belum tgok segala dokumen berkaitan pembelian kereta Mercedes oleh Mad Radi?
    Kalau tgok yg tu pun sudah cukup untuk menyatakan pendirian tentang Md Radi.
    Pegi cari Md Daud kalau nak tgok

    ReplyDelete
  79. Syukran

    Time Kacih Jon. Bagus ler kamu sbb ade identiti. Senang skt nak tuju. PK selalu guna anonymous jer. xtau sape yg sebenarnye.

    Dlm kes kete MB tu, satu lg bukti kukuh naper guru aku ni xleh pakai.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran

    ReplyDelete
  80. dah mmg bodo, nk wat camne?

    aku dh kata dah yg aku dah jenuh mencari, cawangan pon dah jenuh mintak, tapi tak dilayan...bodo punya ai ai!!

    lps tu aku tgk plak si tok bidan yg bodo tu dok upload klip2 video tu, tu la pasal aku mintak kat sini!! bodoooo punya ai ai!!

    kata ada bukti konon, tapi bila suruh upload full video, tak layan pun, alasan yg diberi tu macam2...oi tok bidan (masih xde respon dari dia ni berkenaan dgn upload full video), kalo klip2 tu ko boleh upload, apsal full video ko tak bley nak upload? kata nak menegakkan kebenaran?

    pirahhh!!

    bodo punya geng2 PP..

    ReplyDelete
  81. Syukran

    Ko ni ketagih tgk video ke? Klu xtgk xleh tido.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  82. Syukran

    Komen aku dlm [ ]

    aku dh kata dah yg aku dah jenuh mencari, cawangan pon dah jenuh mintak, tapi tak dilayan...bodo punya ai ai!!

    [aku ni sape? Name atau nick pun xberani taruk]
    [Jenuh cari? xsukar sbb aku tuju kpd yg ade bukan melilau2 mcm ko]
    [Cawangan mintak? ..Cawangan mane? Bile mintak?]
    [xdi lyn?... tentu ade sbbkan?..naper di bolayan kan..]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  83. ---> Anonymous said...

    lps tu aku tgk plak si tok bidan yg bodo tu dok upload klip2 video tu, tu la pasal aku mintak kat sini!! bodoooo punya ai ai!!
    <---

    Lu sapa gua nak layan? pi raaa!!! budak hingusan..

    ReplyDelete
  84. video tuh tak boleh letak kat internet sesuka hati... video ni adalah bukti utk ke mahkamah nnt... mau tgk kena mintak permission dulu pada persatuan... kita tidak mahu bahan bukti ini tersebar pada mana2 pihak yg tidak berkenaan... itu jer... sekian...apa yg pening2 sgt nak video kat internet.... mau tgk mai la dtg rumah Persatuan....

    ReplyDelete
  85. saya sudah tonton clip dari link ini

    http://www.youtube.com/watch?v=O-6F5tNAVbg&feature=related

    saya dapat mengenall pasti pendustaan yang dibuat oleh pihak abg md.radzi dan saya amat kesal dengan perbuatan mereka. Mereka cuba mengelirukan ahli dengan menyatakan JAWATAN KUASA PUSAT & MESYUARAT AGUNG TERDIRI DARIPADA MMT DAN JUGA MMK. TAPI SEBENARNYA MMT ADALAH SATU UNIT LAIN LUAR DARI MESYUARAT AGUNG DAN JUGA JAWATANKUASA PUSAT. MMTLAH YANG MELANTIK DAN JUGA TELAH MEMPERTIMBANGKAN KEMBALI KEDUDUKAN GURU UTAMA BUKANNYA MESYUARAT AGUNG ATAU JAWATAN KUASA PUSAT(MMK)[MMT MEMPUNYAI KUASA TERTALUK PADA BIDANG DAN TUGAS NO.1].


    Setelah saya kaji dengan struktur perlembagaan dan juga sejarah. Dan merujuk kepada beberapa orang dari pihak persatuan. Saya bersyukur kerana saya sudah mendapat jawapan yang diingini. Saya kesal dengan perbuatan ahli pihak Md. Radzi kerana menipu ahli dan saya menyesal selama 3 tahun ini saya menyokong mereka.

    Sheikh

    ReplyDelete
  86. Steady Tuan Sheikh! Alhamdu lillah. Tuhan dah bukakan mata hati Tuan Sheikh utk melihat kepada kebenaran.

    ~ Dugong Laut China Selatan ~

    ReplyDelete
  87. Syukran

    Aku sendiri telah berulang2 kali tgk klip video tu. Pak Amruddin telah jelaskan sejelas-jelasnye yakni ia berpandukan ape yg telah pun berlaku. Maksudnye beliau telah citerkan ttg pertemuan guru aku ngan Tok Ak tu. Tu ajer.

    Ikut info aku, citer ni berlaku sebelum mesyuarat PP (MMT selepas tu)utk kaji kedudukan Tok Ak sebagai guru utama selepas beliau ucapkan perkara2 yg salah dr segi akidah.

    Yg diciterkan oleh Pak Amruddin ade ler ape yg telah berlaku. Bukan satu citer rekaan.

    Jelas dlm klip video ni diterangkan peranan PP (MMT dlm kontek SCH skrg ttg hal mandat melantik guru utama terletak kpd MMT ikut perlembagaan.]

    Aku xnampak ape2 kesilapan yg Pak Amruddin buat sebagai setiausaha PP (MMT).

    Lg pun dlm kes cabul guru aku, beliau (guru aku) telah melanggar sumpah yg bertulis ketike beliau dilantik jd guru utama oleh PP (MMT).

    Proses2 yg libatkan mandatguru aku sebagai guru utama telah dilakukan dgn sempurna ikut perlembagaan.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  88. aku dah kata dah, macam2 alasan! :

    -budak ingusan la
    -ketagih video la
    -kena mintak kebenaran la (padahal si tok bidan tu dok uplaod klip2 video tu boleh pulak? dari mana dia dapat ntah?)

    kesimpulannya geng2 PP ni takkan berani tunjuk video ni secara full punya..bukti konon!

    bodo punye geng2 PP..

    p/s: ok nickname aku - 'amrudin&amrahi yg bodo'

    ReplyDelete
  89. halo saya hinggap kembali

    anonymous said....
    aku da kata dah, macam2 alasan!:
    [alasan apenye mangkuk ni. minta kat persatuan bukannya g pejabat pos atau pun kedai mamak]

    -budak ingusan la
    [memang... ko beringus x? ekekekek]

    -ketagih video la
    [ko baca thread kat atas, sudah membuktikan ko ni meroyan nk video tu. Aku rasa sebab ada gamba cik maad ni. Perminat no 1 ah katakan.hahahahaha]

    -kena mintak kebenaran la (padahal so tok bidan tu dok upload klip2 video tu boleh pulok? dari mana dapat ntah?)
    [mana saya tahu. Napa nak jugak ke?? jgn nangis, meh kat ketiak abg meh bau sikit bau keti ni meh.. alo comel2x. Perangai mcm bapok. G rumah persatuan ah BAPOK.

    kesimpulannya geng2 PP ni takkan berani tunjuk video ni secara full punya... bukti konon!
    [ alolollololo, tunjuk kat semua full video, org 2 leh bg penyelesaian ke? hahahah bapok]

    bodonye PP...
    [ ko le bodo]

    p/s:ok nickname aku - 'amrudin?&amrahi yg bodo'
    [ tak, ko kena tukar jadi BAPOK SIAM. G main kat lorong aji taib eh]

    -AI AI AND THE WAY

    DEMI KEBENARAN...

    ReplyDelete
  90. Betul cakap Sheikh Md. Radzi penipu

    Md. Radzi Penipu
    Md. Radzi Penipu
    Md. Radzi Penipu

    :) Kadiejah dari UPM :*

    ReplyDelete
  91. Syukran
    Jawapan kamu berdua mmg mantap dan mantop.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  92. Anonymous said...

    Betul cakap Sheikh Md. Radzi penipu

    Md. Radzi Penipu
    Md. Radzi Penipu
    Md. Radzi Penipu

    :) Kadiejah dari UPM :*

    {Kadiejah pernah kena tipu ngan MJ ke??? bunyinya cam ni ler...

    Diejah tertipu bang!
    Diejah tertipu!
    Diejah tertipu bang!
    Diejah tertipu!

    Diejah tertipu tertipu tipu terDiejah !!!!
    Diejah tertipu tertipu tipu terDiejah !!!!
    Diejah tertipu tertipu tipu terDiejah !!!!

    Diejah tertipu lagi!!!!! }

    ~ Dugong Laut China Selatan ~

    ReplyDelete
  93. Jangan buat dosa... Hentikan laa nak buruk2an org lain...

    ReplyDelete
  94. Syukran

    Ade ke kamu kate mencabul tu bukan dosa? Bile guru aku ngaku die masuk ruma mangsa dan sentuh2 i.e cabul. xdose ke?

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete