Wednesday, April 29, 2009

Keliru Sakan

Sejak krisis yang melanda Silat Cekak Hanafi pada tahun 2006, aku telah memencilkan diri untuk mencari ketenangan diri.

Walaupun aku berusia muda tetapi aku ada akal fikiran yang waras. Tidak mudah orang memanipulasikan diri aku.

Walaupun aku masih muda namun aku dapat memahami hasrat dan iltizam Al-Marhum Ustaz Hanafi, pengasas dan pemimpin agung Silat Cekak Hanafi. Sayang aku tidak dapat berguru secara langsung dengan beliau.

Ketika aku menyertai perayaan tahun 2005, aku dapat melihat keagungan Silat Cekak Hanafi. Bukan mudah untuk mengumpulkan lebih daripada lima ribu orang ahli di Taman Tasik Titiwangsa ketika itu.

Hebat sekali.

Namun apa yang berlaku di tahun 2006 sangat mengaibkan Silat Cekak Hanafi.

Malunya aku. Mana aku nak letak muka aku? Guru aku terlibat dengan kes cabul.

Benarkah?
Benarkah?
Benarkah?

Aku ambil keputusan untuk tidak aktif tetapi aku baca blog-blog Silat Cekak Hanafi.

Tahun ini tahun 2009. Alhamdullillah aku masih lagi hidup. Aku masih lagi sihat. Aku masih lagi berfikiran waras.

Tiba-tiba minggu lalu aku keliru. Keliru sakan.

Mana mungkin ada dua persatuan? Mana mungkin ada dua MMK? Mana mungkin ada dua pejabat urusan.

Antara kedua pihak ini tentunya ada yang menipu. Ada yang berbohong.

Pihak mana yang benar?

Ya Allah, Engkau berikanlah pertunjukmu.

Berikan kemenangan kepada puak yang benar.

No comments:

Post a Comment