Thursday, June 4, 2009

Memang Patut Bubar dan Pecat





20. Apakah Silat Cekak Hanafi satu silat pusaka Al-Marhum Ustaz Hanafi?

Aku akui aku tiada jawapan untuk persoalan ini. Yang berhak jawab adalah PK. Merekalah yang mendakwa SCH adalah silat pusaka Al-Marhum Ustaz Hanafi. Mungkin aku silap.

Jika mereka kata SCH adalah satu silat pusaka keluarga, mereka kena jelaskan.

Jika mereka kata SCH adalah satu silat warisan keluarga, mereka juga kena jelaskan.

Yang menjadi persoalan telah wujud Silat Cekak Pusaka Hanafi. Apakah aku bohong?

Aku ada lihat dokumen sijil pendaftaran Silat Cekak Pusaka Hanafi di Kedah. Ada juga di beberapa negeri yang lain. Siap ada blog lagi.

Persoalannya patutkah MMK 2006-2009 bubarkan cawangan-cawangan dan pecat ahli-ahli yang telah tubuh persatuan baru?


Kalau aku jadi MMK pun aku buat gak.

*sama-sama berpesan dengan kebenaran.

31 comments:

  1. Tipu Daya Wanita

    ReplyDelete
  2. Kalau aku jadi MMK, aku bawak Guru aku dan budak perempuan tu dalam 1 perjumpaan dengan ahli2, kita boleh tengok sape yang berani dan sapa yang takut.

    ReplyDelete
  3. dengar citer PSSCUHM ada buat mesyuarat agung..
    apa citer?

    ReplyDelete
  4. best duduk dalam persatuan baru ni.. bebas dari orang2 yg cakap mcm bagus tapi banyak benar menipu mcm Zanudin Saleh... dia ni kalu aku jumpa kat memana mmg aku belasah..

    ReplyDelete
  5. aku rasa kedua2 puak ni kalut betul. SCH tak yakin pd en., mad jadi guru. Joe marwi lagi lah aku tak yakin. Jom pi cari Guru asal sblm CM pecah. Hidup CM......Lagi satu, dgn Amrudin aku lagi tak yakin sbb dia yg beria2 betul timbulkan Isu MANDAT GURU drpd GURU SEDIA ADA. MMT hanya istihar saja dalm MMK.sedar lah semua insan pencari......ini KOMPLOT terancang.Kalu PP tak yakin dgn en, mad pasai kes cabul, buat apa dok timbul pasai hutang, mercedes, rumah mak teh masuk perompak thn 99, anak si lembut kena rogol b brp thn lalu dan macam2. KALU depa ni ikhlas, pasai apa dari dulu tak timbulkan isu ni dlm mesyuarat perwakilan atau panggil apa2 mesyuarat khas utk atasi. MEMANG DASAR BERKEPENTINGAN.....kpd PEMBACA dan PENGENDALI BLOG NI, jgn kita jadi golongan yg DITIPU IBLIS dan KONCO0-KONCONYA.SAMA2 lah kita berdoa agar KITA SEMUA TIDAK TERTIPU supaya KITA BERSATU. CM, SCH dan terbaru PUSAKA HANAFI adalah satu asal usulnya.BERJUANGLAH CARI ILMU TAPI JGN SESEKALI BERGANTUNG HATI KPD ILMU KRN HATI ITU TEMPAT UTK KITA ISI RASA CINTA KPD ALLAH SEMATA.

    ReplyDelete
  6. Kalau silat ini silat pusaka..
    Kenapa Ustaz ambil balik silat ini dari Pak Yahya Said...
    Kenapa tidak diperturunkan kepada anak anak Yahya Said... Pusaka kan namanya..
    Apapun fikir fikirkanlah..
    Dari : Anti Keliru 2009

    ReplyDelete
  7. Anonymous said...
    Kalau aku jadi MMK, aku bawak Guru aku dan budak perempuan tu dalam 1 perjumpaan dengan ahli2, kita boleh tengok sape yang berani dan sapa yang takut.

    June 5, 2009 1:03 AM

    Syukran

    Komen aku:

    [Ikut info aku, mmg ada usaha dilakukan untuk selesaikan kes ini secara Islam tapi guru aku xmahu.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  8. Anonymous said...
    dengar citer PSSCUHM ada buat mesyuarat agung..
    apa citer?

    June 6, 2009 6:19 AM

    Komen aku: Betul ke????

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  9. Anonymous said...
    best duduk dalam persatuan baru ni.. bebas dari orang2 yg cakap mcm bagus tapi banyak benar menipu mcm Zanudin Saleh... dia ni kalu aku jumpa kat memana mmg aku belasah

    Jawapan aku:

    Elokler tu. Takat tunjuk jaguh dlm siber sapa-sapa pun boleh. Klu dah kenal, elok jumpa dan belasah. Xgitu?

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  10. Anonymous said...
    aku rasa kedua2 puak ni kalut betul. SCH tak yakin pd en., mad jadi guru. Joe marwi lagi lah aku tak yakin. Jom pi cari Guru asal sblm CM pecah. Hidup CM......Lagi satu, dgn Amrudin aku lagi tak yakin sbb dia yg beria2 betul timbulkan Isu MANDAT GURU drpd GURU SEDIA ADA. MMT hanya istihar saja dalm MMK.sedar lah semua insan pencari......ini KOMPLOT terancang.Kalu PP tak yakin dgn en, mad pasai kes cabul, buat apa dok timbul pasai hutang, mercedes, rumah mak teh masuk perompak thn 99, anak si lembut kena rogol b brp thn lalu dan macam2. KALU depa ni ikhlas, pasai apa dari dulu tak timbulkan isu ni dlm mesyuarat perwakilan atau panggil apa2 mesyuarat khas utk atasi. MEMANG DASAR BERKEPENTINGAN.....kpd PEMBACA dan PENGENDALI BLOG NI, jgn kita jadi golongan yg DITIPU IBLIS dan KONCO0-KONCONYA.SAMA2 lah kita berdoa agar KITA SEMUA TIDAK TERTIPU supaya KITA BERSATU. CM, SCH dan terbaru PUSAKA HANAFI adalah satu asal usulnya.BERJUANGLAH CARI ILMU TAPI JGN SESEKALI BERGANTUNG HATI KPD ILMU KRN HATI ITU TEMPAT UTK KITA ISI RASA CINTA KPD ALLAH SEMATA.

    June 6, 2009 6:15 PM

    Jawapan aku:

    Syukran.

    CM lagi xbetul. Aku ada tengok video Tok Ak. Teruk betul. Sungguh aku xsangka.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  11. Anonymous said...
    Kalau silat ini silat pusaka..
    Kenapa Ustaz ambil balik silat ini dari Pak Yahya Said...
    Kenapa tidak diperturunkan kepada anak anak Yahya Said... Pusaka kan namanya..
    Apapun fikir fikirkanlah..
    Dari : Anti Keliru 2009

    June 6, 2009 8:17 PM

    Jawapan aku:

    Syukran

    Aku setuju. Silat cekak bukan satu silat pusaka keluarga tapi pusaka bangsa.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  12. Salam

    Komen dari - seorang ahli cm -

    "ini KOMPLOT terancang.Kalu PP tak yakin dgn en, mad pasai kes cabul, buat apa dok timbul pasai hutang, mercedes, rumah mak teh masuk perompak thn 99, anak si lembut kena rogol b brp thn lalu dan macam2. KALU depa ni ikhlas, pasai apa dari dulu tak timbulkan isu ni dlm mesyuarat perwakilan atau panggil apa2 mesyuarat khas utk atasi. MEMANG DASAR BERKEPENTINGAN"


    Komen dari - Anti Keliru 2009 -

    1. "Saya pernah dengar serita, mantan nie pernah tengok tarian bo*** semasa di Turki, (masih ingat lagi ker mantan, dengar cerita mulut terbuka luas) gambar mantan pun masih ada oleh orang tertentu sebagai bukti... Ada kawan rapat aku dah tengok.. aku aje yang belum..."

    2. "Kalau silat ini silat pusaka..
    Kenapa Ustaz ambil balik silat ini dari Pak Yahya Said...
    Kenapa tidak diperturunkan kepada anak anak Yahya Said... Pusaka kan namanya.."


    Komen dari - Yg Ummi -

    "Bagi sy persoalan tentang JK penyiasatan. penghakiman, soal keperibadian mangsa dan yg seangkatan dgnnya adalah perkara-perkara ranting dlm permasalahan ni."



    Saya memang setuju dengan apa yg seorg ahli cm ni katakn, tapi maaf saya xboleh mengikut Pak Ak. Kalau benar semua tuduhan nie benar, kenapa tak bangkitkan awal2 dulu? xkan MMK tak tau langsung? Kalau dah tahu kenapa tak ambil tindakan awal2? Tak lah ahli2 harus ikut GU yg begitu corrupted kalau ianya benar. Kalau tuduhan2 tersebut benar, nampaknya pihak sedara yg memporak-perandakan persatuan, tak mengamalkan amar ma'ruf nahi munkar.

    Bagi menjawab komen 2) dari Anti Keliru 2009 :-
    Nampaknya Anti Keliru 2009 belum cukup tahu tentang sejarah Silat Cekak. Saya nasihatkn BACA TESIS CEKAK yg ditulis oleh Halimah Hj Ahmad. Baca dulu sampai habis, baru tanya balik soalan tue. Senang je nak carik, tulis kat google tesis cekak. Follow je link untuk result yg keluar kat atas sekali. Tak besar pun size dier, baru 2.30mb.

    Yg Ummi, sesungguhnya kita tidak boleh mengabaikan walau sekecil mana maklumat itu. Ada sebab kenapa saya menyuruh empunya blog ini menyiasat tentang keperibadian mangsa tersebut. Walaupun ianya ranting, tetapi ianya tetap sebahagian dari pokok, ianya membawa kepada kebenaran.

    Kepada sedara Gugat,
    Kalau tidak ada niat jahat, mengapa ada seorang itu memanggil En.Mokhtaruddin dengan gelaran ‘Yang Mulia’ dan ‘Guru Utama’ semasa tuduhan terhadap GU masih dalam siasatan? Macam dah pasti2 je GU bersalah.

    Memandangkan saya sudah menjawab soalan pokok sedara di komen yg lain, apa kata sedara jawab soalan2 ini?

    -rima

    ReplyDelete
  13. "dengar citer PSSCUHM ada buat mesyuarat agung..
    apa citer?"

    Perhatian
    Mesyuarat ini bukan diadakan oleh PSSCUHM, rujuk silatcekakhanafi.org

    ReplyDelete
  14. Kpd: -rima

    Jawapan aku dlm [ ]

    Kepada sedara Gugat,
    Kalau tidak ada niat jahat, mengapa ada seorang itu memanggil En.Mokhtaruddin dengan gelaran ‘Yang Mulia’ dan ‘Guru Utama’ semasa tuduhan terhadap GU masih dalam siasatan? Macam dah pasti2 je GU bersalah.

    [Seperti yang aku kata, kaedah diambil MMK dengan persetujuaan guru aku utk tubuhkan j/kuasa siasat dan penghakiman itu salah. Yang elok pergi buat laporan polis saja sbb ia kes jenayah. Namun ia berlaku dan telah menjadi suratan takdir. Ya kedua-dua perjalanan j/kuasa siasat dan penghakiman telah diganggu oleh faktor-faktor luaran daripada fakta kes.]

    Memandangkan saya sudah menjawab soalan pokok sedara di komen yg lain, apa kata sedara jawab soalan2 ini?

    -rima

    [Aku akan cari dan lihat komen itu.]

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  15. Syukran

    Ramai ahli-ahli telah keliru sekarang sebab telah ada dua pihak yang mengaku menjadi MMK 2009-2012 yang sah.

    Samalah kita dengan PPP. Tidak gitu? PK jadi puak murugiah.

    Waulahualam

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  16. Wahai si rima/amir..
    Aku nak bgtau, supaya jangan keliru..

    Bagi menjawab komen 2) dari Anti Keliru 2009 :-
    Nampaknya Anti Keliru 2009 belum cukup tahu tentang sejarah Silat Cekak. Saya nasihatkn BACA TESIS CEKAK yg ditulis oleh Halimah Hj Ahmad. Baca dulu sampai habis, baru tanya balik soalan tue. Senang je nak carik, tulis kat google tesis cekak. Follow je link untuk result yg keluar kat atas sekali. Tak besar pun size dier, baru 2.30mb.

    Jawapan aku

    Aku bagi perumpamaan tu supaya PK sedar yang, silat ini bukan dipusakai turun temurun oleh suatu keluarga... Bukan bermakna selepas Ustaz meninggal, hanya anak-anak Ustaz sahaja yang layak.. Yang layak mewarisi bagi aku, adalah pendukung pendukung yang berada dalam main stream SCH sejak dulu hingga sekarang.. Iman x dapat diwarisi.. Jadi fikir fikirkanlah.. X payah nak serita pasai tesis, aku sendiri dah baca dan ada softcopy tu, lagipun tesis ini bukan golongan PK yang sediakan.. Mungkin ko nie golongan baru yang takde pada masa tu... Aku lebih memahami apa yang berlaku..
    Ikhlas dari aku : Anti Keliru 2009

    ReplyDelete
  17. Jawapan dalam < >

    Anonymous said...
    best duduk dalam persatuan baru ni.. bebas dari orang2 yg cakap mcm bagus tapi banyak benar menipu mcm Zanudin Saleh... dia ni kalu aku jumpa kat memana mmg aku belasah

    Jawapan aku:

    Elokler tu. Takat tunjuk jaguh dlm siber sapa-sapa pun boleh. Klu dah kenal, elok jumpa dan belasah. Xgitu?

    < Salam.

    "Lahirnya Cekak kerana kesedaran
    bukan BERMUSUH sebagai tujuan
    untuk mendaulatkan seni kebangsaan
    mensesuaikan dengan makna kemerdekaan"

    Harap tuan2 bole hayati pantun di atas...
    Hayati juga tentang hakikat gerak, dr mana asal gerak kita.. InsyaAllah, kalau betul2 faham kita takkan mendabik dada merasakan diri kita hebat... Tidak semestinya kita belajar silat kita bole belasah org sesuka hati.. Matapelajaran Silat Cekak 90% mempertahankan diri dan 10% menyerang.. Kenapa??
    Kerana Silat Cekak Hanafi hendak pengamal2nya menjadi INSAN.. bukan HAIWAN...
    BERANI sifat INSAN dan BENGIS/GARANG pula sifat HAIWAN..
    Renung2kan... >

    Yg Ummi, sesungguhnya kita tidak boleh mengabaikan walau sekecil mana maklumat itu. Ada sebab kenapa saya menyuruh empunya blog ini menyiasat tentang keperibadian mangsa tersebut. Walaupun ianya ranting, tetapi ianya tetap sebahagian dari pokok, ianya membawa kepada kebenaran.

    < Buat rima

    Saya tak minta pun pada En Gugat utk mengabaikan perkara2 ranting.. Saya cuma membezakan yg mana ranting dan yg mana POKOK..
    Itu pun mengikut pandangan saya yg tak berapa arif ni.. Tujuan saya berbuat demikian kerana pada pemerhatian saya terlalu byk perkara yg dibincangkan adalah mengenai perkara ranting.. Jarang benar yg saya dgr org membicarakan soal POKOK dalam permasalahan ni.. Bak kate Nujum Pak Belalang "KADDANG-KADDANG"... Kenapa ye???

    Berkaitan dgn soal peribadi mangsa, saya ade dgr dr pihak yg menyokong En Md Radhi bahawa mangsa ini seorang yang berakhlak rendah.. Kate org2 muda skarang ni "SOCIAL"..
    Saya tak pasti ttg perkara ini kerana tidak rapat dgn mangsa.. Namun begitu, adakah perkara ini boleh dijadikan tiket untuk mengHALALkan En Md Radhi masuk ke rumah seorang gadis bawah umur ketika ketiadaan ibu bapanya....

    Harap rima bole beri penerangan kepada saya yang kurang arif ni.. Nama pun Yg Ummi.. >

    Sekian, wassalam..

    'Ke arah INSAN sejati'

    Yg Ummi

    ReplyDelete
  18. aku rasa kedua2 puak ni kalut betul. SCH tak yakin pd en., mad jadi guru. Joe marwi lagi lah aku tak yakin. Jom pi cari Guru asal sblm CM pecah. Hidup CM......Lagi satu, dgn Amrudin aku lagi tak yakin sbb dia yg beria2 betul timbulkan Isu MANDAT GURU drpd GURU SEDIA ADA. MMT hanya istihar saja dalm MMK.sedar lah semua insan pencari......ini KOMPLOT terancang.Kalu PP tak yakin dgn en, mad pasai kes cabul, buat apa dok timbul pasai hutang, mercedes, rumah mak teh masuk perompak thn 99, anak si lembut kena rogol b brp thn lalu dan macam2. KALU depa ni ikhlas, pasai apa dari dulu tak timbulkan isu ni dlm mesyuarat perwakilan atau panggil apa2 mesyuarat khas utk atasi. MEMANG DASAR BERKEPENTINGAN.....kpd PEMBACA dan PENGENDALI BLOG NI, jgn kita jadi golongan yg DITIPU IBLIS dan KONCO0-KONCONYA.SAMA2 lah kita berdoa agar KITA SEMUA TIDAK TERTIPU supaya KITA BERSATU. CM, SCH dan terbaru PUSAKA HANAFI adalah satu asal usulnya.BERJUANGLAH CARI ILMU TAPI JGN SESEKALI BERGANTUNG HATI KPD ILMU KRN HATI ITU TEMPAT UTK KITA ISI RASA CINTA KPD ALLAH SEMATA.


    aku setuju dengan apa yang dinyatakan. walaupun aku ahli silat cekak hanafi, namun aku setuju sangat dengan segala yang dinyatakan cuma aku tak boleh memperakui Pak Ak Guru Utama sebab Guru Utama masih lagi En.Mad.
    yang Mengucar-kacirkan CM dulu sampai berpecah pun Amrudin jugak. dan Yang mengucar-kacirkan CH pun org yg sama...

    Aku perasan 1 perkara, masa CM berpecah CM-CH dulu, CM sebenarnya tak berpecah sebab majoriti suara ikut pak ak cuma yang peliknya mcm mana pak ak bleh kuarkan kenyataan berkaitan persalinan roh.(mungkin tekanan drpd amruddin n konco2 nya kot)

    sama jugak keadaannya sekarang, perpecahan CH-SCH tapi SCH sebenarnya tak berpecah sebab majoriti cawangan ikut en.mad cuma yang peliknya mcm mana en.mad bleh ramai yg mgikut wlaupun dituduh mencabul?(mungkin amruddin ni lebih hebat kot yg peliknya nape xdiangkat makhluk ni jadi Guru sedangkan drpd zaman CM lg mmg itu cita2nya)

    PERSOALANNYA:
    1.amruddin ni xde keje lain ke sampai 2 kali merosakkan dan memecahbelahkan silat cekak?

    ReplyDelete
  19. Salam..
    Kalau semua merasakan berani dan berada di pihak benar..
    Apa kata kita adakan hujah )live kat mana mana tempat luas, dikawal ngan polis..
    panggil tiga tiga Guru Utama masing2 (CM, CH, PCH)
    kita bagi diaorg debat...
    Walaupun aku tahu takder kesudahannya..
    Yang confirm tak berani datang, mantan ler...

    Dari : Anti Keliru 2009

    ReplyDelete
  20. Jawapan saya < >

    yang Mengucar-kacirkan CM dulu sampai berpecah pun Amrudin jugak. dan Yang mengucar-kacirkan CH pun org yg sama...

    PERSOALANNYA:
    1.amruddin ni xde keje lain ke sampai 2 kali merosakkan dan memecahbelahkan silat cekak?

    < Salam.

    Sejauh mana tuan mengenali En Amruddin untuk tuan menilai beliau sebegini rupa?? >

    Aku perasan 1 perkara, masa CM berpecah CM-CH dulu, CM sebenarnya tak berpecah sebab majoriti suara ikut pak ak cuma yang peliknya mcm mana pak ak bleh kuarkan kenyataan berkaitan persalinan roh.(mungkin tekanan drpd amruddin n konco2 nya kot)

    sama jugak keadaannya sekarang, perpecahan CH-SCH tapi SCH sebenarnya tak berpecah sebab majoriti cawangan ikut en.mad cuma yang peliknya mcm mana en.mad bleh ramai yg mgikut wlaupun dituduh mencabul?(mungkin amruddin ni lebih hebat kot yg peliknya nape xdiangkat makhluk ni jadi Guru sedangkan drpd zaman CM lg mmg itu cita2nya)

    < Andai sedikit atau ramai pengikut yg menjadi ukuran dan garis panduan bagi tuan menentukan kebenaran, maaf saya katakan pertimbangan dan penilaian tuan teramat cetek dan dangkal.. Soalan saya kpd tuan dlm bentuk perumpamaan, andai kata suatu masa nanti populasi di Malaysia menunjukkan golongan non muslim lebih ramai dari muslim, adakah tuan akan menafikan Islam dan membenarkan agama non muslim yang lain???
    Kaji dan selidiklah sedalam2nya apakah PUNCA pertikaian dan permasalahan yg berlaku samada perpecahan CM-CH atau CH-CPH...

    Kepada ahli CM yang memberi komen diatas, bagi saya kes Guru saudara lebih besar kerana ia melibatkan pemesongan akidah dan boleh menyesatkan.. Cermin diri, hiasi peribadi.. >

    'Ke arah INSAN sejati'

    Yg Ummi

    ReplyDelete
  21. Terima kasih tuan..

    barulah saya sedar skrg ni apa sebenarnya berlaku masa CM dulu dan sekarang.... patutlah geng amrudin ni beriya2 benar usung dokumen tebal2 macam tahun 1993 dulu..

    ReplyDelete
  22. Salam

    -Yg Ummi-
    "Berkaitan dgn soal peribadi mangsa, saya ade dgr dr pihak yg menyokong En Md Radhi bahawa mangsa ini seorang yang berakhlak rendah.. Kate org2 muda skarang ni "SOCIAL"..
    Saya tak pasti ttg perkara ini kerana tidak rapat dgn mangsa.. Namun begitu, adakah perkara ini boleh dijadikan tiket untuk mengHALALkan En Md Radhi masuk ke rumah seorang gadis bawah umur ketika ketiadaan ibu bapanya...."

    Bila masa pula saya kata akhlak mangsa yang buruk boleh mengHALALkan perkara seperti ini? Pihak kamu asyik mempersoalkan perkara POKOK, bila dah bagi jawapan masih tanya persoalan POKOK. Mengapa kamu hanya menerima pandangan sebelah pihak? Kamu nak tahu asal usul kejadian? Sebab itu saya ada nasihatkan sedara Gugat membaca kronologi kes ini seperti yang pernah silatcekakhanafi.org keluarkan. Kalau tak nak baca, apa kata kamu jumpa sendiri dengan En Mad, tanyakan dia apa sebenarnya yang berlaku. Tak susah pun nak jumpa dia, banyak majlis ijazah diadakan setiap tahun. Dia memang sudi bercerita kalau kamu bertanya.
    Apa yang menyebabkan kamu menolak ceritanya dan hanya menerima pandangan gadis tersebut?

    Saya juga boleh membalas hujah2 kamu berkaitan perkara ranting yang kamu katakan. Perkara2 yang ditimbulkan pihak kami adalah untuk menjawab tuduhan pencabulan oleh En Mad. Bagaimana pula perkara ranting dari pihak kamu? Dari tuduhan cabul membawa kepada tuduhan2 lain yg tidak berkaitan kes cabul, banyak pulak tu. Kenapa baru nak bangkitkan selepas tuduhan cabul?

    -rima

    ReplyDelete
  23. Syukran

    Aku melihat naper Allah larang orang lakukan fitnah. Dalam kes Pak Amruddin, beliau difitnah bercita-cita utk jd guru utama sejak di zaman Al-Marhum Ustaz Hanafi.

    Selepas Al-Marhum meninggal dunia, Tok Ak dilantik PP jadi guru utama bukan Pak Amruddin.
    Ikut info aku, Pak Amruddin takde masalah.

    Bila isu Tok Ak, berlaku sekali lagi PP melantik guru aku jd guru utama. Pak Amruddin takde masalah.

    Bila isu guru aku berlaku, PP melantik Pak Marwi jd guru. Pak Amruddin takde masalah.

    Cuba lihat betapa fitnah "Pak Amruddin nak jadi guru utama" tersebar sejak tahun 1986 berterusan hingga sekarang.

    Aku harap hentikan fitnah ini serta-merta sebab Pak Amruddin klu benar-benar dia ada niat utk jadi guru utama, dia berpeluang dan berkesempatan utk jadi dalam tiga peristiwa yg aku sebutkan di atas tadi. Kan dia orng kuat PP.

    Aku tidak nampak logiknya fitnah ini.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  24. Soalan saya kpd tuan dlm bentuk perumpamaan, andai kata suatu masa nanti populasi di Malaysia menunjukkan golongan non muslim lebih ramai dari muslim, adakah tuan akan menafikan Islam dan membenarkan agama non muslim yang lain???

    "maaf saya katakan pertimbangan dan penilaian kamu lebih cetek dan dangkal.. sekiranya golongan non Muslim lebih ramai drpd Muslim di Malaysia, Malaysia tidak akan jd negara Islam dan ketika itu, Islam juga bukan agama rasmi Malaysia sama mcm Thailand, China, USA dan sbgnya... bagai yg beragama Islam pulak pd ketika itu akan hidup spt mana org2 yg beragama Islam hidup di luar negara skrg.


    Kaji dan selidiklah sedalam2nya apakah PUNCA pertikaian dan permasalahan yg berlaku samada perpecahan CM-CH atau CH-CPH...
    apa yang saya katakan, itulah puncanya ... xpuas hati jawapan saya gi tanya ahli CM sebab apa diorg marah sgt kt amruddin... setelah apa yang dia dan kawan2nya buat pada zaman al-marhum Ustaz, Ustaz tetap xbuang dia. Pasai apa? sebab yg sama nape en.mad terima org2 ni masa CM buang mereka dulu.

    pengalaman membezakan seseorg, tapi aku tak salahkan kau sebab darah muda yang mengalir memang suka memberontak...

    ReplyDelete
  25. Buat Tuan Gugat, knape kata benda tersebut fitnah sedangkan ianya berlaku sejak 1986?

    Selepas Al-Marhum meninggal dunia, Tok Ak dilantik PP jadi guru utama bukan Pak Amruddin.
    Ikut info aku, Pak Amruddin takde masalah.
    (memanglah xde masalah sebab hanya pak ak sahaja yang volunteer dan sanggup menjadi pemegang amanah)

    Bila isu Tok Ak, berlaku sekali lagi PP melantik guru aku jd guru utama. Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab beliau sibuk2 mencanang kat semua org Guru Utama tidak boleh dilantik, hanya diisytihar oleh MMT. yang dilantik hanya jawatan presiden dalam AGM. dan ada 1 majlis aku bertanya kpd beliau apa itu MANDAT? sekiranya Guru Utama meninggal mengejut tanpa menyerahkan MANDAT mcm mana plak? JAWAPANNYA TAKDER PULAK BELIAU KATA MMT BERHAK MENETUKAN SAPE GURU UTAMA sepertimana yang korg semua canang2kan sekarang... dan berkaitan mandat pun sama jugak beliau jugak yang menekankan PERKARA21 dalam perlembagaan dan sungguh2 beliau mengatakan GURU UTAMA SEMESTINYA MEMERLUKAN MANDAT TERSEBUT.)

    Bila isu guru aku berlaku, PP melantik Pak Marwi jd guru. Pak Amruddin takde masalah.(memanglah xde masalah sebab walaupun xjd Guru tapi apa2 hal PP akan merujuk kepada beliau dan bukannya Marwi dan Akademi pun ko sendiri tgklah sape yg berkuasa, marwi @ beliau?)


    Aku harap hentikan fitnah ini serta-merta sebab Pak Amruddin klu benar-benar dia ada niat utk jadi guru utama, dia berpeluang dan berkesempatan utk jadi dalam tiga peristiwa yg aku sebutkan di atas tadi. Kan dia orng kuat PP.(dia tak berpeluang SEBAB sama seperti di atas, dia sendiri yang meyakinkan semua org GURU UTAMA xboleh dilantik dan memerlukan mandat hanya korg yg generasi baru sahaja yg mendapat cerita versi baru. kami yang sejak 1986 dgr benda yg sama drpd org yg sama)

    Aku tidak nampak logiknya fitnah ini.(memang ko tak nampak sebab ko generasi baru)

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  26. Syukran

    Aku tidaklah tau ttg siapa Pak Amruddin selain mendapat info dari tesis Pn Halimah. Naper tesis ini penting? Ia adalah rujukan ilmiah yang penting tentang pejuangan sebenar Al Marhum Ustaz Hanafi dan Pak Amruddin adalah watak besar.

    Biasa ler org Melayu, penyakit PHD u byk. Besar kemungkinan perkara ini berlaku terhadap Pak Amruddin.

    Tentu ramai yang cemburu dgn dia di zaman itu sebab Pak Amruddin adalah anak murid tersayang Al-Marhum Ustaz Hanafi. Ini termasuk ahli keluarga Al Marhum sendiri.

    Bila Al-Marhum Ustaz Hanafi meninggal dunia, bermulalah fitnah yang mengatakan Pak Amruddin mahu jadi guru.

    Siapa yang berani menafikan pendapat aku ini?

    Bukti yang aku sebut adalah salah seorang komentar di blog aku ini yang tak berpuas hati dengan Pak Amruddin sejak zaman dulu hingga skrg.

    Aku mungkin muda tapi aku boleh menilai akal budi Pak Amruddin.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  27. Salam.

    Mohon jawapan dr rima

    1)Mengikut maklumat yg tuan ada, adakah En Md Radhi mengaku atau tidak, masuk ke rumah mangsa pada hari dan waktu kejadian?

    2)Pada pendapat tuan, apakah hukum En Md Radhi masuk ke rumah mangsa ketika ketiadaan kedua ibu bapanya? ( jika jawapan di atas ya )

    Sekian, terima kasih.

    Wassalam.

    'Ke arah INSAN sejati'

    Yg Ummi

    ReplyDelete
  28. pengalaman membezakan seseorg, tapi aku tak salahkan kau sebab darah muda yang mengalir memang suka memberontak...

    Salam.

    Mohon tuan berkongsi pengalaman dgn saya yg kurang arif ni..

    Terima kasih.

    'Ke arah INSAN sejati'

    Yg Ummi

    ReplyDelete
  29. Syukran

    Rima/Amir berihat kuttt.

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete
  30. Salam.

    Tak mengapalah, sama-sama la kita tggu jawapannya.. Atau mungkin ade individu lain dr pihak PK yg ingin menjawap...

    'Ke arah INSAN sejati'

    Yg Ummi

    ReplyDelete
  31. Syukran

    Aku teringat lagi semasa aku bukak blog ni. Tiada sape yg kisah. Pastu diserang dengan mcm-mcm isu.

    Pastu aku nak concentrate dengan masalah pokok.

    Langsung senyap sunyi.

    Mungkin die orang dah nampak kut...

    Pas habih "merungkai kes cabul" aku akan jwb persoalan-persolan mereka.

    Waulahu'alam

    *sama-sama berpesan dengan kebenaran.

    ReplyDelete